مردی که از زندان آشويتس در لهستان (قتلگاه آدم سوزی نازی ها) توانست فرار کند، دكتر ويكتور فرانكل اتریشی بود و با توجه به کشتارها، خودكشي ها و فجايع زیادی كه با چشم خودش ديده بود، روان پزشک-روانشناسی بسيار متبحر و همچنین مدیر مدرسه فعالی شده بود. او در آغاز هر سال تحصیلی برای معلمان مدرسه این نامه را میفرستاد:
⭕️ کسی هستم که از یک اردوگاه اسیران جان سالم به در برده است. چشمانم چیزهایی دیده که چشم هیچ انسانی نباید میدیده، اتاق های گازی را ديدم كه توسط بهترين و ماهرترين مهندسين ساختمان، ساخته شده بودند. بهـترين و متخصصترين پزشكانی را ديدم كه كودكان را به شكل ماهرانه ای مسموم مي كردند. نوزادانی که توسط آمپول های پرستارهایی مـُردند که بهترين پرستاران بودند، انسان هایی که توسط فارغالتحصیلان دبیرستان ها و دانشگاه ها سوزانده شدند.
"به آموزش به این دلیل مَشکوکم".
⭕️ چیزی که از شما میخواهم این است که:
برای انسان شدن دانش آموزان تلاش کنید و تلاش شما موجب تربیت «جانورانِ دانشمند» و «بیماران روانیِ ماهر» نشود. خواندن، نوشتن، ریاضیات و... زمانی اهمیت پیدا میکند که به انسان شدن کودکان کمک کنيد و اين كليد انسان بودن اين كودكان در آينده ميباشد.
پزشك شدن ، مهندس شدن ، متخصص شدن ، كار سختی نيست و ميشه با چند سال درس خوندن بهشون رسيد و چه بسا امروز ما در جامعه هم پزشكان زیادی داريم و هم مهندسين زیادی داريم. اما بزرگترين ثروت ما انسانيت و اخلاق ما هست كه با هـيچ مدركی قابل مقايسه نيست...!
#نامه_ای_از_دکتر_فرانکل
#عطر_ناب_زندگی
دشمن+با+تغییر+زبان+فارسی،+رفتار+مردم+جامعه+را+هدف+قرار+داده+است - http://mliteracy.ir/?p=1267
🔷 بریتانیایی ها کمترین اعتماد را به اطلاعات شبکه های اجتماعی دارند.
🔹طبق تحقیقات اخیر میزان اعتماد کاربران به اطلاعات #شبکه_های_اجتماعی با میزان درآمد کشورها ارتباط معکوسی دارند.
🔹 کاربران هندوستان، برزیل و مکزیک اعتماد بالایی به اخبار شبکههای اجتماعی دارند.
Toluenou_ML
🎯 اینستاگرام که زمانی فقط جای عکسگذاشتن بود حالا آنقدر بزرگ شده که میشود در آن زندگی کرد. هم برای کسی که جلوی دوربین مینشیند و کاکتوس میخورد جا هست و هم برای آن کسانی که میخواهند احوال زندگی روزمرۀ خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. هم اخبار مهم سیاسی و اجتماعی در اینستاگرام منتشر میشود و هم اخبار ازدواج مجدد سلبریتیها و ماجراهایی که روزی از خصوصیترین بخشهای زندگی آدمها بود. اینستاگرام محیطی برای ارتباط با دیگران است و همچنین بخشی از اوقات فراغتمان را پرمیکند، جایی است که در آن شگفتزده میشویم، لذت میبریم، شرم میکنیم و به ستوه میآییم. در دنیای جدید اینستاگرام رازهای زیادی مخفی شده است.
📌 مطالب این پرونده را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/report/9449/
🔗 @tarjomaanweb
Toluenou_ML
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💡ضرورت آموزش سواد رسانه ای
🌀"باری دونکان" عضو انجمن سواد رسانهای کانادا، سواد رسانهای را پاسخی به حل مشکلات ناشی از رسانهها معرفی میکند. به عقیده وی این پروژه باید به عنوان بخشی از واکنشهای آموزش مدارس در برابر خشونت و سایر آسیبهای رسانهای در نظر گرفته شود.
"دونکان "در ضرورت این آموزش، دلایل زیر را برمیشمرد:
1️⃣رسانهها در حیات فرهنگی و سیاسی ما تسلط دارند.
2️⃣تقریبا همه اطلاعات، به جز مواردی که آنها را به طور مستقیم تجریه میکنیم، رسانهای شده هستند.
3️⃣رسانهها قادر به خلق مدلهای ارزشی و رفتاری پر قدرتی هستند.
4️⃣رسانهها بدون فعال کردن خودآگاه، بر ما تاثیر میگذارند.
5️⃣سواد رسانهای میتواند مصرف رسانهای را برای ما لذتبخش کرده و رابطه انفعالی را به رابطه فعال تبدیل کند.
#سواد_رسانهای
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
📈نگاهی به نتایج یک نظرسنجی
🌐لشکر ۲.۷ میلیاردی کاربران شبکههای اجتماعی...
💠امسال برای نهمین سال متوالی روز شبکههای اجتماعی (۳۰ ژوئن) بهطور همزمان در سراسر جهان جشن گرفته شد و بار دیگر به کاربران یادآوری شد که تاکنون شبکههای اجتماعی مختلف همچون فیس بوک، توئیتر و… چگونه نحوه ارتباط دوستان، اعضای خانواده و… را #تغییر داده است.
💠امسال شبکههای اجتماعی از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از این موارد، میزان #اعتماد_کاربران به این پلتفرمهاست و در نهایت مشخص شد #بریتانیاییها نسبت به سایر کشورهای دیگر اعتماد کمتری به شبکههای اجتماعی دارند و بیشتر از کاربران سایر کشورها خواستار قانونگذاریهای قویتر کمپانیهای فناوری هستند.
💠در واقع بیش از ۴ نفر از هر ۵ بریتانیایی به پلتفرمهایی همچون فیسبوک و توئیتر اعتماد ندارند.
💢اما بجز بریتانیا میزان اعتماد به محتوای منتشر شده در شبکههای اجتماعی در سایر نقاط جهان چگونه است؟
💠طبق این تحقیق، کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، فرانسه و آلمان هم تقریباً وضعیت مشابهی با بریتانیا دارند هرچند میزان اعتماد آنها تا حدی بیشتر است. اما میزان اعتماد به اطلاعات و اخبار شبکههای اجتماعی در کشورهایی با #درآمد_پایینتر همچون هندوستان، برزیل و مکزیک کاملاً معکوس است و در این کشورها کاربران اعتماد بالاتری به شبکههای اجتماعی دارند.
💠بسیاری ریشه این بیاعتمادی را در اتهامات گسترده این کمپانیها و غولهای فناوری و شبکههای اجتماعی در #زیر_پا_گذاشتن دموکراسی، نقض حریم خصوصی، نشت اطلاعات و دادهها میدانند.
💢اما کمپانیهای فناوری برای از بین بردن این بیاعتمادی چه باید بکنند؟
💠بیش از ۶۷ درصد بریتانیاییها معتقدند شبکههای اجتماعی باید قانونمندتر شوند. در آمریکا ۴۷ درصد معتقدند باید بر شبکههای اجتماعی نظارت بیشتری باشد و در فرانسه ۵۶ درصد کاربران خواستار قانونمندتر شدن شبکههای اجتماعی هستند. این رقم برای اسپانیا به ۶۱ درصد و در ترکیه به ۶۵ درصد میرسد در حالی که این رقم برای آلمان ۴۶ درصد، سوئد ۳۲ درصد و ژاپن ۲۷ درصد عنوان شده است.
✅متن کامل نتایج این نظرسنجی را در لینک زیر بخوانید:👇
https://www.isna.ir/news/98041105914
asrehooshamndi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
این تصویر برای همه ما آشناست؛ همه اعضای یک خانواده در قاب تصویر، رنگهای شاد پوشیدهاند و لبخند بر لب، این شادی را مدیون کالای جدید هستند. همهچیز در این تصاویر لوکس است و افراد خندان و راضی. این سناریوی تبلیغاتی چیده شده است تا از طریق تصاویر و کلمات، مخاطب را قانع کند تا در راستای آنچه صاحبان تبلیغات انتظار دارند، دست به اقدام بزند؛ یعنی «خرید کالا».
شما یخچال تبلیغ شده را میخرید اما مجبورید آن را در آشپزخانه یک خانه 45 متری بگذارید. در عین حال آنقدر هم خوشحال نیستید و خبری هم از خوراکیهای خوشمزه و خوشرنگ داخل یخچال نیست. خرید قرصهای لاغری، کمربندهای ضد چاقی، داروهای رفع چین و چروک و... نمونههایی از این دست هستند.
تبلیغات یکی از روشهای رسانهای جهت اقناع مخاطب برای حرکت در راستای تامین سود صاحبان کالاست.
#معصومه_نصیری
#مدرس_سواد_رسانهای
asrehooshmandi
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi