💠کنترل شناختی
🔸اگر هنگام کار و مطالعه، گوشی همراه خود را کنار خود دارید و مرتب پیام های دریافتی از طریق پیامک و رسانه های اجتماعی مختلف را چک می کنید بدانید بهترین شرایط برای یادگیری تمرکز بر تنها انجام یک فعالیت و نادیده گرفتن عوامل دیگر است.
🔹 تنها در صورتی می توانیم با ظرفیت کامل یاد بگیریم و یا کاری را انجام دهیم که بتوانیم از نظر شناختی خود را کنترل کنیم و ذهن خود را محل انباشت اطلاعات غیر ضروری نکنیم تا بتوانیم هوش، توجه، و انطباق پذیری خود را با عوامل محیطی افزایش دهیم. مدیریت و اعمال کنترل بر کارکردهای شناختی می تواند باعث پردازش بهتر اطلاعات در مدارهای نورونی هیپوکامپ شود.
🔸با تمرین کنترل پردازش های شناختی مغز می توانیم راحت تر محرک های مختلف را مدیریت کرده و محرک های مزاحم را نادیده بگیریم. یکی از روش ها، اختصاص حداکثر ظرفیت شناختی خود به انجام فعالیتی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و توجه خود به سایر عوامل از جمله رسانه های اجتماعی را به پایین ترین سطح ممکن برسانیم و حتی الامکان گوشی را برای مدت زمان محدود انجام یک فعالیت دور از دسترس خود قرار دهیم.
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
💠https://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
18.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✉️ لایههای مختلف یک پیام چیست؟
💠 فرامتن چیست؟!
💠 چرا و چگونه پیامهای رسانهای را باور میکنیم؟!
🎙 سید علیرضا آلداود
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
💠 مدرس سواد و تربیت رسانهای شوید 📱
💠https://eitaa.com/joinchat/225181696C454655872b
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گول زدن مغز با یک ترفند ساده!
🔹مغز انسان از ۸۶ میلیارد سلول عصبی تشکیل شده ولی همینطور که دیدین با یک روش ساده به راحتی میشه مغز رو گول زد
❌دوستی می گفت همانطور که آنها هشتگ مهسا امینی را ترند کردند ما هم برویم هشتگ ضد آنرا ترند کنیم❗️
گفتم اولا ساده انگاری است توئیتر به شما در وسط جنگ ترکیبی اش ضد ایران مجال استفاده از زمینش را به نفع شما بدهد.
ثانیا ترند هم شود در فیلترینگ حبابی قرار میدهد یعنی خودتان می بینید ترند را اما اثری بر روی مخاطب خاکستری و بین المللی ندارد.
ثالثا تا ترند پیوست شناختی و رسانه ای نداشته باشد و تبیین نشود ارزشی زیادی نخواهد داشت.
در آخر گفتم اثرات شناختی ترندهای قبلی را قبل، حین و بعد از جنگ ترکیبی اخیر نشان دهید.
اجازه ندهیم با اختلال محاسباتی برای مسئولان کشور جنگ افزارهای شناختی-سایبری دشمن به کشور برگردند.
این #جهاد_تبیین در برابر نفوذ از نان شب برای متخصصان حوزه سایبر و رسانه واجب تر است.
نگاه شهدا به جهاد ماست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دلیل اصرار رهبر انقلاب برای عدم استفاده از عبارت «خاورمیانه» با اشاره به حکایت خر ملا نصرالدین
@BisimchiMedia
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جذب جاسوس در فضای مجازی و حتی وسط بازیهای آنلاین
🔹 شیوهای کمهزینه برای سازمان جاسوسیِ موساد که در اغتشاشات اخیر هزینه گزافی روی دست فریبخوردگان گذاشت.
این کاری صدف بیوتی داره میکنه نقض صریح قوانین اینستاگرام و قوانین خود آمریکاست ولی چون جنگ رسانه علیه ایران است نه اینستاگرام به صفحه اش کاری داره نه دولت آمریکا کاری باهاش داره
در حالت عادی اگر اینستاگرام در بقیه کشورها کوچک ترین تخلفی داشته باشه توسط دولت ها چند میلیون دلار جریمه میشه ولی برای جنگ هیبریدی در ایران نه تنها جریمه نمیشه بلکه تشویق هم میشه!
BisimchiMedia
📝تصرف زمین در جنگ شناختی چگونه است؟
🔸در جنگ شناختی تصرف زمین به معنی جنگ سخت وجود ندارد. ولی عرصه کارزار در این جنگ تفکر مردم است.
🔸در نبرد شناختی جبهه ای موفق است که اذهان بیشتری را تصرف کند. باور پذیر بودن یکی از مهم موافه های مهم این کارزار است. به عنوان مثال در قبل از دوران انقلاب اسلامی ایران اگر ناوگان نیروی دریایی آمریکا به قصد حمله، به سمت کشوری حرکت می کرد. آن کشور قبل از رسیدن ناوگان آمریکا دچار فروپاشی می شد. ولی امروز آمریکایی ها در کشورمان این باورپذیری را از دست داده اند. با حرکت ناوگان آمریکا همچنان زندگی عادی مردم جاری است. این موضوع یکی از جنبه های شکست در باورپذیری برای آمریکا و موفقیت برای ایران است. پس اگر در جنگ شناختی باورهای عموم مردم تصور نشود پس زمین ها تصرف نخواهد شد.
media_arma
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 خطای شناختی و سوگیری رفتاری را در یک آزمایش جالب درک کنید
🔸ببینید فقط با استفاده از چند نفر میتوان افراد را دچار خطای محاسباتی کرد، تکنیکی که خیلی از مواقع برای تحریک افراد خاص جامعه مخصوصا سلبریتیها استفاده میکنند.
#سواد_رسانه_ای
media_arma
🔻 آبروریزی بینالمللی
🔸در هفت مهر در #برنامه_جریان شبکه یک گفتم، آبان ماه در یک رسانه مطرح آمریکایی پروندهای ویژه درباره فیلمنامهدزدیهای #اصغر_فرهادی منتشر خواهد شد؛
مجله نیویورکر دیروز منتشر شد!
در نشانی زیر نیویورکر به نکاتم ارجاع داده.
فرهادی، حالا سارقی بین المللی است.
✍️ احسان رستگار
#توییت_گشت
media_arma