eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
191 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢یک اختلاف شخصی چطور ترند توییتر فارسی شد؟ 🔻عصر امروز ویدئویی از درگیری بین چند خانم که صورت یکی از آنها خونی شده و روی زمین افتاده بود، در فضای مجازی بازنشر شد. 🔻ویدئویی که رسانه های زنجیره ای خاص آن را تضییع حق یک دختر که به او تجاوز شده و حالا باردار است و دارد برای احقاق حقش می‌جنگد، بازنمایی کردند اما بلافاصله مقامات مسوول آن شهر علت را اختلاف قدیمی بین طرفین اعلام و البته از بازداشت و برخورد با مامور حراستی که در فیلم رفتار ضد انسانی و اخلاقی داشته، خبر می دهند‌. 🔻اما روایت رسانه‌ای موجود در راستای و و اقدام کرده و حالا هشتگ ترند اول توییتر فارسی شده است. ✅نکته: 1⃣آغاز رسانه ای شدن ماجرا توسط اکانت توییتری با عنوان «داریوش معمار» صورت گرفته و گفتنی است صاحب این اکانت ساکن خارج از کشور است و در موضوعات مربوط به آبادان از جمله اغتشاشات سنوات گذشته نقش فعالی ایفا کرده است. 2⃣هشتگ ها با هدف برانگیختن احساسات مخاطبان، گاهی توان این را پیدا میکنند که یک موضوع را تبدیل به یک موضوع کنند؛ بستگی دارد چقدر نسنجیده احساساتی شده باشیم. از فردا دعواهای مردم در خیابان با عملیات رسانه های خاص می‌تواند ترند شود. این یعنی ترند هم ترندهای قدیم. ✍معصومه نصیری asrehooshmandi
در قسمت ششم برنامه مرورگر از شیوه هایی صحبت کردم که مهندسان اجتماعی برای فریب ما بکار میگیرند یکی از مهم ترین راههایی که می توانیم، پیام های کلاهبرداران را تشخیص دهیم، اطلاع از ادرس سایت های مرجع در موضوعاتی است که بطور روزمره با آنها سر و کار داریم. لیست این سایت ها رو ملاحظه کنین. لطفا به دو نکته توجه بفرمایید: ۱- در مواجهه با پیام هایی که دریافت می کنیم، مطمئن ترین راه اینه که صحت و سقم موضوع رو با مراجعه به این سایت های مرجع، دنبال کنیم ۲- همگی این سایت ها با نام دامنه. ir هستند. به پیام هایی که از سایت هایی با دامنه های غیر از ir به دستمون می رسند، با دیده تردید نگاه کنیم!
برخی والدین و معلمین عزیز به دنبال محیط امن وسالمی می گردند که در بتواند در کنار شاد قرار گرفته و نواقص آن را جبران کند. تیم پیام رسان ایرانی "گپ" یک پیام رسان مخصوص کودک ونوجوان بنام "مداد" راه اندازی کرده . مدل این پیام رسان به نحوی است که در ابتدا والدین باید حساب کاربری فرزندان را ایجاد کنند. در حقیقت والدین عضو گپ می شوند واز طریق ربات مداد حساب کاربری فرزندانشان را ایجاد و تعریف می کنند. این امکان برای والدین وجود دارد که فهرست افرادی که با فرزندشان از طریق مداد در ارتباط است, تعریف وتایید کنند وبدین ترتیب هیچ غریبه ای بدون اطلاع والدین توانائی برقراری ارتباط با فرزندان را نخواهد داشت. می توان گفت که پیام رسان مداد ترکیب یک پیام رسان اختصاصی کودک و نوجوان با ویژگی کنترل والدین است. تمام فعالیت های فرزندان در مداد از طریق پیام رسان گپ برای والدین قابل مشاهده است. ادرس سایت پیام رسان مداد: medad.im
🔴بی‌بی‌سی فارسی مسئول جمع آوری اطلاعات برای تحریم هوشمند مردم ایران 💬ابوالفضل سلیمانی
🔴 چه کسی مسئول رسیدگی به این اکانت های فیک است؟! 🔺اینکه این اکانت های فیک بصورت مداوم در حال تخریب موسوی لارگانی طراح تحقیق و تفحص از فولادمبارکه هستند عجیب نیست! عجیب آن کسی است که پشت این اکانت ها نشسته و از رو هم نمیره!! 🔺پلیس فتا نباید اجازه دهد عده ای با پول پخش کردن و تهیه چند اکانت فیک آبروی افرادی که قصد دارند با فساد برخورد کنند را ببرد!
شبکه های اجتماعی و ارتباطی راهزن های زمان و زندگی شما هستند... برای مصرف رسانه ها رژیم بگیرید!
احتیاط: رسانه ها واقعیات را منعکس نمی کنند
⭕️آل داود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🛑سید علیرضا آل داود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ارتقاء سواد و مهارت رسانه در بین مردم و مسئولان نیاز ضروری امروز کشور است، گفت: طبق پژوهش‌های انجام گرفته نمره سواد رسانه ای مردم کشورمان 12 از 100 بوده است. 🛑وی ادامه داد: بر طبق نتایج این پژوهش باید رسانه‌های گروهی مانند صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها برای تقویت و ارتقاء مهارت رسانه‌ای و فضای مجازی مردم تلاش‌های بسیاری کنند. 🛑این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه غرب از دهه 70 میلادی در بحث سواد رسانه‌ای در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب بستر توزیع محتوا تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی کرده است، افزود: در رسانه و فضای مجازی، محتوا نقش بسیار مهمی دارد و در صورتی که زیرساخت تولید و توزیع این محتوا به شکل مناسب و قابل کنترلی فراهم باشد، می‌تواند کاربر را به خود جذب کرده و به بستری برای تعاملات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبدیل شود. 🛑آل داود ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این بستر در انحصار پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی است و آنان نیز با غرض و برنامه‌ریزی برای به بن بست کشاندن انقلاب اسلامی در این بستر تولید محتوا می‌کنند و این در حالیست که بسیاری از این محتوا‌ها مسموم و خطرناک است. ادامه خبر👇👇 🌐https://www.yjc.ir/00RIyH
انسان های دنیای رسانه ای ما انسان هایی غرق شده در میان لایک ها...
شما مشغول تولید بیگ دیتا یا داده های انبوه هستید و فیس بوک سارق و مالک آن امروز آمریکا مخصوصا NSA مالک داده های 2.5 میلیارد نفر عضو فیس بوک(واتس اپ و اینستاگرام) است و با این دارایی عظیم میلیارد ها دلار کاسبی می‌کند... بهره گیری از این داده های انبوه و تحلیل آنها را نیز در جنگ شناختی ادراکی هیبریدی ضد ما بکار می‌گیرد...
ترند های احساسی در جنگ روایت ها ✍سید علیرضا آل داود ماجرای و روایت سازی عناصر تابلودار ضدانقلاب در توئیتر برای ساختن روایت اول با بهره گیری از تکنیک های عملیات روانی از این ماجرای کم اهمیت و تقریبا هیچ باردیگر بر هوشیاری جریان انقلاب در عرصه جنگ شناختی با بستر فضای مجازی در کشور تاکید داشت. ماجرا از این قرار بود که دختری عصبانی و دارای اختلالات روانی به منزل یکی از مدیران پالایشگاه آبادان می رود و پس از تهدید و درگیری و همراه داشتن تیزبر و شوکر اعضای خانواده را مجروح می کند. سپس مادر و پسر خانواده شروع به دفاع از خود و اهالی خانه کرده و با نگهبانی مجتمع تماس می‌گیرند. در ادامه نگهبان پا و دست بر روی قفسه سینه دختر با سر و صورت خون‌آلود گذاشته و ضد انقلاب این قسمت از ویدئو را تقطیع شده شروع به پخش در توئیتر ذیل هشتگ های و نام مدیر مذکور می کند و این حادثه را با جریان جورج فلود در آمریکا مقایسه می کند.(جالب اینجاست همین جریان اصلاح طلب و ضد انقلاب برای نجفی اصلاح طلب که همسرش را کشت و کیوان امام دانشجوی اصلاح طلب که به 300 دختر تجاوز کرده بود، سکوت کرد) پس از ترند شدن ماجرا و استفاده ضد انقلاب از تکنیک های و سو استفاده از موضوعات در حوزه زنان، کاربران توئیتر که عمدتا در حوزه سواد رسانه ای و جنگ شناختی ادراکی ترکیبی دارای فهم و دانش ناقصی هستند شروع به استفاده از هشتگ های دشمن می کنند. لازم به ذکر است در جنگ روایت ها معمولا طرفی برنده است که روایت نخست را بر افکار و قلوب جامعه هدف تزریق کند و با وجود فضای بی بند و بار و رهای اینترنت که مدیریتش دست دشمنان ایران اسلامی است مشخص است که روایت اول را معمولا کدام طرف می سازد! فقر در جامعه هم از علت های تاثیر شناختی این حملات شناختی در جامعه است. البته جوکرهای مجازی جریان تحریف و ضد انقلاب نیز در تاثیر شناختی این موضوعات بی تاثیر نیستند. این موضوع بار دیگر نشان داد فضای مجازی رها شده همچنان در حال ترور باورها، عقاید، حقایق، افکار، اذهان و قلوب مردم است و چرایی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، قطع ید دشمن از این فضا و تاکید بر اجرای نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی را به ما گوشزد می‌کند. در خبرگزاری دانا روایت های دوستان انقلابی را حتما ببینید و از زبان اصل ماجرا را بشنوید Dana.ir