احمد محمدپور متولد ۱۳۵۵ شهرستان سردشت، دارای درجه دکتری جامعهشناسی تغییرات اجتماعی از دانشگاە شیراز و استادیار سابق دانشگاە بوعلیسینا همدان است؛ وی در سال های 2012 تا 2014، استاد فلسفه دانشگاه صلاح الدین اربیل، و از سال 2014 - 2016 استادیار پژوهشی انسان شناسی در دانشگاه واندربیلت آمریکا بوده است. محمدپور هم اکنون به تدریس و تحصیل در رشته انسان شناسی در دانشگاه ماساچوست – امهرست مشغول است و در زمینه تبارشناسی مطالعات کوردی به پژوهش می پردازد.
ایشان دارای تألیفات و مقالات متعدد در حوزە روششناسی در علومانسانی و اجتماعی هستند. از جملە کتابهای ایشان:
- تاریخ به روایت فلسفه: از هرودت تا آلن بدیو. نشر لوگوس
• روش تحقیق معاصر در علوم انسانی (مباحثی در سیاست های روش). نشر ققنوس
• تجربە نوسازی، بررسی تغییر و توسعه در هورامان کردستان با روش نظریه زمینهایی.
• از سنت بە نوسازی، بررسی قومنگارانە تغییرات اجتماعی سردشت
• روش در روش، در باره ساخت معرفت در علومانسانی
• فراروش، بنیانهای فلسفی و علمی روش تحقیق ترکیبی
• روش تحقیق کیفی، مراحل و منطق روش تحقیق کیفی در دو جلد
• مبانی پارادایمی روش های تحقیق: نشر موکریان – اربیل (به زبان کوردی)
• و دهها مقالە دیگر در ژورنالها و مجلات ایرانی و خارجی.
بخشنامه تبصره 6 ماده واحده قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی.pdf
625.8K
بخشنامه تبصره 6ماده واحده قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی ابلاغی 1399/5/5
🔵https://eitaa.com/mrisc_rihu
عید قربان، جشن رهایـی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین بر هـمگان مبارک باد.
......................................
🔴Instagram.com/rihu_ac_ir
🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu
🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
هدایت شده از پژوهش و فناوری
40.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه خود و پژوهشمان را شناسه دار کنیم؟!
از اینکه این کلیپ را برای سایر پژوهشگران ارسال می کنید سپاسگزارم.
......................................
🔴Instagram.com/rihu_ac_ir
🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu
🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
سنخ شناسی تعاریف فرهنگ
📙مفهوم فرهنگ از مفاهیم کلیدی و اساسی در مطالعات علوم انسانی واجتماعی و از مفاهیم بسیار کاربردی در مطالعات تاریخی و تمدنی می باشد.
🔶تعاریف زیادی از مفهوم فرهنگ توسط فرهنگ پژوهان صورت گرفته است که در ذیل به سنخ هایی از این تعاریف اشاره می شود:
🔸سنخ اول:
تعریف های وصف گرایانه از فرهنگ؛ تاکید در این سنخ بر عناصر سازه ای فرهنگ؛
ادوارد تایلور، مالینوسکی، کلاکن و کروبر تعریف های وصف گرایانه از فرهنگ ارائه نموده اند؛
🔸سنخ دوم:
تعریف های تاریخی از فرهنگ؛ تاکید بر میراث اجتماعی در تعریف فرهنگ در این سنخ؛
فرانتس بوآس،رالف لینتون و تالکوت پارسونز تعریف هایی تاریخی از فرهنگ ارائه کرده اند؛
🔸سنخ سوم:
تعریف های هنجاری از فرهنگ؛ تاکید بر قاعده،راه و روش در تعریف فرهنگ؛
بیدنی و بنت و تومن تعریف هایی هنجاری از فرهنگ تبیین نموده اند؛
🔸سنخ چهارم:
تعریف های روان شناختی از فرهنگ؛ تاکید بر سازواری و حل مساله ای بودن فرهنگ در این سنخ تعریف؛
داوسن و پیدینگتون تعریف های روان شناختی از فرهنگ بیان کرده اند؛
🔸 سنخ پنجم:
تعریف های ساختاری از فرهنگ؛ تاکید بر الگو سازی و سازمانی فرهنگ در این سنخ از تعریف های فرهنگ؛
آگبرن،نیمکف،کلاکن و کلی تعریف های ساختاری از فرهنگ ارائه نموده اند؛
🔸سنخ ششم:
تعریف های پیدایش شناختی از فرهنگ؛ تاکید بر فراورده یا ساخته بودن فرهنگ در این سنخ از تعریف های فرهنگ؛
فالسم و سوروکین تعریفی پیدایش شناختی از فرهنگ تبیین کرده اند؛
🔴 کانال آموزش و بررسی انتقادی روشها و تکنیکهای تحقیقات کمی، کیفی و آمیخته
«دکتر مجید کافی»
🔴https://t.me/majidkafirese
Mohsen Chavoshi - Ou (128) (1).mp3
5.62M
عید برهمگان مبارک
......................................
🔴Instagram.com/rihu_ac_ir
🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu
🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
هدایت شده از پژوهش و فناوری
رهاورد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.pdf
2.22M
به اطلاع استادان، پژوهشگران و علاقهمندان همکاری با حوزه صفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می رساند. رویکردها، اولویتها، ساختار حوزه صفی و نمایی از فعالیتها و رویدادهای پژوهشگاه در جزوه «رهاورد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» تقدیم حضور شده است.
علاقهمندان محترم می توانند ضمن ملاحظه جزوه پیوست، پیشنهادهای پژوهشی خود را متناسب با رویکردها و اولویتهای تبیین شده و مأموریت پژوهشی گروه های پانزده گانه پژوهشگاه ارائه نمایند تا پس از سپری شدن فرایند تصویب خواهی در شوراهای علمی گروه های ذیربط، اقدامات مقتضی به منظور ترسیم مسیر همکاری با ایشان صورت پذیرد.
مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی بین المللی پژوهشگاه
...........
https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
هدایت شده از رهنامه پژوهش
✳️ #پژوهش را جدی بگیرید!
🔻تحقیق، منبع تغذیهی آموزش است. ما اگر تحقیق را جدی نگیریم، باز سالهای متمادی بایستی چشم به منابع خارجی بدوزیم و منتظر بمانیم که یک نفر در یک گوشهی دنیا تحقیقی بکند و ما از او یا از آثار تألیفی بر اساس تحقیق او استفاده کنیم و اینجا آموزش بدهیم.
🔻این نمیشود؛ این وابستگی است؛ این همان ترجمهگرائی و عدم استقلال شخصیت علمی برای یک کشور است.
📚بیانات معظم له در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاهها ـ ۱۳۸۶/۰۷/۰۹
#کلام_رهبری
#اهمیت_پژوهش
👉@rahnameh
هدایت شده از | مح مّد |
"قربانی"
«قربانی» را قُربِ آنی گفتهاند.
چه تعبیر لطیفی..
درست است، با قربانی، به آنی نزدیک میشوی.. نزدِ “یک” میشوی.. میرسی.. واصل میشوی.
قربانی، یک عبادت تمام است. هر که به جایی رسید با قربانی رسیده است.
آن تصور ابتدائی را از قربانی کنار بگذار. بهدنبال سر بریدن گاو و گوسفند نباش.
مفهوم قربانی در قرآن، بسیار فراتر از این حرفهاست. اگر نکته را بگیری راه رشد را بر خود آسان کردهای.
در این جهان آفرینش، ورود به مرحلۀ فراتر ممکن نیست؛ مگر اینکه مرحلۀ قبل قربانی شود.
بدست نمیآوری؛ مگر آنکه از دست بدهی.
پُر نمیشوی؛ مگر آنکه خالی شده باشی.
جوانه نمیزنی؛ مگر آنکه دانهات در خاک مضمحل شده باشد.
پیر نمیشوی؛ مگر آنکه جوانی را تقدیم کرده باشی.
