FEQH-JALASE(31)- OSTAD SEYED AHMAD MADADI- 1403-9-20.mp3
11.57M
🔺سه نکته (در واقع سه مشکل) در کار کردن با مفتاح الکرامه، مختلف (برای پیدا کردن اقوال نظیر ابن جنید)، جواهر
از دقیقه ۱۱ تا ۱۸ از خارج مکاسب استاد مددی مدظله العالی
https://eitaa.com/mahadalemamalmahdi/7485
┄═✼🍃🌹🍃✼═┄
🆔 https://eitaa.com/rahpoian
#نکات_فقهی
#کتاب_شناسی
💒نسخه تو: اپلیکیشنی که توانست دهها هزار نفر را مسیحی کند
🛐 آیا میتوان تصور کرد اپلیکیشنی مذهبی بیش از محبوبترین بازی دنیا نصب داشته باشد؟
🔹یو وِرژن Youversion نام برنامهای است که با فرمی متفاوت از ارائه متن انجیل، توانسته با 630 میلیون کاربر در نهصد زبان و گویش، نه تنها از محبوبترین بازیها پیشی بگیرد، که در سال به صورت متوسط چندین هزار نفر کاربر این نرمافزار را نیز مسیحی کند.
🔸رمز موفقیت این اپلیکیشن نه ساله را باید در توسعه اپ مبتنی بر روانشناسی تلنگر، ایجاد فیچرهایی برای مطالعه لذتبخشتر انجیل، تفکیک محتوایی دقیق و ساخت کامیونیتیشاداب از انجیلخوانان و حفظ ارتباط موثر با کاربران یافت.
🔹موفقیت یوورژن این روزها به حدی رسیده است که دستیار گوگل، بسته به مود شما عباراتی انجیلی از این برنامه را برای شما بلند میخواند.
🔹و جالب اینکه بنیانگذار یوورژن کشیشی ۴۰ ساله است و سرمایهگذار این اپ نیز پیرمردی ۸۲ ساله مسیحیست صاحب موزه بزرگ انجیل در آمریکا به نام دیوید گرین.
(🖼 تصاویر: تقدیر پاپ از بنیانگذار یوورژن، سرمایهگذار یوورژن و ایمیلهای ماهیانه یوورژن به کاربران ایرانیاش.)
https://eitaa.com/hodaacademy/59
-------------------------------------
#نکات_تبلیغی
در این مختصر کوشیده شدهاست به زبانی قابلفهم برای مخاطب امروزی، از عرفان اسلامی و مهمترین عناصر و ابعاد آن تصویری گویا عرضه شود:
مباحثی از فلسفۀ عرفان، عرفان نظری، عرفان عملی، ادبیات عرفانی، دیدگاههای گوناگون دربارۀ عرفان، آسیبشناسی عرفان و تصوف، و ضروت اصلاح و عرضۀ روزآمد عرفان اسلامی.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
کتاب همچنین حاوی دو گفتوگو در باب عرفان است که پیش از این در دو نشریه منتشر شدهاند:
گفتوگوی نخست دربارۀ جایگاه عرفان اسلامی در نظام آموزشی حوزۀ علمیه است،
و گفتوگوی دوم به مباحث ناظر به نقد عرفان و تصوف میپردازد و بر اهمیت و تأثیر عرفان اسلامی بهویژه عرفان جلالالدین مولوی در جهان معاصر تمرکز دارد.
http://eitaa.com/dr_Fanaei
#معرفی_کتاب
#عرفان
فعالیت ۱۰۰۰ شِبهمعنویت در ایران!
🔻حجتالاسلام عبداللهی، در نشست «عرفانهای مدرن و آینده ایران»:
🔹طبق گفتوشنودها در محیطهای آکادمیک جهان اسلام ۲۰۰ هزار فرقه مذهبی فعال در دنیا و ۱۳ هزار معنویتواره داریم که از این میان ۱۰۰۰ مورد در ایران فعال هستند.
🔹باید با این معنویتوارهها مبارزه علمی کرد و راهکاری که میشود پیشنهاد داد، آن است که در مواجهه با این جریانها با تدبیر حرکت کنیم.
🔹در این راستا مهمترین راهبرد ارتقای هوش معنوی جامعه است؛ اگر سطح هوش معنوی جامعه را بالا بردیم و تلقیهای باطل را برایشان روشن کردیم، موفق شدهایم که مبارزه جدی با این معنویتها داشته باشیم.
بیشتر ببینید:
https://B2n.ir/u28025
┄═✼🍃🌹🍃✼═┄
https://eitaa.com/hekmie98iran/307
#نکات_تبلیغی
🔹در رابطه با گزارههاى توصيفى اين پرسش وجود دارد كه آيا قضايا و گزارههاى توصيفى بهلحاظ تكليفى مىتواند داراى محمولات فقهى بوده، در دايره #احكام_خمسه قرار گيرند؟
پاسخ: ... در نگاه نخست بايد گفت ظاهر پيامهاى توصيفى بهدليل توصيفگر بودنشان ربطى به فقه ندارد؛ ولى به نظر مىرسد با كنار هم گذاشتن مقدماتى، بتوان از گزارههاى توصيفى و كلامى قرآن، محمول فقهى استخراج كرد. شايان ذكر است نتيجه اين بحث، موجب پايهريزى باب جديدى در فقه مصطلح به نام #فقه_العقيدة خواهد شد كه تحول مهمى را در زمينه گزارههاى اعتقادى در پى خواهد داشت. نحوه استنتاج احكام فقهى در باب گزارههاى توصيفى را مىتوان در سه مقدمه مذكور تنظيم كرد:
مقدمه اول: تمام وقايع و قضاياى علمى چه در علوم كاربردى مثل فيزيك و شيمى و... و چه در گزارههاى كلامى قرآن، بهطور كلى مىتوانند متعلق دو فعل جوانحى در انسان باشند: يكى، علم و آگاهى افراد به اين قضايا و ديگرى، اعتقاد و باور به آنها.
مقدمه دوم: كسب علم و تحصيل اعتقاد از جمله امور اختيارى انسانها است؛
مقدمه سوم: طبق قاعده اصولى «لكل واقعةٍ حكمٌ شرعى»، همه امور اختيارى اعم از جوارحى و جوانحى، مشمول يكى از احكام خمسه مىشوند؛ علاوه بر اينكه، موضوع فقه نيز افعال اختيارى مكلفين است؛ پس دو صفت علم و اعتقاد نيز مىتوانند در دايره احكام تكليفى قرار گيرند.
کتاب درآمدی بر اجتهاد تمدن ساز استاد اعرافی- ص79 تا 80
#فقه_تمدن_ساز
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ نقش #اجتهاد در #علوم_انسانی
▫️استاد #علیدوست:
🔹وقتی میگوییم «نقش اجتهاد در تحول علوم انسانی» مراد کدام اجتهاد است؟
🔹دو نوع اجتهاد وجود دارد:
▫️اجتهاد به معنای اخص؛ یعنی اجتهادی که فقط گزارههای هنجاری دین مانند واجب، حرام، صحیح، باطل، نجس، پاک و... را کشف میکند.
▫️اجتهاد به معنای اعم؛ این نوع از اجتهاد متکفل استنباط گزارههای هنجاری نیست. در این نوع اجتهاد ممکن است به یک مسئلهای پرداخته شود که ارتباطی با شریعت و فقه ندارد، اما با دین ارتباط دارد؛ مانند خلقت انسان یا اقتصاد. در واقع در این نوع از اجتهاد شخص به دنبال کشف یک «هست» است اما این کشف باید با اجتهاد صورت بگیرد.
🔹بر اساس اجتهاد به معنای اخص، علوم انسانی و فقه با همدیگر ارتباط دارند اما نقش توسعهای ندارند. علوم انسانی، مصداق شناسی و موضوع شناسی انجام میدهد و اجتهاد به معنای اخص حکم را بیان میکند.
🔹 اما بر اساس اجتهاد به معنای اعم از آنجایی که این نوع از اجتهاد از «هستها» خبر میدهد و معمولاً علوم انسانی بیان هستها و مناسبات میکند، در این صورت موضوعاتی مانند خلقت انسان، تاریخ، مسائل اجتماعی و ... از حوزههایی است که فقه به آن میپردازد.
▫️نشست اجتهاد و تحول علوم انسانی، ۲ بهمن ۱۴۰۲
@OlomEnsaniEslami
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 Ravesh_Ejtehad
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️برشی از گفت و گوی مرحوم علامه مصباح یزدی با پروفسور محمد لگن هاوزن «اسلامی سازی علوم به چه معنی است؟» ، ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
✨آیا ریاضیات اسلامی داریم؟
✨شرط اسلامی سازی علوم چیست؟
✨آیا همه دانش ها را می توانیم از قرآن و حدیث استخراج کنیم؟
https://eitaa.com/OlomEnsaniEslami/3657
┄═✼🍃🌹🍃✼═┄
🆔 https://eitaa.com/rahpoian
#علوم_انسانی_اسلامی