هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ درس تفسیر آیت الله جوادی آملی
۱۳۹۶/۸/۸
🔸 خدا فرمود با کفاری که اصلاً هیچ پیمانی نمیشناسند مبارزه کنید. نفرمود چون کافرند و دین ندارند! چون میشود با کافر بیدین ساخت. فرمود: ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ﴾ چرا؟ چون ﴿إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ﴾ نه «لا إیمان لهم»، نفرمود چون کافرند. ما با خیلی از کفار رابطه عادلانه داریم. فرمود اینها أیمان ندارند، یمین ندارند، کنوانسیون ندارند، برجام ندارند، میثاق بینالملل ندارند، امضا نمیشناسند. ملتی که امضای خودش را نمیشناسند چگونه میتوانی با او زندگی کنید؟ ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ﴾، نه «لا إیمان لهم»
🔹 این کتاب چقدر شیرین است! ای کاش به ما میگفتند هر شب قرآن به سر بکنیم! نگفت حمله کنید، گفت این قدر قوی و قوی و قوی باشید که تا سنگینترین دشمن از شما خشیّت داشته باشند. یعنی آن قدر قوی و غنی و موشکی باش که بیگانه طمع نکند. از شما حتماً باید بترسند. الآن شما مثل سلسله جبال البرز قله دماوند باشید، همین! هیچ کس جرأت نمیکند با چهار کلنگ و بیل به جنگ قلّه دماوند بیاید. فرمود شما این گونه باشید، همین! این قدر غنی و قوی باش که بیگانه اصلاً طمع نکند که نسبت به شما بیادبی کند، همین! آن وقت این جز با عقل و هوش و حداقلِ عرضه حاصل نمیشود... از این بانک که بیست درصد، سی درصد ربا میگیرد، این شدنی نیست!
@Nardebane_feghahat
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهمیت تراث حوزوی
🎙 من در افکار ملاصدرا نکات جدید بسیار بسیار عمیقی میبینم، حتی این را در بعضی جاها که تخصصی صحبت کردم گفتم. مثلا زمان وجودی؛ گفتم فوق العاده است چیزی که میگوید،حتی در هایدگر هم به این صورت گفته نشده! این بستگی دارد که متفکران آینده ی ما تا چه حدی از این مجموعه ی ارثیه ی بسیار قوی بتوانند بهره برداری کنند.
برگرفته از بیانات استاد کریم مجتهدی
-------------------
🔹با این وجود منعی به ذهن نمی رسد که برخی در آثار جدید غربی پژوهش کنند اما اما چگونه عمل کنیم که این زحمات وارد سفره ی حوزه شود؟
استاد معظم و محقق سال خورده ای فرمودند باید پژوهش های شما در امتداد تراث قرار گیرد. (بدون حلقه ی وصل نمیشود. بماند که به قول استاد کریم مجتهدی در تراث ما مطالب عمیق و قابل استفاده ای نیز وجود دارد انصافا)
#فلسفه اسلامی
#نکات_پژوهشی
#امتداد_تراث
JPT_Volume 10_Issue شماره 38-37_Pages 71-104.pdf
حجم:
221.7K
جغرافیای دانش های زبانی
مصطفی ملکیان
#زبان_شناسی
برخی اقدامات رضا شاه پهلوی.pdf
حجم:
9.9M
💢 برخی اقدامات رضا شاه پهلوی در جهت دشمنی و مخالفت با اسلام و روحانیت
با نیم نگاهی به بیانات و خاطرات ارزشمند آیت الله استاد سید احمد مددی
به همراه تصاویر ویژه وکمیاب
تألیف و تدوین: سید محمد علوی
https://eitaa.com/ostadmadadi/446
#تاریخ شفاهی انقلاب
#دهه_فجر
هدایت شده از 🌿••[هومص]••|°هوش مصنوعی°|
Neshast Elmi54_401_08_11_Shahbazi.MP3
زمان:
حجم:
28.7M
💬ظرفیت منطقهای جدید و #هوش_مصنوعی در فرآیند استنباط
🎙 حجة الاسلام علیرضا #شهبازی
•فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
•مدیر واحد هوش مصنوعی توضیح پذیر کلان پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی (برهان)
•پژوهشگر ارشد آزمایشگاه دادهکاوی دانشگاه علم و صنعت ایران
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
📮@hoomas
کتاب توحید فتوا ـ سیدمحمدرضا طباطبایی.pdf
حجم:
28.94M
#معرفی_کتاب توحید فتوا استاد سیدمحمدرضا طباطبایی - مدیر مدرسه شهیدین و مولف صرف ساده (از جواز استفاده از نسخه PDF اطلاعی ندارم.) مقاله ی مرتبط : شورای فقهی یا فتوای شورایی در استنباط احکام شرعی #فتوای_شورایی
🌀#مبعث| کمالات اختصاصی امت پیامبر (ص)
▫️كمالاتى كه تا كنون ذكر شد و كم و بيش آثار و علائم آن بيان شد فيوضاتى است از جانب حضرت ربالعزّة كه اختصاص به امت حضرت خاتمالأنبياء والمرسلين محمدبنعبداللَّه صلى الله عليه و آله دارد.
