eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
175 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
واکنش مهدی فضائلی، احسان صالحی و یاسر جبرائیلی به ماجرای بولتن های منتسب به خبرگزاری فارس 🔹مهدی فضائلی نوشت: علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به رهبر معظم انقلاب در بولتن خبری یک مجموعه رسانه ای،به دليل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح کند. 🔹احسان صالحی نوشت: آتش بولتن‌های کذایی از گور کسی بلند میشود که سالهاست از ملغمه راست و دروغ، بدون تحقیق سررسید پر، و همان‌ها را بولتن میکند. عجیب است که کسی هم او را گردن نمیگیرد.آیا باورکردنی است؟ چند سال قبل در واکنش به یکی از اخبار دروغش این روایت را برایش فرستادم که مؤمن هر چه باشد دروغگو نیست. 🔹یاسر جبرائیلی نوشت: این بولتن، یک بولتن خبری متعلق به یک فرد یا یک خبرگزاری نبود. یک سلاح کثیف سیاسی بود که راست و دروغ‌هایش کاملا هدفمند طراحی می‌شد تا عناصر مطلوب یک جریان خاص تقویت و عناصر نامطلوب‌شان تضعیف شوند. برای وصول به این هدف، از نسبت دروغ دادن به "هیچ کس" ابایی نداشت. AkhbareFori @resane_ravanshenasi
یادتونه چقدر فحش میدادند ما آریایی هستیم، عرب نمیپرستیم؟ حالا دیگه آریایی نیستند و بنده دلارهای بن سلمان شدند! +مطلب منتشر شده گاردین پیرامون تهیه هزینه رسانه‌های مخالف ایران توسط بن سلمان @resane_ravanshenasi
🔎شش سکانس از فاشیستهای درجه یک! علی‌صدری‌نیا نوشت: این تصویر را بعنوان آینه بگذارید روبروی مخالفان جمهوری اسلامی تا خودشان ببینند عجب چهره‌ای دارند! می‌گویند جمهوری اسلامی ایراد دارد؟ ضعف دارد؟ قبول، ولی این چهره وحشتناک آنها حتی هم‌فکران‌شان را هم می‌ترساند! کدام چهره؟ می‌گویم...👇👇 asre_tabyin @resane_ravanshenasi
📝چرا محتوای خوب مهمتر از رسانه خوب است؟ 🔸مطالعات شناختی ثابت کرده است که انسانها دایره ی توجه محدودی دارند و وقتی مقداری از توجه آنها به چیزی جلب شود دیگر برای بقیه پیام ها جایی نمی ماند. 🔹در عصر کنونی اگرچه ما گستره وسیعی از رسانه ها و پیام ها را در اختیار داریم، معمولا یک زیرمجموعه کوچک از آنها را که به بهترین وجه، نیاز مارا برآورده می کنند، انتخاب می کنیم. 🔸بنابراین وقتی رسانه ها تعداد پیام های عرضه شده را گسترش میدهند، افراد خود را بیشتر نمی‌کنند؛ بلکه اینکار تنها باعث بیشتر شدن مخاطبین جدیدی می شود که به این پیام نیاز دارند. 🔸فرگوسن در تحقیقی که در سال 1992 انجام داد به این نتیجه رسید که حتی در خانه هایی که بیش از یکصد کانال تلویزیونی وجود دارد، بینندگان به پنج الی هشت کانال نگاه می کنند و بقیه را رها می کنند. همچنین داشتن دستگاه کنترل از راه دور و ضبط برنامه های پخش شده هم تا اندازه گنجینه ی کانال های شخص بیشتر شود. 🔹بنابراین برنامه سازان رسانه ای، تمرکز خود را از سامانه های گرفتند وبه پیام ها دادند. این شرکتها مخاطب را بیشتر از لحاظ پیام هایی که آنها را جلب می کند، می بینند تا به عنوان گروهی از آدم های محدود به یک رسانه. منبع: سواد رسانه‌ای، جیمزپاتر asre_tabyin @resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
حسب فراخوان معاندین در خصوص اعتصاب و ایجاد آشوب در روز های آتی، این شبکه در نظر دارد به منظور مقابله
با دوربین گوشی همراه خود به شبکه افق صدا و سیما برای تهیه مستند روایت حقیقی از کف جامعه در روزهای 14، 15 و 16 آذر کمک کنید. @resane_ravanshenasi
547.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اعتصاب کامیون دارها دروغ است، اعتراضشان واقعی 🔻سناریو اعتصاب کامیون داران هم به بن بست خورد، رانندگان کامیون مشغول فعالیت هستند البته مشکلاتشان هنوز حل نشده که این موضوع نیازمند ورود جدی مسئولان است. 🔗 خوش‌رکاب‌ها در حال کارند FarhikhteganOnline2 @resane_ravanshenasi
یک چیزی در این چند ماه اخیر در برخی شبه رسانه‌ها و شبه کانال‌های مجازی باب شده با نام این که «ایران را دور زدند»، اگر نگاه کنید تقریباً در همه چیز و همه حوزه و هر مسئله ای که فکرش را کنید در حال دور خوردن هستیم و فقط مانده روآندا، بورندی به همراه کشور مالاوی که به نظرم حتی یک درصد از شما اسم این سومی را هم نشنیده‌اید ایران را دور بزنند... کسانی که این مطالب را می‌نویسند یا چیزی از عرصه اقتصاد و کریدورها و به صرفه بودن یا به صرفه نبودن آن می‌دانند و البته مشخص نیست برخی‌ها می‌خواهند کی این واژه دور زدن را که لق‌لقه دهانشان شده، کنار بگذارند. این موضوع واضح و آشکار است که هر کشوری در تلاش است تا در راستای منافع ملی خود گام بردارد و در این میان ایران نیز باید تلاش کند تا کار خود را پیش ببرد. در همین نقشه‌ای که ملاحظه می‌کنید و از قرار معلوم به عنوان دور زدن ایران از آن یاد شده هیچ صرفه اقتصادی وجود ندارد و دلیلی وجود ندارد که یک کالایی از چین به دریای کاسپین و از آنجا بار کشتی شود دوباره در ساحل باکو پیاده شده آنجا به گرجستان بارگیری شده و دوباره به سمت ترکیه برود. کمی عقل هم خوب چیزی است. syriankhabar @resane_ravanshenasi
3.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ مغزهای یخ زده؛ ذهن‌هایی که یخ‌ زده‌اند در جنگ سرد‼️ 🔸در کشوری که همه از پیر و جوان در تاکسی و اتوبوس گرفته تا میهمانی‌ها، از سیاست صحبت می‌کنند و فکت سیاسی می‌دهند، دانشجوی رشته «علوم سیاسی» بودن آنچنان که در نگاه عام می‌بینیم فضیلت محسوب نشود... 🔸 این مستند با محوریت آسیب‌شناسی «علوم انسانی» در دانشگاه‌ها در رشته «علوم سیاسی»، تلاش کرده به تحلیلی از چرایی وضع بغرنج علوم انسانی و ناکارآمدی خروجی آن ها در جامعه امروز بپردازد... media_arma @resane_ravanshenasi
🔻کدام فسادزا هستند، تیک‌تاک یا اینستاگرام یا هردو!؟ 🔸 فاکس نیوز گفته تیک تاک خنجری است که به قلب ایالات متحده نشانه رفته و کارشناسان و سیاستمداران هشدار می‌دهند که «جوانان آمریکایی را فاسد» می‌کند. 🔹 این مطالب درحالی مطرح می‌شود که بسیاری از کارشناسان و روانشناسان جهان اینستاگرام را عاملی فسادزا‌ و باعث و بانی افسردگی بسیاری از جوانان می‌دانند و چندین تن از سلبریتی‌های معروف جهان بخاطر مضرات فراوان این پلتفرم آن را رها کرده‌اند. media_arma @resane_ravanshenasi
⭕️ از ترلان پروانه تا بقیه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به راحتی در اینستاگرام دعوت به آشوب و اغتشاش می‌کنند ‼️آقای قوه‌قضاییه یک بار با این جماعت بی‌رگ محکمتر برخورد کنید تا حساب کار دست‌شان بیاید. jebreil1 @resane_ravanshenasi
اهداف دیجی‌کالا از فروش سلاح سرد برای افزایش خشونت ها چیست؟ کاسبی از اغتشاشات این روزها تبدیل به رویه‌ای جدید شده است، همزمان که ضد انقلاب و مخالفین نظام به تحریک برخی جوانان برای افزایش خشونت در آشوب‌ها هستند؛ شرکت اینترنتی دیجی کالا هم پیگیر کاسبی خود از این درگیری‌هاست. در روزهای اخیر فروش انواع سلاح های سرد در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با عنوان ملزومات سفر، ورزش و کوهنوردی با تحویل درب منزل افزایش یافته است. با آغاز اغتشاشات در کشور با رمز ژینا؛ فروشگاه های مجازی و کسب و کارهای اینترنتی  از محرکان اصلی آشوب‌ ها بوده‌اند. شرکت‌های اینترنتی اسنپ، تپسی، دیجی کالا، دیجی پی، ‌ فیلیمو، آچاره، آپارات، زرین پال، کافه بازار، تخفیفان، ریحون و جاباما هشتگ مهسا امینی را تحت جو رسانه‌ای منتشر کردند. اسنپ و تپسی پس از مدتی آن را حذف کردند. شرکت‌های نظیر ریحون و زرین پال پا را فراتر از گلیم خود دراز کردند و در مسئله‌ای که جوانب آن مبهم است، حکم صادر کرده‌اند. این رفتار دیجی کالا از دو حال خارج نیست یا مدیران این شرکت به دنبال کسب کردن چند میلیون تومانی از ناامنی کشور هستند یا به دنبال اهداف دیگری! در هر دو فرض مذکور ضرورت ورود مسئولان به این اتفاق و برخورد با آن غیر قابل انکار است. پیش از این و در جریان اغتشاشات در سال ۹۶ و ۹۸ نیز  دیجیکالا از صحنه گردانان اصلی اغتشاشات بوده است. در سال ۹۸ همزمان با درگیری‌ها در چند شهر و داغ شدن ناگهانی تصویر برداری از اتفاقات و به اشتراک گذاری آنها، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا هم دوربین جیبی فیلم برداری خود را با بیش از 35 درصد تخفیف ارائه کرده بود، این شرکت بعد از پایان آن اغتشاشات فروش این مدل دوربین‌ها را غیر فعال کرد! دیجی استایل یکی دیگر از سرویس‌های آنلاین شرکت دیجی‌کالا است که در آن، فشن شو ایرانی برگزار می‌شود؛ در سال 99 و در هفته فشن ایرانی، طراحان و برندهای مختلف برای اولین بار فشن‌شو آنلاین توسط دیجی‌کالا برگزار شد.هدف از این اقدام ترویج مدل‌های پوشش و سبک زندگی  غربی بود emswar @resane_ravanshenasi