eitaa logo
پیش مطالعه روش برداشت
31 دنبال‌کننده
97 عکس
52 ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدیا استاد هادیزاده
14000208 شهر طهور - شرح دعا ماه مبارک- جلسه اساتید ملا صادق با استاد.mp3
30.78M
شرح وصف شهر طهور بودن ماه مبارک 📆 شب میلاد نیمه ماه مبارک 14000208 در جمع اساتید مدرسه علمیه مرحوم مجتهد ملا صادق قمی 🔺 دعای ۴۴ صحیفه سجادیه هنگام آغاز ماه رمضان: وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَبَانَا بِدِینِهِ، وَ اخْتَصَّنَا بِمِلَّتِهِ، وَ سَبَّلَنَا فِی سُبُلِ إِحْسَانِهِ لِنَسْلُکهَا بِمَنِّهِ إِلَى رِضْوَانِهِ، ... وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْک السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ، شَهْرَ الصِّیامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ التَّمْحِیصِ، وَ شَهْرَ الْقِیامِ «الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ، هُدىً لِلنَّاسِ، وَ بَیناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ»،
هدایت شده از طرح «عریف»
عنه صلي الله عليه و آله : في أوَّلِ لَيلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ تُغَلُّ المَرَدَةُ مِنَ الشَّياطينِ ، ويُغفَرُ في كُلِّ لَيلَةٍ سَبعينَ ألفا ، فَإِذا كانَ في لَيلَةِ القَدرِ غَفَرَ اللّه ُ بِمِثلِ ما غَفَرَ في رَجَبٍ وشَعبانَ وشَهرِ رَمَضانَ إلى ذلِكَ اليَومِ إلاّ رَجُلٌ بَينَهُ وبَينَ أخيهِ شَحناءُ، فَيَقولُ اللّه ُ عز و جل : أنظِروا هؤُلاءِ حَتّى يَصطَلِحوا . رسول خدا صلي الله عليه و آله : شب اوّل ماه رمضان ، شيطان هاى سركش به بند كشيده مى شوند و هر شب ، هفتاد هزار تن آمرزيده مى گردند ، و چون شب قدر فرا رسد ، خداوند به اندازه آنچه در ماه رجب و شعبان و رمضان تا آن روز آمرزيده است ، [بندگان] را مى آمرزد ، مگر آن كه ميان كسى و برادرش كينه اى باشد كه در اين صورت ، خداوند عز و جلمى فرمايد : [آمرزش] اينان را عقب بيندازيد ، تا آشتى كنند . عيون أخبار الرضا عليه السلام : 2 / 71 / 331 عن دارم بن قبيصة عن الإمام الرضا عن آبائه عليهم السلام ، بحار الأنوار : 97 / 36 / 16 .
کتاب من نوجوانم. دکتر علی اصغر احمدی.pdf
435.4K
📚📚📚📚📚📚📚 : پدر، مادر؛ معلم من نوجوانم نوشته: دکتر علي اصغر احمدي انتشارات پركاس 1393 ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
هدایت شده از ندای تهذیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️همايش سالك إلى الله برگزار می‌شود: 📘موضوع همایش: تبیین سیره و اندیشه اخلاقی تربیتی و مهدوی حضرت آیت الله ناصری اصفهانی محورهای برگزاری همایش: الف) سیره و اندیشه اخلاقی ب) سیره و اندیشه تربیتی ج) سیره و اندیشه مهدوی مهلت ارسال چکیده مقالات تا آخر فروردین ماه ۱۴۰۲ مهلت ارسال مقالات تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ⬅️ زمان برگزاری مهرماه ۱۴۰۲ 📌 مکان برگزاری: شهرهای قم و اصفهان ↔️ ارتباط با دبیرخانه : ۰۹۱۰۲۵۳۰۰۱۵ 🔄جهت آگاهی از عناوین هر یک از محورها به سایت همایش به آدرس www.hamayesh-naseri.ir مراجعه فرمائید. ⬅️كانال همایش در پیام رسان‌های اجتماعی: @hamayeshnaseri 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
استاد صالح حایری: 1️⃣ روایت خوانی ابواب وسائل الشیعه https://eitaa.com/abvabeVASAEL 2️⃣حلقه ثالثه و کفایه https://eitaa.com/halghe3_haeri 3️⃣حلقه اولی و ثانیه https://eitaa.com/halghe2haeri 4️⃣دورس تمهیدیه https://eitaa.com/tamhed_haeri 5️⃣الفقه الاستدلالی https://eitaa.com/fegh_estedlale_haeri 6️⃣لمعه https://eitaa.com/lomeh_haere 7️⃣قواعد فقهیه https://eitaa.com/ghavaed_haeri 8️⃣متن خوانی فقهی https://eitaa.com/matn_feqh سلام ور حمه الله توضیحات در ابتدای همه کانالها آمده است لینک گوگل داریو نیز در همه کانالها موجود است هر جا امکان دانلود نبود از آنجا دانلود بفرمائید
هدایت شده از هادیانه ها
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | مروری بر فرازی از با ماه مبارک رمضان ✅این چند دقیقه طلایی رو در و با گوش کن 📌گام های مواجهه با صاحب خانه در لحظات آخر مهمانی پای درس اهل بیت علیهم السلام همراه با توضیح زیبای استاد میرباقری عزیز👌 📜 اَللَّهُمَّ 1⃣ فَلَک الْحَمْدُ 2⃣إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، 3⃣وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، 4⃣وَ لَک مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ، 5⃣وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ، 6⃣فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنَ التَّفْرِیطِ، أَجْراً نَسْتَدْرِک بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیهِ...🎁 ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔@hadianeha
هدایت شده از مهارتهای دقت‌ورزی و تدبر
بیاین یه چیزی بهتون بگم یکم مغزتون سوت بکشه! ‏این عکسی که میبینید مقایسه ایه از اندازه کهکشان راه شیری و جهان قابل مشاهده ‏قطر راه شیری ۱۰۰ هزار سال نوریه و قطر جهان قابل مشاهده ۹۳ میلیارد سال نوری ‏حالا یه چیزی خیلی از این عجیب تر ‏هابل کشف کرد که جهان در حال انبساطه و هر چقدر یه کهکشان از ما دورتر باشه سرعت فاصله گرفتنش از ما بیشتر میشه. حالا این سرعت انبساط میتونه به حدی برسه که دیگه نور اون کهکشان هیچ وقت به ما نرسه. به عبارتی این جهان قابل مشاهده ای که ما فعلن میبینیم کل جهان نیست ‏جهانِ فراسوی جهان قابل مشاهده ۲۵۰ برابره چیزیه که ما فعلا میبینیم! یه چیزی حدود ۷ تریلیون سال نوری قطرش میشه ‏اینا رو مقایسه کنید با فاصله ۸ دقیقه نوری خورشید تا زمین! ‏شما رو با این عظمت تنها میذارم… فتبارک الله احسن الخالقین 📡@News_Fat
💠امام صادق عليه السلام می فرمایند: 1⃣ إنَّ اُولي الألْبابِ الّذينَ عَمِلوا بالفِكْرَةِ حتّى وَرِثوا مِنهُ حُبَّ الله. 🌿خردمندان، كسانى هستند كه با انديشه كار كنند تا بر اثر آن، محبّت خدا را به دست آورند. 📗[بحار الأنوار 70/25/26] 2⃣ الإمام الصادق عليه السلام في مِصباحِ الشَّريعَة ـ : نَجوَى العارِفينَ تَدورُ عَلى ثَلاثَةِ اُصولٍ : الخَوفِ ، وَالرَّجاءِ ، وَالحُبِّ. فَالخَوفُ فَرعُ العِلمِ، وَالرَّجاءُ فَرعُ اليَقينِ، وَالحُبُّ فَرعُ المَعرِفَةِ . فَدَليلُ الخَوفِ الهَرَبُ ، ودَليلُ الرَّجاءِ الطَّلَبُ ، ودَليلُ الحُبِّ إيثارُ المَحبوبِ عَلى ما سِواهُ . فَإِذا تَحَقَّقَ العِلمُ فِي الصَّدرِ خافَ . وإذا صَحَّ الخَوفُ هَرَبَ . وإذا هَرَبَ نَجا . . . وإذا تَمَكَّنَ مِنهُ رَجا . وإذا وَجَدَ حَلاوَةَ الرَّجاءِ طَلَبَ . وإذا وُفِّقَ لِلطَّلَبِ وَجَدَ . وإذا تَجَلّى ضِياءُ المَعرِفَةِ فِي الفُؤادِ هاجَ ريحُ المَحَبَّةِ ، وإذا هاجَ ريحُ المَحَبَّةِ استَأنَسَ (في) ظِلالِ المَحبوبِ ، وآثَرَ المَحبوبَ عَلى ما سِواهُ ، وباشَرَ أوامِرَهُ، وَاجتَنَبَ نَواهِيَهُ . وإذَا استَقامَ عَلى بِساطِ الاُنسِ بِالمَحبوبِ ـ مَعَ أداءِ أوامِرِهِ وَاجتِنابِ نَواهيهِ ـ وَصَلَ إلى روحِ المُناجاةِ . 📗 مصباح الشريعة : 12 ، بحار الأنوار : 70 / 22 / 22 . 🌿مصباح الشريعة ـ امام صادق عليه السلام : مناجات عارفان ، بر سه اصل مى چرخد : بيم ، اميد و دوستى . بيم، خود، زاده دانش است و اميد ، زاده يقين و دوستى ، زاده شناخت . نشانِ بيم ، گريز است و نشانِ اميد ، جستجوست و نشانِ دوستى ، مقدّم داشتن محبوب بر جز اوست . پس چون دانش در سينه پديدار شد ، شخصْ بيمناك مى شود و چون بيم درست گردد ، شخصْ گريزان مى گردد و چون بگريزد ، نجات مى يابد ... و چون دلش استوار گردد ، اميد مى بندد و چون شيرينى اميد را دريابد ، به جستجو برمى آيد و چون توفيق جستجويش دهند ، مى يابد . هرگاه روشنى شناخت بر دل بتابد ، نسيم دوستى مى وزد و چون نسيم دوستى بوزد ، شخص در سايه سار محبوب ، انس مى گيرد و محبوب را بر جز او رجحان مى نهد و با فرمان هايش همگام مى شود و از نافرمانى هايش دورى مى گزيند و چون كنار بساط انس با محبوب ، استقامت ورزد و فرمان هايش را به جاى آورد و از نافرمانى او بپرهيزد ، به روح مناجات ، دست مى يابد . 🌷🇮🇷🌷
کتاب مهر و اقتدار دکتر زارعی.pdf
1.24M
📚📚📚📚📚📚 معرفی و دریافت مهر و اقتدار در خانواده ضرورت عشق و مهرورزی به خانواده بر کسی پوشیده نیست اما توجه بیش از حد به آن می­‌تواند موجب خروج از اعتدال شده و امکان ایجاد آسیب به استحکام خانواده را در بر داشته باشد. لزوم دوری از افراط و تفریط و ضمیمه نمودن اقتدار به مهرورزی، ضرورت تدوین کتاب مهر و اقتدار در خانواده را دوچندان نمود و معاونت تهذیب حوزه­‌های علمیه به تدوین و نشر آن اهتمام ورزید. این کتاب دارای مقدمه و 6 فصل با عناوین زیر می­باشد: 1- اهمیت تشکیل خانواده و ساختار آن 2- ساختار قدرت در خانواده 3- دیدگاه اسلام درباره ساختار مسئولیت در خانواده 4- تأثیر تفاوت­‌های جنسیتی بر ساختار قدرت در خانواده 5- نقش­‌های خانواده 6- الگوی مهر و اقتدار و شیوه­‌های نهادینه کردن آن. نویسنده: محمد زارعی توپخانه سال انتشار: 1397. 📤 مشاهده و دریافت فایل کتابهای رایگان دیگر از این انتشارات🔻 https://hojre-nama.ir ┏━━━🍃🍂━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/2963668994C3beed48182 ┗━━━🍂🍃━━━┛
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 رابطه مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی با فرزندانشان 🎥 در بیان مرحوم آیت الله حاج آقا نورالله شاه آبادی 1⃣ ما برای‌ما هم ا هم بود! 2⃣تلاش اجتماعی او را از باغچه زندگی خودش غافل نمی‌کند! 3⃣ و رها نکردن فرزندان استاد به شکلی که امام هم برای آنها هم بود هم ! أبوالقاسم الكوفى فى كتاب الأخلاق: 🔺 قال رسول اللَّه صلى الله عليه و آله: رحم اللَّه عبداً أعان ولده على‏ برّه‏ بالإحسان‏ إليه والتّآلف له وتعليمه وتأديبه. تنها و و می‌تواند و باشد! 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تیتراژ ابتدایی برنامه تلویزیونی «کلمه» 🔺اگر ما با حرکت فکری همراه می‌شدیم، و در خود می‌جوشیدیم، و مطلب‌ها و مفهوم‌ها را درک می‌کردیم، و آنگاه دربه‌در به دنبال کلمه‌ها می‌گشتیم، در آن لحظه که به می‌رسیدیم، از آن بهره می‌گرفتیم، و همچون تشنه‌های به‌آب‌رسیده، کلمه‌ها را قطره به قطره می‌چشیدیم و جذب می‌کردیم. 📚+ استاد علی صفایی حائری- کتاب رشد، ص۱۷ ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» 🏷️@kalame_tv1
🔰 در راستای سلسله نشست‌های تخصصی، دبیرخانه رویداد الف‌تا برگزار می‌کند: نشست اولِ الگوی مدرسه در تراز سند تحول 🔹️ با حضور پژوهشگران خانم دکتر کشاورز و آقای دکتر گیلک و جمعی از مدیران و معلمان مدارس 📅 زمان: شنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۵ الی ۱۷ پخش زنده از شبکه شاد @Sanad_Tahavol_Isf
. معرفی اجمالی مجموعه آثار علامه محمدرضا حکیمی * بهره‌مندی از موتور جست‌وجوی پیشرفته نور، با قابلیت‌های: اولویت‌دهی پیشرفته به پاسخ‌ها؛ پالایش نتایج جست‌وجو بر اساس: کتاب، موضوعات، پدیدآور و زبان؛ انعطاف در برابر پیشوند و پسوند کلمات؛ محدودکردن جست‌وجو به: آیات، روایات و اشعار موجود در متون * امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر * ارتباط واژگان متن با چند دوره لغت‌نامه به همراه قابلیت جست‌وجو * دسترسی به ابزار پژوه‌نگار جهت یادداشت‌برداری از کتب برنامه و ساماندهی آنها * امکان به‌روزرسانی برنامه از طریق اینترنت و ارسال نظر توسط کاربر محتوای نرم‌افزار * متن 71 عنوان کتاب در 87 جلد از آثار علامه محمدرضا حکیمی در باره موضوعاتی چون: قرآن، حدیث، معارف اسلامی، تاریخ، فلسفه، امامت و ولایت * ارائه کتاب‌هایی مانند: ترجمه الحیاة (12 جلد)، پیام معصومین(ع) به انسان‌ها و انسانیت‌ها، جامعه قرآنی، عقلانیت جعفری، بیدارگران اقالیم قبله، خورشید مغرب، مکتب تفکیک، شرف‌الدین، حماسه غدیر، عاشورا و عدالت، عقل سرخ، ساحل خورشید، اجتهاد و تقلید در فلسفه، امام در عینیت جامعه * متن قرآن کریم با قابلیت جست‌وجو در آیات، به همراه ترجمه لینک دانلود نرم افزار https://www.noorshop.ir/fa/product/74132 @alhayat_mobahesat
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب اقای فلاحتی امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در گیلان دغدغه دینی ‌شما و ناراحتی شما از وضع حجاب، قابل ستایش است ولی این جمله شما که "من از همه خانوم‌هایی که اینجا کشف حجاب کرده‌اند بیزار هستم" از جهات مختلف مشکل دارد. 🔻جناب نماینده ولی فقیه، صحبت‌های ولی‌فقیه درباره کشف حجاب‌کننده‌ها را در ماه رمضان نشنیدید که فرمودند: "من می‌دانم. خیلی از اینها (کشف حجاب کننده‌ها) کسانی هستند که اهل دین‌اند، اهل تضرع‌اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است..." 🔻این چه نوع برخوردی‌ست؟ گفتار شما کجا و گفتار مقام معظم رهبری کجا؟ از عمل آن‌ها بیزارید چرا از خودشان و وجودشان بیزاری می‌جویید؟ روانشناسان در تربیت فرزند می‌گویند وقتی فرزند کار اشتباهی انجام داد، عملش را نقد کن ولی خودش را تایید کن، وجودش را نقد نکن. از وجودش بیزاری نجو شما مانند پدر این دختران هستید، چرا اینگونه خطابشان می‌کنید؟ بنظر شما الآن با این لحن و ادبیات، این دختران به حجاب علاقمند می‌شوند؟ یا از شما و هم‌لباس‌های شما و نهایتاً از دین بیزار می‌شوند؟ حداکثر وظیفه شما ترک جلسه و تذکر به مسئول جلسه بابت حجاب بود، اگر هم پشت تریبون رفتید پدرانه با آن‌ها صحبت می‌کردید و از حجاب می‌گفتید، نه اینگونه. حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
پیش مطالعه روش برداشت
جناب اقای فلاحتی امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در گیلان دغدغه دینی ‌شما و ناراحتی شما از وضع ح
1⃣یک نمونه از دسته اول روایات:👇 🍃زَيْدٌ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: اَلرَّجُلُ مِنْ مَوَالِيكُمْ يَكُونُ عَارِفاً، يَشْرَبُ اَلْخَمْرَ وَ يَرْتَكِبُ اَلْمُوبِقَ مِنَ اَلذَّنْبِ نَتَبَرَّأُ مِنْهُ؟ فَقَالَ: «تَبَرَّءُوا مِنْ فِعْلِهِ وَ لاَ تَتَبَرَّءُوا مِنْهُ، أَحِبُّوهُ وَ أَبْغِضُوا عَمَلَهُ.» قُلْتُ: فَيَسَعُنَا أَنْ نَقُولَ: فَاسِقٌ فَاجِرٌ؟ فَقَالَ: «لاَ؛ اَلْفَاسِقُ، اَلْفَاجِرُ، اَلْكَافِرُ: اَلْجَاحِدُ لَنَا، اَلنَّاصِبُ لِأَوْلِيَائِنَا أَبَى اَللَّهُ أَنْ يَكُونَ وَلِيُّنَا فَاسِقاً فَاجِراً وَ إِنْ عَمِلَ مَا عَمِلَ، وَ لَكِنَّكُمْ تَقُولُونَ: فَاسِقُ اَلْعَمَلِ، فَاجِرُ اَلْعَمَلِ، مُؤْمِنُ اَلنَّفْسِ، خَبِيثُ اَلْفِعْلِ، طَيِّبُ اَلرُّوحِ وَ اَلْبَدَنِ. وَ اَللَّهِ مَا يَخْرُجُ وَلِيُّنَا مِنَ اَلدُّنْيَا إِلاَّ وَ اَللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ نَحْنُ عَنْهُ رَاضُونَ يَحْشُرُهُ اَللَّهُ - عَلَى مَا فِيهِ مِنَ اَلذُّنُوبِ - مُبْيَضّاً وَجْهُهُ، مَسْتُورَةً عَوْرَتُهُ، آمِنَةً رَوْعَتُهُ، لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِ وَ لاَ حُزْنٌ، وَ ذَلِكَ أَنَّهُ لاَ يَخْرُجُ مِنَ اَلدُّنْيَا حَتَّى يُصَفَّى مِنَ اَلذُّنُوبِ إِمَّا بِمُصِيبَةٍ فِي مَالٍ، أَوْ نَفْسٍ، أَوْ وَلَدٍ، أَوْ مَرَضٍ، وَ أَدْنَى مَا يُصَفَّى بِهِ وَلِيُّنَا أَنْ يُرِيَهُ اَللَّهُ رُؤْيَا مَهُولَةً، فَيُصْبِحَ حَزِيناً لِمَا رَأَى، فَيَكُونَ ذَلِكَ كَفَّارَةً لَهُ، أَوْ خَوْفاً يَرِدُ عَلَيْهِ مِنْ أَهْلِ دَوْلَةِ اَلْبَاطِلِ، أَوْ يُشَدَّدَ عَلَيْهِ عِنْدَ اَلْمَوْتِ، فَيَلْقَى اَللَّهَ طَاهِراً مِنَ اَلذُّنُوبِ، آمِناً رَوْعَتُهُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ، ثُمَّ يَكُونُ أَمَامَهُ أَحَدُ اَلْأَمْرَيْنِ: رَحْمَةُ اَللَّهِ اَلْوَاسِعَةُ اَلَّتِي هِيَ أَوْسَعُ مِنْ ذُنُوبِ أَهْلِ اَلْأَرْضِ جَمِيعاً، وَ شَفَاعَةُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِمَا، إِنْ أَخْطَأَتْهُ رَحْمَةُ رَبِّهِ أَدْرَكَتْهُ شَفَاعَةُ نَبِيِّهِ وَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِمَا، فَعِنْدَهَا تُصِيبُهُ رَحْمَةُ رَبِّهِ اَلْوَاسِعَةُ.» 📗الأصول‌الستةعشر، ج۱، ص۲۰۰ 2⃣ نمونه از دسته دوم روایات: 👇👇 🔺"رُوِیَ عَنِ النَّبِیِّ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و سلّم اَنَّهُ نَظَرَ اِلَی بَعْضِ الْاَطْفَالِ فَقَالَ وَیْلٌ لِاَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِکِینَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِینَ لَا یُعَلِّمُونَهُمْ شَیْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ اِذَا تَعَلَّمُوا اَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ- وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ یَسِیرٍ مِنَ الدُّنْیَا فَاَنَا مِنْهُمْ بَرِی ءٌ وَ هُمْ مِنِّی بِرَاءٌ؛ رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به بعضی از کودکان نظر کرد و فرمود: وای بر فرزندان آخرالزمان از روش پدران‌شان. عرض شد یا رسول اللَّه از پدران مشرک آنها؟ فرمود نه، از پدران مسلمان‌شان که چیزی از فرائض دینی را به آنها یاد نمی‌دهند، و اگر فرزندان، خود از پی فراگیری بروند منع‌شان می‌کنند و تنها از این خشنودند که آنها درآمد مالی داشته باشند هر چند ناچیز باشد. سپس فرمود: من از این پدران بری و بیزارم و آنان نیز از من بیزارند". 📗جامع الاحادیث، ج21، ص408 ⚡️انا بريء منهم، ترجمه ی فارسیش چی میشه؟ الرّسول (صلی الله علیه و آله)- یَا ابْنَ مَسْعُودٍ! وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَیَأْتِی عَلَی النَّاسِ زَمَانٌ یَسْتَحِلُّونَ الْخَمْرَ یُسَمُّونَهُ النَّبِیذَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللهِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ أَنَا مِنْهُمْ بَرِیءٌ وَ هُمْ مِنِّی بُرَآء. 🔺پیامبر ( ای پسر مسعود! سوگند به خدایی که مرا به‌حق برانگیخته! زمانی بر مردم خواهدآمد که شراب را حلال شمارند و نامش را «نبیذ» بگذارند. لعنت خدا، فرشتگان و تمام مردم بر اینان باد! من از آنان بیزار و آنان از من به دورند. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۶۴ بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۰۳ روایات «لعنة الله و جمیع ملائکته» رو ببینن چی میگن؟! 🇮🇷
هدایت شده از هادیانه ها
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز استاد روز راهبرد استاد ✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ ) اى پيامبر به راستى ما تو را [بر امت] و و فرستاديم و تو را ی به سوى خدا به فرمان او و فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم 🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد 🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد گوش دادن این صوت رو به همه ها و معلم ها مخصوصا اساتید پیشنهاد می دم👌 @hadianeha
984030977_-2098254471_230428_105237.pdf
5.62M
🔊 اولویت های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش 📚مفید برای پژوهشگران یا دانشجویانی که قصد انتخاب موضوع رساله ارشد و دکتری را دارند. 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
۱۴۰۲۰۲۱۹.m4a
34.65M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 🎁 📖یکی از مهمترین خصلتهای تربیت اخلاقی است: تحلیل جمله طلایی در یکی از مهمترین متنهای گره‌گشا مناجات عارفان 👌 با کمک از چند آیه و ... 🔺ربِّ اشْرَحْ لي صَدري و یَسِّرْ لی أمری و .. 🔺فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا انعام ۱۲۵ 🔺وَانْجَلَتْ ظُلْمَةُ الرَّیْبِ عَنْ عَقآئِدِهِمْ وَضَمآئِرِهِمْ، وَانْتَفَتْ مُخالَجَةُ الشَّکِّ عَنْ قُلُوبِهِمْ وَسَرآئِرِهِمْ، وَانْشَرَحَتْ بِتَحْقیقِ الْمَعْرِفَةِ صُدُورُهُمْ، ... پرده از پیش دیدگانشان برداشته شده و تاریکى شبهه و تردید از صفحه عقایدو نهادشان زائل گشته و یکسره خلجان شک و ریب از دلها و درونشان بیرون رفته و دریچه هاى سینه شان بواسطه استوار شدن معرفت بازگشته ⏱ سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اگر گوش کردین دوست داشتین بگید متن مورد گفتگو را ارسال کنم 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
اصول تربیت اخلاقی دو خصلت پایه هدایت و ضلال انشراح و ضیق : البته این حالت در مورد صدر مطرح است نه قلب. این مسئله از یکی از آیات قرآن استنباط شده است : "فَمَن یُرِدِ اللهُ اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلاِسلمِ وَ مَن یُرِد اَن یُضِلَّهُ یَجعَل صَدرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَاَنَّما یَصَّعَّدُ فِى السَّماء " در این آیه مطرح می شود که اگر خدا بخواهد کسی را هدایت کند سینه اش را برای اسلام می گشاید و اگر بخواهد کسی را گمراه کند سینه اش را تنگ می نماید و دچار سختی و فشار می کند جوری که انگار می خواهد به سمت بالا و آسمان برود. دیده اید کسی بخواهد بالا برود در حالی که ابزار پریدن هم ندارد؛ فقط از جا پریدن و دوباره زمین خوردن را بدنبال دارد. یک زور اضافی و زیادی و خسته کننده. اصطلاح شرح صدر از این جا آمده است. اما منظور از این اصطلاح چیست ؟ گاهی ما یک مجموعه اطلاعاتی در رابطه با دین داریم؛ آنها را پذیرفته ایم و قبول کرده ایم که مثلا خدایی هست، قیامتی هست، این جا دار امتحان است، دار ابتلا است؛ تمام این ها را عقلا پذیرفته ایم ولی این ها هنوز به مرحله ای که مشهود و واضح برای ما باشد نیست. به تعبیر روایت این معرفت هنوز محقق در وجود ما نشده است. هنوز از ثبات و استحکامی در در وجود ما بهره مند نشده است. این است که کار بر انسان سخت می شود. چرا ؟ چون آدم بطور طبیعی به چیز هایی نیاز دارد. غرایز برای ما کشش هایی ایجاد می کنند و این کشش ها مرا به سمتی می خوانند در حالی که تکالیفم مرابه سمت دیگری می خوانند و در نتیجه این ها با هم درگیر می شوند و به ما فشار می آید. اما وقتی سینه از طریق تحقیق معرفت باز شود و گسترش بیابد یعنی آن معرفت و آن خوانده ها و آن آموخته ها در آدمی به صورت یک حق و یک چیز ثابت در وجود آدمی بیاید؛ نگاه آدمی به عالم عوض می شود. در این صورت کسی که نگاهش عوض شده است دیگر خیلی راحت می گذرد؛ خیلی راحت می بخشد؛ خیلی راحت رد می شود. گاهی به من می گویند نگاه به نامحرم نکن. خب من می بینم اینکه صاحب جمالات است، یک نگاه هم که حلال است. گاه این جوری است. گاه در همین حالت اگر احساس کنید که دست برداشتن از این، چیزی حتی معادل با آن، در جایی دیگر دارد؛ اگر از این لذت دست بر دارد لذت های بالاتری می دهند؛ آدم خیلی راحت دست بر می دارد یا لااقل برایش سخت نیست. در مرحله ای دیگر وقتی احساس کند که اصلا این چیزی نیست؛ طبیعتا اصلا کششی هم پیدا نمی شود. از یکی از بزرگان پرسیده بودند آخر چطور می شود معصومین گرایش به گناه هم نداشته اند ؟ بالاخره شیرین است و قشنگ !! انسان متمایل می شود به آن. پاسخ آن بزرگ با یک سوال بوده که آیا تا به حال شده وقتی تشریف برده اید دستشویی هوس کنید از آن جا چیزی میل کنید؟ جواب دقیقی است. گفته بود که تصوری هم که از این عمل دارد همین است.برای من و تو رنگ و لعابی دارد برای او باختن کامل است. او این را یک سیاه شدن می داند. یک از دست رفتن. زمانی نادر شاه به آن پیرمرد گفته بود : حاج آقا !! بزرگی کرده اید از دنیا گذشته اید. پیرمرد گفته بود نه جناب شاه بزرگی را شما کرده اید که از آخرت گذشته اید. دنیا چیزی ندارد که آدم از آن بگذرد. در این دید که معرفت ها در وجود انسان محقق شده است طبعا شرح صدر هم می آید یعنی سینه ای باز که براحتی مشکلات را تحمل می کند. فمن یرد الله ان یهدیه یشرح صدره للاسلام کسی که خدا می خواهد هدایتش کند سینه اش را برای پذیرش حق باز می کند. البته فکر نکنید که کتره ای است. خدا مردم را به دو دسته تقسیم می کند. اراده کرده که یک عده را هدایت کند و عده ای دیگر را نکند. در روایات توضیح داده اند که آدم ها وقتی شروع می کنند به انتخاب کردن؛ کسی که کج را انتخاب می کند نظام به گونه ای قرار گرفته که هدایت شامل حالش نمی شود. تعبیر این است : " فمن یرد ان یضله ..." کسی که خدا می خواهد گمراهش کند، چه کسی را خدا می خواهد گمراه کند کسی که با وجود فهم و آگاهی راه کج را انتخاب کرده و کج رفته دچار اضلال می شود. دچار افت می شود. در مقابل این شرح صدر، ضیق تنگی سینه را داریم. به او گفته شده فلان کار را بکن جانش درمی آید. فشار می آید. یک عمر عادت کرده زبانش، چشمش و دستش هرز باشد حالا که می خواهد جلو خودش را بگیرد سخت است. گیر کار کجاست ؟ گیر، همان حرف هایی است که گفته ایم؛ ولی باور نکرده ایم. گفتیم ولی فقط به حالش بسنده کرده ایم. بعضی ها هستند هر کاری را سرجایش می کنن. دعایش هست زیارتش هم هست عرقش هم هست ورقش هم هست. اگر می بینی سختت هست و به تو فشار می آید علتش همانی است که در مناجات دوازدهم از مناجات خمس عشر آمده : " وانجلت ظلمه الریب عن عقائدهم و ضمائرهم و انتفت مخالجه الشک عن قلوبهم و سرائرهم و انشرحت بتحقیق المعرفه صدورهم "
هدایت شده از اهل سداد 🇵🇸
ترتیب قشنگی را حضرت مطرح می کنند. از راه رفته هایی صحبت می کنند که ریب از عقائدشان رفته است. به معنای شک و تردید ذهنی نیست. یک قلق و اضطرابی است که آدم را اذیت می کند. در مرحله ذهنی خیلی چیزها را پذیرفته ایم ولی می بینید خیلی اوقات هم یک چیزهایی سراغ آدم می آید که منجر به این می شود که آدم به هم ریختگی ها و تکان هایی دارد. یک چیز هایی هنوز به کت آدم نرفته است. می فرماید :" وانجلت ظلمه الریب عن عقائدهم "تاریکی های این اضطراب ها از عقائد آنها رفته است " و ضمائرهم " در پنهان هایشان هم آن تردید ها، آن بالا و پایین شدن ها رفته است" انتفت مخالجه الشک عن قلوبهم و سرائرهم " دیده اید هایی در دل آدم خانه می کند گاهی رخ می نماید و آدم را آزار می دهد مثل تیغی به روح آدمی است. من دیده ایم که خیلی از بچه های مذهبی این شک ها و تردید ها و سوال ها را یک عمر ذخیره آخرتشان نگه می دارند نمی آیند بگویند در حالی که خیلی از این ها با گفت وگو حل می شود. مقداری با گفت و گو حل می شود. مقداری هم در مرحله عمل از آدمی کنار می رود. قاعده برطرف شدن همه آن اضطراب ها، عبودیت و بندگی است. یک حد از علم و آگاهی در ابتدا بدست می آید با سوال ها و گفت و گو ها و مذاکره ها. مقداری هم با رفتن بدست می آید با عمل کردن به آن چیز هایی که می دانی :"واعبد ربک حتی یاتیک الیقین" اگر بندگی کردی نگاه شفاف به تو می دهند. یقین به چه حالتی می گویند ؟ عرب ها به آبی که در حال موج خوردن است وقتی آرام می شود و ساکن می گویند " یقن الماء " یقین به چنین حالتی می گویند. " و اعبد ربک حتی یاتیک الیقین " یعنی با عبودیت کم کم این ظلمت ها شسته می شود. وانجلت ظلمه الریب عن عقائدهم ". این شست و شو ها نتیجه سلوک است نه این که اتفاقا رخ بدهد. آخرین جمله این بخش از مناجات این است " انشرحت بتحقیق المعرفه صدورهم " دل هایشان باز شده، حوصله های بالا پیدا کرده اند ( نه این که صابر باشند که حلیم اند که یک وقت آدم تحمل می کند و گاهی اصلا فشاری به او نمی آید و این حالت دوم حلم است) شرح صدر آن جایی است که اصلا فشاری به طرف نمی آید چون اصلا دیدش عوض شده است.همه چیز هایی که می بیند شیرین و خوب و توی راه می بیند. از عارفی پرسیده بودند دنیا برای تو چه طور می گذرد ؟ گفته بود وضع کسی را دارم که تمام دنیا بر وفق مرادش هست. این تفاوتی در دید است نه این که واقعا تصرفی در هستی پیدا کرده است. نه !! همه وقایع را خوب و خیر و حسن می بیند