▫️سالكان امَم سالفه و شرايع ماضيه كمالاتشان محدود بوده، پس از حصول فنا و نيستى خود، فقط مىتوانستند مشاهده اسما و صفات پروردگار را بنمايند و بالاتر از اين مرحله را گمان نمىبردند.
▫️و سرّ آن اين بود كه نهايت معرفت آنان منتهى به كلمه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» مىشد كه حاصل آن شهود ذات مستجمع جمیع صفات كماليه و جماليه است، ولى سالكان امت رسول اكرم صلى الله عليه و آله از اين مرحله بس بالاتر رفته، به مراحل بعديه اطلاع پيدا نمودهاند و به مراحلى كه قابل شرح و بيان نيست راه يافتهاند و علت آن اين است كه جميع دستورات اسلاميه راجع است به كلمه «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ».
▫️و بنابراين اساس، قهراً مراحلى را كه سالك مسلمان طى مىكند به جايى منتهى مىشود كه قابل شرح و بيان و توصيف نيست و اين به مناسبت ارتباط سلوك با كلمه مباركه: «اللَّهُ اكْبَرُ مِنْ أنْ يُوصَفَ» است؛
▫️لهذا خود انبياى سَلَف نيز مافوق مقام شهود اسما و صفات الهى چيزى را گمان نمىبردند تا با طاير همت، قصد پرواز به آن آشيان را بنمايند. از اين روى، در دنيا كه به انواع ابتلايات دچار مىشدند متوسل و متمسك به ولايت معنوى و روحى رسولاللَّه و أميرالمؤمنين و صديقه كبرى و اولاد طاهرينشان مىشدند، آنگاه نجات مىيافتند و اين همان مقام ولايت كبراى معنويه ايشان بود كه دفع هموم و غموم از آن انبيا مىكرد.
▫️اجمال اين مقام گرچه براى آنان مُدرَك بود و بر همين اساس متوسل به مقامات عاليه طاهرين مىشدند، ليكن كيفيت و خصوصيت آن برايشان معلوم نبود و تا آخر عمر بر آنها مجهول مىماند.
📚رساله لب اللباب
#نکات_معارفی
https://eitaa.com/almorsalaat/7119
هدایت شده از .
37.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 قضیه فیثاغورس
🔹 یه آقایی گفت اطلاعات ریاضی علامه حسن زاده در حد دبیرستان است. خب حالا دبیرستانی ها چه می خوانند؟ انتگرال می خوانند، حسابان می خوانند و...
🔹 بله اینکه درباره ریاضیات جدید اطلاعاتی دارند حرفی نیست. اما آیا آنها می توانند مسائل ریاضی را برگردانند به بدیهیات؟ میتواند بگوید که حساب از کجا آمده؟ می تواند همین قضیه فیثاغورس را برای ما تحلیل کند؟ و از اینجا مقاله دهم را دربیاورد؟
🔹 مقاله ده از همین فیثاغورس (رادیکال ها) در می آید. می تواند بگوید رادیکال ها چه هستند؟ نمی تواند بگوید... چون راه و روش را به او یاد ندادند.
🔹 رادیکال چطور در می آید؟ اگر ما یک مثلث قائم الزاویه متساوی الساقین داشته باشیم، یک ضلع باشد ۱ و ضلع دیگر هم ۱، ضلع دیگر که وتر است می شود:
۱^۲ + ۱^۲ = x^۲ 👉 x = √۲
🔹 رادیکال از خط آمده است. خط را برای من معنا کن حالا. نمی تواند معنا کند. ولی کسی که مقاله ده را خوانده می تواند معنا کند. رادیکال ۲ یعنی شما این دو ضلع متساوی الساقین را هرچه بزرگتر کنی، وتر هم بزرگتر می شود ولی باز هم یک عدد صافی به شما نمی دهد و همیشه کمی از ۱ بزرگتر است.
🔹 اینجا اعداد را به هندسه و خط که بدیهیات است برمی گرداند. این اصول اقلیدس است. برای چی اصلا هندسه پایه گذاری شد؟ پس از هندسه مسطحه، برویم به هندسه کروی که آن از کجا آمده است؟ وقتی کسی نداند اندازه علوم چقدر است همینطوری حرف می زند دیگر...
🎥 فصوص ۲.۱۱.۱۴۰۲
@ostadnaeiji
هدایت شده از نجات
بسته نهایی نجات.pdf
حجم:
301.7K
💢 نسخه نهایی بسته عملیاتی نجات
💡بیش از ۳۰ طرح عملیاتی فردی و تشکیلاتی برای "افزایش مشارکت و روایت پیشرفت"
🗂 همراه با ارائه جزئیات فرایند اجرایی و پیوستهای مورد نیاز
کمی که بگذرد ،
ما میمانیم و وجدانی که میپرسد:
⁉️ به اندازه توانمان تلاش کردیم یا نه ؟!
🔰و این پرسشی است که پاسخش درس و کار و زندگی نیست!
بسم الله...
#انتشارحداکثری
[نجات ؛ نهضت جوانان انقلابِ تمدنساز]
@nejaatt_ir
https://eitaa.com/joinchat/3189309560C7e7ca20fab
منابع آموزشی مرتبط با علوم شناختی – ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی
https://cogc.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%b7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c/
#علوم_شناختی
#معرفی_کتاب