eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آرما مدیا
🔴رویترز اولین گزارش ویدیویی کاملا خودکار را منتشر کرد 🔸در این سیستم با ترکیب ویدیویی از مجری واقعی و فناوری هوش مصنوعی یک مجری مجازی قابل برنامه نویسی خلق می شود. در واقع طرز کار این ویدیو شبیه به تولید ویدیوی دیپ فیک است اما در جهت درست از آن استفاده شده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از آرما مدیا
دچار مارپیچ سکوت شدن و ترس از بیان حقیقت (بخاطر طرد شدن و تنهایی در فضای رسانه‌ای) یعنی اینکه جناب مصاحبه نموده و هرگونه شبهه‌ای را به نسبت دهد (آنهم از سوی جماعتی که ید طولانی در بیان خاطرات غیر واقعی و ساختگی دارند) و هیچ صدایی به اعتراض بلند نشود اما تا به طرح موضوعی واقعی (مبنی بر حضور فعال سردار سلیمانی در دفع فتنه‌ی ۷۸ و ۸۸) می‌پردازد که هیچ منافاتی هم با تلاش حاج قاسم برای حفظ ناموس مردم در برابر دشمنان داخلی و خارجی ندارد سریعاً موضع‌های آنچنانی گرفته شود؛ اگر آنچنان که بود روایت نشود (از ترس جذب حداکثری نکردن و...) باید منتظر بود که باز هم جای "جلاد" و "شهید" عوض شود و بجای چهره‌ای انقلابی، از او یک چهره‌ی لیبرال و واداده برای نسل بعد ساخته شود! 📚مهدی قاسم زاده ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از آرما مدیا
🔴« خلاقیت درسوژه یابی » 🔺شناخت نیازمخاطب ❓نیاز مخاطب اساس سوژه یابی خبری است چرا که رسانه با مخاطب موجودیت می‌یابد. ⭕️تعریف مخاطب: 💢مفهوم مخاطب از ابتدا نیز مبهم، گنگ و پیچیده بوده است برای مثال مخاطبان را بر حسب زمان، مکان (بعد جغرافیایی) یا مولفه‌های سن، جنس، درآمد، نوع و ماهیت رسانه تقسیم بندی کرده‌اند که همین تقسیم بندی برای نشان دادن ابهام موجود در این مفهوم کفایت می‌کند. 💢امروزه شناخت مخاطب همان مفهوم سنتی از مخاطب نیست. مخاطب امروزه کسی نیست که یک بخش خبری تلویزیون را ببیند و بشنود و یا یک روزنامه را بخواند و فردا نیز همین روند را تکرار کند. 🔺مخاطب امروز ویژگی‌های برآمده از رسانه‌های جدید را دارد. 💢بینندگان، شنوندگان و یا خوانندگان امروز دیگر مخاطبان رسانه نیستند بلکه کاربران رسانه به شمار می‌روند همین تغییر از مفهوم مخاطب رسانه به کاربر رسانه تغییر نوع فعالیت یک روزنامه نگار و فرد رسانه‌ای را معین می‌کند. 💢تا پیش از این، اطلاع رسانی در انحصار رسانه‌های جمعی گسترده بود هم اکنون وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف، انحصاررسانه‌های جمعی بزرگ را از بین برده‌اند و روزنامه‌نگاری شهروندان به مدد اینترنت محقق شده است. 💢می‌توان گفت اینک عملکرد رسانه‌های جدید بر خصلت‌های ارتباطات به واسطه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی تاکید دارد، و ویژگی‌هایی مثل دو سویگی، مبتنی بودن بر شبکه اینترنت، تعاملی بودن، فرا زمان بودن و شکستن محدودیت‌های مکانی، استوار است. 💢برای ایجاد خلاقیت در سوژه های خبری باید به پنج نیازاساسی مخاطب توجه شود : ۱_ محتوای غنی ومردم محور ۲_ محتوای کپسولی –کوتاه وکوچک ۳_ بهره مندی ازارزشهای خبری حرفه ای گری (غافلگیری-جذب حواس-ایجاد حساسیت و.....) ۴- تکنیهای اقناع مخاطب (تبلیغ –تلقین –غفلت زایی- اطلاع رسانی –آموزش و.....) ۵- وقالبهای خبری تعاملی ودوسویه باهدف ایجادارتباط با مخاطب، 🔺« خلاقیت درسوژه یابی » 💢اصلی‌ترین عامل بازدارنده خلاقیت درسوژهای خبری، عادات پیشین ذهن و مقاومت در برابر یافتن راه حل تازه است. 💢معمولا عوامل تولیدخبر اعم از گزارشگران، خبرنگاران ،دبیران وسردبیران وهمچنین مدیران اتاق خبر بنابرتجربه وتخصص فردی روشهایی برای انتخاب سوژه های خبری دارند. 💢البته درموضوع انتخاب سوژهای خبری طبیعتا هم تجربه و هم آموزش لازم است و نمی‌توان فقط یک نسخه واحد پیچید. امابنابراصول حرفه ای، روش‌ سوژه یابی خبری اینگونه است : ۱- تجربه شخصی: اطراف خود را ببیند چون مشکلات شما مشکلات مخاطب هم هست مثلا دردسرهای خرید و فروش آپارتمان و .... ۲- مشاهده : مشاهده فراگردی فعال پویا و جامع است که گزارشگر را قادر می‌سازد تا ظاهر، روابط، ویژگی‌ها و ارتباط علت و معلولی را از اطراف کسب کند. نگارش مشاهدات میدانی بازدید و سرکشی به حوزه خبری ابزار کلیدی مشاهده فعالانه. مشاهده، مقدمه سوال و سوال ، همه ابزاری برای کشف است. ۳- خلاقیت: بهرگیری حرفه ای از عناصر خلاقیت مانند:استعداد، آموزش و تجربه ، بکارگیری مهارت‌ها ، انگیزه؛ طوفان ذهنی یا طوفان فکری و گلوله برفی در روش طوفان ذهنی چند کارشناس مطالعاتی در امور رسانه که حدود چهار تا ده نفر هستند دور میزی گرد می آیندتا راهکارهای تکنیکی مناسب بدست آید. ۴- همفکری: تعامل با همکاران و ارتباط نزدیک با حرفه‌ای ها می‌تواند نقش مهمی در سوژه یابی داشته باشد. ۵- ارتباط مستمر با حوزه کاری ۶- رصد تحولات حوزه خبری خود و مناطق همجوار وملی ۷-منابع رسمی ۸- مردم و مردم و مردم ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از  محمد عبدالهی
🔴چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟ دردنامه ای برای سینمای ایران ✍🏻محمد عبدالهی 🔰جشنواره فیلم فجر درحال برگزاری است. طبق معمول منتقدان مشغول شکوه و شکایت از فیلم های سیاه روی پرده و سنجش میزان سیاهنمایی و سوژه و تم و فرم و کلیشه های هر فیلم. بی آنکه بگویند تعجبی ندارد از جماعتی که خود را «اسیر، میلیون ها اسیر» می دانند، چنین فیلم هایی تولید شود. ژانر سیاه (ایران سیاه و ناامید) و ژانر زرد (عشقهای منفی) کل فضای سینما، حتی تلویزیون و تلویزیون خانگی را اشغال کرده است. 🔰در این باب، نقد بسیار شده است. همه می دانند مافیای طرح ریزی و ساخت فیلم سینمایی در ایران، تمام هدف و همتش را در ارائه چهره ای سیاه، فقیر، عقب مانده، بی آینده، از ایران و جمهوری اسلامی گذاشته است. برخلاف هالیوود که «آمریکای قوی» هویت اصلی آن است و در عمل سربازانش به هنگام دستگیری خود را خیس می کنند و دارای بیشترین آمار افسردگی در جهان است. برخلاف بالیوود که «هند عاشق پیشه» هسته اصلی آن است و در عمل، کشورشان دارای بیشترین آمار تجاوز به عنف و ناامنی برای زنان است. برخلاف ترکیه که حتی در سینمای معروف به "خیانت" شان، محور هر فیلم «کار و تلاش» است و حتی خیانت آمیزترین فیلم هایش نیز تم کار و کارآفرینی دارد،زیباترین کشور جهان تصویر می شود و سینما نردبان گردشگری آن است. برخلاف کره که «خودکفایی و استقلال» در کانون سینما قرار دارد و مانیفست خوداتکایی مردمانش می شود. 🔰سینمای ایران مخلوطی شده از قتل، خیانت، اعتیاد، دزدی، فاحشه گری و.. با ژانر وحشت، ترس، یاس و.. به یک بهانه تکراری که بله! اینها واقعیات کشور ماست. بی آنکه کسی بگوید: چند درصد مردم این کشور اسلحه دارند که قتل بشود واقعیت و مسئله آنها؟!... 🔰بدتر از سوژه، پاسخ سینما به سوژه است. سینما به جای مکتب آموزش و انسان سازی، مکتب ضدانسان و ضدآموزش شده. پاسخ سینما به معضل بیکاری، رفتن به سمت اعتیاد و تباهی و شوگر ددی و شوگر مامی است. نه کارآفرینی، نه اشتغال خودبنیاد، نه خلاقیت و هنر. پاسخ سینما به معضل روزمرگی، خیانت است، نه عشق پاک و وفاداری! این آن سینمایی نیست که قرار است تراز انقلاب اسلامی باشد و برایش جشنواره فجر گرفته شود. 🔰اما نکته مهمتر از آن، فیلم های ساخته شده نیست. فیلم های ساخته نشده است. هیچکس این وسط نمی گوید فیلم های ساخته نشده ، فیلم های ممنوعه، فیلم های اجازه ساخت و حتی اجازه طرح داده نشده کدام هستند؟ 🔰 می خواهم از خط قرمزهای سینمای ایران بگویم. برخلاف شارلاتانیسم مافیای سینما که برای ملت ما چنین القا کرده اند که خط قرمزهای این سینمای بی مایه، لباس تنگ و رنگ ماکسی بازیگران زن و صحنه بوسه و لمس سلبریتی هایی است که پشت صحنه پچ پچ می کنند و به خاطر "روابط" به روی صحنه آمده اند و... این یک دروغ و ظلم بزرگ درباره حقیقت سانسورهای سینماست. سانسور اصلی سینما اینجاست: 🔰سال هاست مافیای سینما و حتی تلویزیون، مافیای نفوذ کرده در وزارت ارشاد، خانه سینما و صداوسیما اجازه ساخت فیلمهای ژانر سفید و ژانر سبز را نمی دهد. سانسور اصلی در سینمای ایران، سانسور هر فیلمی است که در جهت سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی در دفاع از «مقاومت» و «ایران قوی» است. چه مقاومت ضداسرائیلی و چه مقاومت ضدآمریکایی. هر فیلمی که چهره ای زیبا، باشکوه، پیشرفته، پرتلاش، پرروحیه، از ایران و ایرانی نشان دهد، هرگز اجازه ساخت نمی یابد وگرنه همان بلایی سر سازندگانش می آید که بر سر «به وقت شام»، «گاندو» و «فصل 5 پایتخت» آمد. هجمه شدید رسانه ای و سیاسی و حتی تهدید شخصی بازیگران و عوامل. 🔰 هر فیلمی بخواهد درباره و بازوهای در منطقه ساخته شود، با دستهای اختاپوسی این مافیا مواجه می شود و در همان نقطه اول بایکوت می شود. 🔰 حتی این مافیای گاهی ظاهرالصلاح چنان از همبستگی ملت های منطقه می هراسد که ترجیح می دهد باکس تعطیلات آخر هفته ایرانیان و سریال شب شان با فیلم آمریکایی و فرانسوی و کره ای پر شود، اما فیلم ترکی را فقط باید «جم تی وی» پخش کند. مبادا جامعه ایران از خلال بعضی روزنه ها در فیلم های ترکی بفهمد که دیگر جوامع مسلمان هم علقه های دینی و اخلاقی دارند. (حتی در ترکیه لائیک) 🔰این وضع سینما و تلویزیون ماست. اگر قرار است کارخانه انسان سازی شود، اگر قرار است با میلیاردها بودجه بیت المال، پشتوانه ای برای «ایران قوی» و منافع ملی سیاست های منطقه ای ما باشد، پس ژانر سیاه و ژانر زرد را تعطیل کنید، حداقل از بیت المال در حلقوم شان نریزید. و جنبش ساخت ژانر سفید و ژانر سبز به راه بیندازید. آنگاه خواهید دید یکی یکی نفوذی ها علنا روی آب خواهند آمد. ☑️ @abdollahy_moh
🔹 تحریمی دیگر علیه مردم ایران در فضای مجازی 🔹 👈 فروشگاه گلکسی سامسونگ امکان خرید برنامه یا محتوا را برای ایرانیان تحریم می کند. البته بهتر که پول ملت بدون مالیات به جیب بیگانه نمی ریزد اما: - تا کی باید شاهد سلطه ابزارهای خارجی بر فضای مجازی کشور باشیم؟ - هر وقت اراده کنند ابزارهای خارجی از دسترس خارج میشوند. - هروقت اراده کنند ابزارهای ایرانی خودمان هم از دسترس خارج میشوند. - هر کاربری را بخواهند حذف می کنند.(مانند حذف صفحه بسیاری از مسئولین عالی رتبه کشور) - هر مطلبی را بخواهند حذف می کنند.(مانند حذف تمامی پست های سردار سلیمانی) سوال: در داخل کشور چه کسانی می خواهند فضای مجازی ایران تحت سلطه آمریکا باشد؟ چه کسانی مانع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هستند؟ چه کسانی بدنبال ترویج و گسترش ابزارهای خارجی در کشور هستند؟
⚠️ شورش سناتورها علیه اکانت‌های ایرانی سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت توییتر خواستار بسته شدن حساب کاربری مقامات و مسئولان ایرانی در این شبکه اجتماعی شدند. جمهوری‌خواهان با ادعای اینکه توییتر تحریم های آمریکا علیه ایران را زیرپا گذاشته، در تلاشند برای اجرای این درخواست خود اهرم فشاری بیابند.
