هدایت شده از دنیای مجازی (در دوران کرونا ویروس)
🔸 کافه بازار هک شد؟!
🔹 سایبربان:
بر اساس اطلاعاتی که از طریق یک فعال توییتری به دست آمده، ظاهراً دیتابیسهای کافه بازار موردتهاجم هکرها قرار گرفته و بخش اعظمی از اطلاعات آن به سرقت رفته است. درصورتیکه این خبر مورد تائید مراجع رسمی کشور قرار بگیرد با یکی از بزرگترین نشتهای امنیتی تاریخ کشور مواجه خواهیم بود.
کانال « #دنیای_مجازی » را به دوستان خود معرفی کنید؛
🆔 @vir_world
ایتا
https://eitaa.com/vir_world
سروش
http://sapp.ir/vir_world
گپ
Https://gap.im/vir_world
👈شبکه های اجتماعی و حواس پرتی
✅کسانی که به صورت دایم در شبکه های اجتماعی حضور دارند نسبت به کاربران معمولی اینترنت کمتر از مهارت انجام چند کار به صورت همزمان بهره می برند. مغز معتادان به شبکه های اجتماعی قادر نیست روی اختلالات صورت گرفته و حواس پرتی های ناشی از اطلاعات مختلفی که دریافت می کند، فیلتر بگذارد و همین مساله باعث می شود این افراد نتوانند چند کار را به صورت همزمان انجام دهند. همچنین افرادی که حضورکمرنگ تری در اینترنت دارند، اطلاعات را با دقت و کیفیت بالاتر در حافظه خود ذخیره می کنند.
✔ بیشترین دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت از طریق موبایل است
📊 براساس جدیدترین آمار و اطلاعات از بخش ICT کشور که تا پایان 97 به روز شده است تعداد مشترکان اینترنت در کشور به 74 میلیون و 521 هزار و 786 نفر و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند به 90.79 درصد رسیده است.
▪ بررسی سهم بازار دایری در سرویسهای مختلف اینترنت نشان میدهد بیشترین دسترسی به اینترنت در کشور به ترتیب از طریق موبایل و سپس شبکه ثابت بوده است.
▪ براساس این اطلاعات، از مجموع مشترکان اینترنت کشور 61 میلیون و 137 هزار و 112 نفر مشترک نسل سه و چهار (3G و 4G) تلفن همراه هستند.
▪ 8 میلیون و 890 هزار و 685 نفر مشترک XDSL هستند.
▪ یک میلیون و 223 هزار و 377 مشترک از سرویس TD-LTE (پهن باند ثابت) استفاده میکنند.
▪ 270 هزار و 612 نفر از وای فای استفاده میکنند.
🔘 papsanews
#خرده_روایت_معتبر
مخترعِ #لایک پشیمان است !!!
گروهی از خلاقترین مهندسان #سیلیکونولی، کسانی که #لایکِ فیسبوک را به وجود آوردند، یا آنهایی سیستمِ رفرشکردن #توییتر را با کشیدن انگشت به سمت پایین صفحۀ نمایش طراحی کردند، امروز از #اختراعات خود #پشیمان شدهاند. آنها میبینند محصولاتشان، مثل #قمار یا مواد #مخدر، روزانه میلیونها انسان را به رفتاری اعتیادگونه وامیدارد. آنها مسیر اعتراض و مقاومت را آغاز کردهاند: اطلاعرسانی دربارۀ خطرات #اعتیادِ دیجیتال و کنارهگیری شخصی از دنیای فناوری.
http://yon.ir/amc2r
basavaat
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
روانشناسی و سواد رسانه ای
ادمین: Vavgh01@
کانال حداقل سه روز در هفته به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💢ویزای آمریکا؛ ارائه حسابهای کاربری و فعالیت اینترنتی الزامی شد
مطابق با مقررات و قوانین جدید که شامل متقاضیان ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی می شود، سوابق و فعالیت متقاضیان ویزای آمریکا در شبکههای اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک بررسی میشود.
papsanews
نظرات بیش تر مردم از پرسه زدن در شبکه های اجتماعی سرچشمه می گیرد نه از مطالعه کتاب ها. این تقلید از دانایی در واقع الگوی جدید نادانی است.
