eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
کربلا، نتیجه بحران معنویت و بینش اجتماعی قال امام حسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» جامعه شناسی سال ۶۱ قمری در بیان حضرت نشان از فاجعه ای است که در پی دنیامداری و ارتجاع معنوی مردم بوجود آمده است. دوقطبی دین و دنیا و مصادره دین به کام دنیا، همان منطق لذت گرا و هدونیستی است که حاصل جهان بینی تقلیل یافته و ایدئولوژی تحریف شده آن جامعه می باشد. بینش مردم تحت تاثیر قلم بدستان و صاحبان کرسی و کالج و ارباب تریبون و رسانه دچار تحدید و تحریف گشته و به مرور منطق دنیا بر فلسفه دین سایه افکنده و تقدس زدایی از مذهب و سکولاریسم سیاسی_اجتماعی رقم خورده است. "الناس عبیدالدنیا" حاصل تفکری است که نظام سلطه برای پایداری سلطنت و بقای هژمونی اش پایه ریزی کرده و به مرور در یک چرخه فرهنگی_رسانه_ای، در بدنه اجتماعی تزریق نموده است. طبیعتا مثلث تهدید و تطمیع و تبلیغ برای به انزوا کشاندن و ساکت نمودن اهل فکر و نخبگان جامعه بخشی از پروژه عرفی شدن دین و تغییر ذایقه عمومی مردم می باشد. بالاخره مهندسی اجتماعی با تغییر ذایقه عوام با چاشنی سکوت خواص به مرور محقق می شود و به ثمر می نشیند. رونق چرخه معنویت در جامعه از دنیامدار شدن و حاکمیت منطق لذت در میان عموم مردم جلوگیری می کند و درثانی، شجاعت و جسارت را در وجود نخبگان جامعه جهت ایفای نقش روشنگری و افشای فساد و ظلم زنده نگه می دارد. ۱ از واقعه عاشورا علیرضامحمدلو andisheengelabi
همه علیه ارزش‌ها چند کانال با اعضای چند صد هزار نفری که در ظاهر محتوای طنز دارند، اما در باطن دقیقا نقش پیاده نظام دشمن را ایفا میکنند، از شروع ماه محرم تا کنون جز توهین و تخریب هیئت و مداحان مطرح کاری انجام نداده اند! بدین صورت که دنبال یک ضعف میگردند تا آن را در کانال های خود بازتاب داده و هیئت و عزاداران اباعبدالله(ع) را تخریب کنند! این تصاویر فقط گوشه ای از حجم زیاد تخریب هاست. همچنین این کانال ها که نزدیک انتخابات با تبلیغ یک کاندید خاص از او حمایت میکنن، بعد از انتخابات با کنار مردم قرار دادن خود ضروع به تخریب نظام میکنند! معلوم نیست چطور با این حجم از توهین و تخریب هنوز کسی با مدیران این کانال ها برخوردی نکرده است! امیدواریم مسئولی دل‌خوش به این کانال‌ها نکرده باشد! Bisimchimedia
▪️کدام نمایندگان موافق محدودسازی شبکه‌های ، در توییتر فعالیت دارند؟ ◾️طرح مجلس برای محدودیت اینترنت در تازه‌ترین طرح‌ها برای نظارت، کنترل و محدود کردن اینترنت در کشور، مجلس طرحی را با امضای ۴۰ نفر با عنوان «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» به جریان انداخته که یکی از سختگیرانه‌ترین طرح‌ها در زمینه سیاست‌های اینترنتی در کشور است. آرما
✍️آرما توییت: 💢تکنیک های عملیات روانی استفاده شده توسط تیم رسانه ای اموی: ۱-برچسب زدن: بر اساس این تاکتیک، واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آن ها به آحاد یا نهاد های مختلف نسبت می دهند گاهی هدف از این عملکرد آن است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند ۲-انتقال: یعنی انتقال اقتدار،حرمت و منزلت امری مورد احترام،به چیزی دیگر برای مطلوب جلوه دادن آن. با استفاده از نمادهای مذهبی و یا ملی و انتساب به جریان هایی که مورد احترام توده های عمومی مردم قرار گیرند با ابزارهای چون طنز،کاریکاتور داستان کوتاه شعر و موسیقی و... لینک توییت آرما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هوشنگ گلمکانی منتقد برجسته سینما در نقد سریال نمایش خانگی «دل»: نمایش این همه تجمل در سریال «دل» بی‌رحمانه است؛ مردم در تامین معیشت عادی زندگی‌شان ناتوان هستند آرما
❌از این بهتر قانع نمی شوید⁉️ آیا می دانید ارزشمندترین سرمایه در فضای مجازی چیست❓
در تکنیک های عملیات روانی، تکنیکی داریم به اسم تکنیک زن اغواگر ؛ دانش اغواگری، از تکنیک ها و متدهایی است که از آن برای جذب و مقهورسازی جنس مخالف استفاده می شود. یعنی از جنبه جذابیت های شهوانی زن، برای تاثیرگذاری و تسخیر مخاطب استفاده می کنند. در رسانه ها، خصوصا رسانه های بصری مثل سینما، برای جذب و اثرگذاری روی قوای عاطفی و شهوانی، از این تکنیک استفاده می شود...
یکی از راه های مقابله با عملیات روانی دشمنان افشاگری است. وقتی دشمن زیر و رو می کشند و با ظاهرسازی مردم را فریب می دهند، افشا کردن فسادها و باطن پلید آنها از بهترین راه های شکستن فریبشان است. افشاگری، یعنی آگاه کردن افکار عمومی یا مقامات صلاحیت دار از وجود افراد نادرست کار یا فعالیت های نادرست کارانه در حاکمیت یا اجتماع است...
⭕️ حسین علیه‌السلام؛ ذبیح اعظم تبلیغات رسانه‌ای 🔻فاصله وفات حضرت رسول تا واقعه کربلا تنها 50 سال است! چه اتفاقی در این نیم قرن افتاده که مسلمانان فرزند رسول الله را ذبح می‌کنند به نیت رضایت خدا؟! 🔻 دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای معاویه در طول این 50 سال سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین «عملیات روانی-رسانه‌ای» را علیه خاندان حضرت سامان داده بودند. 🔻 مهم‌ترین رسانه جهان اسلام در آن زمان، منبرها در نماز جمعه و جماعات بود. معاویه واجب کرده بود در هر نماز و در هر خطبه علی و خاندان او را «لعن» کنند و خاندان اموی را «بستایند». 🔻 بدترین دشنام‌ها و زشت‌تریت صفتها در طول این نیم قرن به پشتوانه «جعل حدیث» علیه خاندان نبوت در نمازهای یومیه اجتماعات مسلمانان تکرار می‌شد. ▪️ نتیجه عملیات کاملاً روشن است: مردمی که «سواد رسانه‌ای» و «تفکر انتقادی» برای تحلیل و بررسی پیام‌های تبلیغاتی دستگاه حکومت اموی ندارند، به نیت قربه الی الله فرزند رسول الله و امام حی امت را ذبح می‌کنند. ➖➖➖➖➖➖➖
▪️بیاید براتون فعال مدنی آوردم نوید افکاری، کشتی‌گیری که توی پرونده‌ش فقط یه قتل عمد ناچیز داره و یه حمله به پلیس با کاتر و یه ترور ناکام و یه حضور در اغتشاشات و یه خورده هم ضرب وجرح عمدی و محاربه و سرقت ؛ که فیلم قتلش هم هست متاسفانه نظام حکم به اعدام این ورزشکار بیگناه داده :( 💬 آدم ▪️یکی رو میگن مادره،یکی رو میگن فعال مدنیه، یکی رو میگن کارگره، یکی رو میگن کولبره، این آخریه رو هم که میگن طرف کشتی گیره و قاتل نیست! در بیشرفی و بی ذاتی ضد انقلاب همین بس، که برای تطهیر نوید افکاری که باچاقو پدر سه تابچه روبه قتل رسونده میگن"کشتی گیر" وچشمشون رو روی جنایتش میبندن 💬 فامیل دور ▪️میگن «نوید افکار» مادر داره، کشتی گیر بوده، پس اعدام نکنید! خفاش شب هم مادر داشت، راننده تاکسی هم بود! شمر و حرمله هم مادر داشتن زیر بوته در نیومدن که چقدر بی همه چیزند این رسانه‌های بن‌سلمان و ملکه 💬حاج فیدل Fars_Plus
✅یک نظرسنجی و نتایج تامل برانگیز آن ✍معصوم نصیری 💢بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز/ ایپسوس، ۴۰ درصد آمریکایی‌ها از ترامپ درخصوص ممنوعیت تیک تاک (در صورت عدم فروش آن به یک شرکت امریکایی) حمایت کردند. 💢حالا اینکه طرح صیانت از حقوق مخاطب در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها می‌گوید پیام رسان های خارجی باید در قالب نمایندگی داخل کشور فعالیت کنند، توسط عده ای مورد حمله قرار میگیرد. 💢حتی هم میداند نباید افکار عمومی اش را دو دستی تقدیم دشمنش کند آنوقت عده ای در داخل...‌ 💢 تیک تاک حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در امریکا دارد. bidariymelat
نوید افکاری؛ از تحریف تا دیس اینفورمیشن تحریف واقعیت گزارش یا روایتی است که در آن واقعیت و دروغ با هم آمیخته شده‌اند. هدف از تحریف واقعیت درست‌کردن روایتی دیگر از وقایع برای گمراه‌کردن ذهن مخاطب است. مهم‌ترین تکنیک برای «تحریف واقعیت»، «تکرار» و «اغراق» است. برخی رسانه های فارسی زبان خارج از ایران باز با حذف بخش مهمی از واقعیت و ارائه روایتی که درگیر کننده احساسات مخاطبان است، بدون پرداخت به چرایی یک موضوع، با به فریب افکار عمومی درباره یک حکم اعدام پرداخته اند. https://www.mizanonline.com/fa/news/651757/ معصومه نصیری
🔴جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ ⏪یادداشت دکتر معصومه نصیری در روزنامه کیهان جریان تحریف با طرح گزاره‌های از اساس پر اشکال، پاره حقیقت‌گویی، برجسته‌سازی برخی واژگان و عدم پرداخت به نکات مهم طرح سعی در مهندسی افکار عمومی برای مقابله با طرح و به نتیجه نرسیدن آن و اساساً ساماندهی فضای افسارگسیخته مجازی دارند. این موضوع از همان ابتدای کار و با سانسور نام صحیح طرح و تنها اشاره به ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پیگیری شده است. عنوان این طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است. دو واژه و نیز در روانشناسی زبان دارای بار معنای مثبت هستند و اینکه عده‌ای حتی ساماندهی را با عنوان انسداد پیگیری می‌کنند خود نشان می‌دهد می‌توان در هزاره سوم و عصر انبوه رسانه زیست و این‌چنین در گرداب دروغ و سانسور گیر افتاد و مقهور پروپاگاندای رسانه‌ای شد. اما جریان تحریف چگونه مقابل ساماندهی پیام‌رسان‌ها ایستاده است؟ اگر از آدرس غلط دادن موضوع « » به « » که پیش از این اشاره شد عبور کنیم، با قلب واقعیت درباره بندها و تبصره‌های گوناگون طرح مواجه هستیم. در این یادداشت به شبهاتی درباره فعالیت پیام رسان های خارجی در ایران، اجازه تفتیش محتوا و صفحات کاربران داخلی، وضعیت کسب و کارها براساس این طرح، بحث فیلترشکن ها و ... پاسخ داده شده است. متن بخش نخست این یادداشت را در لینک زیر بخوانید: http://kayhan.ir/fa/issue/1939/11
🔶بیش از 300 تشکل دانشجوی از تخلفات جهرمی وزیر ارتباطات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی به رؤسای قوای مقننه و قضائیه شکایت کردند.🔶 در این نامه آمده است: 🔰 درحالی‌که محکومیت ایران به پرداخت جریمه 160 میلیارد تومانی به ویلموتس، بازتاب‌های قابل توجهی در قوای قضائیه و مقننه داشت، تعجب برانگیز است چرا کسی پیگیر 200 میلیارد تومان بودجه‌ی پروژه شکست خورده فیلترینگ هوشمند- که اهل فن پیشاپیش غیرممکن بودن آن را از نظر علمی ثابت کرده بودند - نیست؟! چرا کسی پیگیر اعطای تجهیزات 400 میلیارد تومانی به هاتگرام و تلگرام‌طلایی– با هدف شکست فیلترینگ تلگرام- نیست؟! چرا درباره اتلاف 19 هزار میلیارد تومانی که به بهانه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه شده، صدایی به گوش نمی‌رسد؟! 🔰 هزاران میلیارد تومان درآمد وزارت ارتباطات از مابه‌التفاوت استقرار CDN های تلگرام در کشور و ارائه صدها سرور به هاتگرام و تلگرام طلایی که یک‌شبه توسط گوگل‌پلی نابود شد، تنها گوشه‌ای از تخلفات آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات است که پرداختن به همه آن‌ها، مثنوی هفتاد من کاغذ است. 🔰 آنچه موجب نگرانی جدی جامعه علمی کشور شده، کیسه‌ای است که وزارت ارتباطات در سال پایانی مسئولیت، به بهانه توسعه اینترنت نسل پنج، برای تاراج اموال مردم و بیت‌المال دوخته‌اند. آنان باید نخست پاسخگوی میلیاردها تومان تجهیزات اینترنت نسل سه که در بیابان‌های کرج دفن کرده‌اند، باشند! 🔰 تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت ارتباطات، استیضاح وزیر و محاکمه او و آقای فیروزآبادی در دادگاه علنی، کمترین انتظار ما دانشجویان از قوای مقننه و قضائیه است.
⭕️موضوعات اصلی یک سال گذشته شبکه های اجتماعی 🔺در میان موضوعات شش موضوعی که به نظر می رسد اهمیت بررسی دارد و سبب شکل گیری حداقل یک موج جدی در یک سال گذشته شده است عبارت است از :کرونا، بورس و واگذاری های آن، شهادت شهیدسلیمانی، سقوط هواپیما اوکراینی، افزایش قیمت بنزین، انتخابات و کنکور های و حواشی آن. 🔸از کنار هم قرار گرفتن این نمودار ها و مقایسه آن مشخص می شود اولین موضوع که اصلی ترین حجم داده ها را به خود اختصاص داده است کرونا و حواشی این بیماری بوده است که در تمام بستر ها بیشترین حجم تولید محتوا را دارا می باشد. 🔺اما بعد از کرونا موضوعاتی مانند شهید سلیمانی، کنکور و بورس حدودا در یک سطح قرار گرفته اند و در رده اخر پست های مربوط به انتخابات و هواپیمای اوکراینی قرار دارد. آرما
⭕️ مسی رکورد کرونا را شکست! 💢با قوت گرفتن جدایی لیونل مسی از بارسلونا، در طی ۴۸ ساعت گذشته رکورد سرچ گوگل که در طی ماه‌های گذشته در اختیار بیماری کویید۱۹ بود شکسته شد! 💢در دو شب گذشته واژه "Messi" بیشتر از کلمه "COVID" سرچ شده که طی چند ماه گذشته این بیشترین جست‌وجو برای یک واژه در گوگل بوده است. 🔺بیماری خطرناک‌تر از کویید۱۹ نیز وجود دارد و آن زکام فرهنگی جوامع انسانی است تا جایی که چیز‌هایی بیش از جان شان برایشان مهم می‌شود آرما
📊 💢چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور می‌کنیم؟ 🔻یافته‌های یک پژوهش داخلی نشان داد که تنها یک‌بار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث می‌شود که این خبرها در نظر افراد حقیقت () به نظر برسند و ، بیشتر از خبرهای تازه باور می‌شوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور می‌شوند. 🔻پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری می‌گویند که انسان‌ها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزاره‌ها، به دنبال آسان‌ترین راه هستند و چیزی را که راحت می‌فهمند، راحت باور می‌کنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آن‌ها کمک می‌کند. 🔻همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی می‌تواند راست‌پنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق می‌توان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی می‌توانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد. asrehooshmandi
⁠ ◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است ✍️الویا گولدهیل ▪️واقعیاتِ بی‌نهایت غلط و استدلال‌های ساختگی، ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی‌اند. با این حال، صرف‌نظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی به‌ندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی می‌شود. ▪️تقریباً یک‌قرن‌ونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلال‌ها ره به جایی نمی‌برند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق می‌یابد. ▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمی‌توانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، این‌گونه توضیح می‌دهد: ▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، به‌واسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا می‌کند.» ▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته می‌شود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلال‌هایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمی‌کنند، بلکه صرفاً باعث می‌شوند که افراد برای حفظ آن دیدگاه‌ها شدیداً به احساسات چنگ بزنند. ▪️به صرافت می‌توان دریافت که بیشتر آدم‌ها می‌دانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید می‌شوند و بر اساس آن رفتار می‌کنند. ▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاه‌های خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره می‌گیریم؛ و برای نمونه می‌دانیم که شواهد نشان می‌دهد واکنش‌های عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایش‌های خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیت‌ها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه می‌گیرد. ▪️در فضای مجازی، وقتی نمی‌توانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آن‌ها را نمی‌فهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت می‌شود. ▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود می‌آید که مخالفان دیدگاه‌های خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاه‌هایی ذهنی‌اند؛ ▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلال‌ها در فضای مجازی توصیه‌هایی هم دارد: ▪️جست‌وجوی ایده‌هایی متفاوت با ایده‌های خود و طلبِ حقیقت در ایده‌هایی که شاید از آن‌ها غافل شده‌ایم. ▪️به‌جای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، می‌توانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزل‌ناپذیر ما قرار دارند. ▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت می‌کنند، به‌واقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر می‌برید. 🗞منبع: گزیدهای از مقاله‌ای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بی‌معناست؟» منتشر شده در شماره 114 ، آبان 1398 asrehooshmandi
🔻 بیش از ۴۵ میلیون مشارکت در هیأت‌های مجازی روبیکا ▪️ ویدئوهای زنده(لایو) و غیرزنده(آفلاین) برنامه هیأت‌ها در کانال‌های اپلیکیشن «روبیکا» در دهه اول محرم به ترتیب بیش از ١۵ میلیون و بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است. ▪️ پس از پایان هر برنامه، ویدئوی پخش زنده هیأت‌ها در کانال‌های روبیکا باقی می ماند که مجموع این ویدئوها در دهه اول محرم بیش از ٣٠ میلیون بازدید داشته است. ▪️ کانال‌هایی که برای هیأت‌ها در نظر گرفته شد، در این ایام بیش از ۵ میلیون عضو گرفت و بیش از ١۵٠٠ هیأت در سراسر کشور به شبکه پخش زنده «عقیق» و «روبیکا» پیوستند. ▪️ بیشترین استقبال به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و خوزستان بود. ▪️ بیش از ۵۰ هیأت شاخص و برجسته در سراسر کشور پخش زنده خود را از طریق صفحه «عقیق» در «روبیکا» انجام دادند. ▪️ به زودی توسط «عقیق» پنلی اختصاصی برای هیأت‌ها در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند پخش زنده خود را برنامه‌ریزی کرده و به اعضا خود از طریق پیامک یا اعلان(نوتیف) اطلاع‌رسانی کنند. asrehooshmandi
🔻یک تصویر جعلی و چند نکته ⬅️طرح «صیانت از حقوق مخاطبان در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی» در مجلس مطرح است اما متاسفانه شاهدیم که برای به حاشیه بردن طرح، به جای ارائه پیشنهاد برای رفع نواقص، فیک نیوزها و بی اخلاقی های رسانه‌ای در جریان است مثل همین تصویر. 🔹چگونه بفهمیم این نامه جعلی است 1⃣طرح ۲۰ماده دارد اما نامه به ماده ای که وجود ندارد استناد کرده است(ماده ۲۴!!)، لطفا اصل طرح را بخوانید. برای مخالفت هم لازم است یکبار طرح را بخوانید. 2⃣در نامه رسمی نام طرح، کامل نوشته میشود و نه ناقص. 3⃣از اشکالات شکلی، به کاربردن واژه تک شوری، فرمت نامه های مجلس و آرم در نامه ها و ...عبور می‌کنیم. 🔹اصل طرح را بخوانید. همانها که برجام را نخوانده از آن حمایت میکردند، طرح را نخوانده با آن مخالفت میکنند. @asrehooshmandi
8️⃣5️⃣ 🔻پنج راهکار ساده برای شناسایی و شکست و فیک‌نیوزها اگر در داخل متن به مصاحبه یک فرد با یک‌ رسانه اشاره شده بود، حتما با یک جستجو، منبعی که ذکر شده را بررسی کنید. خواهید دید اصلا چنین متنی در منبعی که گفته شده وجود ندارد. ✍️معصومه نصیری
نحوه انتشار امواج Wi-Fi در خانه بدین شکل است! سعی کنید Wi-Fi رو در جایی قرار بدید که کمترین میزان رفت و آمد به اون‌جاست و اتاق خواب هم نباشه. جبهه
⛔️ باز هم یک قاتل پیدا شد و سلبریتی های هشتگ‌زن به راه افتادند... 🚫 فرد مورد نظر در تصویر که خانم ترانه علیدوستی از او حمایت کرده، یک کارمند بی‌گناه شرکت آب را با ضربات چاقو به قتل رسانده و قصد قتل یک نفر دیگر (یک بسیجی) را هم داشته که ناکام مانده است. 🚫 اگر یک نفر در خیابان به همین سلبریتی‌های ناناز کمتر از گل بگوید یا خدای ناکرده کیفشان را بقاپد، حکم اعدام برای همه صادر می کنند...! 🔸 دستگاه های قضایی و نظارتی و امنیتی تا کی میخواهند فقط نظاره گر شرار سلبریتی ها در حمایت از قاتلین و جاسوسها و اراذل و اوباش و سارقان باشند؟ آیا تشویش اذهان عمومی برای سلبریتی ها جرم محسوب نمیشود؟ ⚫️گروه رسانه‌ای تیٖـمورا ⚫️ @timoora
