برخی از مصائب #امت و مسائل #جهان_اسلام زخم های کهنه ای هستند که پیکره امت دائما درد آنرا حس می کند و اگر هوشمندانه و به طور مستمر مورد پیگیری و رصد واقع نشوند تبدیل به عفونتی شده که پیامدهای ناگواری را به همراه دارند. از جمله این مصائب مساله #اشغال_فلسطین توسط #رژیم_غاصب_صهیونیستی است.
اشغال #فلسطین به یکباره اتفاق نیفتاده و در طول سالیان متمادی ادامه داشته است حتی اکنون نیز افزودن دایره اشغالگری ادامه دارد،طرح موسوم به #معامله_قرن ادامه اشغالگری سرزمین فلسطین است، علمای جهان اسلام واکنش های متعددی به این موضوع نشان داده اند ، #شیخ_عیسی_قاسم با شرایط خاصی که خود و کشورش بحرین دارد نیز در رابطه با این موضوع واکنش نشان داده و این واکنش رسانهای شده است.
البته در این میان قطعا واکنشی نیز از #علمای_مشهد صورت گرفته است،اما مسئله مورد اهمیت رسیدن صدای واکنش علمای مشهدی و علمای #حوزه_علمیه_خراسان بزرگ به گوش امت اسلامی میباشد.
صدای شیخ عیسی قاسم به ما رسید،
آیا صدای علمای مشهد به گوش ما رسیده است؟
قسمتی از واکنش شیخ عیسی قاسم را در عکس مشاهده می فرمایید.
#علما_سردمداران_امت
#حوزه_علمیه_مشهد
@resalatuna
مساله #فلسطین و توجه به #صهیونیزم در طول سالیان همیشه مرکز توجه #استکبار بوده است.
مرکز #استکبار_جهانی اخیرا با اجرای طرح ننگین #معامله_قرن بر خصومت های خویش شدت بخشیده است.حال باید بررسی کرد و به نظاره نشست که #علمای_جهان_اسلام و #علمای_مشهد برای بهبود این زخم کهنه اقدامات مستمر و موثر کرده و می کنند یا فقط فرارسیدن روز جهانی قدس آنها را به فکر این مصیبت عظمی می اندازد؟
این در حالیست که شورای علمای #یمن در گذشته بیانیهای در واکنش به رونمایی از طرح « #معامله_قرن»، خواستار جرمانگاری پذیرش هر طرحی علیه #بیت_المقدس و فلسطین شد و از علمای سراسر #جهان خواست تا با صدور فتوایی، هرگونه همراهی با طرح معامله قرن را #حرام اعلام کنند.
#علما_سردمداران_امت
#حوزه_علمیه_مشهد
#حوزه_علمیه_خراسان
#فلسطین
#نگاه_جهانی_حوزه
@resalatuna
نمونه ای دیگر از موضعگیری علما در رابطه با موضوع #فلسطین
📜 در سال ۱۹۶۸ علمای #نجف علیه #صهیونیستها حکم جهاد دادند.
◽️ در سال ۱۹۶۸ میلادی علمای تراز اول نجف اشرف با ارسال بیانیهای ضمن تایید موضع #ضد_صهیونیستی عبدالرحمن عارف رئیس جمهور وقت عراق، مسلمانان را به #جهاد مقدس علیه صهیونیست ها و بازپس گرفتن #سرزمین_فلسطین از دشمنان اسلام دعوت کردند.
◽️ این بیانیه از جانب علمای برجسته نجف اشرف همچون امام خمینی، آیت الله خوئی، آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله سید عبدالله شیرازی، آیت الله سید محمود شاهرودی، شیخ عبدالکریم زنجانی، شیخ علی کاشف الغطاء و جمعی دیگر از علمای نجف اشرف صادر شده است.
#جهان_اسلام
#نگاه_جهانی_حوزه_علمیه
#روز_قدس
#روز_جهانی_قدس
#روحانیت
#حوزه_علمیه_خراسان
@resalatuna
#علما استوانه های #مقاومت و بیانشان باعث آگاهی و امید و انگیزه مومنین می شود.
تاکنون تنها موضع گیری برخی از علمای #حوزه_علمیه_خراسان نسبت به مسائل #جهان_اسلام منتشر شده است. این اعلان مواضع از سوی بزرگان، تنها نسبت به برخی از موارد بوده است و می توان موارد متعددی را شمرد که از سوی ایشان #مغفول واقع شده یا منتشر نشده است. از جمله مواردی که علمای خراسان نسبت به آن واکنش نشان دادند مساله #فلسطین است. برای مثال می توان به بیانیه مرحوم آیت الله خلخالی در سال 91 اشاره کرد که طی آن عموم مردم، فضلا و ... را به شرکت در #راهپیمایی_روز_قدس دعوت نمودند.
متن بیانیه آیت الله موسوی خلخالی را در لینک زیر میتوانید مشاهده بفرمایید:
http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=7527
#حوزه_علمیه_مشهد
#حوزه_علمیه_خراسان
#فلسطین
#نگاه_جهانی_حوزه
@resalatuna
📸 تصویری تاریخی از تجمع علمای نجف اشرف در حمایت از مسئله #فلسطین
تصویری که مربوط به حدود پنجاه سال پیش است، توجه و اهمیت علمای اعلام و مراجع تقلید شیعه به #مسئله_فسطین و مسائل #امت_اسلامی را نشان می هد.
این تجمع تاریخی در سال ۱۹۷۳ میلادی در صحن حرم مطهر حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) در نجف اشرف برای حمایت از مسئله فلسطین برگزار شد و در آن تعدادی از بزرگان #عراق و رهبران فلسطینی حضور یافتند.
اسامی تصاویر از سمت راست به شرح زیر است:
شهید شیخ محمد تقی جواهری، آیت الله سید علی حسینی سیستانی، شهید سید محمد باقر صدر، شهید سید نصرالله المستنبط، عبد الرزاق الحبوبی استاندار کربلا، آیت الله سید ابوالقاسم خوئی و حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین خوئی.
این در حالیست که موضع گیری های صریحی و متداومی از علمای #حوزه_علمیه_خراسان مشاهده نشده است که در ادامه به بعضی موضعگیری ها اشاره خواهد شد.
#رسالتنا
#جهان_اسلام
#روحانیت_و_نگاه_جهانی
#روز_قدس
#حوزه_علمیه_خراسان
@resalatuna
با توجه به نزدیک شدن روز #قدس، #رسالتنا در روزهای آینده به بررسی کارنامه #حوزه_علمیه در مساله #فلسطین خواهد پرداخت و به دنبال ایده های مناسب برای #تحول رو به جلو حوزه علمیه در این مساله خواهد بود.
#فلسطین
#روز_قدس
#روز_جهانی_قدس
#حوزههای_علمیه_و_روز_قدس
@resalatuna
🔸تشکل طلبگی #ربیون به عنوان عضوی از خانواده #حوزه_علمیه،خودش را سهیم در این تکلیف بزرگ میداند و در این راستا پیگیر مسأله رویکرد #حوزه_علمیه_خراسان در مسائل #جهان_اسلام خواهد بود ،امروز نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری جدی در حوزه علمیه برای تحقق این مهم وجود دارد.
#حوزه_علمیه_مسئول_رهبری_مسلمانان_جهان
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹 #حوزه_علمیه_مشهد ، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مراکز دینی #جهان_اسلام وظیفه ای بسیار سنگین دارد و فقط در صورتی می تواند به رسالت خودش به درستی عمل کند که خودش را مسئول رهبری #مسلمانان_جهان در این مبارزه بداند. این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه زمینه های این رهبری در حوزه علمیه مشهد به وجود آمده باشد.
🔹حوزه علمیه و در راس آن علمای بزرگ مشهد باید خودشان را مسئول تحولات بزرگ #جهان_اسلام بدانند و هم چون سلف صالح خود وظیفه خویش را در اثرگذاری بر حوادث جهان اسلام با روشن بینی و اقدام به موقع به انجام رسانند.
#حوزه_علمیه_مسئول_رهبری_مسلمانان_جهان
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹امروز وظیفه #علمای_اسلامی و #حوزه_های_علمیه ، رهبری این #بیداری_اسلامی و متحد کردن #امت_اسلامی در این رویارویی تاریخی است. امروز اگر #حوزه_علمیه جایگاه و #رسالت خودش را به درستی تشخیص ندهد و با اراده پا به میدان ننهد و فرزند زمان خویش نباشد ، این فرصت بزرگ برای #تحقق_اسلام_در_جهان را از دست خواهد داد.
#تحقق_اسلام_در_جهان
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹 #مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى #مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در #مسائل_سياسى اظهارنظر نمیكنم. آشنايى به روش برخورد با حيله ها و تزويرهاى #فرهنگ_حاكم_بر_جهان ، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر #جهان ، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمول هاى ديكته شده آنان و درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى #حكومت_بر_جهان را ترسيم مىكنند، از ويژگیهاى يك #مجتهد_جامع است.
#طلبه_باید_از_جهان_اسلام_بداند
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹#روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد نمیتواند درک کند که #اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست ، #حوزه ها و روحانيت بايد نبض تفكر و نياز آينده جامعه را هميشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهياى عكس العمل مناسب باشند.
#حوزه_علمیه_با_نگاه_جهانی
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹جهان در تلاطم حادثه هایی بزرگ است. از طرفی بیداری #مسلمانان_جهان و قیام آن ها برای تحقق آرمان های الهی و از سوی دیگر هم قسم شدن دشمنان برای از بین بردن ریشه اسلام ، صحنه سرنوشت سازی را برای #امت_اسلامی پدید آورده است و رسالتی بس بزرگ را بر دوش #رهبران_اسلامی و عالمان زمان قرار داده است.
#پرورش_روحانی_تراز_جهان_اسلام
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹امروز هم با لطف پروردگار عالم و عنایت امام عصر ، امانتی بس سنگین بر دوش #روحانیت قرار گرفته که مسئولیت او را چند برابر کرده است. مسئولیت #هدایت یک #نظام_اسلامی و رساندن پرچم آن به دست صاحب اصلی اش. این در حالی است که #جهان در تلاطم حادثه هایی بزرگ است.
#حوزه_علمیه_و_جهان_اسلام
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
#بیانیه
@resalatuna
🔹 #روحانیت در طول دوران غیبت امام عصر ، همواره امانت دار مسئولیت بزرگ #امامت_امت_اسلامی بوده است و چه خوب از پی نسل ها توانسته کشتی امت اسلامی را از بین صخره ها و طوفان ها عبور دهد و آن را به سلامت به سوی مقصود خویش هدایت کند.
#عالمان_مبارز
#امامت_امت_اسلامی
#حوزه_علمیه_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔹افتخار و آفرين بر شهداى #حوزه_و_روحانيت كه در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بريدند و عقال تمنيات دنيا را از پاى حقيقت علم برگرفتند و سبكبالان به ميهمانى عرشيان رفتند و در مجمع ملكوتيان شعر حضور سروده اند.
#عالمان_مبارز
#حوزه_انقلابی_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔹سلام بر حماسه سازان هميشه جاويد #روحانيت كه رساله علميه و عمليه خود را به دم شهادت و مركب خون نوشته اند.
#عالمان_مبارز
#حوزه_انقلابی_نگاه_جهانی_میطلبد
@resalatuna
🔸مسائلی که در کانال رسالتنا پیگیری خواهد شد :
1- نیاز #حوزه_علمیه به یک #معاونت_بین_الملل برای برنامه ریزی منسجم برای آشنایی طلبه ها با مسائل جهان اسلام و ایفای نقش فعال در حوادث جهان اسلام
2- ضرورت موضع گیری علمای مشهد نسبت به مسایل جهان اسلام و رسانه ای شدن آن ها
3- نیاز #مدارس_علمیه به برنامه های جهان اسلامی و تربیت طلبه ها با نگاه جهان اسلامی
4- تشکیل #تشکل_های_طلبگی فعال در مسائل جهان اسلام
5- ایجاد ارتباط بین حوزوی بین نهادهای علمی #جهان_اسلام برای چاره جویی نسبت به مسائل مشترک جهان اسلامی
6- معرفی فضلاء و نخبگان #عرصه_بین الملل
@resalatuna
رسالتنا
«بعضی تا گفته میشود که #حوزه را اصلاح کنید،میگویند آقا این حوزه #اصلاح بردار نیست،و دلیلی هم برایش
اصلاح از درون حوزه!
امروز البته در #حوزه_علمیه کارهای بزرگ و تبلیغات عالی، با گستره بسیار پهناور و در همه زمینه ها انجام می گیرد و با گذشته قابل مقایسه نیست. اما با این حال، این گوهر گرانبها، هنوز بیش از اینها ارزش دارد و می توان از آن استفاده کرد. در صورتی از آن استفاده بهینه خواهد شد که مشکلات، نابسامانیها و نارساییهایی که وجود دارد، اصلاح شود. بعضی، تا گفته می شود که «حوزه را اصلاح کنید» می گویند: «آقا! این حوزه اصلاح بردار نیست» و دلیلی هم برایش می سازند. مثلاً می گویند: چون اینها مخالفند، یا آنها اقدام نمی کنند؛ و مانند این بهانه ها. نه آقا! چرا این حرفها را می زنید؟! کدام مجتمع علمی، رؤسایی به این خوبی، طهارت و نزاهت، یا بزرگانی به این قداست و باتقوایی دارد؟! کجا جوانانی با این انگیزه، زهد، بی توقّع و با این شور و شوق دارد؟ چرا ما مأیوس باشیم؟! این حوزه علمیّه می تواند نابسامانیهایش را خودش سامان دهد و باید اصلاح را از درونِ خودِ حوزه آغاز کند. این نابسامانیها، انواع و اقسامی دارد؛ مانند زمینه های محتوایی، شکلی، سازماندهی، نظام آموزشی، کتابهای درسی و امثال اینها.
مقام معظم رهبری
بیانات در دیدار روحانیون و طلّاب ایرانی و خارجی در مدرسه ی فیضیه قم
16/ 09/ 1374
#تحول_حوزه
#اصلاح_از_درون_حوزه
#حوزه_علمیه
@resalatuna
بیانیه آغاز به کار رسالتنا در مساله حوزه و جهان اسلام
🔹سلام بر حماسه سازان هميشه جاويد #روحانيت كه رساله علميه و عمليه خود را به دم شهادت و مركب خون نوشتهاند و بر منبر هدايت و وعظ و خطابه ناس از شمع حياتشان گوهر شب چراغ ساختهاند. افتخار و آفرين بر شهداى #حوزه_و_روحانيت كه در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بريدند و عقال تمنيات دنيا را از پاى حقيقت علم برگرفتند و سبكبالان به ميهمانى عرشيان رفتند و در مجمع ملكوتيان شعر حضور سروده اند.
🔹روحانیت در طول دوران غیبت امام عصر ، همواره امانت دار مسئولیت بزرگ #امامت_امت_اسلامی بوده است و چه خوب از پی نسل ها توانسته کشتی امت اسلامی را از بین صخره ها و طوفان ها عبور دهد و آن را به سلامت به سوی مقصود خویش هدایت کند.
🔹امروز هم با لطف پروردگار عالم و عنایت امام عصر ، امانتی بس سنگین بر دوش روحانیت قرار گرفته که مسئولیت او را چند برابر کرده است. مسئولیت هدایت یک #نظام_اسلامی و رساندن پرچم آن به دست صاحب اصلی اش. این در حالی است که #جهان در تلاطم حادثه هایی بزرگ است. از طرفی #بیداری_مسلمانان_جهان و قیام آن ها برای تحقق آرمان های الهی و از سوی دیگر هم قسم شدن دشمنان برای از بین بردن ریشه #اسلام ، صحنه سرنوشت سازی را برای امت اسلامی پدید آورده است و رسالتی بس بزرگ را بر دوش رهبران اسلامی و عالمان زمان قرار داده است و لذا حوزهها و روحانيت بايد نبض تفكر و نياز آينده جامعه را هميشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهياى عكس العمل مناسب باشند.
🔹مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه #مرجع و مجتهدش بگويد من در #مسائل_سياسى اظهارنظر نمىكنم. آشنايى به روش برخورد با حيله ها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمولهاى ديكته شده آنان و درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مىكنند، از ويژگيهاى يك #مجتهد جامع است.
🔹امروز وظیفه علمای اسلامی و حوزه های علمیه ، رهبری این #بیداری_اسلامی و متحد کردن امت اسلامی در این رویارویی تاریخی است. امروز اگر #حوزه_علمیه جایگاه و رسالت خودش را به درستی تشخیص ندهد و با اراده پا به میدان ننهد و فرزند زمان خویش نباشد ، این فرصت بزرگ برای تحقق اسلام در جهان را از دست خواهد داد.
🔹 #حوزه_علمیه_مشهد ، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مراکز دینی جهان اسلام وظیفه ای بسیار سنگین دارد و فقط در صورتی می تواند به رسالت خودش به درستی عمل کند که خودش را مسئول رهبری مسلمانان جهان در این مبارزه بداند. این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه زمینه های این رهبری در حوزه علمیه مشهد به وجود آمده باشد.
🔹حوزه علمیه و در راس آن علمای بزرگ مشهد باید خودشان را مسئول تحولات بزرگ #جهان_اسلام بدانند و هم چون سلف صالح خود وظیفه خویش را در اثرگذاری بر حوادث جهان اسلام با روشن بینی و اقدام به موقع به انجام رسانند.
🔸 #تشکل_طلبگی_ربیون در اولین گام خود در پیگیری مسائل داخلی حوزه علمیه مشهد به مساله نسبت حوزه با مسائل جهان اسلام و بررسی ابعاد مختلف این مساله و راه حل های پیش رو خواهد پرداخت.
@resalatuna
رسالتنا در اولین گام خود مساله نسبت حوزه با #مسائل_جهان_اسلام را پیگیری خواهد کرد.
#میز_حوزه
#تشکل_طلبگی_ربیون
@resalatuna
«بعضی تا گفته میشود که #حوزه را اصلاح کنید،میگویند آقا این حوزه #اصلاح بردار نیست،و دلیلی هم برایش میسازند،مثلا میگویند:
چون اینها مخالفند
آنها اقدام نمیکنند
و مانند این بهانه ها؛ نه آقا چرا این حرفها را میزنید،
کدام مجتمع علمی روسای به این خوبی،طهارت و نزاهت،یا بزرگانی به این قداست و با تقوایی دارد؟!»
مقام معظم رهبری
۷۴/۹/۱۶
#تحول_در_حوزه
@resalatuna
برای ساختن یک حوزه انقلابی که بتواند بار سنگین امامت امت را به دوش بکشد ، حل کردن مسائل خودش یکی از اولویت هاست.
در رسالتنا به دنبال آن هستیم که این مسائل را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه علمیه برداریم.
صفحات رسمی ما را در پیام رسان های زیر دنبال کنید.
بله:
https://ble.ir/resalatuna
ایتا:
https://eitaa.com/resalatuna
سروش+:
https://sapp.ir/resalatuna
تلگرام:
https://t.me/resalatuna
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/resalatuna
مسائلی که #رسالتنا خودش را مسئول پیگیری آن میداند :
1- نسبت حوزه علمیه با مسائل جهان اسلام
2- فرصت ها و تهدیدهای موجود در وضعیت معیشتی طلاب و راه های تامین مالی حوزه
3- نقد و بررسی نحوه گزینش افراد در حوزه علمیه
4- استعدادیابی و برنامه ریزی برای طلاب با در نظر گرفتن استعدادهای آن ها
5- فرصت ها و تهدیدهای رابطه حوزه با نظام اسلامی
6- جریان های موجود در حوزه علمیه چالش ها و راهکارها
7- نقش علما و مرجعیت در صحنه های سیاسی و اجتماعی
8- راهکار حوزه برای حل مسائل جدید جامعه و نیازهای روزانه جامعه
9- تشکل های طلبگی و نقش آن ها در تحول حوزه
10- سیستم آموزشی حوزه چالش ها و راهکارها
11- ماموریت حوزه برای ورود طلاب در عرصه های مختلف جامعه و سازماندهی آن ها
12- فرصت ها و تهدیدها و زمینه های ارتباط حوزه و دانشگاه
13- برنامه حوزه برای ارتقای سطح معنوی و سیاسی و اخلاقی طلاب
14- حوزه و آشنایی با نظریات و مدل های غربی در علوم انسانی
15- نقش حوزه در فضای رسانه ای جامعه
16- وضعیت رشته های تخصصی در حوزه
@resalatuna
بسم الله الرحمن الرحیم
برای ساختن یک حوزه انقلابی که بتواند بار سنگین #امامت_امت را به دوش بکشد ، حل کردن مسائل خودش یکی از اولویت هاست. زیرا با وجود یک حوزه علمیه قوی میتوان مسائل جامعه اسلامی را حل کرد و به تمدن سازی اسلامی چشم دوخت. تشکل طلبگی #ربّیون به عنوان عضوی از خانواده حوزه علمیه ، خودش را سهیم در این تکلیف بزرگ میداند و در این راستا پیگیر مسائل مربوط به #حوزه_علمیه_خراسان خواهد بود.
در #رسالتنا به دنبال آن هستیم که این مسائل را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه علمیه برداریم.
@resalatuna
May 11