متاسفانه در #حوزه_علمیه_خراسان که مرکز آن در پایتخت معنوی جهان اسلام یعنی #مشهد قرار گرفته است با ابن که مورد رجوع مسلمانان از کشورهای اسلامی قرار میگیرد،یک #نهاد یا #مرکز یا #معاونت به عنوان #بین_الملل وجود ندارد البته اینجا اسم محل مناقشه نمیباشد ، باید یک مرکز وجود داشته باشد که مسائل مربوط به #جهان_اسلام در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به عمل در این رابطه منجر گردد.
حجت الاسلام جمال زاده
فعال جهان اسلام
#معاونت_بین_الملل
#روحانیت_با_نگاه_جهانی
@resalatuna
اصلیترین چالش #جهان_اسلام ، یعنی مسئلۀ #فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راهپیمایی #روز_قدس، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» میدانند؟!
حجت الاسلام محمدآبادی
فعال جهان اسلام
#دین_جهانی_حوزه_جهانی
#resalatuna
🔹در #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم #حوزه_علمیه_خراسان به مناسبت #روز_قدس آمده است :
🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان #مقاومت_اسلامی، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.»
💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟!
❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار #مشهد به عنوان #پایتخت_معنوی_جهان_اسلام ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟
❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
عصر روز چهارشنبه مورخ ۷ خرداد ماه ، کار گروه #تحول_در_حوزه #تشکل_طلبگی_ربیون ( #رسالتنا ) مصاحبه و گفتگویی صمیمی با سردبیر #روزنامه_قدس - جناب آقای جلیل نژاد- داشت که گزارش مصاحبه، بزودی در کانال منتشر خواهد شد.
@resalatuna
🔻 «#حوزه_علمیه_خراسان ، در تداوم مبارزات اسلامی به مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی خویش ادامه می دهد و سر در خط فرمان قائد بزرگ خویش حضرت آیت الله العظمی #امام_خامنهای تا پایان زمان شیطانی و دفن اهریمن به پیش خواهد تاخت.»
▪️متن فوق، فرازی از #بیانیه امسال شورای عالی و مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان به مناسبت #روز_قدس است.
❓ حوزه چه برنامه ای برای این مبارزه بی امان فکری و ایدئولوژیکی طرح شده در بیانیه دارد؟
🔹البته اعلان موضع و بیانیه دادن نسبت به حوادث مهم کشور، منطقه و صحنه #بین_الملل ضرورت دارد اما این اعلان، تنها یک قسمت از کار بزرگی است که حوزه علمیه نسبت به #امت باید انجام دهد! بماند که این بیانیه ها هم به گوش خیلی از #طلاب حوزه های علمیه نمیرسد چه برسد به #مردم !
#نقد_عملکرد_حوزه
@resalatuna
«اگر #روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید، احساس #مسئولیت نکند، وارد میدان نشود، ظرفیت خود را بروز ندهد، کار بزرگی را که بر عهده ی اوست، انجام ندهد، این موجب نمیشود که دشمن، دشمنی خود را متوقف کند؛ بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ هر وقت احساس انفعال کردند، به فعالیت خودشان افزودند و پیش آمدند.
غربی ها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه ی با #ظلم_جهانی و #استکبار_جهانی را از مدتها پیش فهمیده اند؛ از قضایای #عراق ، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها ساکت بشو نیستند؛ آنها به تجاوز خود، به پیشروی خود ادامه میدهند»
بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 29/7/1389
@resatuna
🔻 در جلسه #رسالتنا با حجتالاسلام روشندل مسئول #روابط_عمومی حوزه علمیه خراسان ایشان بیان کردند:
روابط عمومی حوزه ارتباط خوبی با #رسانههای_مکتوب و #صدا_و_سیما دارد و همکاری خوبی از طرف رسانه ها با حوزه علمیه وجود دارد.
⁉️ سوال اینجاست که با وجود این هماهنگی و ارتباط،چرا #نقش فعالی از سوی #حوزه_علمیه_خراسان در جریان سازی برای #جهان_اسلام وجود ندارد؟
#نقد_عملکرد
@resalatuna
رسالتنا
🔻مدارس علمیه به عنوان پایگاه های تربیت #طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی نقش عمده ای در ایجاد هویت فعال امتی
🔹گزارش مختصری از فعاليت هاي جهان اسلامی مدرسه علمیه حضرت مهدي (عج) در سال 98:
1- بررسی آخرین مسائل #کشمیر و بیان مشاهدات #وحدت در عرصه بین الملل
جناب آقای ابوالفضل زارعی (رایزن سیاسی سابق ایران در سفارت هند) 98/8/11
2- بررسی چالشهای عملی #وحدت در شبه قاره
حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی 98/8/27
3- دوره تبیین نظریه #مقاومت در 30/8/98
دوره تبیین نظریه مقاومت با هدف اشنایی هرچه بیشتر با ادبیات مقاومت و تبیین سخنان رهبری با موضوعات
1-مبانی دینی نظریه مقاومت
2-ابعاد اندیشه مقاومت در اندیشه #امامین_انقلاب
3-مقاومت ،کنش یا واکنش
4-بررسی جریان مقاومت و سازش در #انقلاب اسلامی و اهمیت روابط و تعاملات #بین_الملل در منطق مقاومت
به همت #بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی در پنجشنبه مورخ 30 آبان 98 برگزار شد.
✅اساتید این دوره تبیینی به ترتیب موضوعات فوق استاد حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی مدیریت مدرسه علمیه حضرت مهدی عج ، دکتر محمد صادق شهبازی پژوهشگر حوزه اسلام ناب ، دکتر سعید شعرباف عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا و دکترمحمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند و به ارائه مطالب پیرامون نظریه مقاومت پرداختند.
🔻به گفته مسئول برگزاری این دوره تبادر عامه مردم از بحث مقاومت که عمدتا در ایام انتخابات، راهپیماییها، مباحثات سیاسی و امثالهم بیان میشود صرفا یک چالش بین المللی یا سیاسی است و در نتیجه عمده مردم و برخی نخبگان نقشی غیر از تحمل سختیهای تحریم و نظیر این را برای خود قائل نمیشوند در حالی که نظریه مقاومتی که امامین انقلاب تصویر میکنند نقش اصلی را بر عهده توده مردم و نخبگان جامعه قرار داده است و صرفا در یک سطح چالش سیاسی و بین المللی قرار ندارد؛ در این دوره تلاش می شود که نشان داده شود اولا مقاومت صرفا یک چالش سیاسی نیست و در ابعاد مختلف تعریف میشود. ثانیا مردم و نخبگان از موثرترین گروهها در منطق مقاومت هستند.
🔸لازم به ذکر است عزیزان برگزار کننده دوره طی مباحثات و مطالعاتی که پیرامون نظریه مقاومت داشته اند نمایشگاه مصوری از نمونه های مقاومت نیز برگزار کردند که در منظر عزیزان میهمان دوره قرار گرفت و حاصل مطالعات و مباحثات طلاب بسیجی برگزار کننده این دوره تبیینی ، کتاب "#فاستَقِم" بود که این کتاب نیز در این دوره رونمایی شد.
#فعالیت_مدارس
#مدارس_الگو
@resalatuna
فقر کمی و کیفی فعال فرهنگی بین الملل
📃 #یادداشت از علیرضا کمیلی
دبیر اتحادیه بینالمللی امت واحده و فعال حوزه بین الملل
⚠️ یعنی سهم بین الملل یک صدم هم نیست؟!
🔰 فرض کنیم #فعالان_مردمی فرهنگی اجتماعی کشور که دغدغه های انقلابی دارند 500 هزار نفر باشند که دارند از عرصه اقتصاد مقاومتی و حجاب و خانواده تا کارهای سیاسی مقطعی و کار #تربیتی و... فعالیت می کنند.
⭕️ حال سوال من این است که عرصه #بین_الملل بعنوان یکی از نیازهای انقلاب اسلامی چه سهمی در این حجم از نیروها می تواند و #باید به خود اختصاص دهد؟!
🌐 می توانم چند کتاب بنویسم که ثابت کنم چه ظرفیت ها که در شرق و غرب عالم با ظهور #انقلاب_اسلامی بروز کرد و متاسفانه غالب آنها بخاطر واگذاری تام این عرصه به #کارمندان دستگاههای رسمی یا نیروهای نظامی #امنیتی نهادهای انقلابی هدر رفت!
☺️ آنگاه شما احتمالا #درصد بالاتری برای این عرصه در کنار سایر نیازهای انقلاب در نظر خواهید گرفت ولی چنین کاری نمی کنم و فقط می پرسم یعنی #سهم بين الملل #یک_درصد این توان نیروی انسانی انقلابی هم نیست؟! اگر هست چرا ما حالا 5000 نیروی دغدغه مند یا فعال بین الملل نداریم؟!
😔 البته من هم می دانم و پیش تر نوشته ام که آفت تشتت و نداشتن حس جدی حکمرانی و تربیت #اقیانوس_بعمق_یک_وجب بر عمده جوانان انقلابی غلبه دارد و همه نیازها بخاطر این آسیب، با عدم برخورد #تخصصی و بر زمین ماندن بارهای سنگین تر مواجه شده اند ولی بر این باورم که باز هم بین الملل وضع بدتری دارد و در برخی موضوعات اقلا #کمیت عناصر فعال بیشتر است!
⭕️ راستی وای اگر تعداد آن فعالان بیش از 500 هزار نفر باشد و ما حتی نتوانیم 100 عنصر مردمی #متمرکز بر عرصه بین الملل را هم نام ببریم!
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا نگاه تقریبی در طلاب وجود ندارد؟
حجتالاسلام اخلاقی
#اقامه_دین_در_جهان_اسلام
#امامت_امت
@resalatuna
▪️از معاونت بین المللی که نداریم
🔻«از مهم ترین رخدادهای مرکز مدیریت #حوزه_علمیه_قم در اواخر سال 1388، تشکیل معاونت همکاری ها و #امور_بین_الملل بود.
هدف از تأسیس معاونت بین الملل ، تحقق بخشی به رسالتی جهانی بود که #پیامبر_اسلام صلی اللّه علیه و آله به عنوان پیامبر خاتم که دینشان هم دینی جهانی و ماندگار بود آن را انجام می داد و در عصر کنونی متولیان انجام این رسالت و رساندن آن به #جهان، علما هستند.»
💥عبارت بالا بیانات حجة الاسلام والمسلمین زمانی اولین معاون #بین_الملل #حوزه_علمیه_قم است.
❓حال سوال اینجاست که آیا #حوزه_علمیه_خراسان چنین رسالتی بر دوش ندارد؟
❓آیا #حوزه_علمیه_مشهد رسالتش فقط در محدوده شهر #مشهد است یا رسالتی جهانی دارد؟
❓چرا از حوزه خراسان اثری در تحولات بین المللی دیده نمی شود؟
❓آیا نباید در دومین حوزه علمیه ایران مرکزی برای رصد و برنامه ریزی و اقدام درباره #جهان_اسلام وجود داشته باشد؟
#از_معاونت_بین_المللی_که_نداریم
#دین_جهانی_طلبه_جهانی
@resalatuna