روزنامه اصفهان زيبا: شاخ های موج سوار زودگذر
واکاوی اقبال شهروندان به شاخ های اینستاگرامی
✍گفتگو با دكتر حجت اله عباسي مدرس دانشگاه; شنبه 17 خرداد 1399
✍️شاخهای اینستاگرامی، پدیدهای نوظهور در شبکههای اجتماعی هستند و ذيل موضوع «اینفلوئنسرها» يا افراد بانفوذ و تاثير گذار قرار مي گيرند.
✍️آن چه در فعالیت های شاخهای اینستاگرامی مشاهده میشود تا حدي ترکیب ارزشهاي خبري شگفتي و ندرت؛ و شهرت با یکدیگر است. شاخها از جملات عجیب و غریب استفاده میکنند که این باعث جلب توجه میشود. شهرت نیز وجوه مثبت و منفي دارد و موجب اقبال كاربران مي شود.
✍️پديده شاخهای اینستاگرامی پيوستاري است كه يك سر آن را افراد هنجارشکن و سر ديگر آن را كاربران دارای خلاقیت مانند سلبریتیها (هنرمندان، ورزشكاران و بازيگران و...) تشكيل مي دهد. در بين اين دو گروههاي ديگري مانند لاکچریها، کمدینها و ساير وجود دارند.
✍️روي اين پيوستار انواع فعاليت هاي «حاشیهسازي» مانند به کاربردن جملات رکیک و نا به هنجار، داشتن اسامی نابه هنجار؛ «مديريت بدن» مانند ژستهای نامتعارف، آرايش هاي عجيب؛ عكس هاي عجيب؛ خال كوبي هاي شگفت انگيز ، «مديريت لباس» مانند پوششهای نامتعارف، مد و فشنهای عجیب و غریب، «دوست یابی» و ورود به زندگی خصوصی افراد، جلوه هاي «سبک زندگی»، «فعاليت هاي خلاقانه»و «اطلاعرسانی» مشاهده مي شود.
✍️جلب توجه، تبلیغات و درآمدزایی از اهداف شاخ هاي اينستاگرامي و اين شبكه اجتماعي فضای مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهای مختلف است. در پاره اي از موارد حتي براي انتشار آگهی بازرگاني و تكرار آن تا 200 میلیون تومان نيز پرداخت شده است!
✍️ برخی از این شاخها موجهای زودگذری هستند، اما عده اي از آنها مي توانند در دراز مدت کاربران خود را نيز حفظ کنند. البته ناگفته نماند تعداد فالوئرهايي كه در پاره اي از حساب كاربري شاخ هاي اينستاگرامي دیده میشوند واقعی نیستند و از آنجا که خرید فالوئر به تعداد دلخواه مرسوم است، برخی از شاخها از اين روش جعلي استفاده میکنند.
مشروح گفت و گو در لينك زير 👇
http://www.isfahanziba.ir/node/109572
روزنامه ایران: خبرنگاران جنجالی صداو سیما
یکشنبه 18 خرداد 1399
✍ حجت اله عباسی
✍پديده مهاجرت خبرنگاران مجرب صداوسيما به غرب هر از چندي سكوت فضاي رسانه اي كشور را در هم مي شكند و پس از مدتی کوتاه مانند بسیاری از موضوعات دیگر به حاشیه رانده می شود.
✍در تازه ترين مورد، توئیت مرتضي غرقي خبرنگار ارشد صداوسيما و مجری برنامه"بدون مرز" شبکه دوم سیما در حساب کاربری توئیتر اصحاب رسانه ها را غافلگیر کرد؛ او نوشت: "دو خبرنگار ایرانی احمد صمدی و نیلوفر پورابراهیم را در تلویزیون ايران اینترنشنال دیدم. فلاح و دو خبرنگار قبلی صدا و سیما هم به لندن مهاجرت کردهاند، تاسف خوردم که چرا نیروهایی که از جیب ملت تربیت شدهاند اکنون در خدمت دشمنان ملت هستند، چرا؟"
✍ در حال حاضر بسیاری از خبرنگاران مجرب خارجی و داخلی صداوسیما پس از بازنشستگی به حال خود رها شده اند و حتی برای کسب تجربه به جلسات سازمانی دعوت نمي شوند.
✍ سازمان صداوسیما ورود بازنشستگان خود را با کارت شناسایی سازمانی به داخل محوطه جام جم ممنوع کرده است!
✍وقتی نیروهای سازمان های رسانه ای رقیب به میزان حداقل 20 برابر حقوق ماهانه به خبرنگاران می پردازند، چگونه باید آنان به وفاداری سازمانی رضایت دهند؟
✍ فرايند توليد دانش سازماني دارای يك چرخه مناسب براي اجتماعي کردن تجربیات است و شوربختانه چنين موضوعی در هرم مدیریتی سلسله مراتبی بسیار مرتفع و ساختار عريض و طويل رسانه ملي مشاهده نمی شود.
متن کامل یادداشت در لینک زیر 👇
http://www.irannewspaper.ir/newspaper/item/544869/
🔰گزارش صدا و سیما از نامه ۲۷۵ استاد دانشگاه به وزیر فاوا: جنگ فرکانسها با صداوسیما غیرعلمی است
۲۷۵ استاد دانشگاه در نامهای به وزیر ICT، جنگ #فرکانس ها با سازمان #صداوسیما را غیرعلمی و مشوق دشمنان ایران دانستند.
👈در این نامه با بیان اینکه مشکل ارائه خدمات در فضای مجازی و اینترنتی کشور به فرسودگی زیرساختها، عدم توسعه متوازن و جامع شبکه ملی اطلاعات و عناصر وابسته به آن بازگشت دارد، به عدم وجود زیرساخت FTTX و ارتباطات فیبرنوری تا مرحله کاربر اشاره شده است.
👈به اعتقاد نویسندگان این نامه، با توجه به اینکه سازمان صداوسیما بهعنوان تنها متولی پخش فراگیر صدا و تصویر چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی است، انتظار میرود برای پاسخگویی به انتظارات یاد شده و افزایش کیفیت تصاویر به ۴k، HD و ۸K، نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیتهای فرکانسی باند تلویزیونی باشد و بیم آن میرود که با از دست دادن بخشی از طیف فرکانسی در اختیار، با چالش جدیدی توسعه مواجه گردد.
اخبار مرتبط:
▪️۱۲۸ استاد دانشگاه خطاب به رئیس سازمان صداوسیما: زمینه استفاده ملی از فرکانس را فراهم کنید
▪️در پی انتشار مصاحبه معاون امور رادیوئی سازمان رگولاتوری؛ مدیرکل نظارت و طیف فرکانس سازمان صداوسیما: آمادهایم در محفلی تخصصی و بهدور از فضاسازیهای سیاسی مناظره کنیم
▪️مدیرعامل اسبق همراه اول: اپراتورها برای مقابله با کمبود فرکانس ناچار به RAN Sharing شدهاند
▪️وزیر فاوا: شبکه موبایل تهران به حداکثر ظرفیت اسمی خود رسیده است؛ حاضریم نصف درآمد واگذاری فرکانس را به صدا و سیما بدهیم
▪️وضعیت تخصیص طیف ۷۰۰ مگاهرتز در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و استراتژی 5G اعضا پیشگام آن
🔰اطلاعیه رایتل درخصوص خبر انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور
روابط عمومی شرکت رایتل در خصوص خبر منتشرشده مبنی برافشای اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور اطلاعیهای صادر و توضیحاتی ارائه کرد؛ در این اطلاعیه آمده است:
👈در تاریخ ۱۲ خردادماه سال جاری این اپراتور از طریق رسانهها در جریان ادعای فردی مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات پنج و نیم میلیون از مشترکین خود شد. فرد مذکور مدعی شد از رایتل خواستار ۵ بیت کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آن را در اختیار رایتل قرار دهد، و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا از طریق اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام کرده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویاً تکذیب میکند.
👈این اپراتور اعلام میدارد تاکنون هیچ مستندی بهجز ۹ رکورد منتشرشده مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور بهدست نیامده است که نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان میدهد ۶ رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و پیش از آن) و عملاً این مشترکین دیگر در شبکه رایتل فعال نیستند.
👈از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان میدهد اطلاعات موردبحث بسیار قدیمی است.
در بررسیهای صورت گرفته مشخص شده است احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکلهای آفتا و ماهر استفاده میکند و این پروتکلها در حال حاضر تشدید شده است.
👈حدس اصلی رایتل در خصوص نشر اطلاعات توسط منشأ انسانی است که در سال ۹۴ و پیش از آن رخداده است.
