eitaa logo
کانال محتوای روایتگری راویان
2.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
443 فایل
✅️ این کانال متعلق به ((موسسه روایت سیره شهدا قم)) می‌باشد. 📌بیان خاطرات شهدا و رزمندگان 📌محتوای روایتگری 📌معرفی کتب شهدا 📌تشریح عملیات ها
مشاهده در ایتا
دانلود
زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان : 🔸وضعیت سیاسی و مذهبی دوران زندگانی حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و نوع مواجهه این بانوی ارجمند با رخدادهای گوناگون سبب می‌شود تا امروزه بتوان از ابعاد شخصیت ایشان به عنوان الگوی جاودان زنِ مسلمان یاد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات خود با اشاره به شاخص بودن عملکرد آن حضرت، چنین فرمودند: «...(او) از جهات گوناگون، یک استاد، معلّم معنویّت، معلّم اخلاق و معلّم رفتار اسلامیِ زن محسوب می‌شد...زن مسلمان از درون خانواده تا درون جامعه، مسائل علمی، مسائل سیاسی، کمک رسانی، ارزشهای اخلاقی و نشان دادنِ منشهای بزرگ انقلابی، همه را با هم دارد.» ۱۳۷۴/۰۷/۱۲ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسی برخی از ابعاد شخصیت و سیره اجتماعی سلام‌الله‌علیها * پیش از ورود به بحث اصلی باید به دو مقدمه توجه داشت. نخست آنکه تنها ملاحظه عوامل مؤثر بر شخصیت حضرت زینب خود برای تبدیل شدن آن بانوی ارجمند به یک الگو کافی است. برای این منظور می‌توان به مقایسه اطلاعات برجای مانده درباره‌ی ایشان با اندیشه و رفتار پدر بزرگوارش امام علی(علیه‌السّلام) پرداخت. مرور شواهد چنان که در ادامه یادداشت خواهد آمد، نشان می‌دهد که می‌توان ریشه‌ی بیان و رفتار حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی حضرت علی(علیه‌السّلام) مشاهده کرد. این موضوع گاه مورد توجه دشمنان آن حضرت نیز قرار گرفته است. برای نمونه هنگامی که حضرت زینب در برابر حاکمان اموی لب به سخن گشود، آنان به یاد بیان و اندیشه امام علی(علیه‌السّلام) افتادند و از این شباهت سخن گفتند.(۱) بنابراین شخصیت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) را می‌توان به نوعی بازتاب ابعاد وجودی ائمه‌ی هدی در کالبد یک زن دانست و از این رو بی‌شک زنان مسلمان به خوبی می‌توانند از رفتار ایشان الگو گیرند. نکته‌ی دیگر آنکه گزاره‌های تاریخی درباره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مقایسه با دیگر فرزندان امام علی(علیه‌السلام) کم تعداد است اما همین موارد تا حدی بیانگر ابعاد شخصیت آن حضرت است که می‌تواند به عنوان یک شاخص کامل و جامع از آن سخن به میان آورد. * از انتخاب همراه زندگی تا همراهی با خانواده نخستین بُعد شخصیت اجتماعی آن حضرت را می‌توان در چگونگی انتخاب همراه زندگی و همچنین همراهی با خانواده‌اش در شرایط سخت دانست. در مورد موضوع نخست باید به این پرسش پاسخ داد که حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) به ازدواج با چه کسی رضایت داده است؟ بررسی نشان می‌دهد که وی راضی به وصلت با عبدالله‌بن‌جعفر فرزند جعفر طیار، از نام‌آورترین اصحاب رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) شده است. شخص عبدالله نیز فردی است که از کودکی مورد عنایت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و حضرت علی(علیه‌السّلام) بوده است و برجستگی‌های او سبب شد تا در دوران خلافت امام علی(علیه‌السّلام) نقش مشاور و کاتب آن حضرت را برعهده داشته باشد.(۲) زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) با چنین فردی ازدواج نمود و از او صاحب سه فرزند شد و به پرورش آنها اهتمام ورزید.(۳) علقه‌ی ازدواج سبب جدایی او از پدر و برادرانش، حسنین(علیهماالسلام) نبود. خانواده آنها همراه با امام علی(علیه‌السّلام) از مدینه به کوفه آمده و در خدمت ایشان بودند. در مورد همراهی آن حضرت با خانواده نیز با وجود شواهد متعدد، اشاره به ارتباط میان او و برادرشان کافی است. برای نمونه متن اخبار نشان از نوعی رابطه‌ی عمیق عاطفی میان ایشان و امام حسین(علیه‌السّلام) دارد.(۴) چنان­چه در صحنه‌ی کربلا مشاهده می‌شود که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در دشوار ترین لحظات در کنار امام(علیه‌السّلام) قرار دارد و گویی با تحمل هر رخداد حزن‌انگیز در روز عاشورا، به زخم‌های وارد بر امام التیام می‌بخشد؛ که از جمله می‌توان به حضور سراسیمه‌اش درکنار بدن پاره پاره فرزند برادرش یعنی علی اکبر اشاره کرد.(۵) او چنان در خیمه در تکاپوی رفع حاجات امام(علیه‌السّلام) بود که بارها و بارها امام حسین(علیه‌السّلام)، انجام کارهایی را از ایشان طلب می‌کند.(۶) * ترویج آموزه‌های دین در رابطه با دیگران یکی از ابعاد مهم سیره و رفتار اجتماعی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آن است که ایشان به عنوان فرزند رشدیافته در خانه‌ی دختر پیامبر(ص) و جانشین رسول خدا(ص)، وظیفه خود می‌داند که رخدادهایی از داخل منزل را که بیانگر فضائل پدر و مادر خویش است را بیان نماید. اقدام ایشان سبب شده است تا اکنون، برخی از رخدادهای یاد شده تنها به روایت از آن حضرت به دست نسل‌های بعد برسد.(۷) برای نمونه می‌توان به گزارش‌گری حضرت زینب از وقایع مؤثر در روزهای نخستین پس از رحلت نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره نمود. باید توجه داشت که این روایات در شرایط ترس و خفقان حاکم بر جامعه در ابتدای روی کار آمدن امویان مورد توجه قرار گرفته و حفظ میشود. شیخ صدوق در یکی از آثار خود روایتی را مطابق نقل حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بیان نموده است.(۸) در این خبر این بانوی ارجمند از چگونگی حرکت مادرش، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، از منزل به سوی مسجد می‌گوید و تلاشی که ایشان در جهت دفاع از حق اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) داشته است. این خبر نسبتاً طولانی، سندی بسیار مهم در حقانیت مکتب علوی است و ظلمی که بر آنان رفته است. حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نشان می‌دهد که یک زن مسلمان ترویج حق را در هر شرایط بر خود واجب می‌داند. 👇 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
* برخورداری از منش انقلابی بخش برجسته در شخصیت اجتماعی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، روحیه‌ی انقلابی این بانوی ارجمند است؛ موضوعی که می‌توان به ابعاد آن در مرور رویدادهای پس از عاشورا دست یافت «تکلیف‌محوری» ایشان بیش از هر چیز «تکلیف‌محوری» را به زن مسلمان می‌آموزد. مطابق شواهد، وی برای دفاع از ولی‌خدا بارها و بارها جان خویش را در معرض خطر قرار داده است. حضور ایشان همراه امام حسین(علیه‌السّلام) در حالی که برخی دیگر از خویشاوندان امام، ترجیح به حضور در شهر و دیار خود نموده‌اند، از جمله نشانه‌های این امر است. مطابق نقلی دیگر وی هنگام حضور در کاخ بنی‌امیه هنگامی که خطر را متوجه امام سجاد(علیه‌السّلام) دید، جلو آمده و تأکید نمود که ابتدا جان او را بگیرند و سپس خون امام سجاد(علیه‌السّلام) را بریزند.(۹) وی فرزند بیست ساله‌ی خود را برای دفاع از اسلام راهی میدان نبرد و تقدیم راه و مکتب امام خویش نمود.(۱۰) «عمل به‌هنگام» «عمل به‌هنگام» دیگر ویژگی شخصیت انقلابی زینب کبری است. ایشان با آنکه می‌توانست پس از آزادی از اسارت بنی‌امیه لب به سخن گشاید و از این جهت مورد عتاب و سخنان ناپسند حاکمان قرار نگیرد، مشاهده نمود که سخن گفتن در کوفه در همان حالت رنج می‌تواند اثر لازم را داشته باشد. مرور بر بیانات حضرت در شهر شام نیز نشان می‌دهد که ایشان از موقعیت‌های به وجود آمده بدون درنگ بهترین استفاده را کرده‌اند؛ که برای نمونه می‌توان به نوع پاسخ‌دهی ایشان به یزید اشاره نمود.(۱۱) «شجاعت و صراحت» نکته‌ی دیگر در مشی انقلابی آن حضرت، «شجاعت و جسارت» ایشان است. آن حضرت در حالی که همه‌ی اقوام خود را از دست داده است و مطابق برخی شواهد از کم‌ترین امکانات در دوره‌ی اسارت برخوردار بوده است، همواره در هنگام سخنرانی در برابر مردم و حاکمان از جایگاهی والا سخن می‌گوید و از تعابیری استفاده می‌کند که گویا دیگران در برابر او حقیر هستند. ایشان در برابر یزید تأکید می‌کند که اگر چنین سخن می‌گویید به خاطر سلطه‌ای است که دارید. همچنین در برابر این سخن یزید که شما از دین خارج شده‌اید، تأکید نمود که تو و اجدادت در اصل بر دین اجداد و پدر و برادر من وارد شده‌اید.(۱۲) ایشان در کوفه خطاب به مردم با بیانی صریح فرمود «شما چون زنی رشته‌باف می‌مانید که آنچه استوار ساخته را از هم جدا کند. پیمان‌های شما دروغ است و چراغ ایمان‌تان بی‌فروغ».(۱۳) آن حضرت در برابر ابن‌زیاد، حاکم امویان، نیز این صراحت را حفظ نموده و در برابر او که مدعی رسوا شدن اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) بود، به رابطه‌ی خویش با نبی‌اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد، بر جایگاه والای خود و خاندانش تأکید نمود و حاکمان اموی را از تبهکاران خواند.(۱۴) «برخورداری از بصیرت» ویژگی برجسته‌ی دیگر حضرت زینب در عرصه‌ی انقلابی‌گری را باید «قدرت بصیرت» ایشان دانست. خطبه‌های آن حضرت در کوفه و شام آینه‌ی تمام‌نمای این ویژگی است. تحلیلی که ایشان از فضای موجود و بر مبنای دو مسیر حق و باطل و نصرت نهایی حق می‌دهد گویای شناختی است که حضرتش از واقعیت‌های سیاسی و مذهبی روز دارد. «استقامت در راه حق» دیگر ویژگی بارز انقلابی آن حضرت است. از اخبار موجود چنین قابل برداشت است که ایشان تا پایان عمر همواره بر ظلمی که بر خاندان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) رفته، تأکید می‌نمودند.(۱۵) ثمره‌ی این شخصیت انقلابی حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) را باید حفظ دین دانست. چنان­چه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانی عظمت کار زینب کبری را کمتر از اقدام و حرکت امام حسین(ع) در کربلا نمی‌دانند.(۱۶) * دستیابی به مقام علمی نکته‌ی جالب توجه دیگر آن است که با وجود برخورداری حضرت از شخصیت معنوی و فعال بودن در امور اجتماعی، ایشان اهل علم و دانش نیز دانسته می‌شد. در همین راستا امام سجاد(علیه‌السّلام) ایشان را با لقب «عالم» خطاب می‌نماید.(۱۷) شاهد دیگر از مقام علمی آن بانوی ارجمند آنکه مطابق نقلی به دلیل شرایط خفقان و ظلم موجود، زمانی که یک استدلال و بیان علمی قابل توجه از امام سجاد(علیه‌السّلام) در دوران امامت‌شان بروز و ظهور می‌یافت و خطر شهادت امام(علیه‌السّلام) احساس می‌شد، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آن­چنان برخوردار از جایگاه علمی بود، که سخن را به ایشان نسبت می‌دادند، تا امام(علیه‌السّلام) در امان بماند.(۱۸) از برخی شواهد می‌توان فعالیت‌های علمی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) را در پاسخ­گویی به مردم در امر دین نیز به خوبی برداشت نمود.(۱۹) زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان در هنگام ورود به عرصه‌ی روابط اجتماعی در عین حفظ روحیات و عواطف و اهتمام به امر خانواده، در عرصه‌ی علم و دین فعال عمل کرده و همواره بر مشی انقلابی خود استوار بود. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
پانوشت: ۱) طبری، ج۵، ص۴۵۷. ۲) تجارب الامم، ج۱، ص۳۸۳. ۳) برای نمونه، در این­باره، رک: انساب الاشراف، ج۳، ص۶۷؛ اعلام الوری، ج۲، ص۱۸۰. ۴) برای نمونه، رک: مفید، ارشاد، ج۲، ص۲۲۰. ۵) وقعة الطف، ص۲۴۳. ۶) برای نمونه، رک: مفید، ارشاد، ج۲، ص۲۴۰. ۷) برای نمونه، رک: طوسی، الثاقب فی المناقب، ص۲۲۱ و ۲۲۲. ۸) صدوق، علل الشرایع، ج۱، ص۲۹۸. ۹) طبری، ج۵، ص۴۵۷. ۱۰) مقاتل الطالبیین، ص۹۵ و ۱۲۲. ۱۱) طبری، ج۵، ص۴۶۱. ۱۲) همان. ۱۳) مفید، امالی، ص۳۲. ۱۴) مفید، ارشاد، ج۲، ص۴۷۲. ۱۵) برای نمونه، رک: انساب الاشراف، ج۲، ص۴۱۱ و ج۳، ص۲۰۳؛ مفید، ارشاد، ج۲، ص۴۶۷. ۱۶) بیانات رهبری در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۷) مقاتل الطالبیین، ص۹۵. ۱۸) طوسی، الغیبه، ص۱۳۸. ۱۹) برای نمونه، رک: صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ح۳۷. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Zinate Alavi_10_12_96_1396-12-10-18-11.apk
11.3M
موبایلی عنوان برنامه: ارائه سبک زندگی علمی و عملی (سلام الله علیها)در ۸ سرفصل، شامل: 1⃣ذکر مقام و فضیلت های حضرت زینب علیها السلام، درسهائی از زندگانی حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 2⃣پرستار در کلام‌رهبری(حفظه الله): احترام و تکریم پرستاران، نقش احیاگر و زنده کننده پرستار، احکام پرستاری و آیین پرستاری در قاموس قرآن و عترت؛ 3⃣ارائه مقالات منتشرشده با موضوعات گوناگون درباره: _سبک زندگی و سیره فردی و اجتماعی ولادت حضرت (سلام الله علیها)؛ _واکاوی سبک زندگی علمی حضرت زینب (سلام الله علیها) با رویکردی به قرآن و حدیث؛ _زینت پدر (بررسی شخصیت و مقام حضرت زینب (علیهاالسلام))؛ 4⃣پاسخ به سؤالاتی درباره مرقدحضرت زینب(سلام الله علیها) در شام، مجروحیت حضرت زینب(سلام الله علیها)، حجاب حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 5⃣اشعار مختلف فضائل و مراثی درمورد حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 6⃣معرفی کتب منتشر شده درباره حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ 7⃣سخنرانی‌‌های مختلف در مورد شخصیت و عظمت حضرت زینب (سلام الله علیها)، ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) ونقش ایشان در احیای فرهنگ عاشورا؛ 8⃣تصاویر مختلف از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)، صوت فایل های مداحی در مورد ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها). منبع : کانال پژوهش‌یار 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پرستار غمگسار روح و بهبودبخش جسم بیمار است 🔺رهبر انقلاب: پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است؛ هم با جسم بیمار سر و کار دارد، هم با روح بیمار. در مورد جسم بیمار، پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمّی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام میدهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش‌بخش مریض است؛ این نقش بسیار مهمّی است. ۹۹/۹/۳۰ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
30.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار. ۹۹/۹/۳۰ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول دی ماه سالروز بمباران شدید آبادان توسط هواپیماهای ارتش بعثی عراق 🔹 با آغاز جنگ تحمیلی، بسیاری از مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 اشغال شد و یا در تیررس مستقیم آتش دشمن بعثی قرار گرفت. 🔹 در این میان، شهر مقاوم آبادان 🌴 که از همان اوان جنگ تحمیلی از سه طرف محاصره شده بود، همچنان به صورت پراکنده مقاومت می نمود. 🔹 در این شرایط، هواپیماهای ارتش بعثی عراق، به طور مرتب این شهر و سایر شهرهای مرزی را بمباران می کردند. 🔹 در اولین (و دومین) روز زمستان ۱۳۵۹، چندین فروند هواپیمای ارتش بعثی عراق برای چندمین بار به آسمان آبادان تجاوز کردند و مناطق مسکونی این شهر و جزیره مینو را هدف قرار دادند. 🔹 خانه های مسکونی بسیاری ویران شد، ۸۸ نفر از مردم بی گناه به شهادت 🌷 رسیدند و صدها نفر مجروح شدند. 👈 با این حال، دو فروند از هواپیماهای عراقی، در بازگشت توسط جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷 مورد هدف قرار گرفتند و متلاشی شدند. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 ۱۲ روز مانده تا سالگرد شهادت 📝 بخشی از ایشان اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزش‌ها تا مسئولیت‌ها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام. به‌کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزاری به ملّت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره‌ خان‌های سابق را تداعی می‌کنند. مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند. در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بدانند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه‌گر ارزش‌ها باشند، نه با توجیهات واهی، ارزشها را بایکوت کنند. مسئولین همانند پدران جامعه می‌بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حراست از جامعه توجه کنند، نه با بی‌مبالاتی و به‌خاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساسی زودگذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند. حکومت‌ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرف دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت می‌گیرد. 💐شادی روح پرفتوح شهید حاج قاسم سلیمانی 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
۱ دی ماه گرامی باد. 🥀 یکم خرداد 1342، در شهر برزک از توابع شهرستان کاشان چشم به جهان گشود. پدرش حسین علی، کشاورزی می‌کرد و مادرش فرخنده نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی تا (سطح1) پرداخت. از سوی مراکز اعزام روحانی در جبهه حضور یافت.یکم دی ماه 1360، در گیلان غرب توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در زیارت امامزاده سراج الدین ابن امام موسی ابن جعفر زادگاهش واقع است. مرد شجاعت به جبهه كه اعزام شديم، شهيد صلاحي به «سوسنگرد» رفتند كه تازه از دست عراقي‌‌ها آزاد شده بود و من به‌عنوان امدادگر به بيمارستاني در حومة اهواز رفتم. چندروز بعد، ناگهان شهيد صلاحي را به همراه يكي ديگر از رزمندگان با لباس خونين و كثيف ديدم. با تعجب، قضيه را پرسيدم. گويا عراقي‌ها محل آن‌ها را در سوسنگرد تشخيص داده و آن هتل را بمباران كرده بودند و پس از تعقيب و گريزهاي فراوان، وي با زيركي از پنجرة ماشين داخل آن پريده و جان خود و دوست مجروح خود را نجات داده بود. به‌نقل از همرزم شهيد 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
🕊 عشق به امام از زماني‌كه در كاشان تحصيل مي‌كرديم، مي‌شناختمش؛ ولي از زمان جنگ تحميلي، بيش‌تر با هم بوديم و وقتي با يكديگر همرزم بوديم، شناخت من نسبت به وي كامل‌تر شد. در مهرماه 59 به اتفاق يكديگر به قم رفتيم و پس از نام‌نويسي در بسيج فيضيه، براي آموزش به تهران رفتيم. «شهيد صلاحي» براي اعزام بي‌تابي مي‌كرد، اما مسؤولين آن زمان ـ كه زير نظر بني‌صدر بودند ـ همكاري لازم را نداشتند و اين قضيه او را خيلي اذيت مي‌كرد. يادم هست يك‌بار در همان زمان، توفيق زيات حضرت امام ـ رحمه الله عليه ـ نصيب ما شد. وقتي براي دست‌بوسي خدمت امام‌ ـ رحمه الله عليه ـ رسيديم، مي‌خواستيم عدم همكاري برخي مسؤولين را به ايشان عرض كنيم، ولي شهيد صلاحي به‌خاطر ناراحتي قلبي حضرت امام‌ ـ رحمه الله عليه ـ مانع اين‌كار شد و گفت: لازم نيست خاطر امام ـ رحمه الله عليه ـ را به‌خاطر عملكرد برخي عناصر مكدر كنيم. به‌نقل از همرزم شهيد 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅عظمت حضرت زینب (س) به چیه؟ 🎤استاد علیرضا پناهیان 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی (سلام‌الله‌علیها) 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani