eitaa logo
کانال خبری رجانیوز
27.5هزار دنبال‌کننده
38.5هزار عکس
26.2هزار ویدیو
50 فایل
✅ رجانیوز Rajanews.com در سایر پیام‌رسان‌ها: virasty.com/rajanews_com eitaa.com/rajanews_com ble.ir/rajanews_com splus.ir/rajanews_com rubika.ir/rajanews_ir 🔹️تبلیغات: @rajanews_ads
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال خبری رجانیوز
🎥 سخنان عجیب حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبه‌های نماز جمعه ممنوع است! ✅ @Ra
🔻آقای حاج‌علی اکبری! رحیم‌پور و مطیعی هم بخاطر ذکر مصداق فساد حذف شدند؟ 🔹با اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه خود پیرامون برکناری حجت‌الاسلام لواسانی از امامت جمعه لواسان دلایلی از قبیل زمان کم، سر نزدن به روستاها، عدم فعالیت فرهنگی و مستقر نبودن در منطقه را بهانه کرده بود، اکنون با سخنان جدید رئیس این شورا مشخص شده که مشکل نه با این موارد، بلکه اساسا ایراد به روش او در عدالتخواهی بوده است. 🔹باید از آقای حاج‌علی اکبری سوال کرد که چرا شورای تحت امر ایشان در ماجرای عزل امام جمعه لواسان تا این میزان غیرشفاف عمل کرده و دلایلی خلاف واقع را برای برکناری او اعلام کرده است؟ (حجت‌الاسلام لواسانی موارد ادعایی شورا را رد کرده بود.) 🔹ایشان که بر روی ذکر مصداقی فساد در تریبون نماز جمعه اسم پوپولیسم می‌گذارند، لطفا بفرمایند نسبت‌های کذبی که به آقای لواسانی دادند مصداق چیست؟ 🔹این چه شریعت و اخلاقی است که مهر و عطوفت آن فقط شامل حال مفسدان و خائنین به بیت‌المال است و تیغ تیزش تریبون‌های صریح نهی از منکر را هدف می‌گیرد؟ 🔹لطفا توضیح دهند که برخورد این شورا با استاد رحیم‌پور و میثم مطیعی چه علتی داشته است؟ آیا عملکرد هر دوی این افراد در تریبون نماز جمعه و عید فطر مورد تمجید صریح رهبری قرار نگرفت؟ (رهبری از شعرخوانی اعتراضی میثم مطیعی حمایت کرده بودند) 🔹آیا تاثیر این سخنان رئیس شورای سیاست‌گذاری در کند کردن تیغ نهی از منکر ائمه جمعه واضح نیست؟ آیا مسئول یک نهاد به جای حمایت و پشتیبانی از عدالتخواهی و مبارزه با فساد باید سیستم را به محافظه کاری و سکوت فرابخواند؟ ✍🏻 حسین اصغری ✅ @Rajanews
🔻 ارزش شهیدان با محاسبات مادّی قابل محاسبه‌ نیست 🔹 رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان: شهیدان برگزیدگان خدای متعالند. شهیدان راه درست را انتخاب کرده‌اند، خدا هم آنها را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد. ارزش شهیدان با محاسبات مادّی ما ارزش غیر قابل محاسبه‌ای است. شهیدان در برترین تجارت عالم برنده شده‌اند. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ✅ @Rajanews
🔰 خاطره‌نویسی‌های زندگی شهدا نیازمند تحلیل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی است 🔹رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان: باید تحلیل‌ها و استنتاجهای جامعه‌شناختی و روان‌شناختی روی این خاطره‌نویسی‌ها بر اساس حضور عنصر پُرقدرت دین، انجام بگیرد؛ اینکه این مادر و این پدر آماده هستند که این تک‌پسر را بفرستند به میدانی که ممکن است برنگردد، از چه چیزی ناشی میشود؟ این جز با نگاه به دین، به رضای الهی، به ثواب الهی و به وظیفه‌ی دینی از چیز دیگری ناشی میشود؟ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ✅ @Rajanews
🔰مسئولان شوراهای شهر بدانند که شهرها باید به نام شهیدان مزیّن شوند 🔹رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان زنجان: شهر باید مزیّن شود به نام شهیدان، به یاد شهیدان؛ شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر مفتخر میشود. چه افتخاری برای یک شهر، برای یک خیابان، برای یک کوچه و یک گذر، بالاتر از اینکه نام شهید بزرگی، نام یک انسان فداکاری بر روی آن گذاشته بشود؛ اینها چیزهایی است که بایستی دنبال بشود. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ✅ @Rajanews
🔻اشاره رهبر انقلاب به کتاب «حوض خون» در دیدار تازه‌منتشرشده با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان رهبر معظم انقلاب: 🔹من اخیراً یک کتابی خواندم به نام حوض خون -البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباسهای خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [اینها را] دیدم- که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت میکند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ اینها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است. ۲۴مهر ۱۴۰۰ 🔸کتاب حوض، روایت ۶۴بانوی فداکار اندیمشکی از رخت‌شویی در دفاع مقدس است که به تازگی به قلم خانم فاطمه‌سادات میرعالی توسط نشر راه‌یار روانه بازار شده است. ✅ @Rajanews
🔻 سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته می‌شود وزیر نفت: 🔹 با هماهنگی رئیس‌جمهور سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران اختلال‌رسانی سوخت در روزهای اخیر برای مردم در نظر گرفته می‌شود. ✅ @Rajanews
🔻آقای علوی بروجردی؛ اینجا جمهوری اسلامی است نه اروپای قرون وسطی 🔹نقد رجانیوز به مواضع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنش‌های زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنش‌ها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است. 🔹آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن می‌گوید و می‌پرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟ همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟ اتفاقا نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری می‌شد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته می‌شود؟ 🔹آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عده‌ای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند. 🔹آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند. چرا در سال‌های طولانی که پایه‌های استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیت‌المال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟ 🔹امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغه‌شان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشن‌های نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار می‌زند. 🔹جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن می‌گویید که گویا نظام را بدهکار حوزه می‌دانید و فراموش کرده‌اید که حمایت‌های جمهوری اسلامی باعث احیای حوزه‌های علمیه‌ای شد که در سال‌های میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود. هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگ‌ها با حوزه مطلوب فاصله دارد. 🔹مردم از آن چه در سال‌های قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیده‌اند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنند. جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیه‌هایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیش‌ها بسیار تفاوت دارد. 🔹قبلا گفتیم و باز هم می‌گوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا می‌داند را به رسمیت نمی‌شناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمی‌بیند. هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی! 🔹ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاح‌طلبان هم نگران مرجعیت شده‌اند! ✅ @Rajanews
کانال خبری رجانیوز
🎥 سخنان عجیب حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبه‌های نماز جمعه ممنوع است! ✅ @Ra
🔻در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید! حجت‌الاسلام قنبریان: 🔹 آقای حاج علی‌اکبری می‌فرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی) به‌صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی‌ اکبری بر این اساس از نشر این خطبه‌ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید: 🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه به‌عنوان مرکز حکومت، از ضرورت: - خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثه‌اش! - بازگرداندن زمین‌های تقسیم شده خیبر بین عده‌ای معلوم به بیت‌المال! سخن گفته‌اند.(۱) 🔹 می‌بینید به‌شدت مصداقی و معین است! نمونه‌های بیشتر هم در مجموعه خطبه‌های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج‌البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه‌ای تأسی نکند! 🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرموده‌اند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک‌، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می‌روم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم؛ راه می‌رویم. هر وقت آنجا می‌روم دلم می‌لرزد؛ چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می‌دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می‌لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲) 🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوه‌خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته‌اند! آقای حاج علی‌اکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرف‌ها درباره منطقه خود می‌گفت؟! 🔹 آقای حاج علی‌اکبری به‌جای طرح فسادها (زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌های آشکار و...) در خطبه‌ها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می‌کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. می‌فرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می‌دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد! 🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی‌کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند مانع فساد کوه‌خواری و... در منطقه‌اش شود؟! 🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی می‌شود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانه‌ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی‌خبرید! ۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج‌البلاغه آورده است. ۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb@Rajanews
🔻در برابر استفاده‌ی ابزاری از مرجعیّت مهدی جمشیدی: 🔹 یادداشت این حقیر در نقد سخن یکی از بزرگان گرانقدر حوزه، با واکنش‌های مختلفی روبرو گردید. از آن جمله، برخی نیروهای سیاسیِ حوزوی که وابسته به جریانِ «چپِ سیاسی» هستند، هوچی‌گری به راه انداختند و نسبت‌های ناصوابی را روا داشتند که بر من دشوار آمد. برای کسی‌که «مقلّد» است و دل در گروی «اسلام» دارد و «اسلامِ منهای روحانیّت» را «اسلامِ منهای اسلام» می‌داند و مرجعیّت را «قلّۀ عظمت شیعه» می‌انگارد، تلخ است چنین برداشت‌های سوگیرانه و تفسیرهای غرض‌ورزانه‌ای که جز در «سیاسی‌کاری» و «معادلاتِ غیرمعرفتی» ریشه ندارند. 🔹 جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» که در خاک ناپاکِ دولت‌های سازندگی و اصلاحات روییده‌اند، همواره در پیِ این بوده‌اند که از مرجعیّت، یک نیروی «منتقد» و «در برابر انقلاب» بیافرینند تا به این واسطه، فشار را تشدید کنند و انقلاب را به راهی که بیراهه است سوق بدهند. در واقع، برنامۀ ناگفتۀ آنها، «سوء‌استفاده از مرجعیّت شیعه» است؛ می‌خواهند سخن‌شان از «زبان مرجعیّت» گفته شود تا مخالفت‌ها و مقاومت‌ها خاموش شوند. آنها به دنبال «توجیه‌سازی‌های دینی» برای نسخۀ سیاستیِ خویش هستند و ازاین‌رو، «چشم طمع» به مراجع دارند و خواهان «استفادۀ ابزاری» از آنها هستند. پس مسألۀ آنها، «سپرکردن مراجع» است برای هدف‌های تجدُّدی‌شان، نه «دلسوزی» برای مراجع و «حمایت» از آنها. 🔹 هر چند مراجع بزرگوار، اهل تشخیص و تمیز هستند، امّا چنانچه سخنی از ایشان در جامعه منتشر گردید که به دست‌مایۀ «استفادۀ ابزاریِ لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها» تبدیل شد، چه باید کرد؟! آیا باید سکوت کرد تا این توطئۀ نانوشته و مخرّب، تثبیت شود؟! یا باید «دلسوزانه» و «صمیمانه» موضع‌گیری کرد و توصیۀ به حقّ کرد و مجال نداد که جریان‌های سیاسیِ بدنام و بدپیشینه و نفوذی‌های این دفتر و آن دفتر، و پاره‌ای آقازاده‌های بیگانه با زهد و بی‌تعلّقیِ مراجع بزرگوار، فرصت‌طلبی کنند؟! «حقّ» و «صلاح» کدام است؟! 🔹 جالب است که نیروهای تکنوکرات و لیبرال ‌که پرچم «آزادی» و «دموکراسی» را در ایران به دست گرفته و به «لوترها و کالون‌های معمّمِ» نقشۀ رفورمِ دینی تبدیل شده‌اند و بر منبرهای‌شان، «مواعظ جان لاکی» می‌خوانند، یک سخن منتقدانه را بر نمی‌تابند و برای «سرکوب منتقد»، نمایش مبتذلِ رسانه‌ای می‌سازند و از دین و «اسلام» و «اخلاق» و «مرجعیّت» و «روحانیّت» و «حوزه» هزینه می‌کنند! این‌همه ولخرجی و گشاده‌دستی بدان سبب است که دست در انبانِ «اعتبارِ اجتماعی و قدسیِ حوزه» برده‌اند، نه جیب خویش. «دین‌سازی» و «دین‌فروشی» می‌کنند تا «اسلامِ انقلابی» را مغلوب، و «لیبرالیسم» را مسلّط کنند. دیروز، در صف «مارکسیسم منافق» بودند و امروز در صف «لیبرالیسم منافق». و چه‌ها که نمی‌کنند با «ضروریّات و مسلّماتِ اسلام» تا جامۀ «لیبرالیسم» به اندام آن موزون افتد. بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که دشمن در پیِ «استحالۀ نظامِ جمهوری اسلامی» است؛ چنان‌که ممکن است حتّی فردی «معمّم» در رأس آن قرار گیرد، امّا هیچ خاصیّتِ قدسی و سیاستی بر این حضورِ نمادین، مترتّب نشود. و بی‌دلیل نیست این‌همه تأکید آیت‌الله ‌خامنه‌ای بر «نظریۀ نظام انقلابی» و این‌که حوزۀ مطلوب، «حوزۀ انقلابی» است. 🔹 یادداشت این حقیر، تند و گزنده بود، امّا این غلظت و تعدّی معطوف به جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» بود که نان مردم را ربودند و سقف معیشت را بر سرشان فرو ریختند و وضع ناگوار امروز را رقم زدند. اینان که رسم «شارلاتانیسم مطبوعاتی» را از روزنامه‌های زنجیره‌ای عهدِ تاریک اصلاحات به ارث برده‌اند و نام و نشان حوزوی را نیز ضمیمۀ خویش ساخته‌اند، یادداشتی را که آمرش، «وجدان اسلامی و انقلابی‌ام» بوده است را به آمر «بیرونی» نسبت می‌دهند و مرا که تعلّق و تعهّد عمیقِ ایمانی به اصالت‌های اسلامی و حوزوی دارم، «در برابر مرجعیّت» تعریف می‌کنند تا بازیِ سیاسیِ آلوده و منفعت‌طلبانه‌شان کامل شود، غافل از این‌که همان یادداشت نحیف، محاسبات‌شان را در هم ریخت و غرض‌شان را نقش بر آب کرد. قصد آن داشتند که به‌تدریج، از ظرفیّتِ مرجعیّت برای «بازی‌سازی‌ سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمی‌بردند که کسانی به بازی وارد ‌شوند که دل‌نگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند و «صادقانه» و «خالصانه»، سخن حقّ‌شان را با آنها در میان می‌گذارند؛ هر چند رسانه‌های لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها، سیل دشنام‌ها و تهمت‌ها را نصیب‌شان کند. ✅ @Rajanews
🔻برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری حضرت آیت‌الله رشاد سلام علیکم روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم می‌شود: 🔹اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» می‌خوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزه‌های امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حق‌طلبی در مکتب انقلاب اسلامی است. 🔹دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشته‌اید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سال‌هاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولی‌عنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاست‌های ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاست‌گذاران متعدد ندارد. 🔹سوم/ مرقوم داشته‌اید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و می‌فرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کرده‌اند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جمله‌ای که مرقوم کرده‌اید نقد کرده است؟ 🔹بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانه‌های داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است». آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟ 🔹آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمی‌کنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم. 🔹چهارم/ فرموده‌اید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیاده‌ای نیست و تنها از حضرات دعوت می‌کنیم با مراجعه به رسانه‌های دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانه‌های دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت. 🔹پنجم/ فرموده‌اید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدت‌های مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم. 🔹ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضع‌گیری‌های از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشته‌ای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته می‌شده‌اند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیده‌اند یا در استفاده از نسبت‌هایی که به افراد می‌دهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و جدا دور از عدل و انصاف است. 🔹هفتم/ در روزهای نه‌چندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامه‌نگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسن‌زاده آملی(ره) از سوی پرورش‌یافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیت‌الله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شده‌اید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضع‌گیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است! ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ربط دارد آقا! 🔹سخنان شنیدنی استاد رحیم‌پور ازغدی درباره نهی از منکر در نماز جمعه ✅ @Rajanews
🔻جریان انقلابی منتظر اجازه کسی نیست! جناب آقای سعیدی امام جمعه محترم قم سلام علیکم 🔹ظاهرا در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم نسبت به نقد رجانیوز به مواضع اخیر آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله اشاره‌ای داشته و فرموده‌اید «هرکسی قلم برندارد، خلاف ادب و نزاکت بنویسد». 🔹همانگونه که به محضر آقایان حسینی بوشهری و رشاد عرض شد، بهتر است روحانیت محترم و سایر عزیزانی که به محتوای نقد رجانیوز اعتراض دارند، به جای تعیین تکلیف و ابراز تاسف و محکومیت، بفرمایند دقیقا کدام قسمت از این متون بر خلاف مبانی و اصول بوده و چه بخشی از آن مصداق اهانت یا تعرض به مرجعیت است؟ 🔹اینکه می‌گوییم ما با استکبار قهر نیستیم و بلکه دشمنی داریم اهانت به مرجعیت است؟ اینکه معتقد باشیم راه حل مشکلات کشور را نباید در خارج جستجو کرد تعرض به دین است؟ از کی تا به حال مطالبه نظرات صریح امام و رهبری مساوی توهین و تعرض قلمداد شده است؟ 🔹اینکه با کلی‌گویی و بدون ورود به محتوای سخن، حکم قاطع برای ادب و نزاکت دیگران صادر کنیم، کمکی به روشن شدن مساله نمی‌کند و فایده‌ای هم برای مخاطب شنونده ندارد. بنا نیست شما در تریبون نماز جمعه هر نسبت ناروایی را بدون استدلال نثار افراد کنید. 🔹همانطور که به درستی فرموده‌اید، حرمت بیان و قلم به قدری بالاست که استفاده از آن نیازمند بصیرت و دقت بالایی است. هنوز زمان زیادی از هزینه‌تراشی‌ خاطره کذا و مواضع عجیب و غریب جنابعالی در ماجرای بستن حرم حضرت معصومه(س) در ماجرای کرونا نمی‌گذرد. 🔹جناب آقای سعیدی! به لطف خطبه‌های خنثی و کلیشه‌ای و به موازات کم‌رمق شدن نمازهای جمعه، توجه مردم به شبکه‌های اجتماعی به قدری بالا رفته که کسی برای قضاوت درباره مواضع افراد و نقد و گفتگوها، منتظر خطبه‌های شما نمی‌ماند. امروز مردم می‌خوانند و خودشان قضاوت می‌کنند. دوران محکوم کردن و نسخه پیچیدن برای مردم گذشته است. 🔹از سوی دیگر هم البته جریان انقلابی امروز برای بیان سخن حق، منتظر اجازه هیچ فردی نبوده و مواضع بر خلاف اصول انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام و رهبری در هیچ سطحی بی‌پاسخ نخواهد ماند، حتی اگر زید و عمرو تصمیم بگیرند در این منازعه ژست بی‌طرفی بگیرند. 🔹البته کسی منکر فشارهای بیوت و جریان‌های سنتی قم بر شما و سایر دوستان نیست. اما شاید لازم باشد یک بار برای همیشه به خود بباورانیم که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است و اگر امروز با فشار جریان‌های خاص، روی اصول انقلاب قلم گرفتیم، دیر یا زود ضربه آن به خودمان بازخواهد گشت. ✅ @Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آیا رهبری مخالف عدالت‌خواهی مصداقی است؟ 🚨تقطیع بیانات رهبر انقلاب برای توجیه یک موضع غلط! 🔹پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبه‌های نماز جمعه، برخی رسانه‌ها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند. اما واقعیت ماجرا چیست؟ 🔹این بیانات رهبر انقلاب مربوط به پاسخ ایشان به شکایت دانشجویی است که گفته بود در صورت مبارزه ما با فساد، دادستان علیه ما اقدام می‌کند و با ما از طریق قانونی برخورد می‌شود. 🔹رهبری در توضیح خواسته خود از دانشجویان درباره عدالتخواهی، می‌فرمایند که شما مصداق‌سازی نکنید که اولا شاید ادعای شما نادرست باشد و ثانیا «قانون‌دانانِ قانون‌شکن» نتوانند شما را گیر بیاندازند. در حقیقت توصیه رهبری برای عدم ورود مصداقی در برخی موارد فساد، به دلیل حفظ امنیت افشاگران فساد بوده است نه آن که از اساس مخالفتی با ذکر موردی فساد وجود داشته باشد. 🔹البته خط قرمز مبارزه مصداقی با فساد و افشاگری آن باید توجه به مسائل شرعی و اخلاقی باشد اما این به هیچ وجه معنای ممنوعیت ذکر مصداق را ندارد! 🔹بیان چنین سخنانی و انتشار ناقص بیانات رهبری، آن هم در شرایطی که دستگاه‌های تقنینی و قضائی کشور در حال تمهید پشتیبانی‌های قانونی از افشاگران فساد هستند، نشانگر عمق فاصله این نگرش با واقعیت‌های جاری است. 🔹ادعای ممنوعیت مبارزه مصداقی با فساد از سوی رسانه‌هایی که سابقه انتشار صورت بانکی یک دستفروش و اسناد دارایی اهالی ده ونک را در کارنامه دارند نیز در نوع خود جالب توجه است. ✅ @Rajanews
🔻شغل شریف «وسط‌کاری» 🔹چند سالی است که در جمهوری اسلامی شغل شریفی برای برخی‌ها تعریف شده با عنوان «وسط‌کاری». وسط‌کاران افرادی هستند که مبنا و هویت مستقل و مشخصی ندارند. از سیاست تهی هستند اما دوست دارند سیاستمدار به نظر برسند. این‌ها ظهور کرده‌اند تا در دورانی که دیگران به افراط و تندروی متهم می‌شوند، بدو بدو بیایند، وسط را بگیرند و جایزه عقلانیت و انصاف را ببرند. 🔹هم و غم اصلی وسط‌کاران ارائه تصویری عقلانی از خود است. تصویری که دل افراط و تفریط را ببرد و همگان را شیفته او کند. وسط‌کار اما نمی‌داند و درس نمی‌گیرد که تا نسخه اورجینال افراط و تفریط -و حتی اورجینال وسط‌کاری- در دسترس است، کسی به شوی میانه‌روی توجه نمی‌کند. او حتی برای این کار در ظاهر خود دست می‌برد، لباس و قیافه‌اش را تغییر می‌دهد و از رقبای قبلی خود تقلید می‌کند تا بلکه به او اقبال شود. فرقی هم نمی‌کند روی صندلی لشکری نشسته باشد یا کشوری، داستان همان است. 🔹جمهوری اسلامی با وسط‌کارها اصلا دوست داشتنی نیست. بی‌هویتی و رنگ به رنگ شدن بزرگترین عذاب انقلابی‌هاست. خود را با دیگران تنظیم کردن و دائما مشغول میانگین گرفتن از افراط و تفریط چندان لذت‌بخش نیست. اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که وسط‌کارها رشد نکنند. اتفاقا برخی‌شان به خوبی رشد می‌کنند و بالا می‌آیند. 🔹البته وقتی بالا هم می‌آید و مسئول می‌شود، باز زندگی‌اش را از جیب دیگران می‌گذراند. همیشه در دعواها مشغول میانگین گرفتن و پیدا گرفتن نقطه وسط است تا یک وقت کاپ اخلاق و میانه‌روی را از دست ندهد. هزینه‌ها را افراطی‌ها می‌دهند و کاپ اخلاق را وسط‌کار می‌برد. اما صد حیف که چون بی‌هویت و کم‌مایه است بلد نیست از موفقیت‌هایش لذت ببرد. همین است که وسط‌کار غالبا شغلش را دوست ندارد و به فکر صندلی دیگر است. 🔹بر این کشور زمانه‌ای گذشته که اعضای خانواده وسط‌کارها با حکم رسمی آنان سر کار بوده‌اند و هر نقد و مخالفتی با توجیه شرایط حساس کنونی خفه شده است. اما این سال‌ها افراطی‌ها هزینه داده‌اند، دادگاه و زندان رفته‌اند و حالا بلوغ‌شان به حدی رسیده که خودشان حکم مشاوره داماد شهردار را محکوم و لغو می‌کنند. این برای افراطی‌ها شیرین است اما وسط‌کار درکی از این حلاوت ندارد. وسط‌کار همیشه به میانگین‌گیری خوش است و تنها از همان لذت می‌برد. 🔹حالا تعدد کاپ‌های اخلاق برای برخی وسط‌کارها توهم استاد اخلاق بودن هم به همراه آورده است. جریان انقلابی شاید هزینه آقایی و سیادت وسط‌کارها را بپردازد، اما یقینا آنان را به معلمی نخواهد پذیرفت، به کارتان برسید. ✅ @Rajanews