امام جواد «علیه السلام »:
اینگونه مباش کـه در ظاهر دوست خدا باشی ودر نهان دشمن او.
بحار؛۷۸:۳۶۵
🌈 @range_khodaa
✍امام صادق عليه السلام:
گناهى كه نعمت ها را تغيير مى دهد، تجاوز به حقوق ديگران است. گناهى كه پشيمانى مى آورد، قتل است. گناهى كه گرفتارى ايجاد مى كند، ظلم است. گناهى كه آبرو مى بَرد، شرابخوارى است.
گناهى كه جلوى روزى را مى گيرد، زناست. گناهى كه مرگ را شتاب مى بخشد، قطع رابطه با خويشان است.گناهى كه مانع استجابت دعامى شود و زندگى را تيره و تار مى كند، نافرمانى از پدر مادر است.
📙الکافي ج۲ ص۴۴۷
🌈 @range_khodaa
📘جرعهای از کلام وحی📘
وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
مردان و زنان بیهمسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بینیاز میسازد؛ خداوند گشایشدهنده و آگاه است!
سوره نور آیه 32
🌈 @range_khodaa
🖊 #مقام_معظم_رهبری:
عَنِ الصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمَا السَّلامُ عَن اَبیهِ عَن آبائِهِ عَلَیهِمُ السَّلامُ قالَ، قالَ عَلىٌّ علیهالسّلام:
مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه (امالی صدوق، ص ۱۰۸)
تعبیر کوتاه و بسیار گویا و عبرتانگیزى است. میفرماید هر کسى که فردا را -مثلاً امروز روز یکشنبه است و فردا دوشنبه است- جزو مهلت عمر خود و زندگى خود بداند، مرگ را درست نشناخته؛ مرگ را در جاى حقیقى خود قرار نداده؛ اینکه ما خیال کنیم که حالا ما یک چند سال دیگر هستیم، از جملهى چیزهایى است که در روایات متعدّد، در دعاهاى مختلف مأثور با این نگرش عامیانهى ابلهانه مبارزه شده که شما خیال کنید که ما حالا که هستیم؛ حالا فردا مثلاً یا یکسال دیگر. میفرماید که [چنین شخصی] مرگ را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است، یعنی کسى که فردا را جزو اجل خود یعنى جزو مهلت خود و فرصت خود بداند مرگ را درست نشناخته است. ممکن است همین امروز، امشب، تا قبل از فردا ما نباشیم کمااینکه نظائرش را فراوان دیدهایم.
۱۳۹۳/۱۰/۰۷
------------------
🌈 @range_khodaa
#جرعهای_از_معرفت
💠آیت الله فاطمینیا رحمةالله
🔸علامه طباطبايی جمله ای در مورد حضرت فرمودند كه حقاً نياز به يك كتاب شرح دارد!
فرمودند: «همه ائمه رئوفند؛ ولي رأفت امام رضا عليه السلام حسی است.
همين كه وارد حرم ميشوی ميفهمی كه حضرت رئوف است!»
🔸هركس حرم حضرت رضا (عليه السلام) مشرف ميشود، يقين بداند توی كاسه اش چيزی ميريزند...
منتها وقتى رفتی، عرض حاجت و توسل كردى، منتظر باش آنها هرچه بريزند تو پياله!
🔸برحسب روايات معتبر:
يك سلام به حضرت رضا (عليه السلام) ثواب يك ميليون حج دارد!
📚کتاب نکته ها از گفته ها
#امام_رضا
#میلاد_امام_رضا
🌈 @range_khodaa
👈میگویند عیب اسلام این است که خشک است انعطاف پذیر نیست... 💯
#حتما_بخانید
(قسمت اول )
... گوستاو لوبون اشتباه میکند. اولًا اسلام یک روش سیاسی به مفهوم اروپایی نیست.
ثانیاً اگر مسلمین اسلام را اینطور بازیچه سیاست کرده بودند، امروز نه از اسلام اثری بود و نه از مسلمین به صورت یک امت. اسلام هدفش این است که مساوات را به طور کامل در میان مردم برقرار کند. اگر اسلام تا وقتی که از مردم استفاده میکند اصلی را طرح کند بعد آن را عوض کند، این که اسلام نیست، این سیاست اروپایی است که اعلامیه حقوق بشر میدهند تا آنجا که ملتهای دیگر را زیر بار بکشند، همین که زیر بار کشیدند میگویند همه این حرفها مفت است.
این است طرز فکر اینها که میگویند اسلام خشک و غیرقابل انعطاف است و با مقتضیات زمان یعنی با سیاست جور در نمیآید.
اسلام برای این آمده است که با این سیاستها در دنیا مبارزه کند. اسلام اینها را مقتضیات زمان نمیداند، اینها را انحراف زمان میداند و در مقابل اینها ایستادگی میکند.
این همان عیبی است که عدهای بر سیاست امیرالمؤمنین گرفتند، گفتند: علی همه چیزش خوب بود، مرد علم بود، مرد عمل بود، مرد تقوا بود، مرد عاطفه انسانیت بود، مرد حکمت و خطابه بود ولی یک عیب بزرگ داشت و آن اینکه سیاستمدار نبود. چرا سیاستمدار نبود؟ چون انعطاف نداشت، صلابت به خرج میداد. علی مصالح سیاسی را در نظر نمیگرفت. یک نفر سیاستمدار در یک جا باید دروغ بگوید، یک جا باید وعده بدهد و عمل نکند، یک پیمانی را امضا کند، همین که کارش گذشت زیر امضای خودش بزند. یک نفر سیاستمدار باید به یک نفر روی خوش نشان بدهد تا وقتی که او را تسلیم کند، همین که تسلیم کرد او را از بین ببرد.
از نظر اینها منصور دوانیقی یک سیاستمدار بود برای اینکه ابومسلم را استخدام کرد، با او پیمان و قرارداد بست. ابومسلم به نفع منصور قیام کرد و چه جنایتها که در خراسان به نفع بنی العباس نکرد! این قهرمان ملی! خودمان را بشناسیم. دائم میگویند قهرمان ملی! اگر ایرانیهایی را که همین ابومسلم کشته است به حساب بیاورید، از سیصد چهارصد هزار بیشتر است. میگویند مجموع آدمهایی که ابومسلم کشته است ششصدهزار نفر است..
( استاد مطهری ادامه دارد ✨)
🌈 @range_khodaa
🌷 امیرالمؤمنین #امام_علی(علیه السلام) :
✍ چون روایتی را شنیدید ، آن را بفهمید و عمل کنید ، نه اینکه بشنوید و نقل کنید. زیرا راویان علم فراوان و عمل کنندگان آن اندک هستند.
📘 #نهج_البلاغه ، حکمت98
#روایت
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
👈میگویند عیب اسلام این است که خشک است انعطاف پذیر نیست... 💯
#حتما_بخانید
(قسمت دوم)
آخر آدم چقدر باید جانی باشد! منصور از نظر آنها یک سیاستمدار بود. همین که ابومسلم تمام دشمنان منصور را از پیش راند، خود ابومسلم کم کم شاخ شد. ابومسلم یک سال با یک لشکر انبوه به مکه رفت. در مراجعت همین که به ری رسید، منصور او را فرا خواند که بیا من با تو کاری دارم. ابومسلم نیامد. بار دوم و سوم نوشت. باز هم نرفت. بالاخره نامه تهدیدآمیزی برایش نوشت. ابومسلم مردد ماند که برود یا نرود. با خیلیها مشورت کرد. همه به او گفتند نرو خطرناک است. ولی به قول معروف اجلش رسیده بود، رفت. منصور گفته بود باید تنها بیایی. تنها رفت، وارد شد بر منصور و تعظیم کرد. بعد از احوالپرسی کم کم منصور به او خشونت کرد که چرا فلان کار را نکردی؟ چرا فلان جا امر مرا اطاعت نکردی؟ ابومسلم دید کار خیلی سخت شد و فهمید منصور تصمیم به کشتنش دارد. گفت: امیر، برای کشتن دشمنانت مرا نگهدار. گفت: امروز از تو دشمنتری ندارم. منصور دستور داده بود دو سه نفر مسلّح پشت در مانده بودند و گفته بود هر وقت من فلان علامت را دادم فوراً بیایید و ابومسلم را بکشید. همینکه خوب ابومسلم را ملامت کرد آن علامت را داد. ریختند و ابومسلم را تکه تکه کردند، بعد هم او را در یک نمد پیچیدند.
از نظر این جور افراد آقای منصور سیاستمدار بزرگی است، دشمن را این گونه از بین میبرد. اینها گلهشان از علی علیه السلام این است که چرا علی مانند منصور دوانیقی رفتار نکرد؟ چرا به معاویه روی خوش نشان نداد، نامه به او ننوشت و او را اغفال نکرد؟ چرا معاویه را خام نکرد تا بعد او را به مرکز بخواهد و با یک نیرنگ و دسیسه از بین ببرد؟ چرا دروغ نمیگفت؟ چرا تبعیض قائل نمیشد؟ چرا رشوه نمیداد؟ چرا همانطور که معاویه نسبت به بیت المال عمل میکرد او عمل نمیکرد؟
میگویند: عیب اسلام همین است که خشک است، انعطاف پذیر نیست، با مقتضیات زمان تطبیق نمیکند، یک مرد سیاستمدار اگر بخواهد با اسلام عمل کند نمیتواند سیاستمداری کند.
اسلام آمده است برای همین که با این نوع سیاستمداریها مبارزه کند...
( استاد مطهری ادامه دارد ✨ )
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_یزدان_پناه :
▫️هر جا که میتوانید به فضل خدا تکیه کنید نه به خود.
یکی از تفسیرهای دقیق مخلصین این است که خودشان میدانند که هیچ چیز از ناحیه خودشان نیست و به فضل خداست.
#اخلاص
#تفضل_خدا
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
👈میگویند عیب اسلام این است که خشک است انعطاف پذیر نیست... 💯
#حتما_بخانید
(قسمت سوم و آخر)
پس یکی از توقعات بیجایی که در باب انطباق با مقتضیات زمان دارند این است که رجال سیاست، نام حالت روباه صفتی خودشان را- که در هر زمان هر رنگی جامعه پیدا کند به همان رنگ میشوند- انعطاف، خاصیت انطباق با زمان، زرنگی و عقل گذاشتهاند و به همین تکیه میکنند و انتظار دارند اسلام این توقع را برآورد و چون برنمی آورد میگویند عیب اسلام همین است که مانع است که انسان خودش را با زمان تطبیق دهد.
افتخار اسلام این است که جلو این انطباقها را گرفته است. حسین بن علی که امروز بر دل شما حکومت میکند جهتش این است که رنگ زمان به خود نگرفت؛ نگفت اگر پیغمبر حکومت کند رنگ پیغمبر، اگر معاویه حکومت کند رنگ معاویه، اگر یزید حکومت کند رنگ او را باید بگیریم و چون زمانه این جور شده است باید رنگ زمانه را بگیریم. وقتی که مروان حَکم به او گفت: یا اباعبد الله! من یک جمله خیرخواهانهای برای تو دارم، فرمود: بگو. گفت: من مصلحت تو را در این میبینم که با یزید بیعت کنی. حضرت نفرمود که این مصلحت و منفعت من نیست، فرمود: در آن موقع اسلام چه خواهد شد؟ وَ عَلَی الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یزیدَ [1]. فرمود: آن وقت باید فاتحه اسلام را یکجا خواند.
اسلام آمده است برای خدمت به بشریت. اسلام پاسدار انسانیت است. اگر اسلام این مقدار انعطاف داشته باشد که دیگر اسلام نیست، شیطنت است. اسلام پاسدار درستی و حقیقت و عدالت است. اصلًا فلسفه اسلام این است، باید در اینجور جهات صلابت و استحکام داشته باشد.
علی آن جور رفتار کرد که قرنها بر دل مردم حکومت میکند. علی از فکر خودش در زمان خودش حمایت کرد و فکر خودش رابه صورت یک اصل در دنیا باقی گذاشت. به همین جهت روش علی به صورت ایمان در میان افراد وجود دارد.
پس علی در سیاست خودش شکست نخورد. اگر سیاست علی و هدفش این بود که چهار صباحی که میخواهم در دنیا زندگی کنم در نعمت و جاه باشم (همان سیاستی که معاویه میگفت که ما در نعمت دنیا غلتیدیم) آن وقت علی شکست خورده بود، اما چون علی مرد ایمان و عقیده و هدف بود شکست نخورده است.
📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص46،45،44 ✨
🌈 @range_khodaa
💐 #پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله) :
☘️ چه خوب است که مرد گاهی خلوت کند و گناهان خود را به یاد آرد و از خدا آمرزش خواهد.
📙 #نهج_الفصاحه حدیث 1399
#توبه
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅
🌈 @range_khodaa
🖊 #آیت_الله_خوشوقت ره:
يکی از موجوداتی که دارای #شر است و شرّ آن هم #خطرناک است و شايد بتوان گفت شرّ او از همه موجودات شرور، خطرناکتر است، شرّ #نفس_امّاره است. #شير و #پلنگ اينقدر به #انسان شر نمیرسانند. انسانهای ديگر اينقدر به انسان شر نمیرسانند که اين نفس امّاره به انسان میرساند؛ چون اين دائماً با انسان است؛ دائماً انسان را به #خلاف فرمان #خدا دعوت میکند. #پيغمبر_اکرم ص فرمودند: «از شرّ اين نفس امّاره به خدا #پناه ببريد».
به وسيله ی #اطاعت فرمان و به وسيله ی #بندگی در برابر خدای متعال، به تدريج نفس امّاره در امّارهی به سوء بودن ضعيف میشود و رنگش کمرنگ میشود تا کمکم برسد به #مقام #نفس_مطمئنّه. ديگر آنجا شرّی به انسان نمیرساند.
------------------
🌈 @range_khodaa
✍استاد #فاطمی_نیا:
تا زمانی که دل انسان ، آلوده به #محبت_دنیا و هوی و هوس ها می باشد ، نباید توقع #حضور_قلب_در_نماز و لذت بردن از عبادات داشت.
📚نکته ها از گفته ها ،ج ۳
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
✍پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
اى ابوذر! پنج چيز را پيش از پنج چيز غنيمت شمار: جوانيت را پيش از پيريت و تندرستيت را پيش از بيماريت و توانگريت را پيش از تهى دستيت و آسودگيت را پيش از گرفتاريت و زندگيت را پيش از مردنت
📚 ميزان الحكمه، جلد ۱۳، صفحه ۱۷۰
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود
❓ اگه به شما بگن نیم ساعت از عمرتون مونده ، به چه کاری مشغول میشید ؟
جواب حجتالاسلام والمسلمین حسینی قمی
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅
🌈 @range_khodaa
👌سیماهُمْ فی وُجوهِهِمْ مِنْ اثَرِ السُّجود
مسلمانی در چهره آنها پیداست،
آثار عبادت در گونه آنها نمایان است.
یعنی چه؟ مقصود این نیست که چون زیاد سجده کردهاند فقط پیشانیشان پینه بسته است.
عبادت خاصیتش این است که در قیافه انسان اثر میگذارد. یک رابطه عظیمی میان روح و جسم انسان هست.
افکار و عقاید و اخلاق و ملکات انسان در قیافه او اثر میگذارد. قیافه یک انسان نمازخوان با یک انسان تارک الصلوة یکی نیست.
📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص40 ✨
🌈 @range_khodaa
پیامبر اکرم «صلوات الله»
هر كه با زنى بخاطر زیباییَش ازدواج كند، دلخواهِ خودرا در او نمی بیند!
و هر كه با زنى بخاطر مال و ثروتش ازدواج كند، خداوند وی را بـه همان مال وثروت واگذارد!
پس برشما باد زنان متدین.
بحار الأنوار 103/235/19
🌈 @range_khodaa
{ خلاق جنسی در اسلام و جهان غرب }
اسلام اصرار فراوانی دارد که محیط خانوادگی آمادگی کامل برای کامیابی زن و شوهر از یکدیگر داشته باشد.
زن یا مردی که از این نظر کوتاهی کند، مورد نکوهش صریح اسلام قرار گرفته است. اسلام اصرار فراوانی به خرج داده که محیط اجتماع بزرگ محیط کار و عمل و فعالیت بوده و از هر نوع کامیابی جنسی در آن محیط خودداری شود. فلسفه تحریم نظر بازی و تمتعات جنسی از غیر همسر قانونی، و هم فلسفه حرمت خودآرایی و تبرّج زن برای بیگانه همین است.
یکی از مختصات و امتیازات انسان از حیوانات این است که دو نوع میل و تمنا در بشر ممکن است پیدا شود: تمناهای صادق، تمناهای کاذب. تمناهای صادق همانهاست که مقتضای طبیعت اصلی است. در وجود هر انسانی طبیعتِ میل به صیانت ذات، به قدرت و تسلط، به امور جنسی، به غذا خوردن و امثال اینها هست.
هریک از این میلها هدف و حکمتی دارد. بعلاوه، همه اینها محدودند ولی همه اینها ممکن است زمینه یک تمنای کاذب واقع شوند. اشتهای کاذبی که افراد در مورد خوردنیها پیدا میکنند مشهور و معروف همه است.
در بعضی از میلها و غرایز (که غریزه جنسی از آنهاست) این تمنا غالباً به صورت یک عطش روحی درمیآید، یعنی قناعت و پایان پذیری را در آن راه نیست.
غریزه طبیعی را میتوان اشباع کرد، اما تمنای کاذب خصوصاً اگر شکل عطش روحی به خود بگیرد اشباع پذیر نیست.
اشتباه کسانی که برای جلوگیری از سرکوبی غرایز و به منظور رشد استعدادها رژیم اخلاق آزاد را به اصطلاح پیشنهاد کردند ناشی از این است که این تفاوت شگرف انسان و حیوان را نادیده گرفتند و به این جهت توجه نکردند که میل به بینهایت در سرشت انسان نهفته است. انسان چه در زمینه پول و اقتصادیات، چه در زمینه سیاست و حکومت و تسلط بر دیگران و چه در زمینه امور جنسی اگر زمینه مساعدی برای پیشروی ببیند در هیچ حدی توقف نمیکند. خیال کردند که حاجت جنسی در وجود بشر فی المثل نظیر حاجت طبیعی هر کسی به ادرار و خالی کردن مثانه است. منع و حبس ادرار از نظر پزشکی مضرات فراوانی دارد، اما خالی کردن آن حدود و شرایطی ندارد. اگر فرضاً کسی قدم به قدم در کوچهها و خیابانها محل مناسب و پاکیزه و مجانی برای ادرار بیابد، بیش از مقدار حاجت به آنها توجهی نخواهد کرد.
نهایت جهالت است که غریزه جنسی یا غریزه قدرت طلبی یا پول پرستی بشر را از این قبیل بدانیم و توجه خود را تنها به جنبههای محرومیت و اشباع نشدن غریزه معطوف کنیم و عوارض حیرتآور و پایان ناپذیر جهت مخالف را نادیده بگریم.
اگر انسان در این زمینهها مانند حیوانات ظرفیت محدود و پایان پذیری میداشت احتیاجی نبود نه به مقررات سیاسی و نه به مقررات اقتصادی و نه به مقررات جنسی؛ از نظر اخلاقی نیز نه نیازی به اخلاق سیاسی و اجتماعی بود، نه به اخلاق اقتصادی و نه به اخلاق جنسی؛ همان ظرفیت محدود طبیعی همه مشکلات را حل میکرد. اما همچنانکه از مقررات و اخلاق محدودکننده در روابط اجتماعی و امور اقتصادی و از عفت و تقوای سیاسی و اجتماعی گریزی نیست، از مقررات و اخلاق محدودکننده جنسی و از عفت و تقوای جنسی نیز گریزی نمیباشد.
📚استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص51،74،75،76 ✨
🌈 @range_khodaa
#قرآن
💠 پیوند آیات قرآن
🔻 یک پیوند حی و حاضر بین آیات هست که ربطی به شأن نزول آیات ندارد؛ البته علم به شأن نزول هم یک پیوند مختصری بین آیات میدهد ولی آن پیوند حی و حاضر که عرض کردم چیز دیگری است که با انس با قرآن برای انسان ظاهر میشود.
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کل صحبتهای منو بزار کنار همین یه دونه رو گوش بده!
🔊 #استاد_عالی
#احسان
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅
🌈 @range_khodaa
💠یک نکته از قرآن
💌 قبل از درخواست (دعای) جدید از خدا، از نعمتهای قبلی نامی ببرید و از او تشکّر کنید.
خَلَقَنِی، یَهْدِینِ و ...
📚استاد قرائتی - آیه ۸۳ سوره شعراء
🌈 @range_khodaa
👌برای یک کشتی که میخواهد اقیانوسها را طی کند و از قارهای به قاره دیگر برود، ⬇️
وجود قطب نما برای جهت یابی و هم لنگر محکم برای محفوظ ماندن و غرق نشدن و زیر پا گذاشتن جزر و مدها ضروری است،
همچنان که شناخت وضع و موقعیت جغرافیایی دریا در هر لحظه امری حتمی است.
ما باید از طرفی اسلام را به عنوان یک راهنمای سفر و یک لنگر محکم و نگهدارنده از غرق شدن
در جزر و مدها، و هم شرایط خاص زمان را به عنوان مناطق و منازل بین راه که باید مرتباً به آنها رسید و گذشت کاملاً بشناسیم
تا بتوانیم در اقیانوس متلاطم زندگی به سرمنزل مقصود برسیم.
📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص12،11
🌈 @range_khodaa