📌تعیین ساعات برگزاری کلاس‌ها در شبکه شاد 🔹حسن الحسینی، مسئول پروژه شبکه شاد : 🔸با توجه به مشکلات ترافیک اینترنت در ساعاتی از روز و احتمال قطع شدن اینترنت در حین آموزش یکی از مشکلات جدی برای اجرای برنامه ها در شبکه شاد و آموزش های مجازی موضوع زیرساخت های مربوط به آن است. 🔸در موضوع زیرساخت‌ها با ۲مساله مشکل دسترسی به اینترنت و دیگری بار ترافیکی آن مواجه هستیم؛ بر همین اساس کلاس های درس در شبکه شاد طبق زمان بندی در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد. 🔸طبق برنامه ریزی های انجام شده برگزاری کلاس ها در ساعات ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۵، ۱۰:۳۰-۱۲:۴۵، ۱۳:۰۰-۱۵:۱۵ و ۱۵:۳۰۱۷:۴۵ در نظر گرفته شده اند.
تولیدکنندگان محتوای داخلی مشمول تعرفه نیم‌بها می‌شوند: تولید‌کنندگان محتوای داخلی می‌توانند از تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت بهره ببرند. همچنین تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی با ثبت درخواست خود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، می‌توانند از تعرفه ترجیحی اپراتورها برای مراجعه‌کنندگان خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، مسئله‌ی تفکیک تعرفه اینترنت داخل از بین‌الملل بود. این مسئله بدین معناست که برای وب‌سایت‌ها با سرورهای داخلی در مقایسه با وب‌سایت‌های خارجی، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی از اینترنت ثابت و همراه، مطابق مصوبه سازمان رگولاتوری ملزم به رعایت این موضوع در محاسبه هزینه اینترنت برای کاربران شدند. از طرف دیگر با توجه به همه گیری شیوع کرونا در کشور، از اسفندماه سال ۹۸، حضور در مراکز آموزشی محدود شده و آموزش به صورت مجازی و الکترونیکی صورت پذیرفت و با توجه به هزینه بالای اینترنت برای تحصیل، در حالی که دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی شدند، وزارت ارتباطات از رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی تا پایان خرداد خبر داد. همچنین با ادامه روند آموزش مجازی، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به ایجاد بار ترافیکی بر اثر آموزش مجازی، بیان کرد: به‌دلیل عدالت آموزشی و عدم امکان خانواده‌ها در تامین مالی موجب عدم بهره‌گیری از تحصیل نشود،‌ تلاش می‌کنیم که بسته‌هایی را برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر بگیریم. زیرا به دلیل حجم ویدیوهایی که در پیام‌رسان‌ها ارسال می‌شود،‌ هزینه‌هایی به معلمان تحمیل می‌شود که باید برایش فکری کنیم. اعمال تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات نیز در این راستا در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که بر اساس مصوبه شماره ۲۳۷ و ۲۴۸ کمیسیون تنظیم مقرارت ارتباطات مبنی بر اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولیدکنندگان محتوای داخلی، کلیه اپراتورهای داخلی موظفند امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را اعمال و تعرفه مصرف دیتای محتواهای داخلی را به‌صورت ترجیحی و به میزان نصف تعرفه دیتای بین‌الملل محاسبه کنند. به همین منظور با فرارسیدن سال تحصیلی جدید و با هدف حمایت از کسب‌وکارهای فعال در زمینه آموزش الکترونیکی، از کلیه تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی https://g2b.ito.gov.ir نسبت به ثبت فهرست سامانه‌ها و برنامه‌های کاربردی (app) که در داخل کشور میزبانی می‌شود اقدام کنند تا اپراتورها تعرفه ترجیحی برای مشترکانی که به سایت‌های مذکور مراجعه می‌کنند را اعمال کنند. در این اطلاعیه همچنین آمده است که به دلیل پیچیدگی‌های اجرای فنی برای اعمال تعرفه یادشده، از زمان ثبت‌ درخواست تا فعال‌سازی، نیازمند یک ماه زمان است.