eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🗒مراقب دوپاره سازی باشید! ✍ریحانه رزم آرا انگار فقط شنیدن یک جمله از دوستم کافی بود تا هر چه خاطره‌ی خوب داشتیم در لحظه فراموش کنم. کسی که دوستش داشتم و تا چند دقیقه قبل جزو دوستانم حسابش می‌کردم یک باره دیگر دوستم نبود، دیگر آدم خوبی نبود، و دیگر جزو دسته‌ی ما نبود. انگار دوباره خانم معلم گچ را داده بود به مبصر و او یک خط کشیده بود روی تخته و ما را تقسیم کرده بود به خوب‌ها و بدها. بعد از آن جمله‌ی کذایی، داشتم همه‌ی خاطره‌های خوب‌مان را یا نادیده می‌گرفتم، یا بد تعبیر می‌کردم. گاهی با حسرت به خاطرات‌مان فکر می‌کردم که او خرابشان کرد. دیگر نمی‌توانستم مثل قبل باشم. حس می‌کردم آدم‌ها یا باید با من باشند، یا ضد من. او با من نبود، پس ضد من بود. بدون این که بدانم، داشتم همه‌چیز را سیاه و سفید می‌دیدم. داشتم دنیا را تقسیم می‌کردم به خوب و بد و بینش به هیچ چیز قائل نبودم. ناخودآگاه داشتم از یک دفاع روانی استفاده می‌کردم که روانکاوها بهش می‌گویند «دوپاره‌سازی» (splitting). دفاع روانی یک جور ساز و کار است که به حفظ سازمان روانی فرد در برابر تعارض‌ها و تنش‌هایی که دچارشان است کمک می‌کند. من هم داشتم با این خیر و شر سازی‌هایم، خودم را مبرا می‌کردم، و تشخیص و قضاوت را برای خودم آسان‌تر می‌کردم. داشتم از فروپاشی بالقوه‌ی سازمان روانی‌ام جلوگیری می‌کردم و خودم را از تعارضی که با دوستم دچارش شده بودم نجات می‌دادم. البته نه فقط من، که خیلی‌ها این روزها از همین دفاع استفاده می‌کردند. شاید شما هم از دوستان سابق‌تان شنیده باشید که تو یا با مایی، یا با ما نیستی، و اگر نیستی پس دیگر نباید این دوستی ادامه پیدا کند. انگار مثل برنامه‌های کودک دوباره آدم‌خوب‌ها و آدم‌بدها روبروی هم بودند و نمی‌توانستیم خیر و شر و خوبی و بدی را در یک آدم کنار هم ببینیم. سطح تحمل‌مان کم شده بود و دیگر نمی‌توانستیم کنار هم ادامه بدهیم. البته که رسانه‌ها هم توی این خیر و شر سازی نقش داشتند. شاید دقت کرده باشید، عمده‌ی کسانی که نامشان به دروغ به‌عنوان قربانی مطرح می‌شد از چهره‌های زیبایی برخوردار بودند. یک نمادسازی زیبا که کمک کند به خوب جلوه دادن یک طرف. در آن سمت قضیه هم هر کسی که در مقابل‌شان بود را زشت و شر جلوه می‌دادند. ما عادت کرده‌ بودیم به دوپاره‌سازی و رسانه‌ها هم که عادت‌های ما را می‌دانستند شروع کردند به دوقطبی‌سازی. کمی که زمان گذشت، خشمم که کمتر شد، سعی کردم خوب و بد را کنار هم ببینم و بپذیرم که دوستم، صرفا به خاطر یک اشتباه، باطل مطلق نیست! سخت بود، حتی هنوز هم سخت است، ولی فکر می‌کنم این تنها راهش است. اگر بخواهیم با هر اشتباهی اسم آدم‌ها را بگذاریم آدم سمی و راحت از زندگی‌مان حذف‌شان کنیم بعد از چند روز تنها می‌شویم! آدم‌ها خوب و بد را کنار هم دارند. ممکن است یک جاهایی هم خلاف میل ما رفتار کنند، ولی هنر این است که بتوانیم کنار همین آدم‌ها رشد کنیم، زیبایی‌ها و خوبی‌های آدم‌ها را فوری با گذاشتن اسم آدم سمی نادیده نگیریم و بدی‌های خودمان را هم ببینیم. حساب «شمر»مسلک‌ها جدا است اما عمده‌ی انسان‌ها، «حر»صفت‌اند، در میانه‌ی انتخاب، و دوراهی حق و باطل. تخته‌پاک‌کن‌ها را بیاوریم، احتمالا لازم است بد‌ها و خوب‌های تخته‌ی ذهن‌مان را دوباره بررسی کنیم! 🆔 @vaavmag 🔗 https://vaavmag.ir @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون شرح BisimchiMedia واقعا مطلبی برای تولید محتوا ندارند، دنبال کنندگانشان هم می دانند دروغ می شنوند اما فقط امیدوارند که آنچه می بینند و می شنوند درست باشد! فقط امیدوارند...! @resane_ravanshenasi
🔴نحوه ارتباط گیری شبکه‌های معاند با حسن فیروزی 🔹حسن فیروزی پس از تلاش برای فرار از ایران و بازداشت ‌ماجرای ادعاهای پرتعداد پیرامون خود را شرح داد. به دلیل اینکه شریکم سرم کلاه گذاشت و نزدیک به ۲ میلیارد سفته دست طلبکارها داشتم. بعد از اینکه فشار طلبکارها و خانواده زیاد شد، تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم. به مهمانسرایی در مرکز تهران رفتم و حدود ۱۳ روز در آنجا ماندم بعد تصمیم گرفتم به جنوب کشور بروم. 🔹فیروزی در اولین اظهاراتش بیان کرد در مدت زمانی که به خواست و اراده خود مفقود شده بوده است بنا به هدایت و درخواست شبکه‌های رسانه‌ای معاند تصاویر و فایل‌های صوتی جعلی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌داده است. 🔹شبکه‌های معاند مانند BBC فارسی و اینترنشنال به صورت مستقیم مطلبی از من قبول نمی کردند. همه موارد و ارتباطات از طریق ادمین یک صفحه ضد انقلاب انجام می‌شد و هر چه ادمین این صفحه تایید می‌کرد بلافاصله در اینترنشنال و BBC منتشر می‌شد. timoora @resane_ravanshenasi
🗒چرا خودکشی نمی‌کنید؟ 🔻ویکتور فرانکل، روانپزشک اتریشی جواب این سؤال مهم را دریافت ✍زهرا شفیعی چرا خودکشی نمی‌کنید؟ احتمالا اصلا انتظار چنین پرسشی را نداشتید و این پرسش شما را متعجب کرده باشد. حق با شماست. سؤال کمی عجیب است و البته تأمل برانگیز. این سؤالی بود که ویکتور فرانکل، روانپزشک اتریشی از بیمارانش می‌پرسید تا با جوابی که دریافت می‌کرد، مسیر درمان بیمارانش را تعیین کند. وی که زمانی در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی بود، با دقت در حال زندانیان و مشاهده‌ی حالات روحی آن‌ها دریافت کسانی که نقشه و طرحی برای کامل شدن دارند و یا از یک ایمان قوی برخوردارند، احتمال زنده ماندن و دوام آوردنشان، بیشتر از از آن‌ها‌یی است که امیدشان را از دست داده‌اند. به عبارت دیگر آن‌ها که دلیلی برای زنده ماندن یافته بودند با ترفندهای مختلف، ادامه‌ی حیاتشان را تمدید می‌کردند. آن‌ها مصداق این جمله‌ی نیچه بودند که گفته بود: «کسی‌که چرایی برای زندگی داشته باشد، چگونگی آن را خواهد یافت.» آن چرایی که زندانیان را در آن اردوگاه مخوف سرپا، نگه می‌داشت و بر مصیبت‌هایش غالب می‌کرد، چیزی نبود جز «معنا». معنای زندگی، که زندانیان برای ادامه‌ی حیات به آن چنگ می‌زدند. فرانکل پس از آزادی از اردوگاه، با اتکا به تجربیاتش روشی درمانی ابداع کرد که به «لوگوتراپی» یا «معنا درمانی» شهرت یافت، و به وسیله‌ی آن، بیمارانش را برای کشف معنای زندگی‌شان یاری می‌کرد تا در برابر رنج‌های زندگی دوام بیاورند و از ناامیدی و بیهودگی و پوچی رهایی یابند. او معتقد بود اگر برای زندگی معنایی بیابیم، تحمل رنج‌هایش، برایمان آسان می‌شود. به‌عبارتی اگر مفهوم پنهان‌شده در رنج‌هایمان را کشف کنیم، نه تنها دیگر برایمان تلخ و ملال‌آور نیستند، بلکه با تمام وجود آن‌ها را در آغوش خواهیم کشید. در واقع، یکی از اساسی‌ترین تفکرات لوگو‌تراپی این است که هدف انسان افزایش میزان شادمانی و دوری از غم نیست، بلکه باید به دنبال معنایی در زندگی‌اش باشد. این برای انسان یک موفقیت است که در جستجوی معنا باشد. انسان عصر جدید با تمام امکانات بی‌نظیر و پیشرفته‌ای که نسبت به گذشتگان خود در اختیار دارد، دچار خلأ وجودی است. او بین لذت‌های مادی، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی سردرگم است، و حیرت‌زده روزگار می‌گذراند. زندگی ماشینی با تقویت تفکر اومانیستی، این باور غلط را درون انسان نهادینه کرده و به او باورانده است که بی‌نیاز از سنت‌ها، آداب و رسوم، ارزش‌ها، و بی‌نیاز از ایمان و اعتقاد به خداوند است، و ارمغان این تفکر برای انسان احساس بیهودگیِ زندگی است. هنگامی‌که زندگی‌ برای انسان بی‌معنا شود به صورت افسردگی، بی‌انگیزگی و حتی پرخاشگری بروز پیدا می‌کند. انسانی که معنایی برای زندگی خود ندارد مستعد بزهکاری و ایجاد خشونت اجتماعی می‌شود. او گمشده‌ای دارد که به‌جای تلاش برای کشفش، به بیراهه رفته و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد. و اینگونه گره مشکلاتش را روز‌به‌روز تنگ‌تر می‌کند. غافل از آن‌که کلید حل مسئله به دست خود اوست، نه در محیط اطراف یا در دست افراد دیگر. البته منظور از معنا، بحث لغوی آن نیست، بلکه معنا‌دار بودن درمورد انسان، به گفته علامه جعفری چنین است که؛ «بداند، او جزئی از کل حقیقت عالم است، از آغاز تا انتها.» معنای اصیل، معنایی است که زودگذر و سطحی نباشد، در روح و جان انسان ریشه داشته باشد و به‌دست‌آوردنش آن را به عادتی بی‌ارزش تبدیل نکند. باید یادآور شد که معنا آن جواب مشخصی نیست که بی‌هیچ تلاشی، در اختیار انسان قرار داده شود، بلکه امری منحصر به فرد است که انسان باید خود برای یافتنش تلاش کند، بدون آن‌که اسیر احساسات آنی یا تحریک و وسوسه‌ی دیگران شود. و تنها در این صورت است که میل معنا‌جویی انسان، ارضاء می‌شود. در واقع معنای زندگی ساختنی نیست بلکه یافتنی است. معنای زندگی انتخابی است آگاهانه و متفکرانه که انسان با آزادی، اختیار و به دور از غرایز و عادت ها آن را کسب کند. انتخابی که به‌دست آوردنش حقوق دیگران را پایمال نمی‌کند بلکه یاری‌گر انسان‌های دیگر است. کهنه نمی‌شود و کسالت‌بار نیست بلکه پویاست و باعث رشد و پیشرفت انسان می‌شود. و انسان تنها در این‌صورت است که می‌تواند بر ناامیدی غلبه کند و از خطر پوچی رهایی یابد. آدمی راهی ندارد، جز آن‌که برای داشتن زندگی سعادتمندانه، معنای زندگی‌اش را کشف کند. راستی معنای زندگی شما چیست؟ 🆔 @vaavmag 🔗 https://vaavmag.ir @resane_ravanshenasi
🗒️دروغ بزرگ روانشناسی زرد: فقط به فکر خودت باش! ✍️فاطمه اكبری اصل شايد ديده باشيد افرادی را كه همه‌ی آمال و آرزویشان قبولی در كنكور است و اگر نام‌شان در ميان پذيرفته‌شدگان سازمان سنجش ديده ‌شود، خوشبختی خود را با خوشحالی فرياد می‌زنند. يا آن‌دسته از كسانی كه تا مدل ماشين‌شان به ورژن بالاتری تغيير می‌كند،‌ فكر می‌كنند روي ابرهای خوشبختي نشسته‌اند و همه‌ی كائنات از فردا به فرمان آن‌ها درمی‌آيند. اين‌ها كسانی هستند كه مفهوم ناقصی از خوشبختی در ذهن‌شان شكل گرفته است و ربات‌گونه فقط به همان نسخه‌هایی كه از سعادت مصنوعی برایشان پيچيده‌ شده است،‌ می‌انديشند. امروزه به هر دکان و بقالی‌ای که گذرمان می‌افتد، یک کتاب چند صد‌‌صفحه‌ای از «راه‌های کامیابی» پیش روی‌مان می‌گذارند و هرطور شده می‌خواهند ما را به سعادت برسانند. گاهی اين‌ دستورالعمل‌ها به قدری عجيب و غريب به نظر می‌رسند كه با خودمان می‌گوييم:‌ «واقعا از چنين راه‌هایی می‌شود به بهشت خوشبختی رسيد؟» قطعا راه رسيدن به خوشبختی با گذر از جاده‌ی باريكی كه در اين كتاب‌ها و ميتينگ‌های صنعت‌شده نشان‌ داده می‌شود، نمی‌تواند ممكن باشد و بيشتر کسانی که می‌خواهند از ما يك آدم‌ خوشبخت بسازند، تنها به یک فاکتور از آن اشاره می‌كنند. مثلا شوپنهاور در قطعه‌ی کوتاهی به نام جوجه‌تیغی‌ها می‌نويسد: «جامعه‌ی انسانی همانند جوجه‌تیغی‌هایی هستند که در زمستان سرد، اگر از هم دور بمانند، از سرما می‌میرند و اگر بیش‌از‌حد به هم نزدیک شوند، یک‌دیگر را زخمی می‌کنند.» او معتقد است: «کسی کامیاب می‌شود که بتواند با گرمای درونی خود به تنهایی سر کند.» توجه كنيد فقط با گرمای درونی خود، آن هم به تنهایی! يا پژوهشگر آلمانی، میشائلا بروهم بادری که خوشبختی را فقط محصور در وجود يك هورمون می‌بيند و می‌گوید: «اگر در زندگی‌ خود احساس نارضایتی می‌کنید، در محل کار خود وظایف بیشتری را به عهده بگیرید. حمام را تمیز کنید! به گلدان‌ها آب بدهید تا ماده خوشبختی به نام دوپامین در مغزتان ترشح شود و احساس موفقیت کنید!» و از همه عجیب‌تر فتوای راهبان مسيحی است که در قرون وسطی، خوشبختی را فقط در بهشت، دست‌یافتنی می‌دیدند و زمين خدا را لايق خوشبختی نمی‌دانستند. در يكی از روزهای سال ۱۹۹۷ روانشناسی آمريكایی به نام مارتين سليگمن تير آخر را با ارائه‌ی نظريه‌ی جديد خوشبختي خود زد و به قول برخی، مكتب و دين مدرنی را در عصر حاضر تأسيس كرد. «روان‌شناسی مثبت‌گرا» كه زاييده‌ی ذهن مارتين و ديگر همكاران اوست، اصول کلی خوشبختی را در یک پک تزئین‌شده اين‌گونه به خورد مخاطبان می‌دهد: «واقعی باش، قوی باش، فعال و مفید باش و از همه مهم‌تر، برای رسیدن به هدف‌هایت به دیگران تکیه نکن؛ زیرا سرنوشت تو فقط به دست خودت رقم می‌خورد.» نظريه‌ای كه در آن تنها چيزی كه اهميت پيدا می‌كند،‌ نگرش‌ها و گرايش‌های فرد است و با چالش به درون‌خزيدن افراد در خود، نقش شرايط بيرونی از جمله واقعيت‌های اجتماعی و زيستی، روابط انسانی، مصائب نابه‌هنگام و نظام‌های سياسی حاكم به شدت كم‌رنگ می‌شود. در اين حالت جامعه شكل انفعالی به خود می‌گيرد و از جهان خارج بريده مي‌‌شود. ضرری که این رویکرد جدید به پیکره‌ی جامعه وارد می‌كند، بدون‌شک بیش از همه دامن افراد بیکار و نیازمند را می‌گیرد که مدام به آن‌ها القا می‌شود به اندازه‌ی کافی سخت‌کوش نیستند؛ در نتيجه نبايد توقعی براي چيدن ميوه‌ی خوشبختی از درخت زندگی داشته‌باشند. به نظر می‌رسد ساده‌لوحی است که در سایه‌ی شعارهای خوشبختی امیدوار باشیم مفاهیمی چون برابری، عدالت و اخلاق، ضريب جدی‌تری در جهان به خود بگیرند در حالی‌که با مطرح‌کردن آن‌ها فقط عده‌ای به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند. چرا كه اين مكتب نوظهور به سياست‌مداران جهانی اين اجازه را می‌دهد كه ديگر به مسائل بنيادينی چون نابرابری اقتصادی توجهی نكنند و خودشان يكي از مو‌ج‌سواران بر اين شرايط باشند و از تك‌تك افراد جامعه يك رقيب جنگنده بسازند. 🆔 @vaavmag 🔗 https://zil.ink/vaavmag @resane_ravanshenasi
♨️ لجن‌زاری با نام علفزار ✍️ امیرعباس طباطبایی 🔷 جشنواره فجر همواره یکی از مهمترین و تخصصی‌ترین مراجع برای سنجش فیلم‌هایی به شمار می‌رود که در این کشور ساخته می‌شوند. سال گذشته چراغ سبز داوران این جشنواره به فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، دوستداران سینما را ترغیب به تماشای این فیلم کرد؛ این در حالی است که در چند روز اخیر با انتشار سراسری این فیلم، در کنار تعریف و تمجیدها، انتقاداتی نیز به ضعف و عدم تخصص اصحاب این جشنواره در سنجش دو مقوله فرم و محتوای این فیلم وارد شده است. 🔶 محتوای فیلم علفزار روایت سرگشتگی انسان یا انسان‌هایی است که میان وظیفه، قانون، عرف، شرع، انسانیت و به عبارت بهتر خیر و شر مانده و مثل همیشه محکوم خواهد شد. از حدود 20 شخصیت موجود در این فیلم، هیچکدام رنگ خوشبختی را در زندگی نمی‌بینند؛ البته سیاه‌نمایی این فیلم به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ فساد سیستماتیک و از بالا به پایین موجود در قوه قضائیه، مساله‌ای است که کارگردان با صدای بلند آن را فریاد زده است؛ بیماری و اختلالات جنسی مردم ایران در هر طبقه و لباسی، مقوله دیگری است که کارگردان از آن برای قبح‌زدایی از مسائلی همچون روابط نامشروع خانوادگی، تجاوز به عنف و روابط آزاد با بیگانگان بهره گرفته و جسارت اهالی جنبش«me too» را می‌ستاید؛ آلوده‌بودن اقشار مذهبی به انواع و اقسام منکرات، نکته‌ دیگری است که در انواع و اقسام پارامترهای ظاهری درون فیلم نمایش داده می‌شود؛ در نهایت سیاه‌ترین نقطه فیلم، سرنوشت نسل جدید و کودکانی است که یا بخاطر سهل‌انگاری مسئولین کشته می‌شوند، یا بخاطر بدسرپرستی، طبق قانون، اجازه تحصیل پیدا نمی‌کنند و یا بخاطر آبروی خانواده، خاطره تجاوز به مادرشان را در ذهن سپرده و خودخوری می‌کنند. 🔷 فارغ از محتوا، می‌توان در مورد ضعف‌های فرمی علفزار هم می‌توان طوماری نگاشت تا تعجب مخاطبین از جوایز چهارگانه جشنواره به تیم تولید این فیلم بیشتر گردد. فیلمنامه این فیلم اصول اولیه نگارش رسمی را رعایت نمی‌کند؛ نویسنده بدون توجه به کاربرد داستان‌های فرعی در یک فیلم، صرفا برای پرکردن متن و به منظور بالابردن درجه سیاه‌نمایی، خرده‌روایت‌هایی را در فیلمنامه جای داده است که هیچ ربطی به داستان اصلی ندارند؛ این مساله مضاف بر این است که داستان اصلی فیلمنامه هم از نبود خلاقیت رنج می‌برد؛ قاضی درستکاری که میان وجدان و واقعیت گرفتار شده، کلیشه‌ای‌ترین موضوعی است نه تنها در سینمای ایران بلکه در سینمای هالیوود هم سابقه‌دار است. 🔶 کارگردانی این فیلم نیز علاوه بر دکوپاژ ضعیف و استفاده از صحنه‌های غالبا تاریک و سیاه، پایان درستی برای فیلم خود انتخاب نکرده و صرفا انتقاداتی را بدون ارائه پیشنهاد مطرح می‌کند؛ فیلم شجاعانه پیش می‌رود و حرف‌هایش را صریح می‌زند اما در نهایت در خروجی کار دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا می‌آورد و کار را در نیمه راه رها می‌کند. ناگفته نماند که حضور بهرام رادان به عنوان تهیه‌کننده در این فیلم نیز بی‌تاثیر بر این پایان باز نیست؛ رادان از همان آواز قویی که در دوران جوانی‌اش بازی کرد تا امروز سعی کرده همیشه در صف انتقاد به وضعیت جامعه باشد و پیشنهاد جدیدی را ارائه ندهد؛ غافل از آنکه این انتقادات نمایش بدیهیاتی است که همه جامعه از آن آگاهی دارند. 🔷 در نهایت در مورد بازیگران این فیلم نیز باید گفت که علیرغم بازی قابل قبول خانم بهرامی یا آقای جمشیدی، اطلاق عبارت شاهکار بر بازی بازیگران این فیلم جفایی است بر بازی همین بازیگران در فیلم‌های دیگر؛ البته فارغ از تمام بازیگران این فیلم، باید اعتراف کرد که بازی خانم صدف اسپهبدی با آن گریم سنگین، قطعا لایق دریافت جایزه بهترین نقش مکمل زن را داشته است. savad_rasaneh @resane_ravanshenasi
ژاپن از بهار ۲۰۲۴ واحد ویژه مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی، راه‌اندازی می‌کند. در این واحد متخصصانی از وزارت دفاع و وزارت خارجه و برخی دیگر از نهادها حضور خواهند داشت. دبیر ارشد کابینه گفت اخبار جعلی نه تنها ارزش‌های جهانی را تهدید می‌کند بلکه امنیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 👤 الهام عابدینی farsitweets @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری مایا الصباغ از پشت پرده هجمه رسانه‌ای بی‌بی‌سی و سعودی اینترنشنال و درخواست همین شبکه‌ها برای مصاحبه با او!!! «مایا الصباغ» فعال رسانه‌ای لبنانی: "اگر رسانه‌ها را ببینید، می گویند ایران کشوری عقب افتاده، بدون آزادی، سرکوبگر و فاقد فرهنگ است که به مردمش ظلم می‌کند؛ این رسانه‌ها از واشنگتن و لندن پخش می‌شوند و برخی نیز از عربستان حمایت مالی می‌شوند و متاسفانه چهره‌ای غلط از ایران مخابره می‌کنند." " بی‌بی‌سی فارسی و اینترنشنال از جمله شبکه‌هایی هستند که با ایران دشمنی می‌کنند و خواستند با من مصاحبه کنند که من درخواست آنها را رد کردم." BisimchiMedia @resane_ravanshenasi
🔷دستگیری فردی در عربستان به اتهام توهین به یکی از سازمان‌های دولتی در شبکه‌های اجتماعی farsitweets @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برنامه تحلیلی یا شوی خنده؛ اپوزیسیونی که نه حرف هم را می‌فهمند و نه یکدیگر را تحمل می‌کنند!! شبکه سعودی اینترنشنال با دعوت از تحلیلگران ضد ایرانی و اپوزیسیون، کماکان در فکر نسخه‌پیچی برای ایران است اما گاهی عوامل و مزدوران سعودی این شبکه با تولیدات خودشان دست خود را رو می‌کنند!! در این کلیپ بخش کوچکی از محتوای تولیدی سعودی اینترنشنال با هدف گردآوری اپوزیسیون را خواهید دید به طوری که مهمانان برنامه فقط کم مانده یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دهند!! BisimchiMedia @resane_ravanshenasi
جنتلمن باشید و قواعد بازی را رعایت کنید حتی اگر می‌خواهید انصراف دهید مثل استاد علی نصیریان که نامه‌اش را خطاب به دبیر جشنواره داد نه برای لایک‌های فضای مجازی. نصیریان با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره عنوان کرد به دلیل مشکل سنی و جسمی و روحی از حضور در جشنواره معذور است 👤وثوق‌کیا farsitweets @resane_ravanshenasi
📌 این شما و این مانیفست بی شرف ها! 🛎 براندازها علنا در کانال ها و گروه های مشورتی شان با افتخار می گویند نباید اخبار مربوط به کمک نیروهای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش به مردم در زلزله را منتشر کرد! 👈 نباید اخبار مربوط به تظاهرات گسترده در اسرائیل، آمریکا، فرانسه و انگلیس را منتشر کرد! 👈 باید اسرائیل را قدرتمند نشان داد ✅ تا به این روش مردم از جمهوری اسلامی عصبانی و نا امید شوند! timoora @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆رو در رو با شایعات فضای مجازی|همه بودجه رو میدن به نهادهای مذهبی 📌هر سال با آغاز فصل تعیین تکلیف بودجه، انتقادات کارشناسانه و غیر کارشناسانه در رسانه‌ها نسبت به بودجه نهادهای فرهنگی شروع می‌شود jebreil1 @resane_ravanshenasi
آزادی بیان یا آزادی فحشا⁉️ ✅آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر اسلام در غرب : آزادی بیان ❌آتش زدن پرچم همجنسبازان در غرب : ۱۶ سال حبس timoora ها @resane_ravanshenasi
شب گذشته تقریباً 40 نقطه ایران را رسانه‌های ضد انقلاب و معاند منهدم کردند. یکی از این صنایع، شاهد در اصفهان بود که گفته می‌شد هدف حمله پهپادی قرار گرفته و منهدم شده است. این تصویری ماهواره‌ای مربوط به سال گذشته و امروز این صنایع است و همانگونه که می‌بینید، هیچ نشانه‌ای از انهدام و آتش‌سوزی مشاهده نمی‌شود. شب گذشته پیام‌های متعدد و متفاوتی را دوستان ارسال می‌کردند که اینجا فلان شد، آنجا فلان شد، این صفحه در توئیتر فلان چیز را گفته و این یکی گفته رشت، کرج، همدان، تهران و حتی زلزله خوی را هم به نام حمله سند زدند... خلاصه مراقب فیک نیوز باشید. متاسفانه وزیر ارتباطات پایش را روی سیم بر نمی‌دارد تا ما به موقع اطلاع رسانی کنیم. syriankhabar @resane_ravanshenasi
▪️لطفا به لحن خبر گاردین توجه کنید: مردم آمریکا برای کاهش هزینه های قبوض انرژی، به منبع شگفت انگیز گرما، یعنی "چوب" باز میگردند! این شگفت انگیز که میگویند همان هیزم خودمان است، فقط چون آمریکا است، هیزم هم استثنایی تلقی میشود :)) 💬 عبدالرحیم انصاری Fars_plus @resane_ravanshenasi
تعجب میکنم چرا هیچ نظارت و قانونی در مورد شبکه های خانگی وجود نداره هر طور و هر جوری میخوان فیلم میسازن بدون اینکه تحت یک چارچوب خاصی باشه. فحش دادن،جملات سخیف، تشویق رابطه های متعدد جزو ملزومات بعضی فیلم هاست! 👤 مهدی farsitweets @resane_ravanshenasi
مهندسی اجتماعی چیست؟ مهندسی اجتماعی به مجموعه‌ روش‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها، افراد را فریب می‌دهند و اطلاعات محرمانه آن‌ها را سرقت می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر، در مهندسی اجتماعی بدون استفاده از تکنیک‌های فنی و تنها با آگاهی از شرایط افراد جامعه و تکنیک‌های روانشناسی، آن‌ها را فریب میدهند. مطالعه متن کامل: http://gerdab.ir/00094i @resane_ravanshenasi
✅چگونه آگهي تجاري يا تبليغات بازرگاني را تجزيه و تحليل کنيم؟ در دلِ تبليغات بازرگاني يا آگهي هاي تجاري که روز و شب در شهر و خيابان ها و حتي کوچه هامان، در فروشگاه ها و مراکز خريدمان، در رسانه ملي یا تلويزيون که اکنون رسماً کازینو شده، مي بينيم و گاه مي شنويم،  اوضاعی برپاست فراتر از چیزهایی که چشم ظاهراً ديده و گوش ها شنيده است. می دانیم، آگهي موثر همچون ديگر گونه هاي ارتباطي درصورتي به بهترين نحو عمل مي کند که نيازها و اميال و خواسته ها ي مصرف کننده پذيرا را به يکديگر پيوند دهد- پيوند و رابطه اي که هم مي تواند حسي و بصري باشد و هم بسيار حساب شده.  پرسش هايي که در ادامه بدان پرداخته ايم، به پروراندن آگاهي نسبت به فرايند آگهی پردازی  ياري رسان است.مي توان آنها را در گروه هاي کاري بصورت مباحثه و يا بصورت فردي در تحليل تبليغات بکاربست. با يافتن پاسخ هايي براي اين پرسش ها، از کشف پيام ها و معناهاي موجود شگفت زده خواهيد شد! 1- فضا يا زمينه ي کلي آگهي چيست؟ چه حالت يا وضعيتي را بوجود مي آورد؟ چگونه آنرا بوجود مي آورد؟ 2-طراحي اين آگهي چگونه است؟ آيا از تعادل مرکزي بهره برده است؟عناصر يا مولفه هاي اساسي آن چگونه چيده شده، مرتب گشته اند؟ 3-رابطه ي ميان عناصر تصويري و مواد و موضوعات نوشتاري چيست و اين امر چه چيزي را براي ما بازگو مي کند؟ 4- نحوه ي استفاده از فضا در آگهي چگونه است؟ آيا" فضاي سفيد"  در آن بسيار است يا پر از عناصر و اشکال گرافيکي و نوشتارست؟ 5- چه نشانه ها و نمادهايي در آن يافت مي کنيم؟ آنها در اثرگذاري آگهي چه نقشي را ايفا مي کنند؟ 6-اگر در آگهي اشخاصي( اعم از انسان/ مرد، زن، کودک و يا حيوان) وجود دارد، چه ويژگي هايي دارند؟ درباب حالات چهره، ژست و قيافه ها، مدل و حالات مو، سن، جنس، رنگ مو، قوميت، تحصيلات، شغل، روابط آنها با يکديگر و... چه مي توان گفت؟ 7-پيش زمينه ي طرح آگهي چه چيزي را براي ما بازگو مي کند؟ رويداد آگهي در کجا رخ مي دهد و اين پيش زمينه چه معنايي بدنبال دارد؟ 8-چه عمل/ کنشي در آگهي رخ مي دهد و چه معنايي بدنبال دارد؟(اين امر ممکنست تحت عنوان plot يا طرح آگهي توصيف شود.) 9- چه درون مايه اي/هايي را مي توان در آگهي مزبور يافت؟ موضوع آگهي چيست؟( پلات يا طرح يک آگهي ممکنست شامل مرد و زني ياشد که درحال نوشيدن اند لکن درون مايه ي آن مي تواند حسادت، خيانت، آرزو، عشق و ... باشد.) 10- در باب زبان بکار رفته در آگهي چه مي توان گفت؟ آيا واقعا اطلاعاتي را به ما می دهد يا سعي دارد نوعي واکنش عاطفي را توليد کند؟ و يا هردو؟ چه فنوني توسط مبلغ بکار گرفته شده: طنز، جناس کلمات، تشبيه، کنايات جنسي و...؟ 11- اندازه و نوع قلم بکار رفته در نوشتار آگهي چيست و چه تاثيراتي را منتقل مي کند؟ 12-چه آيتم/ موضوعي مورد تبليغ واقع شده و نقش آن فقره در فرهنگ و جامعه ي ما چيست؟ 13- در باب داوري زيباشناختي چه مي توان گفت؟ اگر آگهي مزبور يک قطعه عکس است، نماي آن از چه نوعي است؟ نماهاي بلند/لانگ شات/، متوسط/ مديوم شات/ و نماي نزديک/ کلوزآپ/ هر يک چه معنا و اثري بدنبال دارند؟ در باب نور، استفاده از رنگ، و زاويه ي نما يا ديد چه مي توان گفت؟ 14-چه نگرش هاي جامعه شناختي، سياسي، اقتصادي، يا فرهنگي بطور مستقيم و غير مستقيم در آگهي منعکس شده است؟ يک آگهي ممکنست درباره ي يک شلوار جين آبي باشد لکن بطور غير مستقيم امکان دارد که به موضوعاتي چون تبعيض جنسي، از خود بيگانگي، تفکر قالبي/ کليشه اي، همرنگي با جماعت، تضاد و شکاف بين نسل ها، تنهايي و انزوا، نخبه گرايي و تمايز ميان فرهنگ والا و فرهنگ عامه پسند و غيره دامن زند. شده را منبع:کانال پلیکان، دکتر حسین سرافراز 👈برگرفته از کتاب آرتورآسابرگر، پروفسور ارتباطات دانشگاه سان فرانسيسکو امريکا با عنوان: Signs in Contemporary Culture: An Introduction to Semiotics    geraliit @resane_ravanshenasi
▪️‏رسانه های ضد انقلاب از خنثی کردن پدافند اصفهان فیلم منتشر نمی کنند تا این عکس را به گونه ای منتشر کنند که گویی این مرکز منفجر شده. 💬 آمنه سادات ذبیح پور Fars_plus @resane_ravanshenasi
سلاح‌های مربوط به ترور شهید فخری زاده دو سال قبل از راه کولبری وارد کشور شده بود! BisimchiMedia @resane_ravanshenasi
41.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸رمزگشایی از گزارشی که میخواست ما را بترساند. 🔹کسرا ناجی چطور مجوز حضور در ناو آمریکایی را گرفت؟ 📌 این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید. 📺 youtu.be/I9TgIrlI0jE @resane_ravanshenasi