#کارل_گرینفلد
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🔸 چند درصد ایرانیها گوشی هوشمند دارند؟
🔹 مفتا:
نتایج نظرسنجی اخیر ایسپا نشان میدهد، ۶۹ درصد کسانی که در کشور موبایل دارند، از گوشی هوشمند استفاده میکنند و تنها ۳۰.۸ درصد پاسخگویان هنوز از گوشی هوشمند(لمسی) استفاده نمیکنند.
#اینفوگرافیک
📱مدیریت زمان در فضای مجازی
⌛️ گذراندن وقت در #شبکههای_اجتماعی به روایت آمار
#پدافند_سایبری 🇮🇷
papsanews
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✔️ دسترسی غیرمجاز کارکنان اسنپچت به اطلاعات کاربران
▪️ برخی کارکنان سابق و کنونی اسنپچت از دسترسی غیرمجاز کارکنان چندین بخش اسنپچت به #اطلاعات_محرمانه و شخصی کاربران خبر دادهاست.
🔖 جزئیات بیشتر؛👈 yon.ir/gZ95d
papsanews
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✔️ انسانها ۵ سال و ۴ ماه از عمر خود را در اپلیکیشنهای اجتماعی میگذرانند!
▪️ مردم ۱.۱۵ میلیارد ساعت را در ماه را به بازیهای موبایلی مشغول هستند! بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده بازیهای موبایلی از لحاظ اختصاص دادن وقت مردم به خود درست پشت سر شبکههای اجتماعی قرار دارند یعنی دومین فعالیت مرتبط با تکنولوژی انسانها!
▪️ ما انسانها به طور میانگین روزانه ۲ ساعت از وقتمان را در اپلیکیشنهای اجتماعی میگذرانیم؛ یعنی چیزی معادل ۵ سال و ۴ ماه در طول عمرمان! قطعاً خواندن و آگاهی از این اعداد که نمایی از واقعیت هولناک وقت گذرانی بشر عصر جدید در فضای مجازی است به شدت تعجبآور است. جالبتر زمانی است که بدانید شما میتوانید در معادل همین زمان ۳۲ مرتبه به ماه سفر کنید و مجدداً به کره زمین برگردید!
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
ببینید هالیوود چگونه چشمان ما را سحر میکند ...
♨️پنج مفهوم بنیادی
1️⃣همه پیام های رسانهای طراحی شدهاند.
2️⃣همه پیام های رسانهای با استفاده از زبان خلاقانهای که قوانین خاصی دارد طراحی شدهاند.
3️⃣افراد مختلف از یک پیام واحد، درک متفاوتی دارند.
4️⃣رسانه، در دل خود حامل ارزش ها و عقاید خاصی است.
5️⃣بیشتر پیام های رسانهای برای کسب قدرت یا سود تنظیم شدهاند.
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
#فکروانیمیشن
🚧 چگونه با کودکانمان کارتون ببینیم
اما آسیب نبینیم ...؟
🔺در حین مشاهدهٔ کارتون ها و انیمیشن ها خوب است ذهن کودک خود را نسبت به پیامهای کارتوت حساس کنیم، و او را با بازی به تحلیل وادار کنیم!
🔹مثلا از کودک بخواهیم قصهای را که دیده، دوباره تعریف کند. ببینیم چه مقدار ارتباط میان اجزای داستان را درک کرده است.از او بخواهیم شروع وپایان داستان را از هم تفکیک کند.همچنین حادثه های داستان را تشخیص دهد.
🔻سوالاتی را طرح کنیم و از او جوابش را بخواهیم.
سوالاتی از قبیل:
- در این فیلم مادر چگونه زنی بود؟ او چگونه نمایش داده شده بود؟ چه ویژگیهایی داشت؟
- پدر در این فیلم چگونه بود؟ چه ویژگیهایی داشت؟
_شخصیت ها داستان چه کسانی بودند؟ چه تفاوت هایی داشتند؟
_قهرمان داستان کدام شخصیت بود؟
_ضدقهرمان که بود؟
- برادر و خواهر چطور بودند؟
- اوج این داستان کجا بود؟
- این داستان چه مشکلی را طرح کرد؟
- مشکل چگونه حل شد؟
- بهترین شخصیت این فیلم که بود؟
- کدام شخصیتها با هم مبارزه میکردند یا مقابل هم بودند؟
- مضمون و محتوای این فیلم چه بود؟میخواست چه بگوید؟
- داستان چگونه به پایان رسید؟
_آیا می شود جور دیگری داستان پایان یابد؟
⚠️مراقب باشید در فضای پرسشها از حالت صمیمیت خارج نشوید؛ چرا که هدف رسیدن به پاسخ آنی از کودک نیست، مهم آن است که کودک مجبور به تفکر برای رسیدن به نگاه نقادانه شود!
سوادرسانه برای کودکان
neemroo
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
با نشان دادن اینگونه تصاویر به کودکان بیاموزید که:
🚦 #رسانهها_واقعیت_را_میسازند
🔸امروزه کلید مواجهه ی درست با رسانه ها داشتن #نگاه_انتقادی برخواسته از فهم درست تکنیک ها و مهارت های رسانه ای است
سوادرسانه برای کودکان
neemroo
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
ارسال شده از سروش:
#خاطرات
#کارگاه_سواد_مجازی
یه روز مادری ازم خواست بجهت نگرانی شدیدش از رفتارهای دخترش تلگرامش رو چک کنم
طبیعتا پاسخ من هم این بود که این امکان وجود نداره
خوب اصرار شدید مادر من رو مجبور به پذیرش کرد
خوب تنها کاری که از من برمیامد این بود که شماره رو به مخاطبانم اضافه و وارد گفتگو با اون دختر خانم بشم
در همون ابتدای اضافه کردن با تصویر نامناسبی در پروفایل اون دختر خانم مواجه شدم که مت رو شوکه کرد
سعی کردم با گفتگو سر از کارش دربیارم که متاسفانه با رفتار نامناسب به منظور ارتباط مواجه شدم
تنها چیزی که به ذهنم نیرسید این بود که به مادر نگران پیشنهاد تلاش برای فرستادن دخترس به خونه بخت بدم
تماس گرفتم بعد کلی منمن
خوب نمیخواستم مادر رو بیش از این نگران کنم
گفته اگر دخترتون خواستگار داره بهتره زودتر به گزینه مناسب بله بگین
اما با سکوت چند دقیقه ای مادر مواجه شدم
مادر بعد چند دقیقه سکوت گفت:
دختر من فقط ۸ سالشه!
این تجربه تنها یک درس عبرت بود که
به دست خودمون داخل خونه رو مین گذاری. میکنیم و بعد بفکر علاج هستیم
اگر این اتفاق در کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی بود حتما حضانت فرزند رو از والدین میگرفتن
بی تدبیری در واگذاری موبایل هوشمند مستقل اون هم با اتصال به اینترنت بدون نظارت به کودک ۸ساله یعنی خیانت در حق جگرگوشه خودمان ...
بهتر است با وضع قوانین مشخص و اشراف بر فضای مجازی در عین بهره برداری از فرصت های بی نظیر فضای سایبر از خسارات ان صیانت کنیم
سوادرسانه برای کودکان
neemroo
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
با نشان دادن اینگونه تصاویر به کودکان بیاموزید که:
🚦 #رسانهها_واقعیت_را_میسازند
🔸امروزه کلید مواجهه ی درست با رسانه ها داشتن #نگاه_انتقادی برخواسته از فهم درست تکنیک ها و مهارت های رسانه ای است
سوادرسانه برای کودکان
neemroo
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🚦انسانِ از خودگریزان در جامعهی مصرف انبوه؛
به بهانهی تبلیغ "اکستنشن تهرانی" در فضای مجازی
🔸از نظر "پییر بوردیو"، جامعهشناس فرانسوی، در دوران مدرن، "مصرف"، تنها ارضاکنندهی نیازهای بشر و پاسخی به نیازهای زیستیِ او نیست، بلکه "مصرف" به منزلهی زیست در نظامی متشکل از نشانهها، نمادها، ایدهها و ارزشهاست که بخش بزرگی از این نشانهها و ارزشها در خودِ فرایندِ مصرف، تولید میشوند.
🔸جامعهی مصرفِ انبوه، جامعهی آرمانیِ سرمایهداریِ متاخر بوده و دستیابی به این مدینهی فاضله جز از طریق جایگزینی "مِیل"های کاذب با "نیاز"های واقعیِ انسان امکانپذیر نمیشود.
🔸 این جایگزینی نیز جز از طریق دستکاریِ نظامِ ارزشیِ انسان و وارد کردن او به دنیایی از نمادها و نشانهها و ارزشهای جدید ممکن نیست.
🔸"تبلیغات" ابزارِ ورود به این دنیای جدید و نظام ارزشی نوین است. ابزاری که تداومبخشِ روند "غفلت" از نیازهای واقعی در دنیایی واژگون است. دنیایی که در آن:
ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت بخوری
🔸کالاها در این نظام، به مدد تبلیغات نه تنها ارزشی فراتر از شی و منزلتی انسانی پیدا میکنند، بلکه در جایگاه پیامبری و الوهی، گاه و بیگاه آیات خود را بر پیروان خود میخوانند.
🔸just do it- nike
فقط انجامش بده(نایک)،
🔸Impossible Is Nothing- adidas
غیر ممکن وجود ندارد(آدیداس)،
🔸make.believe- sony
باورش کن(سونی)،
🔸Be more human- reebok
بیشتر انسان باش(ریباک)
🔸live the moment now-pepsi
در لحظه زندگی کن(پپسی)
🔸در الهیاتِ مصرف یکی از ویژگیهای اساسیِ انسان، "از خود بیگانگی" و "از خود گریزانی" است.
🔸 انسانِ از خودگریزانِ جامعهی مصرفِ انبوه، همواره به دنبال ترمیم و اصلاحِ خود با معیارهای ارائه شده در نظام ارزشیِ شکل گرفته توسط رسانهها و تبلیغات است.
🔸 دایرهی این اصلاح و ترمیم از چگونگیِ وضعیتِ حمل و نقل و اقامت و پوشش تا ویژگیهای طبیعیِ بدن او را در بر میگیرد.
🔸او همواره از وضعیت خود ناراضی بوده و مضطرب و افسرده به دنبال راهی برای التیام دردِ نقصانهای بیانتهای خویش است.
🔸تعجبی نیست اگر در جامعهی غیرتولیدی و مصرفِ مضاعف ایران، به طور طبیعی تمرکز پیامبرانِ مصرف بر خوانش آیات خود در حوزهی خدماتی چون کاشت و داشت و برداشت مو و زیبایی باشد.
🔸 این یادداشت کوتاه به بهانهی تبلیغ خدمات زیباییِ "اکستنشن تهرانی" نوشته شد( که آن را در لینک انتهای یادداشت میتوانید ببینید).
🔸میزان ابتذالِ موجود در این دست تبلیغات نشان از گرفتاری جامعهی ایرانی در عمیقترین و مبتذلترین لایههای نظام سرمایهداری یعنی جامعهی مصرفِ انبوهِ بدون تولید است.
🔸فرهنگ برآمده از این نظام معنایی که خود محصول مناسبات اقتصادیِ رایج در چنین جامعهای است تنها به واژگونی مفاهیمی چون زیبایی ختم نخواهد شد و این مناسبات اقتصادی تا جایگزینی تمام مفاهیم ارزشی و بنیادین انسان ایرانی پیش خواهد رفت.
✍ #کمیل_سوهانی
savaderasanei
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
🚦برخی از تبلیغات به قدری در #اقناع قدرتمند هستن که کمتر مخاطبی تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد!
🔸یک تبلیغ خلاق و خوش ریتم از آئودی که دوست دارید چندین و چند بار ببینید.
📍در این تبلیغ که با موضوع محافظت از خطرات ناگهانی ساخته شده، آئودی به خوبی با استفاده از "دیوونههای بیاحتیاط" که ممکن است هر زمانی برای شما خطر ایجاد کنند، تکنولوژی آئودی #ضد_دلقک یا Clown Proof را به عنوان راه حل معرفی می کند.
🔹تکنیک اقناعی #ترس (ایجاد گره ذهنی و سپس ارایه راه حل)
savaderasanei
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
فضای مجازی رنگارنگ است
غالب رنگهایش خواستنی نیست
مراقب تاوان همرنگ شدنمان باشیم....🙏
resanetahavolat
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi