💢ساخت امن ترین #پیام_رسان دنیا
⭕️ امن ترین پیام رسان دنیا بر روی #بلاکچین SIMBA در آمریکا ساخته شد.
گزارشات حاکی از آن است که وزارت دفاع آمریکا با پرداخت 9.5 میلیون دلار به استارتاپ بلاکچینی SIMBA سفارش ساخت اپلیکیشنی بسیار امن برای ارسال پیام و تراکنش ها داده است تا در عملیاتهای زمینی و دریایی مورد استفاده قرار گیرد.
پلتفرم مذکور طبق این قرارداد می بایست طی سال جاری آماده بهره برداری شود و تا 4 سال به روزآمدی و خدمات آن بر عهده سیمبا است و همچنین شرکت #مایکروسافت نیز تامین زیرساختهای خدمات #اَبری این پروژه را متقبل شده است.
گفتنی است نرم افزار Tor# نیز که امروزه پر کاربرد ترین اپلیکیشن ارتباطات ناشناس در دنیا محسوب می شود در ابتدای امر به عنوان پلتفرمی برای ارتباطات محرمانه نیروی دریایی آمریکا ساخته شده بود و مدتی پس از راه اندازی آن رفته رفته توسط خبرنگاران، مخالفین حکومت ها، سازمان های اطلاعاتی و پلیس مورد استفاده قرار گرفت.
https://www.ledgerinsights.com/us-navy-blockchain-simbachain-secure-messaging/
📍مرگ دیجیتال
🔻در دنیای دیجیتال، وقتی فردی میمیرد حسابهای او در شبکههای اجتماعی، بانکها و … همچنان زنده هستند و حتی ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
چه راه حلی وجود دارد؟ تماشا کنید.
📌نسخه باکیفیت:
🔗 http://bashgah.net/go/gi4d/
📍عصر جدید؛ سقوط یا صعود؟
عصر جدید با ترکیب متنوع هیئت داوران، خطر زرد بودن افراطی را تا حدودی از خود دور کرده بود.
🔹سینا حمیدیان؛ پژوهشگر رسانه و ارتباطات:
🔻جولان سلبریتیها در تلویزیون یا یک برنامه عموما از این دغدغه برمیخیزد که سلبریتی، انبوهی از مخاطبان را با آنتن همراه خواهد کرد. حتما همینطور است اما این همهی ماجرا نیست. حتی در منتقدانهترین پژوهشها نظیر پژوهش الیس کشمور در کتاب «فرهنگ شهرت»، به این نکته تأکید شده که شهرت سلبریتی ما را با خود همراه خواهد ساخت.
اما در همین پژوهشها تأکید میشود که عمدهی متأثرین از سلبریتیها، نوجوانان، افراد با شخصیتهای کمترقوامیافته و عوام جامعه هستند. حداقل میتوان گفت اهل دانش، کمتر علاقه به مصرف کالای سلبریتی دارند. عصر جدید با ترکیب متنوع هیئت داوران، خطر زرد بودن افراطی را تا حدودی از خود دور کرده بود.
📌ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/poa34/
📍معمای مردم، هویت و تتلو
🔹سیدمحمدهادی موسوی، پژوهشگر علوم اجتماعی:
🔻عصر امروز، عصر اسطورهگرایی مجازی (سلبریتیها) است. اسطورهگرایی که ریشه در کهن الگوهای ذهنی بشر دارد. اسطوره، در طول تاریخ راه میانبر بشر در کشف هویت و هستیشناسی بوده است. در زمانه ما نیز، افراد همواره در قبال سلبریتیها، در حال بازی «دیگری تعمیم یافته» و برساخت یک هویت جدید پیرامون یک شخصیت دیگر هستند.
هر میزان ابزارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محاط بر جامعه (مانند تریبونها و رسانههای رسمی)، عمق نفوذ خود را از دست دهند، محیط زیست سلبریتیها آمادهتر میگردد. این محیط، در نهایت به جایی میرسد که رفتار رادیکال و غیر معمول سلبریتیها نه تنها مورد انتقاد جامعه قرار نمیگیرد بلکه سلبریتی به مثابه یک «علامت دهنده اجتماعی» تضادهای درونی افراد با سیستم بیرونی را نمایان میکنند. همین امر باعث میشود فرد، هویت خود را در وجود اسطوره متجلی دیده و همراه و در کنار او، ابراز وجود نماید.
📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/rte34/
📍معدن یا اینستاگرام؛ ورود کودک آزاد
🔹محمدمهدی ابراهیمی نصر؛ پژوهشگر حقوق بشر:
🔻دختر ۱۸ساله اتریشی به محض رسیدن به سن قانونی از پدر و مادر خود به علت انتشار عکسهایش در فیسبوک شکایت کرد. او انتشار این عکسها را شرمآور و نقض حریم شخصی خود خواند. این خبر را دیلی میل منتشر کرد و وکیل این دختر گفت، شانس موکلش برای پیروزی در دادگاه، زیاد است.
نکته قابل توجه در این گزارش این است که هدف والدین دختر اتریشی، از انتشار تصاویر دخترشان کسب درآمد نبود. حال سؤال مهم اینجاست که وضعیت حقوقی استفاده تجاری از کودکان چه به وسیله والدین و چه افراد دیگر، چیست؟
📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید:
🔗 http://bashgah.net/go/po8h7/
هدایت شده از آرما مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحبت های جالب شهاب حسینی درباره ادعای آزادی بیان دموکراسی و واکنش های پیرامون بیان اعتقاد
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare)
✍️بخش هفتم
⭕️یک مثال مهم از جنگ اداراکی یا شناختی
💢هدف جنگ شناختی، ایجاد تحول در نحوه نگرش شما به محیط پیرامون و زمینهسازی برای انجام کاری خاص از جانب شماست. یکی از مثالهای جدید این نوع جنگ را میتوان در اثرگذاری روسیه بر انتخابات امریکا در سال 2016 جستجو کرد.
💢روسیه با انتشار اخبار جعلی در فضای سایبر و با بهرهگیری از تکنیکهای روانی، سعی کرد مردم امریکا را به سمت رای دادن به کاندیدای مطلوبه خود هدایت کند. گفته میشود روسیه با تکیه برجنگ شناختی موجب انتخاب ترامپ شده است.
💢برخی دیگر عقیده دارند که روسیه به طور مشخص قصد نداشته از کاندیدای خاصی حمایت کند. این گروه اعتقاد دارند هدف اصلی روسیه را آشکار ساختن ناتوانی امریکا در حراست از آرا اعلام میکنند.
💢در جنگ شناختی، جنگ روانی به شکل چندلایه اجرا میشود. مثلا ممکن است تبلیغات برای جلب رای مردم به گونهای انجام شود که بخشی از جامعه هدف از بین برود. فرض کنید یکی از نامزدها خود را طوری مدافع حقوق جوانان معرفی کند که موجب دلسرد شدن میانسالان و سالخوردگان گردد. خوب است به این نکته نیز اشاره کنیم که جنگ شناختی به روشهای متعدد دیگری هم انجام میشود. آنچه اهمیت دارد این است که بعضی از این روشها، افراد فعال حاضر در ستادهای انتخاباتی را هدف میگیرد، در حالی که در برخی دیگر از این روشها، طیف خاکستری هدف گرفته میشوند.
#جنگ_شناختی
✍️بخش هفتم
💢ادامه دارد ...
همزمان با انتشار خبر پرتاب ماهواره بر سیمرغ شبکه بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال اقدام به پخش برنامه ای زنده در این رابطه میکنند از نکات جالب این برنامه ها مهمان برنامه فرزین ندیمی است او همزمان در دو شبکه حضور دارد !
البته هدف و تلاش رسانه های غربی در پوشش خبری این رخداد با محوریت بزرگ جلوه دادن این شکست بود.
پ ن: ماهواره بر سیمرغ در چهارمین پرتاب و دومین پرتاب با ماهواره خود شکست خورد و نتوانست ماهواره ظفر را در مدار قرار دهد
طبق اعلامرسمی این ماهواره بر موفق نشده به سرعت لازم جهت تزریق ماهواره به مدار ۵۳۰کیلومتری که سرعت ۷.۵ کیلومتر بر ثانیه است برسد در پرتاب سال گذشته هم این موشک به همین علت موفق به تزریق ماهواره نشده بود.
سیدعلی موسوی
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦به نقطه قوت رقیب حمله کنید!
🔸تبلیغ موفق تبلیغاتی util (حمل و نقل با اتوبوس) با استفاده از تکنیک اقناعی #تخریب_رقیب
📍اگر با هواپیما سفر کنید خیلی از نقاط زیبا را نمی بینید!
〰
📲 @savaderasanei
هدایت شده از سواد رسانهای
🚦درخشش «خورشید» اثر «مجید مجیدی»
🚦 #خورشید مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمیتواند فیلمهای مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد.
🔸همین ابتدا باید یک اعتراف بکنم. شاید اعتراف خوبی هم نباشد، ولی حتما صادقانه است. تقریبا فیلمی را در طول برگزاری جشنواره ندیدم که در حین تماشای آن سرم در گوشی نباشد و حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده گوشی همراهم را چک نکرده باشم، ولی واقعیت این است که در طول دو ساعت و خوردهای که مشغول تماشای فیلم «خورشید» بودم حتی یادم نبود که چیزی به اسم گوشی موبایل دارم. نه اینکه فکر کنید با یک فیلم مهیج، اکشن و پرریتم طرف هستید، نه!، آن چیزی که شما را مقهور و شاید مسخ میکند یک فیلمنامه خطی و ساده، اما با یک اجرای چیرهدستانه است.
🔸متاسفانه سینمای ایران چندسالی بود که درگیر سندرم #فرهادی شده بود و فیلمسازان، الگوی #سینمای_اجتماعی را از روی آثار او کپی میکردند. تقریبا همان دغدغهها، ولی با ساختاری تکراری، بدون ایده و بدون جهانبینی. حالا تا دلتان بخواهد در این جشنواره فیلمهایی داریم که سندرم #سعید_روستایی گرفتهاند. فیلمهای اجتماعی با درونمایههای اعتیاد، دزدی و فقر؛ تقریبا با همان شکل و شمایل.
🔸اما «خورشید» مجید مجیدی از جنس سینمای دیگر است. در واقع برخلاف سینمای اجتماعی که فرهادی و روستایی نشان میدهند مجیدی اصل جنس و حقیقت ناب را مقابل تماشاگر به نمایش میگذارد. فرق سینمای مجیدی با مابقی فیلمسازان اجتماعی در این است که کسی نمیتواند فیلمهای مجیدی را کپی کند و شبیه او فیلمی بسازد.
🔸دکوپاژ، فضاسازی و از همه مهمتر اتمسفری که در فیلمهای مجید مجیدی است را در هیچکدام از آثار دیگر فیلمسازان اجتماعی ما نمیتوان پیدا کرد. نگاه درست، انسانی و برگرفته از یک جامعهشناسی و جهانشمولی کلان باعث میشود برخلاف خیلی از فیلمسازان که دنبال این میگردند که اگر جایی چراغی روشن است و نوری و سفیدی هست آن را به چالش بکشاند و خاموش کند، مجیدی از دل تاریکیها و در عمق یک تونل تاریک که جز سیاهی و خاک چیزی در آن نیست به دنبال نور و منبع آن یعنی «خورشید» بگردد.
🔸 #مجید_مجیدی استاد صحنهها و سکانسهای زیبا و به اصطلاح کارت پستالی در سینمای ایران است. بخشی از ماندگارترین لحظات سینمای ایران مرهون همین صحنههای زیباست. نمای معروف حوض ماهیها در «بچهها آسمان»، تکان خوردن دست محمد در لب دریا در فیلم «رنگ خدا»، ریختن ماهیها در جوی آب در «آواز گنجشگها». اوج این تصاویر و صحنههای زیبا را هم میتوان در فیلم «محمد» (ص) دید. ولی مجیدی در «خورشید» همه این تصاویر را کنار گذاشته تا به حقیقت و خودشناسی شخصیتها و انسان برسد. در واقع «خورشید» فیلم خودشناسی و انسانشناسی است. بچههایی که در پی رسیدن به گنجی هستند در حالیکه گنج اصلی در وجود و نهان خود آنها نهفته است.
🔸به قول حافظ که میفرماید:
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد/ وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون است/ طلب از گمشدگان لب دریا میکرد
بی دلی در همه احوال خدا با او بود/ او نمیدیدش و از دور خدا را میکرد
🔸فیلم مکاشفهای است برای رسیدن به حقیقت وجودی درون انسانها. انگار خود مجیدی هم در این فیلم به خودشناسی خود پرداخته و بسان استادی که دیگر همه چیز را یاد گرفته و فوت و فن همه چیز را بلد شده، به سادگی روی آورده است. #هومن_بهمنش که در سینما به فیلمبرداری خودنما و برونگرا معروف است در این فیلم دوربینی دارد عجیب و غریب؛ دوربینی که انگار اساسا وجود ندارد. انگار بهمنش درون آدمها دوربین کار گذاشته است تا هر چه پیرایه و اضافهای و خودنمایی بوده از بین برود تا ما به درون آدمها برویم.
🔸بله! «پیمان معادی» بازی خوبی در «درخت گردو» دارد و حتی «فرامرز قریبیان» در فیلم «خروج»، اما بازیگر نقش نوجوان در «خورشید» یک تنه چنان فیلم را به دنبال خود میکشاند که حتی برای یک لحظه مخاطب از فیلم جدا نمیشود. اگر سیمرغی باشد. باید بالای سر این پسر پرواز کند. این پسر بازیگر است نه نابازیگر!.
📍ما در ادبیات، عرفان و شریعتمان داریم که زمانی شما به خداشناسی میرسید که به خودشناسی رسیده باشید و «خورشید» فیلم خودشناسی انسان است در این جهان مدرن بیقواره که انگار پایانی برای جهالت و توحشش وجود ندارد. چقدر این فیلم مجیدی فیلم امروز انسان سرگشته است.
در واقع خورشید عینیت این کلام امیرالمومنین (ع) است که میفرمایید: «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه»؛ کسی که خود را بشناسد، تحقیقاً پروردگارش را میشناسد.
✍ #ایزد_مهرآفرین /جوان
📲 @savaderasanei