این روند قربانی گرفتنِ طبیعت است.
نخود، تا در دیگ نجوشد و در دل انسان جای نگیرد، تبدیل به اندیشه نمیشود.
تا ندهی، نگیری..
کسانی را میبینم که بر سر دروازۀ وصلند؛ اما هرگز وارد نمیشوند، چون حاضر به دادن چیزی نیستند.. حاضر به قربانی دادن نیستند، پس نمیرسند، هر چند که بر دروازهاند.
هر چند قدمی بیش نمانده است. آنگاه که تعلقی را قربانی میکنی، به واقع جا را برای آمدن چیزی فراتر خالی کردهای...
برگرفته از مقاله "قربانی"
در راستای تحقق رویکردها و اولویتهای پژوهشی ابلاغی سال 1399 مقام محترم ریاست پژوهشگاه، گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی با مدیریت حجت الاسلام دکتر حسین بستان پذیرای طرحهای پژوهشی استادان، پژوهشگران و علاقهمندان حوزه علوم اجتماعی میباشد.
از جمله محورها و اهداف پژوهشی گروه جامعه شناسی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
1. استخراج و ارائه نظاممند آموزهها و مبانی اسلامی در حوزه علوم اجتماعی؛
2. ارائه راهکارها در زمینه مسائل اجتماعی با تکیه بر دستورالعمل های دینی؛
3. تبیین و تحلیل دینی مسائل و موضوعات اجتماعی؛
4. بومیسازی علوم اجتماعی بر اساس مبانی دینی؛
5. تبیین آموزههای دینی با تکیه بر دستاوردهای علوم اجتماعی؛
6. تدوین روش شناسی تحقیق در قلمرو علوم اجتماعی با نگرش اسلامی؛
پژوهشگران و علاقهمندان محترم میتوانند «طرحهای پژوهشی» بنیادی و کاربردی مبتنی بر محورهای اشاره شده فوق را که حل یکی از آسیبها و مسائل اجتماعی استان، منطقه و کلان نظام حاکمیتی کشور را مورد پژوهش قرار میدهد؛ در قالب طرحنامه پیشنهادی به انضمام «رزومه علمی» خود به نشانی زیر ارسال نمایند. تا پس از سپری نمودن فرایند تصویب خواهی و امکانسنجی اجرای آن در گروه، هماهنگی های مقتضی با مجریان محترم به منظور انعقاد قرارداد و شروع فرایند اجرای طرح بعمل آید.
......................................
🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu
🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
مدیر پژوهش:
🆔https://eitaa.com/Pajoohesh236
مجله ربایی چیست؟ امروزه در محافل علمی و دانشگاهی با کلماتی نظیر مجلات هایجک (فیک) زیاد مواجه می شویم. اما، منظور از این مجلات چیست؟ چرا به آنها مجلات هایجک (ربوده شده) می گویند؟
👣 این مجلات به تقلید از مجلات معتبر ساخته می شوند. یعنی دقیقا مختصات یک مجله واقعی را شبیه سازی می کنند (همان نام، همان سایت، همان شکل ظاهری، همان ادیتور و ...) ، و سعی می کنند مقالات را بدون داوری و در زمانی کم اما با پرداخت هزینه زیاد چاپ کنند. امروزه در کشور ما هم این مجلات قربانی های زیادی را، حتی از اعضای هیات علمی که تحت فشار ارتقا هستند، می گیرد، چه رسد به دانشجویانی که هنوز الفبای تحقیق را نمی دانند، و مثل آب خوردن گول بانیان آنها را می خورند.
🐾 کلمه هایجک به معنی ربودن می باشد. به همین خاطر به این مجلات، مجلات هایجک گویند. البته این مجلات خود زیر مجموعه ای از مجلات نامعتبر یا فیک هستند. اما چون ظاهری قانونی و موجه دارند، بسیار باید مراقب آنها بود. متاسفانه ایرانیان در اولین مجله هایجک، یکی از کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مقاله چاپ شده داشتند.
یادداشت: دکتر طاهر لطفی
🌐 @Researchassist
🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu