⭕️وقتی رسانه ها تصویرسازی می کنند
بخش اول
💢رسانه ها سوگیری مخاطبان نسبت به یک شخص یا جریان را شکل می دهند بدین صورت که مخاطب تصویری کلی با صفت یا برچسبی خاص (خواه مثبت یا منفی ) از وی در ذهن داشته باشد
اینکه ما فردی را فداکار ، تندخو ،باسواد مغرور ،متوهم و یا ... ببینیم بسته به نیاز رسانه در تمجید یا تخریب سوژه خود دارد
👤ریچاردپل می گوید:
پشت همه ی سوگیری ها و تبلیغات در رسانه های خبری ، در همه ی جهان ، منطق یکسان و ساده ای قرار دارد باید این حقیقت را پذیرفت که مسائل بسیار پیچیده تر از تولید خبر ساده است و ذهن مخاطب اگر سنجشگرانه نباشد شاید خبرها را معکوس دریافت و تحلیل کند
🔺برای نمونه رسانه های تحت سلطه فکری صهیونیزم جهانی و اقمار داخلی آن تمام سعی خود را میکنند تا #رائفی_پور را فردی سطحی و متوهم جلوه دهند از این روست که با انتخاب بخشی کوچک از سخنان وی (تکنیک تقطیع) و یا انتساب خبری جعلی در باره او و نشر آن از طریق سکوهای انتشار پرشمار خود ، بدنبال مشروعیت زدایی علمی و مقبولیت زدایی از بیم پیوستن افراد جدید به مخاطبان وی هستند
اینکه از بین هزاران ساعت سخنان فردی قطعه کلیپی یک یا دو دقیقه ای بیرون بیاید به هیچ وجه نشان دهنده منظور و مقصود آن شخص نمی تواند باشد .
💢از سوی دیگر هیچ کس بری از خطا نیست و ممکن است ایشان نیز مانند دیگر افراد اشتباهاتی نیز داشته باشد اما باید دید این اشتباهات چه درصدی از کل بیانات فرد را تشکیل میدهند و حتی به فرض کم بودن میزان خطا آیا آن خطای کوچک اثر مهمی میتواند داشته باشد مانند نشر انحراف عقیدتی که منجر به بروز یک ناهنجاری دینی یا اجتماعی شود.
قطعا اگر این میزان از دقت و سختگیری و صد البته شیطنت هایی که نمونه هایش برایتان ذکر خواهد شد در باره هر شحص دیگری اجرا شود نتیجه همین و چه بسا بسیار پررنگ تر خواهد بود
💢شاید آن فرد در حال نقل و قول است : پخش کلیپی 1 دقیقه ای از شبکه voa که در آن #رائفی_پور در حال نقل خاطره ای از یکی از رزمندگان دفاع مقدس است حال انکه مهدی فلاحتی با شیطنت جوری وانمود می کند که رائفی پور در حال تعریف خاطره خود از جنگ است در حالی که وی در انتهای جنگ تنها 4 سال سن داشته است
💢صرفا یک مزاح و شوخی است : نقل داستانی از صفوان صحابه پیامبر که در خلال آن #رائفی_پور به شوخی میگوید برایش دو پرس غذا در ظرف یک بار مصرف آوردند که همین کلیپ مورد سواستفاده فراوان مخالفان سیاسی او قرار گرفت و وقیحانه میگفتند رائفی پور نمیدانسته در زمان پیامبر ظرف یک بار مصرف نبوده؟
💢همگام سازی سخنان
🔺بدین صورت که سخنان دو جلسه مختلف (عموما صوت) و یا دو بخش از یک سخنرانی را به گونه ای در کنار یک دیگر قرار میدهند که مفهومی جدید پیدا کند. برای نمونه با چسباندن صوت بخشی از سخنان #افکار_عمومی رائفی_پور در نقد و بررسی عقیده بهائیت در ازدواج با محارم به منظور ازدیاد نفوس (جمعیت) در سخنرانی دانشگاه آزاد یزد با سخنان چهار سال بعد او با موضوع جمعیت در تهران (دانشگاه رفاه) و ضرورت ازدیاد جمعیت ایران ، به مخاطبان القا کردند که رائفی پور میگوید برای ازدیاد جمعیت در ایران چاره جز ازدواج با محارم نیست ؟؟؟
آرما
⭕️وقتی رسانه ها تصویرسازی می کنند
✍️بخش دوم
🔺...یا در نمونه ای دیگر وقتی رائفی پور در حال بررسی اعتقاد یهودیان در برپایی حکومت دینی و نظر یهود در باره جدایی سیاست از دیانت است ، یک کلیپ تقطیع شده با این مضمون بیرون می آید:
#رائفی_پور: در ایران و اسرائیل ولایت فقیه حاکم است
💢فارغ از تسلط مخاطب به فنون عملیات روانی و سواد رسانه ای آیا نباید مخاطب از حداقل عقلانیت برخوردار بوده تا در دامهای اینچنینی نیفتند؟
آخر با چه منطقی ، رائفی پور در کشوری که در آن ولایت فقیه حاکم است و بزرگترین دشمن آن اسرائیل است باید چنین حرفی بزند و یا چرا باید بگوید بیایید برای افزایش جمعیت ازدواج با محارم داشته باشید؟
آیا نباید گفت : حداقل شنونده باید عاقل باشد
تقطیع :
💢بی شک بیشترین حملات در رسانه به #رائفی_پور با این تکنیک صورت میگیرد ، بدین صورت که بخشی کوتاه از یک سخنرانی را تقطیع کرده و انتشار میدهند ، فرض کنید شما در حال بیان سخنانی در نقد یک جریان سیاسی خاص هستید در حالی که عده ای از مخاطبان شما نیز به آن جریان تعلق خاطر دارند
برای تلطیف فضا و رعایت انصاف ،جریان مخالف سیاسی ایشان را نیز نقد میکنید ، اگر فردی کل سخنان شما را گوش دهد شما را فردی منصف می یابد و اگر بخشی تقطیع شده از نقد به جریان سیاسی خاص را بشوند شما به جانبداری سیاسی متهم خواهید شد .
💢کسانی که سخنرانی های کامل #رائفی_پور را گوش داده اند می دانند که او همواره سعی در رعایت انصاف دارد اما مخالفان او با انتشار تقطیع شده سخنانش به صورت هدفمند ، سعی در تخریب او دارند به این شیوه که بخش هایی که #رائفی_پور از جریان اصولگرایی انتقاد می نمود را جدا کرده و در یک دی وی دی به صورت خصوصی برای نهاد های انقلابی فرستادند که منجر به ممنوعیت پنج ساله سخنرانی او در مجموعه بسیج و نهاد رهبری در دانشگاه ها و صدا و سیما شد (که بخشی از این محدودیت ها کماکان ادامه دارد) و البته همان جریان با جدا کردن بخش های انتقادی سخنان او در باره اصلاح طلبان (به جای پاسخ به شبهات مطرح شده) سعی در این داشت #رائفی_پور را وابسته به اصول گرایی معرفی کند تا تقد هایش صرفا در بستر مخالفت و دعوای سیاسی ارزیابی گردد و موجب تشکیک در مخاطبان خاکستری و حتی اطلاح طلب او نشود.
دروغ بزرگ
👤 گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر متاثر از انگلیسی ها میگفت : دروغ باید آنچنان عظیم باشد که هیچکس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ است که چنین بیشرمانه حقیقت را تحریف کند.
شایعاتی عجیب و باور نکردنی در باره #رائفی_پور در این حوزه فراوان است، مجری شبکه voa میگوید رائفی پور توسط وزارت اطلاعات دستگیر و مجبور به همکاری شده است و برای اینکه سنارویو اش درست در بیاید رائفی پور را متولد 1355 معرفی میکند حال آنکه او متولد 1363 است و انگار زمانی که ایشان کلاس چهارم ابتدایی بوده دستگیر شده است!!!
💢آمد نیوز #رائفی_پور را صیغه زاده یاسر عرفات معرفی میکند
صالح یزدانپناه در دو توییت با فاصله زمانی زیاد (که البته در تضاد با یکدیگر بودند) مدعی می شود #رائفی_پور برای سخنرانی به مسقط رفته ، حال آنکه او تا کنون هرگز به عمان سفر هم نکرده است
💢یکی از کانال های اصلاح طلبان از فساد رائفی پور در قشم مطلب می زند
کانال اصول گرا خبر از شرکت رائفی پور در لیست شورای شهر تهران میدهد تا مخاطبان تمام سخنران ها و مطالبات او در ایام پیش از انتخابات را برای جمع آوری رای برای خود ، تلقی کنند
در انتها باید گفت همه ی مهندسی های صورت گرفته به منظور تخریب و توقف اثرگذاری #رائفی_پور در فضای اجتماعی سیاسی و فرهنگی کشور و ترس از افزایس محبوبیت او است
آرما
⭕️انفجار نادانی
💢 کاواساکی نظریهپرداز مدیریت و از مشاوران شرکت Apple، پدیدهای را در سازمانهای اداری و صنعتی عنوان میکند که استیو جابز از آن به عنوان #انفجار_نادانی نام می برد!
🔺این نظریه میگوید: مدیران درجه یک، کسانی را استخدام میکنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند؛ اما افراد درجه دو و پایینتر، با نگرانی از دست دادن جایگاه خود، افرادی از خود پایینتر را استخدام می کنند و همینطور نفرات ردههای پایینتر نیز همین چرخه باطل را ادامه میدهند (چون مسلماً آنها هم نفرات درجه یک نیستند)
💢لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از افراد ضعیف و ناتوان در ساختار سازمان مواجه میشوید که معدود افراد توانمند را نیز ناامید و فلج می کنند!
💢 این نظریه را میشود هم در زندگی شخصی به کار برد، هم در راهبری سازمانی و هم در عرصه کشورداری:
💢از خودتان بپرسید آیا با کسانی دوست هستم، که از من باهوشترند و مرا به نقد میکشند یا کسانی هستند که همرده من یا پایینترند و بیشتر مرا تأیید می کنند؟
💢در سازمان، از خودتان بپرسید آیا از استخدام و بکارگیری کسانی که از من باهوشتر، مطلعتر و کاربلدتر هستند ترس دارم؟ آیا تعداد کسانی که از من باهوشتر هستند در سازمان من به تعداد انگشتان یک دست می رسد؟
🔺در کشورداری از خود بپرسید آخرین باری كه از منتقدان باهوش خود مشورت یا کمک گرفتهاید یا وی را به یک سمت کلیدی منصوب کردهاید کی بوده است؟ آیا از اینکه من از همه باهوشترم لذت میبرم یا اینکه میتوانم از باهوشها بیشترین استفاده را بکنم خوشحالم؟
آرما
سواد رسانه و روانشناسی
⭕️ وقتی از لزوم بالا بردن سطح سواد رسانهای و فرهنگی حرف میزنیم منظورمون دقیقا چیه!؟
🔺چند وقت پیش نقل قول دروغی از رئیس بسیح زنان پخش شد که لیس زدن بستنی برای زنان در مکانهای عمومی ممنوع است که به سرعت هم تکذیب شد...
حالا یه عده که اسم خودشون رو گذاشتن دانشجو بدون هیج تحقیقی بر مبنای این نقل قول کذب، مثلا قیام کردن و با این موضوع مخالفت میکنن، موضوعی که اساسا شیطنت رسانهای بیشتر نبود
⭕️زندگی کراپ شده
💢اگر پایینِ عکس را کراپ کنیم، میشود شبیه میلیونها عکسی که تابهحال از تاجمحل ثبتشده است؛باشکوه، زیبا و آرامشبخش... اما جِیکوب ریگلین در این عکس عمداً بِیغولههای اطراف تاجمحل را کراپ نکرده است. او به ما و میلیاردها آدمی که هرگز پایشان به تاجمحل نخواهد رسید این فرصت را داده تا بفهمیم تاجمحل فقط این عکسهای خوشگلی که تا حالا دیدهایم نیست.
💢خیلی از ما به یک جِیکوبِ درون نیاز داریم. یکی که به ما یادآوری کند چیزی که در اینستاگرامِ آدمها میبینیم زندگیِ کراپشدهی آنهاست. که هیچ زندگیای مثل تاجمحل تماماً شکوه و زیبایی و آرامش نیست. که در زندگیِ هر آدمی بِیغولههایی هم هست که همیشه کراپ میشوند و عاقلانهتر این است که زندگیِ کراپشدهی دیگران را با زندگیِ کراپنشدهی خودمان مقایسه نکنیم.
⭕️روانشناسی ارتباطی در رسانه
💢نظريه مارپيچ سكوت
🔺عامل مهمی که در روانشناسی ارتباطی وارد عمل ميشود، «مارپيچ سكوت» است. به اين معنا كه در خصوص يك موضوع مناقشهانگيز، افراد دربارة توزيع افكار عمومي حدسهايي ميزنند. آنها سعي ميكنند دريابند كه آيا در اكثريت قرار دارند يا در اقليت؛ و سپس ميكوشند تعيين كنند كه آيا تغيير افكار عمومي در جهت موافقت با آنهاست يا خير.
💢به باورنئومان، اگر آنها احساس كنند در اقليت قرار دارند يا تغيير افكار عمومي در جهت فاصله گرفتن از آنهاست، ترجيح ميدهند سكوت اختيار كنند. هر چقدر اقليت بيشتر سكوت كنند، مردم احساس ميكنند كه ديدگاه خاص و متفاوت ارائه نشده است و لذا مارپيچ سكوت تشديد مي شود (سورين و تانكارد، 1381:7-96).
👤ويندال، سيگنايزر و اولسون معتقدند كه نظرية مارپيچ سكوت بر فرضيات زير استوار است:
💢 اگر مردم احساس كنند داراي عقايد مشترک با ديگران هستند، درباره آنها با يكديگر صحبت ميكنند؛ اما اگر احساس كنند فقط خودشان صاحب عقيدة خاصي هستند، آن عقيده را آشكارا ابراز نميكنند.
💢 افراد ممكن است از رسانههاي جمعي به عنوان منبع توزيع عقايد استفاده كنند. اگر عقيدة خاص آنها در رسانه مطرح نشده باشد، آنها نتيجه ميگيرند كه آن عقيده مورد پذيرش عمومي نيست.
💢 همه رسانهها به شيوهاي تقريباً انحصاري، عقايد مشابهي را بيان ميكنند (هم صدايي) و موجب ميشوند كه مردم، اغلب از جّو فكري جامعه تصوير نادرستي داشته باشند.
💢 بسياري از افراد كه عقيده خاصي دارند، از ترس انزوا از آن دفاع نميكنند. لذا هر چه بيشتر، افراد ساكت بمانند، ديگران احساس ميكنند كه عقيده مخالف وجود ندارد و بنابراين مارپيچ سكوت در جامعه شكل ميگيرد
📚ويندال، سيگنايزر، اولسون، 1376:6-1365
#سواد_رسانه_ای
⭕️تئوری پنجره شکسته
💢در دهه هشتاد در نیویورك باجگیری در ایستگاهها و در داخل قطارها امری روزمره و عادی بود. مردم از روی نردهها بهداخل ایستگاه میپریدند و یا ماشینها را به عمد خراب میکردند و یکباره سیل جمعیت بدون پرداخت بلیط به داخل مترو يا اتوبوسها و...سرازیر میشد.
💢اما آنچه که بیش از همه به چشم میخورد گرَفیتی (Graffiti) يا نوشتههاي روي در و ديوار، واگنها و اتاقكهاي اتوبوسها بود. گرَفیتیها نقشها و عبارات عجیب و غریب و درهمی است که بر روی دیوار نقاشی و نوشته میشوند. اینگونه بود وضعیت شهر نیویورک در دهه ١٩٨٠ شهری که موجودیتش در چنگال جرم، جنایت و خشونت فشرده میشد.
💢با آغاز دهه ١٩٩٠ به ناگاه سیر نزولی آغازشد. قتل و جنایت به میزان ٧٠ درصد و جرایم کوچکتر مانند دزدی و غیره ۵٠ درصد کاهش یافت. در ایستگاههای مترو با پایان یافتن دهه ١٩٩٠، ٧۵ درصد از جرائم از میان رفته بود. زمانی که نیویورک به امنترین شهر بزرگ آمریکا تبديل شده بود دیگر حافظهها علاقهای به بازگشت به روزهای زشت گذشته را نداشتند.
💢اتفاقی که در نیویورک افتاد این بود که کاهش جرائم و خشونت ناگهانی و به سرعت اتفاق افتاد. درست مثل یک اپیدمی. این تئوری به تئوری «پنجره شکسته (Broken Window Theory)» معروف است. تئوری پنجره شکسته محصول فکری دو جرم شناس آمریکائی به نامهاي جيمز ویلسون (James Wilson) و جورج کلینگ (George Kelling) بود.
🔻این دو كارشناس استدلال کردند که جرم نتیجه یک نابسامانی است. به عنوان مثال؛ اگر پنجرهای شکسته باشد و مرمت نشود آنکس که تمایل به شکستن قانون و هنجارهای اجتماعی را دارد با مشاهده بی تفاوتی جامعه به این امر دست به شکستن شیشه دیگری خواهد زند. دیری نمیپاید که شیشههای بیشتری شکسته میشود و این احساس آنارشستی، بيقانونی و هرج و مرج از خیابان به خیابان و از محلهای به محله دیگر گسترش يافته و با خود اعلائم و پيامهايی را به همراه خواهد داشت.
💢به عبارتی اين پيام را ميدهند كه از این قرار؛ هر کاری را که بخواهید مجازید انجام دهید بدون آنکه کسی مزاحم شما شود.
در میان تمامیمصائب اجتماعی که گریبان نیویورک را گرفته بود ویلسون و کلینگ دست روی «باج خواهیهای کوچک» در ایستگاههای مترو، «نقاشیهای گرفیتی» و نیز «فرار از پرداخت پول بلیط» گذاشتند.
💢باور آنها با استفاده از «پنجره شکسته» این بود که بیتوجهی به جرائم کوچک پیامیاست به جنایتکاران و مجرمین بزرگتر که جامعه از هم گسیخته است و بالعکس مقابله با این جرائم کوچک به این معنی بود که اگر پلیس تحمل این حرکات را نداشته باشد پس طبیعتا با جرائم بزرگتر برخورد شدیدتر و جدیتری خواهد داشت.
💢قلب این نظریه اینجاست که این تغییرات لازم نیست بنیادی و اساسی باشند بلکه تغییراتی کوچک چون از بین بردن گرَفیتی و یا جلوگیری از تقلب در خرید بلیط قطار میتواند تحولی سریع و ناگهانی و اپیدمیک را در جامعه به وجود آورده به ناگاه جرائم بزرگ را نیز به طور باور نکردنی کاهش دهد. این تفکر در زمان خود پدیدهای رادیکال و غیر واقعی محسوب میشد. اما سیر تحولات، درستی نظریه ویلسون و کلینگ را به اثبات رساند.
⭕️شبکه های اجتماعی و معضلات فردی-اجتماعی
🔻آخرین تحقیقات صورت گرفته پیرامون معضلات ناشی از #شبکه_اجتماعی و بررسی و جهت یابی اثرات اجتماعی این گونه شبکه ها، حاکی از آن است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی #توییتر (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری نسبت به سایر افراد در جامعه می شوند.
👤راسل کلایتون دانشجوی دکترای دانشکده خبر نگاری دانشگاه میسوری در این تحقیق، 581 کاربر فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) را در سنین متفاوت مورد بررسی قرار داده و سوالات مفهومی در مورد نحوه استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، ساعات استفاده، توییت کردن جستجو در لیست توییت دیگران و خواندن پیامهای شخصی پرسیده است؛ سوالاتی که جمع بندی آنها در گزارش علمی وی نشان دهنده آن بود که مشکلات حاصل از فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر به نتایج منفی در #روابط_زناشویی شامل خیانت ذهنی و فیزیکی، جدایی و طلاق منجر می شود.
💢البته او پیش از این، تحقیقات وسیعی را در مورد شبکه اجتماعی #فیسبوک انجام داده بود و طی آن به این جمع بندی رسیده بود که تاثیرات منفی شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط زناشویی با عمر کمتر از ۳۶ ماه به شدت مخرب بوده و اثرات اجتماعی (Social Impact) غیر قابل جبرانی را بر روابط زناشویی در پی خواهد داشت.
👤محمدحسین نژادی
#ارتش_فیک_ها
🔻فیسبوک صدها حساب جعلی وابسته به حکومت سعودی را تعلیق کرد
🔹«فیسبوک» برای اولین بار رسما اعلام کرد که شبکهای متشکل از صدها حساب کاربری #جعلی در فیسبوک و #اینستاگرام را شناسایی کرده است که در تلاش بوده تا دیدگاههای مورد نظر ریاض را هرچه بیشتر انتشار داده و به کشورهای رقیب عربستان سعودی از جمله #ایران حمله کند.
🔻به نوشته پایگاه خبری شبکه «سیانان»، فیسبوک گفته است که بیش از ۳۵۰ حساب و صفحه را که حدود ۱.۴ میلیون دنبالکننده داشتهاند، به حالت تعلیق درآورده است.
🔻فیسبوک افراد پشت پرده راهاندازی این شبکه پروپاگاندا را معرفی نکرده، اما گفته است که این افراد به حکومت عربستان سعودی وابسته هستند و تنها برای تبلیغ صفحات مد نظر خود، بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه کردهاند.
#جنگ_رسانه_ای
⭕️چه کسانی پشت پرده تعلیق حسابهای کاربری ایرانیها هستند؟
💢در چند ماه اخیر، به دفعات اخبار و گزارشهایی درباره فعالیتهای مخرب گروههای ضدایرانی در فضای مجازی منتشر شده است. گزارش الجزیره درباره کمپ منافقین در آلبانی و مدیریت حسابهای کاربری متعدد برای تاثیرگزاری بر افکار عمومی ایران تنها یکی از نمونههای سیاست دوگانه شرکتهایی چندملیتی همچون توئیتر است. آنها در حالی دست به تعلیق کاربران فارسیزبان و خبرگزاریهای ایران زدهاند که نه تنها از کنار فعالیتهای روباتیک، غیرواقعی و پروپاگاندای رسانهای مخالفان ایران عبور کردند؛ بلکه در موضوعات همچون حشمت علوی نیز به تعلیق یک روزه این اکانت فیک وابسته به منافقین بسنده کردند!
👤حشمت علوی یک کاربر توئیتر فارسی است که بیش از ۳۶ هزار دنبال کننده دارد و معلوم شد که نه تنها چنین شخصی وجود خارجی نداشته و توسط گروه تروریستی منافقین مدیریت میشود؛ بلکه مقالاتی را نیز در برخی از مجلات و رسانههای غربی بر علیه ایران منتشر کرده که بعداً توسط مقامات کاخ سفید نیز مورد ارجاع قرار گرفته است!
💢از مدتی پیش بارها اخباری درباره بسته شدن برخی از حسابهای کاربری فارسی زبان منتشر شده است که اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک در صدر این جدول قرار دارند. سوالی که این روزها در فضای مجازی و به ویژه در توئیتر پرسیده میشود این است که دقیقاً چه کسانی پشتپرده بسته شدن حسابهای کاربری ایرانیهای در شبکههایی مجازی هستند.
💢واقعیت آن است که بر خلاف ظواهر قانونمدارانه این اپلیکیشنها، آنچه در رویه این شبکهها دیده شده این است که ادمینها و رابطهایی ایرانی دارند که با گزارش نویسی یک جانبه علیه کاربران ایرانی باعث تعلیق آنها میشوند. یکی از این افراد که در خارج از کشور به سر میبرد، نریمان غریب از عوامل سابق شبکه ضدایرانی منوتو است. این فرد که خود را متخصص رسانهها و شبکههای اجتماعی معرفی میکند، فارغالتحصیل رشته کامپیوتر بوده و از سال ۱۳۸۲ از ایران خارج شده است. او اخیراً نیز با انتشار مقالهای به زبان انگلیسی، باعث از کار افتادن برنامههای ایرانی بر روی سیستم عامل iOS شد و بسیاری از کسبوکارها و استارتاپهای ایرانی را با مشکلاتی مواجه کرد.
💢برخی از کاربران فضای مجازی بر اساس شواهد رفتاری اینستاگرام و توئیتر، معتقدند که ممکن است برخی دیگر از روزنامهنگاران و سیاسیون فراری از ایران در این کار دست داشته باشند.
#دیکتاتوری_رسانه_ای