eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
192 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📈نگاهی به نتایج یک نظرسنجی 🌐لشکر ۲.۷ میلیاردی کاربران شبکه‌های اجتماعی... 💠امسال برای نهمین سال متوالی روز شبکه‌های اجتماعی (۳۰ ژوئن) به‌طور همزمان در سراسر جهان جشن گرفته شد و بار دیگر به کاربران یادآوری شد که تاکنون شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون فیس بوک، توئیتر و… چگونه نحوه ارتباط دوستان، اعضای خانواده و… را داده است. 💠امسال شبکه‌های اجتماعی از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که یکی از این موارد، میزان به این پلتفرم‌هاست و در نهایت مشخص شد نسبت به سایر کشورهای دیگر اعتماد کمتری به شبکه‌های اجتماعی دارند و بیشتر از کاربران سایر کشورها خواستار قانونگذاری‌های قوی‌تر کمپانی‌های فناوری هستند. 💠در واقع بیش از ۴ نفر از هر ۵ بریتانیایی به پلتفرم‌هایی همچون فیس‌بوک و توئیتر اعتماد ندارند. 💢اما بجز بریتانیا میزان اعتماد به محتوای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در سایر نقاط جهان چگونه است؟ 💠طبق این تحقیق، کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، فرانسه و آلمان هم تقریباً وضعیت مشابهی با بریتانیا دارند هرچند میزان اعتماد آنها تا حدی بیشتر است. اما میزان اعتماد به اطلاعات و اخبار شبکه‌های اجتماعی در کشورهایی با همچون هندوستان، برزیل و مکزیک کاملاً معکوس است و در این کشورها کاربران اعتماد بالاتری به شبکه‌های اجتماعی دارند. 💠بسیاری ریشه این بی‌اعتمادی را در اتهامات گسترده این کمپانی‌ها و غول‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی در دموکراسی، نقض حریم خصوصی، نشت اطلاعات و داده‌ها می‌دانند. 💢اما کمپانی‌های فناوری برای از بین بردن این بی‌اعتمادی چه باید بکنند؟ 💠بیش از ۶۷ درصد بریتانیایی‌ها معتقدند شبکه‌های اجتماعی باید قانونمندتر شوند. در آمریکا ۴۷ درصد معتقدند باید بر شبکه‌های اجتماعی نظارت بیشتری باشد و در فرانسه ۵۶ درصد کاربران خواستار قانونمندتر شدن شبکه‌های اجتماعی هستند. این رقم برای اسپانیا به ۶۱ درصد و در ترکیه به ۶۵ درصد می‌رسد در حالی که این رقم برای آلمان ۴۶ درصد، سوئد ۳۲ درصد و ژاپن ۲۷ درصد عنوان شده است. ✅متن کامل نتایج این نظرسنجی را در لینک زیر بخوانید:👇 https://www.isna.ir/news/98041105914 asrehooshamndi https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
این تصویر برای همه ما آشناست؛ همه اعضای یک خانواده در قاب تصویر، رنگ‌های شاد پوشیده‌اند و لبخند بر لب، این شادی را مدیون کالای جدید هستند. همه‌چیز در این تصاویر لوکس است و افراد خندان و راضی. این سناریوی تبلیغاتی چیده شده است تا از طریق تصاویر و کلمات، مخاطب را قانع کند تا در راستای آنچه صاحبان تبلیغات انتظار دارند، دست به اقدام بزند؛ یعنی «خرید کالا». شما یخچال تبلیغ شده را می‌خرید اما مجبورید آن را در آشپزخانه یک خانه 45 متری بگذارید. در عین حال آنقدر هم خوشحال نیستید و خبری هم از خوراکی‌های خوشمزه و خوشرنگ داخل یخچال نیست. خرید قرص‌های لاغری، کمربندهای ضد چاقی، داروهای رفع چین و چروک و... نمونه‌هایی از این دست هستند. تبلیغات یکی از روش‌های رسانه‌ای جهت اقناع مخاطب برای حرکت در راستای تامین سود صاحبان کالاست. asrehooshmandi https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
انتقاد رسانه های حامی فمنیسم از جریان غربگرا: هدفشان نابودی زن است 😐
⭕️راه‌اندازی اولین اینترنت نظامی مشترک دنیا 💢مقامات دولتی آلمان و هلند این هفته توافقی را برای راه‌اندازی نخستین اینترنت نظامی مشترك با یكدیگر به امضا رساندند. 💢این پیمان روز چهارشنبه هفته گذشته در بروكسل پایتخت بلژیك به امضا رسید و به موجب آن برای نخستین بار دو كشور بخش‌هایی از شبكه‌های نظامی خود را با یكدیگر ادغام می‌كنند. همچنین این طرح را می‌توان آزمونی برای یكپارچه‌سازی دیگر شبكه‌های نظامی اعضای ناتو در آینده دانست. آرما media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
‌⭕️رسانه ابزار مطالبه گری 🔻شاید از آنچه که هرودوت از زبان یک ایرانی به نام «اوتانس»با عنوان«فضیلت سیاسی عقیده عامه»در قرن پنجم قبل از میلاد یاد می‌کند بتوان به عنوان قدیمی‌ترین مطلب که در تاریخ مکتوب بشر درباره افکارعمومی نقل شده، نام برد. 💢قدمت توجه جدی به مفهوم افکارعمومی به زمان افلاطون و ارسطو برمی‌گردد. مدتها بعد بعضی نویسندگان در نوشته‌های خود به این پدیده اشاره کردند برای مثال «جان سالزبوری» در سال ۱۱۵۹میلادی افکارعمومی را پشتوانه پارلمان و حکومت دانست 📚رفیق سُکّری،درآمدی بر افکارعمومی 👤بریس افکارعمومی را چنین تعریف می کند: «هرگاه اعتقادی آشکار، قویترین اعتقاد باشد، آن را افکارعمومی می نامند» 📚جنگ روانی و تبلیغات(مفاهیم و کارکردها) ص ۱۱۲ 🔻شرایط شکل‌گیری و اثرگذاری افکارعمومی: ✔️یک واقعه مرکزی و یا شماری وقایع متناسب و پشت سر هم از یک نوع وجود داشته باشد ✔️باید فضای مساعد وجود داشته باشد ✔️باید محتوی افکار با الگوهای فرهنگ جمعی مطابقت داشته باشد ✔️باید محتوای افکار پاسخگوی نیازهای ظاهری و باطنی افراد باشد ✔️باید افکار به وسیله رسانه های گروهی گسترش یابد ✔️باید افکارعمومی با دخالت مستقیم مردم اشاعه یابد 💢یکی اثرگذارترین ابزارها بر سوگیری افکار عمومی رسانه است زمانی که رسانه بُردار مطالبه گری در خصوص فشارافکار عمومی به جهت نتیجه رسیدن یک موضوع که خوشایند جامعه است به سمت عدالت طلبی هدایت می کند می تواند بازوی اجرایی جهت رفع تبعیض و ظلم در چارچوب قانون باشد 💢روند بررسی پرونده بانک سرمایه و دستگیری بزرگترین متهم آن یعنی بهروز یکی از نتایج جریان سازی رسانه ای برای همراه نمودن افکار عمومی جهت اجرای عدالت است 🔺ترند شدن هشتگ در فضای مجازی توسط مردم منجر به مطالبه ی عمومی نوسط دستگاه قضایی شد 💢لذا برنامه ریزی دقیق برای جریان سازی مطالبه های مهم می تواند هر قدرتی را در معرض اجرای عدالت قرار دهد 🔺کارگروه رصد و تحلیل آرما آرما media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💢 وحید رهبانی بازیگر نقش در سریال گاندو: من خیلی دوست دارم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند لذت ببرد. این مزیت ویژه به نقش اضافه می‌شود که است. یعنی این چیز خیلی جالبی است که شما نقش یک نفری را بازی می‌کنید که مدال به او نمی‌دهند، حتی عکسش را هیچ کجا نشان نمی‌دهند که مثلاً فلان مامور ما توانست فلان پرونده که را تضمین می‌کند، حل کند. من خیلی دوست دارم نظر خود محمد اصلی که من دارم نقش او را بازی می‌کنم چیست؟ امیدوارم وقتی نگاه می‌کند لذت ببرد و من نزدیک به آن چیزی که او هست باشم و از طرف همه بچه‌های از آنها تشکر باید کرد، این مسئله را نمی‌شود انکار کرد. گفتنی است سریال که هرشب از شبکه سه سیما پخش می شود قضیه دستگیری جاسوس آمریکایی جیسون رضاییان، توسط را به تصویر کشیده است. ✅آرما media_arma https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
حمایت مجری وهابی از جیسون رضاییان