📚نام کتاب:" برخیز و تو بکش!"
🖋نویسنده: رونن برگمن
📑 مترجم: هادی عبادی
📑انتشارات: صمدیه
📓تعداد صفحات:۸۳۲
📖توضیحات:
برخیز و اول تو بکش، تاریخ مخفی ترورهای هدفمند اسراییل کتابی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی به قلم رونن برگمن نوشته شدهاست. این کتاب تاریخچه ترورهای مخفی موساد است. نویسنده کتاب میگوید که از زمان جنگ جهانی دوم، اسرائیل بیش از هر کشور غربی مردم را ترور کردهاست. کتاب نمونههایی از ترور مقامات انگلیسی و سوری، رهبران حماس، حزبالله لبنان، سازمان آزادیبخش فلسطین و دانشمندان هستهای ایران را به تصویر میکشد. برای نوشتن کتاب، برگمن حدود یک هزار مصاحبه با چهرههای سیاسی و مأموران مخفی انجام داده و از هزاران سند نیز استفاده کردهاست.
در این کتاب هم از برنامه ریزی برای ترور#محسن_فخری_زاده به عنوان مغز متفکر پروژه هسته ای ایران نام برده است.
📗📘📙
@ketabe_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔦جنگ روانی با هشتگ های فانتزی
آیا کشوری که برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی و #خانه_امن خود در #جنگ_نیابتی به سر می برد و مخالفانش تا دندان مسلح بوده و کل منطقه به جز ایرانرا به آشوب و تفرقه آلوده کرده اند، هزینه ۲۲میلیون دلار در قیاس با تسلیحات و پول میلیاردها دلاری نفت و...قابل مقایسه بوده و هزینه زیادی است؟؟
از هزینه ۵۰۰میلیون دلاری آمریکا به مخالفان سوری و اعضای داعش تا تخصیص بودجه سالانه ۵۰۰میلیون دلاری به اسرائیل و سایر کمک های نظامی و بشردوستانه که به امر متداولی در دیپلماسی منطقه ای و مدیریت جنگ پسامدرن تبدیل شده است!...
🔸 آیا کمکهای مالی به کشورهای دیگر در جهان امر نادری است؟! یا حکومتها در راستای تامین منافع ملیشان دست به این اقدام میزنند؟
با اندک تاملی در منشا و انگیزه این هشتگ سازی در سالگرد شهادت سردارسلیمانی، خط #جنگ_روانی علیه قدرت نرم افزاری این شهید بزرگوار در ایمن سازی و توسعه کمربند مقاومت در منطقه و جهان اسلام قابل رهگیری است.
🔸 این ویدئو مروری است بر واکنش رسانههای ضدانقلاب به کمکهای مالی امریکا، اتحادیه اروپا و ... به کشورهای دیگر
@sedayehowzeh |
🆔@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ سندروم مغز بی قرار! 🧠
👈 پنج روشی که #شبکههای_اجتماعی مغز شما را تغییر میدهند!
💬 شما کدوم یک از این تجربه ها رو داشتید؟
"باشگاه سواد رسانه ای"
🆔@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 جامعه آینده، #جامعه_الحاقی است
⭕️ ترکیب رسانه ها با زندگی انسان چه آینده ای را رقم خواهد زد؟
🔻 در چند سال #آینده اوضاع رسانه در دنیا چه خواهد شد آیا پیشرفت تکنولوژی به نفع بشریت است یا به ضرر آن؟
نکته مهم و راهبردی این است که هرگاه دانش در یک جامعه بومی نشده و علم جامعه از فرهنگ جامعه سبقت بگیرد، نتیجه ای جز اسارت و تولید #قفس_آهنین از جنس فناوری نخواهد داشت.
"پویش سواد رسانه ای"
🆔@andisheengelabi
#مهندسی_خبر
🖼 بیبیسیفارسی چگونه ذهنیت مخاطبانش را مهندسی می کند و افکارعمومی را شکل می دهد؟
از سیاهنمایی و بزرگنمایی و شایعه و #ایران_هراسی تا بایکوت و فرافکنی و عادی سازی در #کرونای_انگلیسی در قاب تصاویر و قالب واژه ها
fna.ir/f1swsf
@Farsna
🆔@andisheengelabi
🔴 #ما_میتوانیم| مازوخیست های وطنی بخوانند
1⃣ خبرگزاری آمريكايی آسوشيتدپرس نوشت: اگرچه ايران با تحريمهای مخرب آمريكا روبرو است اما طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، ايران در واكسيانسيون كودكان موفقيت صددرصد دارد و افراد از كشورهاي اطراف برای درمان و دریافت خدمات پزشكی به ايران میآيند و بيمارستانها، پزشكان و پرستاران ايران جزو بهترينها در غرب آسیا شناخته میشوند.
2⃣ سفير اتريش در تهران: دو فرزندم در تهران عمل جراحی داشتند و بايد بگويم كه پيشرفتهای پزشكی در ايران خارقالعاده است؛ كيفيت خدمات پزشكی در تهران با "وين" برابری میكند. بکارگیری خيلی از فنآوریهايی كه اينجا وجود دارد، در كشور ما امكانپذير نيست.
#ایران_مقتدر #ایرانی_سرافراز
【 #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻اگر #تحلیل_راهبردے میخوانید
🔻 اگر #سرخط_تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎آیا شما هم فابینگی هستید؟
🎥 آیا می دانید #فابینگ چیست؟
1⃣نسبت مصرف رسانه ای و سبک زندگی ما چیست؟
2⃣ رسانه چگونه باعث تشدید فردیت و به اصطلاح #خودفرو_رفتگی و غلتیدن در #تله_تنهایی ما می شود؟
3⃣چگونه نسبت به جمع و جامعه غریبه محسوب می شویم و ما نیز آنها را بیگانه می انگاریم؟
4⃣ آیا از خودمان سوال کرده ایم که زندگی مجازی ما باعث افزایش کیفیت زندگی، ارتباطات، تغذیه، نشاط و #موفقیت می شود یا سیرمعکوسی را در فرایند مصرف رسانه ای در حال سپری کردن هستیم؟
✅ #میکرو_سبک_های_رفتاری و جزییاتی که باعث نجات ما از غرق شدگی مجازی و اعتیاد مدرن می شود را دریابیم.زیرا..👇
✅ هرچقدر تعداد تعاملات مثبت و مدیریت شده ما با رسانه بیشتر شود، عادت های مثبت کنشی خلق شده و شخصیت قوی تری در نسبت با رسانه خواهیم داشت و #بازنده_دیجیتال نخواهیم بود.
👌نکته:
(سیر منطقیِ ۱.کنش ۲.عادت ۳.شخصیت ۴.موفقیت را جدی بگیریم.)
✅برای شروع کار، لطفا #منطقه_تکنولوژی_ممنوع را فضای خانه برای افزایش کیفیت زندگی و کاستن از آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی فعال کنیم. #فردا_دیر_است...
✍علیرضامحمدلو
🆔@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آنچه از #اینستاگرام باید بدانید...
⭕️ #سرقت_شخصیت توسط اینستاگرام چگونه؟
❓آیا میدانید که اینستاگرام تمام اطلاعات شما را #ذخیره میکند ؟
❓آیا میدانید که اینستاگرام حتی ساعت خواب شمارا #حدس میزند؟
❓اما این اطلاعات را برای چه میخواهد و به چه کاری می آید؟
✍نکته:
#الگوریتم_رفتاری و ریتم کنشگری در فضای مجازی مان را مدیریت کنیم تا توسط ایسنتاگرام کنترل و آنالیز دقیق نشویم.
#فریب_دیجیتال و تغییر تناوب اصل حضورمان و مدل حضورمان در فضای مجازی را در زندگی مجازی خود فراموش کنیم.
🎥 کاری از #گروه_پویش_سواد_رسانه
🆔@andisheengelabi
✅ از #پیام تا #نشانه
🔹برخی اندیشهورزان ارتباطات بین پیام و نشانه تفاوت قائل شده اند. دکتر محسنیان راد در کتاب ارتباط شناسی (ویرایش دوم، ص۱۹۵)، به نقل از دیوید برلو، پیام را اعم از نشانه میداند و مینویسد:
🔹دیوید برلو سه عنصر را در #پیام شناسایی کرد:
۱. #کد code (رمزها، نشانهها): مانند مادر، mother
۲. #نحوه_ارائه treatment
۳. #محتوا content: محتوا از ترکیب کد و نحوه ارائه به دست میآید و «نماینده معنی مورد نظر اوست»
🔹تفکیک پیام به سه عنصر نشانه، نحوه ارائه و محتوا به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آثار دیگر ارتباطشناسان مانند ساندرس، ویت و ... نیز آمده است.
🆔@andisheengelabi
💠 #حواسپرتی ناشی از شبکههای اجتماعی
🔸۸ راهکار مقابله با حواسپرتی ناشی از #شبکههای_اجتماعی
۱.تعیین کردن هدف
۲.مدیریت اعلان ها
۳.کم تر پست گذاشتن
۴.دورنگهداشتن موبایل
۵.شناسایی الگوهای رفتاری
۶.کم کردن مدت زمان استفاده
۷.#منطقه_تکنولوژی_ممنوع
۸.تعیین سرگرمی و فعالیت
🆔@andisheengelabi
🔹 سکوت چیست؟ کشف دوبارۀ چیزها
— در عصر فناوریهای دیجیتال، سکوتِ ارزشمندِ درونیمان را آسانتر از همیشه از دست میدهیم
🎯 آنها که همدم کوهها و دشتهایند، گاهی هنگام قدم زدن در طبیعت، ناگهان سرشار از آن احساسِ ازدسترفتۀ دنیای امروز میشوند: سکوت ژرف جهان. سکوتی قدرتمندتر از هیاهوهای #شبکههای_اجتماعی و ماندگارتر از همۀ سلفیهایی که لحظه لحظۀ زندگیمان را ثبت میکنند. دعوتی به درنگ دربارۀ خودمان و دنیایمان. ارلینک کاگه، نویسندۀ نروژی، معتقد است امروز، بیش از همیشه، به چنین سکوتی نیاز داریم، زیرا فناوری دیگر هیچ جای خالیای در زندگیمان باقی نگذاشته است.
🎧 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بشنوید:
https://tarjomaan.com/sound/9996/
📌 نوشتار این مطلب را اینجا بخوانید:
https://tarjomaan.com/barresi_ketab/9832/
🆔@andisheengelabi
💢چگونه شستشوی مغزی می شویم؟
شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به تبعیت از اندیشه یا خواستههای افراد دیگر می شود و تغییرات عمدهای در باورها و در نتیجه در رفتارهای او به وجود می آید.
ادگار شاین «#ایزوله_شدن_از_دیگران» و «#دستبندهای_طلایی» را دو ایدهی اصلی شستشوی مغزی میداند. ايزوله شدن از دیگران یعنی اینکه ارتباطات وی را با دیگران کم یا قطع کنیم تا از منابع دیگر ورودی نداشته باشد و دستبندهای طلایی یعنی آن که به نوعی منافعش را گره بزنیم به خودمان که تداوم وضعیت فعلی برایش جذاب باشد.
نشانه های فرآیند #شستشوی_مغزی چیست؟ در واقع می توان 5 شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد:
❎تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می شود تا کاملا ملکه ذهن تان شود.
❎ترس آفرینی از دیگران: ایده ها و دیدگاه های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سو نیت، ساده دلی یا فریب کاری متهم می شوند.
❎ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق تر از شستشوهای احساسی و شور انگیز استفاده می شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل تر می شود.
❎ قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می گذارد اما در واقع تمام انتخاب ها به یکی ختم می شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می شوند. ایده اصلی در لباس های متفاوت پیش روی شما گذاشته می شود.
❎ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود.
#امپراطوری_های_رسانه_ای معمولا از این شاه کلیدها به خوبی استفاده می کنند.
❌چه می توان کرد؟
راهبرد اصلی مبارزه با شستشوی مغزی سه گانه «تنوع، ارتباط و مقایسه» است.
1️⃣شما باید منابع مختلف داشته باشد. چند روزنامه، چند سایت، چند حزب، چند کانال با دیدگاه های متفاوت داشته باشند.
2️⃣در شبکه ارتباطی متنوع حضور داشته باشید. ارتباط محدود و در یک فضای بسته شما را به بن بست ذهنی و استبداد فکری می کشاند. گروه های فکری، اقوام متفاوت، تیم های کاری مختلف، پروژه های متنوع باعث می شود اتاق ذهن شما پنجره های متفاوتی داشته باشد. وگرنه اگر اتاق شما فقط یک پنجره در یک زاویه داشته باشد تصاویر شما تکراری خواهند شد.
3️⃣هر چیزی که به شدت تکرار می شود اما دلیلی برای آن ذکر نمی شود را بگذارید در لیست سیاه. و آن را با ایده های متضاد و متفاوتش مقایسه و بررسی کنید و آن را که بر اساس شواهد و دلایل، عقلانی تر و موجه تر بود تا اطلاع ثانوی بپذیرید.
🆔 @andisheengelabi
📱شبکههای اجتماعی چگونه از ما کسب درآمد میکنند؟
🔅آیا تا به حال فکر کردهاید چرا شبکه های مختلف اجتماعی رایگان در اختیار ما هستند؟ شبکههای اجتماعی از #فردیت_روزمره پول درمیآورند؛ #ترجیحات و دادههای شخصی ما را دنبال میکنند و به آگهیدهندگان میفروشند، رابطههای ما را مجرای بالقوه درآمد میدانند و خودمان با نمایش نسخهای از کسی که تصور میکنیم هستیم، پیوسته توجه پرمنفعت یکدیگر را جلب میکنیم.
🔅به مرور زمان، این شرایط و ضوابط را پذیرفتهایم: شاید بخش بسیار ناچیزی از قدر و ارزشی که ساختهایم را حفظ کنیم، اما گذاشتهایم که شبکههای اجتماعی موجب شوند که احساس کنیم #ارزشمندیم. شبکههای اجتماعی با ارائه شکلهای مختلفِ #تأییدِ_اجتماعی که ادواری و پیشبینیناپذیرند، مانند لایکهای فیسبوک و اینستاگرام و ریتوییتهای توییتر، به استفاده ناخواسته دامن میزنند، انگار با ماشین قماری بازی میکنید که مشخص خواهد کرد دیگران دوستتان دارند یا نه.
🔅مدتی پیش از این، شایعه سربستهای پراکنده شد که میگفت توییتر میخواهد لایک را کنار بگذارد. کاربران اعتراض کردند. "شان پارکر" نخستین مدیر فیسبوک، این شبکه اجتماعی را «#حلقه_بازخورد_تأیید_اجتماعی» نامیده است که برای «بهرهبرداری از ضعفی در روان انسان» طراحی شده است و این است واقعیت شبکه های اجتماعی و طراحیشان؛ بهرهبرداری از ضعفهای درونی کاربران برای کسب درآمد.
🔹بیایید مینیمالیست دیجیتال باشیم
از نظر "نیوپورت"، مینیمالیست دیجیتال کسی است که «فعالیتهای کمکیفیتی مانند پایین و بالا رفتن غیرارادی در صفحات گوشی و تماشای ضربتی فیلم و سریال» را کنار میگذارد و اوقات فراغتش را با فعالیتهای باکیفیت پر کند و هر هفته چیزی جدید یاد بگیرد.
#مینیمالیست_دیجیتال
@asrehooshmandi
💢واکاوی پدیده کودکان کار مجازی؛ از حراج حریم خصوصی تا بردهداری مدرن
💠معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای عنوان کرد: بسیاری از کودکان، انگارهها و تصاویر ذهنیشان از زیبایی و مطلوب بودن، متأثر از رفتاری که پدران و مادرانشان برای آنها برنامهریزی کردند شکل میگیرد. این کودکان بهجای پیدا کردن علایق خودشان در زندگی، فقط جلوی دوربین به دنبال جلبتوجه مخاطبان هستند تا توسط والدینشان مورد تائید قرار بگیرند.
💠وی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هویت شخصی این کودکان تغییر پیدا کرده و طبق نظر و لایک کاربران فضای مجازی تربیت میشوند. این اتفاق میتواند زندگی کودک را تحت تاثیر قرار داده و مسیر زندگی او را اساسا منحرف کند. پیوند زدن تشکیل هویت کودکان با تایید گرفتن آنها توسط لایک و فالوور در فضای مجازی یکی از نکات مهمی است که این بچهها را به کودکان کار فضای مجازی مشهور و والدینشان را به بردهداری مدرن محکوم میکند.
💠این کارشناس رسانه روند تربیتی این کودکان در سنین بالاتر را ارزیابی کرد و گفت: این فرزندان وقتی که بزرگتر میشوند و به نوجوانی و جوانی ورود پیدا میکنند با همان مدل و سبکی که ما او را در کودکی پرورش دادیم و هویتی که ما برای او ساختیم در جامعه ظاهر میشوند. آنها به جوانان و نوجوانی تبدیل میشوند که برای گرفتن لایک و فالوور هر کاری میکنند و فقط میخواهند در نظر دیگران جذاب و خواستنی به نظر برسند.
✅در این مصاحبه به واکاوی پدیده «#کودکان_کار_مجازی» پرداختهایم. لینک مصاحبه:👈 https://www.yjc.ir/00VogT
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نتیجه بی توجهی به رشد سایت های شرط بندی!
💢بلایی که #قمار_آنلاین بر سر اقتصاد کشور می آورد.
@asrehooshmandi
⭕️دیتاکاوی درباره ساخت واکسن ایرانی کرونا چه میگوید؟
🔸در کشاکش دوئل مجازی بین دو هشتگ «واکسن بخریم» و «واکسن بسازیم»، جمعی از دانشمندان کشور در سکوت رسانهای واکسن را ساخته و تستهای انسانی آن را آغاز کردند؛ تستی که ابتدا بر روی نزدیکترین عزیزان سازندگان واکسن صورت گرفت. موضوعی که سبب شد توئیت «یک مرد هم توو این همه آقازادهها پیدا نشد؛ زنده باد خانم مخبر» با ۳۳۸۷ لایک و ۲۶۰ ریتوئیت بالاترین میزان لایک را در فضای توئیتر به خود اختصاص دهد.
🔸رصد دیتاک نشان میدهد توئیتریها با ۳۵۸ پست در ساعت، ۸٫۶ هزار توئیت، ۶٫۷ هزار ریتوئیت و ۷۴٫۱ هزار لایک با هشتگهای #مخبر_دزفولی، #طیبه_مخبر، #کرونا، #واکسن_ایرانی و #واکسن_میسازیم ساخت واکسن در شرایط تحریم و وادادگی برخی مسئولان را اقدامی تاریخی و بینظیر خواندند.
🔸موضوع تست واکسن کرونای ایرانی در بخش خبر با ۲٫۵ هزار خبر و ۱۰۵ پست در ساعت مورد توجه رسانهها قرار گرفته است که ایسنا و واحد مرکزی خبر فعالترین رسانهها در این زمینه بودند. پایگاههای خبری با ۱٫۴ هزار، روزنامهها با ۳۰ مطلب و خبرگزاریها با ۱٫۱ هزار متن و تصویر به انعکاس و اطلاعرسانی درباره واکسن ایرانی کرونا اقدام کردهاند.
🔸خبر تزریق واکسن توسط طیبه مخبر و سخنان وزیر بهداشت درباره پیشینه تاریخی واکسنسازی ایرانیان در کانال گیزمیز با ۲۵۲٬۹۸۳ بازدید، به پربازدیدترین پست این موضوع تبدیل شد.
🔸بازدید ۳۹٫۱ میلیونی کاربران در بستر تلگرام حکایت از اهمیت موضوع ساخت واکسن برای افکار عمومی داشته که این مهم از سوی بسترهای انتشار خبر در تلگرام با ۵۷۶ پست در ساعت دنبال شده است. میزان سهم عکس با ۵٫۷ هزار مورد، ویدئو با ۴٫۳ هزار و متن با ۲٫۷ هزار نشانگر توجه مخاطبان به تصاویر لحظه تست و تزریق این واکسن بر روی افراد داشته است.
🔸کاربران اینستاگرام نیز با ۵۵۸ پست در ساعت، ۳۴۳٫۸ هزار لایک و۲۳ هزار کامنت به موضوع ساخت و تست واکسن کرونای ایرانی واکنش نشان دادهاند. پست صفحه بی بی سی فارسی مبنی بر اعلام خبر تست واکسن با ۱۴۹۲۹ لایک و ۱۴۷۸ کامنت، پرلایکترین و پرکامنتترین مطلب این بستر بوده است.
✅در هیاهوی جریانات سیاسی و رسانهای، عدهای بی حاشیه و بیمنت در تلاش برای خدمت به مردم و تحقق #ایران_قوی هستند؛ ایرانی که به اذعان برخی رسانهها امروز در حوزه علم و فناوری در میان کشورهای سرآمد دنیا قرار گرفته است. #عزت_نفس_ملی ثمره اعتماد عمومی به تلاشهای داخلی برای استقلال و همراهی عمومی است.
✍🏻معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه
@asrehooshmandi
🔹روایت شبکههای ماهوارهای فارسیزبان به رونمایی واکسن ایرانی
🔸در سخت ترین شرایط تحریم کشور بخصوص در زمینه دارو، دانشمندان کشور تست انسانی واکسن ایرانی کرونا را آغاز کردند. هر چند در هفته های اخیر شاهد ایجاد دوگانه «خرید» و «ساخت» واکسن از سوی برخی جریانات رسانه ای بوده ایم، اما نگاهی به انعکاس خبر تست واکسن کرونای ایرانی در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نشان از آن دارد که مساله اصلی برای آنها بر خلاف ادعای اخیرشان، نجات جان مردم نبوده است و عملیات های رسانه ای روزهای پیشین صرفا جهت تحقق هدف فشار بر ایران و القای بی اعتمادی نزد افکار عمومی بوده است.
⬅️ایران اینترنشنال بحث «رعایت نشدن فاصلهگذاری اجتماعی در مراسم تست واکسن کرونای ایرانی» را تیتر کرد. این رسانه حتی برای کمرنگ جلوه دادن این دستاورد پزشکی، رونمایی از این واکسن را شتاب زده خواند.
⬅️رادیو فردا رسانه آمریکایی برای این اتفاق شجاعانه تیتر «نخستین تست واکسن ایرانی کرونا روی یک زن آزمایش شد» را انتخاب کرد تا به مخاطب القا کند که از یک زن استفاده ابزاری شده است.
⬅️بی بی سی فارسی هم تنها چند خبر کوتاه به این دستاورد بزرگ اختصاص داد. این رسانه سعی کرد تا وانمود کند مردم نسبت به واکسن ایرانی بیاعتمادند و همه خواهان دریافت واکسن آمریکایی هستند.
⬅️من وتو نیز برای این که موضوع آغاز تست واکسن کرونای ایرانی را به حاشیه ببرند، این دستاورد را فقط ادعای رسانههای حکومتی نامید.
⬅️رسانه های غیررسمی و رسانه های وابسته به گروهک منافقین هم شایعاتی از جمله واکسن زدن نمایشی و تزریق واکسن از روی چادر را به میان کشیدند.
🔻البته برخی رسانه ها از جمله یک رسانه چینی در همین رابطه گفته است: ایران با ساخت "واکسن کرونا" اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق کرده و در پیشرفتهای تحقیقاتی در خصوص کرونا، در کنار چین، آمریکا، روسیه و اروپا قرار گرفته است؛ این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وا میدارد. آنچه موجب قدرت و پیشرفت ایران شده، #روحیه_عدم_ظلمپذیری ایرانیهاست.
🔻یا خبرنگار الجزیره انگلیسی هم آزمایش واکسن کرونای ایرانی را با وجود تحریمها و فشارها سزاوار احترام دانسته است.
✅در ارائه و درک مطالب رضایت خداوند را در نظر بگیریم.
✅#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi