eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📍بمباران دانش آموزان 🔹صابر اکبری خضری؛ پژوهشگر علوم اجتماعی: 🔻جورج زیمل جامعه شناس شهیر آلمانی در باب خصوصیات عصر مدرن می‌گوید در این دوره، انسان دائماً در معرض بمباران اطلاعات قرار دارد و اولین عارضه این موضوع تشدید تحریک عصبی است. به همین ترتیب یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش در جامعه ما، فشار درسی بیش از اندازه است. تعداد بالای کتاب‌های درسی نسبت به سایر کشورهای دنیا، میزان بالای حضور در کلاس در طی هفته، آزمون‌های مداوم و … همگی مؤید این موضوع است. همان طور که زیمل اشاره کرده بود، اولین نتیجه این فرایند، افزایش تحریکات عصبی است. در تحقیقات صورت گرفته پیرامون استرس و اضطراب در دانش آموزان ایرانی، درصدهای مختلفی ذکر شده است که این ارقام با توجه به شرایط گوناگون بین ۱۰ تا ۵۱ درصد متغيرند. استرس و اضطراب خود عامل بسیاری از اختلالات جسمی‌ و روانی دیگر می‌شود که مجال ذکر آنها نیست. 📌 ادامه این مطلب را در باشگاه اندیشه بخوانید: ‌ 🔗 http://bashgah.net/go/po87y/
عملیات روانی یعنی همین👆 🔻 ما درگیر یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم. 🔻 دشمنان ما روزانه صدها پست و پیام رسانه‌ای با هدف تاثیرگذاری بر اذهان ما تولید می‌کنند. 🔻 فقط اینستاگرام بی.بی.سی در یک ماه قریب به ۹۰۰ پست درباره ایران کار کرده است. 🔻 لشکر کناری او، اینستاگرام صدای امریکا نیز در یک ماه بیش ۱۸۰۰ پیام فارسی علیه ایران منتشر کرده است. سواد رسانه‌ای به ما کمک میکند دید دقیق تری نسبت به رسانه‌ها و محتوای آنها پیدا کنیم.
❓پرداخت چیست و چه خدماتی در آن ارائه می‌شود؟ 🔹 قابلیت پرداخت، خدمت جدیدی است که در ارائه می‌شود. در فاز اولیه، در این سامانه خدمات متنوعی مانند امکان خرید شارژ تلفن همراه، خرید بسته‌های اینترنت، پرداخت انواع قبوض، انتقال وجه به حساب سایر کاربران و... ارائه می‌شود 🔸 یکی از اهداف سامانه پرداخت، تسهیل فرایندهای مالی برای کسب و کارهای خرد مانند کانال‌های فروشگاهی است لذا انواع خدمات مالی و فروشگاهی مانند ایجاد لینک پرداخت، صدور فاکتور، نمایش سبد خرید، دریافت آدرس خریدار و... در این سامانه ارائه می‌شود 🔹 در مرحله نخست، برای فعال شدن قابلیت پرداخت، باید توسط یکی از کاربرانی که پرداخت ایتای او فعال شده است، به این سامانه دعوت شوید 🔰راهنمای پرداخت ایتا: @Pardakht @cyberesfahan_ir
فقدان در حوزه سلامت نعمت فاضلی (انسان شناس) - در این چند روز متوجه شدیم که ویروس فقط از طریق تماس فیزیکی منتقل نمی‌شود بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بر ذهن‌ها و ضمیر ما جای گیرد. از این رو لازم است نظام سلامت و مدیریت بهداشت خود را در چارچوب باز تعریف کند. در ادامه با همراه باشید: http://www.shara.ir/view/41922/
دسترسی رایگان به منابع اطلاعاتی علمی تمام متن مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ⚠️با هدف ایفای نقشی هرچند کوچک در شرایط خاص پیش آمده، دسترسی به صورت مجازی به منابع اطلاعات علمی تمام متن این مرکز، برای اساتید، پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر هموطنان، به مدت ۲ ماه (بدون نیاز به کد شناسایی و کلمه عبور) خواهد بود تا جامعه علمی کشور بدون مراجعه حضوری، نسبت به تأمین اطلاعات علمی مورد نیاز خود اقدام کنند. 🌐 www.ricest.ac.ir
عرضه رایگان نسخه الکترونیکی کتاب‌های کانون akharinkhabar.ir/book/6134780
کرونا در سینما 🎬 به بهانه فیلم "شیوع" سعید مستغاثی: 🔹در تاریخ فیلم های بسیاری درباره شیوع های خطرناک و لاعلاج ساخته شده که بعضا سمت و سوی آخرالزمانی هم یافته است... 🔹برخی از فیلم های یاد شده به رواج بیماری خطرناک در میان انسان ها به خاطر آزمایش ها یا پروژه های بیولوژیک پرداخته... 🔹اما از میان همه فیلم ها ... سال 2011 استیون سودربرگ یعنی "شیوع" بیش از سایرین به وضعیت امروز شایع شدن ویروس در جهان شباهت دارد. در فیلم "شیوع" یک بیماری ویروسی از هنگ کنگ و توسط یک زن آمریکایی به نام بث امهوف (گویینت پالترو) شروع شده... 🔹 یاد شده که نتیجه حاصل از ترکیبات بیولوژیک درون بدن خفاش و خوک بوده توسط خوک آلوده به رستورانی در هنگ کنگ رسیده و از طریق سرآشپز آن رستوران به بث امهوف که علاقه به دیدن سرآشپز داشته منتقل می گردد. 🔹فیلم "شیوع" تقریبا از اواسط خود به یک فیلم شبیه می شود، خیابان ها و اماکن شهرها خالی شده، مردم به فروشگاهها و خانه ها حمله می کنند، ارتش شهرها را ایزوله کرده و اجناس را میان مردم تقسیم می کنند... مطالعه متن کامل یادداشت در: https://b2n.ir/748523 @savad_rasaneh
هدایت شده از عصر هوشمندی
اگـر چیزی را با گوش‌هایت نشنیدی و با چشم‌هایت ندیدی، آن‌را با ذهنی کوچک ابداع نکن و با دهانی بزرگ به اشتراک نگذار ... ✅مراقب شایعات و جوسازی ها درباره کرونا باشیم و هر چیزی را باور نکنیم. ✅ شایعات معمولا زمانی که یک موضوع مهم است و ابهاماتی درباره اش وجود دارد، بیشتر جولان می دهند و زودباوری ما به یکه تازی آن کمک میکند. «زودباوری» پاشنه آشیل حضور ما در شبکه‌های اجتماعی است. @asrehooshmandi
هدایت شده از رسانه آرما (آرمان ناتمام)
🔴 گرای آشنا ‏رد عملیات روانی ضدانقلاب در موضوع کرونا و مانور سنگین بر واژگان ‎ و ‎ و مقایسه با فاجعه ‎ را باید در گراهای گذشته مشاور عملیات روانی روحانی پیدا کرد. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید •••° رسانه آرما (آرمان ناتمام) °••• 『@Arma_Media
⚠️🚨 همدستان کوروناویروس جدید @andishehsarapub ما با یک پدیده‌ی بسیار قبیح و بسیار زیان‌بار روبه‌رو هستیم؛ بر اثر تکرار فراوان، قبحش ریخته است، اما زیانش بسیار زیاد شده. ۱. با کانال‌های متعددی روبه‌رو هستیم که از کانال‌های مختلف، مطلب می‌دزدند و به کمک مطالبی که از منابع معتبر می‌دزدند و با روش‌های مخاطب‌فریبِ دیگر مانند «تزریق ممبر فیک» معتبرنمایی می‌کنند، اما «در بین مطالبشان، کم یا زیاد مطالب نادرست هم منتشر می‌کنند.» ۲. هر مطلب نادرستی: ۲-۱. یک‌بار خود را بر افکار عمومی تحمیل می‌کند و برحسب حساسیت و اهمیت مطلب، تأثیر سوء مستقیم خود را می‌گذارد. ۲-۲. یک‌بار با «پدیده‌ی چوپان دروغگو» مانع باور شدن مطالب واقعی می‌شود. بسیاری از مردم وقتی چند بار مطلبی را جدی بگیرند و بعد به نادرستی آن مطلب پی ببرند، مطالب درست و مهم زیادی را باور نمی‌کنند و در عصر هجوم اطلاعات، معمولاً فرصتی برای راستی‌سنجی آن مطالب برای اغلب مردم باقی نمی‌ماند. پدیده‌ی چوپان دروغگو در فضای مجازی دو تفاوت مهم با داستان معروف چوپان دروغگو دارد: - در آن داستان، چوپان دروغگو، خودش متحمل زیان شد اما در پدیده‌ی چوپان دروغگو در فضای مجازی، کسانی که دروغ می‌گویند معمولاً از دروغ گفتنشان منافعی دارند و کسانی که زیان می‌بینند به طور مستقیم خوانندگان دروغ‌ها و به طور غیرمستقیم بسیاری از مردمی هستند، به سان مسافران یک کشتی که در آن، مسافری دیگر دارد زیر پای خودش را سوراخ می‌کند. ۲-۳. یک بار هم شانس دیده شدن مطالب مهم را کم می‌کند. - تعداد منابع زرد، بسیار بیش از تعداد منابع غیرزرد است؛ - میانگین تعداد مطلبی که هر منبع زرد روزانه منتشر می‌کند، از منابع غیرزرد بسیار بیشتر است. - میانگین تعداد دنبال‌کنندگان هر منبع زرد از منبع غیرزرد بسیار بسیار بیشتر است. - دنبال‌کنندگان مطالب زرد، نسبت به دیگران، تمایل بسیار بیشتری به بازنشر مطالبی که دنبال می‌کنند نشان می‌دهند و حتی از گروه‌های غیرزردی که تشکیل شده، مانند ویروس برای تکثیر مطالب زرد استفاده می‌کنند. زیانی که به این روش‌ها در جنبه‌های متعدد بر افکار و رفتار عمومی و دانش و فرهنگ عموم وارد شده و می‌تواند وارد شود بسیار سنگین‌تر از آن است که عموم مردم تصور می‌کنند. بدون غلبه‌ی اطلاعات درست بر اطلاعات نادرست، پیروزی بر کوروناویروس جدید ممکن نیست، چون سبب تصمیم‌گیری‌ها و انجام کارهای نادرست با زیان‌های خرد و کلان؛ برای فرد و جامعه می‌شود. باید مراقب باشیم با پیروی از کانال‌های مطلب‌دزد و منابع زرد، کارمندان رایگان آن‌ها برای انتشار مطالبشان و جمع کردن دنبال‌کننده برایشان نشویم. باید تنها اطلاعاتی را منتشر یا بازنشر کنیم که یا «از روی اطلاع صحیح به درستی آن اطمینان داریم» یا «به منبع آن، اعتماد». انتشار مطلبی که به درستی آن اطمینان داریم هم، نه از کانال‌های مطلب‌دزد، از منبع اصلی؛ چرا که بازنشر مطالبِ درست منابعِ نامعتبر، تبلیغ آن‌هاست و سبب ترویج مطالب نادرستشان هم می‌شود. «انتشار وسیع اطلاعات جعلی، نادرست و گمراه‌کننده»، مشکلی جهانی‌ست اما در بعضی زبان‌ها و بعضی محیط‌های فضای مجازی، وضع خیلی بدتر است. ۴. کسی که مردم را با نشر مطالب نادرست گمراه می‌کند (چه کسی که مطلب نادرست را ساخته و در کانالش گذاشته و چه کسی که حتی غیرعمدی مطلب نادرست را منتشر می‌کند) دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته، «همدست کوروناویروس جدید» است. ۶. آغاز نقل قول: «ترول‌ها و نظریه‌های توطئه واکنش‌های ما به کوروناویروس جدید را تضعیف کرده است. انتشار اطلاعات گمراه‌کننده کار مأموران ما را سخت‌تر می‌کند. ما در سازمان بهداشت جهانی فقط با ویروس مبارزه نمی‌کنیم، با ترول‌های اینترنتی و نظریه‌های توطئه که واکنش ما را تضعیف می‌کند نیز مبارزه می‌کنیم.» «در این شرایط بحرانی این مسئولیت هرکسی در هرجاست که کارهایی بکند که منجر به فرونشاندن سخنان نادرست درباره‌ی سلامت، ترویج حقایق و گسترش سواد علمی شود.» [تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی]
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 توییتر| با اعلام خبر ابتلای چند مقام ارشد ایتالیایی به ویروس و قرنطینه ۱۶ میلیون نفر در این کشور، "علی علیزاده" نوشت: 🔸 ‏آقای "حسین باستانی" در BBC پرسیده «چرا این تعداد از مسئولان حکومتی ایران کرونا گرفته‌اند» و پاسخ داده: چون «دستگاه حکومتی ایران به مخفی‌کاری وابسته شده.» 🔸 می‌پرسم چرا این تعداد مسئولان بلندپایه ایتالیایی که ۴۰سال زیر تحریم نبوده، کرونا گرفته‌اند؟! @medialogy1
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
💢 ‏روزنامه‌نگار ایتالیایی در گفتگو با بی بی سی فارسی: یک اشتباه دولت و مطبوعات باعث شد شیوع ویروس از مناطق شمالی تحت قرنطینه بیشتر بشود؛ فرمان قبل از ابلاغ رسمی به مطبوعات درز کرد و منتشر شد و در نتیجه خیلی از اهالی شمال قبل از ابلاغ فرمان، به جنوب سفر کردند. @medialogy1