eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
688 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 ورود مسئولین ممنوع 🔴 یک هشدار بسیار جدی ❗️ مثل برق می گذرد! ❗️ آن وقت دیگر خیلی دیر است. ✅ برای دریافت ۱۱۰ برنامه محتوای با موضوع و افزایش در کانال نسل ۱۱۰ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 یا در صفحه رسمی سایت آپارات👇👇 https://www.aparat.com/andishekosar 🔸معاونت رسانه موسسه اندیشه کوثر
همراهان عزیزی که در اینستاگرام هم حضور دارید، خوشحال می‌شم صفحه من رو هم ببینید. اگه پسند کردید، به دوستان‌تون هم معرفی کنید. instagram.com/mrajaaei
💠امروز آخرین روز سفر بود. صبح نزدیک طلوع آفتاب رفتم تا استراحت کوتاهی بکنم. آقامهدی وقتی بعد از نماز داشت می‌رفت بخوابد، به مهندس حمید گفت: "ساعت ۷ بیدارمون کن تا صبحانه بخوریم و گفت‌وگو رو شروع کنیم". مهندس می‌خواست بیدار بماند و یکی از پروژه‌های خودش را کامل کند. 💠با صدای آقامهدی بیدار شدم؛ داشت از همان توی هال صدایم می‌کرد. با سردرد و کمی سرگیجه از جا بلند شدم. مهندس حمید، که اصالتاً اردبیلی است، رفته بود و برای صبحانه "قیماق" و عسل با نان بربری تازه گرفته بود. 💠ساعت ۸ جلسه را شروع کردیم. باید هرطور شده مشاهدات و مباحث این چند روز را جمع بندی می‌کردیم و چارچوب کلی طرح مورد نظر را می‌نوشتیم. بعد از بحث‌ها و رفت و برگشت‌های طولانی، حدود ساعت ۱۱ تقریباً به یک نقطه مورد توافق رسیدیم. 💠برای نماز حرم بودیم. نماز را که خواندیم، زیارت مختصری کردیم و راهی بلوار توس شدیم. ساعت ۱۲ و نیم در دبستان صدرا واقع در مسجد حضرت محمد (ص) با حاج‌آقا کامرانی و دوستان‌شان قرار ملاقات داشتیم. پرده سیزدهم 🆔️ @rajaaei
📌 حاشیه مهم‌تر از متن 💠تقریباً سرِ ساعت به مسجد حضرت محمد (ص) رسیدیم. فضای دبستان صدرا، طبقه دوم ساختمان مسجد بود. رفتیم بالا و در سالن دبستان نشستیم. 💠دیدار دوباره‌ی دوستان برایم شیرین بود. همین دو سه ماه پیش بود که حجت‌الاسلام کامرانی فر، عبداللهی، فاضل و آقایان نیک‌نام و حیاتی برای شرکت در دوره عهد به قم آمده بودند و در خدمتشان بودیم. بعد از احوالپرسی‌ها و کمی تجدید خاطره، حاج‌آقا کامرانی مشغول توضیح فعالیت‌هایشان در کانون‌ها و دبستان صدرا شد. آقامهدی تقریباً از همه چیز با خبر بود، شنونده اصلی مهندس بود و من هم به طفیل او از شنیدن این همه تلاش و اخلاص لذت می‌بردم. 💠توضیحات حاج‌آقا کامرانی و بقیه دوستان که تمام شد، چند جمله‌ ای هم آقامهدی صحبت کرد. مهم‌ترین بخش سخنان کوتاهش این بود که شما باید کاری کنید که این عنوان "مجموعه‌های حاشیه" از روی مجموعه‌تان برداشته شود. همین‌طور که او داشت در این باره حرف می‌زد، داشتم به این فکر می‌کردم که این بچه‌ها حتی اگر حاشیه‌نشین هم باشند، فعالیت‌ها و اخلاصشان از خیلی از آن‌هایی که در متن هستند بیشتر است. 💠بعد از حرف‌های آقامهدی، من هم کمی درباره ضرورت تجربه نگاری در مجموعه های تربیت محور انقلابی گفتم‌. همچنین توضیح دادم که فعالیت‌های ما پیوست رسانه ای می‌خواهد و یکی از مصادیق آن، فعالیت در فضای مجازی و ارائه روایت‌های کوتاه، ساده و صمیمی از خودمان است، تا هم دیگر بچه های جبهه انقلاب از حال همسنگرانشان باخبر شوند و هم امید و انرژی به جامعه تزریق شود. 💠حدود ساعت ۲ و ربع گفت‌وگوهای رسمی‌مان تمام شد و موقع ناهار، مشغول گپ و گفت‌های صمیمی‌تر شدیم؛ هرچند در همان صحبت‌های اولیه هم شوخی و خنده داشتیم: از تعریف خاطره حاج حسین یکتا درباره واژه "قرارگاه" تا توضیح یکی از متربیان کانون میثم تمار قم درباره واژه "یادگاه شهدا". 💠ساعت ۳ با ماشین آقا مجید نیکنام به سمت محل اسکان حرکت کردیم. درباره مسئله‌ای در مجموعه‌شان می‌خواست از آقامهدی مشورت بگیرد. قرار شد بیاید و تا اذان مغرب، در همان محل اسکان با آقامهدی صحبت کنند. 💠از پله‌ها به زور خودم را بالا کشیدم. به طبقه سوم که رسیدم، سرگیجه ام بیشتر شده بود. رفتم کمی دراز بکشم تا برای نماز مغرب و آخرین زیارت این سفر آماده شوم. پرده چهاردهم 🆔️ @rajaaei
📌دلم اسیر صحن آزادی شماست... 💠با صدای اذان گوشی موبایل بیدار شدم. آرام از جا بلند شدم؛ سرگیجه‌ام بیشتر شده بود. برای تجدید وضو رفتم و آماده نماز شدم. در دلم دعا می‌کردم حالم بد نشود؛ دوست نداشتم مایه زحمت همسفرانم شوم. 💠آقامهدی و مهندس حمید هم وضو گرفتند و نماز را به جماعت خواندیم. تعقیبات نماز عشا که تمام شد، آقامهدی و مهندس حمید مشغول جمع و جور کردن وسایلشان و مرتب کردن اتاق و هال شدند. 💠آقامهدی که متوجه کسالت من شده بود، میوه‌های باقی‌مانده را آورد تا دور هم بخوریم، بلکه حالم بهتر شود. ۲۰ دقیقه‌ای که گذشت، کم کم بهتر شدم. آماده شدیم و برای زیارت آخر رفتیم. جلوی باب الجواد، کیف‌ها را به امانت‌داری سپردیم و وارد شدیم. 💠مثل هر بار قرار شد هر کس در تنهایی، خودش را در آغوش پر مهر امام بیندازد. این بار هم قرار برگشت را گذاشتیم و راه افتادیم: یک ربع به هشت، جلوی امانت‌داری. 💠اذن دخول را که خواندم، آرام راه افتادم به سمت صحن آزادی؛ صحن محبوب و پرخاطره‌ی من. سال‌هاست کبوتر جَلدِ این صحن هستم؛ از همان دوران مجردی و سال‌های اول طلبگی تا حالا که با اهل و عیال، خودمان را به این صحن زیبا می‌رسانیم. و چقدر خوشحالم که زیباترین و شیرین‌ترین خاطره‌های ما در طول این سال‌ها، خاطره‌های معنوی زیارت‌هایمان است؛ زیارت امام رئوف، زیارت اربعین و زیارت امامزاده‌هایی که با هم کشف می‌کنیم و می‌رویم. الحمدلله که ما در کنار شما اهلبیت خوش می‌گذرانیم، نه هیچ کجای دیگر. 💠رزق امشبم چند دقیقه ای استغفار بود، یک زیارت امین الله، یک جامعه کبیره و یک دعای عالیة المضامین بعد از زیارت. چند دقیقه هم فرصت شد تا گوشه‌ای از صحن بنشینم و با امام مهربانم حرف بزنم: سلام‌هایی که باید می‌رساندم، التماس دعاهایی که باید اجابت می‌کردم، التماس دعاهایی که نگفته بودند و من آنها را محتاج دعا می‌دانستم و خلاصه همه کسانی که دوست داشتم بر آستان این بارگاه به یادشان باشم. 💠دست آخر، یک زیارت امین الله هم به نیابت از همه کسانی که در فضای مجازی با آن‌ها مرتبط هستم خواندم؛ کسانی که آن‌ها را ندیده و نمی‌شناسم، ولی می‌دانم خیلی‌هایشان دوست داشتند در حرم باشند. از مشکلات بعضی‌هایشان خبر داشتم و برایشان دعا کردم؛ مخصوصاً برای جوان‌های خوب و پاکی که مانعی بر سر راه ازدواجشان دارند. 💠داشتم از حرم بیرون می‌آمدم، ولی دیدم باز هم مثل همیشه دلم اسیر صحن آزادی حرم است. اللهم ارزقنا توفیق زیارة اولیائک فی الدنیا و شفاعتهم فی الآخرة. پرده پانزدهم 🆔️ @rajaaei
کانال نویسندگان حوزوی به نظرم ارزش عضو شدن داره 🆔️ @howzavian 🆔️ @rajaaei
📌 جنگ اصلی، جنگ روایتهاست! 💠جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند "روایت بسازد"، "کنترل روایت" را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. 💠کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت میکند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب می کند و می تواند سیاست های خود را بر آنها تحمیل کند. توصیه میکنم حتماً ادامۀ این یادداشت مهم را بخوانید و به دوستان تان هم توصیه کنید بخوانند.👇 mshrgh.ir/976971 🆔️ @rajaaei
درست بنویسم خبرنگار تلویزیون، در بخشی از گزارش خود گفت: "فلان دارو بیشتر نایاب شده است". حتماً شما هم با خواندن یا شنیدن این جمله، متوجه می‌شوید که یک جای کار می‌لنگد و چندان به دل نمی‌چسبد. در زبان فارسی، برای ساخت "صفت تفضیلی"، از پسوند "تر" استفاده می‌شود. درنتیجه، شکل درست این جمله این است: "فلان دارو نایاب‌تر شده است". یکی از علت‌های این نوع جمله‌سازی در زبان فارسی، تداخل ساختارهای زبان عربی در زبان فارسی است. مثلاً در عربی برای گفتن این عبارت گفته می‌شود: "أکثرُ نُدرتاً". در این عبارت، واژه نخست "صفت تفضیلی" و واژه دوم "تمییز" است و اگر کسی بخواهد آن را تحت اللفظی ترجمه کند، می‌گوید: "فلان چیز بیشتر نایاب شده است". چنین مشکلی، در بسیاری از ترجمه‌های ناپخته‌ی متون عربی به چشم می‌خورد. مثلاً یک مترجم ناآگاه از ساختارهای اصیل زبان فارسی، ممکن است عبارت "أنا أکثرُ منک مالاً" را این‌گونه ترجمه کند: "من از نظر مالی از تو بیشترم". استفاده از واژه "از نظر مالی" نشان می‌دهد که مترجم دارد فارسی را به‌صورت عربی حرف می‌زند؛ چون "از نظر مالی"، معادل تمییز "مالاً" است. درست آن است که گفته شود: "من از تو ثروتمندترم". 🆔️ @rajaaei
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص) 🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است: 🏳بسمه تعالی 🔰جوانان فرانسه ! 🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟ سیدعلی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Khamenei_ir
‏جهان مدرن، جهان پارادوکس‌های نهفته‌ای است که گاهی نمایان می‌شوند. رئیس جمهور ‎ با شعار ‎ از توهین به پیامبر دومین دین دنیا حمایت می‌کنه، ولی اگه رهبر انقلاب از جوانان فرانسه بخواد که درباره علت این رفتار غیر انسانی مطالبه گری کنند، صفحه اینستاگرامش بسته میشه. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«توییت‌های خامنه‌ای رجزخوانی است، نه ترویج خشونت» پاسخ جک دورسی، مدیر توییتر در جلسه آنلاین سنای آمریکا به سوال یکی از اعضا که پرسید: چرا توییتر پست‌های آیت الله خامنه‌ای را پاک نمی‌کند؟ 🆔️ @rajaaei
ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه انقلابی اهل سنت است که به فرمان امام، امامت جمعه شهر پاوه را بر عهده گرفته است. سابقه مبارزاتی او قبل از انقلاب و مجاهدت های او در طول سالهای پس از انقلاب، گواه روحیه حقیقت جو و انقلابی اش است. ماموستا از ارادتمندان رهبر معظم انقلاب است و به گفته خودش هیچ گاه در دفاع از انقلاب کم نگذاشته است. همین انقلابی گری او سبب شده که بارها از سوی ضد انقلاب و حتی داعش تهدید شود. کتاب خاطرات ماموستا از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است؛ کتابی که حاج قاسم در یک شب ۳۰۰ صفحه از آن را خواند و در تجلیل از روحیه انقلابی ماموستا یک انگشتر برای او فرستاد. 🆔️ @rajaaei
نه چندان بزرگم که کوچک بیابم خودم را، نه آن‌قدر کوچک که خود را بزرگ. گریز از میان‌مایگی آرزویی بزرگ است؟! خدا رحمت کنه قیصر عزیز رو. 🆔️ @rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورتون نمیشه، ولی این همه وقت داشتیم به روش اشتباه از ماسک استفاده می‌کردیم. این ویدئو رو ببینید و بعد برای همه عزیزان‌تون بفرستید. https://eitaa.com/joinchat/2393112626C60fec65d50
این👆 جملات را بخوانید. چند وقت پیش یکی از دوستان فعال فرهنگی - تربیتی هم تماس گرفته بود و داشت با گفتن مشابه همین حرف‌ها، درد دل می‌کرد. یکی از آسیب‌های هر انقلاب، ناامید شدن انقلابیون از کارآمدی و دستیابی به اهداف و آرمان‌های مورد انتظارشان است. این ناامیدی علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. گذشته از ضعف باور و ایمان به آرمان انقلاب، ناآگاهی از اهداف اصلی انقلاب و نیز آشنا نبودن با سنت‌های الهی و نگاه فلسفه تاریخی، سبب تحلیل‌های سطحی افراد و درنتیجه به بن‌ بست کشیده شدن آن‌ها می‌شود. اگر ما بدانیم که در روایات اهلبیت درباره این ابتلائات گسترده و متنوع و رو به اشتدادِ آخرالزمان گفته شده و پیشوایان ما کوشیده اند تا ما را برای مواجهه با آن‌ها آشنا کنند، دیگر به سادگی به دام یأس طراحی شده در دستگاه طاغوت نمی‌افتیم. 🆔️ @rajaaei