eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و قوای نظام! از پرورش مجتهد نفوذی تا آخوند وهابی! @rezvan_marefat
❌در کلیساهای خانگی چه می‌گذرد؟ مبشران مسیحی از دیرباز در قالب‌های متنوعی اقدام به تبلیغ می‌کردند. یکی از فعالیت‌های تبلیغی حضوری مسیحیت تبلیغی محافل محرمانه‌ای است چه از آن به عنوان کلیساهای خانگی یاد می‌شود. در واقع کلیساهای خانگی، منازلی هستند که مبلغان مسیحی و یا افراد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره‌ی آن‌ها را در اختیار دارند و به صورت مخفیانه و زیرزمینی، مشغول تبلیغ مسیحیت صهیونیستی و گمراه کردن جوانان کم‌اطلاع ولی جویای جذابیت معنوی هستند. ‼️ 💢این محافل عمدتاً شاهد مراجعه‌ی جوانان تازه جذب شده هستند که موقعیت بسیار خوبی را برای میسیونرها یا همان مبلغان حرفه‌ای پدید می‌آورد که از این جوان یک مهره‌ی سرسپرده بسازند. ♨️بررسی‌ها نشان می‌دهد این مجامع زیرزمینی نسبت به کلیساهای ساختمانی، مزیت‌هایی دارند که برخی از آن‌ها را می‌توان این‌گونه شمرد: 🔸جذابیت‌های کاذب کلیسای خانگی 🔸شکل خصوصی و محرمانه‌ی جلسات 🔸کم‌هزینه بودن کلیسای خانگی 🔸حمایت‌های مالی بیشتر 🔸عدم نیاز به مکان مشخص 🔴در کشور ما نیز، این پدیده در حال رشد است و به گفته‌ی منابع آگاه، بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است و طبق گزارش‌های مردمی در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد هم تعدادی کلیسای خانگی دیده شده است. ⭕️با توجه به این موضوع که در ایران اسلامی، مسیحیان دارای کلیسا هستند این سوال مطرح می‌شود که چرا این کلیساهای خانگی به صورت مخفیانه و زیرزمینی فعالیت می‌کنند؟ 🔰در واقع امروزه ترویج فساد و بی‌بند و باری و هوسرانی مبلغان تبشیری در کلیساهای خانگی و استفاده ی ابزاری از شراب، موسیقی و فحشا در جهت جذب افراد، به جایی رسیده است که کلیساهای رسمی، آنان را تکفیر کرده‌اند.‼️ ⚠️اعترافات برخی فعالان کلیساهای خانگی تبشیری هم مؤید این ادعاست که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مکانی برای عبادت نیستند، بلکه به مکانی برای ترویج موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده‌اند و برخلاف کلیساهای رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند، کلیساهای خانگی شدیداً سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند. به اذعان پژوهشگران این حوزه، شاخصه‌های مشترک کلیساهای خانگی در ایران را می‌توان در چند مورد بیان کرد: ۱.تشکیل محافل مخفیانه ۲.ارتباط با کشورهای بیگانه ۳.خشونت‌گرایی و ترور درون‌گروهی ۴.گرفتن تعهد سرسپردگی از افرادی که جذب مسیحیت تبشیری می‌شوند ۵.استفاده از روش‌های کنترل ذهن برای جذب افراد. ! @rezvan_marefat
🎙علوی، مسئول آموزش رضوان معرفت در مراسم سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا کرمان حضور یافته و با استناد به سخنان شهید سلیمانی عنوان کرد: یکی از شروط اصلی رسیدن به مقام رفیع شهادت، شهید بودن است.
🎙علوی، مسئول آموزش رضوان معرفت در مراسم سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا کرمان حضور یافته و با استناد به سخنان شهید سلیمانی عنوان کرد: یکی از شروط اصلی رسیدن به مقام رفیع شهادت، شهید بودن است. وی با بیان اینکه دشمن هر لحظه در نبرد با جبهه حق است افزود: جنگ عقیده منحصر به زمان حال نبوده و همواره جبهه باطل سعی بر خودنمایی و جذب حداکثری دارد. وی ادامه داد: با سیر مطالعات تاریخی می یابیم یکی از مبانی جنگ نرم و در پی آن جذب دشمن، خلط مباحث حق و باطل بوده که در زمان حاضر، فِرَق انحرافی درون دینی بیشترین سهم را در این عرصه دارند. علوی افزود: اینکه ما فعالیت و آثار سوء فِرَق انحرافی را منحصر به افراد داخلِ کشور بدانیم کوته فکری ست. طبق آمار نهادهای امنیتی بستر تمام انحرافات عقیدتی در خارجِ کشور شکل گرفته و هدایت می‌شوند. وی ضمن اشاره به سیره علوی حاج قاسم سلیمانی گفت: در تشییع پیکر مطهر سردار، مردم با هر دین، مسلک و آیینی شرکت نموده چرا که عقاید شهید را مطابق با انسانیت می دانستند. سردار دلها در طول حیات خود در هر پُست و مقامی که بود ثابت کرد باید مقابل جبهه باطل ایستاد؛ ایستادگی که بوی خاکریز شلمچه و طعم مقاومت حلب را داشت. علوی ادامه داد: با جستاری در زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی می‌یابیم ایشان علیرغم "رحماء بینهم"، "اشدا علی الکفار" بود. نسبت به کم کاری اطرافیان حساس بود. در مواجه با بی مِهری مسئولین، ناصحی دلسوز بود. تمام توان خود را بکار می‌بست تا جبهه حق پیروز میدان باشد. مسئول آموزش طلیعه داران ظهور گفت: طبق وعده مصحف شریف، شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال ما. حاج قاسم سلیمانی زندگی خود را وقف جهاد در راه خدا کرد. هرکس که مُحِب ایشان بوده باید در مسیر سردار قدم بردارد. علوی ضمن اشاره به بیانات سردار سلیمانی افزود: شهید با حضور و رفتار سنجیده خود در جبهه عراق و سوریه، در کنار رزمندگان مسیحی، اهل سنت و.. با هر نوع فرهنگ و ملیتی از تیپ نبویون، فاطمیون، زینبیون و.. اختلافات را کنار گذاشته و همواره برای امنیت دین و دنیای مردم در تلاش بود. وی ادامه داد: علیرغم اینکه نوید پایان حکومت داعش توسط سردار سلیمانی اعلام شد اما با حادثه تروریستی شاهچراغ عیان شد تفکر تکفیری همواره در جهان بلکه کشور ایران نمود داشته و آتشی زیر خاکستر است! علوی در پایان ضمن بیان گزارشاتی کوتاه از عملکرد موسسه طلیعه داران ظهور در راستای مقابله با تفکرات تکفیری خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، یک آرمان است. یک مکتب است. یک ایدئولوژی ست. هر آنکس که مِهر ایشان را در دل می‌پروراند باید برای رسیدن به این مکتب تلاش کند. خواه در این نظام، مسئول باشد یا نباشد. خواه مسلمان باشد یا نباشد. برای ق.ا.س.م شدن، انسانیت کافیست! 🌱 @rezvan_marefat
ادله قرآنی و روایی شیعه و سنی پیرامون امامت و خلافت حضرت علی علیه السلام الف) دلیل قرآنی:   در قرآن مجید آیات فراوانی داریم که به بیان و اثبات امامت حضرت علی (ع) و دیگر ائمه طاهرین دلالت دارد. و البته دلالت این آیات با توجه به احادیث بسیار زیاد (متواتر) است که از رسول گرامی اسلام در شأن نزول این آیات وارد شده است. احادیثی که مورد قبول شیعه و سنی است، ما در اینجا به چند آیه اشاره می کنیم :   🔰 ۱. آیه تبلیغ:    یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک  و ان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس ان الله لا یهدی القوم الکافرین  ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت نازل شده است به طور کامل (به مردم) برسان، و اگر انجام ندهی، رسالت او را انجام نداده ای، و خداوند تو را از (خطرهای احتمالی) مردم نگاه می دارد، و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمی کند» [۱] .   خداوند متعال پیامبرش را با شدت هر چه تمامتر امر فرمود که رسالت خود را ابلاغ نماید و طبق روایات، پیامبر اکرم (ص) به دنبال نزول این آیه، در جایی به نام غدیر خم، حضرت علی(ع) را با عبارت مشهور «هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست.» به جانشینی خود برگزید. [۲]   🔰 ۲. آیه ولایت:    انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه و هم رکعون    «ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند [۳] ».   💠 بسیاری از مفسران و محدثان گفته اند که این آیه در شأن علی (ع) [۴] نازل شده است. اجماع شیعه و قول مفسران اهل سنت در این موضوع  موجود و ثابت است .    🌐«سیوطی» از دانشمندان اهل سنت در تفسیر «الدر المنثور» در ذیل این آیه از «ابن عباس» نقل می کند که: «علی (ع) در حال رکوع نماز بود که سائلی تقاضای کمک کرد و آن حضرت انگشترش را به او صدقه داد، پیامبر (ص) از سائل پرسید: چه کسی این انگشتر را به تو صدقه داد؟ سائل به حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: آن مرد که در حال رکوع است»، در این هنگام این آیه نازل شد. [۵]   همچنین از دانشمندان اهل سنت «واحدی [۶] » و «زمخشری [۷] » این روایت را نقل کرده و تصریح کرده اند که آیه «انما ولیکم الله ...» درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.   🔻فخر رازی در تفسیر خود از عبدالله بن سلام نقل می کند، هنگامی که این آیه نازل شد، من به رسول خدا (ص) عرض کردم که با چشم خود دیدم که علی(ع) انگشترش را در حال رکوع به نیازمندی صدقه داد به همین دلیل ما ولایت او را می پذیریم! وی همچنین روایت دیگری نظیر همین روایت را از ابوذر در شأن نزول این آیه نقل می کند.[۸]   طبری نیز در تفسیر خود روایات متعددی در ذیل این آیه و شأن نزول آن نقل می کند که اکثر آنها می گویند: درباره حضرت علی(ع) نازل شده است. [۹]   مرحوم علامه امینی (ره) در کتاب الغدیر، نزول این آیه درباره حضرت علی را با روایاتی از حدود بیست کتاب معتبر از کتاب های اهل سنت، با ذکر دقیق مدارک و منابع آن، نقل کرده است. [۱۰]   🔳در این آیه، ولایت حضرت علی(ع) در ردیف ولایت خدا و پیامبر(ص) قرار داده شد. ... 📚 منابع: [۱] . « یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک... » مائده، ۶۷.  [۲] . مکارم شیرازی، پیام قرآن، ج ۹، امامت در قرآن، ص ۱۸۲ به بعد. [۳] . « انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة... » مائده، ۵۵. [۴] چون طبق روایات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علی (ع) بوده است. [۵] . الدرالمنثور، ج ۲، ص ۲۹۳. [۶] . اسباب النزول، ص ۱۴۸. [۷] . تفسیر کشاف، ج ۱، ص ۶۴۹. [۸] . تفسیر فخر رازی، ج ۱۲، ص ۲۶. [۹] . تفسیر طبری، ج ۶، ص ۱۸۶. [۱۰] . الغدیر، ج ۲، ص ۵۲ و ۵۳. @rezvan_marefat
۳. آیه اولی الامر:    💌 یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم    «ای کسانی که ایمان آورده اید اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید رسول خدا (ص) و اولی الامر از خودتان را [۱] ».   از سویی دانشمندان [۲] گفته اند که آیه اولی الامر درباره حضرت علی (ع) نازل شده است.   مثلا «حاکم حسکانی» حنفی نیشابوری (مفسر معروف اهل سنت) در ذیل این آیه پنج حدیث نقل کرده که در همه آنها عنوان «اولی الامر» بر علی (ع) تطبیق شده است. [۳]   📨 در تفسیر «البحر المحیط» نوشته «ابوحیان اندلسی مغربی» در میان اقوالی که درباره اولی الامر نقل کرده از مقاتل و میمون و کلبی (سه نفر از مفسران) نقل می کند که منظور از آن، ائمه اهل بیت (ع) هستند. [۴]   🔻«ابوبکر بن مؤمن شیرازی» (از علمای اهل سنت) در رساله «اعتقاد» از ابن عباس نقل می کند که آیه فوق درباره حضرت علی (ع) نازل شده است. [۵]   از سویی دیگر در این آیه شریفه با سبک و سیاق واحد و عدم تکرار لفظ (اطیعوا)، اطاعت خدا و رسول و اولی الامر واجب شده است و از این جهت اولی الامر معصوم است (و الا دستور به اطاعت از آنها به نحو اطلاق معنی نداشت) همانطوریکه خدا و پیامبرش معصومند. و طبق آنچه در روایات آمده، معصومین منحصر در امامان شیعه اند.   🔳 آنچه بیان شد تنها بخشی از احادیثی بود که از کتب اهل سنت و راویان مورد قبول آنان و همچنین از کتب شیعه تنها درباره سه آیه، از آیاتی که درباره ولایت و امامت حضرت علی (ع) نازل شده است بیان گردیده و پیرامون این آیات و آیات دیگر نکات قابل توجه دیگری در میان کتب اهل سنت وجود دارد که برای اطلاع بیشتر باید به کتاب های معتبر مراجعه کرد.   🔴 غیر از این سه آیه که به صورت مختصر ذکر شد، آیات دیگری نظیر: آیه صادقین: «یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین [۶] »و آیه قربی: «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی [۷] » نیز مستقیماً به ولایت و امامت حضرت علی (ع) و دیگر ائمه پرداخته است که در روایات پیامبر اکرم که در کتاب های اهل سنت و شیعه نقل شده، آمده است.   ✔️علاوه بر این آیات، آیات دیگری، بازگو کننده ی فضیلتی از فضیلت های حضرت علی (ع) و برتری آن حضرت بر سایر صحابه و یاران و نزدیکان پیامبر اکرم(ص) است. 🔷حال با استناد به حکم عقل که تقدیم «مرجوح» بر «ارجح» را قبیح می شمارد، می توان نتیجه گرفت که امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) حق حضرت علی (ع) است. ... 📖 منابع: [۱] . « یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم... » نساء، ۵۹. [۲] در تفسیر برهان نیز ده ها روایت از منابع اهل بیت (ع) در ذیل این آیه آمده است که می گوید: آیه مزبور درباره علی (ع) یا آن حضرت و سایر ائمه اهل بیت (ع) نازل شده و حتی در بعضی از روایات نام دوازده امام (ع) یک یک آمده است. تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۸۱– ۳۸۷. [۳] . شواهد التنزیل، ج ۱، ص ۱۴۸ تا ۱۵۱. [۴] . بحر المحیط، ج ۳، ص ۲۷۸. [۵] . احقاق الحق، ج ۳، ص ۴۲۵. [۶] . « یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین... » توبه، ۱۱۹. در روایات بیان شده است که: منظور از صادقین حضرت علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) می باشند.( ینابیع المودة ص۱۱۵ و شواهد التنزیل ج۱ ص۲۶۲) [۷] . شوری، ۳۳ @rezvan_marefat
💎 از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله‌ی انتظار و مسئله‌ی دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد.
از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله‌ی انتظار و مسئله‌ی دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد. ⭕️از جمله‌ی چیزهائی که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهای عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکی به سند و مدرک در مسئله‌ی مربوط به امام زمان (عجّل‌اللَّه تعالی فرجه الشّریف) است، که همین زمینه را برای مدعیان دروغین فراهم میکند. 💢کارهای غیرعالمانه، غیرمستند، غیر متکی به منابع و مدارک معتبر، صرف تخیلات و توهمات؛ اینجور کاری مردم را از حالت انتظار حقیقی دور میکند، زمینه را برای مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از این بایستی بشدت پرهیز کرد. ⛔️ در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه‌ی اینها غلط است. ❌ بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد. 🚫 آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. ⚠️وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله‌ی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد. ✅ کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد...... 🔰 این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ⚠️ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. 🌐 راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، ان‌شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلام‌دهندگان و پیامِ پیام‌دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. 💠 بیانات رهبری در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت 🛑 مشروح سخنرانی در لینک: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12889 @rezvan_marefat