﷽
📣رسانههایی که قصد دارند شما را از وضعیت موجود در مملکت نااُمید کنند از سه حال خارج نیستند :
1⃣یا #دشمنند و علنی دشمنی میکنند.
2⃣یا #دشمنند و در لباس دوست و افراد انقلابی خود را جا زده و دشمنی میکنند.
3⃣و یا #دوست و خودی هستند ولی ناآگاهانه با نااُمید کردن مردم ، در حال شاد کردن دل دشمنان این ملت هستند.
📍توضیح آنکه : همهی ما میدانیم که کشور به هیچ وجه در وضعیت #گل_و_بلبل نیست و مشکلات فراوانی وجود دارد که متاسفانه کار شکنی برخی #مسئولین در قبال این مشکلات نیز مانند ریختن بنزین روی آتش ، آتش پر دردِ وجودمان را شعلهور تر میکند.
🤔 من با رسانههای دستهی اول که شامل رسانه هایی همچون من و تو یا BBC میشود کاری ندارم ، چرا که آنان دشمنند و #کارشان_دشمنی . روی سخن من با رسانههای دسته دوم و سوم و علی الخصوص #دستهی_سوم است ؛ آیا این کشور هیچ نقطهی مثبت و روشنی برای بازتاب در رسانهی شما ندارد؟؟؟ میتوان #یکخبرخوشحالکننده در محتوای رسانهای شما پیدا کرد؟؟؟
😳این حجم از #تزریق_نااُمیدی و نشان دادن دردها و سیاهیها در رسانههای شما چه سودی برایتان دارد؟؟؟ شما مطالبه گر هستید یا #قاتل امید مردم؟؟؟ بعضاً از نام های انقلابی در نام رسانههایتان استفاده کردهاید ولی برخلاف عملکرد رهبر انقلاب حرکت میکنید؟؟؟ کجا رهبر انقلاب که به واقع یک #منتقد_مکتبی هستند ، فقط به سیاهی ها اشاره فرمودند؟؟؟ #معرفت و #انصاف داشته باشید و نقاط روشن را هم پوشش دهید.
⚠️این را بدانید که هرکسی امید را از انسانی بگیرد ، عمداً یا سهواً ، از روی جهل یا از روی خباثت ، آن انسان را #کشته_است. چرا که انسان به امید زنده است !!! پس نگذارید #رسانههای_خبیث یا در خوشبیناته ترین حالت #رسانههای_جاهل ، با سیاه نمایی های افراطی ، امید شما را نابود کنند.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
عاقبت بخیری یعنی یک عمر برای استکبارستیزی، کار رسانهای و فرهنگی انجام بدهی و در روزی که نماد مقابله مستضعفین با مستکبرین جهان است دعوت حق را لبیک بگویی
#نادر_طالب_زاده
💬 دانیال معمار
روحش شاد
🔔 📌وزیران آلمان و فرانسه: زندگی بدون فیس بوک خارق العاده است!
🔸تهدید پنهان متا برای ترک اروپا به دلیل مذاکرات به بن بست رسیده در خصوص حریم خصوصی، با استقبال دو سیاستمدار بلندپایه آلمان و فرانسه روبرو شد.
🔹رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در رویدادی به همراه برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در پاریس به خبرنگاران گفت: پس از این که هک شدم، مدت چهار سال است که بدون فیس بوک و توییتر زندگی کرده ام و زندگی خارق العاده بوده است.
🔹لومر هم گفت: می توانم تایید کنم که زندگی بدون فیس بوک خیلی خوب است و می توانیم بدون فیس بوک خیلی خوب زندگی کنیم. غولهای دیجیتالی باید درک کنند که قاره اروپا ایستادگی خواهد کرد و حاکمیت خود را اثبات می کند.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰 معرفی ۲۴ کشور معتاد به گوشی های هوشمند
🔔ایران در جایگاه ششم
تحقیقی جدید درباره کشورهایی با بیشترین میزان اعتیاد به موبایل منتشر شده که ایران در رده ششم قرار دارد. محققان دانشگاه مک گیل کانادا با استفاده از دادههای موبایل ۳۴ هزار شرکت کننده در ۲۴ کشور در بازه ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی این پژوهش را انجام دادند.
چین، عربستان سعودی و مالزی بیشترین میزان استفاده از موبایل هوشمند را ثبت کرده اند. این در حالی است که طبق داده های به دست آمده، آلمان و فرانسه پایین ترین میزان استفاده از این دستگاه را دارند. در این رده بندی ایران در پله ششم، ترکیه رده ۸، انگلیس در رده ۱۶ و آمریکا در رده ۱۸ قرار دارد.
در بخشی از این تحقیق آمده است: ما یک تحلیل متا از استفاده چالش برانگیز موبایل انجام دادیم و روی جوانان تمرکز کردیم. استفاده چالش برانگیز از موبایل بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در سراسر جهان افزایش یافت و اکنون پیش بینی می کنیم این روند همچنان ادامه یابد.
محققان در این پژوهش ۸۱ تحقیق را بررسی کردند که قبلاً براساس «مقیاس اعتیاد به موبایل»(SAS)، درباره میزان استفاده از موبایل نوجوانان و جوانان انجام شده بود.
این شاخص, پرکاربردترین معیار اعتیاد به گوشیهای هوشمند است که میزان اختلالات در زندگی روزمره به دلیل استفاده از تلفن هوشمند، از دست دادن کنترل و علائم گوشه گیری از اجتماع را بررسی می کند.
شرکت کنندگان ۱۵ تا ۳۵ ساله بودند. هرچند میانگین سنی آنها ۲۸.۸ سال بود و بیشتر آنها نیز زن (۶۰ درصد) بودند. محققان برای استفاده چالش برانگیز از موبایل به هر کشور امتیازی بین ۱۰ تا ۶۰ دادند. چین بیشترین امتیاز (۳۶) را در این فهرست به دست آورده بود.
این درحالی است که امتیاز کانادا نیز در این فهرست بالا بود و این کشور در رده هفتم قرار داشت. به اعتقاد محققان دلیل این امر تمایزهایی میان هنجارهای اجتماعی و توقعات فرهنگی درباره اهمیت برقراری ارتباط منظم با دیگران با استفاده از موبایل است.
در کل این تحقیق نشان داد استفاده چالش برانگیز از موبایل هوشمند در سراسر جهان در حال افزایش است
کشورهای مختلف در خصوص شاخص اعتیاد به موبایل به ترتیب زیر رده بندی شده اند:
۱- چین۲- عربستان سعودی۳- مالزی
۴- برزیل۵ - کره جنوبی۶- #ایران
۷- کانادا۸- ترکیه۹- مصر۱۰- نپال
۱۱- ایتالیا۱۲- استرالیا
۱۳- رژیم صهیونیستی۱۴- صربستان
۱۵- ژاپن۱۶- انگلیس۱۷- هند
۱۸- آمریکا۱۹- رومانی۲۰- نیجریه
۲۱- بلژیک۲۲- سوئیس۲۳- فرانسه
۲۴- آلمان
این تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه مک گیل مونترال انجام و در ژورنال «Computers in Human Behavior» منتشر شده است.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانشمندی که به خاطر روشنگری شهید شد
یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری رحمه الله علیه گرامی و روز معلم بر همه همکاران فرهنگی بویژه فرهنگیان مجموعه بدر مبارک باد
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
معرفی نرم افزار کاربردی
💢رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره شهید مطهری فرمودند:
👌به نظر من، مرحوم مطهری قویترین ایدئولوگ ما بود.من خودم را شاگرد آقای مطهری میدانم .شیوهیی پیدا کنید که آثار شهید مطهری خوانده شود. حقیقتاً یک منبع عظیم فکری و فرهنگی در اختیار ماست؛ اگر بتوانیم از آن درست استفاده کنیم.
🚨برای اولین بار متن همه کتابهای شهید مطهری در نسخه اندروید به صورت رایگان
👈قابلیت ها
🌟برگزاری دورههای آموزش الکترونیکی آثار
🌟 سخنرانیهای شهیدمطهری وکتاب صوتی آثار
🌟امکان جستجوی پیشرفته
🌟 برگزاری مسابقات کتابخوانی
http://motahari.ir/app
تذکر: این اپلیکیشن فقط بر روی گوشیهای اندروید ۴٫۴ به بالا نصب میشود. در غیر اینصورت میتوانید از طریق نسخه وب، وارد سامانه جامع استاد مطهری شوید.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند صداوسیما از خیانتهایی که محمد هاشمی رفسنجانی و ظریف و روحانی درحق نادر طالبزاده کردند
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰رسانه؛ خنثی یا جهت دار؟
🔹اندیشمندان فلسفه فناوریهای رسانهای، از شهید آوینی و اندیشمندان غربی از جمله مارشال مکلوهان تا هیوبرت دریفوس، همگی بر خنثی نبودن و جهتدار بودن فناوری اصرار دارند.
🔹در مقابل این نگاه فلسفی، رویکردی مهندسی و کارکردگرایانه وجود دارد که بر ماهیت ابزاری و منعطف فناوری تأکید میکند.
🔺 مصداق بارز این دو نگاه در شبههی قدیمی رسانه به مثابه چاقو بروز مییابد.
در نیمقرن گذشته هر بار که شکل تازهای از فناوریهای رسانهای متولد شده و اندیشمندان منتقد نسبت به چالشها و آسیبهای ناشی از بکارگیری آن هشدار دادهاند، کارکردگرایان با اعتماد به نفسی مثالزدنی از نقش اختیار انسان در استفاده از آن فناوری سخن گفتهاند و تلویزیون، بازیهای ویدیویی، اینترنت، موبایل و رسانههای اجتماعی را به چاقویی تشبیه کردهاند که از آن میتوان هم برای پوستکندن میوه و عمل جراحی استفاده کرد و هم انجام جنایت و قتل.
در این نگاهِ مهندسی، ابزارهای فناورانه مثل موم در دست انسان هستند و آنچه مهم است انتخاب انسان در راستای بکارگیری آن فناوری است.
در صورتی که هر بار شواهد عقلی و تجربی فراوانی یافت میشود که نشان میدهد فناوریها جهتگیریهای درونی به سمت نوعی از پیام و محتوا دارند که اراده انسان توانایی اثرگذاری بر آن را ندارد.
🔸 جمله مشهور رسانه همان پیام است پرچمدار این تقابل معناشناسانه است.
💥 رسانهها به غیر از آنکه بستر انتقال پیام هستند، هر کدامشان نوع خاصی از الگوهای ادراکی دارند که مخاطب بدون هیچگونه مقاومتی آن را می پذیرد. تصویری بودن پیامهای تلویزیونی، فردگرایی در ارتباطات موبایلی، تعاملی بودن دنیای گیم، موجز و کوبنده بودن پیام در میکروبلاگها، بیجسمی در ارتباطات مجازی، حکمرانی پلتفرمهای اجتماعی و مواردی مانند آن، همگی نشاندهندهی خنثی نبودن فناوریهای رسانهای نسبت به پیام است.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰جنگ ترکیبی، جنگ شناختی
🔹غرب جنگ همه جانبه در همه زمانها و همه مکانها با هدف به زانو در آوردن مردم ایران و ایجاد تقابل بین مردم و مسئولین ؛ تقابل بین شیعه و سنی و ایران هراسی و دگر هراسی در ارتباط با همسایگان شروع کرده است این روند با تکمیل شکست و ناکامیهای آمریکا در منطقه ؛ وارد مرحله جدیدی شده است .
🔹یکی از لایه های جنگ ترکیبی ؛ جنگ شناختی یا ادراکی ست که بر اساس آن دشمن تلاش می کند از طریق تولید اخبار دروغ و تحلیلهای جهت دار و وارونه سازی حقایق ؛ مردم و مسیولین را دچار اشتباه محاسباتی کند تا از این طریق مدیریت ادراکات و مدیریت احساسات را مهندسی نماید که صد افسوس به مدد رسانه ها و فضای مجازی در اغلب موارد به هدف خود دست پیدا می کند
🔹اینجاست که جریان مومن به انقلاب و علاقمندان و دلسوزان نظام رسالت سنگینی بر عهده دارند تا با آگاهی و آگاه سازی مردم در قالب جهاد تبیین ؛ توطئه های دشمن را خنثی کنند .
🔹شوالیه های فرهنگی دشمن فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی داخل کشور را در شرایط رها شدگی بشدت مسموم کرده و در اغلب اوقات اخبار و دروغها و تحلیلهای جهت دار منتشر می کنند و پس از بستر سازی ذهنی آحاد مردم در قالب عملیات روانی ؛ در گام بعدی سلسله اقدامات ایذایی را در دستور کار قرار می دهند تا شعله ور کردن اعتراضات داخلی به بهانه مشکلات اقتصادی رقم بخورد.
🔹آیا همه این گزاره ها تصادفی ست ؟ نکند در میدان فریب دشمن ایفای نقش کنیم که دشمن هزار چهره دارد و ترفند شیطانی .