💢به خاطر انحصار طلبی گوگل ⭕️پاریس چگونه گوگل را نقره‌داغ شد؟ 🔹گوگل به دلیل داشتن سرویس‌های متنوع مورد استقبال اکثر کاربران جهان است اما برخی کشورها این شرکت را متهم به فعالیت‌های انحصار طلبانه می‌کنند. در همین راستا، به تازگی فعالیت‌های ضد رقابتی این شرکت از نظر شورای رقابت فرانسه مدیران گوگل را به دادگاه در این کشور کشانده است. 🔹به گزارش پیوست از نظر شورای رقابت فرانسه، گوگل با استفاده از اعمال قواعد تبلیغی پلتفرم خود به نام Google Ads که مبهم و دشوار هستند در یک روش غیرمنصفانه و بی‌قاعده و بدون عمومیت برای همه بازیگران [تبلیغ‌دهندگان] از جایگاه برتر خود در بازار تبلیغات مبتنی بر جست‌وجو سوءاستفاده می‌کند. 🔹 این موضوع به گوگل اجازه می‌دهد تا آنها را به صورت تبعیض‌آمیز یا متناقض اجرایی کند و این هم به ضرر کاربران این موتور جست‌وجو و هم آگهی‌دهندگان این موضوع می‌انجامد. شورای رقابت به همین دلیل برای گوگل یک جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی در نظر گرفته است و گوگل را ملزم کرده تا قواعد اجرایی مربوط به Google Ad و نیز رویه‌های مربوط به تعلیق حساب‌های کاربری را شفاف کند. 🔹گوگل همچنین ملزم شده است تا ابزارهایی برای بازداشتن، شناخت و برخورد با نقض قواعد Google Ads اعمال کند. خلاصه این رأی هم باید به مدت یک هفته در صفحه نخست گوگل دات‌کام (صفحه جهانی) برای کاربران فرانسوی و گوگل دات اف آر (گوگل فرانسه) در دسترس باشد.
💢ساخت امن ترین دنیا ⭕️ امن ترین پیام رسان دنیا بر روی SIMBA در آمریکا ساخته شد. گزارشات حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا با پرداخت 9.5 میلیون دلار به استارتاپ بلاکچینی SIMBA سفارش ساخت اپلیکیشنی بسیار امن برای ارسال پیام و تراکنش ها داده است تا در عملیاتهای زمینی و دریایی مورد استفاده قرار گیرد. پلتفرم مذکور طبق این قرارداد می بایست طی سال جاری آماده بهره برداری شود و تا 4 سال به روزآمدی و خدمات آن بر عهده سیمبا است و همچنین شرکت نیز تامین زیرساختهای خدمات این پروژه را متقبل شده است. گفتنی است نرم افزار Tor# نیز که امروزه پر کاربرد ترین اپلیکیشن ارتباطات ناشناس در دنیا محسوب می شود در ابتدای امر به عنوان پلتفرمی برای ارتباطات محرمانه نیروی دریایی آمریکا ساخته شده بود و مدتی پس از راه‌ اندازی آن رفته رفته توسط خبرنگاران، مخالفین حکومت‌ ها، سازمان ‌های اطلاعاتی و پلیس مورد استفاده قرار گرفت. https://www.ledgerinsights.com/us-navy-blockchain-simbachain-secure-messaging/
📍مرگ دیجیتال 🔻در دنیای دیجیتال، وقتی فردی می‌میرد حساب‌های او در شبکه‌های اجتماعی، بانک‌ها و … همچنان زنده هستند و حتی ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. چه راه حلی وجود دارد؟ تماشا کنید. 📌نسخه باکیفیت: 🔗 http://bashgah.net/go/gi4d/
📍عصر جدید؛ سقوط یا صعود؟ عصر جدید با ترکیب متنوع هیئت داوران، خطر زرد بودن افراطی را تا حدودی از خود دور کرده بود. 🔹سینا حمیدیان؛ پژوهشگر رسانه و ارتباطات: 🔻جولان سلبریتی‌ها در تلویزیون یا یک برنامه عموما از این دغدغه برمی‌خیزد که سلبریتی، انبوهی از مخاطبان را با آنتن همراه خواهد کرد. حتما همین‌طور است اما این همه‌ی ماجرا نیست. حتی در منتقدانه‌ترین پژوهش‌ها نظیر پژوهش الیس کشمور در کتاب «فرهنگ شهرت»، به این نکته تأکید شده که شهرت سلبریتی ما را با خود همراه خواهد ساخت. اما در همین پژوهش‌ها تأکید می‌‌شود که عمده‌ی متأثرین از سلبریتی‌ها، نوجوانان، افراد با شخصیت‌های کمترقوام‌یافته و عوام جامعه هستند. حداقل می‌توان گفت اهل دانش، کمتر علاقه به مصرف کالای سلبریتی دارند. عصر جدید با ترکیب متنوع هیئت داوران، خطر زرد بودن افراطی را تا حدودی از خود دور کرده بود. 📌ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: 🔗 http://bashgah.net/go/poa34/
📍معمای مردم، هویت و تتلو 🔹سیدمحمدهادی موسوی، پژوهشگر علوم اجتماعی: 🔻عصر امروز، عصر اسطوره‌گرایی مجازی (سلبریتی‌ها) است. اسطوره‌گرایی که ریشه در کهن الگوهای ذهنی بشر دارد. اسطوره، در طول تاریخ راه میان‌بر بشر در کشف هویت و هستی‌شناسی بوده است. در زمانه ما نیز، افراد همواره در قبال سلبریتی‌ها، در حال بازی «دیگری تعمیم یافته» و برساخت یک هویت جدید پیرامون یک شخصیت دیگر هستند. هر میزان ابزارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محاط بر جامعه (مانند تریبون‌ها و رسانه‌های رسمی)، عمق نفوذ خود را از دست دهند، محیط زیست سلبریتی‌ها آماده‌تر می‌گردد. این محیط، در نهایت به جایی می‌رسد که رفتار رادیکال و غیر معمول سلبریتی‌ها نه تنها مورد انتقاد جامعه قرار نمی‌گیرد بلکه سلبریتی به مثابه یک «علامت دهنده اجتماعی» تضادهای درونی افراد با سیستم بیرونی را نمایان می‌کنند. همین امر باعث می‌شود فرد، هویت خود را در وجود اسطوره متجلی دیده و همراه و در کنار او، ابراز وجود نماید. 📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: 🔗 http://bashgah.net/go/rte34/
📍معدن یا اینستاگرام؛ ورود کودک آزاد 🔹محمدمهدی ابراهیمی نصر؛ پژوهشگر حقوق بشر: 🔻دختر ۱۸ساله اتریشی به محض رسیدن به سن قانونی از پدر و مادر خود به علت انتشار عکس‌هایش در فیس‌بوک شکایت کرد. او انتشار این عکس‌ها را شرم‌آور و نقض حریم شخصی خود خواند. این خبر را دیلی میل منتشر کرد و وکیل این دختر گفت، شانس موکلش برای پیروزی در دادگاه، زیاد است. نکته قابل توجه در این گزارش این است که هدف والدین دختر اتریشی، از انتشار تصاویر دخترشان کسب درآمد نبود. حال سؤال مهم اینجاست که وضعیت حقوقی استفاده تجاری از کودکان چه به وسیله والدین و چه افراد دیگر، چیست؟ 📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: 🔗 http://bashgah.net/go/po8h7/
هدایت شده از آرما مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های جالب شهاب حسینی درباره ادعای آزادی بیان دموکراسی و واکنش های پیرامون بیان اعتقاد ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش هفتم ⭕️یک مثال مهم از جنگ اداراکی یا شناختی 💢هدف جنگ شناختی، ایجاد تحول در نحوه نگرش شما به محیط پیرامون و زمینه‌سازی برای انجام کاری خاص از جانب شماست. یکی از مثال‌های جدید این نوع جنگ را می‌توان در اثرگذاری روسیه بر انتخابات امریکا در سال 2016 جستجو کرد. 💢روسیه با انتشار اخبار جعلی در فضای سایبر و با بهره‌گیری از تکنیک‌های روانی، سعی کرد مردم امریکا را به سمت رای دادن به کاندیدای مطلوبه خود هدایت کند. گفته می‌شود روسیه با تکیه برجنگ شناختی موجب انتخاب ترامپ شده است. 💢برخی دیگر عقیده دارند که روسیه به طور مشخص قصد نداشته از کاندیدای خاصی حمایت کند. این گروه اعتقاد دارند هدف اصلی روسیه را آشکار ساختن ناتوانی امریکا در حراست از آرا اعلام می‌کنند. 💢در جنگ شناختی، جنگ روانی به شکل چندلایه اجرا می‌شود. مثلا ممکن است تبلیغات برای جلب رای مردم به گونه‌ای انجام شود که بخشی از جامعه هدف از بین برود. فرض کنید یکی از نامزدها خود را طوری مدافع حقوق جوانان معرفی کند که موجب دلسرد شدن میانسالان و سالخوردگان گردد. خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که جنگ شناختی به روش‌های متعدد دیگری هم انجام می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که بعضی از این روش‌ها، افراد فعال حاضر در ستادهای انتخاباتی را هدف می‌گیرد، در حالی که در برخی دیگر از این روش‌ها، طیف خاکستری هدف گرفته می‌شوند. ✍️بخش هفتم 💢ادامه دارد ...
📸 میزان قابل توجه جستجوی فیلترشکن و vpn ممنوعه در گزارش پاییز ۹۸ کافه بازار ایرانی نشان میدهد کاربران برای دستیابی به برنامه های مورد علاقه خود که تلگرام در راس آنهاست، همچنان پیگیرند.
همزمان با انتشار خبر پرتاب ماهواره بر سیمرغ شبکه بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال اقدام به پخش برنامه ای زنده در این رابطه میکنند از نکات جالب این برنامه ها مهمان برنامه فرزین ندیمی است او همزمان در دو شبکه حضور دارد ! البته هدف و تلاش رسانه های غربی در پوشش خبری این رخداد با محوریت بزرگ جلوه دادن این شکست بود. پ ن: ماهواره بر سیمرغ در چهارمین پرتاب و دومین پرتاب با ماهواره خود شکست خورد و نتوانست ماهواره ظفر را در مدار قرار دهد طبق اعلام‌رسمی این ماهواره بر موفق نشده به سرعت لازم جهت تزریق ماهواره به مدار ۵۳۰‌کیلومتری که سرعت ۷.۵ کیلومتر بر ثانیه است برسد در پرتاب سال گذشته هم این موشک به همین علت موفق به تزریق ماهواره نشده بود. سیدعلی موسوی
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦به نقطه قوت رقیب حمله کنید! 🔸تبلیغ موفق تبلیغاتی util (حمل و نقل با اتوبوس) با استفاده از تکنیک اقناعی 📍اگر با هواپیما سفر کنید خیلی از نقاط زیبا را نمی بینید! 〰 📲 @savaderasanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦درخشش «خورشید» اثر «مجید مجیدی» 🚦 مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمی‌تواند فیلم‌های مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد. 