🔰 احمد اسماعیل البصری (۱۹۶۸ م) معروف به «احمدالحسن یمانی» یکی از جریانهای نوظهور در مسیر مهدویت است.
وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (علیهالسلام) دانسته و علاوه بر آن دارای ادعاهای بیشماری است. ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) اساس ادعای این شخص را تشکیل میدهد.
احمد بصری در سال (۱۹۹۹م) از دانشگاه مهندسی در رشته شهرسازی فارغ التحصیل گردید و تا سال (۱۹۹۹م)، هیچ سندی از وی در دست نبوده است. وی در سال (۱۹۹۹ م) به سمت نجف اشرف رفته و به تحصیل در حوزه علمیه پرداخته است.
احمد در سال ۲۰۰۳ ادعاهای خود را با توسل به خواب امام زمان (عج) و دیدار وی آغاز می کند و این ادعاها را در سال های بعدی ارتقا می دهد. متاسفانه افرادی نیز در ایران به این فرقه جذب شدهاند. غالبا افرادی به این فرقه می پیوندند که دارای ضعف در اعتقادات و مبانی دینی هستند.
⚠️ باید گفت احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است.
🔻ضرورت مقابله با این جریان ایجاب می کند که متولیان حوزه دینی و فرهنگی همت کنند تا ریشه این فرقه ضاله خشکانده شود. در این پیام قصد داریم به مشکلاتی که این فرقه برای خانواده ایجاد کرده است اشاره کنیم.
۱_ ایجاد فاصله عاطفی در خانواده ها به واسطه جذب یکی از اعضای آن به فرقه احمد الحسن؛ گزارشات متعدد واصله نشان می دهد که زن یا شوهر بعد از این که به این فرقه گرایش پیدا می کنند، بدلیل مخالف دانستن طرف مقابلش وی را طرد می کند. این اختلافات تا جایی پیش رفته که بعضاً منجر به طلاق شده است.
۲_ ممانعت از فرزندآوری برای زنان با مردانی که همسرشان مخالف فرقه مذکور می باشند. زنان به امر مبلغین این فرقه تا زمانی که همسر وی مؤمن به این جریان نشده است از فرزندآوری خودداری می کند.
۳_ سوء استفاده از زنان و دختران در تبلیغ جریان و تشدید تنشهای خانوادگی.
۴_ تربیت فرزندانی با دیدگاه تکفیری و مخالف با نظام جمهوری اسلامی.
♦️اختلال های اجتماعی و خانوادگی که این فرقه ایجاد کرده موارد متعددی دارد که اگر در مقابل این جریان کارهای تاثیرگذار و بازدارندهای صورت نگیرد، تبعات منفی و خطرآفرینی برای کشور و جامعه شیعی بوجود خواهند آورد.
#فرقه_شناسی
#مدعیان_دروغین
#احمدالحسن_البصری
@rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 راه میانبر خدا در لِسان رسول الله (ص)
از زبان آشیخ حسین انصاریان
#فاطمیه
@rezvan_marefat
💠 مقایسه حضرت مسلم بن عقیل (ع) با احمدالحسن بصری قیاس مع الفارق است. مسلم شخص شناخته شده ای بود که هیچ ادعایی برای خود نداشت و صرفاً سفیر امام (ع) بود ولی احمدالحسن بصری بیش از 90 ادعا برای خود جعل می کند که هیچ دلیلی برای اثبات آن ها وجود ندارد.
👈 مبهم گویی و بدون دلیل سخن گفتن از خصیصه های مدعیان دروغین می باشد. علی محمد باب ادعای بابیگری داشت، اما دلیلی برای ادعای خود نداشت. حسینعلی نوری ادعای مهدویت، نبوت و… داشت اما هیچ دلیلی ارائه نکرد. غلام احمد قادیانی نیز مدعی نبوت بود اما از آوردن دلیل عاجز بود.
❌ احمدالحسن بصری (مدعی دروغین مهدویت و امامت) نیز از جمله کسانی است که ادعاهای بسیاری داشته است، اما دلیل قطعی برای ادعاهای خود ندارد و صرفاً بر مجهولات تکیه کرده و ابهام گویی می کند. یکی از حرف های بدون دلیل احمدالحسن این است که فرستاده امام زمان (عجلتعالیاللهفرجه) می باشد!!
⛔️ این فرقه، احمد بصری را همانند حضرت مسلم بن عقیل می دانند که به دستور امام حسین (علیهالسلام) به کوفه آمده بود تا زمینه آمدن امام حسین (علیهالسلام) را فراهم کند. آنها می گویند احمدالحسن فرستاده امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تا بسنجد که ما در طلب و دعای فرج و ظهور، آیا راستگو هستیم یا خیر؟
✅ بررسی و نقد:
1. مسلم بن عقیل که پسر عموی امام حسین (علیهالسلام) بود، برای کوفیان به درستی و راحتی قابل شناسایی بود و صدق گفتار وی برای مردم و مخصوصاً خواص جامعه به راحتی قابل تشخیص بود اما احمدالحسن هیچ نشانی با این عنوان که فرستاده ازطرف امام عصر (عجلاللهتعالیفرجه) ندارد. پس مشکل کوفیان شناخت حضرت مسلم (علیهالسلام) و صدق گفتار او در سفارت امام حسین (علیهالسلام) نبوده است اما در این حال احمدالحسن هیچ شناختی نسبت به آن وجود ندارد.
2. احمدالحسن بصری هر ادعایی می کند، دلیلی ارائه نمی دهد؛ آیا عقل اجازه می دهد پیرو هر مدعی شویم؟ مثلا اگر شخصی دیگری بیاید و بگوید من فرستاده امام زمان (عجلاللهتعالیفرجه) هستم باید به کدامشان توجه کرد؟ پس نمی شود بدون دلیل ادعاهای وی را پذیرفت.
3. دلایل متعدد بر کذب بودن احمدالحسن بصری موجود است که ما را به یقین می رساند وی از تبار مدعیان دروغینی است که در طول تاریخ ادعاهای خود را مطرح کردند. از جمله آن دلایل تناقض در گفتار وی، تضاد کلام او با قرآن و روایات، استفاده از روایات جعلی، تقطیع روایات و غیره از دلایلی هستند که به روشنی کذاب بودن وی آشکار خواهد شد.
4. حضرت مسلم بن عقیل (علیهالسلام) صرفا سفیر بوده است و هیچ ادعایی برای خود نداشت اما احمدالحسن ادعاهای بسیاری دارد؛ امامت، نبوت، وصایت و غیره از جمله ادعاهای او می باشد که این قیاس بین فرقه احمدالحسن و جناب مسلم (علیهالسلام) را مع الفارق می کند.
5. ما در هیچ روایتی نداریم که امام زمان (عجلاللهتعالیفرجه) سفیر و فرستاده ای را پیش از ظهور خود برای زمینه سازی می فرستد!
⚠️ در آخر باید گفت اتباع احمدالحسن بصری بجای این که صغری کبری بچینند، دنبال دلیل برای اثبات احمد و ادعاهایش باشند. آن ها که خود هیچ دلیلی برای اثبات مدعایشان ندارند باید جواب دهند به چه دلیل به وی ایمان آوردند؟ به چه دلیل امام زمان (عجلاللهتعالیفرجه) را به احمدالحسن بصری فروختند و زیر بیرق شیطانی او رفتند؟
#احمدالحسن_البصری
#مدعیان_دروغین
#فرقه_شناسی
#طرح_شبهه
@rezvan_marefat
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیه الله العظمی و حجت الله الکبری خداوند
در لِسان آشیخ حسین انصاریان
#عقیدتی
#فاطمیه
@rezvan_marefat
یکی از مواردی که وهابیان آن را از موانع تقریب می خوانند، مسأله ی سبّ صحابه است؛ وهابیّت با متّهم کردنِ شیعه به اعتقاد سبّ صحابه، تلاش می کنند تا به اهل سنّت، محال بودن مسئله ی تقریب را القاء کنند. این در حالی است که اصحاب برگزیده، نزد شیعه تجلیل شده و مورد تکریم قرار گرفته اند و بزرگانِ شیعه با اقتدا کردن به ثقلین، معتقد به ممنوعیت سبّ صحابه بوده اند، و به این مسئله تصریح کرده اند.
🛑 سبّ صحابه
وهّابیّت بر این باور است که مُراد و مقصود شیعه از وحدت و تقریب مذاهب، شیعه شدن اهل سنّت می باشد. در ذیل به بررسی سخنان برخی از آن ها پرداخته می شود.
🔰دکتر «ناصر القفاری» وهابی مذهب، در کتاب «مسألة التقریب بین اهل السنة و الشیعه» به مسئله ی تقریب پرداخته و شبهات متعدّدی را نسبت به مسئله ی تقریب ذکر کرده است. وی در فصل سوم از کتابش، به دلیل دیگری از دلائل عدم تقریب اشاره می کند.
او در این فصل به برخی از عقائد اهل سنت اشاره کرده، و بر این باور است که شیعه چون این عقائد را نپذیرفته، وحدت و تقریب امکان پذیر نمی باشد.[۱] یکی از عقائدی که وی برای اهل سنّت ذکر کرده است، مسئله ی محبّت أصحاب رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) و عدالت آن ها می باشد، که شیعه آن را نپذیرفته است.[۲] «ناصر القفاری» در قسمت دیگری از کتابش، بیان می کند که شیعه تمامی صحابه به جز عده ی قلیلی را مورد سب و طعن قرار می دهد،[۳] و کسانی که ادّعای تقریب دارند، از این عقیده تنزّل نمی کنند.[۴]
🔰وی با اتّهام به برخی از عالمان شیعه، ادّعا می کند که بعضی از بزرگان شیعه، شرط تقریب را سب و قدح صحابه ذکر کرده اند، از این رو برای تقریب، اهل سنّت نیز باید در این مسئله با شیعه موافقت کنند.[۵] لذا «ناصر القفاری» معتقد است که تقریب با شیعه ممکن نمی باشد.
⚠️علاوه بر قفاری، وهابیون دیگر نیز مسأله سب را در کتب خود ذکر کرده اند،[۶] و از آن نتیجه ی به محال بودن تقریب را گرفته اند،[۷] که به جهت اختصار سخنان آن ها ذکر نمی گردد.
✅ نقد و بررسی
برای نقد و بررسی سخنان وهّابیّت، لازم است دیدگاه اهل سنّت و شیعه را نسبت به صحابه، در ذیل به صورت اجمال بیان کنیم؛
💠از دیدگاه شیعه، اگر چه همه ی صحابه در جایگاه عدالت نیستند، ولیکن سب کردن صحابه هیچ گاه جزء عقاید شیعه نبوده است، بلکه در منابع روایی شیعه، احادیث بسیاری در نهی از سب کردن وجود دارد. در سخنان بزرگان شیعه نیز تصریح به ممنوعیت سب صحابه شده است.
💠از دیدگاه اهل سنّت، اگر چه همه ی صحابه در جایگاه عدالت هستند، ولیکن بنابر نظر بزرگان اهل سنّت، سبّ صحابه موجب خروج از اسلام و تکفیر شخص نمی شود. که در روزهای آتی به تفصیل، مطالب فوق بیان می شود.
📚منابع:
[۱] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۸۵. «الفصل الثالث: مجمل لأهم عقائد أهل السنة التي خالفتها الشيعة»
[۲] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۹۴. «ومن أصول أهل السنّة: محبة أصحاب رسول الله - صلى الله عليه وآله وسلم - والترضي عنهم واعتقاد عدالتهم وترك الخوض فيما شجر بينهم»
[۳] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۱، ص ۳۶۱. «في كتب الشيعة الأساسية سب وطعن ولعن وتكفير للصحابة إلا قليلاً منهم لا يتجاوز الثلاثة في معظم الروايات»
[۴] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۲، ص ۲۷۸. وتبين من خلال آراء دعاة التقريب من الروافض أنهم لم يغيروا شيئاً من عقائدهم الشاذة، وأنهم إما مجاهرون بها أو مستخفون يخدعون ويتقون ...
[۵] - قفاري، ناصر بن عبد الله، مسألة التقريب بين أهل السنة والشيعة، ج ۲، ص ۱۴۰. «ولهذا رأينا بعض "آياتهم" وشيوخهم يجعلون من شرط التقارب أن يوافق أهل السنّة على سب صحابة رسول الله صلى الله عليهم وآله وسلم، أي يوافق أهل السنّة على القدح في صحابته وبالتالي يرجعون لمدونات الروافض»
[۶] - موصلی، عبدالله، حقيقة الشيعة «حتى لا ننخدع»، ص ۹۵. «الثالث عشر: سب وتكفير الشيعة للصحابة رضي الله عنهم»
[۷] - موصلی، عبدالله، حقيقة الشيعة «حتى لا ننخدع»، ص ۲۱۸.
#سلسله_مباحث_تقریب_مذاهب
#خوراک_علمی #طرح_شبهه
#قسمت_اول
@rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشکیلات فکری احمدالحسن‼️
خطر نفوذ در حوزه های علمیه
#مدعیان_دروغین
#احمدالحسن_البصری
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🛑 سبّ صحابه وهّابیّت بر این باور است که مُراد و مقصود شیعه از وحدت و تقریب مذاهب، شیعه شدن اهل سنّت
↙️صحابه از نگاه شیعه
شیعه درباره صحابه معتقد است که هر چند صحابى پیامبر بودن یک افتخار مى باشد، و هر چند نمیتوان دلالت و صراحت آیات قرآن کریم در تعریف و تمجید از آن ها را نادیده گرفت، اما به هیچ وجه نمیتوان همه آن ها را در یک سطح و اندازه دانست، چنان که نمیتوان فضیلت عدالت و اجتهاد را براى همه آنها به نحو عام و مطلق منظور کرد
همچنین نمیتوان تمجیدات و تعریفات قرآن را بهانهاى براى مصونیت آنها از گناه به ویژه مصونیت دائمى و مادام العمرى آنها دانست، چرا که آیات فراوانى در قرآن کریم (خصوصا در سورههاى توبه، احزاب و منافقون) به توبیخ و سرزنش شدید برخى از اطرافیان و همراهان پیامبر اکرم (صلى الله عليه وآله وسلم) که از فرمان خدا و رسولش تخلف ورزیدهاند، به عنوان منافقان وجود دارد. [۱]
🔘آیتالله جعفر سبحانی، از علمای معاصر شیعه، در خصوص اعتقاد شیعه درباره احترام به صحابه چنین مینویسد:
«محال است انسان پیامبر (صلی الله علیه وآله) را دوست داشته باشد و هم زمان از کسانی که جان و هستیِ خود را در راه رسالتِ ایشان فدا کردهاند، بغض و کینه به دل داشته باشد. انسان عاقل نمیتواند در قلبش دو حالتِ متضاد را جمع کند.
اهلسنت، شیعه را به سبّ و دشنام متهم می نماید و اعتقادِ آنها این است که تمام صحابه، از اولینِ آنها تا آخرینِ آنها، عادل هستند. شیعه این اعتقاد را قبول ندارد؛ بلکه معتقد است همه ی صحابه، تابعان و تابعانِ تابعان، از این جهت در یک رتبه و مرتبه قرار دارند.
↩️ شیعه هیچ ملازمهای میان «صحابی بودن» و «اسطورۀ همۀ خوبیها بودن» ندیده تا بخواهد آنها را تا روز قیامت بهعنوان اسوه و سرمشق بشر بداند بلکه معتقد است که سرنوشت صحابه نیز همچون دیگران است.
میان صحابه افرادی صالح، متقی و مخلص وجود داشت، چنان که میان آنها افرادی غیرصالح، شقی و منافق نیز وجود داشت، و دلایل متعددی بر این مطلب دلالت میکند» [۲]
[۱] - در این رابطه میتوان به سوره منافقون؛ و سوره توبه، آیات ۷۴، ۹۷، ۱۰۱ و ۱۰۲؛ سوره احزاب، آیات ۱۲ و ۱۸ – ۱۹؛ مراجعه کرد .
[۲] - سبحانی تبریزی، جعفر، رسائل و مقالات، ج۱، ص۱۵۵.
#سلسله_مباحث_تقریب_مذاهب
#خوراک_علمی #طرح_شبهه
#قسمت_دوم
@rezvan_marefat
📜 موسسه طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی برگزار میکند:
💠 دوره آموزش تحکیم مبانی اعتقادی بصورت آنلاین و کارگاهی
✅ با تدریس سرکار خانم طوسی
پنجشنبه و جمعه هر هفته
ساعت۱۶ تا ۱۷
هزینه دوره: رایگان
مهلت ثبت نام: ۲۰ دی
شروع دوره: ۲۴ دی ماه
ظرفیت کلاس آنلاین: ۱۵ نفر
🔰جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید. @S_Alavi110
#گروه_دوم
@rezvan_marefat
17.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| مستند مدعی دروغین یمانی
و هشدارهای امنیتی و عقیدتی
در بیانات مقام معظم رهبری
#مدعیان_دروغین
#احمدالحسن_البصری
@rezvan_marefat
⛔️ممنوعیت سب صحابه از نگاه شیعه
شیعه، با اقتدا کردن به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، به ممنوعیّت سب صحابه، اعتقاد دارد چرا که در منابع شیعه، احادیث زیادی در نهی از سب کردن و بد زبانی وجود دارد همچنین سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، نیز دلیل دیگری بر این مدّعا می باشد.
🔻چنانكه شيخ طوسى نقل كرده است كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) در وصيّتى به ابوذر فرمودند:
«يا أباذر، سباب المسلم فسوق و قتاله كفر»[۱]؛ «اى اباذر، دشنام دادن به مسلمان موجب گناه است و جنگيدن با او مايه كفر است».
🔻همچنین در سیره ی زندگی اميرالمؤمنين علی (عليه السّلام)، زمانى كه مشاهده كردند در جنگ صفّين برخى از اصحاب ايشان به اهل شام دشنام مىدهند، فرمودند:
«إنّي أكره لكم أن تكونوا سبّابين و لكنّكم لو وصفتم أعمالهم و ذكرتم حالهم كان أصوب في القول و أبلغ في العذر» [۲]
من دوست ندارم كه شما اهل دشنام باشيد اما اگر اعمال آنان را توصيف كنيد (از اعمالشان پرده برداريد و مردم را آگاه كنيد) و حال آنها را شرح دهيد، در گفتار به صواب نزديكتر و در مقابل همگان عذر موجه و كافى داريد».
♦️بزرگان شیعه نیز، به ممنوعیّت سبّ صحابه در کتب خود تصریح کرده اند چنانکه شیخ عزالدین، که پدرِ شیخ بهایی و از بزرگان فقه و حدیث است، بهصراحت بیان میکند:
«در مذهب ما وجوب سبّ صحابه مطرح نیست. برخی عوامالناسِ متعصب هستند که صحابه را سب میکنند اما حتی یک نفر از علمای ما بیان نکرده که سبّ صحابه واجب است.
کتابهای ایشان موجود است. میتوانید مراجعه کنید» [۳] بنابر مطالب مذکور، هیچ گاه نمی توان سب صحابه را جزء اعتقادات شیعه مطرح نمود، چنان که وهّابیّت در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده است. اما اینکه عدّه ای سب و توهین می کنند، هیچ گاه دلیل بر اعتقاد شیعه نمی باشد
🔖کما اینکه معاويه در دوران حكومت خود، با بخشنامه به تمام ولایتها سب بر امیرالمومنین علی (علیه السلام) را قانونی کرد ولیکن این بهانه ای نمی شود که اهل سنّت امروز را، ناصبی ذکر کنیم، چرا که امروزه عموم اهل سنت با توجه به سفارشات خداوند و پیامبر اکرم، ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دارند و همواره آن حضرات مورد تکریم آنان هستند.
[۱] - شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة، ج ۱۲، ص ۲۸۱.
[۲] - نهج البلاغۀ، سيد رضى، خطبه 2۲۰۶، ص ۳۲۳.
[۳] - ابنعطیه، مقاتل، المناظرات بین فقهاء السنة و فقهاء الشیعة، ص۷۷.
#سلسله_مباحث_تقریب_مذاهب
#خوراک_علمی #طرح_شبهه
#قسمت_سوم
@rezvan_marefat