فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این فیلم کوتاه، که مربوط به یکی دو روز قبل از #سقوط_سوریه است، یک رزمنده غیور افغانستانی از تیپ #فاطمیون دارد در صحن حرم حضرت زینب (سلاماللهعلیها) همرزمانش را برای مقابله با تروریستها تهییج میکند و رجز میخواند.
بعد از سقوط سوریه، یکی از بستگان که آموزگار کلاس اول دبستان است داشت از نگرانی و دلتنگی مادر یکی از دانشآموزهای #افغانستانی اش میگفت که شوهرش عضو فاطمیون است و بعد از سقوط ناگهانی سوریه، هنوز موفق نشدهاند برگردند.
ما #امت_واحده هستیم که دستبهدست هم داریم برای رسیدن به آرمانمان مقاومت میکنیم و در مکتب اهلبیت یاد گرفتهایم این مقاومت مقدس، هیچ مرزی نمیشناسد.
نگذاریم درست در این #فصل_جدید_مقاومت که با سقوط سوریه شروع شده و در آن، عدهای هوس احیای سنت خلافت و بازگرداندن امپراتوری نامبارکشان را دارند، گروهی نادان یا مزدور به بهانه چند لقمه نانی که این برادران و خواهرانمان دارند در این کشور میخورند، به آنها طعنه بزنند و دل ما را به هم سرد کنند.
یادمان نرود چه کسانی تا لحظه آخر ایستادهاند تا سوریه از دست نرود، تا غده سرطانی اسرائیل یک گام به مرزهای محور مقاومت (ایران) نزدیک نشود.
زمستانها همیشه تاریخ گذشته و روسیاهی همواره به زغال مانده است...
https://eitaa.com/rajaaei_ir
هدایت شده از تأملات
دو روز پیش بود که در جمع ۲۵۰نفر از فرهنگیان از سراسر کشور، ذکر خیر این بزرگمرد شد؛ وقتی داشتم در پنل علمی "نسبتیابی تربیت و مسئله مقاومت"، از #تربیت_مقاومتی میگفتم و ضرورت نقشآفرینی معلمان و مربیان در تربیت نسلی مقاوم برای #امتداد_مقاومت.
حرفم این بود که اگر ساحتهای مختلف وجود معلم متناسب با #رشد جریان #مقاومت رشد نکند و مثلاً اگر #زیبایی_شناسی او با مقاومت نسبت نداشته باشد، چطور میتواند زیبایی و شکوه بعضی صحنهها را ببیند و به متربیانش نشان دهد.
برایشان صحنهای را مثال زدم که یک پدر، دختر شهید خردسالش را در آغوش گرفته و پیش از کفن کردن، با چهرهای سرشار از ابتسام مؤمنانه و بی هیچ شکایتی در چهره و بر لب، برای آخرین بار با دخترک معاشقه پدرانه میکند.
گفتم: فقط #ما_دختردارها حال آن لحظات این پدر را میفهمیم، و فقط یک مؤمن حقیقی میتواند در این صحنه، زیبایی و شکوه ایمان یک پدر مجاهد را بسیار بزرگتر و پررنگتر از تلخی از دست دادن دخترش بداند و بفهمد که زینب کبری (سلاماللهعلیها) چگونه جمله "ما رأیتُ الا جمیلاً" را به زبان آورد.
همین دو روز پیش بود، و کسی چه میدانست که امروز باید خبر شهادت این پدر را بخوانم و وقتی برای چندمین بار فیلم لحظه وداع با دخترش را میبینم، باز هم شانههایم مردانه بلرزد و باز هم همان جملهای را به زبان بیاورم که دو روز پیش در آن سالن گفتم: تو چقدر بزرگی مرد!
حالا شیخ خالد به دخترش ریم پیوست.
پ.ن: این جلسه بخشی از همایش رهیاران تحول بود که بسیج دانشگاه فرهنگیان با همکاری قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین آ.پ. برگزار کرد.
🆔️ @tarbiat_hokmrani
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
چه جالب،
تازه امروز فهمیدم شیخ خالد نبهان، این مجاهد بزرگ اهل غزه، پدربزرگ ریم بوده، نه پدرش.
حالا میفهمم معنای آن توصیف پر از احساسش را در این فیلم که دخترک را "روح الروح" میخواند. روح الروح یعنی "جانِ جانان"؛ تعبیری فلسفیتر و در عین حال شاعرانهتر از همان ضرب المثل معروف ما که میگوید: "بچه بادام است و نوه مغز بادام".
شیخ خالد میخواهد بگوید فرزندان ما روح و جان ما هستند و نوههایمان، جان این جانها؛ ولی همه اینها فدای غزه و اسلام عزیز.
https://eitaa.com/rajaaei_ir
هدایت شده از تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه هنوز کسی هست که شک داره شعار #از_نیل_تا_فرات صهیونیستها کاملاً جدیه براشون و دارن سعی میکنن گام به گام بهش نزدیک بشن...
پ.ن.۱: حتماً حواسمان هست که دو شهر مقدس #نجف و #کربلا در همان محدوده از #عراق هستن که #صهیونیستها چشم طمع بهش دارن.
پ.ن.۲: قصد تطبیق نداریم؛ فقط یادمون نره در بعضی از روایتهای آخرالزمان گفته شده بعد از تصرف شام بهدست سفیانی، نجف و کربلا هم تصرف میشه و زبانم لال حرمهای مطهر...😭
#غفلت_نباید_کرد
https://eitaa.com/rajaaei_ir
#مقاومت_ادامه_دارد اگر تصویر بود...
(#محمدمهدی_نصرالله بعد از تعمم به دستان مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان لباس و عمامه پدرش)
https://eitaa.com/rajaaei_ir
هدایت شده از تأملات
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به جز دو اشتباه فاحشی که اول و وسطش داره و حتماً باید اصلاح بشه، این ۹۰ ثانیه یه محتوای ارزشمند، و مصداق #جهاد_تبیین و تهاجم نرم به دشمنه.
#اشتباه_یکم: همون اولش میگه: "مردم عزیز اسرائیل"!⛔ نهتنها اون رژیم غاصب چیزی به اسم مردم نداره، که هیچکدومشون عزیز هیچکدوم از ما نیستن. غاصب غاصبه و منفور همه آزادیخواهان دنیا؛ چه لباس نظامی بپوشه، چه نپوشه.
#اشتباه_دوم: وسط فیلم وقتی میخواد وسعت ایران رو با سرزمینهای اشغالی مقایسه کنه، میگه: "کشور ایران ۷۵ برابر کشور شماست"!⛔ ما هیچ طویلهای رو به اسم اسرائیل به رسمیت نمیشناسیم؛ چه رسد به اینکه بخواهیم سرزمین غصبشده بهدست این غاصبان رو کشورشون بدونیم.
با این توضیحات، حتماً ارزش داره #منتشر_کنید تا هم مردم خودمون بشنون، هم دستبهدست بشه بلکه برسه به خود غاصبهای صهیونیست.
🆔️ @tarbiat_hokmrani
هدایت شده از براده ها
🔰برخی تعاریف نظریه و نظریهپردازی
1️⃣مجموعهای از مفاهیم و گزارههایی که پدیدههای واقعی را توصیف میکنند.
2️⃣مجموعه گزارههایی که بهصورت منطقی با یکدیگر مرتبط بوده و به توصیف و تبیین مشاهدات میپردازند.
3️⃣نوعی ابزار زبانشناختی است که بهمنظور سازماندهی یک دنیای تجربی پیچیده مورد استفاده قرار میگیرد.
4️⃣شامل مفروضهها و باورهای پژوهشگر درباره پدیدهها، ماهیت دانش، ماهیت روش پژوهش و دادهها است.
5️⃣نظریهپردازی فرایند توصیف و تبیین پدیدههای جهان است.
6️⃣نظریه مدل معتبر واقعیت است.
7️⃣مجموعهای از مفاهیم، تعاریف و گزارههای به هم مرتبط که از طریق مشخص کردن روابط میان متغیرها نگرش منظمی نسبت به پدیده عرضه میکنند، با این هدف که پدیده مذکور را تبیین و پیشبینی کنند.
8️⃣مجموعهای از مفاهیم، تعاریف و قضایا که از طریق برقراری روابط میان مفاهیم، دیدگاه نظاممندی از پدیدهها بهمنظور توصیف، تبیین پیشبینی و کنترل آنها ارائه میدهند.
9️⃣مجموعهای به هم مرتبط از مفاهیم و اصول است که یک پدیده را بهدرستی توضیح میدهند و به پیشبینی رفتار آن کمک میکنند.
🔟مجموعهای از مفروضهها که میتوان از دل آنها مجموعه قوانین یا اصول تجربی را استخراج کرد.
📚 صفایی موحد، سعید، گراندد تئوری (نظریه دادهبنیاد)؛ مبانی نظری، رویکردها و رویههای اجرایی، تهران: نشر دوران، چاپ دوم: تابستان ۱۴۰۳، ص۱۵.
#نظریه
#تعریف_نظریه
🆔️ @boradeha
هدایت شده از تأملات
17.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انتقاد رهبر معظم انقلاب از ضرورت #نگارش_مقاله_علمی در نشریات خاص بهعنوان معیار #ارتقای_اساتید عضو هیئت علمی
🔰تلختر از اصل انتقاد، گلایه ضمنی ایشان از نادیده گرفتن دفعات قبلی این تذکر از سوی مسئولان امر است!🤦♂️
#حکمرانی_علم
#مقاله_علمی
🆔️ @tarbiat_hokmrani
هدایت شده از مدرسه تاریخاندیشی قصص
🔰بُرنگ | به مناسبت ۲۹ آذر و سالروز درگذشت آقای منتظری
به خاطر دارم که مرحوم آیهالله منتظری در سیزده رجب سخنرانی کردند و در آنجا رسما انتقاداتی را از رهبر معظم انقلاب بیان کردند و تعابیری داشتند که این تعابیر خالی از اهانت نبود. فاصلهی زمانی زیاد است و من عین الفاظ در خاطرم نیست ولی خاطرم است که حضرت آیهالله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی، طلاب ارادتمند به مرحوم علامه[علامه طهرانی] را در جلسهای جمع کردند.
ایشان چندین سال شاگرد آیهالله منتظری بودند و از درس ایشان خیلی تعریف میکردند. ایشان میفرمودند در بین درسهایی که در قم شرکت کردم از درس آیهالله حائری که بگذریم یکی از مفیدترین درسها، درس فقه آیهالله منتظری است.
با این حال آن روز خاطرم هست که در جمع طلاب علاقمند به علامه طهرانی فرمودند: آیهالله منتظری بر ضد آیهالله خامنهای سخنرانیای کردند. طلاب و رفقا! هرکس دربارهی این کار آیهالله منتظری پرسید بدون هیچ کتمان و مسامحهای اعلام کنید و بگویید این عملکرد آیهالله منتظری ذنبِ لایغفر است. گناه ایشان هرگز در این مسئله بخشیده نخواهد شد مگر اینکه رسما توبه کنند؛ توبه نیز به این است که اعلام کنند اشتباه کردند و به همان مقداری که حکومت اسلامی و علمدار آن را با این سخنرانی تضعیف کردند به همان مقدار تقویت کنند و الا هرگز گناه ایشان بخشیده نخواهد شد.
📚 کتاب عرفان و سیاست، ص۱۲۵
🆔 @Qasas_school
هدایت شده از براده ها
✂️مفهوم نظم درونی یک نظریه علمی.
❇نظریهها نظمی درونی دارند که سبب* شایستگی و برتری آنها نسبت به اظهارنظرهای معمولی و غیرعلمی است. نظم [درونی] نظریههای علمی از #مبانی متقن نظریه شروع میشود، با #منطق_درونی و مشخص نظریه توجیه میگردد و با #چهارچوب_تحلیلی نظریه معرفی میشود.
❇نظریههای علوم انسانی بدون نظم و انسجام قادر به تحلیل** پدیدههای انسانی و اجتماعی نیستند؛ همچنین نمیتوانند ابزاری برای تبیین و توضیح پدیدهها باشند.
🔹️صدق و کذب ادعاهای نظریه قابل راستیآزمایی نیست، اگر انسجام نداشته باشد؛
🔹️نظریهها تطبیق و تعمیم داده نمیشوند اگر منطق نداشته باشند؛
🔹️مدل و الگوی مناسبی ارائه نمیدهند اگر خودشان تهی از چهارچوب و الگو باشند؛
❇[خلاصه آنکه] درواقع، نظریه نامیده نمیشوند اگر در منطق خود مستقر نباشند و در ادعای خود انسجام و استحکام نداشته باشند.
(*در اصل متن واژه "نشانهی" به کار رفته، که به نظر میرسد عبارت جایگزینشده گویاتر باشد.
**در اصل متن واژه "تحویل" به کار رفته بود، که به نظر میرسد خطای تایپی بوده باشد.)
📚میرچراغ خانی، حسین؛ مقاله «چهارچوب تحلیلی نظریۀ مقاومت در توصیف و تحلیل پدیده های انسانی و اجتماعی»، در دوفصلنامۀ علمی پژوهش های سیاست اسلامی، سال دوازدهم، شمارۀ بیست و پنجم، بهار و تابستان ۱۴۰۳، ص۶۸.
#نظریه_علمی
#نظم_درونی_نظریه
🆔️ @boradeha
هدایت شده از تأملات
🧩نقشه مرسوم جهان یک دروغ بزرگ است!
وقتی میخواهید نقشه جهان را در ذهن خود تجسم کنید، احتمالاً شکل مستطیلی مانند تصویر بالا👆است. سالهاست کودکان ما با این باور بزرگ شدهاند که این تصویر مسطح و مستطیلی از جهان، نمایشی دقیق از سیاره زمین است. اما حقیقت آن است که #نقشه_مرکاتور بسیار تحریف شده است.
سیستم تصویر نقشه مرکاتور توسط #جیراردوس_مرکاتور در دهه ۱۵۰۰ معرفی شد. در اصل، این نقشه بهدلیل حفظ جهتمندی و شکل کشورها محبوب شد. این برای دریانوردان بهمنظور ناوبری مفید بود. اما دقیقاً برای همین حفظ شکل و جهتمندی، اندازه کشورها در نقشه مرکاتور به طور گستردهای اشتباه ارائه شدهاند.
در سیستم تصویر مرکاتور کشورهای نزدیک به قطبهای سیاره زمین بزرگتر و کشورهای نزدیک به خط استوا کوچکتر نشان داده میشود.
مثلاً #گرینلند در شمال اروپا، بیش از ۱۰برابر #ایران دیده میشود، حال آن که مساحت آن ۲میلیون و ۱۶۰ کیلومتر مربع است و مساحت ایران، ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار کیلومتر.
مثال دیگر مقایسه همین #گرینلند با #قاره_آفریقا است که در سیستم تصویر مرکاتور تقریباً هماندازه به نظر میرسند، اما آفریقا حدود ۱۴برابر بزرگتر است.
همین اعتماد به نقشه مرسوم سبب شده که بیشتر مردم حدس هم نزنند که قاره آفریقا بزرگتر از مجموع آمریکا، کانادا و چین است؛ ولی باور کنید که اینگونه است.
متن کاملتر این یادداشت را اینجا👇 مطالعه کنید:
https://www.asriran.com/fa/news/949293/
#ژئوپلتیک
#حکمرانی
🆔️ @tarbiat_hokmrani