این گریههای رویاپرداز؛ این اشکهای تمدنساز...
فکرش را بکن در یک روز اول محرم، خدمت امام رضا (سلاماللهعلیه) رسیدهای و یک گوشه نشستهای تا از محضر ایشان استفاده کنی؛ ولی هرچه مینشینی انگار قرار نیست امام چیزی بگوید؛ انگار حال امام خوش نیست و بغضی چنگ انداخته است و گلویش را فشار میدهد. بغض امام را نمیبینی، ولی سنگینیاش را بر همهٔ حجره حس میکنی؛ بغض امام را نمیبینی، ولی سر که بلند میکنی، پلکهای پفکردهاش را میبینی که انگار از شدت گریه زخم برداشتهاند.
دلت از این حال امام آشوب میشود و این دلآشوبه در چهرهات نمایان میشود؛ نمایان میشود که امام آن را میبیند و قبل از آنکه بخواهی چیزی بپرسی، با همان صدای بغضآلود لب به سخن میگشاید که «محرم ماهی است که حتی اهل جاهلیت هم در آن از یکدیگر نمیکشتند و این کشتار را حرام میدانستند، ولی در همین ماه خونهای ما اهلبیت حلال دانسته شد». امام یکنفس میگوید و میگوید تا اینکه میرسد به این جمله، و چنان سخت آن را به زبان میآورد که انگار جان مبارکش دارد از کالبد جدا میشود: «در این ماه، دربارهٔ ما اهلبیت هیچ حرمتی برای رسولالله نگاه داشته نشد».
سخن که به اینجا میرسد، امام آه بلندی میکشد و با اشکهای سرازیری که از آن گوشهٔ حجره انگار آنها را به رنگ خون میبینی، ضجه میزند که «إِنَّ یوْمَ الْحُسَینِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا وَ أَذَلَ عَزِیزَنَا بِأَرْضِ کرْبٍ وَ بَلَاء». ناگهان با صدای هقهق گریههایت به خودت میآیی و میبینی که با دیدن این حال طوفانی امام، تو هم از خود بیخود شدهای؛ ولی انگار هنوز علت این حال را بهدرستی درک نمیکنی، که زمزمهٔ امام را میشنوی که زیر لب مویه میکند: « أَذَلَ عَزِیزَنَا... أَذَلَ عَزِیزَنَا... أَذَلَ عَزِیزَنَا...».
انگار با تکرار این دو کلمه چیزی فهمیدهای؛ چیزی که گویا تابهحال حواست به آن نبوده است: در روز عاشورا، عزیز اهلبیت را در زمین کربلا ذلیل کردهاند. تصور کن: روزی بر این امت گذشته است که در آن عزیز خدا و رسول خدا را در بین خود به ذلت کشاندهاند. امت رسولالله که قرار بود به رهبری و سرپرستی ولی خدا، تمدنهای غیرتوحیدی را نابود کند و با ساختن تمدنی الهی در زمین، خلیفهٔ خدا را فرمانروای زمین بداند، کارهایی کرد که حتی اهالی تمدن جاهلی هم مرتکب آنها نشده بودند.
با خودت میگویی: مصیبت شهادت فجیع سیدالشهدا و یاران و فرزندانش حتماً بسیار جانسوز است و دلها را به درد میآورد و اشکها را سرازیر میکند، ولی آنچه میتواند بهجای اشک، هر صبح و شام خون بر گونههایت جاری کند، توجه به این حقیقت است که امت رسول آخرالزمانی خدا، با ولی و سرپرست امت خود چنین کردهاند و با این جنایت، از مسیر هدایت و سلوک بهسوی قرب الهی بازماندهاند. این گناه یک فرد یا یک گروه نیست؛ گناه یک امت است که هم وزر و وبالش برای همه است، و هم توبه از آن بر عهدهٔ همهٔ امت.
در همین فکرهایی که صدای اما را میشنوی: «فَعَلَی مِثْلِ الْحُسَینِ فَلْیبْک الْبَاکونَ فَإِنَّ الْبُکاءَ یحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَام». آری؛ نخستین گام برای پاک شدن امت از این ذنوب عظام، چنین بکائی بر سیدالشهدا است. این یک گریهٔ تمدنساز است؛ گریهای که باید مدام به ما یادآوری کند که روزی عزیز این امت و عزیز خدا و رسول خدا، در همین امت ذلیل شده است؛ گریهای که باید رویای جمعی امت ما را تلاش برای بازگرداندن آن عزت و جایگاه به عزیز اهلبیت قرار دهد؛ گریهای که باید ما را چنان تربیت کند که اگر قرار شد برای بازگشت خلافت روی زمین به اهلبیت، خون همه ما و حتی پدر و مادرمان ریخته شود، از بذل این خون هیچ ابایی نداشته باشیم.
رویای جمعی امت ما باید دیدن آن روز باشد که فرزند سیدالشهدا از کنارهٔ کعبه ندا برمیآورد که آی مردم عالم، منم فرزند همان حسینی که روزی در میان امت خود ذلیل شد؛ آمدهام تا انتقام عزت جدم حسین را بگیرم.
(روز اول محرمالحرام ۱۴۴۴).
پ.ن۱: برداشتی از روایت امام رضا (سلاماللهعلیه) در کتاب أمالی صدوق، ص۱۲۸.
پ.ن۲: تصویر، اثر جدید استاد مسعود نجابتی به مناسبت محرمالحرام ۱۴۴۴ است.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔 @rajaaei_ir
📌📌📌 راهاندازی نخستین سایت «فلسفهٔ پزشکی» کشور👇👇👇
https://philosophyofmedicine.com/
🔹🔹🔹 معرفی سایت فلسفه پزشکی:
🔸 دامنهی فلسفهٔ پزشکی مطرح شده در این سایت بسیار فراتر از تعریف دانشنامهٔ استنفورد در باب فلسفه پزشکی است؛ و از جمله شامل جامعهشناسی و تاریخ پزشکی نیز میشود.
🔸 این فرا رفتن را از آنجا باید به فال نیک گرفت که همهگیری کووید ۱۹ در عمل نشان داد ما در جهانی زندگی میکنیم که ابعاد پزشکی بسی فراتر از شناخت کارکردهای بدن انسان، بدکارکاردیهای آن، و شیوههای درمان بیماریهاست. ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پزشکی در حدی است که دسترسی به خدمات پزشکی جایگاه انسانها را در جامعه و جایگاه کشورها را در سطح بینالمللی، رقم میزند.
🔸 فلسفه پزشکی نیاز امروز جامعه پزشکی ما است و باید به هر نحوی که شده در گسترش آن تلاش کنیم.
🔸 «حلقه فلسفه پزشکی» نهادی علمی متشکل از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشتههای مختلف است که میکوشند در همکاری با یکدیگر و بهرهگیری از رویکردهای میان رشتهای به تأمل در مسائل پزشکی و سلامت بپردازند.
🔸 علاقمندان پژوهش در این حوزه میتوانند در شکلگیری و تحکیم مباحث نظری و تقویت رویکردهای عقلانی در بحرانهای آتی کمک کنند.
به ویژه اگر شما خوانندهی محترم، در علوم پزشکی و علوم انسانی مربوطه دستی در کار دارید، به دوستان همکار و دانشجویان همکلاسی اطلاع دهید و مطالب خود را برای سایت ارسال نمایید.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اونی که نمیتونه نوحهخوانی مادحین بامعرفت انقلابی و سینهزنی مردم قدرشناس ایران رو برای #عموی_حریم_انقلاب_اسلامی یعنی حاج #قاسم_سلیمانی ببینه، اگه قابل هدایته الهی هدایت بشه؛ اگر هم نه، کور شه که نمیتونه امتداد عینی شعار "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" رو ببینه.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ظرفیت_تبلیغی
در استان خراسان شمالی
۵۰ خانهٔ عالمِ خالی داریم!
ــــــــــــــــــــــــ
حجتالاسلاموالمسلمین رفیعی:
یکی از شهرستانها ۲۳ مُبلغ از ما درخواست داشت، ما یک نفر را هم نداشتیم که اعزام کنیم!
ــــــــــــــــــــــــ
فیلم کامل بیانات در آپارات #شمع
aparat.com/v/XJQTG
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از معاونت پرورشی و فرهنگی 🇵🇸
♦️ آخرین فرصت برای شرکت در طرح ویژه مدارس تحولی 🔔🔔🔔
♦️ آیا می دانید طرح ایجاد مدارس تحولی در استان قم از سوی مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان و قرارگاه ملی اجرایی سازی سند تحول پشتیبانی می شود؟
♦️ آیا می دانید مدارس تحولی در این طرح توسط مطالعات اندیشکده های برتر دانشگاهی حمایت می شوند؟
♦️آیا می دانید مدارس تحولی در طول طرح با نوآوری های مدارس برتر ایران 🇮🇷 و جهان 🌍 آشنا شده و این ایده ها را در درون مدرسه خود محقق می کنند؟
♦️ آیا می دانید مدارس تحولی به میزان پیشرفت، از مزایا و تسهیلاتی که در طرح در زمینه های مختلف دیده شده است برخوردار خواهند شد؟
♒️ این حمایت ها و تسهیلات عبارتند از:
✅ جایگزین شدن فعالیت در طرح با دوره های ضمن خدمت؛
✅ معرفی مدرسه تحولی در نشریه رشد؛
✅ اعطای اختیارات ویژه به مدیران برای طراحی برنامه درسی مدرسه خود؛
✅ حمایت های ویژه آموزشی و مشورتی مرکز پشتیبانی مدارس؛
✅ شرکت مدرسه در رویدادهای مهم مدارس تحولی؛
✅ اعطای تسهیلات ویژه برای برگزاری اردوهای ماجرامحور دانش آموزی؛
✅ و هر آنچه را که برای تحول و پیشرفت مدرسه خود نیاز دارید
📌 مدرسه خود را به مدرسه برتر تبدیل کنید! 📈
📣 آخرین فرصت برای شرکت در طرح تا پنجشنبه 20 مرداد
♦️لینک ثبت نام جهت شرکت در مصاحبه:
https://survey.porsline.ir/s/IhHO3KMl
♦️برای کسب اطلاعات بیشتر:
@eslame_nab57
✍ قرارگاه تحول آموزش و پرورش استان قم
هدایت شده از مجتبی وافی
🔰 به لطف خداوند و عنایات حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله فرجه الشریف)؛
📌 این توفیق حاصل شد تا گروه تبلیغیِ جهادی مصباح الهدی ، در ماه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) ، با فعالیت متمرکز در استان خراسان شمالی شهر بجنورد ، تبلیغ در روستاها🏰، هئیت ها🕍، مساجد🕌، اتحادیه انجمن های اسلامی🏬، دانشگاهِ فرهنگیان🏢 و بزرگترین پارک جنگلی🎡، در این استان باعثِ شور آفرینی و رونق به فضای معنوی و فرهنگی شهر شود.
❇️ با توجه به این که این گروه یک گروه جهادی است، بخشی از هزینههای ایاب و ذهاب و جوایز باقی مانده است (بالغ بر ۳۰ میلیون)، شما میتوانید در حد توان خود با کمک به تامین هزینههای گروه در این حرکت خدا پسندانه به احیای امر اهل بیت(ع) بپردازید و پرچم اباعبدالله (ع) را برافراشتهتر کنید.
💢 شماره کارت جهت کمک:
5041721055017314
به نام مهدی عزیزی
#کدیور بیسواد و بیاطلاع از فقه نیست. پس اینکه این حمله را به استناد قرآن محکوم دانسته،از روی غرض و مرض است. در اسلام "فَتک" نداریم، ولی "اغتیال" داریم. فتک جایی است که فرد در امان حاکم اسلامی باشد. #رشدی در امان دشمن ما بوده. گذشته از آنکه ۳۳ سال پیش علیه او اعلان صادر شده بوده.
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از دورههای آموزشی معنا
20.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹«دبیرخانه هماندیشی علمدینی»، با همکاری «اداره آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار میکند.
💢اولین دوره آشنایی با برخی از ایدههای معاصر علمدینی
➖با ارائه مقررین و شاگردان برجسته اساتید صاحب نظریه 💢
🔰 به همراه ارائه مدرک معتبر
🔰به دو صورت حضوری و غیرحضوری
📆زمان برگزاری: 31 مرداد تا 16 شهریور
📅 بازه ثبتنام: 11 مرداد تا 30 مرداد
🌐داوطلبین محترم از طریق وب سایت www.hamandishi.info اقدام به ثبتنام نمایند.
✅ از عموم طلاب و دانشجویان علاقهمند دعوت به عمل میآید.
#اداره_آموزشهای_آزاد_دانشگاه_باقرالعلوم
#دبیرخانه_هماندیشی_علم_دینی
#مؤسسه_معنا
#علم_دینی
#علوم_انسانی_اسلامی
#دوره_آموزشی
@bakhshe_amoozesh
تربیت و حکمرانی |مرتضی رجائی
🔹«دبیرخانه هماندیشی علمدینی»، با همکاری «اداره آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)» برگزار میکند
اگر حتی اندکی به مباحث علم دینی علاقه دارید، توصیه میکنم حتماً این دوره رو ثبت نام کنید؛ یک دوره فشرده و تروتمیز که میتونید در کوتاهترین زمان ممکن، مروری بر دیدگاههای مهمترین اندیشمندان معاصر علم دینی داشته باشید.
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعالیت اقتصادی در جامعه بازار چیزی شبیه همین فیلم است؛ حالا گیرم که این فیلم کمی اغراق دارد و کاریکاتوری است.
اگه یه حاکمیت مقتدر به نفع توده مردم بر بازار نظارت و اعمال قدرت نداشته باشه، نباید انتظاری جز این از بازار آزاد داشته باشیم.
چنین محیطی میتواند از انسانهایی که قرار است در یک رابطه برادرانه با هم زندگی کنند، گرگهایی بسازد که حاضرند برای سود بیشتر حتی برادر خود را بدرند.
#اقتصاد #اقتصاد_لیبرال #اقتصاد_اسلامی #جامعه_بازار #بازار_آزاد #حکمرانی #حکمرانی_اقتصادی
نشانی در ایتا و تلگرام:
🆔 @rajaaei_ir
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا
▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی:
باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند
▫️#تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس
🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه
#تجمع_حوزویان
#مدرسه_فیضیه
#اصلاح_طرح_بانکداری
#مجلس_شورای_اسلامی
نشرحداکثری
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom