🔹گاه بیداری(۲)
البته این تنها سرقت غربیها از گنجینه تمدن ایرانی - اسلامی نیست و عجیب آن که غربیها، برای ثبت برخی قوانین به نام خودشان، دست به افسانهسرایی میزنند؛ مثلا در خصوص کشف قانون جاذبه زمین که از قوانین پایه در جهان خلقت است، گفتهاند: «جناب نیوتن زیر درخت سیبی نشسته بوده که یکی از سیبها از شاخه جدا شده و بر سرش فرود میآید و همین سبب میشود تا حضرت نیوتن، قانون جاذبه را کشف کند!». اگر در تاریخ علوم انسانی و تجربی غربیها جستجو کنیم، از این قبیل اساطیر و افسانهها باز هم پیدا میشود. تمدن اسلامی در قرون چهارم و پنجم، پرچمدار تمدن در جهان بوده، به گونهای که تمدن غرب وامدار آن است و میتوان گفت در برخی موارد، غرب به دروغ، دستاوردهای تمدن اسلامی را سرقت و به اسم خود مصادره کرده است.
غرب مدعی است که نیوتن سه قانون مهم در زمینه نیرو کشف کرده است، در حالی که حدأقل دو مورد از این قوانینِ سهگانه، سالها قبل در کتب دانشمندان مسلمان آمده است که به آن اشاره میکنیم.
۱ - قانون اول: اینرسی
۲ - قانون دوم: سرعت هر جسمی در هنگام حرکت، با قدرتی که روی آن مؤثر است، متناسب میباشد.
۳ - قانون سوم: عمل و عکسالعمل؛ هر عملی عکسالعملی به دنبال دارد که مخالف و مساوی آن است.
این قوانین قرنها قبل از غربیها، در کتب مسلمین، مانند کتاب «الاشارات و التنبیهات» ابن سینا، «مباحثالمشرقیه» فخر رازی و «رسائل اخوانالصفا» و «ابنالبرکات» هبةالله بغدادی آمده است.
به هوش باشیم که دزدان وابسته به استکبار، شبها* با چراغ به سراغ ماترک فرهنگی ملتها میآیند و به قول شاعر:
چو دزدی با چراغ آید، گزیدهتر بَرد کالا...
در این صورت همه چیز برای ایلغار یا غارت میراث فرهنگی، توسط اجنبی آماده میشود. به اعتقاد این مخلص تنها چیزی که غارتگران میراث فرهنگی در دنیا از آن بیمناکند، این است که روزی صاحبان این گنجینههای گرانقدر از خواب خرگوشی غفلت بیدار شوند، مانند بیداری ملت ایران در عصر حاضر.
* منظور از شب، دوران حکومتهای وابسته و بیلیاقت پادشاهان ایرانی و دولتهای لیبرال و نئولیبرال پس از انقلاب است.
🖊 منصور ایمانی
@ravagh_channel
دلم یک خانه میخواهد
و یک حوض پر از ماهی
دری فیروزه ای رنگ و
کلون و هشتی و تالار ائینه...
دلم یک خانه با سقفی سفالینه
و گلدانهای شمعدانی
که سر خم کرده از دیوارهای خانه مادر
و یک پاتیل اب دوغ و
....مهمانی
که در یک عصر تابستان
نشستن بر حصیر رنگی ایوان
من از این هجمه حجم حصار آهن و سیمان
من از این شهر سرگردان
من از این خانه های کوچک
بی روح
بیزارم
بیمارم
دلم یک خانه میخواهد
که در یک عصر شهریور
شمیم خاک باران خورده و شب بو
و قلب مهربان مادرم
که با دستان خالی میکند جادو
دلم یک خانه میخواه.....
شاعر: علی باقرزاده
@ravagh_channel
رواق
به نام خداوندگار نون والقلم 🔹به برادر بدقولم آقاصابر(۲) ✅ این نامه در دوره دولت
قسمت ۳ نامهای «به برادر بدقولم صابر»👇
به نام خداوندگار نون والقلم
🔹به برادر بدقولم آقاصابر(۳)
✅ این نامه در دوره دولت حسن فریدون نوشته شده است.
راجع به پایاننامه خسّت نکن و بیشتر توضیح بده تا بفهمم داری چی کار میکنی؟ منظورت از «باورهای ناروا در اشعار سنائی غزنوی» یعنی چی؟ منظورت خرافاته، مثل چراغ جادو؟ یا عقائد علمیِ منسوخشده کلیساها؟
خب دیگر، دلم نمیآید بدون سلام و علیک خداحافظی کنم. به آن استاد فکلی و کراواتیات سلام مخصوص برسان! اگر پرسید رفیقت باز توی کیهان مینویسد، بگو به کوری چشم «ترزا مِی» بله! از طرف من، صورت کربلایی یدالله پدر شهید و آبدارچی گروه فلسفه دانشکدهتان را ببوس، اگر غرورت نمیشکنه، دستش را ببوس. بهش بگو کارپرداز دانشکده را، قسمش بده به عرق چایکاران گیلانی که دیگر چای خارجی، خصوصا عطری نخرد. ترم قبل که آمده بودم اصفهان و با هم به دستبوسیاش رفتیم، یادت هست؟ انگار عوض چای، ادوکلن هورت میکشیدیم! کی قصد ولایت داری؟ قبل از آمدن خبرم کن. بگو چشم!
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
۱ - از ییلاقات کوهستانی رودسر و رامسر
۲ - به گیلکی یعنی آبجیزهرا و اسم مرحوم مادرم
🔹این نامه همزمان با دولت حسن فریدون در کیهان چاپ شد.
🖊 منصور ایمانی
@ravagh_channel
هدایت شده از اخبار ویژه
خاک پایه زائراتم .mp3
6.76M
#شور_زیبا
#سید_مجید_بنی_فاطمه
🎙خاک پای زائراتم
هر شب جمعه به یاد کربلاتم
بازم از راه دور سلام
داد از دوری مدام
کی میشه بازم بیام
ای آقام😔
ای تنها عشق زندگیم
رویای همیشگیم
دوست دارم از قدیم
ای آقام😔
یا امام حسین
روسیاهومون رونگاه نکن
با هم اومدیم سوا نکن
دست خالیم رو رها نکن رها نکن😔😔
شب جمعه شب زیارتی اباعبدالله الحسین
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتابپیوندید👇.
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
رواق
#شور_زیبا #سید_مجید_بنی_فاطمه 🎙خاک پای زائراتم هر شب جمعه به یاد کربلاتم بازم از راه دور سلام
ارسالی: علی باقرزاده از گروه «دفاع لطیف در برابر جنگ نرم» - ایتا
آوایی از نغمههای آئینی و عاشورایی، در گوشهای از دستگاه شور