eitaa logo
فقه روز
2.5هزار دنبال‌کننده
812 عکس
221 ویدیو
11 فایل
دروس و یادداشت‌های محسن ابراهیمی @ebrahimi845
مشاهده در ایتا
دانلود
002-osul-falsafeh-07-03.08.10.mp3
زمان: حجم: 18.11M
🗓جلسه۲ ، ۰۳.۰۸.۱۰ 📔موضوع: ادامه مقاله۷، اصل واقعیت، توضیح نظر علامه و اشاره به دیدگاه آیت الله مصباح و اشاره به برهان صدیقین علامه، خواندن عبارات ابتدایی مقاله 🔗گروه آموزش فلسفه و پرسش و پاسخ جلسات ▫️کانال فقه روز👇 https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
هدایت شده از نشریه خط
🔰 پیشنهادی برای پرکردن خلأهای آموزشی حوزه 💠 برای یادگیری هر مهارتی دو مرحله عمده طی می‌شود. مرحله اول آموزش‌های تئوری و مرحله دوم دوره کارآموزی است. این دو مرحله حتما برای تحصیل مهارت لازم است و قابل چشم‌پوشی نیست. 🔻متأسفانه امروزه جای خالی مرحله کارآموزی در میان طلاب دیده می‌شود و وقت کافی برای آن اختصاص نمی‌یابد. این معضل باعث سرخوردگی طلاب در رابطه با مهارت تطبیق قواعد اصولی در فقه می‌شود و نتیجتا علم اصول، علم بی‌ثمری جلوه می‌کند. 🔺در این یادداشت حجت الاسلام ابراهیمی با توجه به سابقه تحصیلی خودشان که پیوست کارآموزی داشته به این دغدغه پرداخته‌اند و سعی در ارائه پیشنهاد و الگویی در راستای تحصیل کارآموزانه هستند. 💢 این یادداشت را در شماره جدید نشریه مطالعه نمایید. 👇 💻 جهت تهیه نشریه به 👈 فروشگاه خانه طلاب جوان 👉 مراجعه نمایید. 📂 پرونده «کارآمدی دروس حوزه» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
. ممنون از شما دوست ناشناس😊. ان شاءالله که زیارتتون قبول باشه و خداوند این زیارت رو نصیب همه ما بفرماید.🤲 @rooz_fiq
217-almizan-03.08.10.mp3
زمان: حجم: 14.56M
متن خوانی تفسیر المیزان جلسه ۲۱۷ جلد1/سوره بقره/ ادامه آیات ۱۸۳ الی ۱۸۵/ ادامه تفسیر آیه ۱۸۳ پنجشنبه ۰۳.۰۸.۱۰ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِكَ @rooz_fiq
💠 شیخ الرئیس بوعلی: جَلَّ جَنابُ الْحَقِّ عَنْ أنْ يَكونَ شَريعَةً لِكُلِّ وارِدٍ أوْ يَطَّلِعَ عَلَيْهِ إلاّ واحِدًا بَعْدَ واحِدٍ. وَ لذَلِكَ فَإنَّ ما اشْتَمَلَ عَلَيْهِ هَذا الْفَنُّ ضُحْكَةٌ لِلْمُغَفَّلِ عِبْرَةٌ لِلْمُحَصِّلِ؛ فَمَنْ سَمِعَهُ فَاشْمَأَزَّ عَنْهُ فَلْيَتَّهِمْ نَفْسَهُ، لَعَلَّها لا تُناسِبُهُ؛ وَ كُلٌّ مُيَسَّرٌ لِما خُلِقَ لَهُ. 💠 اقول (خواجه نصیر طوسی): و المراد ذکر قله عدد الواصلین الی الحق و الاشاره الی ان سبب انکار الجمهور للفن المذکور فی هذا النمط هو جهلهم به و الی ان هذا النوع من الکمال لیس مما یحصل بالاکتساب المحض بل انما یحتاج مع ذلک الی جوهر مناسب له بحسب الفطرة. 📚 شرح نمط نهم اشارات @rooz_fiq
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Khamenei.ir4_5850508531106583994.mp3
زمان: حجم: 5.18M
جدید KHAMENEI.IR از بیانات امروز رهبر انقلاب درباره پاسخ قطعی دندان‌شکن به دشمنان 📥 از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: castbox | shenoto
هدایت شده از فکرت
56.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 اسلام سیاسی ۴۵۰ ساله درسگفتار تاریخی و تحلیلی اسلام سیاسی از محقق کرکی تا انقلاب اسلامی 🎙حجه‌الاسلام علی امیری ♻️ اسلامِ میدان‌دار و تمدن‌سازی که بذر آن را محقق کرکی کاشت، در چند برش و نهضت بزرگ تاریخی رشد کرد و ریشه دوانید و اکنون به درخت تناوری تبدیل شده که دنیا نمی‌تواند در هیچ تحول و کنشگری کلانی آن را نادیده بگیرد. بررسی پنج نهضت بزرگ معاصر(نهضت محقق کرکی، نهضت سید جمال‌الدین اسدآبادی، نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، و انقلاب اسلامی ) این تمدن را به عنوان یک موجود زنده واحد در حال تکامل تصویر می‌کند که جریان عظیم اسلام سیاسی کنونی را به نمایش گذاشته است. 🌐 لینک‌ دانلود جلسات دوره 👇 http://m-soda.ir/courses/eslam-siasi/ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
003-osul-falsafeh-07-03.08.13.mp3
زمان: حجم: 19.44M
🗓جلسه۳ ، ۰۳.۰۸.۱۴ 📔موضوع: ادامه مقاله۷، ادامه گام‌های مدخل فلسفه (اصل واقعیت، تکثیر واقعیت، خطا)، وجه نیاز به علم فلسفه برای تشخیص واقعیت از غیرواقعیت 🔗گروه آموزش فلسفه و پرسش و پاسخ جلسات ▫️کانال فقه روز👇 https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
🌱أَعِّنَا يَا رَبِّ إِذا مَسَّنَا شَوْقٌ بِلا وِصَالٍ @rooz_fiq
مكاسب را كه در او شيوه‌ى شيخ در بيان مطلب، دائم آمد و رفتِ اجتهادى است؛ چون درس خارجِ شيخ انصارى است - مكاسب را دست كم نبايد گرفت. حالا كى مثل شيخ انصارى است‌؟ اين همه مكاسب نوشته‌اند. اين درس خارج كه حالا به صورت تدوين شده در آمده، خصوصيتش براى آن كسى كه در درس خارج شيخ نشسته، خوب است؛ مطلب را دائم به اين طرف بكشاند و به آن طرف بكشاند، دائم ابداع احتمال كند، اما براى كسى كه مى‌خواهد فقه استدلالى را از روى متن ياد بگيرد، نه؛ خوب نيست؛ طلبه دچار مشكل است - تسهيل كنند. همان مطالب شيخ را بياورند در يك كتاب ديگرى، منتها سرراست و روشن. تحقيق شيخ را در هر مسئله‌اى قشنگ بيان كنند، اما متعبد و مقيد باشند به همان‌كه شيخ بيان كرده؛ او را بيان كنند در اين كتاب جديد. اين مى‌شود مكاسب جديد، كه لازم است. اين عقيده‌ى من است. حالا ممكن است مسئولين حوزه و مديران حوزه و بعضى از برجستگان حوزه نپسندند و اين كار نشود، اما يك روزى بدون ترديد خواهد شد. (رهبر انقلاب) @rooz_fiq