نتیجه کودتا چه شد:
🛡نیروهای قدیروف به روسیه وفادار ماندند و شهر روستوف،محل تجمع واگنر را محاصره کردند ولی درگیری صورت نگرفت.
🔴پریگوژین: کاروان نظامی ما در 200 کیلومتری مسکو متوقف شدند. لحظه ای فرا رسیده است که می توان خون ریخت.
🔺او افزود: "نیروهای واگنر با درک مسئولیت کامل لحظه ای که خون ریخته می شود، ستون ها را مستقر کرده و طبق برنامه به اردوگاه های خود باز می گردند، همه چیز طبق نقشه است."
🔺پریگوژین در مورد نتیجه توافقات با لوکاشنکو هیچ صحبتی ارائه نکرد.
🔴پریگوژین بدون رسیدن به خواسته هایش عقب نشینی نکرده است
🔺منبع خبری روسی رایبار نوشته احتمالا پریگوژین به هدف اصلی خود از این شورش رسیده است، استعفای وزیر دفاع روسیه شویگو
🔺این منبع خبری افزود احتمالا پریگوژین نیز از سمت خود در واگنر کناره گیری کند و نیروهای واگنر جذب ارتش روسیه شوند.
🔺با این حال همچنان خبر رسمی در مورد شروط آتشبس بین مزدوران واگنر و ارتش روسیه منتشر نشده است.
می توان گفت کودتا تمام شد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔷معاون سیاسی وزیر کشور نامه ای به فرمانداران مناطق زده و روسای ادارات و مدیران اجرایی خرد را از دخالت در انتخابات و تبلیغات به نفع نمایندگان منع کرده است. هدف این نامه جلوگیری از رفتارهای غلط انتخاباتی مثل دادن وعدههای عمرانی بیربط با وظایف نمایندگی و آلوده شدن مسئولین منطقه ای و نمایندگان در انتخابات و بازیهای قدرت است.(مطابق سفارش چهارسال پیش رهبری در اولین دیدار با نمایندگان این مجلس)
.
🔶اما به فاصله یک روز از ارسال نامه، تعداد بسیار بالایی از نمایندگان نهتنها استقبال نکرده که اولتیماتوم برای تغییر او و حتی استیضاح وزیر دادهاند و هنگام ورود وزیر به مجلس او را هو کرده اند! این رفتار عجیب و واکنش سریع، از کسانی سر زده که در مقابل خطاهای وزرا یا ضربه های مهلک به معیشت و اعتماد عمومی و ترک فعل های اساسی دولتها در مسائل مهم مردم همیشه ساکت بوده اند!
(فاجعه بورس۹۹، عدم ساخت مسکن مهر، عدم تکمیل کریدور شمال جنوب، ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی، فساد شرکتهای دولتی، خصوصی سازیها، عدم تکمیل طرح مالیات بر ارزش افزوده، رتبه بندی معلمان، شفافیت و...)
🔷سیدالشهدا (ع) در همین روزها بود که قبل از عزیمت از مکه به سمت کربلا، خطاب به علما و بزرگان جامعه اسلامی گفت:
((فرمانهای خدا نقض شده و شما جزع و فزع نمیکنید، در حالی که برای بعضی از منافع خاندانیتان چنین میکنید؟.... حق ضعفاء ضایع و رها میشود در حالی که آنچه حق خود میپندارید طلب میکنید؟))
#مجلس
@risman
ریسمان
. 🔷معاون سیاسی وزیر کشور نامه ای به فرمانداران مناطق زده و روسای ادارات و مدیران اجرایی خرد را از دخ
یک روش متداول در مسائل تربیتی «تقویت مثبت» و «کانالیزه کردن» است.
یعنی در برخورد با کودک لجبازی که یک رفتارمناسب یا یک صفت خوبی را برای خودشان منتسب می کند(هرچند که ده ها رفتار نامناسب دیگر نیز داشته باشد) بهتر است مربی از سایر کاستی ها چشم پوشی کرده و با تاکید بر آن یک صفت مثبت و قراردادن کودک در مقابل عمل انجام شده و موقعیت اثبات خود، وی را درمسیر پذیرش واقعی این صفت و به دوش کشیدن تکالیف آن کانالیزه کند.
اینگونه می توان در ادامه با بزرگتر کردن دایره نفوذ آن صفت و تشویق و برجسته کردنش، حتی سایر صفات را نیز تحت پوشش قرار داد تا اینکه متربی با نمک گیر شدن و احساس تعلق به این موضع و برای حفظ این نشان افتخار، کم کم به سایر صفات در ذیل برچسب اول تن دهد و اینگونه سایر اخلاق نیکو هم در او ظهور و رشد کند.
مثلا کودکی که ادعا دارد باهوش است(هرچند که حتی نباشد) را می توان با تاکید بر همین صفت هوش و تقویت مداوم این توهم، به مسیر ادب و از خودگذشتگی هم کشاند.
مثلا: ((علی آقا خوب میدونه که احترام به بزرگتر، نشانه درک و فهم بالا و باهوش بودنه. فقط بچه های خنگ به بزرگترشون بی احترامی می کنن.))
من از دیدگاه یک معلم علاقمند به سیاست، انتساب بعضی صفات از طرف رهبری به بعضی سیاسیون یا جربان ها و تاکید مداوم بر آن را، از این نوع روش تربیتی تقویت مثبت وکانالیزه کردن تعبیر میکنم، نه لزوما داشتن این صفات و تحفه بودن این افراد!
مثلا:
فرزندان امین ملت، دولت عدالت گستر، دولت خدمت گذار، یار امین امام با همت بلند و روحیه نوآوری، مدیرجهادی، دولت مردمی، امام همه جامعه و...
#مجلس_انقلابی
@risman
هدایت شده از گفتمان
⭕علی ع و رنج هایش( به مناسبت عید غدیر خم )
💎از هنگامی که علی ع میوه بیست و پنج سال خانه نشینی را چید و زمام امور را به دست گرفت ،در طی سالهای حکمرانی و فرمان روایی با گروه های متخاصم و ستیزه جویی به جنگ و نزاع پرداخت که عمدتا از خواص و نزدیکان پیامبر ص بودند که شرح آن به درازا می کشد؛اما بدون شک سربرآوردن خوارج و مواجهه علی ع با این گروه را باید تراژیک ترین و غم بارترین عصر خلافت ان حضرت دانست
⭕گفتمان خوارج از قویترین رویکردهای دینشناختی در جهان اسلام است؛زیرا مهمترین ویژگی خوارج، همچنان در میان مسلمانان، رواج و حضور تأثیرگذار دارد.از امیر مؤمنان نیز نقل شده است اگر از امت محمد ص بیش از سه نفر باقی نماند، یکی از آن سه، همچون خوارج میاندیشد.
💎خوارج، مردان و زنانی شریعتمداربودند که از بذل جان و مال خود در راه دین دریغ نداشتند. علی ع آنان را حقیقتجویان گمراه میخواند.خوارج، نخواستند بدانند که دین خدا، فراختر از فهم آنان است.درسیره و زندگی رهبران خوارج، جز زهد و تلاوت قرآن و نماز و روزهداری و تهجد و جهاد چیزی به چشم نمیخورد و اگر خشونتی از آنان سر زده است، آن را در راه خدا و برای حراست از دین خدا میدانستند؛ چنانکه یکی از شبهای قدر را برای کشتن علی ع و معاویه انتخاب کردند، تا ثواب بیشتری ببرند!!!
@goftteman
💎خوارج، چند سال پس از تدوین قرآن در زمان عثمان، ظهور کردند.تلقی آنان از قرآن، چونان مواجه اخباریها در فقه شیعه با حدیث بود.میگفتند:با وجود قرآن و سنت رسول هیچ نیازی به هیچ چیز و هیچ کس نیست؛حتی اگر آن چیز، عقل باشد و حتی اگر آن شخص،علی باشد.مهمترین ویژگی آنان، که هنوز در میان اکثر جریانهای اسلامی بیشوکم وجود دارد، ظاهرگرایی و تعصب خام و کور بر ظواهر متون دینی است.آنان، دین را در ظواهر قرآن و سنت خلاصه میکردند و هر چیزی را که بیرون از آن بود، بیدینی میشمردند. میگفتند درقرآن آمده است: «لا حکم الا لله؛ فرمانروایی مخصوص خدا است. پس ما از علی ع و غیر علی ع ،فرمان نمیبریم.» وقتی معاویه، قرآنها را بر سر نیزه کرد و سپاهیان عراق را به حَکَمیت قرآن فراخواندند،علی ع گفت: آری؛ حکم از آنِ خدا است و بس.اما شما از این سخن حق، معنایی باطل میفهمید.
💎فرمانبری از خدا، شما را از حاکم هرچند ظالم بینیاز نمیکند.میگفتند: «تو ما را به کاری میگماری که در قرآن نیامده است. وقتی قرآن در میان است، چه جای دیگران است.»
خوارج، پدران معنوی، اخباریگری؛ داعشی گری ،وهابی گری و تحجر و سختکیشی در جهان اسلامند. آنان ریشه اجتهاد را در جهان اسلام، نحیف و لاغر کردند؛ عقل را به حاشیههای دور راندند؛خردمندان را خوار و شمشیر را عمود خیمه دین و ظاهرپرستی را جانشین خداپرستی کردند؛ در فهم دین، هیچ سهمی به عقل و دانش ندادند و متنپرستی را عین خداپرستی دانستند.
⭕خاستگاه خوارج، اندیشهای بود که به زمان و مکان و عقل و تجربه و اجتهاد هیچ وقعی نمینهاد و دین را جامد میپنداشت. به گمان خوارج،دینداری یعنی تکرار بیکموکاست قطعهای از تاریخ دین. این گمان باطل و ویرانگر، اندکاندک راه خود را گشود و تا اردوگاه پیروان علی ع نیز دامن کشید و ماندگار شد
♦️داستان علی ع و خوارج، هزاران بار دیگر در تاریخ کشورهای اسلامی تکرار شد؛ از جمله در تاریخ معاصر ایران و از مشروطه و کفر دانستن آن تا سربراوردن جهادی ها و دیگر نحله ها در عصر حاضر که با کهنه پرستی و عدم فهم زمانه انسان در چارچوب دین و عقلانیت ضربات جبران ناپذیری به زیست و معیشت مردم مسلمان وارد کردند و چه رنج ها کشید علی ع از این فرقه عبوس و متهجر!!
💎مورخان نوشتهاند: پس از جنگ نهروان، علی ع برکشتگان خوارج گذشت و گفت: «بدا به حالتان که فریبتان دادند.» یکی از همراهان علی ع گفت: خدا را سپاس که نابود شدند علی ع گفت: «نه. سوگند به خدایی که جانم در دست او است، کسانی از اینان هنوز زاده نشدهاند و در صلب پدران و شکم مادران اند ( نهج البلاغه )!!
@goftteman
«یا عمّار! ان رأیت علیّاً قدسلک وادیّاً و سلک النّاس وادیاً غیره، فاسلک مع علىّ ودع النّاس انّه لن بدلک على ردى و لن یخرجک من الهدى؛(34)
اى عمّار! اگر دیدى على به راهى مىرود، و مردم به راهى غیر از او، تو با على حرکت کن، و مردم (دیگر) را رها کن، زیرا على (فقط بر حق هدایت مىکند و) بر بدى و پستى راهنمایى نمىکند و از هدایت خارج نمىسازد.»
@risman
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️غدیر؛ برای چراغانی و قصیدهخوانی، یا اقامه عدل؟
🎙 #امام_خمینی:
💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای #حکومت است، نه به معنای مقام معنوی.
💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کردهاند، نه از باب این است که حکومت یک مسئلهای است، آنکه هست #اقامه_عدل است.
🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از گفتمان
✅سراب ۴۰ درصدی!!
🔴آمار مشارکت در این دوره انتخابات حدود ۴۰ درصد است.یعنی ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند و این نشان از کاهش مشارکت اقشار جامعه ایران بالاخص طبقه متوسط و قهر آن با صندوق رای است.نظام جمهوری اسلامی کار خود را در سال ۵۸با ۹۸ درصد تحویل گرفت و حالا برخی برای مشارکت ۴۰ درصدی این دوره؛به جای تحلیل جامعه شناختی علل و عوامل این افول سرمایه اجتماعی؛مارش پیروزی می نوازند؛البته اگر ۱۰ درصد هم باشد،این مارش باز توسط عده ای نواخته می شد
✅همه ما میدانیم یک بدنه رأی بخصوص در انتخابات های مجلس یا شورا وجود دارد که معمولاً در هر وضعیتی ثابت است و شامل حدود ۳۰ درصد از آراء کل کشور است.وضع معیشتی و حتی عملکرد حکومت به هر سو رود؛این بدنه تقریبا وجود دارد و رای خود را می دهند!!
🔴عمده این آراء،در شهرها، شامل کارمندان، نظامیان و... و در روستاها و شهرهای کوچک دارای بافت سنتی - عشیره ای، حول رقابت های قومی و طایفهای شکل می گیرد.برخی از اینها منتقد وضع موجود اند و حتی ممکن است مخالف آن هم باشند،اما برای رقابت های محلی، وارد عرصه مشارکت می شوند
✅با احتساب این آراء و آرا سفید و باطله در درصد مشارکت کل،بنظر میرسد آراء ایدئولوژیک- سیاسی رقمی نزدیک به ۲۰درصد باشد و این ۴۰درصد هم خود یک شکست است و نباید رهزن واقع شود و ما را بفریبد؛ مشارکت بسیار پایین در کلان شهرها و قهر طبقه متوسط با شئونات عرصه رسمی یک زنگ خطر جدی و «بحران امنیتی تمام عیار» برای حکومت در سالهای آینده می تواند باشد و نیاز یه بررسی همه جانبه صاحبان نظران برای پدید آمدن چنین وضعی است
@goftteman
هدایت شده از گفتمان
✅چه باید کرد!!
🔴شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی تقریبا به پایان رسیده است و در برخی شهرها تعداد آرا باطله با نفر اول پیروز فاصله کمی دارد و دربسیاری از حوزه ها تعداد آرا شخص پیروز به حد نصاب نمی رسد و کار به مرحله دوم خواهد کشید که کم سابقه است و در کلان شهرهایی چون شیراز؛فردمنتخب فقط یک دهم رای کل جمعیت را به دست آورده است:این مقدار مشارکت با این ترکیب آرا باطله و.. یک پیام محکم و قدرتمند به حاکمیت است که عموم مردم و اکثریت قاطع آنها از روندی که نظام در برخی حوزه ها(بالاخص اقتصادی و.. )در پیش گرفته است ؛رضایت ندارند و این برای همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی باید محل تامل و تفکر باشد
✅چاره این است که این صدا شنيده شده و به رسمیت شناخته شود.من به صداقت آنهایی که این نحو مشارکت را پیروزی قاطع قلمداد می کنند شک دارم. غالب اینها قلم به مزدان وابسته به نهادها هستند که هدفشان از کتمان واقعیت،منافع شخصی و حزبی است و دلسوز این آب و خاک نیستند.باید به صورت اینها خاک پاشید و با شجاعت با واقعیت روبرو شد.به تعبیر مرحوم دکتر بهشتی باید تلخی سخن صادقانه را بر شیرینی کلام منافقانه ترجیح داد
🔴راه حل این است که مسئله را زیر قالی نزنیم و این اکثریت خاموش را همانند اقلیت رای دهنده به رسمیت بشناسم.من امید دارم اگر مسولان نظام در پیامی که هر ساله پس از انتخابات ها صادر می کنند، از اکثریت رای نداده تفقد کنند و برای دلجویی از آنان سخنی داشته باشند به نحوی که جامعه ناراضی احساس
@goftteman
هدایت شده از گفتمان
کند که پیامش دریافت شده، خشم و ناراحتی اش التیام یابد. همانطور که صبح رای گیری در مصاحبه مقام رهبری افراد مردد را خطاب قرار دادند،حالا پس از مشخص شدن مقدار مشارکت و آرایش آن نیز،این طیف را جدای از ملت ایران نپندارند.
✅مشارکت ۴۰ درصدی که مقدار قابل توجهی از آن را آرا باطله و آرا قومی و طایفه ای که در انتخابات(فورمالیته رژیم پهلوی هم حضور موثر داشتند)تشکیل می دهد،نمی تواند پایه محکمی برای استقرار سازه نظام باشد. این شالوده قابلیت اطمینان چندانی ندارد؛ما نمی توانیم با این وضعیت سرمایه اجتماعی،سال آینده میلادی با شخصی چون ترامپ مواجه شویم.اگر چنین چیزی رخ دهد و نظام با شجاعت مسئله را بپذیرد و به آن معترف شود،و سخنان چاپلوسان و مداحان و ریزه خوران را وقعی ننهد،می توان از همین انتخابات که بدخواهان به شکاف ملت - دولت آن امید بسته اند، به تشکیل یک بستر بر مبنای وفاق ملی اندیشید.هر چند دیر!
🔹در برابر خواست های بحق عموم مردم( عدالت اجتماعی و...)نباید مقاومت کرد.این خطایی است که تمام حکومت های قبل از ما مرتکب آن شدند و نتیجه اش را دیدند؛🌹🙏
@goftteman
هدایت شده از پارتیزان
🔷#تحلیل: جنگ بچهبازی نیست!
🔹این روزها در جمعهای مختلف مجازی، بین دو نگاه "انتقام سخت" و "گندهگوی(!!) منطقه"مجادلههای فراوانی جاری است، که تا حد زیادی ریشه در تفرقه سیاسی امروز در جامعه ما دارد. اما گذری به این مسئله با پرهیز از احساسات و تعصبات سیاسی، نتایج عقلانیتری را به همراه دارد.
🔹واژههایی مانند "انتقام" و یا "تنبیه" جایی در ادبیات فنی امنیت ملی، حداقل در بعد نظامی ندارند. اساس انتقام بر احساسات است و احساسی عمل کردن در جای اشتباه، مرگبار است. درست است که از نظر اعتماد بهنفس اجتماعی، این مسئله نیز حائز اهمیت است، اما در بعد نظامی باید نسبت به آن احتیاط نمود.
🔹اما آیا شرایط اقتصادی و مشکلات کشور میتواند توجیه مناسبی برای پرهیز از پاسخ به تجاوز خارجی باشد؟ با این منطق که کشور ما در حال حاضر توانایی ورود به یک جنگ گسترده ندارد، باید از جنگافروزی پرهیز کرد. اما انفعال در امنیت ملی نه تنها زمینهساز صلح نیست، بلکه میتواند به اندازهی تندروی جنگافروزانه خطرناک باشد.
🔹اگر هر ملتی مقابل دشمن خود بیش از حد انفعال، ضعف و یا به تعبیری "صبر" بهخرج دهد، در نهایت یا جنگ گسترده ناچاراً بر او تحمیل خواهد شد و یا باید تسلیم تمام و کمال کشور و حیثیت ملی خود به بیگانه را بپذیرد. افرادی مانند صدام و قذافی در جای اشتباه جسارت بهخرج دادند و بعد در جای اشتباه عقبنشینی کردند و همراه با خود، کشور خود را به ورطه سقوط کشاندند.
🔹بنابراین افراط و تفریط در رویارویی با تهدیدات خارجی هر دو میتواند منجر به جنگ و ویرانی شود؛ تعادل ظریفی در این میان وجود دارد که دستیابی بهآن نیازمند درایت در سیاستگذاری و محاسبات دقیق امنیتی و نظامی است. چالش حال حاضر کشور بیش از "انتقام"، "بازدارندگی" است.
Martiya
@Partisan2015