🔸همین ابتدا باید یک اعتراف بکنم. شاید اعتراف خوبی هم نباشد، ولی حتما صادقانه است. تقریبا فیلمی را در طول برگزاری جشنواره ندیدم که در حین تماشای آن سرم در گوشی نباشد و حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده گوشی همراهم را چک نکرده باشم، ولی واقعیت این است که در طول دو ساعت و خورده‌ای که مشغول تماشای فیلم «خورشید» بودم حتی یادم نبود که چیزی به اسم گوشی موبایل دارم. نه اینکه فکر کنید با یک فیلم مهیج، اکشن و پرریتم طرف هستید، نه!، آن چیزی که شما را مقهور و شاید مسخ می‌کند یک فیلمنامه خطی و ساده، اما با یک اجرای چیره‌دستانه است. 🔸متاسفانه سینمای ایران چندسالی بود که درگیر سندرم شده بود و فیلمسازان، الگوی را از روی آثار او کپی می‌کردند. تقریبا همان دغدغه‌ها، ولی با ساختاری تکراری، بدون ایده و بدون جهان‌بینی. حالا تا دلتان بخواهد در این جشنواره فیلم‌هایی داریم که سندرم گرفته‌اند. فیلم‌های اجتماعی با درون‌مایه‌های اعتیاد، دزدی و فقر؛ تقریبا با همان شکل و شمایل. 🔸اما «خورشید» مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. در واقع برخلاف سینمای اجتماعی که فرهادی و روستایی نشان می‌دهند مجیدی اصل جنس و حقیقت ناب را مقابل تماشاگر به نمایش می‌گذارد. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمی‌تواند فیلم‌های مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد. 🔸دکوپاژ، فضاسازی و از همه مهمتر اتمسفری که در فیلم‌های مجید مجیدی است را در هیچ‌کدام از آثار دیگر فیلمسازان اجتماعی ما نمی‌توان پیدا کرد. نگاه درست، انسانی و برگرفته از یک جامعه‌شناسی و جهان‌شمولی کلان باعث می‌شود برخلاف خیلی از فیلمسازان که دنبال این می‌گردند که اگر جایی چراغی روشن است و نوری و سفیدی هست آن را به چالش بکشاند و خاموش کند، مجیدی از دل تاریکی‌ها و در عمق یک تونل تاریک که جز سیاهی و خاک چیزی در آن نیست به دنبال نور و منبع آن یعنی «خورشید» بگردد. 🔸 استاد صحنه‌ها و سکانس‌های زیبا و به اصطلاح کارت پستالی در سینمای ایران است. بخشی از ماندگارترین لحظات سینمای ایران مرهون همین صحنه‌های زیباست. نمای معروف حوض ماهی‌ها در «بچه‌ها آسمان»، تکان خوردن دست محمد در لب دریا در فیلم «رنگ خدا»، ریختن ماهی‌ها در جوی آب در «آواز گنجشگ‌ها». اوج این تصاویر و صحنه‌های زیبا را هم می‌توان در فیلم «محمد» (ص) دید. ولی مجیدی در «خورشید» همه این تصاویر را کنار گذاشته تا به حقیقت و خودشناسی شخصیت‌ها و انسان برسد. در واقع «خورشید» فیلم خودشناسی و انسان‌شناسی است. بچه‌هایی که در پی رسیدن به گنجی هستند در حالی‌که گنج اصلی در وجود و نهان خود آن‌ها نهفته است. 🔸به قول حافظ که می‌فرماید: سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است/ طلب از گمشدگان لب دریا می‌کرد بی دلی در همه احوال خدا با او بود/ او نمی‌دیدش و از دور خدا را می‌کرد 🔸فیلم مکاشفه‌ای است برای رسیدن به حقیقت وجودی درون انسان‌ها. انگار خود مجیدی هم در این فیلم به خودشناسی خود پرداخته و بسان استادی که دیگر همه چیز را یاد گرفته و فوت و فن همه چیز را بلد شده، به سادگی روی آورده است. که در سینما به فیلمبرداری خودنما و برون‌گرا معروف است در این فیلم دوربینی دارد عجیب و غریب؛ دوربینی که انگار اساسا وجود ندارد. انگار بهمنش درون آدم‌ها دوربین کار گذاشته است تا هر چه پیرایه و اضافه‌ای و خودنمایی بوده از بین برود تا ما به درون آدم‌ها برویم. 🔸بله! «پیمان معادی» بازی خوبی در «درخت گردو» دارد و حتی «فرامرز قریبیان» در فیلم «خروج»، اما بازیگر نقش نوجوان در «خورشید» یک تنه چنان فیلم را به دنبال خود می‌کشاند که حتی برای یک لحظه مخاطب از فیلم جدا نمی‌شود. اگر سیمرغی باشد. باید بالای سر این پسر پرواز کند. این پسر بازیگر است نه نابازیگر!. 📍ما در ادبیات، عرفان و شریعتمان داریم که زمانی شما به خداشناسی می‌رسید که به خودشناسی رسیده باشید و «خورشید» فیلم خودشناسی انسان است در این جهان مدرن بی‌قواره که انگار پایانی برای جهالت و توحشش وجود ندارد. چقدر این فیلم مجیدی فیلم امروز انسان سرگشته است. در واقع خورشید عینیت این کلام امیرالمومنین (ع) است که می‌فرمایید: «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه»؛ کسی که خود را بشناسد، تحقیقاً پروردگارش را می‌‏شناسد. ✍ /جوان 📲 @savaderasanei
هدایت شده از گردباد نیوز
🛑 پایان حریم خصوصی (Privacy) در جهان ... ▪️یک استارتاپ آمریکایی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر، نه تنها اسم او را تشخیص می‌دهد، بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی، رفتاری و اعتقادی او را نیز بیان می‌کند. ▪️این اپلیکیشن، با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از سه میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است، نام شخص را تشخیص دهد و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد. به این ترتیب می‌توان گفت که این اپلیکیشن می تواند نقطه پایانی باشد بر Privacy در جهان. ▪️دیتابیس این اپلیکیشن از آنالیز اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی مختلف و برخی Game ها بدست آمده است. ▪️یووال نوح هراری به درستی گفته بود زمانی‌که شما دیتا دارید، دیگر نیاز به اعزام سرباز برای کنترل کشورهای دیگر ندارید. ◀️ لینک مطلب: https://b2n.ir/896017 🌹با کانال انقلابی هوش سفید بروز باشید🌹 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b
🛑 پایان حریم خصوصی (Privacy) در جهان ... ▪️یک استارتاپ آمریکایی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که با گرفتن یا Upload کردن عکس از یک نفر، نه تنها اسم او را تشخیص می‌دهد، بلکه ویژگی‌های خصوصی اخلاقی، رفتاری و اعتقادی او را نیز بیان می‌کند. ▪️این اپلیکیشن، با تطبیق عکس دریافت شده با بیش از سه میلیارد عکس موجود در دیتابیس خود قادر است، نام شخص را تشخیص دهد و سوابق فکری و اخلاقی و رفتاری او را آشکار سازد. به این ترتیب می‌توان گفت که این اپلیکیشن می تواند نقطه پایانی باشد بر Privacy در جهان. ▪️دیتابیس این اپلیکیشن از آنالیز اطلاعات موجود در شبکه های اجتماعی مختلف و برخی Game ها بدست آمده است. یووال نوح هراری به درستی گفته بود زمانی‌که شما دیتا دارید، دیگر نیاز به اعزام سرباز برای کنترل کشورهای دیگر ندارید.
🔸شبکه اجتماعی Mastodon چیست و چرا کاربران توییتر در حال مهاجرت به آن هستند؟ 🔸 شبکه‌ی اجتماعی مستودان از لحاظ ظاهر و حتی برخی عملکردهای اولیه، شباهت بسیار زیادی به توییتر دارد. در مستودان کاربران می‌توانند پیام‌هایی را ارسال کنند که از آن‌ها با نام «توت» یاد می‌شود. برای توت‌ها محدودیت ۵۰۰ حرفی در نظر گرفته شده است. بزرگ‌ترین تفاوت بین مستودان و توییتر را می‌توان متن‌بازبودن (Open Source) مستودان به‌شمار آورد. متن‌بازبودن مستودان به این معنی است که در‌حال‌حاضر، هیچ‌ شرکت یا گروه خاصی به‌عنوان گرداننده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی شناخته نمی‌شود. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد سرویس‌های خودشان را به‌سادگی راه‌اندازی کنند. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند مستودان را به روش‌های مختلفی شخصی‌سازی کنند.
هدایت شده از آرما مدیا
⭕️امپراتوری رسانه ای آمریکا برای ایجاد پروپاگاندا 🔸 تبلیغات سیاسی، جوسازی یا پروپاگاند مهم ترین گونه ارتباط جمعی است که در آن، اطلاعات هماهنگ، جهت‌دار و مهندسی شده برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی به نفع یک کشور پخش و در سطح جهان فرستاده می‌شود تا افکار عمومی ملت های مختلف جهان به نفع یک کشور بسیج شوند تا آن کشور بتواند اهداف کلان سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خود را با کمترین هزینه در جهان اجرا نماید. آنچه که در تصویر می بینید امپراتوری رسانه ای آمریکا است که با هدف پروپاگاندا رسانه ای بوجود آمده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma