🔻 یک تحقیق تازه: 'تقریبا یک چهارم از نوجوانان به موبایل اعتیاد دارند'
🔸 جمعی از روانپزشکان در تحقیقی تازه به این نتیجه رسیدهاند که تقریبا یک چهارم از نوجوانان و جوانان آن قدر به موبایلهای خود وابستهاند که این تبدیل به یک اعتیاد شده است.
🔸 در این تحقیق که در کینگز کالج لندن انجام شده، آمده چنین رفتارهای اعتیادآور به معنای آن است که این افراد در صورت دسترسی نداشتن به موبایل هایشان دچار "وحشت" و "ناراحتی" میشوند.
🔸 براساس این تحقیق، نوجوانان همچنین نمیتوانند زمانی را که به تلفنهای همراه خود اختصاص میدهند، کنترل کنند.
🔸 در این تحقیق نسبت به "تبعات جدی" چنین اعتیادهایی بر سلامت روان هشدار داده شده است.
🔸 این تحقیق (منتشر شده در نشریه روانپزشکی) BMC، مطالعات مربوط به چهل هزار نفر از نوجوانان و جوانان را درباره آنچه که آن را "استفاده از تلفنهای هوشمند مشکل ساز" نامیدند، تجزیه و تحلیل کرد.
🔸 این بررسیها نشان داده که ۲۳ درصد از آنها رفتارهایی از خود نشان دادهاند که با اعتیاد هماهنگی دارد. رفتارهایی نظیر اضطراب ناشی از دسترسی نداشتن به موبایل، صرف وقت بیش از اندازه در استفاده از موبایل و تاثیر زیانبار آن بر سایر فعالیتهایشان.
🔸 براساس این تحقیق، چنین رفتار اعتیادآوری میتواند با مشکلاتی دیگر مرتبط باشد. مشکلاتی نظیر استرس، افسردگی، بی خوابی و کاهش پیشرفت در مدرسه.
⭕️ کدام نسل؟
در رسانه های آمریکایی، هر نسل یک نام خاص دارد. نام هایی که توسط موسسه نظرسنجی pew ابداع و استاندارد شده. تصوير پيوست، تقسیم بندی نسلهاست در یک نگاه.
🔸نسل خاموش (متولدین ۱۳۰۷ تا ۱۳۲۴):
نسل محافظه کار، نسل دوران رکود اقتصادی. نسلی که جنگ جهانی دوم زندگیش را تغییر داد. آنها که اگر زنده باشند، حداقل ۷۵ ساله اند.
🔸نسل زاد و ولد (متولدین ۱۳۲۵ تا ۱۳۴۳):
نسل اعتماد به نفس، نسلی که تلویزیون زندگیش را تغییر داد، نسلی که خودش را متفاوت می داند، از همه ثروتمندتر است و در تحولات سیاسی فعالتر. همانها که در ایران انقلاب کردند.
🔸نسل X (متولدین ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۹):
نسل بلاتکلیف، نسل بیتل ها و متالیکا. نسلی که کامپیوتر زندگیش را تغییر داد. نسل زندگی متوسط. آنها که نه خوشبختی پدر و مادر را تجربه کردند، نه سختی های فرزندان را.
🔸نسل هزاره (۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵):
نسل جوان هزاره سوم میلادی، نسلی که اینترنت زندگیش را تغییر داد. نسلی که بیش از همه انتقاد شنیده است. آنها که در ایران به نسل سوخته دهه شصت معروفند.
🔸نسل Z (متولدین ۱۳۷۶ تا ؟):
نسل فناوری، نسلی که هیچ تصوری از دنیای بدون اینترنت و شبکه های اجتماعی ندارد. نسلی که به دنبال تغییر است و فعلا انتهايی برایش تعریف نشده!
♦️۶۷ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند
🔹٩۴ درصد کاربران از اینترنت موبایل استفاده می کنند نه اینترنت ثابت
آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بخش ICT کشور نشان می دهد که تا پایان شهریور ماه امسال تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به ۶۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴ نفر رسیده است.
از این تعداد تنها ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۲۷ نفر، مشترک اینترنت ثابت ( از طریق فناوری هایی مانند ADSL و یا فیبر) هستند و ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۷۷ نفر از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند.
براساس این آمار که تا پایان شهریورماه سال ۹۸ به دست آمده است، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۸۱.۴۸ درصد رسیده است و ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۷۶.۵۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۴.۹ درصد برآورد می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رسانهها چه بلایی بر سر جایگاه پدری آوردهاند؟!
🔻"استفان مالینو" از تحلیگران اجتماعی در یوتیوب با نزدیک به 1 میلیون دنبال کننده از بحران بیپدری و تخریب نقش پدر از سوی رسانهها میگوید.
#قدرت_رسانه_در_تغییر_فرهنگ
#اینفوگرافی | #اخبار_جعلی
🚫اخبار جعلی! فراموش نشود
🔸اطلاعات نادرست می تواند به راحتی منتشر شود
🔹اخبار خوب؟
هر کس می تواند یاد بگیرد که چگونه اخبار جعلی را کشف کند و جلوی انتشار آن را بگیرد.
در اینجا چند راه برای ارزیابی صحت یک داستان آورده شده است.
🚩 وبسایت را چک کنید
سایتهای خبری جعلی غالباً از یک URL واقعی استفاده می کنند، اما این کار را انجام می دهند
پسوندهای غیر معمول مانند ".com.co" به جای ".com"
🚩 بپرسید از کجا آمده است؟
در مورد چگونگی یافتن منبع فکر کنید. چرا برای شما به اشتراک گذاشته شد. از طریق رسانه های اجتماعی به دست شما رسیده است یا خودتان آن را جستجو کردید؟داستان های دروغین را اغلب خوانندگان به اشتراک می گذارند تا با استفاده از رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
🚩 منبع را در نظربگیرید
اهداف (مشخصات ) سازمان (منبع ) و اطلاعات تماس با آن را بررسی کنید.آیا می توانید دیدگاه سیاسی آنرا تعیین کنید؟ آیا سایت بیشتر محتوای طنزآمیز تولید می کند؟
🚩 در مورد نویسنده تحقیق کنید
برای اطمینان از واقعی بودن نویسنده، یک جستجوی سریع انجام دهید.آیا واقعی است و اعتبار دارند ؟
🚩 کل داستان را بخوانید
عناوین مطلب برای کلیک می توانند ناخوشایند و یا گمراه کننده باشند.آیا محتوا با عنوان مطابقت دارد؟ داستان واقعیت دارد ؟آیا واقعیت های مهم گم شده اند؟ آیا تاریخ مقاله به روز است؟
🚩 به شواهد فکر کنید
از منابع پشتیبانی مورد اعتماد بررسی کنید که شواهد موضوع واقعیت دارد یا خیر؟اگر می توان از آن استفاده کرد تا نتیجه گیری متفاوتی حاصل شد
🚩 نظر دوم را بگیرید!
دریابید که چگونه سایر رسانه های خبری همان داستان را گزارش می کنند.برخی سایت ها به شما این کمک را می کنند. با یک سایت معتبر بررسی واقعیت مشورت کنید.(در خارج از ایران Snopes.com و Factcheck.org دو نمونه از سایتهایی هستند که تحقیق کاملی اخبار واقعی و داستهای عمومی ارائه می دهند و حقیقت را کنترل می گنند ) / اخبارجعلی و مقابله با آن
منبع :
https://www.adohio.net/aws/ONA/pt/sd/news_article/141972/_PARENT/layout_details/false
⭕️وارونه نمایی اخبار
💢قصه پر غصه "تحریف اخبار" سر دراز به بلندی عمر رسانه های جمعی دارد. در عصر مدرنیسم میزان تحریف اخبار در رسانه های جمعی کم بود و بین رویداد و خبر آن، تناسب معقولی وجود داشت.
💢در عصر فرامدرنیسم و به حاشیه رفتن نقش های اجتماعی رسانه ها و پررنگ شدن نقش تجاری آنها، اخبار با پیچیدگی های فناورانه بزک و توده پسند می شوند. قدرت های پنهان در پشت رسانه ها برای تامین منافع خود با سلاح برنده رسانه به گونه ای سر مخاطبان را می برند که بندگان خدا تازه بعد از بریدن خبردار می شوند.!
💢مخاطبان رسانه های جمعی، با اصطلاح "تحریف اخبار" و «وارونه نمایی اخبار" رویدادها بیگانه نیستند. وقتی بازنمایی جوانب رویداد با واقعیات انطباق ندارد و بویژه اینکه مخاطبان درباره آن رویداد تجربه مستقیم داشته و یا در تجربیات دیگران سهیم شده اند، به عینه به وارونه نمایی رویداد و دستکاری در افکار عمومی پی می برند.
💢هر رویداد یک منظومه چند وجهی و دارای هسته اصلی و اجزای مرتبط تنیده در یکدیگر است. هنگام تبدیل رویداد به خبر، شناخت اجزا و تناسب رخدادها و پدیده های اجتماعی بسیار ضروری است. این بصیرت از فراواقعی شدن اخبار ممانعت می کند. هر گونه بی دقتی در شناخت ابعاد رویدادها و پدیده های اجتماعی و یا تعمد در پاره حقیقت گویی و حذف اطلاعات موثر رویداد به تحریف اخبار مختوم می شود.
💢فرایند اخبار شامل چهار مرحله سوژه یابی، گردآوری اطلاعات، پردازش و تنظیم، و انتشار اطلاعات است. تحریف اخبار در هر یک از این مراحل می تواند رخ دهد.
💢خبرنگاران و گزارشگران هر یک انگیزه ها، عقاید، الزامات شغلی و ارزش های خاصی دارند و دستگاه ادراکی آنها تحت تاثیر این عوامل است. هم افزایی این عوامل موجب می شود آنها در گردآوری و تنظیم اطلاعات خالی از سوگیری نبوده و زاویه دید منحصربفرد را دارا باشند.
💢در جریان بازنمایی، شناخت و دستیابی به ابعاد و تناسب اجزای رویدادها یا پدیده های اجتماعی، کاری خلاقانه و هنری و البته در پاره ای از موارد دشوار است. باید اذعان داشت کار حرفه ای و کنار نهادن سوگیری ها در پوشش خبری به گونه ای که فقط داده ها سخن بگویند چندان سهل نیست و مستلزم مهارت و تیزهوشی است.
💢در مرحله "سوژه یابی" تحریف اخبار به این شکل رخ می دهد که بجای پرداختن به سوژه های اصلی جامعه به سراغ سوژه های فرعی رفت و با پر کردن وقت و مکان رسانه های جمعی، اذهان عمومی را از مسائل اصلی جامعه منحرف کرد. بطور مثال در جامعه ای که مسائل اصلی آن تامین معیشت و رفاه اجتماعی است، با برجسته سازی و چارچوب بندی مسائل جنجالی سیاسی، اذهان عمومی را به موضوعات دیگری هدایت کرد.
💢 در مرحله «گردآوری اطلاعات» رویداد، بجای توجه به داده های اصلی، با برجسته کردن اطلاعات فرعی و حاشیه ای اذهان عمومی را به جاهای دیگر برد. در این مرحله اطلاعات رویداد از صافی ادراکی خبرنگار عبور کرده تا توسط کلمات موجود در زبان معنا پیدا کند. خبرنگاران و گزارشگران تحت تاثیر تمایلات، عقاید، ارزش ها و الزامات محیط شغلی و توانایی هایی زبانی بوده و بر تفسیر رویداد اثر می گذارند که در بازنمایی، تناسب ابعاد واقعی رویداد را خدشه دار می کند.
💢 در مرحله "پردازش و تنظیم اخبار" دروازه بانان خبر در یک چارچوب ایدئولوژیک و سیاسی، اطلاعات رویدادها را ویرایش و از طریق کدگذاری مفهومی، برجسته سازی و چارچوب بندی می کنند. این دستکاری ها موجب فراواقعی شدن اخبار پاره ای از رویدادها می شود.
💢در مرحله «انتشار اخبار» متناسب با نوع رسانه، در مطبوعات از طریق نوع فونت، سایز حروف، رنگ بندی و صفحه بندی و عکس؛ در رسانه رادیو از طریق چینش اخبار، برجسته سازی و لحن گویندگان و فراز و فرود آنها و در تلویزیون علاوه بر اینها از طریق تعیین اولویت انتشار اخبار، دستکاری در تصاویر، گرافیک، عکس، تدوین تصویر، و در چند رسانه ها با کاربست ترکیبی از حقه های بیان شده، واقعیات جامعه وارونه نمایی، کمرنگ یا پررنگ،کوچک نمایی یا بزرگ نمایی و یا اصلا نادیده گرفته می شوند. در چنین شرایطی بین احساس و ادراک واقعی شهروندان از امور جامعه و تصویر مسخ شده مسائل جامعه در رسانه ها، تناقض جدی پیدا می شود.
👤 دکتر حجت اله عباسی
#سواد_رسانه_ای
🔸چه چیزی به این اخبار جعلی دامن میزند؟ و چه کسانی اخبار جعلی را نشر می دهند؟
این عامل نه فقط حسابهای پرنفوذ توییتری با میلیونها کاربر دنبالکننده است و نه باتهای روسی که آنها را برای توییت خودکار اطلاعات غلط طراحی میکنند. عامل اصلی شیوع این اخبار جعلی خودِ کاربران عادی توییتر با دنبالکنندههای اندک هستند که معمولاً اخبار غلط را با دوستانشان به اشتراک میگذارند...
#سواد_رسانه_ای
⭕️خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد
🔺نتیجه پژوهش ۱۱ ساله موسسه تکنولوژی ماساچوست بر روی ۱۲۶ هزار فیکنیوز منتشر شده در توییتر نشان داده:
🔺اشتیاق مردم برای باز نشر فیکنیوز ۷۰ درصد بیشتر از اخبار واقعی است!
🔺هر خبر واقعی در حدود ۶ برابر دیرتر از هر فیکنیوز به دست ۱۵۰۰ نفر میرسد!
🔺به طور نسبی اخبار واقعی به ندرت توسط ۱۰۰۰ نفر به اشتراک گذاشته میشود، اما اشتراک گذاری محبوبترین فیکنیوز بیش از ۱۰۰ هزار بار است!
🔺در مورد پخش فیکنیوز، آن چیزی که کمترین ارزش را در بین مردم دارد این است آیا خبری را که به اشتراک میگذارند حقیقت دارد و مستند است!
🔺آنچه برای مردم اهمیت دارد رد و بدل کردن اطلاعات جذابی است که دیده یا شنیدهاند و حساسیتی در مورد حقیقت خبرها ندارند!
#سواد_رسانه_ای
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦توئیتر برای تبلیغ خود دست به کار جالبی زده و با ارائه این پست ها سعی کرده به مخاطبان بگوید سایر شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین بیشتر برای #شوآف هستند!
ولی آدم ها در توئیتر خود واقعی شان هستند.
▫️Radio
📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦شاهکار تبلیغاتی نشریه اکونومیست!
🔸لازم نیست پیام خود را با واژگان پرتعداد و آزاردهنده و به زور به خورد مخاطب بدیم، خلاقیت در تولید پیام و فهم درست از تکنیکهای تاثیرگذاری میتونه کمک کنه تا به راحتی و موثرترین شکل پیام رو منتقل کنیم.
📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 #رسانه_ها_واقعیت_را_میسازند
🔸ضعف #تفکر_انتقادی در مخاطب باعث میشود تا هماهنگونه بیندیشد که می بیند و همانگونه رفتار کند که صاحبان رسانه و سازندگان پیام ها می خواهند!
📲 @savaderrsanei
هدایت شده از سواد رسانهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦تبلیغ فوق العاده شرکت سامسونگ که به زیبایی تونسته با تلفیق دو تکنیک اقناعی #حل_مسئله و #تحریک_عواطف_و_هیجانات مخاطب رو تحت تاثیر محصولش قرار بده!
📍در #تکنیک_اقناعی حل مسئله، ابتدا مسئله یا گرهای در ذهن مخاطب ایجاد میکنیم و در ادامه، محصول، ایده یا رفتار مورد نظر خود را به عنوان راه حل به مخاطب عرضه میکنیم.
📲 @savaderesanei
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🔹 وضعیت و تعداد نصب اپليكيشنهاى پيام رسان ايرانى در روزهاى قطع #اينترنت
📱
#رسانه #فضای_مجازی
#شبکه_اجتماعی #تلفن_همراه #ایتا #سروش #بله
منبع: خبر فوری
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 ببینید: شبکه ملی اطلاعات چیست؟
#رسانه #فضای_مجازی
#شبکه_اجتماعی #تلفن_همراه #ایتا #سروش #بله
منبع: شبکه افق
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
🔹تحریف سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در العربیه
💢در حالی که علی لاریجانی گفته بود "...مسئله آنجاست که این اعتراضات به رفتار خشونت آمیز و استفاده از سلاح سرد و گرم منجر می شود؛ در یکی از شهرها گفتند از تیربار هم استفاده شده است..." رسانه سعودی العربیه، مدعی شد لاریجانی گفته است: «در برخی اعتراضات علیه مردم از تیربار استفاده شد.»
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 خبر فوری بی بی سی| اظهارات معاون اول رئیسجمهور درباره اثرگذاری #تحریم های امریکا بر اقتصاد کشور
🗨 جهانگیری: «بهمعنای واقعی، تمام گلوگاههای اصلی کار و فعالیت اقتصادی کشور از سوی امریکاییها بسته شده است.»
✍️ رسانههای بیگانه از اینگونه اظهارات برای "القای بنبست" بهرهبرداری و استقبال میکنند.
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 رسانههای فارسیزبان بیگانه به پخش گزارشی مستند تحتعنوان "تاملی بر پروژه کشتهسازی حوادث اخیر در رسانههای معاند" که شب گذشته از سیمای ملی پخش شد و راجعبه #حملات_مسلحانه و مجرمانه آشوبگران در اغتشاشات اخیر روشنگری کرد، واکنش منفی نشان دادند.
🔸علیرغم تأکید گزارش یادشده بر مقابله مأموران حافظ نظم با مهاجمان مسلح و خرابکاران، همچنین ارائه مستنداتی از دروغپردازی "رسانههای معاند"، بی بی سی فارسی، دویچه وله، رادیو زمانه، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و... با فرار رو به جلو ادعا کردند که پخش این گزارش بهمنزله اقرار صداوسیمای ایران به "کشتار معترضان" است!
@medialogy1
هدایت شده از محمد فروهر | سواد رسانه🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 شبکه ملی اطلاعات آری یا خیر؟
▫️ آیا کشور دیگری در جهان به فکر ایجاد شبکه ملی اطلاعات بوده است؟
▫️چرا یه عده در کشور با شبکه ملی اطلاعات مخالفن؟!
#شبکه_ملی_اطلاعات
✅ با #بنیاد_ردم مربی سواد رسانه شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🎯لطفا چند لحظه به این سوالات فکر کنید
💠چند درصد از احساس یاس و ناامیدی که بر شما غلبه دارد ناشی از واقعیت و چند درصد را پیامهای رسانهای برایتان درونی کردهاند؟ چقدر مطالب فضای مجازی که ما ایرانیها عصبانی هستیم، بدبخت هستیم، خوشحال نیستیم، به یکدیگر رحم نمیکنیم، بینظم هستیم، صادق نیستیم و... در ذهن شما متاثر از #تکرار پیامهایی با این محتواست؟
💠#تکرار به عنوان یکی از روشهای رسانهای میتواند در شما باور عزتمندی ملی ایجاد کرده یا برعکس، آن را از بین ببرد.
💠برخی جریانات رسانهای در خارج و داخل با برچسب زدن به خصلتهای ایرانی میخواهند ما ایرانیها باور کنیم بیخاصیتیم، دزدیم، بیرحمیم و... امروزه در برنامههای رسانهای که درباره ایران ساخته میشود به بعضی از کلمات، طوری جهتدهی میکنند تا دارای بار #منفی شوند. به مرور کلماتی به عنوان کلمات جایگزین معرفی میشوند که در خود جامعه نیز مورد اقبال قرار گرفته و تکرار میشوند.
💠کلماتی مثل مردان سنتی بهجای مردان غیرتمند، افراد افراطی بهجای پایبند به اصول و از ایندست عبارات. آنها تصویر ذهنی مخاطب را دستکاری میکنند. مردان باغیرت را افرادی گرفتار در تفکرات متحجرانه و سنتی نشان میدهند، پایبند بودن به آرمانها را افراطیگری میپندارند؛ بهطور خلاصه، آنها از هر چیز متضاد با مبانی فلسفی و اعتقادی غرب، با عنوان تحجر، سنتگرایی و ازکارافتادگی یاد میکنند.
💠شاید بد نباشد بررسی کنیم که چند درصد از تصاویر ذهنی ما مخصوصا آن بخش که مربوط به ملیت، مذهب، خانواده و سبک زندگیمان است را بر اساس همین تغییرات واژگان و تکرار آنها تغییر دادهایم. آیا ایرانیها واقعا مردم بدی هستند؟ آیا مذهبیها واقعا بیسواد یا متحجر هستند؟ آیا زندگی مدرن یعنی زندگی بدون قواعد و چارچوب؟
💠همه اینطور لباس میپوشند، همه اینطور حرف میزنند، همه اینطور رفتار میکنند، همه دزد هستند، همه خیانت میکنند و... "همه اینطور هستند" ها را همیشه باور نکنید. گاهی همه اینطور هستندها #ساخته میشوند برای اینکه ما باور کنیم در اقلیت قرار گرفتهایم و مجبور به تبعیت شویم. برای اینکه ما باور کنیم مردمی ناتوان هستیم و پر از ناهنجاری.
#معصومه_نصیری
#مدرس_سوادرسانه
زبان و ادبیات فارسی در قربانگاهی به نام فضای مجازی! - ایسنا
💢گفت و گوی ایسنا با معصومه نصیری _عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانهای ایران درباره «اهمیت صیانت از زبان فارسی در فضایمجازی»
https://www.isna.ir/news/98090905384/
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢صدای امریکا| هشدار پلیس فدرال امریکا به صاحبان تلویزیونهای هوشمند: «میکروفونها را ببندید و روی دوربینها نوارچسب بزنید»
🔸 "اف بی آی" هشدار داده است که افراد و یا گروههای مخرب سایبری میتوانند بدون آنکه شک برانگیز شوند، کنترل تلویزیونهای هوشمند ناامن را در دست گیرند.
🔸 از جمله اقداماتی که میتوان از طریق در دست گرفتن کنترل تلویزیونهای هوشمند انجام داد، تغییر کانال و نشان دادن ویدئوهای نامناسب به کودکان و یا روشن کردن دوربین و میکروفون تلویزیون اتاق خواب است.
@medialogy1
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢رادیو زمانه: عبارت «انقلاب توئیتری» ابداع وزارت امور خارجه آمریکا بود که با لابیگری در توئیتر قصد داشت خدمات آن درطول "جنبش سبز" را تداوم بخشد.
🔸رسانههای اجتماعی به درد سازماندهی اجتماعی نمیخورند؛ نتیجه قیامهای هشتگدار حتی ممکن است یک سردرگمی سیاسی باشد.
🔸اسطوره «انقلاب توئیتری» در حال مرگ است؛ از دلایل اینکه امروز کمتر عبارت «انقلاب توئیتری» شنیده میشود، رفتن شکوه و تازگی آن است.
@medialogy1