فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم مناطق مرزی ایران در چندصد متری مرز ایستادهاند و دارند جنگ قره باغ را از نزدیک تماشا میکنند.
این معنای امنیت است.
به افتخار شهدای این سرزمین و همه مدافعان امنیت تمام قد بایستیم.
🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم دانشگاه ملی صدا و سیما.
به جای تأکید و تمرکز بر ازدواج و فرزندآوری برای حل مشکلات جامعه، رسماً داره نگهداری حیوان خانگی رو برای حل مشکلات روحی و روانی توصیه میکنه.
🆔️ @jalvat
💢قبیلهگرایی،
در رسانههای به ظاهر انقلابی !💢
🔹در هماندیشی یازدهم فقه حکومتی، جناب استاد خسروپناه پاسخی به فرمایش اخیر آیت الله علوی بروجردی داد و گفتههای اخیر ایشان را که به صورت مطلق، اقتصاد اسلامی را شوخی قلمداد کرده بود، در پنج محور نقد کرد.
🔹متن فرمایش ایشان را برای چندین رسانهای که از پول بیت المال ارتزاق می کنند و وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، ارسال کردیم. با کمال تعجب با این جمله مواجه شدیم که «چون دیگران این خبر را کار کردهاند {و ما اولین منتشر کننده نیستیم}، پخش نمی کنیم.»
#قبیلهگرایی_رسانهای بهتر از این نمیشود. آنقدر شعور رسانهای شان نمیرسد که در فضای رسانه اگر در حمایت از انقلاب اسلامی یکصدا نشوند، صدایشان به ندایشان نخواهد رسید.
🔹یاد فرمایش حضرت آقا در خصوص #قبیلهگرایی در حزب جمهوری افتادم:👇
➖ «در سال ۶۲ که دوجریانیِ خیلی عمیقی در حزب جمهوری اسلامی به وجود آمده بود و کنگرهی مفصلی هم در مدرسهی عالی شهید مطهری درست کرده بودیم، من صحبت کردم و از این دو جریان، به دو قبیله و دو طایفه تعبیر کردم! اصلًا بحث گروه و حزب نیست؛ چون دو حزب با مواضع فکریشان از هم جدا میشوند؛ اما این دو مجموعه، با خود افراد مجموعه از هم جدا میشوند، نه با مواضعشان...کأنه بحث بر سر تعصبات فامیلی و قبیلهیی است! به عبارت دیگر، وقتی کسی جزو آن عده باشد، این عده نگاه نمیکنند که خصوصیات اخلاقی او چیست و معیارها چهقدر بر او منطبق است؛ ردش میکنند؛ آن عده هم کاری ندارند که معیارها و ضوابط چیست؛ قبولش میکنند؛ این غلط است؛ بعضی اینطوری عمل میکنند.» ۱۳۷۰/۱۲/۰۴
✅ اولین قسمت از مجموعه برنامه ی استاد علی صفایی حائری
❇️ با موضوع : تعلیم و تربیت در اندیشه استاد صفایی
◀️ باحضور حجه الاسلام و المسلمین سید عباس لاجوردی، مسئول موسسه لیله القدر
⏳ امشب ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما
🆔️ @rajaaei
برملا شدن راز معرفیِ برخی کتابهای غیر دینی در کتاب الذریعه
شماره ۱۳۸ مجله بخارا به بزرگداشت علامه آقا بزرگ طهرانی اختصاص دارد. در این شماره از نشریه، مقاله ای منتشر شده که در آن از وجود کتابهای غیر دینی پرده برداشته شده است.
در یادداشت بالا که خطاب به آقای علی دهباشی، مدیر مسئول و سردبیر نشریه نوشته شده، توضیح داده شده است که این تحریف، به دست علینقی منزوی، بزرگترین پسر از چهار پسر آقا بزرگ طهرانی صورت گرفته است.
علینقی منزوی با اینکه در سامرا و نجف و نزد اساتید برجسته حوزه های علمیه آن دیار، تحصیلات حوزوی را به پایان رسانده بود، پس از ورود به ایران و به تحریک برادر کوچکترش محمدرضا و همراه پسرخاله اش جلال آل احمد، جذب حزب توده شد.
منزوی شخصیتی علمی و دارای آثار متعدد برجسته بود. او هم پیش از انقلاب اسلامی و هم پس از انقلاب اسلامی، سابقه بازداشت و زندانی داشت؛ زیرا تا پایان عمر از عقاید خویش دست نکشید.
سرانجام او در سال ۱۳۸۹ و در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
🆔️ @rajaaei
17.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان استاد هادوی تهرانی در نقد سخنان حجتالاسلام علوی بروجردی درباره اقتصاد اسلامی
استاد هادوی تهرانی در درس خارج فقه "مکتب و نظام اقتصادی اسلام" در تاریخ یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹، سخنان گفته شده با عنوان نبود نظام اقتصادی اسلام را ناشی از عدم شناخت اقتصاد و ناآگاهی از تفاوت اقتصاد توصیفی و دستوری دانست.
#فقه_حکومتی
#فقه_الاقتصاد
🆔️ @rajaaei_ir
📌تفاوت بین دانش توصیفی و دانش دستوری را نمیدانند؛ اقتصاد اسلامی را انکار میکنند!
وقتی میگوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، مقصودمان این نیست که مثلاً روش محاسبه نرخ تورم در فلان آیه و یا روش محاسبه منحنی فلاکت در فلان آیه است؛ (اینها مباحث اقتصاد توصیفی است).
اقتصاد توصیفی بر عهده آیات و روایات نیست؛ آنچه وظیفه قرآن و حدیث است، اقتصاد دستوری است.
برخی از دوستان چون اساساً فرق بین دانشهای دستوری و توصیفی را نمیدانند و احتمالاً در طول عمرشان هم با این اصلاحها برخورد نکردهاند، سعی میکنند با توسل به مثالهایی، وجود اقتصاد در اسلام را انکار کنند.
(استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹)
#فقه_حکومتی
#فقه_الاقتصاد
#اقتصاد_اسلامی
🆔️ @rajaaei_ir
📌وجود همه مؤلفههای اصلی یک مکتب اقتصادی در آیات و روایات
مگر اختلاف سوسیالیسم و سرمایهداری، به عنوان دو مکتب مهم اقتصادی، بر سرِ محاسبه نرخ تورم یا محاسبه سود و زیان است که برخی با استناد به نبود این مباحث در آیات و روایات، وجود اقتصاد اسلامی را انکار میکنند؟!
آن چیزهایی که عامل اصلی اختلاف سوسیالیسم و سرمایهداری است و درباره آنها بحث دارند، اسلام درباره همه آنها نظر دارد؛ مثل بحث مالکیت یا نقش دولت در اقتصاد.
مثلاً سرمایهداری میگوید: اقتصاد آزاد بدون نقش دولت، سوسیالیسم میگوید: اقتصاد دولتی بدون بازار آزاد، اسلام میگوید: نه آن و نه این؛ اسلام نقش خاصی برای دولت ترسیم میکند و برای این نقش، امکانات و وسایلی هم در نظر میگیرد.
این اقتصاد است دیگر.
(استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹)
#فقه_حکومتی
#فقه_الاقتصاد
#اقتصاد_اسلامی
🆔️ @rajaaei_ir
📌انکار اقتصاد اسلامی؛ نتیجه ناآگاهی از اسلام و عدم شناخت مؤلفههای شکلدهنده یک مکتب اقتصادی
اگر شما نظامهای اقتصادی دنیا را حتی در حد یک مطالعه اجمالی مطالعه بفرمائید، میبینید آن چیزی که محل بحث سیستمهای اقتصادی است، در اسلام در قالب آیات و روایات مختلف بیان شده است.
من در سال ۱۳۶۸ و در مقاله "ساختار کلی اقتصاد اسلامی در قرآن"، که اکنون به صورت کتاب چاپ شده است، فقط به استناد قرآن و بدون استفاده از احادیث، ساختار کلی اقتصاد اسلامی را توضیح دادهام.
(استاد هادوی تهرانی، درس خارج فقه مکتب و نظام اقتصادی اسلام، ۱۳ مهر ۱۳۹۹)
#فقه_حکومتی
#فقه_الاقتصاد
#اقتصاد_اسلامی
🆔️ @rajaaei_ir