eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📍خرمن نکاشته‌ها دنبال کردن سلبریتی‌های اینستاگرامی چگونه ما را از زندگی ناامید می‌سازد؟ نگاهی انتقادی به صفحه‌ی هدی رستمی. 🔹صابر اکبری خضری، پژوهشگر علوم اجتماعی: 🔻دنیای مدرن مداوماً به ما القا می‌کند که بقیه دارند خوش می‌گذرانند ولی سهم ما کسالت و ناکامی است. اکثر ما می‌دانیم زندگی آدم‌ها به شادی و طراوتِ صفحه‌های اینستاگرامشان نیست. با این‌حال، مگر می‌شود جلوی آرزوها را گرفت؟ ما در معرض بمبارانِ مداومِ پیشنهادهایی هستیم دربارۀ کارهایی که خوب است انجام دهیم. ‌وقتی ما دائماً در صفحات دیگران خبرهایی از سفر رفتن، دیدار با یک سلبریتی مشهور، رفتن‎ به یک رستوران یا طبیعتی بکر و کارهای عجیب و جالب دیگر می‌بینیم، کم کم زندگی خود را با همین معیارها مقایسه می‌کنیم. آلن دوباتن اندیشمند مشهور دراین باره تحلیل قابل توجّهی دارد. دوباتن ضمن مطالعه پیرامون عشق و نگاه انسان ها به زندگی عاشقانه، دو رهیافت اصلی را تشخیص می دهد؛ نگاه سنّتی و نگاهی که دوباتن آن را رمانتیک می‌نامد. 📌 ادامه مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: 🔗 http://bashgah.net/go/jh91j/
🎯 این روزها کمتر از هر زمان دیگری تنهاییم — تنهایی چطور می‌تواند ما را در این روزهای سخت سر پا نگه دارد؟ 📍چند وقتی است که حسابی از یکدیگر جدا افتاده‌ایم و در تلۀ دیوارها محصور شده‌ایم. هرقدر هم بگویند که فاصله‌گذاری اجتماعی حیاتی است، باز از سختی آن کم نمی‌کند. بااین‌حال، چیزهای زیادی در دسترس است که می‌تواند ما را در این روزهای سخت سر پا نگه دارد و، برخلاف تصور، «تنهایی» یکی از آن‌هاست. تنهایی فقط وضعیتی نامطلوب که باید سرکوب شود یا از بین برود نیست. تنهایی جنبه‌ای شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور نیز دارد. 🔖 ۱۱۵۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۷ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9702/
اطلاعیه شبکه سه درباره اردوان رحیمی توهین به شعور مخاطبان است چهار روز پیش از علی فروغی سیزده سوال پرسیدم. سیزده سوالی که مستقیما مربوط میشد به حق الناس. که مربوط میشد به وظیفه اولیه هر مقام دولتی و حکومتی، یعنی پاسخگویی شفاف درباره نحوه هزینه کردن بیت‌المال. و چهار روز است هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام. مطلقا هیچ. حالا امشب، قایم مقام شبکه سه اطلاعیه‌ای داده که میگوید اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور به خاطر هتک حرمت به امام و رهبری اخراج شده. یعنی میگویید شما پیش از این با اینهمه نفر و عده نمیدانستید مواضع این فرد و رضا رشیدپور چه بوده و منتظر بودید که من از لندن این مواضع را به یادتان بیاورم؟‌ و حتی حاضر نشدید برنامه را تعطیل کنید و فقط برای ظاهرسازی دستیار را اخراج کردید؟ این اطلاعیه توهینی است به افکار عمومی و مردم، و توهینی به پرسشگری که رکن اساسی انقلابیگری است. اطلاعیه شبکه سه هیچ هدفی ندارد جز تحریف افکار عمومی از خواسته مردم و به فراموشی و حاشیه بردن مطالبه اصلی جامعه. . بگذارید مطالبه اصلی را یک بار دیگر اینجا تکرار کنیم: جناب آقای علی فروغی. براساس مدارک و اسناد منتشره‌ی خودتان، «حالا خورشید» بین بیست و دو تا چهل و پنج میلیون در روز بودجه داشته. چه میزان از این بودجه دستمزد رضا رشیدپور در مقام مجری و تهیه کننده بوده؟ آقای علی فروغی. رضا رشیدپور براساس شنیده‌ها برای شب یلدا صدها میلیون دریافت کرده. همان رضا رشیدپوری که با تلویزیون قهر کرده بود. و درست چند روز بعد از گرفتن چند صدمیلیون اجرای شب یلدا، رضا رشیدپور با قلدری تمام باز به نظام پشت کرد. رشیدپور نگران مردم نبود. نگران سرمایه گذاری چند میلیارد تومنی‌ خودش و شریکش، اردوان رحیمی، در رستوران تایم‌لپس کیش بود. نگران عدم اقبال طبقه مرفه منتقد نظام به تجارتش بود. و باز یکماه بعد از اینکه رشیدپور برای نظام اینچنین قلدری کرد، شما رفتید و با او قرارداد شبی هفتاد میلیون برای برنامه «اتفاق» بستید. شبی هفتاد میلیون. شبی حقوق چهل و شش خانواده کارگری. . توهین واقعی به امام مستضعفان این است آقای علی فروغی. شما نظام و انقلابی که با خون صدها هزار شهید مقابل بزرگترین قدرتهای تاریخ ایستاده را به خاطر بالا بردن عدد و رقم تماشاگران شبکه تان آنقدر پایین آوردید که نتواند مقابل یک مجری بایستد و برای برگرداندن یک مجری که همین دیماه برای نظام گردن‌کشی کرده بود سر خم کردید. توهین و هتاکی به آیت‌الله خامنه‌ای این است آقای علی فروغی. .. براساس اسناد خود شما حتی اگر هر اپیزود حالا خورشید هم بیست و دو میلیون هزینه برده باشد، شبکه شما برای هفتصد و هشتاد اپیزودش نزدیک هفده میلیارد تومن سرمایه گذاری کردید. روی چه کسی؟ روی کسی که همه‌کاره‌ی برنامه‌اش و شریک تجاریش در کیش و در جاهای دیگر اردوان رحیمی است؟ آقای علی فروغی. دستمزد رضا رشیدپور چقدر است؟ اسناد را کی منتشر میکنید؟ و چرا بعد از لگدی که رشیدپور به نظام در دیماه زد دستمزد او ر ا چند برابر کردید و‌ به جای تنبیه به او پاداش دادید؟ آقای فروغی. در سال نود و نه انقلابیگری دفاع از اسم امام نیست. دفاع از سیره و رسم امام است. اگر شما ذره‌ای منش انقلابی داشتید قدمی حتی کوچک به سمت شفافیت برمیداشتید نه اینکه با تکنیکهای قدیمی تحریف افکار عمومی مثل اخراج افراد بی اهمیت سعی کنید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید. قایم مقام شیکه سه گفته امام و رهبری خط قرمز شما هستد. در دهه هفتاد هم کارگزاران سازندگی میراث انقلاب را خنجر آجین میکردند و بعد هم میگفتند امام و رهبری خط قرمز ما هستند. اگر امام و رهبری خط قرمز شما بود بعد از ده روز پرسشگری و مطالبه عمومی یک کلمه میگفتید رضا رشیدپور و بقیه سلبریتی‌های پلاستیکی پرورده‌ شده در شبکه شما با پول بیت‌المال مردم تحریم‌زده چقدر دستمزد میگیرند؟ اگر امام و رهبری خط قرمز شما بود به شفافیت که کمترین خواست مردم است تن میدادید. علی علیزاده. https://www.instagram.com/p/B_GG5l0Jknd/
جریمه ۵۵۰۰ دلاری برای انتشار اطلاعات غلط درباره کرونا 🔻در امارات هر شخصی که اقدام به انتشار اطلاعات مکتوب، صوتی، تصویری یا از طریق رسانه‌های اجتماعی یا وبسایت‌ها در مورد کرونا کند که غلط و اشتباه باشد، ۵۵۰۰ دلار جریمه خواهد شد. FarhikhteganDaily
☎️ مصاحبه چرا اینستالایوهای زرد تا این اندازه مخاطب دارد؟ علل و منشاء آن چیست؟ 👆در گفتگو با خانم از به این سئوالات و ومزایا و معایت این پدیده ،‌ سابقه استفاده از آن و راهکارهای مواجهه با صحبت کردم . برخی از محورها : 🔹استقبال بی‌سابقه‌ از اینستالایو در بحران کرونا ، پدیده‌ای بسیار قابل تأمل، توجه و مطالعه است. 🔸سونامی خبرهای کرونایی،باید عمق‌بخشی شوند؛ این نیاز را مطبوعات باید پاسخ دهند. 🔹مطبوعات برای مدتی تقریبا تعطیل بودند؛رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌های رسمی نیز به طور سنتی و با توجه به محدودیت ها ،فقط سراغ کارشناسان محدودی رفته‌اند . 🔸این رسانه ها بسیاری از کارشناسان را که در عین تسلط بالایشان یا نمی‌شناسند و از آنها بی‌خبر هستند و یاحتی اگر باخبر هم باشند برای دعوت آنها محافظه‌کار هستند. 🔹در چنین شرایطی طبیعی است که ازاینستالایو استقبال شود. 🔸از مزایای اینستالایو، شکست کامل انحصار پخش زنده تصویری است. حالا مردم خودشان صاحب تلویزیون هستند و هر آنچه را اراده می‌کنند با اعلام قبلی یا حتی بدون اعلام قبلی انتشار می‌دهند، تحلیل می‌کنند و از نظرات دیگران هم باخبر می شوند. 🔹هر چند در برخی مواقع در اینستالایو شاهد برنامه‌های سطحی هستیم و حتی ممکن است حرف‌هایی زده شود که خلاف امنیت روحی و روانی مردم باشد و حریم خصوصی را خدشه دار کند. اما در مجموع معدل مباحث در فضای مجازی در این دوره مسئولانه، مثبت و فرصت‌ساز بوده است. 🔸کسی نمی‌تواند مقابل استقبال مردم از تکنولوژی های ارتباطی از جمله پدیده اینستالایو بایستد. 🔹چون فضای مجازی بی‌مکان و بی‌زمان است و افراد هم حس می‌کنند از جایی رصد نمی‌شوند و درباره هر چه که علاقه دارند حرف می‌زنند. 🔸اگر می‌بینید در برخی از زمینه‌ها به خصوص بحث‌های هنری یا سلبریتی‌ها یکسری اشکالات و آسیب‌هایی در لایو وجود دارد مانند لایوهای یا ... به این دلیل است که ممکن است سلبریتی‌های داخلی ما ورود همه‌جانبه، فعال، هم‌افزا و جریان‌ساز ندارند یا اینکه ناکافی و کم دارند و افراد دیگر این حوزه را به دست گرفته‌اند و جوانان و کاربران ما را مشغول کرده‌اند. به نظر من در این شرایط باید احساس خطر کنیم. بیشتر بخوانید👇 http://plus.irna.ir/news/83751817/ ✅ اگر پسندیدید لطفا به اشتراک بگذارید
محورهای مهم گفتگوی تفصیلی ایلنا با دکتر اکبرنصراللهی:‌ 🔸️اشتباه رسانه‌ها در بحران‌های گذشته برای مرحله قبل از کرونا نیز تکرارشد؛در بحران‌های‌قبلی مثل‌سیل فروردین۹۸، اطلاع‌رسانی رسانه‌های رسمی بیشتر ، و بوده‌است؛این‌بارهم در مرحله قبل از بحران کرونا،‌ مسئولان و رسانه‌های رسمی در آموزش،اطلاع‌رسانی ، حساس‌کردن مردم و ایجاد آمادگی در بخش‌های دیگر، داشتند. 🔹از زمان اعلام‌رسمی بحران از اول تا حدود نیمه اول اسفند ، رسانه‌های‌رسمی،‌ تاکتیک را اجرا کردند؛ بر اساس این تاکتیک، رسانه‌ها از ترس اینکه بعدها متهم به تشویش اذهان عمومی یا همراهی‌نکردن دولت در موضوع حساس کرونا نشوند، سعی کرده‌اند به دولتی‌ها تریبون دهند تا آن‌ها هر میزان که خواستند درباره هرچیزی صحبت کنند. 🔸بعضی از رسانه‌ها نیز در این مقطع ،‌‌نه تنها بحران را تقلیل دادند بلکه آن را به و بیشتر ، و را در دستور کار خود داشتند. 🔹 د رمواضع مسئولان و رسانه‌های رسمی سبب جدی نگرفتن کرونا توسط مردم شد، مردم به اندازه‌کافی،حساس نشدند؛‌ ،‌محتوایی،‌شکلی و آماری از جمله تعارضات مهم مدیریت بحران در دوره کرونا بوده است 🔸تحت تاثیر همین دیدگاه می‌بینیم که به‌جای اینکه خودش رئیس‌ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، دکتر نمکی را به عنوان رئیس ستاد کرونا منصوب کرد و از ساختارهای قانونی موجود مثل سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان پدافند غیرعامل یا استفاده نکرده است یا استفاده از آن‌ها حداقلی و پنهان است . 🔹بعد از ۱۵ اسفند نیز به دلیل اینکه اقدامات دیر شروع شده و از ساختارهای موجود استفاده نشده است، ما یک دوره غافلگیری نسبی و پیام‌های متعارض را شاهد هستیم و از ظرفیت‌های بخش‌های رسانه‌ای و غیررسانه‌ای استفاده حداکثری نشده است. ولی بعد از این مقطع انصافا رسانه‌های رسمی پای کار آمده‌اند و با آماده کردن بسته‌های آموزشی‌ و اطلاع‌رسانی تا جایی که توان دارند ، در حال کار کردن هستند. 🔸اگرچه در مورد آمارهای بحران این بار بسیار بهتر اطلاع‌رسانی شد اما فقدان و ناکافی‌بودن تحلیل‌های آماری یکی از مشکلات در اعلام آمار کرونا بود؛‌ مردم که آمار را یادداشت نمی‌کنند، باید فراز و فرودها و علت این فراز و فرودها را بگوییم، اگر مثلا آمار امروز نسبت به قبل افزایش پیدا کرده، باید ببینیم که چرا افزایش پیدا کرده است؟ این تحلیل‌ها یا وجود نداشته و یا ناکافی بودند. 🔹رئیس پدافند غیرعامل در گفتگوی ویژه خبری ادعا کرد این سازمان "در سال گذشته سناریو مشابه کرونا را که امروز وجود دارد ، تمرین کرده است. اما وقتی در شب عملیات و آغاز موضوع، شما ساختار را به هم می‌زنید؛ در واقع آن آمادگی‌ها را از بین می‌برید. زیرا کسی یاد نگرفته که از پزشک دستور بگیرد و در دستگاهی مانند دستگاه اجرایی، پلیس در یک بخش صنعتی از پزشک دستور نمی‌گیرد". از نظر من این نکته فوق‌العاده مهمی است. چرا خبرنگاران و رسانه‌های رسمی این موضوع را پیگیری نکرده اند ؟ اگر این حرف نادرست بوده، باید پرسید که چرا این حرف را می‌زنید، اگر درست بوده باید دیگران جواب دهند که چرا باتوجه به آمادگی این سازمان، از آن استفاده نشده است و حتی در ستاد ملی مبارزه با کرونا این سازمان به ادعای سردار جلالی به کار گرفته نشده است؟ ✅بیشتر بخوانید👇 https://www.ilna.news/fa/tiny/news-898743
تفکر نقاد یک متفکر نقادانه‌اندیش فردی است که هنر «خوب شنیدن» را تمرین می‌کند. چنین شخصی در پس خوب شنیدن، خوب می‌اندیشد و در انتها زبان به سخن می‌گشاید. یک متفکر انتقادی توانا به دنبال رسیدن به اجماع، ارزش قائل شدن برای اختلافات، یافتن زمینه‌های مشترک، زبان مشترک، و در نهایت مفاهیم مشترک است. ۱- در مباحثات باید نشان دهیم که به‌ راستی در پی درک تمامی مطالبی هستیم که از سمت طرف مقابل در بحث مطرح می‌شود. ۲- پرسش‌هایی را مطرح کنیم که نشان‌دهنده‌ی تمایل ما در برخورد با عقاید جدید و همچنین پذیرش نتایج نوین باشد و برای حصول اطمینان از فهم کامل عقاید طرف مقابل به طرح پرسش‌هایی جهت هرچه روشن‌تر شدن موضوع بپردازیم. ۳- هنگام مباحثه تماس چشمی خود را با طرف مقابل حفظ کنیم و در همین حال به گونه‌ای که حاکی از توجه و حمایت ما از ایشان باشد آرامش و سکوت خود را حفظ نمائیم و برای پاسخگویی، تا پایان یافتن صحبت‌های طرف مقابل صبورانه منتظر بمانیم و با دقت به صحبت‌های او گوش فرا دهیم. ۴- آنچه را که شنیده یا خوانده‌ایم برای خود بازگو کنیم و با خود این پرسش را مطرح کنیم که آیا درک و فهم ما با استدلال شنیده یا خوانده شده مطابقت دارد. ۵- مشاهده دقیقی از فضای حاکم بر مباحثه داشته باشیم و از نکات مهم و کلیدی یادداشت برداریم تا به درستی بدانیم چه کسی چه چیزی را چگونه و درچه زمانی و خطاب به چه کسی گفته است. ۶- لحن بیان سؤالات انتقادی ما باید به گونه‌ای باشد که حس کنجکاوی ما را نشان دهد. هیچ رفتاری در بیان تفکر انتقادانه زیان‌بارتر از این نیست که ما بطرف مقابل خود بگوییم: «در این قسمت از بحث، شما دچار اشتباه شده‌اید». باید دقت کنیم تا مرتکب مغلطه‌ی تخطئه‌ی گوینده نشویم و با سخنمان به شخصیت مخاطب حمله شخصی نکنیم. ۷- سؤالات بیشتری را مطرح کنیم، شاید این کار باعث شود فرد طرف بحث استدلال‌های قوی‌تری را بیش از پیش ارائه کند. ۸- از طرف مقابل اجازه بخواهیم تا به ما این فرصت را بدهد که با یکدیگر به بررسی هرگونه ضعف احتمالی در استدلالهای مطرح شده بپردازیم. با این روش ما می‌توانیم طرف مقابل را به بررسی دوباره استدلال‌های مطرح شده ترغیب نماییم. ۹- احساسی از همدلی را به طرف مقابل بحث منتقل کنیم به طوری‌ که او ما را یاور و همکار خود در کوشش برای رسیدن به نتایج بهتر در ارتباط با یک موضوع خاص بداند. ۱۰- با طرح پرسش‌های غیرمغرضانه‌ و نیز استدلالی و خلاقانه به طرف دیگر مباحثه نشان دهیم که برای او احترام قائل هستیم. ——————————————— منبع: “تفکرانتقادی: اهمیت، فواید و محدودیت‌های آن درمحیط‌های آموزشی”
رسانه ها چطور ما را می دهند؟
⭕️سیروس مقدم هیچ انتقادی را قبول نکرد/ همه مسئولیتها را به گردن محسن تنابنده انداخت 👤سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت گفت: ▫️در «پایتخت 6»فکر و ایده اولیه متعلق به تنابنده است، نویسندگان زیادی آمدند و رفتند و اتود زدند و در نهایت آرش عباسی که به اعتقاد بنده در زمینه تئاتر و نمایشنامه‌نویسی یکی از موفق‌ترین و خوش‌فکرترین‌ها است، به تیم پایتخت اضافه شد. ▫️قلم آرش عباسی از عمق و گزندگی اجتماعی خوبی برخوردار است ولی در نهایت هر آنچه می‌نوشت ‌باید از فیلتر تنابنده و استراتژی ایده‌پردازی او عبور می‌کرد.
⭕️سینما پساکرونا به عهده کارگردان فیلم شیوع به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، انجمن کارگردانان آمریکا «DGA» استیون سودربرگ کارگردان مشهور آمریکایی و خالق فیلم «شیوع»(۲۰۱۱) را به عنوان رییس کارگروه تحقیق درباره چگونگی به راه انداختن چرخ سینما بعد از دوران کرونا و قرنطینه، برگزید. 👤توماس اشلم، و راسل هالندر رییس و دبیر اجرایی انجمن کارگردانان آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ آپریل بیانیه‌ای دراین باره منتشر کردند و گفتند: در حال حاضر بزرگترین مساله و نگرانی ما این است که چه زمانی می‌توانیم به کار برگردیم و چطور می‌توانیم این امر را با ایمنی کامل انجام دهیم. مطمئن باشید که این ماجرا، موضوعی است که بیشترین وقت ما را به خود اختصاص داده است. 🔺از آن‌ جا که ما پاسخی برای این پرسش که چه زمانی کار تولید فیلم و سریال آغاز می‌شود، نداریم، در حال کار روی این موضوع هستیم که وقتی این اجازه صادر شد، چگونه می‌توانیم با ایمنی و سلامت آن را انجام دهیم. برای همین خاطر کمیته‌ای ملی با ریاست استیون سودربرگ و اعضایی از همه بخش‌های این انجمن تشکیل شده است تا با بررسی اوضاع و ارایه پیشنهادهایی ما را در این امر یاری کند. اشلم و هالندر در ادامه بیانیه خود تصریح کردند که این کارگروه با مشورت با برترین متخصصان اپیدمیولوژیست و همکاری با دیگر اتحادیه‌های هالیوود به دنبال راه‌کاری جامع برای بازگشت امن همه به کار است. 💢در ادامه این بیانیه آمده است: و اما در مورد این پرسش که چه زمانی می‌توانیم به کار برگردیم، کمیته‌ای دیگر تشکیل شده تا تجربه جمعی اکران‌های سینمایی را هر زمان که امکانش فراهم شد پیگیری و حفظ نماید و فیلم‌هایی که شما به نیت پخش روی پرده‌های بزرگ سینما ساخته‌اید، از این امکان بهره‌مند شوند. این کمیته متشکل از کارگردانان فیلم‌های بلند،‌ دستیاران کارگردان و مدیران تولید است و کار خود را روی تبلیغ بازگشت امن به سالن‌‌های سینما که امری ضروری برای فرهنگ و هنر ماست، آغاز خواهد کرد. 🔺فیلم مهیج «شیوع» سودربرگ که موضوعی بسیار شبیه به حال امروز جهان ما دارد در سال ۲۰۱۱ اکران شد و به فروشی برابر با ۱۳۶ میلیون دلار دست یافت. موضوع فیلم درباره شیوع یک بیماری واگیردار در سطح جهان است و در مجموع توانست نظر مثبت مخاطبان و منتقدهای سینما را به دست آورد.مجله نیو ساینتیست بریتانیا در گزارشی در مجلد سپتامبر همان سال، دقت علمی فیلم را تصویر کردن یک ویروس و علائم آن و نوع اپیدمی تحسین کرد.
💢ميزان رشد خريدهاي اينترنتي در 20 روز اول سال 📚سازمان فناوري اطلاعات
⭕️اینفلوئنسرهایی که از بازنده های شرط بندی هم کسب سود می کنند! شرق در گزارشی از سایت های شرط بندی نوشت 🔹برای عضویت در سایت، کاربر باید تمامی اطلاعات و مشخصات کارت ملی و کارت حساب بانکی خود را در اختیار سایت قرار دهد و کارت بانکی حتما باید به نام خود کاربر باشد. 🔹سود کم برخی از این سایت‌های شرط‌بندی این احتمال را تقویت کرده که این سایت‌ها فقط پوشش کار اصلی افراد پشت سایت است و کار اصلی آنها پول‌شویی به‌واسطه اطلاعات هویتی افراد است. 🔹اوایل که رفته بودم، دیدم متن مقرراتی که در سایت برای کاربران گذاشته بودند،اصلا واضح نیست. اصرار داشتند این قوانین نامفهوم و گنگ باقی بماند. این‌طوری همیشه امکان هرگونه تفسیری از قانون سایت وجود داشت و مسئولیت اشتباه برعهده خود کاربر بود. 🔹بازار قماربازی مانند هر بازار دیگری یک‌سری دلال دارد؛ دلال‌هایی که اینفلوئنسر هستند، طرفدار و البته «حرف‌گوش‌کن» زیاد دارند یا اینکه مانند برخی اینستاگرامرها با تبلیغ‌هایی فریبنده دل خیلی‌ها را برای«آسان پول‌دار شویم» به دست مي‌آورند و وسوسه حداقل یک بار تجربه‌کردنش را به دل طرفداران مي‌اندازند 🔸آنها اگر فقط مبلغ شرط‌بندی نباشند، ایجنت سایت شرط‌بندی هستند که تبلیغش را می‌کنند.«بیشترین سود برداشتی را مجموعه‌داران داشتند. آنها از باخت کسانی که به سایت می‌آورند، سود می‌کنند. ایجنت‌ها كساني هستند که کاربران با کد آنها ثبت‌نام می‌کنند و درواقع دلال شرط‌بندی هستند. هرچقدر کاربر ببازد، سایت ۱۰ تا ۲۰ درصد باخت کاربر را به ایجنتی می‌دهد که آن کاربر را به سایت آورده 🔸سایت سوپربت را فرشاد لطفي یکی از قهرمانان بدن‌سازی به‌همراه دنيا دلدار مدل ایرانی ساکن ترکیه می‌چرخانند. صاحب سایت بیت بت، رضا پرستش بدل مسی است، گروه شرط‌بندی بنفیت با چندین زیرمجموعه، هلدینگ مونتیگو (فرشید امیرشقاقی) خواننده رپ است. در میان این دسته از خواننده‌ها، سپهر خلسه، جیدال (علی غنی‌نژاد اهری) و عرفان پایدار هم هستند که یا صاحب سایت شرط‌بندی‌اند یا مبلغ آن. به این لیست می‌توانید سایت حضرات با مدیریت پویان مختاری، اینستاگرمر معروف، سایت میلیون بت با تبلیغ صدف طاهریان، ساشا سبحانی و خیلی‌ بچه معروف‌های دیگر را هم اضافه کنید