eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️جنگ توییتری چین و آمریکا 💢توییتی از آقای لیجان منتشر شد مبنی بر انتشار ویروس از سمت آمریکایی ها و عنوان ایشان سخنگوی وزارت خارجه چین معرفی شد اما معاون سخنگوی وزارت خارجه چین است نه سخنگو. او ۲۴ فوریه یعنی حدود ۲۰ روز قبل معاون سخنگو شده. قبل از این پست کارمند سفارت چین در پاکستان بوده است. 🔻بحثی را هم که مطرح کرده در جدال توئیتری با آمریکایی ها است که چین را متهم می‌کنند به ساخت ویروس و اشاعه عمدی آن. لینک توییت 🔺پس سخنان ایشان خانم هوآ(سخنگو وزارت خارجه چین) نیز سخنان دکتر رابرت ردفیلد، مدیر مرکز مقابله با بیماری‌های آمریکا، در کنگره را بازنشر کرده. 👤دکتر ردفیلد می‌گوید که بعضی کسانی که قبلاً فوت کردند و مرگشان آنفلونزا تشخیص داده شد درواقع کروناویروس داشتند. این بدان معناست که کروناویروس منشاء چینی ندارد و قبلش در آمریکا بوده و احتمالاً با تیم ورزشکاران ارتش آمریکا وارد ووهان شده. لینک توییت 💢بدیهی است اگر دولت چین مستنداتی داشت که شیوع کروناویروس کار آمریکاست خیلی جدی و از طریق مقامات بالا و حتی در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کرد نه اینکه یک کارمند وزارت خارجه در توئیتر مطرح کند. البته او هم مبهم حرف زده و حرف اصلی درباره منشاء ویروس است که از چین است یا تیم ورزشی ارتش آمریکا در مسابقات اکتبر ووهان با خودشان از آمریکا آورده‌اند و سوقات آمریکاست. 🔺صرفا این اظهارنظرها نوعی جنگ روانی است برای اقناع افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا بعنوان کشورمهاجم در جنگ بیولوژیکی است
هدایت شده از عصر هوشمندی
وقتی از سه گانه مردم، رسانه‌ و‌مسوولان برای فراگیری سوادرسانه حرف می‌زنیم یعنی اینکه آقای مسوول فرامتن بدان، دوست رسانه‌ای دردامن شایعه نیوفت و مردم قبل از بازنشر پیام، از صحت محتوا مطمئن شوید. غفلت از سوادرسانه‌ای یعنی اینکه موج بیا ما را با خود ببر چون نخواستیم شنا یاد بگیریم. ✍ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران @asrehooshmandi
+ موج سواری رسانه ها = بحران رسانه ای مدرس علوم ارتباطات و سواد رسانه ای - آنچه مسلم است مسئولان جامعه و مدیران بحران با کمک و اطلاع رسانی صحیح و صادقانه می توانند ارمغان بخش آرامش در جامعه باشند و با عملکرد صحیح در رسانه های اجتماعی به صورت هوشمندانه ای در جلب ، ارتباط مؤثر با مردم، کنترل نارضایتی ها، هدایت و جهت دهی افکار عمومی، انجام وظیفه کنند. نباید فراموش کرد که یکی از بزرگترین مشکلات در زمان بحران، هدایت و رهبری مردم بحران زده است که به دلیل آسیب ها و خسارت های وارده تا حد زیادی، قدرت تصمیم گیری صحیح از آن ها سلب می شود در ادامه با همراه باشید: http://www.shara.ir/view/42000/
کرونا؛ بمباران رسانه ای - http://mliteracy.ir/?p=1918
آخرین خبر | تولید محتوا به عنوان یک مهارت در روزهای کرونایی http://akharinkhabar.ir/social/6154707
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 🔸 : قبول دارم که الان توصیه‌های پزشکی مهمترین هستند. ولی همین پزشکان عزیز و زحمت‌کش گفته‌اند آرامش روحی و روانی به حفظ و ارتقای ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند و برعکس، اضطراب و افسردگی و تنش، مقاومتش را شدیداً در مقابل ویروس و بیماری ضعیف می‌کند. پس همه ما به توصیه‌های دیگری غیر از پزشکی هم نیاز داریم. به‌ویژه الان که بیشتر در خانه‌ایم، بیشتر رسانه مصرف می‌کنیم، بیشتر در معرض بی‌حوصلگی هستیم، بیشتر در معرض اخبار بد هستیم و... . 🔸 : یادمان باشد که ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختیار داریم. وقتتان را بین همه آنها توزیع کنید و به یکی-دو تا بسنده نکنید. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلویزیون، رادیو، کتاب، لوح‌های فشرده فیلم سینمایی، تلویزیون‌های تعاملی، موسیقی، ویدئوهای درخواستی اینترنتی، بازی‌های ویدئویی، ….البته نمی‌گویم مساوی، ولی می‌گویم مصرف کنید. راستی! به کتاب‌های دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سری بزنید در این روزها. 🔸 : دقت کنید هریک از اعضای خانواده، در طول شبانه‌روز به اوقاتی برای خلوت فردی نیاز دارند. در چنین اوقاتی اجازه دهید سر در کار خود داشته باشند و مزاحم نشوید! بسته به سن و سال و یا جنسیت و یا سطح تحصیلی، مدت نیاز به این خلوت‌ها متفاوت است. البته نسل دیجیتال، خلوت و تنهایی را مثل نسل قبل به‌درستی نیاموخته‌اند یا با آنها متفاوت‌اند. ولی به‌هرحال تا زمانی که این اوقات تنهایی به صورت غیرمتعارف زیاد نشده، امری طبیعی و حتی مثبت‌اند. 🔸 : یک وقت‌هایی هم فقط و فقط برای هم باشیم. بدون هیچ رسانه‌ای و هیچ تلفن همراه روشنی! مثلاً ما خودمان دیشب در منزل دور هم نشستیم و حافظ خواندیم. برای هر یک از افراد خانه هم جداگانه تفألی زدیم و خواندیم. ما ایرانی‌ها هم که اهل حالیم با حافظ و دلدادگی‌هایش! 🔸 : این روزها برخی مؤسسات توزیع اینترنتی فیلم و سریال و انیمیشن و… تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه کرده‌اند تا خانواده‌های خانه‌نشین، با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. خوب است. دستشان درد نکند. فقط مراقب باشید در مصرف آنها افراط نکنید تا ذائقه رسانه‌ای اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان به آنها عادت نکند. بالاخره فضای محتواهای این قبیل رسانه‌ها متفاوت و بازتر است و قدرت انتخاب هم بالا. در ضمن قرار نیست همیشه رایگان باشند.
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 ۶: ارتباط تلفنی با بستگان و دوستان و آشنایان و احوالپرسی از آنها فراموش نشود. روزی به یک یا دو تا از آنها تماس بگیرید. حتی با برخی که نزدیک‌تراند و بزرگ‌تر مکالمه تصویری هم داشته باشید. توجه: آنانکه آشناها و اقوام کمتری دارند را بیشتر دریابید. ۷: اکثر ما عضو چندین گروه یا کانال در پیام‌رسان‌های اجتماعی هستیم. ولی برخی از اینها به شکل رگباری خبر منفی می‌فرستند و اساساً علاقه‌ای به دیدن خبرهای خوب و مثبت ندارند. شاید هم فکر می‌کنند که مشغول آگاهی‌بخشی اند. اما واقعیت این است که این نوع کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی که فقط بر اخبار بد و منفی متمرکز می‌شوند – خصوصاً وقتی که راست و دروغ را قاطی هم می‌کنند- بمب اضطراب و آشفتگی روحی‌اند. پیشنهاد می‌دهم از عضویت در آنها خارج شوید. ما باید هم خبرهای منفی و هم خبرهای مثبت را با هم دریافت کنیم. ۸: حتماً برگه‌ای روی یخچال یا جایی در آشپزخانه بگذارید و به محض آنکه به کالایی نیاز پیدا شد یا رو به اتمام بود اسم آن را بنویسید. این کار ساده باعث می‌شود دفعات مراجعه شما به بیرونِ خانه برای خرید کمتر شود. ضمن آنکه از برخی بگو مگوها هم پیشگیری می‌کند. خصوصاً مردان خانه را کمتر ولی با بهره‌وری بیشتر برای خرید به بیرون بفرستید! ۹: هنگام استفاده از تلویزیون یا پخش موسیقی یا رادیو یا … مراقب همسایه‌ها باشید. یعنی صدا را کنترل کنید. حتماً دقت کرده‌اید که ساعات خواب و بیداری اکثر خانواده‌ها به هم ریخته. معلوم نیست اوقاتی که شما بیدارید دیگران هم بیدار باشند یا برعکس! ۱۰: می‌دانم برخی از ما و شما ممکن است گله‌هایی به صداوسیمای خودمان داشته باشید. مثلاً گاهی حس می‌کنید یک‌طرفه است یا حرفه‌ای عمل نمی‌کند یا هرچه؛ قبول! بالاخره رسانه رسمی خودمان است و حق داریم انتظارمان هم از آن بالا باشد. او هم باید خودش را مدام اصلاح کند و ارتقا دهد. اینها را می‌فهمم. ولی به یک نکته دیگر هم دقت کنیم. من بعید می‌دانم شما قبول داشته باشید که مثلاً رسانه‌های انگلیس و عربستان دلسوز ما هستند و خیلی خیرخواه ما باشند. نه الان، که هرچه تاریخ چند صدساله اخیر را می‌بینیم، می‌فهمیم چنین نبوده. دست کم «مدیریت شناخت و ادراک» خودتان را به اینها واگذار نکنید. تجربه بیست‌ساله رسانه‌ای من که این‌طور می‌گوید. شما را نمی‌دانم.
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی رسانه‌ای برای ایام خانه نشینی 📍در معرض رگباری اخبار بد قرار نگیریم! 🔸دکتر ، دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با ارائه ۱۵ نکته کاربردی ارتباطی ـ رسانه ای برای ایام خانه نشینی کرونایی، ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای مهارت‌های سواد رسانه‌ای، بر برنامه‌ریزی رسانه‌ای و وضع برای این دوران تاکید کرد. 🔸يادمان باشد كه ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختيار داريم. وقتتان را بين همه آنها توزيع كنيد و به يكي-دو تا بسنده نكنيد. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلويزيون، راديو، كتاب، لوح‌هاي فشرده فيلم سينمايي، تلويزيون‌هاي تعاملي، موسيقي، ويدئوهاي درخواستي اينترنتي، بازي‌هاي ويدئويي،پ و... البته نمي‌گويم مساوي، ولي مي‌گويم مصرف كنيد. راستي! به كتاب‌هاي دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سري بزنيد در اين روزها. 🚨متن کامل را در سایت خبرگزاری مهر مطالعه کنید: https://www.mehrnews.com/news/4877602
🔻 قابل توجه کسانی که عادت به خواندن همه اخبار دارند 💢چه چیزی به ما «مربوط» است؟ 🌀در میان مشتاقان اخبار بد هیچ‌کس به این سوال اهمیت نمی‌دهد که سود واقعی گرایش به مصرف اخبار بد چیست؟ اگر از یکی از آن‌ها بپرسید که از میان مثلاً ده هزار خبری که طی سال‌های اخیر شنیده‌اند، تنها به یک خبر اشاره کنند که باعثِ ایجاد تغییر مثبت در زندگی یا اتخاذ یک تصمیم درست شده باشد، احتمالاً یک نفر هم نمی‌تواند. ✅در حقیقت، همان‌طور که «آلن باتن» در مقاله «» که سال ۲۰۱۴ در هافینگتن‌پست منتشر شد، می‌گوید، «ما اولین نسل بشر هستیم که دنبال به خودمان می‌گردیم. برای بسیاری، فهمیدن این‌که کدام خبر به آن‌ها ربط دارد، کاری دشوار است، اما به‌سادگی می‌فهمند چه چیزی جدید است چه چیزی جدید نیست.» و رسانه دقیقاً از همین طریق شما را تحریک می‌کند؛ با دادنِ چیزی که اگرچه به‌شما بی‌ربط است، اما جدید و دسته اول به‌نظر می‌رسد. ✅جنگِ میان «» و «» نزاع بنیادین عصر جدید است. این نبردی است که رسانه علیه بشریت آغاز کرد. ✅سازمان‌های رسانه‌ای با ایجاد این حس که اطلاعاتی جدید در اختیار شما می‌گذارند، می‌کوشند این تکه‌های خبری را به‌عنوان مزیت رقابتی زندگی مخاطب جا بزنند. آن‌ها سعی می‌کنند به مخاطب بقبولانند که ناآگاهی از این اخبار، آن‌ها را از جریان زندگی عقب می‌اندازد، زیرا هرچه «» باشند، با اوضاع و احوال جامعه «». این اخبار اگرچه جدیدند، اما هیچ ارتباط واقعی با زندگی مخاطب ندارند. بنابراین، بسیاری از افراد زمانی‌که از اخبار دور می‌مانند، دچار اضطراب می‌شوند، زیرا این وضعیت در ذهن آن‌ها به‌معنی عقب‌ماندگی است.
ماجرا داره جالب میشه 🔹اگر ایران قم رو قرنطینه نکرد بی بی سی اعتراض میکنه و فضاسازی اما اگر انگلیس قرنطینه نکرد با مطالعه فروان...؟!
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 رسانه‌ای که صاحب ندارد! الف- این چندمین مرتبه است که به آقای علی عسکری عرض می‌کنیم که مدیر و حاکمان مطلق رسانه ملی؛ مجریان کم‌مایه و پرمدعایی‌اند که نه به انقلاب و حکومت دینی معتقدند و نه اهل علم و تخصص‌اند و تنها هنرشان تکرار شایعات و چرندهایی است که در شبکه‌های ماهواره‌ای لندنی دیده‌اند یا در کانالهای مجازی پر شده در آلبانی يا ریاض خوانده‌اند! بماند که تخصص اصلی این حاکمان واقعی رسانه ملی؛ تیغ زدن مدیران دکوری سازمان است، و دیدن برنامه‌های زنده و مناسبتی‌شان آدم را از دیدن شبکه‌های لندنی بی‌نیاز می‌کند و از انقلاب و دین و جمهوری‌ اسلامی منزجر! ب- خوب است معاونت سیما و مدیر شبکه یک سیما بفرمایند اتاق فکر برنامه فرمول یک چه کسانی هستند و با کدام جایگاه علمی و انقلابی؟ والبته که می‌دانیم چنین پدیده‌ای وجود خارجی ندارد! ساختن برنامه زنده برای نوروز و اعیاد و مناسبتهای ملی که نیازی به « فکر» ندارد! یک مجری گردن کلفت و قلدر می‌خواهد و پول بی‌صاحب بیت‌المال و دیگر هیچ! مگر قرار است ویژه برنامه‌های رسانه ملی به مناسبت اعیاد؛ بار فکری و آموزشی و هنری داشته باشد؟ ج- به خوبی می‌دانیم که میخ آهنین در سنگ نمی‌رود و گوش مدیران دکوری سازمان ابدا به این حرفها بدهکار نیست. اما از باب نهی از منکر و برای صدمین بار به جناب علی عسکری عرض می‌شود که با کدام حجت شرعی دستور صریح رهبری نظام را نادیده می‌گیرید و علیرغم نهی رهبری از حضور بازیگران بی‌مایه به عنوانِ مهمان برنامه‌های سیما؛ هر بازیگر بی‌سواد و درجه سه و بی‌هنری را به برنامه‌های زنده و پربیننده دعوت می‌کنید؟ تا کی باید تخلف از جانب شما باشد و هزینه دادن از رهبری؟ این قبیل بازیگران چه حرف مفیدی برای گفتن دارند؟ و به چه اعتباری اجازه حضور در برنامه های زنده سیما را پیدا می‌کنند؟ د- لابد می‌دانید که حرفهای نامربوط برنامه فرمول یک، اشک وزیر بهداشت را درآورده! لطفا بفرمایید چرا مدیر روابط عمومی سازمان در چنین مواقعی ساکت است و فقط متخصص بیانیه دادن علیه برنامه‌های ارزشی شبکه افق است؟ "دکتر کوشکی" 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴توييت و عکس دختر ترامپ از قرنطینه خانگی و ماندنش در خانه مسئولان غربی سعی میکنن شرایط شاد و خوبی از زندگی در بحران کرونا برای مردم آمریکا به نمایش بگذارند اما اینجا برعکس است و آمریکاپرستها و اصلاحطلبان و سلبریتی ها در ایران سعی میکنند فضای تیره و پر از ناامیدی و بدبختی را به جامعه ایرانی تزریق کنند 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️تفاوت عجیب کرونا در ایران و غرب از نگاه رسانه‌های بیگانه @Akharinkhabar
هدایت شده از آرما مدیا
ضریب نفوذ تلگرام در ایران و سایر کشورها ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
هدایت شده از آرما مدیا
⭕️رمزگشایی یک طرح رسانه ای ✍️طراحی روی جلد هفته نامه داخلی صداوسیما ویژه نوروز، زیرکانه یا ناآگاهانه ضرورت کنشگری خلاق بر بال امواج رسانه را به اقتدارگرایی رسانه ای تقلیل داده است. ✍️تجسم نمادین سوژه در لباس زرهی و از قضا نوع باستانی آن، القای پس افتادگی از فناوری های اطلاعاتی نوین و افزودن ترم جدیدی با عنوان نظامیگیری رسانه ای به مدخل فرهنگ اصطلاحات رسانه هاست. ✍️اینگونه روایت گری از مدیریت رسانه، ستیزه جویی با افکار عمومی را به صورت نمادین برجسته کرده و مهر تاییدی بر انتقال مرجعیت رسانه ای بخارج و کسب بی اعتمادی به رسانه ملی در داخل زده است. مزید بر اینها برجسته کردن لباس زرهی، سپر و شمشیر، راهبرد اصلی رسانه ها دایر بر محلی برای تضارب گفتمان ها و اندیشه ورزی را به حاشیه رانده است. 👤حجت‌ اله عباسی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔹 روند استفاده مردم ایران از #شبکه_های_اجتماعی طبق نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اسفند 98 #اینترنت #فضای_مجازی #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از Dish Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥پاسخهای جنجالی و طعنه آمیز به سیاهنمایی کارشناس و مجری اینترنشنال! 🔸ایران بهترین شاخص ها را در حوزه سلامت و آموزش دارد! 🔸ایجاد بی اعتمادی و تلاش برای کوچک شمردن زیان تحریمها، هزینه گزافی برای جان بیماران بدنبال خواهد داشت! 🔸آمریکا برخلاف دروغگویی هایش به تهیه دارو برای بیماران ایرانی، آسیب جدی وارد کرده است! ◀️نگاهی متفاوت به شبکه‌های ماهواره‌ای و اپوزیسیون! 🆔 @dishplus
هدایت شده از Dish Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥مچ گیری از مجری سعودی بر سر بهره برداری روانی از FATF! 🔸تلاش ناکام مجری ایران اینترنشنال برای ربط دادن اف ای تی اف به پنج میلیارد دلار پولی که باید به ایران پرداخت شود! 🔸اگرچه بخاطر اعمال نفوذ آمریکا هیچ وقت این پول به ایران پرداخت نخواهد شد اما تلاش و فشار روانی شبکه های لندنی وسعودی برای مرتبط کردن عدم پرداخت این مبلغ به عدم پذیرش اف ای تی اف، در نوع خود جالب و قابل تامل است! ◀️نگاهی متفاوت به شبکه‌های ماهواره‌ای و اپوزیسیون! 🆔 @dishplus
هدایت شده از Dish Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سانسور به سبک بی بی سی! بنظر شما چرا BBC هفته ها چنین بحرانی را در ایتالیا سانسور کرده است؟! 🔸درحالیکه بی بی سی بیش از یک ماه برای ضریب دادن به بحران کرونا در ایران تلاش کرده است، اما اعتراف این دکتر ایرانی در ایتالیا، نشان می دهد تا چه اندازه این شبکه لندنی در پوشش اخبار برای ایرانیان، یک سویه و جهتدار عمل کرده است! ◀️نگاهی متفاوت به شبکه‌های ماهواره‌ای و اپوزیسیون! 🆔 @dishplus
🔻انتقاد مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ در مورد استفاده رییس جمهور از پلتفرم غیر بومی Skype برای برقراری یک تماس ملی 🔰 بنیاد ملی مصونیت اجتماعی ردم 👇 http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
هدایت شده از علی علیزاده
بلایی که بوریس جانسون بر سر بی‌بی‌سی فارسی آورد بسیاری از ما سالها گفتیم اگرچه صداوسیما ناصادق و پنهانکار و ناکارامد است اما بی‌بی‌سی فارسی هم رسانه نیست. توپخانه پروپاگاندای استعمار است. با هدف ویران و استثنایی نشان دادن ایران و کشتن امید ایرانیان. اعتراف میکنم اما تمام این سالها هرگز به یک درصد موفقیت بوریس جانسون دست پیدا نکردیم. دو دقیقه سخنرانی پریروز جانسون، پنهانکاری یکماهه‌ی بی‌بی‌سی فارسی درباره شیوع کرونا در انگلیس و شکست انگلیس در مهار کرونا را برباد داد و سیاسی و دروغ و جهت‌دار بودن حملات یکماهه‌اش به ایران را رسوا کرد. بی‌بی‌سی فارسی در یکماه گذشته قرنطینه نکردن شهرهای ایران را اشتباهی غیرعادی و استثنایی نشان داده بود که فقط میتوانست معلول ضعف و فساد جمهوری اسلامی باشد. خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی مثل رعنا رحیم پور دراین مدت حتی از جهان (بخوان دولت آمریکا و انگلیس) برای دخالت در ایران دعوت کرده‌ بودند. بی‌بی‌سی فارسی همزمان در تمام این مدت درباره بحران کرونا در بقیه کشورها، از جمله ایتالیا پنهان‌کاری کرد تا مخاطب، ایران را ضعیف‌ترین و غیرعادی‌ترین حکومت در مهار کرونا بداند و گمان کند کشورش بزرگترین صادرکننده کرونا و بزرگترین کشتارگاه شهروندان بیگناه شده. هرجای دیگر جهان بود مدیریت بی‌بی‌سی فارسی به خاطر یکماه پنهانکاری و اخبار جهت‌دار درباره کرونا از مخاطبان فارسی زبان عذرخواهی میکرد. و هر کشور دیگری به جز ایران بود، سفارتش در لندن از بی‌بی‌سی فارسی به آفکام و به دادگاه شکایت میکرد. ولی سفارت ایران در لندن این مدت ساکت ماند. از زحمات آقای بعیدی نژاد برغم نداشتن امکانات و حتی یک حساب بانکی آگاهم اما بی‌عملی ایران مقابل بی‌بی‌سی فارسی به مرحله ای رسیده که دارد باعث هزینه‌های جدی برای جان و مال مردم ایران میشود. و بی‌بی‌سی را باید به واسطه اهرم‌های حقوقی خود کشور انگلستان متوقف کرد. نه با رفتار غیراخلاقی و آزار و اذیت خانواده‌های کارکنانش در ایران. پانوشت: این نوشته به معنای توجیه ضعفهای فراوان و آشفتگی‌ها و چند دستگی‌های مدیریتی در بحران کرونا در ایران نیست. به هیچ وجه. اما برای نقد متوازن و واقعگرایانه خود اول نیازمند تصویری واقعگرایانه هستیم. نه تصویر کوچک وسفیدنمایی شده صداوسیما. نه تصویر بزرگ و سیاه نمایی شده بی‌بی‌سی‌فارسی. https://www.instagram.com/p/B9wWzfthmiH/
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*️⃣دعوا بر سر دستمال توالت در .... 🔹اینجا یکی از متمدن‌ترین و پیشروترین کشورهای جهان!! است، جایی که نصف مردم دلشان برای زندگی در آنجا لک زده و هی رفتار اجتماعی آنها را در سر ما می‌کوبند.... اینجا آلمان است، مهد مهندسی و تکنولوژی و مردمی که بر سر یک پگ دستمال توالت اینگونه همدیگر را مورد نوازش قرار می‌دهند... 🔹اینها نه تحریم هستند و نه در فشار اقتصادی، نه دنبال قاچاق نفت هستند و نه مشکلی در تامین نیازهای اولیه‌شان دارند، نه مشکل بانکی دارند و نه دردسری در ارتباط با جهان پیرامونی... اما اینگونه همدیگر را می‌درند. 🔹شما کجای ایران چنین صحنه‌هایی را دیده‌اید؟ آیا آنهایی که مدام فقر و نداری و زباله‌گردی ایرانی‌ها را برجسته می‌کردند، اندکی عرضه و جربزه دارند که این موارد را هم منتشر کنند؟ ما ایرانی‌ها با همه مشکلات‌مان مرد روزهای سختیم و البته آن عده اندکی که حرف گوش نمی‌کنند زودتر از همه چوبش را خواهند خورد... @syriankhabar
۴ سوال درباره واگذاری مالکیت پیام رسان سروش توسط صداوسیما: 1️⃣ چه اتفاقی افتاد که یکباره سازمان صداوسیما به این نتیجه رسید که دیگر نمی‌تواند مالکیت یک پیام‌رسان را تحمل کند؟ آیا محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی بود یا انگیزه رسانه ملی برای اداره یک پلتفرم کاهش پیدا کرده است؟ ⁉️ شاید برای پاسخ به این سئوال باید ابتدا به این سئوال جواب بدهیم که «چرا صداوسیما به عنوان یک سازمان صوت و تصویر در تصدی‌گری یک پیام‌رسان ورود کرده بود؟» 2️⃣ سروش در اختیار یک نهاد حاکمیتی است. از این‌رو اطلاعات بیش از ۱۸ میلیون کاربر این پیام‌رسان نیز جزو اموال آن حساب می‌شود که جمعی از کاربران آن به اعتبار و پشتوانه صداوسیما در آن عضو شده‌اند و چه بسا اگر این سازمان حاکمیتی و تبلیغاتش نبود، این بستر شکل نمی‌گرفت. تکلیف اطلاعات کاربران در این واگذاری چه می‌شود؟ ‼️ آیا به یک شرکت خصوصی واگذار می‌شود؟ آیا از لحاظ حقوقی کاربر سروش می‌تواند از انتقال اطلاعاتش -که در بخش دولتی ثبت شده است- به بخش خصوصی راضی نباشد؟ آیا این جابجایی باعث سلب اعتماد عمومی برای ثبت اطلاعات در سرویس‌های دولتی و به خصوص دولت الکترونیک نخواهد شد؟ چرا که ممکن است یک نهاد دیگر، روزی دیگر قصد کند خدماتش را به بخش خصوصی واگذار کند! 3️⃣ آینده این پیام‌رسان چه خواهد شد؟ آیا واگذاری آن باعث رشد سروش خواهد شد یا باید این نقطه را آغازی بر پایان سروش بدانیم؟ پایانی که خیلی از کاربران ایرانی را به محصولات ایرانی شده پلتفرم‌های خارجی بدبین می‌کند. 4️⃣ سرمایه یک پیام‌رسان اعتماد کاربر به آن است. آیا می‌توان پس از ۳ بار تغییر مدیرعامل، دو بار تغییر پیمانکار و یک بار تغییر مالک، از این پس به سروش به عنوان یک پیام‌رسان قابل اعتماد تکیه کرد؟ ✅ گرچه خواسته زیادی است که در بحبوحه انتقال مسئولان پیام‌رسان سروش پاسخگو باشند، اما اگر پاسخی را به ۴ سئوال بالا مناسب دانستند، حتماً به باز شدن این کلاف سردرگم کمک خواهند کرد.
✅ ۵برابر شدن میزان استفاده مردم از شبکه‌هایVOD 🔻شبکه‌های VOD اگرچه در کشورمان نوظهور و جدید هستند اما به نظر می‌رسد کرونا موجب شده بازار این صنعت با استقبال مردم مواجه شود چراکه به گفته فعالان صنعت VOD ، با شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، میزان استفاده مردم از شبکه‌های VOD ، دو تا پنج برابر شده است. 🔻در همین راستا، چند سرویس‌ استریم ویدئویی (VOD) و تلویزیون‌ تعاملی برای مبارزه با کرونا بخش‌هایی یا کل سرویس خود را برای کاربران به مدت یک هفته و بیشتر رایگان کرده‌اند. 🔻مدیرعامل فیلیمو اعلام کرد محتوای بخش کودکان فیلیمو برای همگان رایگان خواهد بود. 🔻مدیرعامل نماوا نیز خبر از رایگان بودن کل محتواهای این پلتفرم برای کاربران داده است. 🔻تلوییون اینترنتی آیو نیز برای همگان رایگان شده است. 🔻مدیرعامل تیوا نیز خبر از رایگان شدن این تلویزیون تعاملی تا پایان نوروز داده است. 🔻به گفته رییس انجمن VOD، با توجه به خانه‌نشین شدن مردم، آنها به دنبال سرگرمی هستند و به همین دلیل رسانه‌های VOD با افزایش مصرف ترافیک مواجه شده‌‌اند.
💢آپارات و 36 میلیون نفر نمایش ماهانه ⭕️طبق گزارش پایان سال آپارات نمایش ویدئو به صورت ماهانه به ۳۶ میلیون نفر رسیده؛ در حدود جمعیت کشور مراکش 👈طبق این گزارش آپارات در پایان امسال موفق شده جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی که دارای رتبه زیر ۱۰۰ الکسا است را از آن خود کند. 👈همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات ۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدئو آپلود کرده‌‏اند، که به باور تحلیلگران آپارات این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدئو را نشان می‏‌دهد. 👈طبق این آمار میزان آپلود ویدئو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است. 👈عمده ترافیک آپارات در اختیار کاربران ایرانسل است و بعد از این اپراتور نیز کاربران همراه اول و مخابرات بیشترین میزان پهنای باند استفاده شده در آپارات را دارند. همچنین ۸۰ درصد کاربران با گوشی هوشمند از آپارات استفاده کرده‌اند.