هدایت شده از رسالتنا
با توجه به نزدیک شدن روز #قدس، #رسالتنا در روزهای آینده به بررسی کارنامه #حوزه_علمیه در مساله #فلسطین خواهد پرداخت و به دنبال ایده های مناسب برای #تحول رو به جلو حوزه علمیه در این مساله خواهد بود.
#فلسطین
#روز_قدس
#روز_جهانی_قدس
#حوزههای_علمیه_و_روز_قدس
@resalatuna
#اطلاع_رسانی
#جلسه_هفتگی_ربیون
پنجشنبه، 1 خردادماه (اولین جلسه بعد از 3 ماه تعطیلی)
🔹تحلیل بورس و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور
🔻با حضور:
دکتر رضا #تنهایی مقدم
⏰زمان: ساعت 21 الی 22:30
🏢مکان: بلوار شهید کامیاب، بین شهید کامیاب 36 و 38، مسجد حجت المهدی(عج)
✳️ برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
🔰آرمان فلسطین و نقش حوزههای علمیه
✍🏻 #یادداشت حجت الاسلام #مهدی_محمدآبادی به مناسبت روز قدس
طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم
بسم الله الرحمن الرحیم
#حوزههای_علمیه به عنوان متولی دین در جامعه، هر کجا نقش خود را درست تشخیص دادند و بهموقع وارد صحنه شدند، مردم نیز با تمام وجود پای کار آمدند و مسئله حل شد. اما وقتی #حوزه_و_روحانیت، نسبت خود را با موضوعی به درستی تعیین نکرده باشد، قطعا از مردم نیز توقع نمیرود پا پیش بگذارند. به نظر میرسد قضیۀ #فلسطین یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر #دین نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است.
🔹ریشۀ نسبت نگرفتن درست حوزه با مهمترین پروندۀ #امت_اسلامی چیست؟
امام خمینی رحمةاللهعلیه از همان وقتی که قیامشان را علنی کردند، یکی از چالشهای اساسیشان با شاه، همکاری او با #رژیم_غاصب_اسرائیل بود و در شرایطی که مظالم آشکار پهلوی به دین و مردم نیز برای خیلیها مسئله نبود، ایشان تصریح داشتند که تا شاه دست از حمایت از غاصبان اسرائیلی برندارد، مخالفت خود را با شاه ادامه خواهند داد (صحیفه امام، ج1، ص77).
جالبتر اینکه اعتراض شدید امام به نفوذ عناصر «بهایی» در رژیم پهلوی نیز از منظر عملگی بهائیان برای اشغالگران اسرائیلی بود (صحیفه امام، ج1، ص186).
این در حالی بود که عمدۀ علما و فعالان مذهبی آن روزگار، «انحرافات عقیدتی» بهائیت را دشمن اصلی دانسته و مشغول مبارزۀ فرهنگی با این فرقۀ ضاله بودند.
همین دو نمونه به خوبی نشان میدهد که حضرت امام، همۀ معارف دین را با عینک « #اقامه » میدیدند و برایشان بدیهی بود که لازمۀ ذاتی عملیاتی شدن توحید در حیات بشر، « #مبارزه_با_طاغوت» از باب «رفع مانع» است. از نگاه امام، غصب قبلۀ اول مسلمین یک ظلم در کنار دیگر مظالم نیست؛ بلکه شاهکلیدی است برای باز کردن زنجیر «ترس» از پای ارادۀ امت اسلامی و قویترین عامل برای قیام و ایستادگی مستضعفان در برابر ظلمۀ عالم.
گرچه به برکت #انقلاب_اسلامی و بلند شدن پرچم #اقامۀ_دین، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز حضرت امام، هنوز در شریانهای نظام علمی-تربیتی حوزه جریان نیافته، که امتداد آن را میتوان در نوع ضریبدهی آن به مسائل امت اسلامی مشاهده کرد. در حالیکه «وهابیتپژوهی» سکۀ رایج بخش بزرگی از محافل علمی-تبلیغی ماست، اما اصلیترین چالش #جهان_اسلام، یعنی مسئلۀ فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راهپیمایی #روز_قدس، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» میدانند؟!
«قضیهی فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.» (رهبر انقلاب، 25/1/1385)
اما چاره چیست؟
♦️در این مجال اندک، به سه نکتۀ اساسی میتوان اشاره کرد:
1. همچنانکه گذشت، #امام_خمینی حق حیات به گردن حوزه و روحانیت دارند. لذا آشنایی بیواسطۀ طلاب با اندیشۀ امام و نظام مسائل و اولویتهای آن، از ضروریترین مقدمات تغییر نگاه حوزههای علمیه به مسئلۀ فلسطین و ایفای نقش شایستۀ آنان است.
2. یکی از عواملی که بهشدت میتواند ضریب مسئلۀ فلسطین را در نگاه طلاب و روحانیون عوض کند، آشنایی آنان با فرازوفرودهای تاریخ پرغصۀ سدۀ اخیر جهان اسلام است. اگر این اتفاق بیفتد، حتی زاویۀ نگاه ما به «وهابیت» نیز تغییر خواهد کرد و بهجای نقد «عقاید» وهابیت، خدمات سردمداران و حامیان این فرقه به رژیم منحوس صهیونیستی در اولویت قرار خواهد گرفت.
3. اگر قرار بر نقشآفرینی فعال حوزه برای خدمت به آرمان فلسطین باشد، یقینا باید فکری به حال ارتباطات و تعاملات خود با علما و حوزههای علمیه جهان اسلام کنیم. تشکیل جبهۀ جهانی ضدصهیونیستی، بدون اتحاد علمای مسلمین بر سر این مزمنترین درد امت اسلامی، خواب شیرینی بیش نیست.
#اقامه_دین_به_وسعت_جهان
#امامت_امت_اسلامی
@resalatuna
چرا #دنیای_اسلام ساکت است؟
📝 #یادداشت حجتالاسلام مهدی شاندیزی
دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله
▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان #نیجریه به ایران آمد.
او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن.
دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام.
▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام میگذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که #حرکت_اسلامی_نیجریه را رهبری میکند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند .
#شیخ_زکزاکی در زمینه رعایت #وحدت_اسلامی تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند.
▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرفداران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد.
رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن #شیخ_مصلح_تقریبی مؤمن (شیخ زاکزاکی) اینجور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل میرسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت میرسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت میماند. »
▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است :
#چرا_دنیای_اسلام_ساکت_است؟
#چرا_حوزه_علمیه_ساکت_است؟
و #چرا_طلاب_انقلابی_ساکت_هستند؟
ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحبالزمان میخورد و بس.
#اقامه_دین_به_وسعت_جهان
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔹در #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم #حوزه_علمیه_خراسان به مناسبت #روز_قدس آمده است :
🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان #مقاومت_اسلامی، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.»
💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟!
❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار #مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟
❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
#اطلاع_رسانی
#جلسه_هفتگی_ربیون
پنجشنبه، ۲۲ خردادماه
🔸سلسله جلسات مسئله شناسی
💢اولین مسئله : آموزش و پرورش
جلسه اول
◀شبکه مسائل آموزش و پرورش
🔻با حضور:
آقای مجید شعرباف
⏰زمان: ساعت ۱۸:۳۰-۲۰
🔹بررسی پرونده افول غرب
🔻با حضور:
آقای افضل زاده
پژوهشگر مطالعات آمریکا
⏰زمان: ساعت ۱۷-۱۸:۳۰
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی_ربیون
پنجشنبه، ۲۲ خردادماه
🔸سلسله جلسات مسئله شناسی
💢اولین مسئله : آموزش و پرورش
جلسه اول
◀شبکه مسائل آموزش و پرورش
🔻با حضور
آقای مجید شعرباف
🔹بررسی پرونده افول غرب
🔻با حضور
آقای افضل زاده
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
💢 دومین جلسه از سلسله جلسات مجازی #آرمان_اقامه ⭕️تحلیل کلان امامین انقلاب از حوزه ی علمیه 🔻باحضور
🔊 #صوت کامل سخنرانی حجت الاسلام #نامخواه
دومین جلسه از سلسله جلسات #آرمان_اقامه
⭕️ *تحلیل کلان امامین انقلاب از حوزه ی علمیه*
⏱ ۶۹ دقیقه
📆تاريخ : ۱۳۹۹/۲/۲۹
حجم : ۲۴ مگابایت
↙️لینک دانلود
https://b2n.ir/327367
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
🔰شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام)
🔸بدون شک می توان از او به عنوان یکی از #بهترین_شاگردان امام صادق (علیه السلام) یاد کرد. کسی که حقیقتا به آنچه از امام (علیه السلام) آموخته است عمل می کند، طبیعی است که همه او را شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام) بنامند.
🔹زمانی که #خورشید_امامت در وجود او طلوع کرده است، چگونه ممکن است چشمانی که محروم از تماشای خورشید به دنبال نور هستند، به دنبال رهایی از تاریکی شب با نور ماه نباشند؟
🔸آری این شاگرد کسی نبود جزء #روح_الله_الموسوی_الخمینی، جوانی که فهمیده بود اگر قرار است میان صفحات مرده تاریخ روحی تازه بدمد و احیاء کننده #اسلام_ناب محمدی باشد، باید به این توصیه امام علیه السلام که فرمود:« كونوا دعاة للناس بغير ألسنتكم ليروا منكم الورع و الاجتهاد و الصلاة و الخير فإن ذلك داعية» (الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص78) عمل کند.
✍🏻 سعید صاحب الزمانی
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
تشکل طلبگی ربیون
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه، 1 خردادماه (اولین جلسه بعد از 3 ماه تعطیلی) 🔹تحلیل بورس و ت
🔊 #صوت کامل سخنرانی دکتر رضا #تنهایی مقدم
#جلسه_هفتگی_ربیون
🔸تحلیل بورس و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور
⏱ ۸۵ دقیقه
📆تاريخ : ۱۳۹۹/۳/۱
حجم : ۲۵ مگ
↙️لینک دانلود
https://b2n.ir/100483
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
#اطلاع_رسانی
#جلسه_هفتگی_ربیون
پنجشنبه، ۲۹ خردادماه
🔸سلسله جلسات مسئله شناسی
💢اولین مسئله : آموزش و پرورش
جلسه دوم
◀بررسی سند تحول آموزش و پرورش
🔻با حضور
دکتر داود حسینپور
مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهشهای آستان قدس
⏰زمان : ساعت۱۷
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion
#اطلاع_رسانی
#جلسه_هفتگی_ربیون
پنجشنبه، ۲۹ خردادماه
🔸ظرفیت شناسی جهان اسلام برای نقش آفرینی حوزه علمیه
🔻با حضور جناب آقای محمدمهدی خالقی
فیلمنامه نویس،نویسنده و مستند ساز
⏰ زمان : ساعت ۱۸:۳۰
💠"تشکل طلبگی ربیون"
🌐 @rebbiion