eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
195 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
دو موضع از وزیر کشور آلمان! 🔻در یکی میگه اگه تو آلمان شورش کنند و خیابونها را ببندند پلیس از حمایت من برای سرکوب برخورداره 🔻 اما در بعدی میگه شورش در ایران و بستن خیابانها مورد حمایت ماست! اگر خوب است چرا در کشور خودت نه ؟؟ آیا همچنان متوجه نشدین که به دنبال سوریه کردن ایران هستند ؟؟؟ timoora
دو دروغ براندازها که بر ملا شد ۱.گفتن #نسرین_قادری با ضربات باتوم کشته شده! اینم تو دهنی پدرش به کاسبای خون ۲.میگفتن پلیس پدر علم ژنتیک ایران بازداشت کرده که حالا پلیس ربایندگان ایشون رو گرفته BisimchiMedia
آزادی بیان در غرب هر کس مشتاق است بداند غرب چگونه با مواجه می شود، مستندهای و ؟ را ببیند. ملاحظه و تامّل در سرگذشت منتقدان ، ، ، ، و ، تنها گوشه ای از حساسیت های غرب را برملا می سازد. این موارد، می توانند برخی از محورهای رویکرد تهاجمی به غرب باشند.
بخاطر چی میگم نباید خودمون تیم ملی رو بزنیم و بهش حمله کنیم. بخاطر اینه. ایران قهرمان شده، پیج‌های ضد انقلاب دارن توئیت های دیروز انقلابیون که نقد کرده بودن سرود نخوندن تیم‌‌ملی رو. نقد بکنید مشکلی نیست، چرا انقدر شدید؟ hosein_darabi
توئیتر با انتشار آپدیت جدید رسماً پولی شد‌ رویترز: 🔹شب گذشته آپدیت یا به‌روزرسانی جدید توئیتر در اپ‌استور قرار گرفت و کاربرانی که می‌خواهند در کنار نام خود تیک آبی داشته باشند باید ماهانه ۷.۹۹ دلار پول پرداخت کنند. 🔹این اقدام بخشی از سیاست جدید توئیتر پس از تملک از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، است. حدود یک هفته پیش ماسک توئیتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید و از آن زمان به بعد حدود نیمی از کارمندان توئیتر اخراج شده و قرار است برای استفاده از این شبکه اجتماعی پول بیشتری از مردم گرفته شود. anapress_ir
🔴 ضد انقلاب و اصلاح‌طلبان از چه چیزی سوخته‌اند؟ 🔹اخیرا مطالبی بر علیه شبکه سه توسط روزنامه هم‌میهن، سایت جماران، سینمادیلی، تلویزیون سلطنت‌طلب من و تو و گروهی از رسانه‌های ریز و درشت اصلاح‌طلب و ضدانقلاب منتشر شده است. مضمون این مطالب پیرامون استفاده از حامد سلطانی، مهران رجبی و سید بشیر حسینی در برنامه‌های اخیر شبکه سه سیما است. 🔹اما آنها چرا دست به تخریب شبکه سه سیما می‌زنند؟ پروژه مهم ضد انقلاب در ایام اغتشاشات بالا بردن التهاب در رسانه‌ها و تزریق خشم در جامعه بود. همزمان با این موضوع شبکه سه در جهت خنثی‌سازی عملیات دشمن سه برنامه جذاب و با نشاط با عنوان «رویانیوم»، «خودمونی» و فصل جدید «اعجوبه‌ها» را روی آنتن برد. 🔹 برنامه‌هایی که از کیفیت ساخت بالایی برخودار هستند. بخصوص برنامه اعجوبه‌ها در فصل جدید خود گرم‌تر و رنگارنگ‌تر از فصل قبلی خود است. 🔹با توجه به مخاطب بالای شبکه سه، این برنامه‌ها در خنثی‌سازی پازل خشمی که توسط رسانه‌های معاند طراحی شده بود، به خوبی عمل کرد و نظر بسیاری از خانواده‌های ایرانی را به خود جلب کرد.
✍ یقینا کسانی که پلتفرم های خارجی را در کشور توسعه دادند، مقصر این وضعیت هستند. نخبه ایرانی اگر داخل کشور بازار کار داشته باشد، چرا مهاجرت کند؟ اما سوال اینجاست که چرا عده ای از یک طرف بر فرق سر ایرانی کوبیده اند که توان رقابت با دنیا را ندارد و همان ها از طرف دیگر حاضر نیستند دستاورد های نخبگان ایرانی در زمینه راه اندازی اپلیکیشن های ایرانی مثل پیام رسان های ایرانی را ببینند؟
AJSM_Volume 6_Issue 19_Pages 115-136.pdf
577K
مقاله: بررسی تاثیر ناخودآگاه در شکل گیری هویت انسان (با تاکید بر قرآن و روایات)
🚦چگونه ربات‌ها و ترول‌ها در شبکه‌های اجتماعی فریب می‌دهند؟ 📍ابتدا ربات‌ها از طریق ، رفتار کابران اینترنتی را شبیه‌سازی می‌کنند تا انتشار اخبار جعلی طبیعی به نظر برسد. به طور مثال در توئیتر، ربات‌ها تعاملات اجتماعی را تقلید کرده و شبیه اکانت‌های واقعی، طبیعی جلوه می‌کنند و سبب می‌شوند مردم آنها را کاربر عادی ببینند. 🔸یکی از ترفندهای این ربات‌ها، پرسیدن سوال در توئیت‌ اکانت‌های بانفوذ و پرفالور است تا نظرشان را به خود جلب کنند و با تبادل نظر با آنها و سایر کاربران، اعتمادسازی کنند. حتی آنها فراتر از این، با نوشتن مطالبی با موضوع‌های پرطرفدار، بحث ایجاد می‌کنند تا در الگوریتم ترندینگ جایگاهی پیدا کنند. 🔺ربات‌ها حتی می‌توانند محبوبیت مصنوعی ایجاد کنند و یک شخص یا جنبش را تاثیرگذار کرده و تقویت کنند. به طور نمونه تاثیرگذاری بر سیاست از جمله انتخابات و یا حتی تاثیرگذاری بر بازارهای مالی. ربات‌ها حتی تلاش می‌کنند دیگران را ساکت کنند، هرزنامه پخش می‌کنند و حملات فیشینگی دارند. 🔹تعداد دقیق ربات‌ها مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود بین ۵ تا ۱۵ درصد از حساب‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند و آنقدر واقعی به‌نظر می‌رسند و مردم به‌گونه‌ای به آنها واکنش نشان می‌دهند که گویی کاربران واقعی هستند! 📍چگونه ربات‌ها به انتشار اخبار جعلی کمک می‌کنند؟ 🔸ربات‌ها، اخبار جعلی را ابتدا با جست‌وجو و بازیابی اطلاعات غیرمجاز در وب منتشر می‌کنند؛ سپس به طور مداوم در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند و با استفاده از موضوع‌های پرطرفدار و هشتگ‌ها، به‌عنوان استراتژی‌های اصلی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، محتوای غیرقانونی را پخش می‌کنند که در بسیاری از موارد به انتشار اخبار جعلی کمک می‌کند. 🔺آنها به «گفتن» یا «توئیت کردن» اخبار جعلی ادامه می‌دهند و از همان اطلاعات نادرست برای پاسخ دادن به پست‌های کاربران واقعی رسانه‌های اجتماعی یا اظهار نظر در مورد آنها استفاده می‌کنند و مردم به دلیل احساساتی بودن در انتشار این اخبار جعلی به ربات‌ها کمک می‌کنند. 🔸بر اساس تحقیقات انجام شده، بیشتر احتمال دارد که مردم اخبار جعلی را به اشتراک بگذارند تا اخبار درست و واقعی! چون مردم در تشخیص اخبار درست مشکل دارند. مردم بر این باورند که توانایی تشخیص خبر واقعی از جعلی را دارند و به خود اعتماد دارند و همین اعتماد فراتر از باور، سبب شده اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در توئیتر ۷۰ درصد بیشتر از داستان‌های واقعی، اخبار جعلی را بازنشر می‌کنند و این را می‌توان به حساب تازگی خبر و عطش مردم گذاشت 🔹ربات‌ها پس از القاء خبر نادرست به جای درست، به گروه‌های پنهان کوچکی از مردم اجازه می‌دهند اطلاعاتی را که از دستور کارشان پشتیبانی می‌کند، در مقیاس بزرگ تبلیغ کنند. ربات‌ها محتوای خود را در نتایج جست‌وجو، سبد خرید مردم و به بالای فیدهای خبری هدایت می‌کنند تا آنجایی که می‌توانند در انتخابات کشورها هم موثر باشند. ▫️ایرنا savaderesanei
🌐متاورس می‌تواند ابزار شستشوی مغزی باشد! 🔻دیلی میل ـ کارشناسان هشدار می‌دهند که دولت‌ها می‌توانند با محدود کردن آنچه کاربران در دنیای مجازی تجربه می‌کنند، مانند آنچه که توسط مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت متا تبلیغ می‌شود، عموم مردم را به نوعی شستشوی مغزی دهند و به تسلط عمومی برسند. 🔻برایان شوستر(Brian Shuster) که ۱۷ سال تجربه در حوزه پژوهش متاورس دارد و همچنین دنیای دیجیتالی خود به نام اوترورس(Utherverse) را ایجاد کرده است، به دیلی میل گفت که نسخه دیستوپیایی یا ویران‌شهری متاورس اگر برای ایجاد تسلط عمومی استفاده شود، اتفاق خواهد افتاد. ویران‌شهر(Dystopia) یک جامعه یا سکونتگاه خیالی در داستان‌های علمی–تخیلی است که در آن ویژگی‌های منفی، برتری و چیرگی کامل دارند و زندگی در آن دلخواه هیچ انسانی نیست. این جوامع معمولاً زمانی از یک جامعه را نشان می‌دهند که به نابودی و هرج ‌و مرج رسیده‌ است. این جوامع در زمان‌هایی بد و شوم ترسیم می‌شوند. با این تعریف، یک جامعه پاد-آرمانی نقطه‌ی مقابل و وارونه‌ی یک جامعه آرمانی(آرمان‌شهر) است. آرمان‌شهرها جوامعی خیالی هستند که در آنها همه‌چیز مثبت و ایده‌آل است. ترسیم یک جامعه پادآرمان و بدزمانه توسط نویسندگان آینده‌گرا معمولاً به‌ منظور هشدار به مردم در مورد ادامه یا افزایش چیرگی برخی معضلات اجتماعی صورت می‌گیرد. شوستر می‌گوید: این[متاورس] گسترش نهایی «اتاق پژواک» رسانه‌های اجتماعی کنونی است که در آن افراد به طور طبیعی تمایل دارند با دیگرانی که دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند ارتباط برقرار کنند. بنابراین این دیدگاه‌ها تقویت می‌شوند و کاربران تمایل دارند(به اشتباه) به این نتیجه برسند که این دیدگاه‌ها مورد موافقت عمومی هستند. ❇️برای خواندن متن کامل روی لینک کلیک کنید: isna.ir/xdMHZT asrehooshmandi
«علی کریمی» هر روز فیک‌تر از دیروز 🔺 عکس ۱۰ سال قبل کودکان پاکستان رو به اسم سیستان‌وبلوچستان جا زده و اون اراجیف رو استوری کرده! Masaf
🔺وقتی خدا انسان را خلق می‌کرد، براندازان در صف دروغ ایستاده بودند! 🔹نیومکزیکو یا تهران!؟ در روز چند تا دروغ به ظاهر مستند مثل این می‌بینید!؟
💢راه‌حل ایمنی‌بخشی مقابل دروغ چیست؟ ⭕️راه‌هایی وجود دارد که می‌توان تشخیص اطلاعات جعلی در افراد را بهبود بخشید و به آنها کمک کرد تا در برابر تأثیر اغواکننده اطلاعات نادرست مقاومت کنند. ⭕️ طبق نوشته سایت دانشگاه دربی، محققان می‌گوید که کارهای زیادی برای مقابله با اخبار جعلی، به‌ویژه از سوی شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر انجام می‌شود، اما می‌توان کارهای بیشتری انجام داد. ⭕️دولت ها این فرصت را دارند که با ارتقاء سواد خبری و تشویق مردم به تحقیق درباره مطالبی که می‌خوانند به آنها کمک کنند اخبار واقعی را از جعلی شناسایی کنند. ⭕️می توان مهارت های تشخیص اطلاعات جعلی از واقعی را به جوانان آموزش داد. تحقیقات نشان داده که هم برای افراد 16-17 ساله و هم برای افراد 18-24 ساله، یک دوره آموزشی نسبتا ساده سواد رسانه ای می تواند نحوه قضاوت آنها را در مورد اطلاعات بهبود بخشید. ⭕️ با ارائه این دوره‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها یا به‌طور گسترده‌تر از طریق کتابخانه‌های عمومی یا سایر مکان‌های عمومی، می‌توان مردم را نسبت به تأثیرات اطلاعات نادرست آگاه کرد. ✍️مائده زمان فشمی
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند کلام حرف حساب با کسی که می‌توانست قهرمان مردم باشد... jebreil1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فایل صوتی مهم لو رفته از خبرنگار BBC ▪️ایران «تکّه پاره» و «تجزیه شده» هدف است، نه دموکراسی! 🔹شب گذشته یک فایل صوتی از صحبت‌های «رعنا رحیم‌پور» خبرنگار بی بی سی منتشر شد که در آن وی به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه است! 🔹او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب {تجزیه طلب} گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود! 🔹رعنا رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تایید کرده امّا علیرغم اشاره صریح به پشت پرده شوم آشوب طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب گفته که به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد! 🔹این فایل لو رفته یکی از صریحترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضد ایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است. Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‏مهم : ویدیویی که برای تحریک جوانان برای جنگ با حکومت ۱۱ سال قبل در سوریه منتشر شد که جوانان رو به آینده ای بهتر وعده میداد 💬 صدرا Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهین آشکار ایران اینترنشنال به اعتقادات ملت ایران«واقعه کربلا مزخرف و پروپاگانداست!» 🔹شبکه سعودی ایران اینترنشنال، در مصاحبه با شخصی به نام لادن بازرگان که از فعالان اپوزیسیون در خارج کشور است، در توهینی آشکار به اعتقادات مذهبی مردم ایران، واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و حضرت علی‌اصغر را پروپاگاندا و دعوای خانوادگی دانسته و از واژه مزخرف برای اهانت استفاده کرد! 🔹این شبکه که در هفته‌های گذشته تعارف را در دفاع از اغتشاشات و آشوب‌های داخل کشور کنار گذاشت و با دعوت از چهره‌های تجزیه‌طلب و تروریست، تریبون آنها شد، حالا تعارف را در مسائل اعتقادی و مذهبی نیز کنار گذاشته و رسماً به باورهای مردم توهین می‌کند. 🔹صبح امروز نیز فایلی صوتی از مجری شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد که به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه شدن ایران سخن می‌گفت و تاکید میکرد که هدف پشت پرده آشوب طلبی‌ها نه دموکراسی، بلکه تجزیه ایران است! 🔹شبکه‌های فارسی‌زبان در روزهای گذشته، با هرچه رادیکال‌تر کردن فضا برای گرم نگه داشتن آتش اغتشاشات، ماهیت واقعی خود در عناد با تمامیت ارضی و باورهای مردم ایران را افشا کردند. antarnational
💢ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی ⭕️ آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ۱.سرویس‌های جاسوسی بیگانه ۲.پوشش رسانه‌ای معاند بینظیر ۳.عوامل منافق داخلی، را به سمت تجزیه ایران تدوین کرده‌اند. ▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم. 1️⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری‌ باشد، نیاز به قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را می‌دهند. 2️⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاه‌های خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی می‌کنند و گام ذهنیت سازی را پیش می‌برند. 3️⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامی‌ها محقق می‌شود. و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است. 4️⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر می‌کند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند. 5️⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان می‌کشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلم‌ها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال می‌شود. 6️⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر می‌کند. 7️⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم می‌خورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین می‌کند. 8️⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر می‌شود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است. شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری می‌کنند و مکمل فضای میدانی‌ می‌شوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاه‌پوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچ‌بند سیاه می‌بندد. دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته می‌شوند. 9️⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا می‌کند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم می‌کند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم می‌گوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!! 🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم می‌شود. 🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، با چاشنی سازی_ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است. ✍️علیرضامحمدلو •┈┈┈••✾••┈┈┈• savad_rasaneh
24.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸هشتگ مهسا امینی از چهل میلیون عبور کرد! 🔹اگر جنگ جدید را نشناسیم و نبینیم که دشمن چگونه از هر ابزاری برای تغییر ذهنیت افراد جامعه بهره میبرد، بازنده ایم. 📌 این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید. 📺 youtu.be/EEUCRE9n6DE
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم ⭕️مثبت یا منفی بودن اثرگذاری سلبریتی‌ها تحلیلی یک‌خطی ندارد. سطح اول پاسخ به این سوال این است که خوب یا بد از کدام منظر؟ خود سلبریتی؟ دولت‌ها؟ یا عامه مردم؟ ♨️اثربخشی سلبریتی‌ها به‌طورکلی امر جدیدی نیست. ⭕️سابقه تاریخی اقتصاد و جامعه‌شناسی تبلیغات در کشور خودمان هم این روند را نشان می‌دهد، نگاهی به آرشیو مجلات دوره پهلوی موید این نکته است. ⭕️ باید بگوییم رشد اثر آنها به‌یک‌باره در عصر انفجار اطلاعات تصاعدی شد. انفجار اطلاعات منجر به انفجار شهرت شده و انفجار شهرت هم انفجار سرمایه را پدید آورده و احتمالا این چرخه در یک منطق دیالکتیکی مدام خود را بازتولید می‌کند و سلبریتیسم را پدید آورده است. ⭕️در بین سلبریتی‌های موثر، وجیه‌ترین آنها ورزشکاران یا بازیگران هستند؛ جمعی که بالاخره درمیان آنها زحمت‌کشیده و دود چراغ‌ خورده و از زمین خاکی شروع کرده و خاک تئاتر خورده کم نیست. ⭕️امروز اما فضای مجازی زیست‌بوم بلاگرهای شکم، مد، پزشکی، جراحی، لیپوساکشن، اپیلاسیون، کنکور و مدرک و آموزش، طب سنتی و حتی مذهب و... شده است. کم‌هنرانی که با رویافروشی از این بستر درآمدهای نجومی دارند و زیست‌شان در ادامه این چرخه است؛ بستری که در آن دولت‌ها موجودی منفعل هستند و در فعالانه‌ترین موضع برای استفاده از آن باید باج بدهند. ⭕️ مردم هم منفعل و تماشاچی هستند، آنها از سویی به یغما رفتن سرمایه‌ها و بلندتر شدن قلل تبعیض را باید تماشا کنند و از طرف دیگر شاهد سرقت اعتراض و تبدیل آن به اغتشاش و حمایت‌های بی‌هزینه و کاسبکارانه باشند. این وسط برنده سلبریتی‌ها هستند که هم کاسب سرمایه‌اند و هم اعتبار. سلبریتی‌ها حامی وضع موجودند و دولت‌ها و مردم اگر عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنند باید این وضعیت را تغییر بدهد. ✍️محمد زعیم زاده •┈┈┈••✾••┈┈┈• savad_rasaneh
🎯 رنگ‌هایی که فقط در ذهنتان می‌بینید — وقتی انیمیشن‌ها با دستکاری نور و رنگ احساسات شما را بر می‌انگیزند 📍نبود رنگ سبز در وال ای، گل­‌های جعفری نارنجی درخشان در کوکو، و بازنمایی رنگی سرمای پس از مرگ در برابر گرمای نیویورک در انیمیشن روح؛ این‌ها همه نمونه‌هایی از نقش رنگ در دنیای انیمیشن است. یک نویسنده در کتاب جدیدش، طیف کامل، نشان می‌دهد که استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار چگونه می‌تواند با استفاده از ابزار پیشرفتۀ خود معنایی تازه به نورپردازی و رنگ‌پردازی بدهد و در آینده‌‌ای نزدیک با رخنه به مغز مخاطبانش آن‌ها را در معرض تجربیاتی قرار دهد که تنها در ذهنشان امکان شکل‌گیری دارد. 🔖 ۳۵۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۲۲ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/barresi_ketab/10351/