هدایت شده از سواد رسانهای
🚦حرفهایی که نمیزنیم مهمترین حرف هایی است که میزنیم!
📍وقتی کسی با من حرف میزند بیش از آنکه به واژههایی که میگوید دقت کنم، حرفهایی که نمیزند را میشنوم! جان کلام آدمها در حرفهایی است که نمیزنند. پنهان میکنند، یا معنای اصلیشان در آنها نهفته است، یا در سوالهایی است که می پپرسند.
🔸با تمرین و تجربه و مطالعه اندک، متوجه مقدمه چینی آدمها میشوم. وقتی حرف میزنند، مثالی به میان میآورند، به در میگویند تا دیوار بشنود.
برخلاف تصورشان من متوجه میشوم که حرف اصلیشان چیزی نیست که میگویند بلکه آن چیزی است که نمیگویند و گمان میکنند من متوجه نمیشوم و البته خیلی اوقات کمکشان میکنم که حس کنند موفق شدهاند و من نفهمیدهام!
🔸این به معنای آگاهی تام من نیست. چون این راه پایانی ندارد و من در حال آموختنم. کتاب و جزوه خاصی هم ندارد. فقط باید دقت کرد. با صبوری گوش داد و آماده یاد گرفتن بود.
🔸وقتی در یک جمع قرار میگیرم سریع سعی میکنم به لحن افراد، واژههایی که به کار میبرند، تکیه کلامها، دامنه لغات و حتی زبان بدنشان را کشف کنم. رابطهای که با نفرات دیگر دارند. نحوه نشستنشان. نوع لباس پوشیدنشان، اینکه به حرف دیگران گوش میدهند یا فقط حرف میزنند. اینکه وقتی حرف میزنند دنبال تایید گرفتن یا انتقال مفهوم هستند یا برایشان صرفاً حرف زدن مهم است.
🔸خیلیها فکر میکنند شیک حرف زدن و جملهبندی بی پنهایت اهمیت دارد. البته که مهم است اما مطالعات نشان میدهد وقتی با کسی حرف میزنیم این نسبتها برای انتقال معنا و مقصودمان بیشترین نقش را دارند:
1️⃣ واژهها و کلمات تنها 7 درصد نقش دارند.
2️⃣ 38 درصد مربوط به لحن صدای ماست.
3️⃣ و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. دست تکان دادن، نگاه دزدیدن، لبخندهای سرد و تصنعی یا گرم و پرشور و ...
🔸وقتی تلفنی با کسی حرف میزنید عملاً 55 درصد ارتباط را از دست میدهید اما هنوز لحن را دارید. به فراز و فرود کلام، به مکثها یا سریع جواب دادنها، به تمایل طرف برای ادامه دادن جملات یا اشتیاقش برای پایان دادن به صحبت دقت کنید...
📍همه اینها آموختنی است. هر لحظه سعی میکنم از هر کسی بیاموزم. هر کسی تکنیک خودش را دارد، لحن و سبک و شیوه خودش را برای انتقال مفاهیم دارد. از هر کسی می شود آموخت.
✍ #احسان_محمدی
📲 @savaderesanei
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
ایتنا - مدیرعامل پیام رسان بومی «گپ» با تاکید بر اینکه حمایتی از این پیام رسان به عنوان شبکه بومی منتخب انجام نشد، گفت: وزارت ارتباطات ١٠ سرور تخصیص داده شده به ما را پس گرفت.
https://www.itna.ir/news/57455
@seda24
هدایت شده از خبرهای فضای مجازی
دادستان کل کشور: از فضای بی مدیریت فضای مجازی آسیبهای زیادی میبینیم
http://www.citna.ir/news/231087
@seda24
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⚠️ #نکته_روز
✔️ نکاتی مهم در مورد امنیت تبلت
▪️ اما به هنگام استفاده از اکانت ایمیل خود با تبلت و … بسیار هوشیار باشید و به هیچ عنوان با این وسایل اطلاعات محرمانه خود را رد و بدل نکنید و سعی کنید برای این کار از یک کامپیوتر مطمئن استفاده کنید و همیشه سعی کنید تا اطلاعات را در سمت سرور یا کمپانی خود رمزگذاری کنید.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🚦حرفهایی که نمیزنیم مهمترین حرف هایی است که میزنیم!
📍وقتی کسی با من حرف میزند بیش از آنکه به واژههایی که میگوید دقت کنم، حرفهایی که نمیزند را میشنوم! جان کلام آدمها در حرفهایی است که نمیزنند. پنهان میکنند، یا معنای اصلیشان در آنها نهفته است، یا در سوالهایی است که می پپرسند.
🔸با تمرین و تجربه و مطالعه اندک، متوجه مقدمه چینی آدمها میشوم. وقتی حرف میزنند، مثالی به میان میآورند، به در میگویند تا دیوار بشنود.
برخلاف تصورشان من متوجه میشوم که حرف اصلیشان چیزی نیست که میگویند بلکه آن چیزی است که نمیگویند و گمان میکنند من متوجه نمیشوم و البته خیلی اوقات کمکشان میکنم که حس کنند موفق شدهاند و من نفهمیدهام!
🔸این به معنای آگاهی تام من نیست. چون این راه پایانی ندارد و من در حال آموختنم. کتاب و جزوه خاصی هم ندارد. فقط باید دقت کرد. با صبوری گوش داد و آماده یاد گرفتن بود.
🔸وقتی در یک جمع قرار میگیرم سریع سعی میکنم به لحن افراد، واژههایی که به کار میبرند، تکیه کلامها، دامنه لغات و حتی زبان بدنشان را کشف کنم. رابطهای که با نفرات دیگر دارند. نحوه نشستنشان. نوع لباس پوشیدنشان، اینکه به حرف دیگران گوش میدهند یا فقط حرف میزنند. اینکه وقتی حرف میزنند دنبال تایید گرفتن یا انتقال مفهوم هستند یا برایشان صرفاً حرف زدن مهم است.
🔸خیلیها فکر میکنند شیک حرف زدن و جملهبندی بی پنهایت اهمیت دارد. البته که مهم است اما مطالعات نشان میدهد وقتی با کسی حرف میزنیم این نسبتها برای انتقال معنا و مقصودمان بیشترین نقش را دارند:
1️⃣ واژهها و کلمات تنها 7 درصد نقش دارند.
2️⃣ 38 درصد مربوط به لحن صدای ماست.
3️⃣ و 55 درصد دیگر مربوط به زبان بدن است. دست تکان دادن، نگاه دزدیدن، لبخندهای سرد و تصنعی یا گرم و پرشور و ...
🔸وقتی تلفنی با کسی حرف میزنید عملاً 55 درصد ارتباط را از دست میدهید اما هنوز لحن را دارید. به فراز و فرود کلام، به مکثها یا سریع جواب دادنها، به تمایل طرف برای ادامه دادن جملات یا اشتیاقش برای پایان دادن به صحبت دقت کنید...
📍همه اینها آموختنی است. هر لحظه سعی میکنم از هر کسی بیاموزم. هر کسی تکنیک خودش را دارد، لحن و سبک و شیوه خودش را برای انتقال مفاهیم دارد. از هر کسی می شود آموخت.
✍ #احسان_محمدی
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
💾عبارت "سواد رسانه اي" ابتدا توسط مارشال مك لوهان (۱۹۶۵) استفاده شد
💾از دهه ۱۹۷۰ اين موضوع در برخي از كشورهاي امريكا لاتين و اروپا مورد توجه قرار گرفت و در كانادا از سال ۱۹۷۸ با تشكيل انجمن سواد رسانه اي آغاز شد
💾در سال ۱۹۸۲ يونسكو بيانيه اي در ارتباط با آموزش سواد رسانه اي صادر كرد كه به امضا ۱۹ كشور رسيد و با عنوان بيانيه گرانوالد رسميت پيدا كرد
💾هم اكنون در نظام آموزشي بسياري از كشورها مثل كانادا، ژاپن، آمريكا، آلمان، اسپانيا، آفريقاي جنوبي سواد رسانه اي يك واحد درسي در مقاطع مختلف تحصيلي به شمار ميره
💾در ايران سواد رسانه اي از اواسط دهه هشتاد شمسي در دانشگاه راه باز كرد و از سال ۹۱ وارد مقاطع تحصيلي پايه ششم، هفتم، هشتم و نهم شد و در سال 95 درسي اختصاصي با عنوان تفكر و سواد رسانه اي در پايه دهم وارد نظام آموزشی شد
✅ همراهمان باشید!
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🔴کاریکاتور
افزایش غلطهای املایی در فضای مجازی
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
❗️ همیشه بهترین را انتخاب کنیم
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✔️ انتشار روزانه ۱۲.۵ میلیون #محتوای_غیراخلاقی در فضای مجازی
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی:
▪️ بسیاری از کشورها که ارزشهای اخلاقی ما را ندارند، خیلی دقیق تر به موضوعات مربوط در این زمینه می پردازند و ما ۲۵ میلیون #کودک داریم و این کودکان از همان استانداردی استفاده میکنند که بزرگسالان برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند.
▪️ در حال حاضر #فیلترینگ بیشتر جنبه حاکمیتی یافته است تا اینکه جنبه مردمی و مطالبه عمومی به خودش بگیرد. در حالی که در بسیاری از کشورها به این شکل است و خود مردم خواستار آن هستند و بزرگسالان در بسیاری از کشورها در بحث #اینستاگرام نسبت به مخاطراتی که این فضا برای کودکان دارد، عکس العمل نشان می دهند.
#من_و_رسانه
manoresane
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
✔️ انتشار روزانه ۱۲.۵ میلیون #محتوای_غیراخلاقی در فضای مجازی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجا
این جمله را یکبار دیگر مرور کنید:
(( ما ۲۵ میلیون #کودک داریم و این کودکان از همان استانداردی استفاده میکنند که بزرگسالان برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند.))
25 میلیون یعنی حدودا یک سوم (33%) از جمعیت کشور را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند . این یعنی نهادهای پرادعا با شعارهای دهان پر کن مثل "گردش ازاد اطلاعات" و... برنامه چندانی در فضای مجازی برای مدیریت آن 33 درصد که اتفاقا اینده سازان این کشور هستند ندارند!