❇️ اهتزاز پرچم فلسطین در قلب اهواز
🇵🇸🇵🇸🇵🇸
پرچم فلسطین مظلوم و مقاوم، امروز توسط جمعی از طلاب و روحانیون در قلب اهواز به اهتزاز درآمد.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
1.22M
نقد و نظر در باب اختلافات در راهپیمایی #روز_قدس
همراهان گرامی بشنوید.
ودر باب منع بعض برنامه ها وتجمعات انقلابی و معنوی با رعایت پروتکل های بهداشتی تامل فرمایید از دریافت نظرات دلسوزانه همراهان استقبال می کنیم.
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تبدیل حکمرانی مردمی به حکمرانی محفلی!/ وقتی روحانی 4 سال است در جلسات مجمع شرکت نمیکند و کارش را در جلسات سران پیش میبرد!
💬 حجتالسلام قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه:
🔹 بیش از 4 سال است که رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمیکند، نه تنها برای حل مشکلات مردم بلکه حتی برای دفاع از افایتیاف و پالرمو هم حاضر به شرکت در جلساتش نیست.
🔹 در مقابل شورای سران قوا را راهاندازی میکند که مجری و مقنن و ناظر تصمیمگیر میشوند و بعد امکان اعتراض و نظارتی وجود نخواهد داشت و اکثریت اعضای این جلسات هم با خود دولتیها است.
🔹 شورای سران قوا بجای سیاستگذاری و هماهنگی قوا ( که لازمه جنگ اقتصادی است)، هم قانون تصویب می کند و هم کار مجمع تشخیص را انجام می دهد!
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همزمان با روز جهانی قدس، دیوارنگار لبنان با تصویری از فرمانده شهید نیروی قدس رونمایی شد.
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴غوغاي يمن بين
تظاهرات گسترده ی مردم صنعاء و صعده در بزرگداشت روز جهانی قدس
#راه_ما_روشن_است 🇮🇷
@rahroshaan
🔸🔹🌿🔸🔹
🕋📜🕋📜🕋
🕋
#معرفت_حضرت_قرآن
#حفظ_آیات_حضرت_قرآن
🔰حفظ آیات حضرت قرآن :
🔷معرفی شئون متفاوت حفظ آیات حضرت قرآن :
◀️(۱). حفظ ظاهر آیات حضرت قرآن
دلالت واژه حفظ در احادیث، گاهی مربوط به حفظ ظواهر آیات حضرت قرآن و تنزیل مصحف شریف است که در این مرتبه می توان حفظ را «به خاطر سپردن الفاظ و عبارات آیات مصحف شریف و عدم فراموشی آنها» معنا نمود. این مرتبه از حفظ، هم خود دارای آثار و برکات است و هم می تواند مقدمه و زمینه ای برای عمل به آیات باشد؛ چرا که بالقوه سبب طهارت نفس می شود.
☑️لذا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) یکی از برکات حفظ تنزیل آیات قرآن را استغفار الهی (پاک شدن بنده از آثار گناه) برشمرده و فرمودند: مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ عَنْ حِفْظِهِ ثُمَّ ظَنَّ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَا يَغْفِرُهُ فَهُوَ مِمَّنِ اسْتَهَزَأَ بِآيَاتِ اللَّه(۱)
☑️و نیز امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند : اقْرَءُوا الْقُرْآنَ وَ اسْتَظْهِرُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَا يُعَذِّبُ قَلْباً وَعَى الْقُرْآنَ(۲)
▪️قرآن را قرائت و آن را حفظ نمایید، همانا خداوند عزوجل قلبی که قرآن را در خود جای داده است، عذاب نمی کند [ به عبارت دیگر حفظ سبب ورود نورانیت آیات به قلب بنده می شود]
◀️(۲). حفظ آیات حضرت قرآن به همراه عمل به آنها
☑️ در بسیاری از احادیث، قیدی که پس از اشاره به حفظ ظاهر آیات مصحف شریف [البته با ذکر تمامی آثار و برکاتی که صرف حفظ تنزیل آیات دارد] بیان می شود، «عمل به آیات حضرت قرآن» است.
✔️عمل به احکام ، شریعت، اوامر و نواهی مذکور در آيات حضرت قرآن، در حقیقت رعایت حرمت حضرت قرآن و به جا آوردن حق آیات حفظ شده [البته در معنای نسبی آن] است. به عبارت دیگر حافظِ عامِل، هم تنزیل آیات را به خاطر می سپارد (حفظ در معنای عدم فراموشی) و هم از احکام و اوامر الهی در معنای نسبی آن محافظت می نماید (حفظ در معنای نگهداری).
☑️لذا در احادیث بیان شده است آیه ای از آيات حضرت قرآن که بنده آن را حفظ نکرده است، روز قیامت ظاهر می شود و به شخص این حقیقت را متذکر می گردد که اگر او را حفظ می کرد ، درجات عالی تری در بهشت نصیب او می شد و بدیهی است که در اینجا منظور حفظ به همراه عمل می باشد:
▫️فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام):
الْقُرْآنَ الْقُرْآنَ إِنَّ الْآيَةَ مِنَ الْقُرْآنِ وَ السُّورَةَ لَتَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى تَصْعَدَ أَلْفَ دَرَجَةٍ يَعْنِي فِي الْجَنَّةِ فَتَقُولُ لَوْ حَفِظْتَنِي لَبَلَغْتُ بِكَ هَاهُنَا (۳).
☑️همچنین رسول خدا (صلی الله علیه واله و سلم) فضیلت «حافظ قرآن و عامل به آن» را مقام شفاعت برای اهل آتش از خاندانش، معرفی نموده و فرمودند:
▫️مَنِ اسْتَظْهَرَ الْقُرْآنَ وَ حَفِظَهُ وَ أَحَلَّ حَلَالَهُ وَ حَرَّمَ حَرَامَهُ أَدْخَلَهُ اللَّهُ بِهِ الْجَنَّةَ وَ شَفَّعَهُ فِي عَشَرَةٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ كُلُّهُمْ قَدْ وَجَبَ لَهُ النَّارُ (۴)
🖋بنابراین حبّ به حفظ نمودن آیات کلام الله، امری است که بنده باید آن را از خداوند متعال خواستار شود؛ اما از آنجا که حفظ به همراه عمل، بنده را به فیض کاملتری از حفظ می رساند، در دعای مروّی از حضرت صادق الائمه (علیه السلام) پس از اشاره به حبّ حفظ، ایمان به متشابهات و عمل به محکمات نیز ذکر شده است:
✨اللَّهُمَّ فَحَبِّبْ إِلَيْنَا حُسْنَ تِلَاوَتِهِ وَ حِفْظَ آيَاتِهِ وَ إِيمَاناً بِمُتَشَابِهِهِ وَ عَمَلًا بِمُحْكَمِهِ (۵)
📔منابع:
(۱)مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج۴ ؛ ص۲۶۹
(۲). بحار الأنوار ؛ ج۸۹ ص۱۹
(۳). الكافي ج۲ ص۶۰۸
(۴).مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج۴ ص: ۲۴۵
(۵).الكافي ج۲ ؛ ص۵۷۴
🕋
🕋📜🕋📜🕋📜
🕋📜🕋📜🕋
🕋
#معرفت_حضرت_قرآن
#حفظ_آیات_حضرت_قرآن
🔰حفظ آیات حضرت قرآن
✨إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ
(سوره حجر،آیه ۹)
🔘 یکی دیگر از مصادیق انس با حضرت قرآن، حفظ نمودن آیات مصحف شریف است.
🔹حفظ از نظر لغوی، به دو معنای «نگهداری و نگهبانی» و همچنین «به خاطر سپردن (مخالف واژه فرموشی)» به کار برده می شود.
🖋از آنجا که کلام خداوند عزوجل، تماما نور است، حفظ آیات مصحف شریف، فی نفسه و حتی بدون علم به معانی و بواطن نیز دارای آثار و برکات می باشد. اما بدیهی است که چنانچه حفظ ظاهر با عمل به احکام و علم به معانی همراه باشد، عنوان «حفظ» آیات حضرت قرآن ، مصداق کامل تری به خود می گیرد.
⏪بدین جهت است که در احادیث و فرمایشات نورانی حضرات معدن وحی الله (علیهم السلام)، مؤمنین گرچه به حفظ ظاهر آیات مصحف شریف، توصیه و سفارش شده اند، اما شئون و مراتب متفاوتی نیز در باب حفظ معرفی شده است:
➖در برخی احادیث، صرف «حفظ» امری شایسته و پسندیده معرفی شده است؛
➖در برخی به «حفظ به همراه عمل» اشاره و آثار و برکات آن ذکر گردیده است
➖ در برخی دیگر به «قلبی که ظرف و محمل آیات حضرت قرآن باشد» اشاره و از «حملة القرآن» نام برده شده است
✔️که این تعابیر در حقیقت به مراتب متفاوت حفظ و معانی مختلف آن اشاره می نماید.
🖋لذا انس با حضرت قرآن از طریق حفظ ، می تواند مشمول هر یک از مراتب فوق بشود و با متخلق شدن به هر شأن، بنده به درجه و مرتبه ای از فیوضات حفظ کلام الله نائل می گردد؛ که در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم.
🕋
🕋📜🕋📜🕋📜