✅ دلسوزان ! آگاهان ! مومنین ! دلسوختگان انقلاب ! تریبون داران ! علما ! دانشگاهیان !
وقت جهاد تبیین است
امروز در میدان جنگ نرم ؛ فصل یاری دین و انقلاب است درنگ جایز نیست ؛ سکوت سم مهلک است ؛ عمارها به پیش که وقت نقش آفرینی شماست .
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
مسیری برای تربیت رسانهای
1⃣آگاهی عمیق
وقتی پای انتخاب رسانهها در میان باشد، نمیتوان به شناخت سطحی انواع ابزارها و قالبهای رسانهای اکتفا کرد.
متأسفانه اکثر کاربران رسانهها، آشنایی با کارکرد رسانهها را بجای شناخت ماهیت رسانهها می دانند.
🔹حرکت از توهم شناخت رسانهها به سمت آگاهی عمیق از ماهیت و ذات فناورانهی آنها، اولین گام در مسیر تربیت رسانهای است.
🔹کاربران کودک و نوجوان بخاطر مواجهه هیجانزده با رسانههای نوین،کمتر فرصت تأمل در چیستی و چگونگی عملکرد این رسانهها را دارند.
🔹در این شرایط، آگاهی عمیق مخاطب از جهتدار بودن فناوریهای رسانهای که در معرض آن قرار دارد به عنوان پیششرط انتخاب صحیح، کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مخاطب باید عمیقاً جنبههای اجتناب ناپذیر اثرگذاری هر فناوری رسانهای را بشناسد و از توهم آزادی مطلق در ارسال و دریافت پیام در بسترهای رسانهای رها شود.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
سوادرسانه بدر
مسیری برای تربیت رسانهای 1⃣آگاهی عمیق وقتی پای انتخاب رسانهها در میان باشد، نمیتوان به شناخت
مسیری برای تربیت رسانهای
2⃣انتخاب خیر
🔹 انسان در انجام دادن کارها اراده و در انتخاب گزینهها اختیار دارد. اما همواره شرایط برای انتخاب انسان هموار نیست.
🔹در مواجهه با رسانهها عوامل بیرونی و درونی در اراده و اختیار انسان برای انتخاب گزینههای صحیح مشکل ایجاد میکنند.
🔹گام دوم در مسیر تربیت رسانهای، فهم قدرت اراده و اختیار انسانی است. ما باور داریم که خداوند نه تنها به انسان اجازه و امکان انتخاب داده است، بلکه توان شناسایی بهترین انتخاب را به او عطا کرده است.
کسی که در مدار تربیت رسانهای قرار دارد، بعد از آگاهی عمیق از ماهیت هر رسانه، خیرگزینی میکند. یعنی نه تنها خود را مجبور به استفاده از نوعی خاص از ابزارها یا محتواها نمیداند، بلکه از میان تمام ابزارها و تمام محتواها، با توجه به نیازها و ویژگیهای شخصی و شخصیتی خودش، بهترین را انتخاب میکند.
🔹هر گونه پیروی مطلق از مُد، عرف، هنجارها و عادتهای رسانهای دیگران، نشانهی مهمی در پایبندنبودن به خیرگزینی است.
🔹 خیرگزینی زمانی به کمال میرسد که در انتخاب هر فرد، تمامی ابعاد وجودی او مورد توجه قرار گرفته باشد.
چه بسیار انتخابهای خوبی که باعث رشد و مهارتافزایی در ساحت علمی و فناورانه میشود و به ساحت زیستی و بدنی آسیب میرساند.
چه گزینههای جذابی که موجب رشد و ارتقای حرفهای و اقتصادی میشود؛ اما به ساحت اعتقادی و اخلاقی ضرر میزند و ...
خیرگزینی زمانی به کمال میرسد که در انتخاب هر فرد، تمامی ابعاد وجودی او مورد توجه قرار گرفته باشد.
🔹با توجه به فردی شدن روز به روز فناوریهای رسانهای و امکان انتخابهای شخصیتر در ابزار و محتوا، به نظر میرسد خیرگزینی میسرتر از قبل شده؛ به شرطی که پیروی از مُد و تبعیت از اطرافیان و هیجان بکارگیری تازهترینها، جای خودش را به خودآگاهی بر نیازهای فردی و جسارت انتخاب درستترینها بدهد.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53