eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
885 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
/ متقاضیان شرکت در دوره نبوت بر مدار قرآن، چنانچه از ۱۰ لغایت ۳۰ مهرماه ساعت ۲۳:۵۹ ثبت نام نموده اید، سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت برای شما فعال، نام کاربری و رمزعبور برایتان پیامک شد. ❌در صورت انسداد پیامک تبلیغاتی و عدم دریافت پیام؛ نام کاربری: کدملی و رمز: شماره همراه شماست. سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت🔰 http://rezvan.taliedaran.ir
/ متقاضیان شرکت در دوره نقد شبهات تاریخی سطح یک، چنانچه از ۱۰ لغایت ۳۰ مهرماه ساعت ۲۳:۵۹ ثبت نام نموده اید، سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت برای شما فعال، نام کاربری و رمزعبور برایتان پیامک شد. ❌در صورت انسداد پیامک تبلیغاتی و عدم دریافت پیام؛ نام کاربری: کدملی و رمز: شماره همراه شماست. سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت🔰 http://rezvan.taliedaran.ir
/ متقاضیان شرکت در دوره امامت پژوهی سطح دو، چنانچه از ۱۰ لغایت ۳۰ مهرماه ساعت ۲۳:۵۹ ثبت نام نموده اید، سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت برای شما فعال، نام کاربری و رمزعبور برایتان پیامک شد. ❌در صورت انسداد پیامک تبلیغاتی و عدم دریافت پیام؛ نام کاربری: کدملی و رمز: شماره همراه شماست. سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت🔰 http://rezvan.taliedaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام)، سیره و شخصیت امام عسکری (علیه‌السلام) سخنران: زمان: ۲ آبان‌ماه، بعد از نماز ظهر و عصر 🔗 لینک نشست مجازی: VC.miu.ac.ir/pr
باسلام و احترام. لطفا دوره های خود را در موعد مقرر به پایان رسانید. در مدرسه زمستانه، ۵ دوره آموزشی جدید به مجموع کلاس ها اضافه خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| دانشجویان دوره های نقد شبهات تاریخی سطح یک و دو ، امامت پژوهی سطح دو، نقد تصوف فرقه ای، نقد وهابیت سطح دو، نقد مدعی یمانی و مهدویت پژوهی سطح دو که در تیرماه ۱۴۰۲ ثبت نام و شرکت داشته اند، هرچه سریعتر دوره های خود را به اتمام رسانده و با کسب نمره قبولی در آزمون جامع، وقت ازمون شفاهی بگیرند. همچنین دانشجویان دوره آموزش نرم افزارهای علوم اسلامی با تحویل کار پژوهشی درخواست خود را مبنی بر صدور گواهینامه ثبت نمایند. مهلت اتمام دوره: ۱۵ آبانماه خواهد بود.
احمد الحسن57.mp3
4.85M
🔖صفحات ۱۴۷ تا ۱۴۸ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
🔳 با تجاوزات بی رحمانه اسرائیل در فلسطین، استدلال‌ها و باورهایی در راستای مکدّر ساختن حمایت جمهوری اسلامی ایران از حماس با ضریب بیشتری در جوامع اسلامی نشر پیدا می کند. یکی از این شبهات موضوع ناصبی بودن مردم فلسطین است، که در نوشتار ذیل با بررسی چند شاخصه به این شبهه پاسخ داده می شود.
💠ناصبی بودن نصب در لغت به معنای «تعب و رنج، رنج دادن و رنج ديدن‏، به زحمت انداختن، و زندگی با مشقت است»[1] و در اصطلاح روایات بر شخصی که دشمنی با اهل بیت علیهم السلام داشته باشد و یا به آن ها دشنام دهد، اطلاق شده است. چنان که فقهای شیعه مانند محقق حلّى،[2] شهید ثانی،[3] صاحب جواهر[4] و دیگران بر این مطلب اذعان کرده اند. 🌐مذهب اهالی فلسطین اکثر مذهب اهالی فلسطین را (که در عرف بین‌الملل شامل اعراب ساکن در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه می‌شوند) مسلمانان تشکیل می‌دهند و از میان این جمعیت مسلمان، مذهب شافعی از لحاظ جمعیتی بر دیگر مذاهب اهل سنت تفوق دارد. ↩️ در این میان ذکر این نکته حائز اهمیت است که «محمد بن ادریس شافعی»، امام شافعی‌ها خود در غزه دیده به جهان گشوده و در ادامه حیات خود فقه را از شاگردان ابن عباس (که خود شاگرد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌باشد) و برخی دیگر از شاگردان اهل بیت (علیهم‌السلام) فرا گرفته است. ↩️ ارادت و محبت شافعی ها نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) بیش‌ از سایر مذاهب اهل سنت است، از باب مثال می توان گفت مصر انعکاس کوچکی از شوافع محبّ اهل بیت به حساب می آید. 💠نام گذاری مساجد و خیابان های فلسطین در فلسطین مکان‌هایی منتسب به نام مقدس اهل بیت (علیهم السلام) وجود دارد، که شبهه مذکور را از اذهان مسلمانان برطرف می کند. به عنوان نمونه؛ خیابان «علی ابن ابی طالب (علیه ‌السلام)» در بیت المقدس، مسجد «حسین بن علی (علیه‌ السلام)» در الخلیل، مسجد «فاطمة الزهرا (علیها ‌سلام)» در نابلس، و غیره و یا وجود موسساتی چون «واحة آل‌البیت» که با هدف آشنایی مسلمانان با قدر و منزلت اهل بیت (علیهم ‌السلام) [مکتوب در مرام‌نامه این موسسه] را می توان عنوان کرد. 📶 پیام های مردم فلسطین سخنان انسان های مصیبت دیده در فلسطین، گواه دیگری برای برطرف شدن شبهه مذکور می باشد. چرا که انسان داغ دیده در اوج مصیبت خودش، آن چه را که در نهان دارد، به زبان می آورد. اخیرا در فضای مجازی سخنان مادر داغ دیده ای پخش گردید که این مادر شهید فلسطینی در میان گریه برای فرزندش می‌گوید: «عزیزم خون تو رنگین‌تر از حسن و حسین (علیهم السلام) نیست. آنها را هم کشتند و ذبح کردند. خدا به همراهت پسرم ...»[5] ↩️ در یکی دیگر از فیلم های منتشر شده در فضای مجازی، شهروند فلسطینی از غزه به عنوان سرزمین (حضرت) مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) یاد می کند تا آن حضرت این سرزمین را از لوث وجود اشغالگران پاک نماید. ⏮ تذکر؛ اقشار مختلف در فلسطین در طول تاریخ، سرزمین فلسطین محل سکونت مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بوده است. از این رو همه ی مردم این کشور را نمی توان یک پارچه قضاوت کرد. ممکن است افرادی افراطی نیز در میان آن ها وجود داشته باشد که البته بنا بر گزارش داعش این طیف معدود نیز حماس سرکوب می شوند. در حالی‌ که در ایران شبهه ناصبی‌گری حماس در حال ترویج است، در گروه های وهابی شبهه ی شیعی بودن حماس مطرح است! سناریو و عملیات روانی اسرائیل برای منزوی کردن حرکت مبارزان فلسطینی و انقطاع بدنه امت از حماس توسط عده ای مزدور، مغرض و بی اطلاع در حال تعقیب است. ⏪ نکته دیگر سخنی است که سخنگوی ارتش اسرائیل یعنی افیخای ادرعی درگذشته آن را مطرح کرده است؛ وی در فیلمی که در حساب توییتری خود منتشر کرده بود خطاب به حماس می‌گوید:    "شما جنبشی اسلامی و اهل سنت هستید در عین حال از این نکته غفلت ورزیده‌اید و با پذیرش کمک‌های جمهوری اسلامی ایران خود را در معرض پروژه شیعه سازی ایرانیان قرار داده‌اید، به اصل خود بازگردید و بنابر دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب و اسلامی که در عربستان سعودی موجود است عمل کنید." ↩️ با توجه به واقعیت‌های موجود و آنچه که ذکر شد می‌توان به سادگی فهمید استدلال‌ها و باورهایی که در راستای مکدّر ساختن حمایت جمهوری اسلامی ایران از حماس قرار می‌گیرند از جمله ناصبی بودن فلسطینیان، همکاری آنها با داعش، موافقت با صدام، و ...  همگی پازلی از پروژه جداسازی حماس از ایران است. ☑️ نتیجه شبهه‌ ی «ناصبی بودن» مردمان فلسطینی ادّعایی است که در فضای مجازی و به طور خاص در جریان های مذهبی ایران گسترده شده است.  با توجه به شاخصه هایی که در این نوشتار به صورت مختصر مورد بررسی قرار گرفت، نه تنها شبهه فوق ثابت نمی گردد، بلکه می توان محب بودن غالب فلسطینی ها را نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) نتیجه گرفت. @rezvan_marefat
🔵 منابع: [1] - محمد راغب اصفهانی، المفردات فی غریب القرآن ( دفتر نشر الکتاب چاپ دوم، 1404 ) ص 494؛ خلیل بن احمد، کتاب العین ( مؤسسة نشر اسلامی جامعه مدرسین، چاپ اول،  1414 ) ص 807 . [2] - و ليس الناصب إلّا من نصب العداوة لأئمة الدين كالخوارج حسب. حلّى، محقق، الرسائل التسع، ص 278؛ انتشارات كتابخانه آية الله مرعشى نجفى - ره، قم - ايران، اول، 1413 ه‍ ق [3] - الناصب: و هو من نصب العداوة لأهل البيت عليهم السّلام أو لأحدهم قطعا، أو لزوما ككراهة ذكرهم و نشر فضائلهم من حيث كونها فضائلهم، و العداوة لمحبّيهم لأجل محبّتهم. و منهم الخوارج و إن اختصّوا باسم خاصّ لإعلانهم ببغض علي عليه الصلاة و السّلام»؛ عاملى، شهيد ثانى، الحاشية الأولى على الألفية، ص 463؛ انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم، قم - ايران، اول، 1420 ه‍ ق [4] - لكن قد يقوى في النفس تعميم الناصب للعدو لأهل البيت (عليهم السلام) و ان لم يكن متدينا به؛ نجفى، صاحب الجواهر، جواهر الكلام في شرح شرائع الإسلام، ج 6، ص 66؛  دار إحياء التراث العربي، بيروت - لبنان، هفتم، 1404 ه‍ ق @rezvan_marefat