eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
687 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهربان: محمدی: 📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 وقتی بنده ها به هم رحم کنند خدا هم به بنده هایش رحم میکند... نظر به گسترش دلتاکرونا و تعداد زیاد بیماران در منزل که علاوه به خودشون بچه هاشون هم نیاز به رسیدگی دارن٫ با کمک شما میخایم عملیات بزرگی رو مثل یکسال آنچه قبلا تجربه کردیم آغاز کنیم... 🆘 مهمترین مورد تهیه سوپ برای خود بیمارانه.(نیاز فوری به انواع عصاره گوشت و قلم و مرغ٫ هویج٫ماش و عدس داریم) 🆘 شربت و دمنوش های امتحان پس داده(نیاز فوری به عسل٫آویشن٫شکر سرخ و قهوه ای٫ گلاب و زعفران داریم) ✅ بنا داریم برای خانواده هر بیمار ۲ پرس غذا بذاریم که اعضای خانواده دچار ضعف و مستعد بیماری نشن(پختن دو پرس بیشتر هر روز زحمت چندانی نداره. پذیرای غذای نذری هیئات هم هستیم) ✅ جمع آوری کمک هزینه و هدایا و نذورات نقدی هم داریم. با شما قطره قطره دریا شدن رو تجربه کردیم. کمک های اندک رو هم کوچک نشمارید. ♻️ تبلیغمون کنید و از هرجا میتونید کمک هارو بدستمون برسونید. 6037997155059240 لیلا باقری بانک ملی https://eitaa.com/joinchat/836632619C8b64f6ddc2 آشپزخانه گروه جهادی صاحب الزمان علیه السلام
37.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوت از ۱۷ لائیک به پیاده‌روی اربعین و روضه خوانی برای آن‌ها علی جان، باورم این است برای همین یک کارت، امشب و در شب اول ورودت به عالَم دیگر، حسین در به فریادت می‌رسد. تو ۱۷ را از سراسر دنیا به او دعوت کردی و وقتی از تو پرسیدند "حسین کیست؟"، یک ساعت و نیم برایشان توضیح دادی؛ تا جایی که بر مصیبت و اهلبیت و یارانش اشک ریختند. مطمئنم حسینی که من و تو می‌شناسیم، به پاس همین خوانی برای این ۱۷ لائیک و اشکی که ریختند، در این تو را سر سفره کرم خود مهمان می‌کند. اللهم ارزقنا شفاعة الحسین یوم الورود... پ.ن: خبر درگذشتت، تلخ بود علی جان. 🆔️ @m_rajaaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان آیت‌الله میرباقری درباره شهید مالامیری شب سوم محرم امسال (۱۴۰۰/۰۵/۲۰) در حیاط پای منبر بودیم که یک مهمان آسمانی وارد مجلس شد. وقتی سخنان آیت‌الله را در لحظه ورود پیکر مطهر شهید «حجت‌الاسلام محمدمهدی » به می‌شنیدم، از خدا خواستم به ما هم توفیق شهادتی بدهد که نیکان روزگار درباره‌مان این‌طور بگویند. اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً پ.ن: شهید حجت‌الاسلام مالامیری، نخستین روحانی است که پیکر او پس از شش سال بازگشت. 🆔️ @m_rajaaei
در خیلی از ها و مجالس رسمه یکی دو به مجلس میارن تا موقع ، طفل رو روی دست بگیرن و با صدای گریه طفل به یاد حضرت بر اشک بریزن. امشب هم در بعد از منبر و شروع روضه حاج عباس حیدرزاده، سه چهار تا طفل که لباس عربی کوچولو تنشون بود، آوردن جلوی مجلس. اولش بچه‌ها آروم بودن، ولی وقتی یکی‌شون گریه ش گرفت، پدرش میکروفون رو گرفت جلوی دهانش. شاید ۱۰ ثانیه بیشتر نگذشت که دیدم حاجاقا - که بعد منبرش، برای شنیدن روضه مداح رو به قبله نشسته بود- برگشت و با چهره‌ای غمبار و درهم به پدر طفل اشاره کرد که این کارو نکنه. حاجاقا حتی به همین اندازه هم دلِ شنیدن صدای گریه طفل رو نداشت. 🆔️ @m_rajaaei
امشب و فردا وقتی به هم می‌رسیم بگیم: اَعْظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ، وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَيْهِمُ السَّلامُ. ما که در مصیبت سیدالشهدا آن‌طور که حقش است مصیبت‌زده نبوده‌ایم و عزاداری نکرده‌ایم، در این عبارت برای هم دعا می‌کنیم که خدا با کرمش این عزاداری‌های قلیل ما را بزرگ بدارد و آن‌ها را به قیمت از ما بخرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹برخی آثار، فقط یک اثر نیست، بلکه نمایانگر فصل جدیدی از فرهنگ و هنر است؛ نشانه یک گشایش است؛ روایتگر مقیاس جدیدی از احساسات و حساسیت‌ها است. 🔹حجم تلمیح و کنایه در این شعر، قابل توجه است. قدرت تصویرسازی‌اش، بسیار خوب است. 🔹شاعر به خوبی به جزییات مقتل علی اکبر مسلط است و شعرش مملو است از گریزهای حرفه‌ای روضه. 🔹از همه مهمتر، زاویه دیدش در روایت شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام از منظر حضرت عباس علیه السلام، رهاسازی ظرفیتی تمام نشدنی در روایت مصیبت عاشوراست؛ مانند آنچه که در سالهای اخیر در خواندن روضه اصحاب تجربه کرده‌ایم که به یکباره صدها پرده جدید و صحنه تازه در روضه‌های اباعبدالله علیه السلام خلق گردید. 🔹اینکه شاعرها و روضه خوان‌ها و نوحه‌سراها، روضه های متقابل قاسم بن الحسن و علی اکبر یا عبدالله بن الحسن و علی اصغر و غیره را بخوانند، شاید بتواند قدمی باشد، در فهم روابط مؤمنانه و ملکوتی یاران و اصحاب سیدالشهداء علیه السلام و زمینه‌ای برای جامعه‌پردازی دینی. پدرت، آیۀ نور است، ولی میشکند عمه‌ات، کوه غرور است، ولی میشکند پای هر زخم تو هر لحظه، دل مادر من گرچه از معرکه دور است، ولی میشکند هیچکس از دل طوفانی عباس نگفت دل عباس صبور است، ولی میشکند 🔹واضح است این شعر، اولین اثر در این خصوص نیست و بارها و بارها در سالهای گذشته، روضه‌های و دل‌گفته های حضرت رباب و حضرت زینب سلام الله علیهما و سایر اصحاب با یکدیگر را شنیده و گریسته‌ایم. اما پختگی این ارائه، شاید نشانه خوبی باشد، برای توسعه و بالندگی این زاویه دید در فهم مصیبت سیدالشهداء علیه السلام.
هدایت شده از رمزنگارانه
در انجیل متی باب ۳ (موعظۀ یحیای تعمید دهنده) آیه ۱۱ به نقل از حضرت یحیی گفته می‌شود: من شما را در آب تعمید می دهم و این تعمید نشانۀ توبه شماست ولی کسی که بعد از من می آید از من تواناتر است و من لایق آن نیستم که حتی نعلین او را بردارم. او شما را با روح القدس و آتش تعمید خواهد داد. منبع: https://b2n.ir/f08155 حال به سراغ منبع سریانی انجیل متی می‌رویم که دقیق‌تر این آیه را موشکافی کنیم. برای مشاهده متن سریانی در سایت http://www.peshitta.org/ روی Interlinear NT کلیک کنید و سپس با انتخاب Mattai و باب سوم از انجیل متی به متن سریانی انجیل دسترسی داریم. در این سایت متن سریانی به همراه ترجمه کلمه به کلمه نوشته شده است. در متن سریانی می‌بینیم که عبارت «تواناتر است» یا "is stronger" بالای کلمه «ܚܣܝܢ» نوشته شده. (جالب که این کلمه شبیه به کلمه شهید در عربی است). می‌خواهیم تلفظ کلمه «ܚܣܝܢ» را استخراج کنیم. دو راه داریم، از همان سایت پشیتتا، کلمه «ܚܣܝܢ» را انتخاب کنید و کپی کنید. تقریبا تلفظ آن کلمه کپی خواهد شد که Nysx است، البته چون سریانی از راست به چپ نوشته می‌شد، تلفظ آن کلمه Xsyn است (x به عنوان خ یا ح نوشته می‌شود.). راه دوم که دقت بهتری هم دارد استفاده از جدول حروف زبان سریانی در ویکی‌پدیاست https://b2n.ir/f21751 ܚ: ح ܣ: س ܝ: ی ܢ: ن حضرت یحیی می‌گوید: من شما را در آب تعمید می دهم و این تعمید نشانۀ توبه شماست ولی کسی که بعد از من می آید -حسین من است- و من لایق آن نیستم که حتی نعلین او را بردارم. او شما را با روح القدس و آتش تعمید خواهد داد. التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻در بدنه نظام باید اتفاق بیفتد تا طیف وسیعِ نشیط، ، دست پاک و روی کار بیایند ✔️ آیت الله علیدوست ❓چرا امر به معروف در جامعه ما کمرنگ شده است؟ ▪️ سه علت عمده در پاسخ این مسئله وجود دارد که مورد تأیید اکثر صاحب نظران نیز می باشد: ➖اولین علت عدم نهادینه شدن سه نهاد : ارشاد جاهل، امر به معروف، نهی از منکر در زمان بعد از انقلاب اسلامی می باشد. هنگامی که قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می کند علاوه بر این که این مسئله را یک وظیفه همگانی تلقی می کند پیشنهاد تشکیل یک نهاد را می دهد؛ خداوند می فرماید: « وَلتَکُن مِنکُم أُمَّةٌ یَدعونَ إِلَی الخَیرِ وَیَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَیَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ المُفلِحونَ» باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند. تعدادی از برنامه های اجرایی نهادهای امر به معروف و نهی ازمنکر به شکل صحیح اجرا نگردیده اند. ➖ عامل بودنِ آمرین به معروف دومین عامل مهم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است. مردم امر به معروف و نهی از منکر را باید از کسی ببینند و بشنوند که خود او فردی مؤتمر بوده و این قبیل مسائل را پذیرفته باشد. مردم باید نهی از منکر را از کسی ببینند که خود او متناهی و نهی پذیر باشد؛ هنگامی که برخلاف آنچه بایسته است امر به معروف و نهی از منکر در میان مسئولان نظام، در گفت و گوهای آنان و در ادبیات رسانه ها بویژه تلویزیون مشاهده نشود، عمل به این فرایض الهی توسط مردم نیز تضعیف می گردد. اگر تلویزیون، برخی از روحانیت و کارگزاران نظام ما زمانی که ارشاد جاهل می کردند، مردم با چشمشان مؤتمر و عامل بودن خودِ این اشخاص و نهادها را می دیدند و لمس می نمودند قطعاً امر به معروف و نهی از منکر دچار کم رنگی نمی شد. ➖سومین عامل کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر، عدم هماهنگی های لازم بین عوامل اجرایی مختلف است. برای نهادینه شدن امر به معروف باید عوامل مختلفی دست به دست هم دهند و متأسفانه این اتفاق تاکنون به وقوع نپیوسته است؛ اگر ما جامعه ای داشتیم که در آن بیکاری کم و گرانی مهار شده بود، اگر مسئله پلشت اختلاس هر هفته و هر ماه نداشتیم، اگر این پریدن های به همدیگر و پنجه تعرّض به صورت همدیگر زدن را نداشتیم و اگر ادبیاتمان ادبیات ادب بود آیا امر به معروف و نهی از منکر رنگ می باخت؟ 🔹عوامل مختلف مرتبط با اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در یکدیگر اثر می گذارند و به صورت مجموعه ای حلقوی یا هرمی از هم تأثیر می پذیرند. 🔻لزوم استفاده از ظرفیت های نخبگان 💢 مطلب ناراحت کننده برای من این است که چرا از نیروهای تربیت شده در ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی استفاده نمی شود؟؛ کشور ما در این زمینه ضرر می کند و باید واقعاً در بدنه نظام پوست اندازی اتفاق بیفتد تا طیفی به معنای واقعی کلمه بروند و طیف وسیعِ نشیط، درس خوانده، دست پاک و انقلابی روی کار بیایند تا شرایط کشور عوض شود. ✅ کانال دروس استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
هدایت شده از کوکب خانم
😊بامزه ترین متن درباره ببخشید استاد سوالی داشتم چرا دو ساله از آنفلوآنزا خبری نیست؟ استاد=چون مردم تو این دو سال ماسک می‌زدند و تجمع نکردند.سفر و هییت نرفتند و رعایت میکردند . سوال بعدی ..پس چرا کرونا اینقدر زیاد شده؟ استاد=چون مردم اصلا رعایت نمیکنن..نه ماسک درستی میزنن و همش سفر و مهمونی و هییت و ..میرن... . بله استاد ..حسابی قانع شدیم... . . حالا سوال بعدی.این سوال ماه قبل پرسیده شده. استاد چرا ترکیه و انگلستان آمار فوتی های روزانه شان تک رقمی شده؟ استاد=چون نیمی از کشورشان واکسن زده اند سوال بعدی امروز استاد چرا پس ترکیه و انگلستان دوباره فوتی هایشان سه رقمی شده؟ استاد=چون نیمی از جمعیتش واکسن نزدند... . .سوال چند ماه قبل استاد واکسن ایمنی دائم میده؟ استاد=قطعا و صددرصد و بعد واکسن میتونید ماسک نزنید سوال ماه بعدش استاد واکسن بزنیم ماسک هم بزنیم؟ استاد=بله چون ناقل هستید و گاهی مبتلا ولی اصلا فوت نخواهید کرد . ماه بعد.استاد میگن چند تا از واکسن زده ها مبتلا شدند و فوت شدند استاد=برای اثر بخشی واکسن باید همه واکسن بزنن. . بزودی ...استاد همه واکسن زدن .بازم چرا از کرونا میمیرن؟ استاد=چون هر ماه باید واکسن یاد آور بزنن . دوستان عزیز.شاید این مطلب شوخی را مسخره فرض کنید..ولی متاسفانه دلیل فاجعه فعلی همین طنز مسخره است..‌ اساتید هیچگاه حاضر نبودند تفکر کنند و فقط دنباله رو بی چون و چرای پروتکلهای ابلاغی بودند..و همیشه بجای سوال ،توجیه کننده این پروتکلها بودند.
⁉️یک پرسش مشخص از نظام بهداشت و درمان: چرا به طبیبان سنتی فرصت آزمایش روش‌های درمانی و داروهای کرونایی را نمی‌دهید؟ 💉مواجهه طب سنتی و پزشکی مدرن باهم، می‌توانست و هنوز هم می‌تواند طور دیگری باشد؛ ولی وقتی بسیاری از پزشکان و نظام بهداشت و درمان، به پشتوانه قدرت حاکمیتی خود، طب سنتی و طبیبان و درمانگران را نه‌تنها به رسمیت نمی‌شناسد، که آن‌ها را به سخره می‌گیرند، این‌ها ناچار از ورود به یک مبارزه می‌شوند. 💉در این مبارزه، گاهی ادعاهای بسیار بزرگ و تحدّی‌های عجیب و غریب هم از طبیبان سر می‌زند؛ ولی این خاصیت میدان جنگ است که هر دو طرف برای حریف رجز می‌خوانند. 💉مثلاً سؤال مشخصی که در ماجرای کرونا وجود دارد این است: با وجود اینکه مسئولان نظام بهداشت و درمان به زبان و روی کاغذهای اسناد وزارتخانه، طب سنتی را به رسمیت شناخته و دانشکده طب سنتی را راه انداخته‌اند، چرا در این دو سال فرصت و بستری برای طب سنتی فراهم نکرده‌اند که تحت نظارت‌های دقیق و در چارچوب احتیاط‌های لازم، روش‌های درمانی و داروهای خود را آزمایش کند تا صحت و سقم ادعاها مشخص شود؟! این آزمایش‌ها می‌توانست محدود و روی افرادی که خودشان داوطلبند صورت گیرد؛ همان روندی که در آغاز پیدایش و پیشرفت پزشکی مدرن طی شد، و هنوز هم همان است. 💉این نوع مواجهه، یک تعامل همدلانه بود که اگر صورت می‌گرفت، هم کار به این مبارزه نمی‌کشید و هم مردم و جامعه می‌توانستند در یک فضای واقعی و آرام درباره این رویکرد درمانی داوری کنند. 💉امیدواریم که بشود، ولی بعید است در روزهای آینده مواجهه وزارت بهداشت و درمان با طب سنتی و مخصوصاً با رویکرد آن‌ها به کرونا تغییری کند؛ چون نظام بهداشت و درمان یک ساختار پیچیده و محکم است که با تغییر دولت‌ها و رفتن یک وزیر و آمدن وزیر جدید، چندان تکان نمی‌خورد. ادامه دارد... 🆔️ @m_rajaaei
🤲😭استغاثه و توسل به امام زمان در مسجد جمکران برای دفع بلای کرونا ⁉️در گذشته، هرگاه کار بلاها و شدائد بالا می‌گرفت، جماعت مؤمنان با حضور تعدادی از علمای ربانی و صاحب نفسان دور هم جمع می‌شدند و با استغفار و تضرع در پیشگاه الهی و با توسل به اهلبیت، شرّ آن بلا را دفع می‌کردند. چه شده که ما از ظرفیت‌ها و داشته‌های خودمان و از قدرت الهی غافل شده‌ایم و با یک شرک خفی، همه چشم امیدمان برای پیشگیری از کرونا و درمان آن، به نظام پزشکی مدرن است؟ 🔸به توصیه رهبر معظم انقلاب، به منظور دعا برای دفع این بلا از همه جهان و مخصوصاً از بلاد اسلامی و کشورمان، قرار است امروز عصر در مسجد جمکران جمع شویم. 🔺با حضور عالم ربانی و استاد اخلاق، «دام ظله» و مداحی و قرائت دعای سمات با صدای مداح اهلبیت حجت الاسلام مرتضی وافی 📆 جمعه پنجم شهریور ۱۴۰۰ 🕰 از ساعت ۱۸:۳۰ تا اذان مغرب 🆔️ @m_rajaaei
اجباری شدن واکسن کرونا حق‌الناس است... 💉در پی تلاش عده‌ای برای اجباری شدن واکسیناسیون کرونا و وادار کردن همه به پذیرش واکسن، دغدغه‌هایی برای برخی متخصصان حوزه طب و درمان ایجاد شده است. 💉یکی از حربه‌های این روزها برای ایجاد روی کسانی که نمی‌خواهند واکسن بزنند و مخصوصاً روی متدینان، استفاده از گزاره حق‌الناس است؛ با این شعار که اگر واکسن کرونا نزنید و مریض شوید و ویروس را منتقل کنید حق‌الناس است. 💉اما حقیقت آن است که با توجه به دلایل زیر، اجبار مردم برای پذیرش واکسن و ایجاد این فشارهای روانی است، نه استفاده از و در واکسن نزدن: ۱. واکسن‌های کرونا مراحل کارآزمایی بالینی استاندارد را طی نکرده‌اند و فقط مجوز مصرف اضطراری‌ دارند. ۲. گزارش‌های مختلفی از ایجاد عوارض کوتاه مدت و میان مدت پس از مصرف واکسن‌ها وجود دارد، که حتماً با عوارض دیررسی نیز همراه خواهد بود که در سالهای آینده مشخص می شود. ۳. وجود موارد منجر به مرگ ناشی از ترومبوز و لخته خون بعد از تزریق واکسن که موجب محدودیت و ممنوعیت مصرف برخی واکسنها در اروپا شده است. ۴.تجارب موفقی درزمینه درمان کرونا با تقویت سیستم ایمنی وجود دارد که تا به حال موجب نجات جان بسیاری از افراد از کرونا و‌ عوارض آن شده است. ۵. وجود نظرات اندیشمندان و پزشکان متعدد در کشورهای مختلف که با سیاستهای سازمان جهانی بهداشت در مورد پیشگیری و درمان کرونا همراهی ندارند. ۶. و دلایل دیگر... 💉لطفاً اگر شما هم با اجباری شدن واکسیناسیون مخالفید، با ورود به پیوند زیر، این درخواست را امضا کنید؛ مخصوصاً اینکه قرار است شرط ورود به عراق را برای ، دریافت اعلام کنند. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://farsnews.ir/my/c/64957
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😠گلایه از طبیبان و درمانگران درزمینه 🗞در این ویدئو آقای دکتر مردانی به وجود گزارش‌هایی از سوی بیماران کرونایی درباره اثرگذاری بخور جوش شیرین در بهبود علامت‌های کرونا اعتراف می‌کند. 🗞اما قبل از این اعتراف، با بیان اینکه "در این باره هیچ مقاله علمی وجود ندارد"، موضع خودش را در این باره اعلام می‌کند؛ چون از نگاه وی و همکارانش، چیزی علم است و اجازه استفاده در مقام تجویز را دارد که مستند به یک مقاله علمی در نشریات معتبر پزشکی باشد! 🗞من هم این نقد را به طبیبان و درمانگران طب سنتی وارد می‌دانم: چرا شما تولید یک مقاله علمی طبی را درزمینه فعالیت‌هایتان جدی نمی‌گیرید؟ روشش را یاد بگیرید و دست به کار شوید و منتشر کنید. حتی لازم نیست در نشریات معتبر پزشکی باشد؛ چون حتی اگر اجازه چاپ مقاله‌تان را ندهند، با انتشار عمومی مردم و نخبگان و اهالی انصاف داوری می‌کنند. 🗞مثلاً اگر در طول این چند ماه، همه طبیبان و درمانگران فرآیند درمان بیماران را با بخور جوش شیرین از آغاز تا پایان بیماری فرد ثبت و مستندسازی می‌کردند و در یک جا تجمیع می‌شد، الآن سندی در دست بود محکم‌تر از هر مقاله علمی. 🗞کاش اطبا و درمانگران روش کار مرحوم را در تولید کتاب سه جلدی جدی می‌گرفتند. پ.ن: به زودی این کتاب و روش کار طبیب احمدیه را معرفی می‌کنم. ادامه دارد... 🆔️ @m_rajaaei
به این بزرگتری که واسطه و مجرای فیض شدن تا کلام نائب الامام به شما برسه، بفرمایید: خود حضرت آقا بارها در سخنانشان تأکید کردن که من هیچ موضع گیری مخفی از مردم ندارم که بخواهم در خفا بگم و عده ای از خواص بخوان به مردم منتقل کنن. ایشون فرمودن: من هر چیز رو لازم بدونم مردم بدونن، عمومی میگم. حضرت آقا واکسن زدند، درست؛ اما این به معنای الزام مردم و حتی مقلدان آقا نیست. مردم حق انتخاب و آزادی دارند که واکسن زدن یا نزدن رو انتخاب کنن. چرا باید شرایط رو طوری پیش ببریم که مثل دهه هفتاد، عقیم سازی و پروژه قطع نسل یه کار مقدس و دینی تلقی بشه، و بعدا که اثرات منفی ش مشخص شد و خود آقا اشتباه رو پذیرفتند، شروع کنیم به نقد و گلایه. نگید این کار در زمان خودش درست بوده، چون الان متخصصان و جمعیت شناسان میگن این کار در زمان خودش هم غلط بوده و اصلا شروعش کار ما رو به وضعیت فاجعه بار جمعیتی در شرایط کنونی کشانده. مخلص کلام: اگر حضرت آقا در این باره توصیه ای دارند، باید عمومی اعلام بفرمایند؛ نه با پیغام و پسغام از طریق بزرگترهایی!! که ما اصلا نمی دانیم که هستند و کجا هستند. تازه در آن شرایط هم توصیه ایشان واجب الاتباع نیست و اگر کسی شخصا حجت شرعی بر خلاف داشته باشد، میتواند عمل نکند. مگر اینکه ایشان فتوا به وجوب واکسن کرونا بدهد که آن وقت بنده شبانه میرم جلوی مرکز واکسیناسیون می‌شینم تا صبح اولین نفر واکسن بزنم. آن وقت حتی اگر بر اثر واکسن کرونا بمیرم، فردای قیامت در پیشگاه الهی حجت شرعی دارم و خونم به گردن خودم نیست. 🆔️ @m_rajaaei
رفیق بامعرفت یعنی این... شهروز عزیز، خیلی ممنونم که همیشه تو جاهای خوبی که می‌ری به یاد منم هستی. خدا خیرت بده داداش.
👉 تصویر سمت راست برج گرنفل لندن است که چندماه بعد از ساختمان پلاسکوی تهران در آتش سوخت و هنوز مثل روز اول گونی‌پیچ و بدون تغییر مانده. 👈 تصویر سمت چپ بنای ساختمان پلاسکو است که تقریباً ساختش تمام شده. 🔺موقع سبقت گرفتن از هم برای تحقیر بیشتر خودمان و کشورمان این دو تصویر را هم به یاد بیاوریم.😉 🆔️ @m_rajaaei
صنعت پزشکی مدرن، تجارت دارو! ⭕️اگر می‌خواهید با کاری که نظام برای توسعه خود با مردم دنیا کرده است آشنا شوید، را ببینید. این فیلم کمدی، محصول بلژیک و فرانسه و مبتنی بر یک نمایشنامه طنز مشهور، نوشته ژول رومن است. یک پزشک جوان که می‌خواهد کار خود را شروع کند، به دعوت پزشک یک شهر کوچک به آنجا می‌رود تا به جای او پزشک شهر شود. پزشک سالخورده که سال‌ها در آن شهر بوده، حاضر است حتی خانه خود را با همه امکانات به کِنوک بدهد و به زادگاهش برود؛ چون مردم یا اصلا بیمار نمی‌شوند، یا او می‌تواند با چند توصیه و پرهیز غذایی آن‌ها را درمان کند. بنابراین، احساس می‌کند در آن شهر کوچک اصلاً مفید نیست و آن اندازه که باید، بیمار معاینه و درمان نمی‌کند. کنوک در نخستین گام، اعلام عمومی و تبلیغات می‌کند که یک روز در هفته، رایگان به مردم مشاوره پزشکی می‌دهد. در گام بعد به مدرسه شهر می‌رود و با هماهنگی معلم، آموزش‌های پزشکی برای دانش‌آموزان می‌گذارد تا آن‌ها را با مفاهیم بیماری و درمان آشنا کند. در گام بعد، به سراغ صاحب داروخانه شهر می‌رود که همیشه در مغازه‌اش مگس می‌پراند؛ با او صحبت می‌کند و یک قرار ضمنی می‌گذارند. فشرده نقشه او در سکانس معاینه پستچی مشهود است. پستچی که کاملاً سالم در حال زندگی معمولی است، جذب کنوک می‌شود و به او اعتماد می‌کند. در اولین معاینه، دکتر به او می‌گوید مصرف یکی دو دارو را شروع کند و فردا صبح در بستر بماند تا برای معاینه اش بیاید. هنگام رفتن پزشک سالخورده از شهر، دکتر کِنوک به او میگوید: تو می‌توانستی غرق در طلا از این شهر بروی!! 🆔 @m_rajaaei
⁉️آیا می‌دانستید؟! 🩺تا پیش از ظهور مدرنیته، رویکرد اصلی در طب‌های سنتی ملل مختلف، بوده است؛ یعنی طبیبان بیشتر برای محافظت از صحت و سلامتی مردم تربیت می‌شدند، نه برای درمان آن‌ها. 💊در آن زمان، طبیبان تا زمانی آبرو و اعتبار اجتماعی داشتند و هزینه‌های زندگی‌شان تأمین می‌شد که اهالی منطقه سالم باشند. اگر تعداد بیمارها و بیماری‌ها زیاد می‌شد، مردم به این نتیجه می‌رسیدند که این طبیب کارش را بلد نیست و عذرش را می‌خواستند. 💉مهم‌ترین راهکارهای درمانی در گونه‌های مختلف طب‌های سنتی، پرهیزها و داروهای غذایی بوده است؛ داروهای غیر غذایی هم، معمولاً ساده بود و مردم خودشان می‌توانستند تولید کنند. ‼اما در نظام پزشکی مدرن، تأمین هزینه‌های زندگی پزشکان و داروسازان و داروفروش‌ها وابسته به است و درباره علت بیماری و راهکارهای درمان و داروهای اثرگذار؛ و البته هروقت لازم شد، . 😯خودتان پیدا کنید پرتقال‌فروش را... 🔆 است که باید تصمیم بگیرید با چه رویکردی و برای کدام هدف می‌خواهد پزشک و طبیب کند. پ.ن: همیشه استثناهایی بوده و هستند؛ ما درباره ساختار و اصول حاکم بر یک نظام پزشکی حرف می‌زنیم. 🆔️ @m_rajaaei