گزارشی از وضعیت اینترنت کشور/ بهترین کیفیت اینترنت از سوی کدام اپراتور ارائه میشود؟
🔸کیفیت اینترنت ایران که تا رسیدن به ایدهآل کمی فاصله دارد، با شاخصهای Jitter (مدت زمان ارسال بسته اطلاعاتی تا رسیدن به مقصد)، PLR (میانگین گم شدن بستهها در شبکه) و RTT (مدت زمان ارسال یک درخواست از مبدأ به مقصد و دریافت پاسخ آن) مورد سنجش قرار گرفته است.
🔸اینترنت همراه اول توانسته به ایدهآلترین عدد در شاخصهای Jitter و PLR دست یابد؛ به این معنا که «کمترین تأخیر را در بین اپراتورهای سیار» و همچنین «کمترین نرخ اتلاف بستههای اینترنت» را به نسبت شبکه ایرانسل و رایتل دارد.
🔸پایین بودن شاخص PLR یا همان نرخ میانگین گم شدن بستهها در شبکه، روی گیمرها تأثیر میگذارد.
🔸در حوزه نسل سوم ارتباطات یا به اختصار 3G «ایرانسل» توانسته نرخ بهتری را در RTT به دست آورد.
🔸در فناوری نسل چهارم یا به اختصار 4G، «همراه اول» توانسته به حد ایدهآل شاخص RTT دست یابد.
www.irna.ir/news/84102767
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سواد سیاسی ندارند
انتقاد تند مصطفی زمانی از سلبریتی ها؛ بازیگران سواد سیاسی ندارند؛ نباید رای خود را بر مردم تحمیل می کردند!اینکه با یک میلیون فالوور رای خود به فلانی را بر مردم تحمیل می کنید این خود استبداد است"
پاک نکردن سابقه جستجو از گوگل چه تبعاتی در پی دارد؟ کارشناسان امنیتی میگویند عدم حذف نتایج جستجو از گوگل موجب میشود که این شرکت اطلاعات خصوصی زیادی را از افراد جمعآوری کند که این امر میتواند به ضرر کاربران تمام شود و موجب به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی آنها شود.
خطرات عدم حذف اطلاعات شخصی از گوگل
بر اساس بررسیهای محققان امنیتی، گوگل با استفاده از سوابق جستجوی افراد و نیز اطلاعات مربوط به سایر خدمات گوگل که مورداستفاده افراد بوده تصویری کامل از سوابق استفاده هر فرد از پلتفرمهای گوگل به دست میآورد و از اطلاعات یادشده برای شناخت دقیق افراد و نیز اقداماتی مانند ارسال تبلیغات هدفمند برای آنها استفاده میکند.
بر همین اساس کارشناسان امنیتی به کاربران تمامی خدمات گوگل توصیه میکنند از نگهداری دادههای خصوصی خود بر روی سایتهای وابسته به گوگل خودداری کنند و تمامی این اطلاعات را بر اساس تنظیمات قابلدسترس در خود گوگل و سرویسهای وابسته به آن پاک کنند.
بر همین اساس ضروری است کاربران علاوه بر حذف دادههای خود از جستجوگر گوگل، این اطلاعات را تا حد امکان از جیمیل، خدمات نقشه گوگل، سرویس درایو و غیره نیز حذف کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چگونه دیساینفورمیشن را در شبکههای اجتماعی شناسایی کنیم
🔹در این ویدیو با چند ترفند برای بررسی و تشخیص دیساینفورمیشن و اخبار جعلی در شبکههای اجتماعی آشنا میشویم.
srehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیبیسی میگه سخنان ترامپ درباره تقلب در انتخابات بوی #فتنه میده! :)))
💬 Ali Sadrinia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بخش خبری دیبیسی فارسی🔻
🔰 ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲ نوامبر 2020 🔰
◽️ تحلیل جامعهشناختی دکتر الیاس احتشام از نحوه رفتار ایرانیها و آمریکاییها در انتخاباتهای حاشیهساز ۸۸ و ۲۰۲۰/ گفتگو با دکتر خردمند تحلیلگر مسائل عمومی از بوستون
@Fars_Plus
⭕️تسلط فیسبوک بر رسانه ها
🔺وقتی مردم به فیس بوک به عنوان یک شرکت فکر می کنند، بیشتر آن را مترادف با فیس بوک و شبکه اجتماعی می دانند.
🔺همانطور که نمودار به خوبی نشان می دهد، Facebook Inc. بسیار بیشتر از این است. این شرکت با واتس اپ، اینستاگرام و البته همنامان فیس بوک و مسنجر صاحب چهار سرویس پیام رسانرسانه اجتماعی بزرگ در جهان است.
فیس بوک به تنهایی تقریباً 2.5 میلیارد نفر در ماه استفاده کننده دارد، در حالی که واتس اپ ماهانه 2 میلیارد کاربر دارد و مسنجر نیز از مرز ۱ میلیارد کاربر فراتر رفته است.
وجه اشتراک همه خدمات ذکر شده در نمودار فوق جذابیت بسیار زیاد آنها برای تبلیغ کنندگان است. همه آنها نه تنها از داشتن صدها میلیون کاربر به خود می بالند، بلکه توانایی هدف قرار دادن گروه های خاص بر اساس لایک، دوست نداشتن و رفتار گذشته را دارند.
به همین دلیل تبلیغات در شبکه های اجتماعی طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. بر اساس چشم انداز بازار دیجیتال استاتیستا، انتظار می رود درآمد تبلیغات جهانی رسانه های اجتماعی در سال 2020 از 98 میلیارد دلار بگذرد.
#رسانه_شناسی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arama
⭕️اینستاگرام در تسخیر تینیجر یا نوجوانها!
🔺نگاهی اجمالی به آمار فعالیت سنین مختلف در اینستاگرام، به خوبی ضرورت ارتقا سواد رسانهای در نوجوانان را ثابت میکند.
💢نسلی که بخش زیادی از عمر خود را در فضای مجازی میگذراند ولی همچنان آموزشهای متناسب با آن سهم اندکی در سبد آموزشی مدارس و خانوادهها دارد!
#رسانه_شناسی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اعتراف شبکه منوتو به نقض آزادی بیان و سانسور در فضای مجازی پیرامون انتشار اطلاعات در خصوص نامزدهای انتخاباتی آمریکا
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️فـومـو؛ طاعون مدرن
🔻به دنیای «ترس از دست دادن» یا «فومو» خوش آمدید. آخرین اختلال فرهنگیای که بیسروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل میبرد. فومو، زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیجتر، مهمتر و جالبتر گفته میشود که در جایی دیگر در جریان است.
🔻نگرانی برای ازدستدادن خبرها در روزگار شبکههای اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: فومو یا «ترس ازدستدادن».
🔻همه میدانیم اسباب پریشانخاطری است اگر دیگران در حال لذتبردن از تجربهای ارزشمندتر باشند و ما جزئی از آن نباشیم. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، از این طاعون مدرن رنج میبرند.
#سواد_رسانه_ای
#رژیم_مصرف_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️از توهین فرانسه به پیامبر ناراحتید جمع کنید برید!؛
💢کارشناس ایران اینترنشنال : توهین به مقدسات مسلمانان حق فرانسوی ها است هرکی دوست نداره جمع کنه بره بر
#آزادی_بیان
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#توییت_آرما
Most people are not looking for unaffected facts and they are paired with any twist by news sources that are easily broadcast.
The Wall Street Journal May 7, 2007
World people; Know the Prophet of Islam independently of biased media
بیشتر مردم بدنبال واقعیت های بی پیرایه نیستند و با هر پیچشی از سوی منبع های خبری که راحتی پخش می شود همسور می شوند
وال استریت ژورنال ۷مه۲۰۰۷
مردم جهان؛ پیامبر اسلام را مستقل از رسانه های مغرض بشناسید
#ProphetMuhammad
لینک توییت
https://twitter.com/media_arma/status/1323307661518057472?s=20
⭕️ هشتگ گروگانگیران معیشت؛ از دوقطبی سازی تا مذاکره!
🔺«دستور ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم از گمرک و پایین آمدن قیمت دلار با اعلام پیروزی بایدن نشان می دهد این مدت بالا نگه داشتن قیمتها کار خود آقایان بوده است. البته اگر ترامپ رای می آورد روند قبلی را برای اجبار نظام به حتی مذاکره با ترامپ ادامه می دادند.»
💢توئیت فوق، اولین توئیتی بود که با هشتگ گروگانگیران معیشت بعد از پیروزی رقیب ترامپ در انتخابات با ۳۶۶۱ لایک و ۱۴۰۳ ریتوئیت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
📊 این هشتگ که با ۲۳۰۹ پست در ساعت از سوی کاربران توییتر مورد توجه قرار گرفته است، حاکی از آن است که مخاطبان بر این باورند عدهای برای تهدید معیشت مردم برای نیل به اهداف آتی خود که از مذاکره تا انتخابات ۱۴۰۰ را شامل میشود، از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند حتی اگر مردم تحت فشارهای بیامان اقتصادی قرار گیرند. دوگانه بایدن-ترامپ و پیوند زدن معیشت و آینده کشور به نتیجه یک انتخابات و در عین حال بردن توجهها از روی ضعف عملکردهای داخلی به سمت تحریم و بزرگنمایی بیش از حد آن و ... از جمله موضوعات دیگر این موج است.
📊براساس رصد دیتاک ۸ هزار کاربر این موج را که از ۱۸ آبان ماه آغاز شده با ۵۵.۴ هزار توییت، ۵۱.۱ هزار ریتوییت و ۱۲۲ هزار لایک همراهی کردهاند؛ توئیتهایی که اغلب فشار بر روی معیشت مردم برای پیگیری اهداف سیاسی را غیرقابل بخشش دانستهاند.
🔺دو هشتگ گروگانگیران معیشت با ۱۷۳۲۵ بار استفاده و شریک بایدن رفیق قافله با ۸۱۷۷ بار استفاده پرتکرارترین هشتگهای موضوعی در این زمینه بودهاند. البته گروگانگیران_معیشت و علاج_درد_اینجاست نیز دو هشتگی هستند که کاربران برای اعتراض به بی تدبیری دولت در مدیریت اقتصاد و وابسته کردن آن به انتخابات آمریکا به کار بردهاند.
✅موضوع گروگانگیری معیشتی مردم که امروز به استراتژی سیاسی و اقتصادی برخی در کشور تبدیل و از بورس تا خودرو و اقلام مصرفی و ... دنبال میشود و همچنین توجه به این جمله مقام معظم رهبری که «گرانیهای اخیر هیچ ارتباطی به تحریم ندارد» یعنی مردم باید مراقب آدرسهای غلطی که در آینده به آنها داده میشود، باشند؛ آدرسهایی که بر روی شکستن کمر اقتصاد و فشار معیشتی بر آنها بنا شده و حالا میرود که در خدمت منافع بعدی جریانات خاص قرار گیرد. یادمان باشد #علاج_درد_اینجاست.
📚دیتاک
#رصدخانه_آرما
جنگروایت ها.mp3
50.37M
⭕️جنگ روایت ها چیست؟
⭕️ چگونه با این جنگ باید مقابله کرد؟
⭕️ نمونه های جنگ روایت ها در داخل کشور چیست؟
⭕️ برای مقابله با جنگ روایت ها باید نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کشور شهر به شهر و روستا به روستا راه بیفتد
⭕️بایدن و آغاز مجدد جنگ شناختی - اطلاعاتی ضد انقلاب اسلامی
✍سید علیرضا آل داود
🔶دموکرات ها همیشه برای استفاده از روش های نرم، پیچیده و اطلاعاتی بر ضد حریفشان معروف بوده اند.
🔶نمونه این فتنه های نرم استفاده هوشمندانه دموکرات ها از برخی فارسی زبانان مزدور در حوزه های نرم و اطلاعاتی امنیتی نظیر اعضای شبکه های امنیتی نایاک و پایا(تریتا پارسی، هومن مجد، سحر نوروز زاده، لیلی صرافان، جیسون رضائیان و...)، فتنه88 و... بوده است.
🔶نمونه دیگر سند دست های دراز مشت های باز بود که توسط نایاک پیشنهاد شد و متاسفانه اکثر بندهای آن در کشور توسط جریان نفوذ و تحریف اجرا شده است و بخشی از شرایط امروز کشور متاثر از اجرای این سند است.
🔺در چنین شرایطی و با روی کار آمدن بایدن جریان مومن انقلابی باید در مباحث بصیرت افزایی در حوزه های شناختی و نرم فعال شده و دستگاه های امنیتی بر روی عناصر نفوذی داخلی و خارجی با حساسیت بیشتری عمل کنند.
⭕️همچنین با توجه به تبحر جریان دموکرات بر روی انقلاب های رنگی و ایجاد فتنه با بستر فضای مجازی هرچه سریعتر باید تکلیف موضوعات مرتبط با حکمرانی سایبری-رسانه ای انقلاب اسلامی روشن شود.
⭕️قطعا جنگ با دشمن نقابدار که پنجه چدنی اش را در زیر دستکش مخملی پنهان کرده سخت تر از دشمن عیان خواهد بود.
💥 فیلم ضبط شده جلسه دوم کنفرانس برخط
«مولفه های ادراکی-شناختی در جنگ های هیبریدی فضای مجازی»
- مورخ سه شنبه 13 آبان 99
👤 ارائه سید علیرضا آل داوود
(پژوهشگر و دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی کشور)
مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/V27Js
#جنگ_شناختی
#جنگ_هیبریدی
آنها همیشه شما را ردیابی میکنند / اگر روزی به شما بگوییم که همیشه در حال ردیابی هستید، حتما احساس میکنید که در چه دنیای ناامنی زندگی میکنید. مایکل کالیچی، یکی از بزرگترین هکرهای دنیا که امروزه به آموزش امنیت در فضای سایبر میپردازد، معتقد است که فضای اینترنت، چیزی جز ناامنی برای شما ندارد.
bookauthority در جدیدترین اخبار خود، خبر انتشار کتاب درباره امنیت سایبری با عنوان اصلی «Cyber Privacy» داده است. در این خبر آمده:
«در حال ردیابی هستید. گوگل، فیسبوک و آمازون؛ نیازی نیست که دولت فدرال این را به شما بگوید. آنها اطلاعات باورنکردنی در مورد رفتارهای آنلاین و واقعی شما را نگه میدارند. ما در دورهای از تجمع دادههای بیشماری که تاکنون وجود نداشتهاند، زندگی میکنیم. در واقع اختلافات میان حریم خصوصی افراد، آسایش شخصی، امنیت ملی و امنیت سایبری برای مذاکره هرگز چالشبرانگیزتر از امروز نبوده است. فناوری به سرعت در حال تکامل است، اما قوانین و سیاستها به آرامی تغییر میکنند.»
کتاب «امنیت سایبر»، نوشته آپریل فالکون دوز به شما میگوید که چه کسانی اطلاعات شما را میدانند و چرا شما باید از اطلاعات خود مراقبت کنید. «مهم نیست که در کجا زندگی میکنیم یا در چه گروههای جمعیتی قرار میگیریم، شخصی در حال جمعآوری اطلاعات ما است: برای نمایه کردن ما، هدف قرار دادن ما، ارزیابی ما. همچنین برای پیشبینی رفتار و تجزیه و تحلیل نگرشهای ما. حتی برای تأثیرگذاری در رأی ما.»
🔻خبر و این همه ضرر/معتاد اخبار نشوید
در این کتاب دلایل زیادی برای اینکه چرا نباید اخبار را دنبال کنیم؟ آورده شده که اشاره به همه آنها امکان پذیر نیست. به طور خلاصه باید به این نکات توجه داشت که اخبار در شکلهای مختلف چندان قصد آگاهسازی ندارند. متن کامل را در این لینک بخوانید:
http://yun.ir/u0bx14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با فرزندان ببینید: تصاویر در رسانه ها واقعی نیستند / چگونه سواد مواجهه با تصاویر را در کودکان و نوجوانان افزایش دهیم؟ برنامه "صواحی" سیمای مازندران
چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور میکنیم؟ تقریبا همه رسانهها تلاش دارند با ارائه اطلاعات کاملا نادرست یا اطلاعات درست، ولی دستکاری شده، ذهن مردم را به سوی موضوع موردنظر خود بکشانند. این اطلاعات نادرست با هدف فریب مردم و بیشتر در رسانههای فضای مجازی منتشر میشود تا عدهای به هدفهای سیاسی یا اقتصادی خود برسند.
باورهای نادرست بهویژه درباره موضوعهای کلیدی، آسیبهای فراوانی برای فرد و جامعه دارد. بررسی دلایل شکلگیری باورها اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر مردم یک جامعه نتوانند خبر واقعی را از خبر دروغ تشخیص دهند، جامعه به تدریج از عقلانیت دور میشود.
به همین منظور ابراهیم احدی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا در پژوهشی تاثیر آشنایی را در باور کردن خبرهای دروغ فضای مجازی بررسی کرد.
برای انجام این پژوهش، ۵۰ هزار پیامک به مشترکان همراه اول و ایرانسل ساکن شهر تهران فرستاده شد که در آن ضمن درج لینک پرسشنامه اینترنتی، از گیرندگان پیامک درخواست شده بود:
«با تکمیل این پرسشنامه که تنها بیست دقیقه وقت شما را میگیرد، ضمن کمک به پیشرفت روانشناسی، در قرعهکشی یک تبلت شرکت کنید».
دو هزار و ۲۶ نفر به این پرسشنامه پاسخ دادند که از این میان ۵۰۴ نفر سن زیر ۱۸ سال داشتند، ۵۷ نفر دستکم یکی از پرسشها را پاسخ ندادهبودند و ۱۰ نفر گزارش دادند که درستی پاسخها را از اینترنت بررسی کردند. به همین خاطر این ۵۷۱ نفر از روند پژوهش حذف شده و بنابراین هزار و ۴۵۵ نفر در پژوهش شرکت کردند.
در این پرسشنامه ۲۴ سرخط خبری دروغین مورد پرسش قرار گرفته بود. این خبرها با دستکاری در خبرهای منتشرشده در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ (بازه زمانی انجام مطالعه) انتخاب شده بودند.
از آنجا که مردم در فضای مجازی به طور معمول تنها سرخط خبرها را میخوانند، در این پژوهش نیز از سرخط خبرها استفاده شد. همچنین تنها خبرهای بد در پرسشنامه قرار گرفت؛ چرا که تجربه نشان میدهد که در کشور ما مردم بیشتر از خبرهای بد تاثیر میگیرند.
در این پژوهش سوالاتی در خصوص سن، جنسیت، تحصیلات و گرایش سیاسی شرکتکنندهها نیز پرسیده شد. همچنین از آنها پرسیده شد که آیا سرخطهای مطرحشده را با دیگران به اشتراک میگذارند یا خیر؟ این پژوهش در سه مرحله آشناسازی، ارزیابی و پیگیری (۱۰ روز بعد از ارزیابی) انجام شد و از شرکتکنندگان خواسته شد آشنا بودن و صحت هر خبر را نمرهگذاری کنند.
در نهایت از آنها پرسیده شد برای بررسی صحت اخبار از جستوجوی اینترنتی استفاده کردهاند یا خیر. همچنین به افراد گفته شده که همه خبرها دروغ بود و هدف این نظرسنجی پژوهش درباره زودباوری مردم است.
میانگین سن شرکتکنندگان در این مطالعه حدود ۲۷ سال بود و در بازه سنی ۱۸ تا ۳۹ سال قرار داشتند. ۶۳۱ نفر از آنها مرد بودند و بیشتر شرکتکنندگان تحصیلات کارشناسی داشتند. از بین این افراد ۲۹۱ نفر اصولگرا، ۷۲۲ نفر بیطرف و ۴۴۲ نفر اصلاحطلب بودند.
یافتههای این پژوهش نشان داد که تنها یکبار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث میشود که این خبرها در نظر افراد حقیقت (حقیقت خیالی) به نظر برسند و خبرهای آشناسازی شده، بیشتر از خبرهای تازه باور میشوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور میشوند.
پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری میگویند که انسانها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزارهها، به دنبال آسانترین راه هستند و چیزی را که راحت میفهمند، راحت باور میکنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آنها کمک میکند.
همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی میتواند راستپنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق میتوان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی میتوانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد.
در انجام این مطالعه محدودیتهایی نیز وجود داشت. یکی از محدودیتها این بود که تنها تاثیر متغیر آشنایی پیشین با خبر را مورد بررسی قرار داده بود. در حالی که متغیرهای دیگری مثل سواد رسانهای مخاطبان، شدت دروغ بودن خبر، موافق یا مخالف بودن با آن و گرایش سیاسی مخاطبان در باور کردن خبر تاثیر دارند.
نتایج این مطالعه به صورت مقاله علمی پژوهشی با عنوان «نقش اثر حقیقت خیالی در باورپذیری خبرهای دروغین فضای مجازی» در آخرین شماره (پاییز ۱۳۹۹) فصلنامه «مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران» دانشگاه تهران منتشر شده است.
خبری در شبکه های اجتماعی با موضوع قتل مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد در لندن منتشر شده است. این خبر جعلی حاصل دستکاری در یک فیلم بی بی سی است که روی آن یک زیرنویس اضافه شده.
🔸️این شایعه توسط مهاجرانی و همسرش در توییتر هم تکذیب شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید تشت رسوایی انگلیس به چه وضعی از بام افتاده که الهام علیاف به خبرنگار بیبیسی میگوید «شما حیثیت و جسم او [آسانژ] را به قتل رساندید و او را زندانی کردید. شما هیچ صلاحیت اخلاقیای برای صحبت کردن در مورد رسانههای آزاد ندارید.»
💬 سالار افشار
@Fars_Plus