فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانهای 9️⃣3️⃣1️⃣
🔆 ببینید بمباران تبلیغاتی رسانهها، چگونه شما را مجبور میکند حقیقت را منکر شوید و حتی به عقل خودتان شک کنید!
📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
▪️اوباما در کتاب خاطراتش می نویسد که در جنگ ایران و عراق،روسیه ایران را مجهز به انواع سلاحها از جمله سلاحهای شیمیایی کرد و کشورهای خلیج صدام را صرفا حمایت مالی کردند.
بله عزیزان،
صاحبان قدرت تاریخ را اینگونه تحریف می کنند و با رذالت تمام جای جلاد و شهید را عوض!
💬 Pareia Bakhshi
@Fars_Plus
📍عکسهای برهنه جعلی هزاران زن در اینترنت
🔹️ مراقب عکسهایی که از خود در شبکههای اجتماعی میگذارید، باشید.
🔹طبق یک گزارش، تصاویر برهنهٔ جعلی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ زن از تصاویر واقعی آنها در شبکههای اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
🔺به گزارش بی بی سی، با کمک هوش مصنوعی لباس زنان به صورت دیجیتالی از تصاویر زنان برداشته شده و این تصاویر در شبکهٔ پیامرسان تلگرام پخش شده است.
🔹کسانی که این برنامه را ارائه دادهاند میگویند این فقط "سرگرمی" بوده است!
🔹دیپفیک ترکیب تصاویر و فیلمهای واقعی موجود و منبع در کامپیوتر است که فرد یا افرادی را درحال انجام کاری در موقعیتی نشان میدهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است. یکی از کاربردهای آن ساختن فیلمهای پورن از افراد مشهور است.
🔹داشتن حساب کاربری در شبکههای اجتماعی با تصاویر شخصی کافی است تا فرد هدف این ماجرا قرار بگیرد
⭕️ربات تلگرام
این ربات مجهز به هوش مصنوعی در شبکهٔ پیامرسان تلگرام است. این ربات به صورت دیجیتالی تصاویر برهنه از زنان به صورت جعلی درست میکند.
🔺بین ژوئیهٔ ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، حدود ۱۰۴،۸۵۲ زن هدف چنین ویدئوٰهایی قرار گرفتهاند و تصاویر برهنهٔ آنها در شبکههای اجتماعی منتشر شده است.
mohammadghorbanpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥ببینید: گاف پشت صحنه مصی علینژاد در اینترنشنال!
🔸وقتی مصی علینژاد نمیتواند گافش را جمع کند و دست به گریه و اشک تمساح میزند!
#کشتار_سراسری_دست_تو_جیب_ها
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
dishplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥پاسخ جالب محمدصادق جوادیحصار فعال اصلاحطلب به کارشناسان برانداز شبکه منوتو
🔸درحالی که بیش از نیم قرن است که اسراییل بر اساس یک عقیده مذهبی یهودی و حمایت مذهبیون اوانجلیست آمریکا شکل گرفته و همچنان دلیل اصلی حمایت افرادی چون کوشنر داماد ترامپ و پمپئو وزیرخارجه آمریکا از این کشور غاصب میباشد، کارشناسان منوتو در تفسیری عجیب، اسلام را علت فساد و ظلم وعقبماندگی در ایران اعلام میکند تا باتوجه به مشکلات و مفاسدی که در ایران اتفاق میافتد، ریشه عقائد بیش از نود درصد ایرانیان را هدف قرار دهد.
این پارادوکس اما با پاسخ طعنهآمیز جوادیحصار همراه شد.
◀️نگاهی متفاوت به شبکههای ماهوارهای و اپوزیسیون!
dishplus
💢هوش دیجیتال و ۸ مهارتی که کودکان و نوجوانان باید بدانند
#هوش_دیجیتال مجموعهای از تواناییهای اجتماعی، روانی و تشخیصی است که افراد را قادر به رویارویی با چالشها و انطباق با نیازهای زندگی دیجیتال میسازد. این تواناییها به هشت حوزه بهم پیوسته و گسترده تقسیم میشود.
1️⃣ هویت دیجیتال (Digital identity) :
هویت در دنیای مجازی مفهومی متفاوت با دنیای حقیقی است. یک فرد میتواند یک یا چند شخصیت را به صورت ناشناخته (Unknown) در دنیای مجازی ایجاد کند و برای مدتی با آن ها فعالیت کند و یا بلا استفاده بگذارد و یا حتی آن را بعد از مدتی از بین ببرد بدون اینکه کسی از هویت اصلی آن فرد مطلع شود. این توانایی دربردارنده آگاهیهای لازم جهت مدیریت و آگاهی از حضور شخص در فضای مجازی و تأثیرات ناشی از آن در کوتاهمدت و درازمدت است.
2️⃣مصرف دیجیتال (Digital use) :
مصرف دیجیتال به مدت زمان استفاده از رسانه های دیجیتالی، سلامت و مشارکت در جامعه دیجیتالی تقسیمبندی میشود. مصرف دیجیتال توانایی استفاده از دستگاههای دیجیتالی و رسانهای، ازجمله کنترل استفاده از آنان بهمنظور دستیابی به یک تعادل مناسب مابین زندگی مجازی و حقیقی است.
3️⃣ ایمنی دیجیتال (Digital safety) :
در فضای مجازی همواره وضعیت های خطرآفرین بسیاری همچون آزار و اذیت های سایبری، دروغ و شایعات، افراط گرایی در زمینه های مختلف، محتوای غیراخلاقی، ترسناک، خشونتآمیز و … وجود دارد. ایمنی دیجیتال توانایی مدیریت وضعیت های مختلف مربوط به فضای مجازی و همچنین محتوای مشکلساز و درنهایت جلوگیری از وقوع آنان و محدود کردن این وقایع خطرات را شامل میشود.
4️⃣امنیت دیجیتال (Digital security) :
همواره یکی از مهمترین دغدغههای بشر امنیت بوده است. در دنیای دیجیتال این مفهوم از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. امنیت دیجیتال عبارت است از توانایی شناسایی تهدید و خطرهای فضای سایبری همچون هک شدن، کلاهبرداری، نرمافزار مخرب و… جهت استفاده از ابزارهای مناسب امنیتی حفظ دیتا. در این بخش محافظت از رمزهای عبور، امنیت اینترنت و امنیت موبایل و اطلاعات شخصی موجود در آنها مورد توجه قرار میگیرد.
5️⃣ هوش هیجانی دیجیتال (Digital emotional intelligence) :
توانایی ابراز همدلی و همدردی با ایجاد روابط مناسب با دیگر افراد در فضای مجازی، هوش هیجانی دیجیتال می نامند. آگاهی اجتماعی و عاطفی، آگاهی از مقررات و هم دلی در این بخش قرار میگیرند.
6️⃣ ارتباطات دیجیتال (Digital communication) :
مهارتهای ارتباطی میان موجودات به خصوص میان انسان ها در همه جای دنیا اعم از مجازی و حقیقی، بسیار حائز اهمیت است. ارتباط دیجیتال به معنای توانایی برقراری ارتباط، همکاری و همدلی با دیگران در جهت استفاده از فناوریهای دیجیتال و رسانهای است.
7️⃣ سواد دیجیتال (Digital literacy) :
مهارت در تفکر منطقی، توانایی دریافتن اطلاعات مناسب، تجزیه و تحلیل، ارزشیابی، بهکارگیری مهارت تفکر نقادانه، اشتراکگذاری، جستجو و ایجاد محتوا. ضعف در تفکر نقادانه میتواند باعث شود که شما سریعتر، در دام اطلاعات نامناسب و گمراهکننده گرفتار شوید این موضوع باعث می شود تحلیلها و درک شما از محیط اطراف، تضعیف شود.
8️⃣ حقوق دیجیتال (Digital rights) :
مفاهیمی مانند حریم خصوصی، مالکیت معنوی، حق کپی رایت و آزادی بیان در دنیای دیجیتالی از اهمیت به سزایی برخوردار است که از حقوق کاربران دنیای دیجیتال محسوب میشود. حقوق دیجیتال به معنای درک این مفاهیم و احترام به حقوق فردی و قانونی کاربران دنیای دیجیتال است.
srehooshmandi
⭕️دستکاری در افکار عمومی – منابع خبری
💢منابع خبری در فرایند خبرنگاری، بیشترین دستکاری را در افکار عمومی انجام می دهند. داده های جمع آوری شده توسط خبرنگاران از منابع خبری دریافت می شوند و الزاما نسبت مناسبی با جوانب واقعیات و رخدادها ندارند.
💢منابع خبری خاستگاه خبر هستند و به مجموعه ای از افراد، گروهها، نهادها و سازمان ها اطلاق می شوند. این منابع طیف گسترده ای از سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در سطح بین المللی و ملی، رسانه ها، احزاب و گروهها، مراکز آموزشی و افکار عمومی را در بر می گیرد.
