eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️والدینی که هنگام تماشای تلویزیون و استفاده از بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه فرزندشان، کمتر صحبت می‌کنند یا صحبت‌های جهت‌دار خاصی نمی‌کنند و به بیان دیگر وساطت فعال ندارند،از آنجا که الگوی تام کودک خود هستند، حتی با «حرف نزدن» می توانند پیام هایی را به کودک خود انتقال دهند که موجب شکل گیری ذهنیت خنثی یا حتی مثبت نسبت به پیام منفی یک برنامه شود!! 🔸مثلا وقتی کودک مدام در معرض فیلم‌ها یا پیام‌های رسانه‌ای خشونت‌آمیز است، درصورتی‌که والدین سکوت کنند و واکنشی نسبت به این پیام‌ها نشان ندهند و به عبارتی رفتارهای منفی را به عنوان رفتار غیرانسانی برای فرزندشان معنا نکنند، سکوت و بی‌توجهی‌شان به منزله تأیید آن پیام در ذهن کودک تلقی می‌شود. 📎به ما بپیوندید❤️ https://sapp.ir/resanetahavolat
شبکه های اجتماعی مالک تمامی مطالب، عکس، فیلم، نوشته و حتی مطالب خصوصی شما هستند! کاربر تولید کننده هر محتوایی است که آنرا در فضای مجازی تولید می کند. محتوای تولید شده در فضای مجازی به محض ارسال و یا به از مالکیت تولید کننده خارج می شود. درواقع کاربران مالک هیچیک از محتواهای تولیدی خودشان در این فضا نیستند. محتوای الکترونیک تا زمانی در مالکیت کاربر قرار دارد که به اشتراک گذاشته نشود وگرنه با اشتراک آن کاربر از خود می کند.
روانشناسی و سواد رسانه ای ادمین: Vavgh01@ https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
چهار اصل برای تولید یک پیام رسانه ای مرحله نهایی در سواد رسانه‌ای تولید پیام است. برای تولید یک پیام رسانه‌ای خوب باید قواعد و اصول آن را بشناسیم. در این زمینه قاعده‌ای وجود دارد که به قاعده 4S مشهور است: کوتاه بودن (Short):  یکی از اصولی که در پیام‌های رسانه‌ای به‌خصوص در رسانه‌های جدید باید به آن دقت کرد ایجاز است.  مخاطب حوصله کش آمدن مطالب را ندارد. البته باید به خاطر داشت که کوتاهی نسبی است و بسته به شرایط و موقعیت، متفاوت می‌شود. جذابیت (Sweet):  یک پیام رسانه‌ای برای اینکه بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند باید جذاب باشد.  هرقدر پیام برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد، بیش‌ازپیش به آن دقت می‌کند و به همین واسطه احتمال تأثیر پیام در مخاطب افزایش پیدا می‌کند. سادگی (Simple):  حواسمان باشد که یک پیام رسانه‌ای تنها زمانی می‌تواند تأثیر داشته باشد که مخاطب آن را درک کند.  درصورتی‌ که این فهم و درک شکل نگیرد، پیام رسانه‌ای در رسالت خود ناموفق بوده است و نمی‌توان آن را یک پیام خوب دانست. سرعت (Soon):  باید سریع به سراغ اصل مطلب رفت.  مقدمه نباید آن‌قدر طولانی باشد که از اصل مطلب غافل شد. باید به نیاز مخاطب توجه کرد و خود را جای او گذاشت.
هدایت شده از کانال خبرگزاری فارس
🚨 خبرگزاری فارس/ یک منبع موثق اعلام کرد بامداد امروز، فیچر وزیر جنگ وارد کنسولگری در شهر اوحاجی قطر شد و ضمن درخواست از تهران، اسناد محرمانه ای را در اختیار سفیر ایران قرار داد! 🔹اوحاجی که سال گذشته به این سمت منصوب شده بود در بازه سال های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۵ مسئولیت گروه‌های اطلاعات و عملیات کلیه‌ی نیروهای مسلح اسرائیل را بر عهده داشت و از این حیث می‌توان او را جعبه سیاه اسرائیل دانست که در جریان کلیه‌ی سیاست‌های نظامی راهبردی و عملیاتی آن‌ها بوده و این فاجعه‌ای اطلاعاتی برای اسرائیل خواهد بود! http://fna.ir/brgty79 @farsna 📍خب برای انتشار این خبر : ▫️آیا این خبر واقعا در خبرگزاری فارس منتشر شد؟ کانالی که خبر از اون ارسال شد فیک بوده! ▫️فیچر اولان اصلا کیه؟ اسرائیل اصلا وزیری به این نام نداره! ▫️شهر اوحاجی کجاست؟ قطر اصلا همچین شهری نداره! ▫️این پست کاملا ساختگی و پرورش یافته‌ی ذهن نگارنده متن بوده که جهت آموزش برخی نکات تدوین شده است 📍ای کاش با با پیام ها، قدری در انتشار و فوروارد کردن اخبار و پست ها در حساس باشیم و قبل از لایک یا فوروارد کردن هر پیام، قدری درباره اش فکر و تحقیق کنیم!! 🔹ما برده‌ی اصحاب رسانه‌ها نیستیم! کافیه فقط قدری عینک خوش‌بینی رو از چشمامون برداریم و منتقدانه با رسانه‌ها مواجه بشیم! 📲 @savaderasanei
۲۶۰۰ اکانت مربوط با را مسدود کرد 💢سی‌بی‌اس نیوز: شبکه اجتماعی توییتر نیز بعد از فیس‌بوک اعلام کرد، هزاران حساب کاربری که از طریق ایران، روسیه و ونزوئلا هدایت می‌شدند را مسدود کرده است. 🔸توییتر اعلام کرده، این اکانت‌ها را در مقابله با نشر اطلاعات نادرست به منظور تأثیر بر میان‌دوره‌ای آمریکا مسدود کرده است. 🔸در همین رابطه، ۴۱۸ اکانت نشأت‌گرفته از روسیه، ۷۶۴ اکانت با منشأء ونزوئلا و ۲۶۰۰ حساب کاربری هدایت‌شده از ایران مسدود شده‌اند. @aledavood
چگونه از انبوه پیام های رسانه ای فرار کنیم؟ بسیاری از ما به آسیب های رسانه های جمعی آگاهی داریم ولی چون وجوه مختلف زندگی ما به آنها وابسته شده است، نمی توانیم از آن استفاده نکنیم. رژیم رسانه ای می تواند ما را از گزند این آسیب ها محافظت کند. تابه‌حال از خود پرسیده اید چرا تهرانی ها با تحمل مشقت‌ و گرانی‌ها و تمام مشکلات، حاضر نیستند به شهرستان یا روستا مهاجرت کنند و در آنجا با آرامش و راحتی زندگی کنند؟ آیا تابه‌حال دقت کرده اید زمانی که برای تعطیلات به شهری کوچک سفر می کنید، پس از چند روز گشت‌وگذار، دلتان برای شهر خود تنگ‌شده و علی‌رغم اینکه تائید می کنید ساکنان شهرهای کوچک و روستاها زندگی سالم و بانشاطی دارند، اما در هر حالت شهر بزرگ و پر مشکل خود را بر روستای سالم و با نشاط ترجیح می دهید؟ این یکی از ویژگی های جالب و پارادوکسیکال دنیای مدرن است، اگر از انسان های ساکن متروپل ها و شهرهای بزرگ بپرسید که چگونه حاضرند شلوغی، ناامنی و زندگی در کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و مخوف را با همه مشکلات آن تحمل کنند ولی به‌قدر چند روز از آن فاصله نگیرند، در جوابِ شما احتمالاً پاسخ قانع‌کننده‌ای نخواهد داشت و سعی می کنند با عبارات احساسی و گزاره هایی غیرشفاف عقیده خود را توجیه کنند. این توجیهات به این دلیل است که احتمالا با مفهوم «فردگرایی» آشنایی چندانی ندارند. فردگرایی؛ اقتضاء جامعه مدرن است اقتضاء جامعه مدرن برای پیشرفت اقتصادی «فردگرایی» است و جمع یک جامعه را افراد جدا از هم می‌سازد، افرادی که به‌مثابه چرخ‌دنده‌های یک کارخانه هرکدام نقشی را برای حفظ و انسجام آن جامعه انجام می‌دهند، چرخ‌دنده‌هایی که در عصر جدیدِ چاپلین در کنار هم بودند، اما هیچ رابطه‌ای جز کار با یکدیگر نداشتد. شاید افتخار ساکنانِ شهرهای پرجمعیت این باشد که شهروندان در امور دیگری دخالت نمی کنند و همسایه به همسایه اش کار ندارد، یا بهتر است بگوییم، کسی به دیگری توجهی ندارد و همه سعی در بیرون کشیدن گلیم خود از آب را دارند. هرچه کشوری مدرن‌تر و پیشرفته‌تر باشد، احتمال اینکه در میان یکی از خیابان های آن از گرسنگی بمیرید و کسی در وضعیت شما «دخالت» نکند، بیشتر است. وسائل ارتباطات جمعی جایگزین ارتباطات فردی شده اند و این روزها، پیام ها به ما هجوم می آورند! اگر درگذشته حجم پیام محدود بود و انسان برای خواندن یک کتاب می‌توانست برنامه‌ریزی کند و پارچ کتاب را جرعه‌جرعه بنوشد، اما انسان مدرن با شیرهای همیشه باز پیام‌های جذاب و سرگرم‌کننده مواجه است که مدام در تکاپوست تا مشتی از هرکدام بنوشد و این نوشیدن پیام های رسانه ای تا زمانی ادامه پیدا می کند که نیمه‌های شب از نفس بیفتد و به خواب برود. به بیان محققان حجم پیامی که یک انسان قرن بیست و یکمی در بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز دریافت می‌کند، به‌اندازه حجم تمام اطلاعاتی است که یک انسان قرن هجدهمی در کل عمر خود دریافت کرده است. پس تکلیف ما در این شرایط چیست؟ باید گفت که انبوه پیام‌های رسانه‌ای و تأثیرات آن، نگرانی‌های فراوانی را در پی دارد؛ اما ازسویی دیگر به نظر نمی‌رسد از حجم پیام رسانه‌ها در طول شبانه‌روز کاسته شود؛ بلکه تنها راه چاره، اراده و انتخاب مخاطب در رژیم مصرف رسانه‌ای -اولین گام سواد رسانه‌ای- است که مدام خود را در معرض پیام‌های رسانه‌ای قرار نداده و تنها به هنگام رفع نیازی مشخص، از رسانه استفاده نماید. او می بایست ارتباطات بین فردی خود را افزایش داده و همچنین مدتی را به‌دور از هرگونه گیرنده‌ رسانه‌ای اعم از تلویزیون و موبایل و کامپیوتر و... به خلوت با خود و مسائل اساسی حیات بپردازد. اگرچه که در ابتدای کار همواره هراسِ از دست دادنِ اطلاعات در همان مدت محدود نیز وجود دارد، اما با تمرین انسان می‌تواند خلوت‌های پرثمری را برای خود رقم بزند.
هدایت شده از برنامه چوب خط
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویروس شایعه در نظام بانکی 💢 چه زمانی بانکها ورشکسته می شوند؟ #خط_خبری #چوب_خط 🆔 @choobkhattv 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
آیا کسی واقعا می تواند موقعیت مکانی ما را از روی گوشی ردیابی کند؟/ارگان های دولتی چگونه می توانند لوکیشن کاربران را ردیابی کنند؟/شرکت های تبلیغاتی چگونه می توانند لوکیشن شما را پیگیری کنند؟/افراد خانواده چگونه می توانند لوکیشن شما را پیگیری کنند؟ https://click.ir/1397/11/13/can-anyone-track-my-phones-precise-location/ @seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
اعتیاد ما به رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به بهای از دست رفتن اعتبار و هویت‌مان تمام شود https://www.zoomit.ir/2019/2/2/312209/why-googling-yourself-not-just-for-fun/ @seda24
هدایت شده از دیگر خبرهای فضای مجازی
فیلم Eighth Grade با تمرکز روی یک هفته حیاتی از زندگی دختربچه ای ۱۳ ساله، از وحشت های دوران بلوغ در عصر شبکه های اجتماعی شده است. شبکه های اجتماعی جزئی جداناشدنی از زندگی بیشتر انسان های عصرِ دیجیتال به خصوص نوجوان هاست پس راه حل نه درباره حذف کردن آن بلکه درباره فهمیدن و استفاده از آن برای تعاملات انسانی است. http://www.salamatnews.com/news/264068