eitaa logo
وب‌سایت رِواق معرفت
841 دنبال‌کننده
453 عکس
240 ویدیو
12 فایل
↭💠﷽💠↭ 🌐 "رواق معرفت" وابسته به "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز"، کانال رسمی نشر آثار و فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین شمشیری در ساحت «عرفان، فلسفه، كلام و جريان‌شناسی‌دينی» می‌باشد. 👤 ادمین: @hessamkalhori ☎️ 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
☘️ انسان کامل 🍃 بايد دانست كه در محل خود مقرر است كه عين ثابت انسان كامل مظهر اسم «اللّه» الاعظم، كه امام ائمه اسماء است، مى‏باشد، و اعيان ساير موجودات در ظل عين انسان كامل در علم و عالم اعيان مقرر، و در عين و عالم تحقق موجود است. پس، اعيان جميع دايره وجود مظهر عين انسان كامل است در عالم اعيان، و جميع موجودات مظاهر جمال و جلال او هستند در عالم ظهور. 📖 شرح چهل حديث (اربعين حديث)؛ ص۳۳۸. 📚خمينى(امام)، روح‏الله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، شرح چهل حديث (اربعين حديث)، ۱جلد، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى(س) - ايران - قم، چاپ: ۲۴، ۱۳۸۰ ه.ش. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️ انسان از خود هیچ ندارد و تنها مظهر و مجرایِ اوصاف،افعال و اقوال الهی است 🍃 انسان باید این بینش را پیدا کند که هر چه را دارد و به هر جا می رسد، از فیض خداست؛ چون قدرت انتخاب، اراده، هدایت عقل، فطرت از درون، وحی و نبوّت از بیرون و سایر اسباب ترقی و تعالی، همه از خداست. 🍃از حضرت امام سجاد علیه السلام نقل است که در مقام شکر نعمت های الهی، به پیشگاه خدای منّان عرض می کرد: «هر گاه من بگویم حمد از آن توست، بر من لازم است که برای این گفته ام باز بگویم حمد از آن توست؛ «فکلّما قلت لک الحمد وجب علیّ لذلک أن أقول لک الحمد». 🍃 انسان تنها می تواند مظهر و مجرای اوصاف و افعال و اقوال الهی باشد، وگرنه حقیقتاً وی از خود هیچ ندارد. این بینش موجب می شود انسان به وادی هولناک عُجب و تکبّر سقوط نکند؛ یعنی جمع بین تعالی و تواضعْ انسان سالک صالح را مظهر خدای سبحان که: «الدانی فی علوّه والعالی فی دنوّه» قرار می دهد تا به تیه تباهی مباهاتِ بیجا هبوط نکند، چنان که حضرت سجاد علیه السلام در نیایش خود چنین دارد: «وهَبْ لی معالیَ الأخلاق وَاعْصمنی من الفخر». 📖 توحید در قرآن؛ ص 410 📚 جوادی آملی (آیت الله) ؛ عبدالله؛ تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ توحید در قرآن، نشر اسراء، قم، چاپ 4 ، 1387 ه ش. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️توحید در عرفان‌واره حلقه | جلسه ششم | بخش‌ دوم 🔅مدرس: استاد امین شمشیری 📽ویدئوی آموزشی | بهار ۹۸ ⏱ ۴ دقیقه و ۶ ثانیه ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش 💻 @Khamenei_ir |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ErfanvareHalghe Takmili.pdf
6.49M
📚 ببینید | نسخه‌ی کامل PDF 📖 کتاب عرفان‌واره‌ی حلقه ▫️دوره‌ی تکمیلی 🔰 تحریر درس های انتقادی حجت‌الاسلام امین شمشیری به کوشش حجت‌الاسلام سعید محمدی 📑 ۲۵۷ صفحه 🌷 دانلود + صلوات بر حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 اخلاص، روح عمل ✨ امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
☘️ طيّبت اسمنا فطيّبناك... 🍃 ابتداى توبه او آن بود كه يك روز مست مى‏رفت. در راه كاغذى ديد افتاده، و بر آنجا بسم اللّه الرّحمن الرّحيم نوشته. در حال‏ بوى‏ خوش‏ خريد و آن كاغذ را معطّر گردانيد و بوسيد و بر ديده‏ها ماليد و به تعظيم تمام جايى بنهاد. آن شب بزرگى به خواب ديد كه گفتند: «برو و بشر را بگوى كه: طيّبت اسمنا فطيّبناك، و بجّلت اسمنا فبجّلناك [و] طهّرت اسمنا فطهّرناك. فبعزّتى لاطيبنّ اسمك فى الدّنيا و الآخرة». 🍃 آن بزرگ گفت: «او مردى فاسق است. من غلط مى‏بينم!» طهارت كرد و نماز گزارد و در خواب شد. همين خطاب شنيد، تا بار سيّوم. بامداد برخاست. وى را طلب كرد. گفتند: «به مجلس شراب است». رفت بر در آن شرابخانه- و او مست بود- گفت: «بشر را بگوييد كه: به تو پيغامى دارم». گفت بشر كه: «برويد و بگوييد كه: پيغام كه دارد؟». گفت: 🍃 «پيغام خداى، عزّ و جلّ». بشر گريان شد و گفت: «او با من عتابى دارد؟». شيخ گفت: «نه». گفت: «پس باش تا با ياران بگويم». پيش ياران درآمد. گفت: «اى ياران ما را خواندند. رفتيم و شما را بدرود كرديم. و ديگر هرگز ما را در اين كار نخواهيد يافت». 🍃 [پس چنان شد كه هيچ‏كس نام وى نشنود، الّا كه راحتى به دل وى رسيد] پس همچنان شوريده و سر و پا برهنه بيرون آمد و توبه كرد. و طريق زهد پيش گرفت. و دست همّت در دامن دولت اوليا زد. و ديگر هرگز كفش در پاى نكرد، از اينجا وى را حافى خواندندى. او را گفتند: «چرا كفش در پاى نمى‏كنى؟». گفت: «آن روز كه آشتى كردم، پاى‏برهنه بودم. اكنون شرم دارم كه كفش در پاى كنم». 📖تذكره الأولياء ؛ القسم‏الاول ، ص107 📚فريد الدين عطار نيشابورى، تذكره الأولياء، 2جلد، مطبعه ليدن - ليدن، چاپ: اول، 1905 م. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
▫️لینک کارگاه آشنایی با عرفان اسلامی 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1287061666Cca3ae1f4f1 🍃 مجموعه روشنگری مازندران ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ نى كه آن اللَّه تو لبيك ماست‏ آن نياز و سوز و دردت پيك ماست 🍃 داستانى را مولوى ذكر مى‏كند كه البته تمثيل است. مى‏گويد مردى بود كه هميشه با خداى خودش راز و نياز مى‏كرد و داد «اللَّه، اللَّه» داشت. يك وقت شيطان بر او ظاهر شد و او را وسوسه كرد و كارى كرد كه اين مرد براى هميشه خاموش شد. به او گفت: اى مرد! اين همه كه تو «اللَّه، اللَّه» مى‏گويى و سحرها با اين سوز و درد خدا را مى‏خوانى، آخر يك دفعه هم شد كه تو لبيك بشنوى؟ تو اگر به در هر خانه‏اى رفته بودى و اين همه فرياد كرده بودى، لااقل يك دفعه در جواب تو لبيك مى‏گفتند. اين مرد به نظرش آمد كه اين حرف، منطقى است. دهانش بسته شد و ديگر «اللَّه، اللَّه» نگفت. 🍃 در عالم رؤيا هاتفى به او گفت: چرا مناجات خدا را ترك كردى؟ گفت: من مى‏بينم اين همه كه دارم مناجات مى‏كنم و با اين همه درد و سوزى كه دارم يك بار هم نشد در جواب، به من لبيك گفته شود. هاتف به او گفت: ولى من مأمورم از طرف خدا جواب را به تو بگويم: آن اللَّه تو لبيك ماست‏: نى كه آن اللَّه تو لبيك ماست‏ آن نياز و سوز و دردت پيك ماست‏ 🍃 تو نمى‏دانى كه همين درد و سوز و همين عشق و شوقى كه ما در دل تو قرار داديم، خودش لبيك ماست. 📖 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏23 ؛ ص138 📚 مطهری، مرتضی؛ مجموعه آثار (انسان کامل)؛ ج‏23، 30 جلد، چ 7، صدرا، تهران- ایران‏، 1384 ه. ش‏. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
🔰هوالعلیم ✅ از سری مباحث درس گفتارهای سوگواره یاس نبوی(س) 📎با ارائه استاد حجت الاسلام امین شمشیری ✏️موضوع: سیره توحیدی حضرت زهرا(سلام الله علیها) 📜اعطا گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی 🗓تاریخ برگزار‌ی: یکشنبه ٢۶ ماه ١۴٠۰ 🕖ساعت ١٩ (٧ شب) 📱لینک ورود به کلاس در فضای اسکای روم از طریق گزینه میهمان: ⏺https://www.skyroom.online/ch/nahadfars/course-hall اطلاع رسانی از طریق سایت موسسه : 👇👇👇👇👇👇 🌐https://ieks.org 🔉لینک کانال اطلاع رسانی دوره در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇👇👇👇👇 🌐https://eitaa.com/azadieks ⚡️موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز
⚫️ بنیان‌‍‌گذار حلقه و تحریف سخن بزرگان به نفع خود ✍️ به قلم حجت‌الاسلام امین شمشیری 🍃 آنچه در این مقاله می‌خوانید: ▫️الف: توصیف ▫️ب: ارزیابی ▫️ یکم: مغالطه نقل‌قول ناقص ▫️دوم: تقطیع و انتساب نادرست ▫️سوم: جمع میان تشبیه و تنزیه، دیدگاهِ علامه جوادی 🔅مشاهده متن کامل مقاله در لینک زیر: 🌐 yun.ir/las0q4 ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰هوالعلیماز سری مباحث دروس عرفان نظری 📎 با ارائه اساتید گرانقدر: حجت الاسلام محمد جواد رودگر و حجت الاسلام امین شمشیری 📜اعطا گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی 🗓تاریخ برگزار‌ی: از دوشنبه ۴ بهمن ماه ١۴٠۰ 📱لینک ورود به کلاس در فضای اسکای روم از طریق گزینه میهمان: ⏺ https://www.skyroom.online/ch/nahadfars/course-hall اطلاع‌رسانی از طریق سایت مؤسسه: 👇👇👇👇👇👇 🌐 https://ieks.org 🔉لینک کانال اطلاع رسانی دوره در پیام‌رسان ایتا: 👇👇👇👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/azadieks ⚡️موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه‌ وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ⚡️مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
☘️ كوچك‏ترين قدمى در معرفت حقايق برنداشته‏اند 🍃 ممكن است كسى تصور نمايد كه ما به بسيارى از اهل تعبد و صاحبان زهد و عبادت‏ برمى‏خوريم كه با اين كه كمترين فروگزارى در طاعات و عبادات نمى‏كنند، كوچك‏ترين قدمى در معرفت حقايق برنداشته‏اند، ولى بايد متذكر اين نكته بود كه ساختمان باطنى يك فرد از انسان، مانند ساختمان ظاهرى‏ وى مختلف است و اختلافات تركيبى كه در افراد انسان مشهود مى‏شود، نظير آنها در تركيبات باطنى آنها نيز وجود دارد و هم چنين نظاير انحرافات مزاجى گوناگون در طبايع افراد، انحرافات‏ و اعوجاجات باطنى نيز داريم. 🍃 چنان كه هر غذايى با اين كه از اجزاى طبيعت مأخوذ است، با هر بدنى مناسب نيست و هر دوايى نيز با اين كه از اجزاى طبيعت مأخوذ است، با هر مزاجى سازش ندارد، بلكه هر تركيبى در جايى غذا و در جاى ديگر غيرقابل هضم و در موردى شفاء و در مورد ديگر سم است، همين قياس و نسبت در اغذيه و ادويه روحانى نيز موجودات و دستورات عملى و اخلاقى شريعت در تقديس و اصلاح ارواح انسانى با اختلافات فاحش كه در افراد هست، همان حكم دستورات طبى در اغذيه و ادويه را دارند. 🍃 در شرع اسلام، دواها و سم‏هاى عمومى داريم كه همان واجبات و محرمات عملى فقهى مى‏باشند و رعايت جانب آنها، براى حفظ كمترين حد لازم از بهداشت روحى انسان، واجب است و براى به دست آوردن درجات و مراتب گوناگون كمالات روحى، قدم‏هاى ديگرى براى اصلاح و تصفيه حالات روحى بايد برداشت و مجاهدت‏هاى دقيق‏تر و عميق‏ترى براى تخليه قلب از غير ياد خدا و تحصيل اخلاص كامل بندگى، بايد نمود كه بدون تنظيم دقيق حالات روحى كه به دست خبرت و معرفت انجام گيرد، صورت‏پذير نيست. اينها يك رشته مسلماتى است كه هرگز ترديد نمى‏پذيرد. 🍃 و از اين جا روشن مى‏شود كه مراقبت كامل اعمال دينى، از طاعات و عبادات همان مرحله عمومى تقواى دينى را نتيجه مى‏دهد و بس. و نيز روشن مى‏شود كه سير در مراتب بعدى كمال و ارتقاء و عروج در مدارج عاليه سعادت باطنى، دليل و رهبرى مى‏خواهد كه انسان با هدايت و راهنمايى وى قدم به راه گذاشته به سير پردازد و در امتداد مسير زمام طاعت را به دست وى بسپارد و البته متبوعيت و مطابعت دستورات وى نيز در زمينه مراعات كامل متن شريعت خواهد بود نه در دستوراتى كه به حسب شرع مجاز شناخته نشده باشد و حلالى را حرام كند يا حرامى را حلال نمايد. 📖 رسالت تشيع در دنياى امروز ؛ صص 101 و 102 📚 طباطبايى (علامه)؛ محمدحسين، رسالت تشيع در دنياى امروز (گفت و گويى ديگر با هانرى كربن)، 1جلد، بوستان كتاب قم (انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم) - ايران - قم، چاپ: 2، 1387 ه.ش. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
🍃تهذیب و تحصیل، هویت حوزوی ▫️آیت الله یزدان پناه ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 بیدار بشوید ✨ امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
30.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️توحید در عرفان‌واره حلقه | جلسه ششم | بخش‌ سوم 🔅مدرس: استاد امین شمشیری 📽ویدئوی آموزشی | بهار ۹۸ ⏱ ۸ دقیقه و ۲۹ ثانیه ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ اگر خداوند به جهنم گرفتارشان کند، باز هم دست از عبادت و انس با خدا بر نمى‌دارند 🍃 محبت امرى تشکیکى است و شدیدترین رتبه آن عشق است. عاشق حتى از خود نیز غافل مى‌شود و کاملا غرق توجه در معشوق و فناى در اوست و هیچ انگیزه و توجهى جز توجه به وصال معشوق براى او مطرح نیست. اگر بنده به مرحله عشق به خداوند برسد، عبادت او در واقع معاشقه با خداوند محبوب است که برخوردار از عالى ترین مرتبه خلوص و توجه و دلدادگى به محبوب است و از این حیث قابل مقایسه با سایر مراتب و گونه هاى عبادت نمى‌باشد. 🍃 کسى که لذّت محبت الهى را چشید و با همه وجود طعم آن را دریافت، بدان سبب خداوند را مى‌پرستد که لازمه محبت الهى؛ خضوع، خشوع و خاکسارى در برابر محبوب است و این خضوع و خشوع، باعث تکامل نفس و رسیدن به آخرین مرتبه کمال (قرب خداوند) مى‌شود. براى چنین کسى، انگیزه‌اى والاتر از محبت الهى و میل محبوب مطرح نیست و از این رو جهت نفع دنیایى و حتى برخوردار شدن از نعمت هاى بهشتى، محرک او براى عبادت نیستند. او چنان شیفته گفتوگو و انس با خدا و بى توجه به منافع شخصى است که حتى اگر خداوند او را به بهشت نبرد، باز دست از عبادت نمى‌کشد. 🍃 عالى ترین مرتبه عبادت، مربوط به اولیاى خاص خداست که از والاترین مرتبه انس و توجه به پروردگار خویش برخوردار شده‌اند؛ کسانى که منافع اخروى و مادى آنان را به عبادت تشویق نمى‌کند، بلکه ـ چنان که در مناجات خویش فرموده‌اند ـ حتى اگر خداوند به جهنم گرفتارشان کند، باز هم دست از عبادت و انس با خدا بر نمى‌دارند؛ چون عشق و محبت خدا کانون وجودشان را سرشار ساخته است؛ از این رو اگر در آتش هم قرار گیرند، آن را به گلستان لقا و انس با محبوب تبدیل مى‌کنند. 📖 به سوی تو ، صص231 و 232 📚 مصباح یزدی (آیت الله) ؛ محمدتقی؛ به سوی تو، انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(قدس سره)، چاپ اول،‌1383. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
⚫️ توحید ذاتی در عرفان واره‌ی حلقه ✍️ برگرفته از کتاب عرفان‌واره‌ی حلقه▫️دوره‌ی تکمیلی 🍃 آنچه در این مقاله می‌خوانید: ▫️خداشناسی ▫️۱. اهمیت توحید ▫️۲. امکان خداشناسی ▫️۳. مراتب توحید ▫️۳.۱. توحید ذاتی 🔅مشاهده متن کامل مقاله در لینک زیر: 🌐 yun.ir/c076a9 ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ فضیلت سکوت 🍃 اگر بگویی: علّت این همه فضیلت برای سکوت چیست، باید بدانی که علّتش آفت‌های زیاد زبان است که عبارتند از: اشتباه، دروغ، سخن‌چینی، غیبت، ریا، دورویی، دشنام، مجادله، خودستایی، دشمنی، زیاده‌گویی، فرو رفتن در باطل، تحریف، فزونی و کاستی، مردم آزاری و پرده‌دری. 🍃 این است آفت‌های بسیاری که به زبان مربوط می‌شود و بر زبان سنگین نیست و در دل نیز شیرین است و عواملی چون طبیعت انسان و شیطان آدمی را بر انجام آنها تحریک می‌کنند. بنابراین کسی که در آن آفات فرورود کمتر می‌تواند بر زبانش افسار بزند و در هرجا واجب است رهایش کند و هرجا واجب نیست او را باز دارد؛ زیرا چنان که شرح آن خواهد آمد این کار از علوم دشوار است. 🍃 و فرو رفتن در سخن خطر و در سکوت سلامتی است؛ از این رو فضیلت سکوت بسیار است با توجّه به این که باید همّت فراهم آید و وقار دوام یابد و برای اندیشه و عبادت و یاد خدا و ایمنی از پیامدهای سخن گفتن در دنیا و حساب آن در آخرت کوشش شود. خدای متعال می‌فرماید: مٰا یلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّٰ لَدَیهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ؛ انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‏آورد مگر اینکه همان دم، فرشته‏ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت(و ضبط آن) است! 📚فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی، راه روشن (ترجمه اَلْمَحَجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْاِحْیاء) آستان قدس رضوی. بنياد پژوهشهای اسلامى، مشهد مقدس - ایران، 1372 ه.ش. ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 مرز توکل ✨آیت الله جوادی آملی 🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
✨احادیثی از امام هادی علیه السلام✨ ▫️نَحنُ الكَلِماتُ الَّتي لا تَنفَدُ ، لا تُدرَكُ فَضائِلُنا ؛ ما كلمات (خدا) هستيم كه پايان نمى پذيرد و فضيلتهاى ما درك نمى شود. ▫️مَن أطاعَ اللّه َ يُطاعُ ؛ هر كس از خدا فرمان ببرد ، از او فرمان برند . ▫️مَن يَزرَع خَيرا يَحصُد غِبطَةً و مَن يَزرَع شَرّا يَحصُد نَدامَةً ؛ هر كه بذر خوبى بكارد ، شادمانى بدرود و هر كه تخم بدى بيفشاند ، پشيمانى مى درود . ▫️مَن رَضِيَ عَن نَفسِهِ كَثُرَ السّاخِطونَ عَلَيهِ ؛ آن كه از خودش راضى شود ، ناراضيان از او فراوان شوند . ▫️إذا حَلَلتَ مِن أخيكَ في مَحَلِّ الثِّقَةِ فَاعدِلْ عَنِ المَلَقِ إلى حُسنِ النِّيَّةِ ؛ هرگاه به برادرت اعتماد كردى ، به جاى مدح و ثنا [در ظاهر] نيّتت را [در باطن ]نيكو كن . ▫️العُجبُ صارِفٌ عَن طَلَبِ العِلمِ ، داعٍ إلَى الغَمطِ والجَهلِ ؛ خودپسندى، آدمى را از دانش جويى باز مى دارد و به ناسپاسى وانكار حق مى خواند. 📚 تحف العقول؛ صص 479 ، 482 | بحار الأنوار ، ج 78 ، صص 369 و 373 | بحار الأنوار ، ج 72 ، صص 192 و 316 . ✨وب‌سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا