💢 ورودیهای ذهنتان را کنترل کنید!
🔻 اگر یکروز یا یک هفته غذایی جز ماست نخورید، حتما سردی بر بدنتان غلبه خواهد کرد و کمرمق خواهید شد. اگر باز یکروز یا یک هفته فقط زنجبیل بخورید، حتما گرمای بدنتان غیرطبیعی میشود و بیمار خواهید شد!
🔻 فکر و روح شما نیز به تنوعی از خوراکها نیاز دارد تا سالم بماند.
🔻 حجم بیش از حد اخبار منفی، فکرتان را فسرده و انگیزه های نشاط را در شما کاهش میدهد.
🔻 برای سلامت روحتان، مراقب باشید تحت تاثیر چه پیامها و خبرهایی هستید.
#آسیبهای_رسانه
#آداب_مصرف
#نسرا
درحالی که عملههای رسانهای سعودی درحال بهرهبردایگری سیاسی و نمک پاشیدن به زخم مردم و خانوادهی شهدا هستند لبنانیها برای تسلیت به ایرانیها هشتگ #یقینا_کله_خیر راه انداختند 👌
هرکس به زبان فارسی صحبت کنه هموطن نیست، هموطن یعنی در شرایط سخت کنارمان باشند و کنارشان باشیم...
@Bisimchimedia
🔻درباره جهان فراواقعی
#ژان_بودریار جامعهشناس و فیلسوف فرانسوی به واسطه ایدههایی همچون «وانموده» و «ابر واقعیت» شهرت یافت.
بودریار معتقد است انسانها دیگر در زندگی خودشان هم دخالتی نمیکنند. در مقالهای که با عنوان «بعد از خوشگذرانی چه کار میکنی؟» منتشر کرد به این مطلب اشاره میکند که چگونه نیروهای آزادشده #مدرنیسم - یعنی آزادی جنسی و نژادی، #آزادی_بیان و الغای امتیازات طبقاتی- به تدریج در پیوند با یکدیگر #جامعه_نمایشی را ساختهاند و در این جامعه به ضد آن چیزی که در اصل انتظار میرفت بدل شدهاند.
بودریار معتقد است #جهان_پسامدرن #جهان_وانموده است و ما وارد #جهان_فراواقعی شدهایم.
به عبارت دیگر #واقعیت تولید میشود ولی از قدرت ما خارج است. آنچه که ما از واقعیت و جهان واقعی میبینیم در واقع تصویری است که به ما نشان داده میشود.
#رسانه به صورت دریچه نگاه ما به جهان عمل میکند. حتی وقتی که در صدد مخالفت با این نظام سرمایهداری پیشرفته باشیم بلافاصله به بخشی از آن تبدیل میشویم.
از نظر بودریار، پیروی #عقل_ابزاری از شیوههای زندگی بشری موجب #انحلال #سوژه_اجتماعی و #خصوصیشدن #بعد_سیاسی شده است.
این انحلال که همراه با انحلال کامل #سوژه_هگلی به دنبال نقد نیچهای از #متافیزیک است، متفکران پسامدرن را به سوی نوعی #نسبیگرایی_فرهنگی سوق میدهد که همراه با پلورالیسمی افسونزدا، سقوط #ایدئولوژیها و #نگرشهای_سهوگرایانه را فراهم میآورد.
💢این خبر ساده را نمیشد زودتر اعلام کرد؟!
✍معصومه_ نصیری
🔹روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرده: «بعدازظهر روز گذشته(یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک "کنارک" دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شدهاند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»
✅نکته:
🔻 روایت اول مهم است؛ آن روایت در ذهن مخاطب غالب میشود.
🔻بی توجهی به ویژگی های اطلاع رسانی در مواقع بحران، به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است. سکوت تا اتخاذ تصمیم برای چگونگی اطلاع رسانی، در عصر جامعه شبکه ای فاقد معناست.
🔻افکار عمومی به دنبال کسب خبر است، حفره غیبت رسانه های جریان اصلی در بزنگاه ها، او را به سمت رسانههای خارج از کشور سوق می دهد.
🔻روایت نکنیم، روایت میشویم.
@asrehooshmandi
🎯 چرا اغلب احساس میکنیم در حال «از دست دادن» فرصتها هستیم؟
— «ترسِ از دست دادن»، شبکههای اجتماعی و زندگی واقعیمان را به یک اندازه تسخیر کرده است
📍دایرههای قرمز رنگی که رویشان اعدادی نوشته شده و کنار برنامکهای مختلف گوشی همراهمان ظاهر شدهاند؛ فرشتههای عذابی که یک دم از روی شانهمان پر نمیزنند. آنقدر وسواس انگشتزدن روی آنها گرفتارمان کرده که حتی در خوابهایمان میبینیمشان. چرا اعلانهای شبکههای اجتماعی یا زنگ یک پیامک یا تماس جدید اینقدر برایمان مهم شده؟ نگرانی برای ازدستدادن خبرها در روزگار شبکههای اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: فومو یا «ترس ازدستدادن».
🔖 ۲۸۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9725/
هدایت شده از Dish Plus
🔴توئیت امیرحسین اعتمادی مشاور رضاپهلوی و کارشناس سه غول شبکههای فارسیزبان لندنی!
🆔 @dishplus1
▪️فیلمش را زده زیر بغلش و رفته برای کشاورزانِ تراکتور سوارِ ورامین اکران کرده.
تصور کنید یک کارگردان لهستانی یا ترینیداد و توباگویی ! چنین میکرد
می شد تیتر تمام رسانه ها و خبرگزاری های دنیا !
گوشِ فلک کَر می شد از پیوندِ شگفت انگیزِ پرده نقرهای سینما با طبقه کشاورز .
🔻آب از لب و لوچه کافه سینما و دنیای تصویر سرازیر می شد از این میزان خلاقیت مثال زدنی و شکوهِ بازگشتِ سینما میان مردم .
امیر پوریا چهار صفحه می نوشت در ستایش "هژمونی اندیشه محور و گسست پرولتاریا از بورژوازی پست مدرن "
تیتر میزدند : از مرم ، برای مردم.
اما چه کنیم که ابراهیم ، مال همین خاک است و چه کنیم که عینک لجاجت و قبیله گراییِ متعفن ، راه را بر حقیقت بسته.
🔻پ.ن: حامد که برای عکاسی رفته بود می گفت فیلم که تمام شد ، کشاورزان برای تشکر ، کارتن های گوجه و خیار و کاهو برای حاتمی کیا آوردند! از این شیرین تر هم مگر می شود ؟
💬 مهدی ملک پور
@Fars_plus
▪️مدرسه تحریف خبر بیبیسی فارسی
رییس قوه قضاییه دیروز در دیدار با وزیر حالا سابق صمت، درباره بازار خوردو گفت:"...مشکلات ناشی از آن به هیچ عنوان مشکل جدیدی برای مردم ایجاد نشود"
بیبیسی خیلی اتفاقی یک کلمه(نباید) به جمله آقای رییسی اضافه و معنی جمله را کاملا عوض میکند
مشتی نمونه خروار
💬 Mohammad Farahani
@Fars_plus
#زبان🔸دچار فومو هستید؟
حضور مداوم در رسانهها و شبکههای اجتماعی میتواند جنبه حادی به خود بگیرد که به آن فومو (FOMO) میگویند. #فومو مخفف عبارت زیر است:
Fear of missing out
#فومو یعنی ترس از دست دادن، ترس از نبودن در شبکهها به این مفهوم که فرد گمان میکند اگر دائما کانکت و #آنلاین نباشند از همه چیز عقب میافتد.
فومو یک بیماری است، بیماری دائما آنلاین
بودن، بیماری نگرانی از دست دادن یک رویداد و ترس از قافله عقب ماندن.
🔴 نوشته عبری تیتراژ زیرخاکی به چه معنایی است؟
▪️ در تیتراژ مجموعه زیرخاکی و به روی سکهای قدیمی نوشتهای عبری دیده میشود.
به نقل از بخش ادب و هنر روزنامه کیهان، معنای این نوشته ترجمه عبارت «اسرائیل دزد عتیقه است» میباشد که اشارهای دارد به ماهیت و سابقه صهیونیستها در تاراج ثروت ملتهای مظلوم و علاقه آنان در مالاندوزیهای غیرمشروع!
زیرخاکی از مجموعههای رمضانی سیماست که از ساعت۲۲شبکه اول سیما پخش میشود و دارای مضمونی طنز و سیاسی است.
درآمد میلیاردی از کودکان کار اینستاگرامی
http://akhr.ir/h3ZN
6c0efd73-e6d6-4472-85fe-8fc9ace19dc6.jpg
http://neo.khorasannews.com/content/upload/6c0efd73-e6d6-4472-85fe-8fc9ace19dc6.jpg
🔶 چه افرادی در معرض اعتیاد به فضای مجازی هستند؟
▫ میگنا- اعتیاد به فضای مجازی، مفهومی گسترده است که شامل بازی اینترنتی و سایر اشکال استفاده اعتیادی از اینترنت (مثل دانلود اعتیادی، استفاده افراطی از سایت های مربوط به شبکه های اجتماعی و خرید آنلاین اعتیادی) می شود. شیوع این اختلال، از یک درصد تا 36/7 درصد گزارش شده است. این تفاوت، احتمالاً به دلیل میزان متغیر دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف، تعاریف متعدد اعتیاد به اینترنت و ابزارهای تشخیصی متفاوت است (هو و همکاران، 2014).
♦ اگرچه نخستین توصیف از این اختلال بالینی (اعتیاد به اینترنت) به 20 سال قبل (یونگ، 1996) بر می گردد، همچنان طبقه بندی این اختلال محل بحث و آراء مختلف است. در نتیجه اصطلاحات معرف آن در مقالات علمی، از «استفاده وسواسی از اینترنت»، «مشکلات وابسته به اینترنت»، «استفاده مشکل دار از اینترنت»، «استفاده آسیب زا از اینترنت» تا «رفتار اعتیادی مرتبط با اینترنت» متعدد و متغیر هستند. با این حال از 10 سال گذشته، بیشتر پژوهشگران در این حوزه از اصطلاح «اعتیاد به اینترنت» یا «اختلال اعتیاد به اینترنت » استفاده می کنند (برند، لایر و یونگ ، 2014).
♦ پژوهشگران حاضر نیز، اصطلاح اعتیاد به اینترنت را ترجیح می دهند؛ زیرا در مقالات اخیر، شباهت های موازی استفاده افراطی از اینترنت و سایر رفتارهای اعتیاد آور و همچنین وابستگی به مواد مخدر مشخص شده است (اوزدمیر، کوزوکو و اک ، 2014). برحی افراد آمادگی بیشتری برای ابتلا به اعتیاد به فضای مجازی دارند. در ردیف اول این مساله اختلالات شخصیت مطرح است......
http://www.migna.ir/news/50187
▫ پگاه قمصریان سرابی
▪ دکتر علیرضا ملازاده