💢منابع خبری هر یک تشکیلات درون سازمانی با سلسله مراتب تصمیم گیری خاص خود را دارند. تصمیم گیرندگان با دروازه بانی بر اساس منافع سازمانی، جریان اطلاعات را کنترل و اطلاعات دست چین شده را بخورد افکار عمومی می دهند. اطلاعاتی که از طریق منابع خبری در اختیار رسانه ها قرار می گیرد از کانال های متعدد درون سازمانی عبور می کند و در هر مرحله به شدت پالایش می شود و برونداد آن اغلب جنبه تبلیغاتی دارد.
💢مرحله دروازه بانی برون رسانه ای شدیدترین شیوه دروازه بانی و کنترل جریان اطلاعات و دستکاری در افکار عمومی است و مجال جاری شدن اطلاعات واقعی رویدادها را از مبدا به سوی رسانه ها نمی دهد. از این رو بر اساس چنین اطلاعاتی نمی توان به جوانب وقایع و شناخت محیط بدرستی پی برد.
💢در مرحله دروازه بانی برون رسانه ای، منابع خبری با فیلتر کردن اطلاعات و ایجاد محدودیت برای گروههای خبری و خبرنگاران، به بخش هایی از واقعیت ها اجازه دسترسی و طرح شدن در افکار عمومی را نمی دهند.
💢شیوه دروازه بانی در هر کشور ارتباط مستقیم با وضعیت نظام سیاسی و به میزان عیار آزادی بیان و آزادی رسانه ها در آن کشور بستگی دارد. هر چقدر آزادی های سیاسی و اجتماعی بیشتر باشد اطلاعات به نحو بارزتری اجازه عبور می یابد.
💢هر چقدر پشتوانه مردمی نظام سیاسی گسترده و فراگیر باشد، آزادی های سیاسی و اجتماعی به شکل بارزتری در آن جامعه وجود دارد و برعکس. در نظام های بسته سیاسی حاکمان مردم را قابل اعتماد نمی دانند و معمولا اطلاعات را لاپوشانی کرده و پنهان کاری می کنند.
💢در رویدادهای بزرگ سیاسی و اجتماعی، از قبیل انتخابات ها و بحران های اجتماعی، به سهولت نمی توان بااطلاعاتی که منابع خبری برون رسانه ای منتشر می کنند به جوانب وقایع پی برد. منابع خبری تلاش می کنند وقت خبرنگاران را با اطلاعات سرگرم کننده و دریافت اطلاعات هدایت شده پر کنند.
💢اطلاعاتی که بیش از آنکه برای شهروندان نفعی در بر داشته باشد، برای آنها جنبه تبلیغاتی و منافع سرشار در بر دارد. اطلاعاتی که اگر چه مانند چاه حاج میرزا آقاسی برای شهروندان آب ندارد ولی برای آنان حتما نان در بر دارد
👤حجت اله عباسی
#سواد_رسانه_ای
#رسانه_شناسی
💯 علاقه هايي كه واقعي نيستند
🔶 ابراز علاقههایی که نباید جدی بگیرید
♦ ابراز علاقه در فضایمجازی
ممکن است افراد زیادی در فضای مجازی، سر صحبت را با شما باز و کمکم به شما ابراز علاقه کنند. ممکن است از جانب این افراد مدام تحسین دریافت کنید و حتی جملاتی مانند «تو از همه آدمهای اطرافم فهمیدهتری» یا «تا حالا هیچ فردی به اندازه تو برایم جذاب نبوده» و ... را بشنوید! حقیقت این است که تجربه نشان داده ابراز علاقههای این چنینی از جانب کسانی که تا به حال شما را از نزدیک ندیدهاند، معمولا سطحی و غیرجدی هستند و شما برای طرف مقابل، بیشتر حکم «سرگرمی» را دارید. جدا از این که فضایمجازی بستر بسیار مناسبی برای انواع سوء استفادهها و فریبکاریهاست و در این بستر پرخطر، افراد ساده و زودباور بهترین طعمه هستند!
♦ به شرط خواستگاری نکردن
ابراز علاقه از جانب کسی که حاضر نیست برای خواستگاری اقدام کند، از آن دسته ابراز علاقههایی است که نباید جدی گرفت. ممکن است مدتها از جانب فرد خاصی پیامهای عاشقانه یا انواع ابراز علاقه را دریافت کنید، اما متوجه شوید که این شخص هرگز حاضر نیست برای خواستگاری یا رسمیت بخشیدن به رابطه پا پیش بگذارد. این شیوه رفتاری معمولا به این معناست که فرد مد نظر شما را برای «یک عمر زندگی» انتخاب نکرده و حاضر نیست زیر بار مسئولیت تأهل و ازدواج برود. او به احتمال زیاد شما را برای مدت محدودی و فقط برای برآورده کردن نیازهای خود انتخاب کرده است، در نتیجه سرمایه گذاری روانی در چنین رابطهای معمولا به ضرر شماست، چون دیر یا زود این رابطه تمام خواهد شد و شما احساس خواهید کرد عمر و عواطف شما در این رابطه به هدر رفته است که درست است.
♦ از طرف کسی که هیچ شناختی از شما ندارد
وقتی از جانب فردی دیگر، یک ابراز علاقه نامعقول و افراطی دریافت میکنید، در حالی که میدانید او هنوز هیچ شناختی از شما پیدا نکرده است، باید به این ابراز علاقه شک کنید. چنین افرادی ممکن است وابستگی زیادی به شما نشان دهند، شما را افرادی بیهمتا، استثنایی و فوقالعاده توصیف کنند، هدیههای آن چنانی برای شما بخرند و در ظاهر واقعا هم شما را دوست داشته باشند، اما به احتمال زیاد از یک اختلال شخصیتی عمیق مانند اختلال شخصیت مرزی یا اختلال شخصیت وابسته رنج میبرند و ارتباط بلند مدت با فردی که به این اختلال شخصیت مبتلاست، از سختترین کارهای ممکن در این دنیاست! پس لازم است از وارد شدن به روابطی که عقلانیت، منطق و تفاهم در آنها نمود چندانی ندارند، اجتناب کنید....👇👇👇
https://www.migna.ir/news/51613/preview/
🔸 پیام و مخاطبان از نگاه مکلوهان
مارﺷﺎل_ﻣﻚﻟﻮﻫﺎن ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ #رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﺎ دادهﻫﺎ ﺑـﻪ ﻣﺎﺳﺎژ #ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن میﭘﺮدازﻧﺪ و ﭘﻴﺎمﻫﺎي رﺳﺎﻧﻪای بیآﻧﻜﻪ آﺳﺘﺎنه حسی #ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را ﺗﺤﺮﻳـﻚ ﻛﻨﻨﺪ، وارد ذﻫﻦ آنﻫﺎ میﺷﻮﻧﺪ. ﻣـﻚﻟﻮﻫﺎن اﻳﻦ روﻧﺪ را ﺑﻪﮔﻮﻧﻪای ﺻﺮﻳﺢﺗﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎن میﻛﻨﺪ: ﭘﻴﺎمﻫﺎی #رﺳﺎﻧﻪﻫﺎ، ﺷﺒﻴﻪ ﮔﻮﺷﺖ آﺑﺪاری اﺳﺖ ﻛﻪ دزدﻫﺎ ﺑﺮاي ﭘﺮتﻛﺮدن ﺣﻮاس ﺳﮓﻫﺎی ﻧﮕﻬﺒﺎن ﺑﻪ ﻛﺎر میﮔﻴﺮﻧﺪ.
مکلوهان ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن را اﻣﺘﺪاد #ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی_#ارﺗﺒﺎطی و حتی ﻋﻨﺎﺻﺮی در درون ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی ﺗﻮﺻﻴﻒ میﻛﻨﺪ.
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گشت و گذار مجازی در جنگل
🔹میخواهید در جنگل ویسکانسین قدم بزنید و اطلاعاتی در مورد گونههای گیاهی بگیرید و ببینید در ۳۰ سال آینده جنگل چه شکلی میشود؟ در گشت و گذاری مجازی با ما همراه شوید.
واقعیت مجازی یا همان «VR» عبارت است از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین #فضای_واقعی و #فضای_مجازی. سال هاست که محققان به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند.
💥با فناوری واقعیت مجازی میتوان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند. واقعیت مجازی که از آن به عنوان #محیط_چند_رسانه_ای هم یاد میشود، یک محیط شبیهسازی کامپیوتری است که میتواند حضور فیزیکی را در یک محل و در یک دنیای واقعی یا یک دنیای مجازی شبیهسازی کند.
#واقعیت_مجازی آینده دنیا را زیر و رو خواهد کرد.
💠چطور شبکههای اجتماعی به جنگافزار تبدیل شدند؟
✅نگارندگان کتاب «جنگِ لایک» ادعا میکنند که اکنون شبکههای اجتماعی محلی برای کشمکش جهانی اطلاعات است که میلیونها انسان از دهها کشور دنیا بر روی پلتفرمهای گوناگون برپا میکنند.
شبکههای اجتماعی روش فکری ما، نحوه کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطرافمان را تغییر میدهند و چیزی بهنام «میدان نبردِ» جهانی ایجاد کردهاند که در آن ستارههای پاپ مانند تیلور سوئیفت و گروههای تروریستی مثل داعش برای مبارزۀ آنلاین بر سر جلب توجه ما از تاکتیکهای یکسانی استفاده میکنند.
asrehooshmandi