🔰وصف جامعه منتظر...
🔹انتظار وسیع ترین ، سخت ترین و پیچیده ترین میدان درگیری یک امت قبل از ظهور است در "میدان انتظار" است که جامعه میتواند به مقام "فقر" یا "نیاز" در برابر ولی خدا برسد.قدرت انتظار نهایت رشد یک جامعه مطلوب در قبل از ظهور است . "جامعه منتظر" جامعه ایست "تکلیف مدار" و این "آمادگی آخر الزمانی" را جز در "میدان انتظار" نمی توان به دست آورد.برخلاف تصور موجود انتظار ، انفعال نیست انتظار تلاش حداکثری در خالص سازی فقر درونی جامعه به امام است. تلاشی اجتماعی در میدان درگیری تمدنی برای مانع زدایی های درونی و بیرونی.
🔸"جهاد جامعه" در میدان انتظار یعنی "تلاش جهتمند" برای "درک خالصانه" و "همه جابنه" از فقر اراده به ولی الله. اصلی ترین بار تحمل این میدان درگیری سخت و پیچیده هم بر دوش ساختارهای آن جامعه است. تکالیف سنگین و پیچیده ولی بر مکلفین تنها با ساختارهای محکم و روان است که قابل تحمل و تحقق است.ساختارهای اجتماعی است که میتواند درک اضطرار به امام را به همه ارکان جامعه منتقل کند.
🔸درست آزمایی ساختارها و فرایندها در جامعه، باید منجر به رشد "اضطرار" به امام در سبک زندگی مردم شود. در این اضطرار اجتماعی است که جامعه منتظر شکل می گیرد در این اضطرار اجتماعی است که ظرف رشد جامعه متناسب با اندازه ظهور میشود .بله به درستی که فرایند ایجاد فقر به امام در جامعه از پیچیده ترین فرایندها در ساختار سازی هاست.
🔹اضطرار اجتماعی محصول تلاش خالصانه حداکثری در جهت ظهور است و استرس اجتماعی محصول تلاش حداکثری گمراهانه در جهت دنیاطلبی است.انچه بدیهیست اضطرار از قرب و استرس از بعد به حقیقت شکل میگیرد. جامعه منتظر در نزدیکترین لحظات به ظهور و "جامعه مضطر"در نزدیکترین حالت به اجابت دعاست که افضل دعای امت انتظار فرج است...
🔸"جامعه منتظر" یعنی "اوج آمادگی" ساختارهای اجتماعی برای اطاعت عمومی از"تکالیف ولی" . آنگاه که "وسع" سازو کارهای اداره جامعه میتواند "امر ولی" را با "کمترین زمان" و "بیشترین کیفیت" در لایه عمومی تا تحقق آن، جاری و ساری کند... بی تفاوتی یا کم تفاوتی ساختارهای اجتماعی به امرولی اصلی ترین موضوع نخبگانی به عنوان بزرگترین معضل اجتماعی ماست. ساختارهای بی تفاوت اجتماعی، بزرگترین مانع در کم بهره مندی از برکات ظهور است.
🔹نفوذ ساختارهای تقلیدی در اداره جامعه بخاطر توسعه کورکوانه مدل غربی عده ای غرب زده ، بزرگترین مانع برای شکل گیری جامعه منتظر است. آنجا که پیام ولی در ساختارهای دین گریز و مردم فریب امروز قابلیت انتقال سالم را به لایه نخبگانی و عمومی ندارد اینجاست که شکاف امت و امام ، انتظار را بی معنی میکند. در این ساختار کسی منتظر دریافت تکلیف امام برای جان سپاری نیست .
🔸پیشتر بیان شد که انتظار از اوج آمادگی ساختار برای ارتباط هم افزای ولی با لایه عمومی به دست می آید. این فقر ساختاری ماست که نمی گذارد طعم شیرین ارتباط امت وامام در ایجاد تحولات بزرگ شکل گیرد.
🔹سرچشمه بسیاری از بدفهمی، سخت فهمی و گاهی اوقات نافهمی نخبگان و مردم از خیرخواهی مطلق امر ولی به ساختار فشل ، بی تفاوت و گاهی ساختارهای متخاصم ما بر میگردد ،آنجا که نمی تواند زیبایی و منطق تکالیف ولی را به لایه نخبگانی و عمومی منتقل کند . شکل گیری جامعه منتظر در گام اول نیازمند تحول در ساختارهای میانی اداره جامعه است. اصلی ترین مانور جامعه قبل از ظهور با تحول در ساختارها و شکل گیری بسترهای امن و روان در ارتباط امت و امام است.این آمادگی ساختارها است که میتواند قدرت حمل تکالیف اجتماعی امام را برای جامعه آسان و ممکن کند .
🔸با استمداد از الگوی ناب "مردم سالاری دینی" است که میتوان ساختارهای میانی را متحول کرد،مدلی که با تجربه موفق انقلاب ، توانست "جریان" تکلیف ولی تا لایه عمومی را تضمین و تضایف ببخشد...متاسفانه غفلت های بزرگ از این مدل راهبردی اصلی ترین معضل در کم کاری ساختار های میانی جامعه است انگونه که متاسفانه منجر به تغییر سبک زندگی عمومی از ریل زندگی مجاهدانه به زندگی مرفانه شده ...
🔸انتظار نقطه اتصال جامعه به تاریخ برای بهره گیری حداکثری از قرب در ظرف دنیا با هدایت تام امام است. و این ممکن نیست مگر با طراحی ساختار های هوشمندانه برای ایجاد امادگی اجتماعی بر محور افزایش توان عمومی در اطاعت از امر ولی است.
✍️مختاررضاییان
#انتظار
#جهاد
#تربیت
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
تربیت جامعه منتظر.mp3
6.7M
🎧جامعه منتظر!!!
🔰اصلی ترین ویژگی های جامعه مطلوب دینی در عصر ظهور
🎙مختاررضائیان
▪️شکل گیری "اضطرار اجتماعی" به امام در جهت بخشی به حب و بغض ها اجتماعی
▪️ساختارهای "تکلیف مدار" اصلی ترین تحول در نظام اداره جامعه مطلوب دینی
▪️تربیت "انسانهای مجاهد" در تحقق "تکالیف اجتماعی ولی"
▪️میدان درگیری تمدنی اصلی ترین "میدان انتظار"
#انتظار
#جامعه_منتظر
#جهاد
#اضطرار
#مجاهدت
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
مقاومت غزه و امکان تربیت جهانی.mp3
4.94M
▪️مقاومت غزه و فرصت های جهانی برای تربیت دینی
🎙مختاررضائیان
▪️بیداری وجدان عمومی اصلی ترین بستر تربیت دینی _جهانی
▪️فرصت تاریخی مقاومت غزه در مانع زدایی از حجاب های ترایخی تمدن مادی
▪️تربیت تمدنی انقلاب با بسترهای بیداری فطرت عمومی _ توحیدی
▪️خلاء ناکارمدی مدل تمدن غرب در مقاومت غزه با پوشش مدلهای ناب انقلاب در اداره دنیا
#تربیت
#تمدن
#مقاومت_غزه
#فطرت_توحیدی
#فرصتهای_تاریخی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
اولویت و اولیت مسائل فرهنگی.mp3
6.71M
🔰اولویت و اولیت های فرهنگی
▪️اولویت ها و اولیت ها مسائل فرهنگی درمنظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🎙مختاررضائیان
#فرهنگ
#انسجام_ملی
#اقتصاد
#غزه
#محبت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰بی رنگی...
🔸غرب با فرایند توهمی حذف مطلق ها و کل ها درصدد حذف تفاوت ها و از بین بردن نیازها و به تبع آن محو ارتباطات و نسبت های در عالم بود . با ایده شوم یکسان نگری و یکسان سازی اولین چیزی که دچار اختلال و انحراف می شود ، نیازها و وابستگی ها است ، تعلق و تعلقات بخاطر بی رنگی در تفاوت از بین می رود انجا که فرق مادر با پدر و همسر ، خواهر با برادر ، ماشین با حیوان خانگی ، زنده بودن با نبودن ، دوست داشتن با نداشن همگی از بین رفته.
🔹ارزیابی احساسی در یکسان نگری ها بی معناست اصولا ارزشگداری ها در عدم تفاوت ها رنگ می بازد. و این شروع جنگ با تکوین عالم بود چرا که همین تفاوت ها و نسبت ها بود که عالم را برپا می داشت. که در همین تفاوت ها بود که ما به خدا و امام می رسیدیم .امتداد و اصرار غرب بر این نگاه شوم، منجر به توقف و سپس انحراف و در نهایت نابودی اراده او شد.
🔸انسان در یکسان نگری دیگر نیازی به اراده و اراده ورزی ندارد چرا که ارزشها و تفاوت ها از بین رفته او برای چه چیزی تلاش کند ، برای چه چیزی تغییر کند ، چرا حرکت کند؟او دیگر نیازمند تربیت و تغییر نیست، وقتی هیچ محرک درونی وبیرونی وجود ندارد وقتی تفاوتی نیست تا انگیزه حرکت ایجاد شود اینجاست که پوچی محض سرانجام این سرکشی انسان مدرن است.
🔹تا انجا که انسان در بی ارادگی کامل به هر سو کشیده میشود و در خستگی سرگردانی، به دست خودش، خود را نابود میکند و این انتقام تاریخی شیطان از انسان است
✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی)
#تفاوت
#مدرنیته
#یکسان_نگری
🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی (جلسه اول).mp3
6.13M
🔰غیرت دینی(جلسه اول)
🎙مختاررضائیان
▪️تعریف و بیان ضرورت غیرت دینی
▪️نقش غیرت دینی در انگیزه های اجتماعی
▪️منبع اصلی ایجاد و ارتقاء غیرت دینی
▪️اثر غیرت دینی در ایجاد محیط امن پیشرفت جامعه
#غیرت_دینی
#تعصب
#دیوث
#هویت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه دوم).mp3
5.91M
🔰غیرت دینی(جلسه دوم)
🎙مختاررضائیان
▪️مرزبندیهای اصلی و فرعی در غیرت دینی
▪️تشخیص اولویت ها در غیرت دینی
▪️پدیده انقلاب و رشد غیرت دینی عمومی
▪️عمق بخشی به غیرت دینی در لایه های پنهانی نظام سلطه
#غیرت_دینی
#تعصب
#دیوث
#هویت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه سوم).mp3
5.53M
🔰غیرت دینی(جلسه سوم)
🎙مختاررضائیان
▪️غیرت دینی و مهمترین نعمت اجتماعی
▪️چگونه میتواند به موضوعات اصلی و فرعی غیرت دینی دست یافت
▪️تنظیم وتعادل در غیرت دینی بر محور امام
▪️چگونه غیرت بیجا میتواند انسجام ملی را خدشه دار کند
▪️مساله حجاب و غیرت دینی به جا
#غیرت_دینی
#تعصب
#دیوث
#هویت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
💡فرایند استثمار یک جامعه...
💢...زمانی که گذشته ی یک ملت را دچار انحراف کردی نقطه شروع فرایند هویت ساز یک ملت را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتوان اکنون و آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و در این لحظه است که همه استعداهای یک جامعه را میتوان در جهت خواسته های استعمار #استثمار کرد.
🔹برای تغییر #هویت ملی کافی است تا پیوند او را با گذشته و آینده قطع کنی یا به عبارت دقیق تر آن را تغییر دهی با تغییر و انحراف در مبداء ریل هویت ساز یک ملت مقصد و اهداف آن قطار تمدن ساز را نیز تغییر دادی تا جایی که ارمان ها و اهداف یک جامعه تغییر میکند ، حساسیت ها و آروزهای یک ملت تغییر میکند چرا که گذشته او مبدا #حرکتتحولی و هویت ساز یک ملت دستخوش تحریف شده است پس لاجرم اهداف و آرمانهایش تغییر میکند
🔸اینجاست که تحریف گذشته و آینده یک ملت با روایت های وارونه منجر به تغییر هویت آنها میشود زمانی که با قدرت روایتگری میتوان سرمایه های در گذشته یک ملت از #تحریف در عاشورا تا صلح امام حسن و دفاع مقدس را رقم بزند میتوان جای جلاد و شهید را جابجا کند و این تحول تدریجی و آرام برای تغییر سرنوشت و هویت یک جامعه کافی است و اولین گام آن تغییر مبداء این حرکت هویت ساز در جامعه است و آن چیست؟
🔸زمانی که گذشته یک ملت را دچار انحراف کردی به یک معنا نقطه شروع این فرایند هویت ساز را تغییر داده ای و با تغییر مبداء میل و فکر یک ملت میتواند الان و به خصوص آینده و ارمان های یک ملت را جابجا کنی و همه استعداها ان را استثمار کنی ، با تغییر مبداء حرکت اجتماعی یک ملت میتوانی استعدادهای یک جامعه را صرف در جهت رشد توسعه مادی کنی.
🔹این همه آنچیزی است که دشمنان انقلاب خواهان آن هستند و این علت سرمایه گذاری کلان دشمن برای تحریف عاشورا ،دفاع مقدس،انقلاب است با قدرت روایتگری خود وتغییر جلاد با شهید است که مبادی هویت ساز یک ملت در تاریخ و در گذشته را منحرف میکند و اینگونه است که ارمانهای(اینده) او تغییر میکند در این تغییر مسیر نامبارک است که جامعه اماده پذیریش بی چون و چرای فرماین نظام سلطه میشود .
🔹لذا عالی ترین و بالاترین رسالت راوی «احیاگری هویت تاریخی » یک ملت است هر ان چیزی که میتواند گذشته الان و آینده یا همان #هویتتاریخی را بهم پیوند زند
چگونه؟ با روایت عمیق و حقیقی از گذشته و آینده جامعه .با زنده نگه داشتن آرمانهای یک ملت می توان روایت درست از گذشته ملت را حفظ کرد و آینده یک ملت در گذشته او حضور دارد
با یادآوری سرمایه های تاریخی در عاشورا تا #دفاعمقدس (گذشته)و بیان آرمان ها و اهداف والای شهدا(اینده)ست که یک جامعه «زنده» میماند و روای احیاگر این #هویتتمدنی است. و این جایگاه والای روایتگری در حرکت تاریخی یک جامعه به سمت آرمان های تمدنی خود در سطح جهان هست و این نقش والای #روایتگری در #هویتبانی و #هویتسازی یک ملت در پیوند ناگسستنی گذشته و آینده است.
✍️مختاررضائیان
#هویت
#تمدن_اسلامی
#دفاع_مقدس
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه چهارم).mp3
5.46M
🔰غیرت دینی(جلسه چهارم)
🎙مختاررضائیان
▪️اثار بی غیرتی اجتماعی در منکوس شدن قلب جامعه
▪️آثار افراط و تفریط غیرت در بی نظمی اجتماعی
▪️تغییر حب و بغض های اجتماعی و اثر مستقیم آن بر غیرت اجتماعی
▪️امت و امام اصلی ترین مرزهای هویت بخش انقلاب در غیرتمندی عمومی
#غیرت_دینی
#تعصب
#دیوث
#هویت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
غیرت دینی(جلسه پنجم).mp3
5.81M
🔰غیرت دینی(جمع بندی)
🎙مختاررضائیان
▪️ضرورت غیرت اجتماعی در پاسداری از حدود الهی
▪️غیرت بر یقینات استوار است نه شکیات
▪️ضرروت تربیت انسانهای غیور برای مرزداری از هویت انقلاب
#غیرت_دینی
#تعصب
#دیوث
#هویت_ملی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
⭕️مواجه درست...
▪️به نظر میشه سه نوع مواجه بچه های مذهبی با بچه های به قول امروز ژیگول 😊 یا کسایی که مذهبی یا خیلی مذهبی نیستند در مکان های مذهبی مثل مسجد و هیئت متصور بود.
▫️دفع منفعلانه
▫️جذب یله
▫️جذب فعالانه
"دفع منفعلانه" از ترس ماست، این افراد با یه نگاه حداقلی میخوان محیط های مثل مسجد و هیئت رو برای خودشون امن نگه دارن بخاطر این ترس از انفعال، ترس از ناتوانی ،ترس از ضعفها و...است که مواجه ی تند و خشنی دارن و سریع کسایی که شبیه شون نباشه رو دک میکنن.تو این نگاه در مسجد و هیئت و... کاملا بسته است و فقط برای خودی ها بازه
"جذب یله" هم جذب بدون برنامه است اینم برای کسایی که از انور پشت بوم افتادن و محیط مذهبی رو باز و رها گذاشتند و به اسم جذب حداکثری، امنیت مکانهای دینی رو مثل پارک ها و خیابون ها به خطر انداختن با این نگاه، درهای مسجد با درهای پارکها هیچ فرقی نداره .
حد وسط و به نظر درست، "جذب فعال" یا همون "جذب با برنامه" است در این نگاه افرادی که وارد میشن طی فرآیند تدریحی_تربیتی برنامه ریزی شده تغییر میکنن
رویکرد سوم با یه برنامه ریزی دقیق و حساب شده تا به تدریج اشکلات رو در مخاطب،شناسایی و اصلاح میکنه
اینجا درهای مسجد و هیئت بازه ولی به اندازه، به میزان،به حساب.
به اندازه "توان" دست اندرکاران در برنامه ریزی و مهارتهای ارتباط گیری موثر بر مخاطبان.
البته این توان بچه مذهبی ها در ضرورت تعمق و گسترش انقلاب باید هر روز بیشتر و بیشتر شود البته به شکل متعادل ، خلاصه اش ما نیازمند یه حرکت "متعادل" بین توان داخلی بچه مذهبی ها با میزان جذب هستیم هر چند گفتیم که به تدریج این توان باید افزایش پیدا کنه تا جذب هم حداکثری بشه.
✍️مختاررضائیان
#جذب_حداکثری
#مسجد
#هیئت
#جذب_فعال
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar