eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 افضلیت حضرت زهرا سلام الله علیها بر زنان قبل و بعدِ خود، از حضرت مریم تا عایشه در بیان روح المعانی آلوسی (عالم متعصب اهل سنت). @rezvan_marefat
⚫️ ماجراي دستور حضرت زهرا (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت)
✅ ماجراي جالب دستور حضرت زهراء (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت) پدرم برايم گفت که روزي ابوالحسن کاتب آمد و گفت: آيا در بغداد شخصي که نامش ابن اصدق باشد را مي شناسيد؟ پدرم گفت: در آن مجلس کسي جز من آن شخص (ابن اصدق) را نشناخت و من گفتم: بله او را مي شناسم.چرا از او سوال کردي؟ ابوالحسن کاتب گفت: او چه کار مي کند؟ پدرم پاسخ داد: بر حسين عليه السلام نوحه سرايي مي کند. پدرم گفت: ابوالحسن کاتب گريه کرد و گفت: پيرزني از اهل کرخ پيش من است که مرا تربيت کرده است و به دليل لهجه اش نمي تواند کلمات را صحيح ادا کند چه برسد به اين که بخواهد شعري را نقل کند و اين پيرزن از زنان صالح است و بسيار روزه مي گيرد و اهل تهجد است. محل خواب او نزديک من است و ديشب متوجه شدم که مرا صدا زد و گفت: اي ابوالحسن. گفتم: چه شده است؟ گفت: پيش من بيا. به نزد او رفتم و ديدم که مي لرزد.گفتم: چه اتفاقي برايت افتاده است؟ گفت: يک جزء قرآنم را خواندم و خوابيدم. در خواب ديدم که گويي در مقابل يکي از دوازه هاي کرخ هستم. اتاق تميزي را ديدم که (ديوارهايش) سفيد و اندکي قرمز بود، درب آن باز بود و زنان دم درب ايستاده بودند. به آنها گفتم چه کسي از دنيا رفته؟ چه خبر است؟ آنها به داخل اتاق اشاره کردند. وارد شدم ديدم اتاقي در نهايت زيبايي است و در وسط آن بانويي جوان هستند که نيکو تر و زيباتر از ايشان نديده بودم، لباس زيباي سفيد رنگي که بلند بود به تن داشت و روي آن نيز روپوشي (شنل) که فوق العاده سفيد رنگ، پوشيده بود، در دامانش سر بريده اي بود که خون از آن مي جوشيد. گفتم: تو چه کسي هستي؟ فرمود با تو کاري ندارم، من فاطمه دختر رسول خدا هستم و اين سر فرزندم حسين «عليه السلام»است. از طرف من به ابن اصدق بگو اين شعر را به عنوان نوحه (براي حسينم) بخواند: فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود. ناگهان به خودم آمدم. ابوالحسن کاتب مي گويد: آن پيرزن به جاي «لم امرضه» به دليل لهجه اش گفت «لم امرطه» چرا که نمي توانست حرف «ض» را درست تلفظ کند. ابوالحسن به من گفت اي ابوالقاسم حال که ابن اصدق را مي شناسي، امانتداري کن و اين خبر را به ابن اصدق برسان؛ من گفتم به خاطر امر سرور بانوان اطاعت مي کنم. ابوالقاسم تنوخي در ادامه مي گويد: اين داستان در ماه شعبان بود، مردم زماني که مي خواستند به زيارت امام حسين «عليه السلام» بروند از حنبلي ها به شدت آزار مي ديدند. من آنقدر تلاش کردم که بالاخره توانستم خودم را در شب نيمه شعبان به حائر حسيني برسانم. جوياي ابن اصدق شدم تا اين که او را ديدم. به او گفتم حضرت فاطمه «سلام الله عليها» به تو امر نموده اند که قصيده اي را که در آن بيت مذکور را به عنوان نوحه (براي امام حسين «عليه السلام») بخواني: لم امرّضه فأسلو ... لا ولا کان مريضا (فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود.) به ابن اصدق گفتم من قبل از اين ماجرا اين قصيده را بلد نبودم. حال ابن اصدق دگرگون شد. قضيه خواب را براي او و حاضران در جلسه به طور کامل نقل کردم، همگي به شدت گريه کردند و تمام شب با همين قصيده نوحه سرايي کردند. اول اين قصيده اين بيت است: اي دو چشم اشک بباريد و به شدت گريه کنيد و خشک نشويد. اين شعر براي برخي از شاعران اهل کوفه است. سپس به نزد ابوالحسن کاتب بازگشتم و او را از آن چه رخ داد با خبر ساختم. 📒 التنوخي البصري، ابوعلي المحسن بن علي بن محمد بن أبي الفهم (المتوفى 384هـ)، نشوار المحاضرة وأخبار المذاکرة، ج2، ص230-232، تحقيق: عبود الشالجي، الناشر: دار صادر. @rezvan_marefat
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا عایشه بر حضرت زهرا سلام الله علیها برتر است؟ ⚠️ بررسي و رد روایت "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
🔶 رد پای نخبگان در فِرَق ضاله ... در دانشگاه ها چه می‌گذرد؟
💢منصور هاشمی خراسانی کیست؟ طی چند سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل رایگان پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. مولف این کتاب که منصور هاشمی خراسانی است هیچ‌گونه تصویری از خود در سایت منسوب به خودش نگذاشته است. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام مستعار استفاده کرده باشد. نویسنده خود را همان سید خراسانی می‌داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتابش می نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز مهدی فاطمی را نخواسته» همچنین در طراحی صفحه‌ی سایت وی از پرچم های سیاه استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه‌ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار حضرت ولی عصر(عج) هنگام ظهور است. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث توحیدی و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به تقلید و همچنین مباحث مربوط به ولایت‌فقیه و تشکیل حکومت اسلامی که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. 🔰هویت واقعی منصور هاشمی خراسانی: علیرضا بابایی آریا، فرزند (تقی-نقی) متولد 1363 شمسی، دانشجوی اخراجی از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است. وی پس از اخراج از دانشگاه، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را با نام مستعار «علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز نمود. ⚠️وی یکی از مدعیان دروغین عصر حاضر است که خود را زمینه ساز ظهور امام مهدی(ع) دانسته و با این عنوان، مردم را به سوی امام مهدی (ع) دعوت می نماید. منصور هاشمی در خصوص نام و تابعیت خود به سخنانی مبهم بسنده کرده و گفته است: «منصور و هاشمی از نام های بسیار رایج در منطقه آسیای میانه خصوصا افغانستان هستند و با این وصف، دلیلی برای مستعار دانستن آنها وجود ندارد. خراسانی نیز لقبی بسیار متعارف برای عالمانی است که در این منطقه جغرافیایی زندگی می کنند». ✍ پ.ن: خلافِ فرقه احمدالحسن البصری که جذب عموم داره و با خواب، سحر، جادو و... عوام رو درگیر مباحث ضاله میکنه و به لحاظ کمی رشد چشمگیری داشته، فرقه خراسانی متمرکز بر فرهیختگان جامعه است. کتاب بازگشت به اسلام بیشتر در اماکن علمی کشور از جمله دانشگاه ها منتشر شد. هدف مبلغین این جریان، جذب نخبگانِ. به تعبیر دیگه احمدالحسن از نظر کمی جذب بالایی داره و به لحاظِ سطحِ علمی مخاطب، طیف گسترده ای داره از بی سواد وکم سواد در روستاهای دورافتاده جذب شدن تا طلاب سطوح بالا حوزوی اما طیف مخاطب در فرقه خراسانی محدود بوده و اکثریت از تحصیلات عالیه برخوردارند. یکی از راه های پیشگیری در جذب فرق ضاله اعم از یمانی، خراسانی و.... ، فراگیری مبانی اصیل مهدویتِ که تا حدودی دانش پژوهان در دوره نقد یمانی موسسه طلیعه داران با این مبانی آشنا می‌شوند. @rezvan_marefat
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت اول "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 انجمن حجتیه در یک نگاه
🌐 مدارس تشکیلاتی! انجمن خیریه حجتیه مهدویه، پیش از انقلاب اسلامی برای عموم جامعه، یک تشکیلات شناخته‌شده بود اما با اعلام تعطیلی آن در سال۱۳۶۲ همگان بر این باور بودند که این انجمن، فعالیت‌های خود را متوقف ساخته و حتی امروز نیز، هستند افرادی که بر این باورند انجمن حجتیه منحل شده‌است. حال آنکه شواهد نشان می‌دهد با وجود اعلام تعطیلی، تحرکات این انجمن، نه‌ تنها متوقف نشده، چه‌بسا می‌طلبد نظارت دقیقی بر عملکرد انجمنی‌ها وجود داشته باشد، کمااینکه امام خمینی پیرامون افکار این انجمن بارها هشدار داده بودند. امروز خطر احیای این گروه، با فعال شدن وابستگان آن در نهادهای آموزشی چون مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حس می‌شود. ⚠️ با گسترش مدارس غیرانتفاعی پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی، همچنین غفلت نهادهای مسئول در اعطای مجوز تأسیس این‌گونه مدارس، مجال مناسبی برای جولان انجمنی‌ها در بخشی که بسیار راغب به فعالیت در آن بودند، فراهم شد. در همین راستا با تأسیس مدارس غیرانتفاعی و به‌کار گیری معلمان وابسته به تفکر حجتیه، این تشکیلات به تربیت ذهن و فکر دانش‌آموزان مطابق با استاندارد‌های حجتیه پرداخته و به تدریج و با مدنظر قرار دادن معیارهای مشخص، آن‌ها را به عضویت در شبکه انجمن راهنمایی کرد. ◾️ موج افشاگری‌ها در ابتدای دهه ۹۰، باعث شد نام این مدارس به عنوان کانون‌های وابسته به انجمن حجتیه، منتشر شود و این موضوع، موجب شد از آن پس، انجمنی‌ها دست به عصا و پنهانی‌تر از قبل، اقدامات خود را دنبال کنند. ◽️مدارس به دلیل نقش بسزای خود در حوزه آموزش و تعلیم و تعلم، برای جریان مزبور از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که بازه سنی ۱۵ تا ۱۸ سالگی، اوج شکل‌گیری تفکرات سیاسی، اجتماعی و شخصیتی فرد است، لذا دبیرستان‌های منتسب به این انجمن، برای القای تفکرات خود بر ذهن نوجوانان، برنامه‌های ویژه انجام می‌دهند. 🔲 علاوه بر القای اندیشه‌ها، مدارس حجتیه‌ای با کادرسازی، سعی بر اثرگذاری در سطوح بالای نظام را نیز دارند و با توجه به اینکه این افراد با تفکر جدایی دین از سیاست، رشد یافته‌اند، راهیابی فارغ‌التحصیلان مدارس انجمن حجتیه و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری این افراد در سطح مدیریت کلان کشور، زنگ خطری برای نظام جمهوری اسلامی است. ‼️ از اثرات و نتایج ترویج این تفکرات می‌توان به ایجاد اختلاف در امت واحده اسلامی با بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی، سبّ و دشنام به صحابه پیامبر، رد نظریه ولایت فقیه، ترویج فرهنگ اخباری‌گری، اشاعه رفتارهای تند افراطی، برداشت‌های رادیکالی از احکام فقهی و… اشاره کرد. ✍ شاخصه های فوق را به خاطر بسپارید، تطبیق آن بر مصادیق پیرامون، کار دشواری نیست. بعضا عمدا و بعضا سهوا آلوده این نوع تفکرات شده و عده ای در عرصه میدان می تازند! @rezvan_marefat
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت دوم "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) معروف به احمدالحسن جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است.