🔹سخنی با اساتید و فضلای روانشناس حوزوی (بخش دوم)🔹
امروزه علوم انسانی غربی با همین درآمیختن حق و باطل، قرآنسوزی و همجنسگرایی و نسلکشی پنهان را تئوریزه کرده و عالمانه و بشردوستانه نشان میدهد. ما کی و کجا باید برانگیخته شویم و موضعگیری کنیم و سخن حق را عرضه کنیم و جلوی این سیل بنیانبرافکن را بگیریم؟ چرا وقتی یک استاد روانشناس، آن سخن ناروای باطل را گفت دوستان عزیز روانشناس ما (جز یکی دو نفر) واکنشی نشان ندادند؟
همین رگههای باطل به بهانه آن همه گزارههای درست در بزنگاهها جریان را عوض میکند، محاسبات مسئولین را بهم میریزد و افکار عمومی را مخدوش میکند و فضای اجتماعی را به جهت ضدارزشها و ناهنجاریها سوق میدهد.
✅ فعلی العالم ان یظهر علمه
از دوستان روانشناس حوزوی صمیمانه درخواست میکنم برخیزند و علم خود را آشکار کنند و تحت تاثیر رابطه استاد و شاگردی یا هر عنوان دیگر در مقابل رگههای اندیشه انحرافی موجود در این دانش مسموم سکوت نکنند. این دانش اگر هنری دارد باید در مسیر بندگی و تسلیم خرج کند و آب به آسیاب اسلام بریزد نه اینکه خلاف شرع را توجیه و تجویز کند.
ما حوزویان میثاق بستهایم که همه دانش و توان و تخصص خود را در راه سعادت نهایی انسان که همان عبودیت و تسلیم و خضوع در مقابل خدا و اوامر اوست به کار بگیریم و انسان را به سمت قرب خدا و لقای الهی رهنمون باشیم و سربازان ساخت جامعه اسلامی ذیل توحید و عدالت و اسلام باشیم.
اگر این همه درس که در حوزه خواندهایم نتیجهای غیر از این دهد همه سرمایه خود را باختهایم. آیا تحصیلات دانشگاهی ما حوزویان و آشنایی با دستگاه علوم غربی این روحیه ما را تقویت کرده و ما را در سربازی دین خدا و گسترش فرهنگ اسلامی و تعبد به احکام دینی موفقتر ساخته است؟
اساسا روانشناسان حوزوی این همه درس خواندهاند که همین کار را بکنند. اگر قرار بود ما مصرفکننده علوم انسانی غربی باشیم این علوم را در دانشگاه با سرعت و سهولت بیشتری میآموختیم و مدرک میگرفتیم. چرا پس از این همه تحصیل حوزوی به آن میپردازیم؟ چرا حوزههای علمیه به دانشهای انسانی از جمله روانشناسی ورود کردند؟ قرار نبود ما حوزویان این دانشهای مسموم را با عمامه پیامبر خدا تبلیغ یا مصرف کنیم!
قرار بود عالمان دین از طریق آشنایی با همین علوم انسانی غربی که در مبانی اختلال دارند، موضوعشناسی کنند و در نهایت، کاستیها و کژیهای آن را نمایان سازند و مدل جایگزین اسلامی آن را به انسان عصر جدید عرضه کنند. مدل جایگزین اسلامی همان مدلی است که آدمی را به خدا نزدیک میکند و روح تسلیم و عبودیت را در او میافزاید و امکان ساخت تمدن نوین اسلامی را فراهم میسازد.
✅ قم؛ پایگاه انتشار علم به همه جهان
قرار بود علم از قم به سراسر جهان منتشر شود و معارف اسلامی از پایگاه حوزههای علمیه عالمگیر شود: فَيُفِيضُ الْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ الْبِلَادِ فِي الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْق؛ نه اینکه دانش، از سراسر جهان به حوزههای علمیه سرازیر شود و حوزویان عمامه به سر، خاموش و منفعلانه آن را بپذیرند و با آیات و روایات معصومان، تزیین و آزین کنند.
مباد که این یافتههای بشری، به جای دین و خدا بنشینند و رساله حل المسایل بشر امروز گردند و هدایت او را به سرمنزل کمال و سعادت بر عهده بگیرند.
ما تلاشها و خدمات فضلا و علمای روانشناس اسلامی در حوزههای علمیه را که سالهاست در این جهت دغدغه و اهتمام داشتهاند قدر می شناسیم و به پشتوانه همین گامهای اساسی در اسلامیسازی روانشناسی اکنون با صدای رسا اعلام میکنیم وقت آن رسیده تا پرچم اسلام را در این دانش به فراز آورده و در مقابل آموزههای باطل آن موضع علنی بگیریم.
✅ علوم انسانی در خدمت توسعه بندگی
لازم است فراتر از تاکید بر نقاط اشتراک، نقاط انحراف و تمایز را نشان دهیم و این دانش را به خدمت توسعه عبودیت و تسلیم در مقابل دین حق درآوریم و در راهبری جریانهای اجتماعی، پرچم اسلام را تقویت کنیم.
یادمان نرود ما حوزویان مسئول این هستیم تا نیاز انسان به دین و حاجتمندی جامعه انسانی به وحی را نشان دهیم و بر تعبد و تسلیم و عبودیت انسان و جوامع انسانی بیفزاییم. این غیرت و تعصب مقدس را باید پاس داشت و هویت و رسالت اجتماعی حوزه را باید حفظ کرد.
دوستان روانشناس حوزوی!
🔹 بسم الله ، اکنون زمان اقدام است ...
🔸http://eitaa.com/mohammad_nooori
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹یا امام حسین
تورا به مادرت زهرا خیطمون نکن
🔰 زیارت عاشورا را چگونه بخوانیم؟ .
⬅️ زمان #زیارت
در روز عاشورا، باید قبل از زوال (قبل از اذان ظهر) قرائت شود. اما در روزهای دیگر، در هر وقت از شبانه روز میتوان آنرا خواند. .
⬅️ لعن ها و سلام ها
این روش که یک بار سلام و لعن گفته میشود و بعد بگوییم: «مائۀ مرۀ» یا «تسع و تسعین مرۀ» در روایات نیامده است.
در روایتی چنین آمده که #لعن را یک مرتبه و «اللهم العنم جمیعا» را صد مرتبه بگویید. همچنین سلام را یک مرتبه، و چهار سلام آخر یعنی: «السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین، و علی أولاد الحسین، و علی أصحاب الحسین» را صد مرتبه بگویید. البته سند این روایت باید بررسی شود.
سایر تلخیص ها هیچ ریشه روایی ندارد. البته اگر کسی به قصد رجاء زیارت عاشورا بخواند و لعن و سلام آن را یک مرتبه بگوید، اشکالی ندارد، ولی این کار، سندی ندارد. .
⬅️ #مستحبات قبل و بعد از زیارت
در روایات گوناگون، مستحبات مختلفی برای زیارت عاشورا بیان شده است که روش جمع همه این روایات به این صورت است که:
۱. انسان به صحرا و فضای وسیع و یا بالای بام برود
۲. به قبر سیدالشهداء (ع) اشاره کرده و یک سلام و لعن مختصر بدهد
۳. دو رکعت نماز بخواند
۴. تکبیر بگوید و زیارت ششم #امیرالمؤمنین (ع) یا زیارت امین الله قرائت کند
۵. زیارت عاشورا را بخواند
۶. دو رکعت نماز زیارت به جا آورد.
۷. دعای علقمه بخواند
ضیافت بلا. صص۸۲-۸۸ .
#ویــژهبرنامهمـــاهمحــــرم
🍁روایتقیــــام | معـرفی آثــار عاشـورایی
دفتــر چهارم:
📚 کتاب وارثــان عاشورا
اثــر استاد علی صفــاییحائــری
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
45.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ویــژهبرنامهمـــاهمحــــرم
🍁روایتقیــــام | معـرفی آثــار عاشـورایی
دفتــر چهارم • کتاب وارثــان عاشورا
اثــر استاد علی صفــاییحائــری
راوے
حجتالاسلام مــرتضی #رجــایی
#زمان ~ ۱۵ دقیقه
#کتاب
#ماه_محرم
#روایت_قیام
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
در صحن آزادی حرم مطهر #امام_رضا (سلاماللهعلیه) خادمی را دیدم که نزدیک یک #زائر خوابیده روی فرش حرم ایستاده بود و همانطور که مسئولیت خودش را انجام میداد، حواسش هم به صورت آن زائر بود تا وقتی مگس به سمت صورتش میرود، آن را با پَرِ توی دستش بپراند.
آری؛ در حرم امام رئوف #خادم ها هم مهربانترند.
🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه اینا خوبه عزیزم؛ اما لطفاً گواهینامهتون رو بدید!
مواظب باشیم فریب نخوریم؛ دین رو از منابع اصلی و دست اول بگیریم.
#دلت_باید_پاک_باشه
تأثیر #مسکن_مدرن بر ضعف #حیا در نوجوانی انکارناپذیر است. بیشتر ما در خانههای کوچک با دیوارهایی به ضخامت مقوا زندگی میکنیم که صدا از آنها رد میشود. کنجکاوی و بیخوابی شبانه کودکان هم که چیز عجیبی نیست. امام صادق فرمود: اگر در اتاقی که کودک بیدار است آمیزش کنید، آن کودک رستگار نمیشود. نمیشود مردم را مجبور به #آپارتمان_نشینی کنیم، بعد از آنها بخواهیم که حریم حیا و عفاف را در جامعه رعایت کنند.
#حکمرانی_تربیتی
🆔️ @rajaaei_ir
📌برنامه مردم میدان در شبکه افق با موضوع #حکمرانی_تربیت و #مدارس_مردمی
ارائه: مرتضی رجائی؛ مدیر واحد حکمرانی تربیت #دفتر_مطالعات_تربیت_آینده
1️⃣#بخش_نخست گفتوگو (تاریخ پخش: چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲):👇
https://telewebion.com/episode/0x745f642
2️⃣#بخش_دوم گفتوگو (تاریخ پخش: سهشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲): 👇
https://telewebion.com/episode/0x7ff1b97
#شبکه_افق
#مردم_میدان
🆔️ @rajaaei_ir
آنچه در غرب به اسم #علوم_انسانی تولید و ترویج شده، ادعای علم بودنش دروغ و یک #فریب_بزرگ است. روش علمی "مشاهده مکرر تغییر پدیدهها و کشف قواعد حاکم بر آنها" است. بر این اساس، چگونه میتوان مثلاً #روان_شناسی را -که در حقیقت انسان شناسی است- علم دانست، درحالیکه #انسان نه کامل و نه درست شناخته نشده است.
🆔️ @rajaaei_ir