در این راستا از رسانهها درخواست داریم تا روشن شدن موضوع از هرگونه شایعه پراکنی خودداری کرده و اخبار را از طریق درگاههای رایتل پیگیری کنند.
👈با توجه به رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل بهمنظور رعایت حقوق مشترکین و اخلاقمداری اقدامات لازم قضایی جهت برخورد با عاملین این موضوع با جدیت دنبال میشود.
بهمنظور جبران خسارت آن دسته از مشترکین گرامی که احتمال میرود، اطلاعات آنان منتشر شود، تمهیداتی در نظر گرفته شدهاست که متعاقباً از طریق کانالهای رسمی اعلام میگردد. منبع
خبر مرتبط:
▪️افشای اطلاعات ۵.۵ میلیون مشترک رایتل تایید شد
◀️جغ جغه های عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای
🔰محمد مهدی فتوره چی؛ معاون پژوهشی انجمن سواد رسانه ای
صرف نظر از اینکه گوشی های هوشمندما بیش از ۷ تا ۴۰ برابر سنگ توالت منازل(نه سرویس های بهداشتی عمومی) آلوده تر است و بی تردید هیچ پدر و مادر متعهد و آگاهی مایل به در معرض خطر قرار دادن فرزندشان نیستند، با این حال اغلب در محافل و دورهمی های خانوادگی متاسفانه بسیار دیده می شود والدین ناآگاه و یا باری به هر جهت پرورش یافته ای که در پی بی قراری و گریه و زاری کودکانشان با در اختیار قرار دادن گوشی های آلوده و مملو از تصاویر و کلیپ های نامناسب و مخرب آنها را به آرامش و سکوت دردناک و خسارت آوری سوق می دهند و این در حالیست که در آموزه های سواد رسانه ای بسیار تاکید می شود که تا ۳ سالگی نباید کودکان را در معرض هیچ رسانه ای قرار داد تا بتوانند خودشان تدریجا با تعامل و تجربه، بعد شناختی شان را با پدر و مادر و اطرافیان تقویت کنند و حواس ۵گانه شان را در دنیای واقعی به آزمون و یا چالش بکشانند. اخیرا فایل صوتی مادر نگرانی را در پیج روانشناسی خبره شنیدم که مضطربانه از این کارشناس، چاره و نسخه ای طلب می کرد برای دختر معصوم و بی نوای ۸ ساله اش که در گوشی پدرش(که پزشکی آمریکایی است) در آمریکا در غفلت پدر چند کلیپ روابط جنسی را با دقت و تحیر به نظاره نشسته است! خطری که در کمین بسیاری از کودکان معصوم والدین بی تعهد و ... ما هم نشسته است. در چنین اوضاع و احوال تاسف بار و نگران کننده ای تنها توصیه این روانشناس، محبت بی دریغ به فرزند متحیر بود و مراجعه به روانشناس کودک! و با همه این توجهات پسینی مادر دلسوز ایرانی که باید در جامعه و فرهنگ آمریکایی دخترش را تربیت کند حتما دیدن صحنه های پورن و سکسی سیو شده در گوشی پدر بی مبالات با هر نسخه و آموزه متعالی روانشناختی هیچگاه از ذهن و خیال این کودک معصوم محو نخواهد شد! این تضاد در شیوه فرزند پروری بار دیگر بر اهمیت و درستی پارادایم دو تربیتی شدن کودکان در نتیجه دو سبک آموزشی و پرورشی و نیز ضرورت تحصیل مهارت های سواد رسانه ای در عصر اطلاعات و وفور گوشی های هوشمند مملو از اطلاعات مسموم کننده تاکید دارد.
🔻مجازات تهدید به انتشار اسکرین شات
همین که کسی شما را تهدید کرد به افشای اطلاعات خصوصی (مثل عکس/متن چت ها/صدای ضبط شده /فیلم ) حتی اگر هیچ وقت این کار را نکند ارتکاب جرم «تهدید» تلقی و میتوانید شکایت کنید ...
مجازات:
شلاق تا ۷۴ ضربه
حبس از ۲ ماه تا ۲سال
🔴 دونالد ترامپ فرمان اجرایی محدودیت رسانههای اجتماعی را امضا کرد
رییس جمهور آمریکا:
🔹 من برای محافظت از آزادی بیان مردم آمریکا دستورالعمل جدید درباره فعالیت رسانههای اجتماعی را امضا میکنم!
🔹 من علاوه بر دستورالعمل اجرایی رسانههای اجتماعی، قانون جدیدی صادر خواهم کرد
🔹 دستورالعمل اجرایی راه را برای پیگرد قانونی در رسانههای اجتماعی باز میکند
🔹صفحه خود در توییتر را نمیبندم(اسکای نیوز)
⭕️اینفلوئنسرهایی که از بازنده های شرط بندی هم کسب سود می کنند!
شرق در گزارشی از سایت های شرط بندی نوشت
🔹برای عضویت در سایت، کاربر باید تمامی اطلاعات و مشخصات کارت ملی و کارت حساب بانکی خود را در اختیار سایت قرار دهد و کارت بانکی حتما باید به نام خود کاربر باشد.
🔹سود کم برخی از این سایتهای شرطبندی این احتمال را تقویت کرده که این سایتها فقط پوشش کار اصلی افراد پشت سایت است و کار اصلی آنها پولشویی بهواسطه اطلاعات هویتی افراد است.
🔹اوایل که رفته بودم، دیدم متن مقرراتی که در سایت برای کاربران گذاشته بودند،اصلا واضح نیست. اصرار داشتند این قوانین نامفهوم و گنگ باقی بماند. اینطوری همیشه امکان هرگونه تفسیری از قانون سایت وجود داشت و مسئولیت اشتباه برعهده خود کاربر بود.
🔹بازار قماربازی مانند هر بازار دیگری یکسری دلال دارد؛ دلالهایی که اینفلوئنسر هستند، طرفدار و البته «حرفگوشکن» زیاد دارند یا اینکه مانند برخی اینستاگرامرها با تبلیغهایی فریبنده دل خیلیها را برای«آسان پولدار شویم» به دست ميآورند و وسوسه حداقل یک بار تجربهکردنش را به دل طرفداران مياندازند
🔸آنها اگر فقط مبلغ شرطبندی نباشند، ایجنت سایت شرطبندی هستند که تبلیغش را میکنند.«بیشترین سود برداشتی را مجموعهداران داشتند. آنها از باخت کسانی که به سایت میآورند، سود میکنند. ایجنتها كساني هستند که کاربران با کد آنها ثبتنام میکنند و درواقع دلال شرطبندی هستند. هرچقدر کاربر ببازد، سایت ۱۰ تا ۲۰ درصد باخت کاربر را به ایجنتی میدهد که آن کاربر را به سایت آورده
🔸سایت سوپربت را فرشاد لطفي یکی از قهرمانان بدنسازی بههمراه دنيا دلدار مدل ایرانی ساکن ترکیه میچرخانند. صاحب سایت بیت بت، رضا پرستش بدل مسی است، گروه شرطبندی بنفیت با چندین زیرمجموعه، هلدینگ مونتیگو (فرشید امیرشقاقی) خواننده رپ است. در میان این دسته از خوانندهها، سپهر خلسه، جیدال (علی غنینژاد اهری) و عرفان پایدار هم هستند که یا صاحب سایت شرطبندیاند یا مبلغ آن.
به این لیست میتوانید سایت حضرات با مدیریت پویان مختاری، اینستاگرمر معروف، سایت میلیون بت با تبلیغ صدف طاهریان، ساشا سبحانی و خیلی بچه معروفهای دیگر را هم اضافه کنید.
⭕️تفکر انتقادی
🔺عجب حکایتی است این فضای مجازی! کاربران شبانه روز بدون وقفه در معرض بمباران انبوه اطلاعات جعلی قرار دارند. اطلاعات غیر واقعی در مواقعی دستمایه تصمیمها و قضاوتها قرار میگیرد. ادراک، نگرش و رفتار کاربران و زندگی شهروندان را متأثر کرده و در مواقعی آثار زیانبار غیر قابل جبران بر جا میگذارد.
💢صواب آن است که در فضای دوم چیزی را گز نکرده پاره نکرد. نان کسی را بیجهت آجر نکرد و در مواقع ضروری آب را از سرچشمه بست. ورود به این فضا مستلزم آمادگیها و حضورهایی است که در غیاب آنها، مهمانان ناخواندهای پشت ماشین فکری هر یک از ما نشسته و در مسیر مورد نظر خود هدایت میکنند.
💢در بازار مکاره فضای دوم (فضای مجازی)، سطح مردم فریبی و دستکاری اطلاعات به مراتب گستردهتر و چالش برانگیزتر از فضای اول (فضای واقعی) است.
🔺فناوری اطلاعات سطح پیچیدگیهای اطلاعاتی را بسیار افزایش داده و در مواردی قدرت تمیز کاربران برای تشخیص صحت پیامها،کمکی نمیکند و فرد را تسلیم و قربانی پیامهای فیک میکند. تفکیک فراواقعیتها از واقعیتها چندان سهل نیست. هر روز خبرهایی از فضای دوم منتشر میشود که همگان انگشت حیرت را بر دندان میگیرند.
💢افرادی در دام کلاهبرداران اینترنتی اسیر شده و یک شبه زندگی را باختهاند. یکی در زمینه تجارت، یکی دیگر در زمینه دوستی، یکی اعتماد به اطلاعات جعلی، یکی افشای اطلاعات زندگی شخصی، فریب نیرنگهای افراد بینام و نشان را خورده و اسیر دامهای فریبنده آنان شدهاند.
🔺افرادی از همین طریق به صفوف تروریستها درآمده و موقعیتی بهتر از یک قاتل نصیب آنان نشده است. کاربرانی ارتباطات اجتماعی آنها با دوست، فامیل و دیگران دچار سوءتفاهم شده است. اخباری از این دست کم نیستند.
💢زیست در فضای دوم به مراتب پیچیدهتر از زندگی در فضای اول است. همان گونه که زندگی در فضای واقعی بدون کسب مهارتها و پرورش دائمی آنها ناشدنی است، در فضای مجازی کسب مهارتها ضروری است وگرنه چه بسا کاربران در تورهای زهرآگین شیادان و کلاهبرداران گیر افتند. یکی از مهارتهای بسیار مهم برای زیست آگاهانه در فضای دوم «تفکر انتقادی» است. در فضای دوم جنس کسب و کارها از نوع اطلاعات و دانش است و مهارت اصلی برای زندگی در این فضا «تفکر انتقادی» است.
💢کاربران باید تواناییهای فکری خود را افزایش دهند. با انواع نیرنگها و پیامهای فریبنده آشنا شوند تا از گزند آسیبها مصون بمانند. خود را بیجهت در معرض پیامهای آسیبزا قرار دادن و بدون دریافت هیچ گونه مابه ازا به خود و دیگران ضرر رساندن از عقلانیت و خرد ورزی به دور است. عقلانیت ایجاب میکند بدون تشخیص، تحلیل و ارزیابی اطلاعات متقاعد نشویم و با «خودتجهیزسازی، خودنظارتی، خودکنترلی و خودارزیابی» با اطلاعات فیک و آلوده مقابلهکنیم. شرط اساسی زیست در این فضا این است که قدرت تفکر و استدلال را بارور کنیم، بیجهت مهر تأیید بر اندیشههای دیگران نزنیم یا بیجهت به اندیشههای دیگران حمله نکنیم. ورود به حوزههای ناشناخته به ابزارهای مجهزتری نیاز دارد. کاربرانی که در این فضا زیست میکنند، باید خود را به مهارت تفکر انتقادی مجهز کنند. تا از این رهگذر از اطلاعات بیهوده و جعلی جلوگیری و به اطلاعات قابل اعتماد دست یابند.
🔺بدون داشتن تفکر انتقادی حرکت کردن در وادی پرسنگلاخی مانند فضای مجازی، مشکلات ریز و درشتی را در کمین کاربران قرار می دهد و چه بسا که زندگی آنها را دچار تنشهای ناخواسته کند. تفکر انتقادی، یعنی به حرکت درآوردن قدرت تفکر و بارور کردن اندیشه و به مثابه چراغی است که با تاباندن نور برتاریکخانهها از جانشین شدن ادعاها بر جای واقعیتها جلوگیریمیکند. تفکر انتقادی یعنی خوددروازهبانی اطلاعات و وارسی اجمالی ادعاها و اجازه ندادن به هر پیامی برای عبور از دروازههای اطلاعاتی است. تفکر انتقادی یعنی این که برای حفاظت از ارزشها، هنجارها و باورها، حریم حفاظتی ایجاد کرده و از فرو غلتیدن در دامهایی که توسط دیگران ساخته و پرداخته شده است، پرهیزکنیم. باید در انتخاب مراجع فکری و مجازی اطلاعات و به ویژه منابع اطلاعات دقت کرد. در اولین مواجه با مطالب دیگران اعمال سطحی از شک و تردید درباره پیامها و بدون سوگیری شخصی و تعصب فردی یا گروهی درباره موضوع فکر کردن ضروری است. پرسشگری لازمه کنشگری در فضای دوم است. به ویژه طرح سؤالهایی درباره چرایی و چگونگی پیامها، خبرها، رخدادها و هر گونه اطلاعات در این فضا ضروری است.
👤حجت الله مرادی
#سواد_رسانه_ای
▪️بیش از ۱۰۰ نفر از دستگیرشدگان و چندین نفر از کشتهشدگان آشوبهای آبان از اتباع کشورهای همسایه بودند.
بدترین وضعیت هم در میان تمام استانها مربوط به استان خوزستان میشد.
مدیران امنیتی بیبیسی این ظرفیتهای ایجاد ناامنی را کشف کردهاند و در حال تهیه مخلفات آش آشوب هستند
به همین دلیل است که تمام تمرکز خود را در روزهای گذشته بر روی ایجاد نفرت بین مردم ایران و افغانستان و حالا پراکندن نفرت در میان هموطنان عرب هستند.
💬 amirsalehi
▪️سه روز پیش #ایران_اینترنشال یک رپرتاژآگهی مبسوط تبلیغاتی برای صیهونیستهای ضدایرانی بخش فارسی تلویزیون اسرائیل رفته، سوال میکنید چرا در سالروز مصاحبه با تجزیهطلبان، خبر مخالف رو کار نکرده؟
جواب اینه که چون ماموریتشان این نیست، ماموریتی که عربستانسعودی بهشان داده این نیست
💬 فرشاد
#معرفی_کتاب
"کم عمق ها؛ اینترنت با مغز ما چه می کند؟"
🔴برشی از کتاب:
🎬 #مک_لوهان معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد.
برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد.
اما شاید عجیب باشد که بدانیم #فناوریِ_رسانه اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود.
🎧 #مک_لوهان فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد:
موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود.
زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند.
صفحات 19 و 20 کتاب
✅ اطلاعات بیشتر در لینک زیر:
http://www.andishkadeboshra.ir/1399/03/27/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d9%85%d8%a7-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d8%af/
#معرفی_کتاب
#کتاب_اینترنت_با_مغز_ما_چه_میکند؟
#نیکلاس_کار
#کتاب
رسانه ها چگونه شما را فریب می دهند؟
#تکنیک_های_عملیات_روانی
✅ دونکته ی رسانه ای در عکس بالا قابل مشاهده است:
1️⃣ هر رسانه ای می تواند عکس را آنگونه که دلش می خواهد برش بزند و مقصود خودش را برساند. عکس وسط عکس اصلی و عکس سمت راست یک سرباز دشمن در حال آب دادن به اسیر و عکس سمت چپی یک سرباز دشمن در حال اذیت اسیر جنگی.
2️⃣ این عکس در حال انتقال این پیام است که: فارغ از برداشت های افراطی و تفریطی، آمریکا در طول جنگ رفتاری انسان دوستانه با اسرا و به طریق اولی با غیرنظامیان داشته است.
⏪ به نکته اول، #مفهوم_ظاهری عکس گفته می شود
⏪ و به نکته دوم #مفهوم_نهفته اطلاق می شود.
شما در طول روز با دهها نوع از این برخوردهای رسانه ای مواجه می شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تفاوت گزارش بیبیسی از وضعیت کرونا در ایران و انگلیس
در ایران؛ بحران گرسنگی است و مردم در حال مردن هستند!
در انگلیس؛ مردم برای کادر درمان دست میزنند!
▪️میگویند مریم سما حرف دل مردم را میزند
حرف دل مردم امنیت است
حرف دل مردم کار است
حرف دل مردم کینه شما از ایران نیست بانو سما که با 544 رای و 700 رای تقلبی وارد مجلس شدی!
واکنش سما به انفجار دیروز کابل چه بود؟
کافیست به صفحه اش نگاه کنید
💬 نگار
▪️خانم "مریم سما" سوار بر موج بیبیسی فارسی دارد خودش را تبدیل به یک چهره خوشگل سیاسی افغانستانی میکند و حرفهای درشت درشت میزند. مسیری که در نهایت میشود: افغانستان مستعمره زیبا و صلحدوستی است.
انتهای پیشرفتش هم چندجایزه رنگی و شهرت است.
اما هیچ ویرانی آباد نمیشود.
💬 عطیه همتی